Bezočivosť veľkých korporátnych spoločností

Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Bezočivosť veľkých korporátnych spoločností ma už nedokáže prekvapiť. Uvediem príklad, ktorý sa stal mojej starej mame.

V jednej mobilnej spoločnosti jej pred vyše dvomi rokmi ponúkli „bezplatný darček– tablet k novému, super výhodnému paušálu. Ako dôverčivá dôchodkyňa, ktorá je vďačná za všetko, čo sa jej ujde, sa tomu potešila.

Pri úhrade novej mesačnej faktúry však zistila, že to nie je až tak úplne zadarmo. Za daný „darček musí teraz mesačne priplácať k paušálu ďalších 12 € navyše. Keďže tablet už darovala vnukovi, nechala to tak, s tým že – „veď za dva roky to splatí!“

Po uplynutí dvoch rokov faktúry ďalej veselo prichádzali, aj s príplatkom za tablet. Babka si až po čase uvedomila, že splátka „darčeka zadarmo“ by už mala skončiť Najprv to nechávala tak, veď oni to určite stopnú, keď to splatí, ale časovo jej to veľmi nesedelo. Nevedela si presne spomenúť, do kedy to má ešte splácať.

Tak sme ju posmelili, aby sa tam išla spýtať, kedy jej to vlastne končí. V danej spoločnosti vysvitlo, že tablet je už dávno splatený, len ONA ešte nepodala žiadosť o skončenie splácania. Veď jej v tom predsa nemohli brániť, platiť to nevedomky ďalej. Preplatenú časť za skoro pol roka jej ale však nevrátia. Vraj je to jej chyba, mala o tom vedieť a sama požiadať o skončenie splátky, znela alibistická odpoveď asistentky predaja.

Arogancia takýchto spoločností, ktoré využívajú dôverčivosť nielen ľudí na dôchodku, ale často aj zaneprázdnených bežných ľudí, ktorí sa môžu pozabudnúť a tak im preplatiť majetky, je neakceptovateľná. Človek sanemôže spoliehať na ich férovosť a zodpovedný prístup, že by nám mali automaticky pozastaviť zasielanie faktúr po splatení, aby sme zbytočne nepreplácali. Ako si má dôchodkyňa spomenúť po dvoch rokoch, že má ešte napísať žiadosť, keď jej to ani slovkom nespomenú a navyše jej to tak srdečne núkajú. Poviete si – „čo tam pre pár eur sa nebudem hádať„. Ale keby sa to stalo len každému piatemu dôchodcovi, spočítajte si koľko na tom zarobia. A som presvedčená, že to robia zámerne a to číslo je oveľa, oveľa vyššie! Tie zvláštne nehanebné praktiky, pri ktorých sa vám až rozum zastaví, ma nikdy nenechajú chladnou! Vrie mi až krv v žilách, že im to vždy tak ľahko prejde.

Ak sa nám niečo podobné stane, len bezbranne kývneme rukou a cítime sa ešte dokonca hlúpo za svoj omyl, že sme si to neustriehli. Svoje peniaze sa ani nesnažíme vymáhať naspäť.

Lenže, keby sa to stalo naopak, myslíte, že by to tie spoločnosti len tak nechali? Aj pre menšie sumy schopné zahnať to do krajností a účtovať si horibilné pokuty a upomienky za každý deň omeškania. Dokonca pošlú na vás aj exekútora, bez hanby, pre pár eur! Nerovnosť síl a bezprávie medzi korporáciami a bežnými spotrebiteľmi je do neba volajúca krivda! Ale kto by sa púšťal do súdnych ťahaníc proti zástupu našľapaných právnikov? Tak mierumilovná slovenská duša len sklopí uši a bez boja odchádza z vopred prehranej bitky. Je to úbohosť, obohacovať sa na niekom, kto tomu nerozumie!

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *