Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Nie je to tak dávno. Pre niekoho však možno aj áno, čo politickí predstavitelia iného farebného spektra pravidelne ignorovali oslavy a odkaz SNP. Neskôr začala vládna garnitúra pod taktovkou predstaviteľov stále súčasnej vlády obnovovať a zúčastňovať sa osláv, ktoré boli pred nimi na istý čas štátom a jeho predstaviteľmi opomínané. Neraz bol tento akt zošmiešňovaný ako tzv. „komunistický“ prežitok. A zrazu, so stúpajúcou hrozbou extrémistickej pravice sa SNP stáva politickým pódiom pre nielen súčasnú vládu, ale aj pre tých, ktorí donedávna SNP a jeho poslanie ignorovali. Smutné. Smutné, že odkaz boja našich predkov, odkaz boja proti zlu, odkaz hrdinstva, nezištnej obete, sa stáva čoraz viac politicky zneužívaný. Zneužívaný a využívaný. Je mi zle. Pretože, za toto moji predkovia nebojovali. SNP by sme si mali pripomínať bez ohľadu na spoločenskú situáciu. Pravicový extrémizmus predsa nevznikol zo dňa na deň. Vďaka nečinnosti politikov toho, či onoho farebného spektra, mohol rásť…dlhé roky. Rásť z biedy, rásť vďaka čoraz viac prehlbujúcej sa sociálnej nerovnosti…Na jednej strane som rada, že tento deň si znova v posledných rokoch začíname pripomínať, na druhej strane ma však mrzí, že sa tak stáva práve vďaka rastúcemu extrémizmu, a práve preto je čoraz viac tento deň politicky využívaný. Tí, ktorí teraz znovuobjavujú odkaz SNP, sú neraz tí, ktorí svojou antisociálnou politikou umožnili rozmach extrémizmu. Nie je to vina jednej vlády, ale vlád viacerých, v podstate všetkých, ktoré tu doteraz boli. V roku 1944 sa mnohí ľudia vzdali všetkého, aby sa pokúsili vzoprúc zlu, v snahe zabezpečiť nielen pre seba, ale aj pre svojich potomkov lepší svet. No ja sa pýtam, je vskutku tento svet lepší? Sme lepšími ľuďmi, ľuďmi pomáhajúcimi, solidárnymi, nezištnými? Nie. Práve naopak arogancia a naše egá, naše pohodlie a ignorácia sociálneho postavenia čoraz väčšej skupiny našich spoluobčanov, susedov, blížnych…nás od odkazu SNP vzďaľuje a dehonestuje boj a obetu ľudí, ktorí sa nebáli bez ohľadu na následky vzoprieť zlu. Kiež by sa raz odkaz SNP stal bežnou súčasťou našich životov. Súčasťou zbavenou akejkoľvek politickej profanácie. A kiež by sa ľudskosť, boj za ľudskosť ktorý si aj dnes pripomíname, stála neoddeliteľnou súčasťou našej spoločnosti. Žiaľ toto želanie je a bude s najväčším pravdepodobnosťou len utópiou.

Mgr. Lucia Burdová

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


11 thoughts on “Lucia Burdová o zneužívaní SNP

  • 29. augusta 2018 at 17:13
    Permalink

    Píšete: „A kiež by sa ľudskosť, boj za ľudskosť ktorý si aj dnes pripomíname, stála neoddeliteľnou súčasťou našej spoločnosti. Žiaľ toto želanie je a bude s najväčším pravdepodobnosťou len utópiou.“
    Nebude len utópiou, kým tu budú ľudia ako ste Vy, ktorým ľudskosť stojí za to, aby za ňu zabojovali hoci článkom, slovo je silná zbraň a humánna-nezabíja. Palec hore!

    Reply
  • 29. augusta 2018 at 17:57
    Permalink

    Ako som tak zase raz kráčal pešo mestom a videl akési plagáty pozývajúce na oslavy výročia SNP tak ma napadla jedna zvláštna ale logická otázka… Prečo vlastne dnešný korporátne-fašistický kapitalizmus má dôvod oslavovať povstanie proti jednej z jeho foriem ? Ale ako sa hovorí, ak všetko vieme ale napriek tomu nám nič nedáva zmysel tak sa treba vrátiť ku teórii. Ideálne ku tej marxistickej, lebo to je v súčastnosti najpresnejšia politická mapa tohto sveta. Tak som si musel spomenúť na boj jednotlivých frakcií v rámci buržoáznej triedy v jednej krajine a potom aj boj rôznych buržoáznych krajín o zdroje a suroviny medzi sebou navzájom. Súčasna EuroAtlanticko-neoliberálne-korporátne-fašistická klika na diaľku (bezdrôtovo) ovládaných koloniálnych úradníkov Slovenska ide v zásade pri podobných výročiach oslavovať ako Anglosaský svet porazil Tretiu Ríšu a ovládol tak po vojne celú západnú Európu. Teda z ich pohľadu len ďalšia úspešná koloniálna vojna ktorá im priniesla nové územia, tentokrát technologicky veľmi vyspelé – západoeurópske. A súčasťou tohto úspešného ťaženia víťazných Anglo-Amerických armád bolo neustále škemranie u Sovietov, aby viacej na východnom fronte zatlačili na Wehrmacht. Ako hovorí klasik – koloniálne vojny hrdinov nerodia a tak ich (ne)hrdinské imperiálne armády zastavili v akomsi zastrčenom zasneženom lese Belgicka narýchlo sformované nemecké jednotky zložené zo starcov, detí, mrzákov a pilotov bez lietadiel… Preto Sovietsky zväz krvácajúci už štvrtým rokom v najkrvavejšej vojne súčastnosti ešte viacej zrýchlil svoj postup aby v rámci protihitlerovskej koalície pomohol a uľavil svojmu spojencovi. Z čisto vojenského hľadiska udalosti SNP donútili Hitlera temer až zo zeme vydupať a narýchlo sformovať celú jednu divíziu ktorá tým pádom niekoľko dlhých mesiacov počas postupu Červenej armády nemohla byť nasadená nikde inde. Američania sa medzičasom vo februári roku 1945 konečne pohli do Nemecka a po tajných dohodách s nacistami vo Švajčiarsku mohli obsadzovať neporušené výskumné zariadenia Tretej ríše a konfiškovať napríklad prototypy nemeckých raketových motorov, nedokončené nemecké jadrové bomby a pod. V ceste im temer nič nestálo lebo napríklad taká elitná SS divízia Ohlen (Tatry) bola až do februára na Slovensku bez možnosti sa pohnúť inde… s tak tvrdým odporom sa tu stretli. Len čisto vojensky sme anglosasom pomohli viacej než si vôbec dodnes uvedomujeme. Vďačnosť ale nie je veľmi silná stránka našich západných kapitalistických priateľov a preto musí existovať ešte nejaký iný, vnútro-politický dôvod dnešného oslavovania. A na ten autorka článku výborne poukázala. Bežné európske nacionalistické hnutia sú nepriamo (napr cez financovanie) riadené spravodajskými službami USA. No Kotleba je v tomto iný prípad. Ten je pre zmenu nepriamo cez istého sýrskeho podnikateľa (údajne židovského pôvodu) financovaný Vatikánom, ktorý ako vieme zastrešuje záujmy bohatých európskych bankárskych rodín… koniec koncov cirkev bola prvá globalistická organizácia sveta ktorá založila aj prvé banky v Európe, konkrétne na severe Talianska. A dodnes tvorí oporu globalizmu. Takže nad Kotlebom nemajú američania priamo moc a preto proti nemu bojujú, navzdory tomu že je to rovanký fašista ako sú oni sami. A tak ich poskoci na Slovensku – neoliberáli – láskavo dali zvolenie súčasnej vláde a môže sa oslavovať… Nádherný cynizmus elít v praxy.

    Reply
  • Pingback: ONLINE: Osobnosti (Fico, Blaha, Harabin, Chmelár, Suleiman, Laššáková) o Slovenskom národnom povstaní - DAV DVA - kultúrno-politický magazín

  • 1. septembra 2018 at 18:47
    Permalink

    Definícia fašizmu priamo od jeho autora B. Mussoliniho:
    „Fašizmus by sa mal nazývať korporativizmom, pretože je to spojenie korporátnej a politickej moci“.
    Moje otázky:
    1. Kto je tu dnes vlastne fašista?
    2. Čo konkrétne je ten extrémizmus, ktorý podľa autorky tu dnes zažíva taký obrovský rozmach?

    PS
    Nehovorte mi prosím o Mazurekovom rozhovore v žilinskom rádiu alebo o nejakých číslach na šekoch, pretože ak toto má ohroziť našu spoločnosť a štát, tak potom tento štát môžeme rovno zrušiť. A prestaňme si sypať popol na hlavu, keď nemáme prečo.

    Reply
    • 3. septembra 2018 at 23:26
      Permalink

      Fašizmus je ďalšie vývojové štádium imperializmu ako najvyššej formy kapitalizmu. Teda ako píšete, alebo lepšie povedané citujete, prakticky neobmedzená moc korporácií… veľmi v skratke. Definícií je veľa, lebo aj foriem fašizmu je obrovské množstvo. Sionizmus je židovská forma fašizmu napríklad, Wahhábizmus (Saláfizmus) je zase pre zmenu Islámska forma fašizmu, historický Trockizmus bol zase fašizmus skrytý za ultraľavicové heslá. U nás neoliberáli vedú vojnu proti ľudákom lebo predstavujú v rámci korporatívneho kapitalizmu pre nich konkurenčnú frakciu. Zastrešovanú Vatikánom a bohatými bankármi starej Európy voči Americkému Imperializmu, zastrešovanému americkým vojensko-priemyselným komplexom a ich korporáciami. Teda je to akýsi boj dvoch mafiánskych gangov o moc a vplyv. Gangov medzi ktorými popravde ani veľký rozdiel nie je… Akurát tak ľudáci majú narozdiel od homoliberálov na Slovensku vďaka odkazu Rakúsko-Uhorska a katolicizmu lepšie zázemie, dlhšie tradície, väčšiu reálnu podporu a pod. A čo sa týka extrémizmu tak pre mňa osobne je veľmi nebezpečný extrémista napríklad taký Sulík a jeho program pripomínajúci z ekonomickej stránky fašistické Chile s dlhodobým výhľadom na failed state typu ako (bola/je) Argentína. A nevravte mi že takéto extrémistické a pre štát nebezpečné ideológie tu nezažívajú rozmach…

      Reply
      • 4. septembra 2018 at 16:02
        Permalink

        Veru tak. Ak je tu naozaj hrozba extrémizmu, tak je program SASky. Nápad so zavedením lokálnych súkromných zdravotných poisťovní (koľko v SR ich bude – 20, 50, 150?) je už za hranicou úžasu. Slepá viera v trh, hospodársku súťaž a privatizácia všetkého je ekonomický neoliberálny fanatizmus.
        Paradoxne, najľavicovejší program má ĽSNS a momentálne neviem o ich žiadnej previazanosti na nejaké významné korporácie.
        Súčasná koalícia len udržiava miklošovský model ekonomiky korigovaný kozmetickými sociálnymi balíčkami.
        Takže tu máme skvelú predvolebnú situáciu. Ultra-extrémistická opozícia, extrémistická koalícia a mimo nich relatívne ľavicovú (v porovnaní s nimi) ĽSNS, ktorú chcú zrušiť (navyše jediná hlasovala proti vyslaniu našich jednotiek na ruské hranice).
        To sú fakty a vážený volič, môžeš si vybrať!

        Reply
        • 4. septembra 2018 at 22:26
          Permalink

          Čo sa týka SASky, Miklošovcov a iného vlastizradného odpadu, tak ten bol napojený na klan Bush-Clinton, ktorý už našťastie končí aj v samotných USA. Aj keď ako sa hovorí – zdochýňajúca kobyla kope najviac. Každopádne buď si tieto politické prostitútky nájdu urýchlene iného pasáka, pričom včera už bolo neskoro, alebo ich čaká ťažký osud… no to už naozaj nie je náš problém. Vďaka oneskoreniu politických udalostí na Slovensku v porovnaní so západným svetom o tých cca 5 rokov tu ešte nejaký ten čas budeme musieť trpieť ich pokusy o štátne prevraty, puče a pod. No čas hrá proti nim. Lebo s každým ďalším nepodareným Majdanom získava národ väčšiu a väčšiu imunitu.
          Čo sa týka ľudáckeho hnutia na Slovensku. Ono si to naozaj nesmiete predstavovať tak že teraz niekto príde za Kotlebom či iným politikom – nejaký vysokopostavený židovský bankár v drahom čiernom obleku a dá mu kufrík plný peňazí za to že tu udrží aj naďalej ľubovolnú formu kapitalizmu závislú na Svetovom bankovom systéme, úroku a pod. Takto to skutočne nefunguje. Aj keď Kotleba sa ukázal ako až príliš veľký amatér v politike takže on už takúto ponuku nedostane ani keby to len takto primitívne fungovalo.
          Vy ako politik skrátka slobodne a v rámci svojej vlastnej vôle robíte istú politiku a pokiaľ to zapadá do toho čo vládci tohto sveta chcú a momentálne potrebujú tak kade prídete tam sa vám darí a máte jeden úspech za druhým. Ak šliapnete vedľa dostanete jemné varovanie, ak opakovane šliapnete vedľa ták výraznejšie varovanie a potom vás odpíšu. Kotlebu už takto odpísali, ešte skôr než sa mu podarilo vôbec dostať aspoň trochu ku moci. Dlhodobo to teda vidím na Smer a asi do budúcna vznikne nejaký nový, národne orientovaný politický projekt, ktorý tu bude budovať svetlé kapitalistické zajtrajšky za zmenených geopolitických podmienok.
          No a ešte jedna vec ku ĽSNS. Ja verím že môžu mať určité užitočné veci v programe (napríklad výstavba dostupných družstevných bytov pre mladé rodiny) ale vy môžete slúžiť cudzím záujmom nie len vedome, ale aj nevedome. A konkrétne u Kotlebu je to až príliš veľká fixácia na RKC, Vatikán a pod., takže pri prevzatí moci, čo skutočne nehrozí, ale čisto teoreticky by sa obklopil určite poradcami z tohto prostredia… a ako by to dopadlo si vieme domyslieť.
          Takže ľubovolné voľby v kapitalizme prosím neberte ako šancu niečo zmeniť, ale skôr ako taký veľký prieskum elít toho, kam tu káru bolesti majú ďalej tlačiť, ktorým smerom. ĽSNS v tomto prieskume pohorela, takže prídu s odľahčenou verziou do budúcna, s tým že ĽSNS si ponechajú, ale už len ako taký buldozér na špinavú prácu. Asi tak ako blázon Matovič robí buldozér Sulíkovi…

          Reply
          • 5. septembra 2018 at 12:31
            Permalink

            Súhlasím, mne je v podstate jasné, kto „točí týmto svetom“ (majitelia peňazí, deep state, establišment …). Aj to, že vo voľbách vyberáme z predschválených kandidátov.
            Vadí mi však to, že sa podlieha v podstate dosť primitívnej schéme, že ak niekto vybočí z tohoto procesu, je hneď označený za extrémistu, nacionalistu a dokonca za fašistu. Je to tak aj v celej Európe, aby sme nechodili ďaleko.
            Ďalej, a to už bijem na poplach, mi vadí fašizácia štátnej moci, tak isto v celej EU – označovanie a stíhanie nepohodlných politikov aj nepolitikov ako „extrémistov“…
            Nakoniec, pozrite na vystúpenie troch najvyšších ústavných činiteľov po oslavách SNP a Dankove návrhy na právnu definíciu „antisemitizmu“ s následným trestnoprávnym postihom atď…

  • 7. septembra 2018 at 22:37
    Permalink

    Reakcia na predošlé vlákno (Imrich Juhár, 5.9.2018)
    Aj keď to už vôbec nesúvisí s pôvodným článkom ani s triednym bojom, nakoľko sa jedná o boj viacerých buržoáznych frakcií medzi sebou ale prečo nepokračovať v zaujímavej debate… Ak som to správne pochopil z ruských zdrojov tak starú Európu už reálne čakajú len dve možné scenáre – a to buď Kalifát alebo akúsi Totalitu na spôsob dystrofických sci-fi filmov. Teda zbedačený ľud bude kontrolovať akási anonymná, ideálne medzinárodná, nadnárodná, súkromná armáda krížená s políciou, pričom veľké mestá budú rozdelené na určité sektory/ghettá podľa etnicity. A pre uľahčenie vládnutia budú neustále vyvolávané malé lokálne zrážky medzi nimi.
    Ak zvíťazí Kalifát tak Európa absolútne príde o svoju technologickú základňu čím sa síce vyrieši veľmi veľa problémov dnešných elít no jeden veľký ostane – kto bude bojovať proti Rusku s modernými zbraňami ? Preto na prechodnú dobu môže nastúpiť v Európe doba nacionalizmu kontrolovaného elitami. A pre tento prípad skutočné Elity cez hlúpych homoliberálov vzbudzujú v národne orientovanej časti populácie čoraz väčší hnev nezmyselnými zákazmi a prenasledovaniami. Lebo jediný výsledok je už teraz ten že neoliberáli čoraz viac upadajú a nacionalizmus čoraz viacej rastie. Teda podobné metódy len nacionalizmus podporujú a vytvárajú nový disent. No a pokiaľ bude realizovaná alternatíva Kalifátu tak na jeho úplné nastolenie treba finálnu občiansku vojnu a do nej treba vojakov do oboch strán. Keďže pomer síl je jasný už teraz, bude to masaker pôvodného obyvateľstva urýchlený odporom nacionalistov keďže na strane Islámskych guerill budú bojovať špeciálne jednotky a žoldnieri z celého sveta tak ako sme to videli v Sýrii. Teda tak či tak bude treba nacionalistov posilniť a to aj tým že ich odhodlanie trocha zakalia napríklad aj pobytom za mrežami.
    To je ten väčší plán. Ten menší je ten že skrátka neoliberálom zvoní hrana a tak v zúfalstve likvidujú každý náznak opozície. Nechápu že ich skutočný nepriateľ ktorý ich nakoniec zlikviduje sú tie isté finančné elity ktoré ich na začiatku stvorili, postupne peniazmi chudobných ľudí vykŕmili, do istého času úspešne použili a teraz Keď už za nič nestoja a ľudia ich majú plné zuby – vo finále ich predhodia rozzúrenému davu na roztrhanie keď dorazí ešte väčšia kríza. Pričom ich roztrhajú ako nacionalisti, tak aj afromoslimský lumpenproletariát ktorí oni tak usilovne kŕmili.
    Preto nenútim nikoho aby boľ ľavičiar, nedajbože socialista – podporujte a voľte koho len uznáte za vhodného no snažte sa vždy vidieť za tým celkový obraz, finančné záujmy a finálne ciele – nie len tie dočasné ktoré sú dakedy z taktických príčin úplne opačné ako konečný zámer.

    Reply
  • 10. septembra 2018 at 18:54
    Permalink

    Pokiaľ ide o hroziacu totalitu na spôsob dystrofických sci-fi filmov, odporúčam film Elysium. Vládnuca elita tam žije už na orbitálnej stanici okolo Zeme. Ale ani to jej nakoniec nepomôže … Ono to ani nie je až také veľké sci-fi. Dnešná vládnuca „diskrétna elita“ (Keller) je ukrytá a umiestnená podobne mimo nášho sveta. Problém je, že nikto nechce odkryť pravdu a ak aj sa niekto nájde, nikto ju nechce počuť. A ak ju aj začne počúvať významnejšie množstvo ľudí „obslužná elita“ (politici, štátna moc, médiá …) na hlásateľa pravdy nemilosrdne zaútočí. Aby náhodou nedošlo k normálnej diskusii. To sa týka aj hroziaceho Kalifátu – viac ako 10% moslimského obyvateľstva je pre štát fatálne vzhľadom na vývoj demografie.
    Na Slovensku ma deprimuje fakt, že nevieme vygenerovať ani úzku elitu, schopnú povedať pravdu a neskĺznuť pri tom do akejsi „potichu nariadenej myšlienkovej schémy“. Pod elitou myslím odborníkov na jednotlivé oblasti nášho života, ktorí následne sformulujú program a neboja sa ísť do politiky tento program realizovať. Opakujem a zdôrazňujem realizovať, nie viesť nekonečné jalové diskusie.
    Prikláňam sa skôr k vášmu „menšiemu plánu“. Boja sa a nevedia, kam z konopí. A to ani skrytí ani obslužní (pokiaľ sú viac ako užitoční idioti).
    Myslím si, že sú poraziteľní, problém však je, že nikto s nimi naozaj nebojuje. A ak sa aj nejaké malé skupinky nájdu, nikto sa nepridá, ľudia sa boja alebo ich zaujíma len pivo a Sagan … Voliť nie je koho a ja ako ľavičiar vnímam jednu krutú pravdu. Fico „zjednotil“ ľavicu tak, že ju zlikvidoval. A Blaha môže písať ďalšie ľavicové evanjeliá …

    Reply
    • 11. septembra 2018 at 0:15
      Permalink

      Elysium bol pekný film aj keď musím sa priznať že District 9 od toho istého režiséra sa mi predsa len o čosi viacej páčil… Ináč pekný aj keď veľmi nedocenený je aj ruský dvojdielny dystro film The Inhabited Island a stará sovietska klasika, neskutočne nadčasová no dnes už asi určená naozaj len pre úzky okruh filmových maniakov a fajnšmekrov bez predsudkov – Kin-dza-dza! Americké dystro filmy nie sú ani tak sci-fi ako skorej príprava tej vnímavejšej časti ľudstva na svet ktorý má prísť… len o takých Hunger Games-och sa popísali celé články a analýzy na amerických alternatívnych weboch.
      Mimochodom s tou elitou umiestnenou mimo nášho sveta ani netušíte akú máte pravdu… niežeby som veril na nejakých reptiliánov a na podobné veci, to určite nie. Ale priam až posadnutosť vyšších elít rôznymi okultnými…ehmm… záležitosťami nazvime to… má v skutočnosti veľmi racionálne jadro. Ale to už sa presne dostávame do toho bodu kedy vás už aj tí relatívne otvorenejší ľudia začnú považovať za blázna úplného. Nacionalisti vždy skončia pri židovskom sprisahaní, aj to len tí rozumnejší, tým menej stačí vidieť za všetkým USA. Marxisti sú potom o sto míľ popredu keď si uvedomujú že existuje akási svetová buržoázia ktorá nemá domov, vlasť, ani národnosť zato celú zem považuje za svoj majetok. No viac vám o nich tiež neprezradia… V tomto jedinom majú aspoň tí zástanci reptiliánskych teórií pravdu – prekukli že nemá zmysel poraziť len Rotschildov a Pentagon.
      Ale to už sú vysoké počty a my sa tu doma na Slovensku trápime ešte len s malou násobilkou. Pokiaľ ide o nejaké tie vedúce osobnosti u nás tak platí poučka že mimoriadne časy produkujú mimoriadnych ľudí. Zatiaľ ešte väčšina národa naháňa peniaze, rieši svoje existenčno-majetkové pomery a diskusiám na vyššej úrovni sa venuje len zopár… nazvime to akademikov a to naozaj nie je práve tá sociálna skupina ľudí z ktorej by sa generovali budúci vodcovia. Aj keď je národu ťažko no stále ešte žijeme v mierových časoch, aj keď sme kolónia ktorej vládnu dosadení koloniálni úradníci, teda liberáli natretí na všetky možné farby, no krvi zatiaľ tečie len veľmi málo. A dobre viete že malé národy sa vždy obrodia až potom čo sa okúpu vo vlastnej krvi… dovtedy skláňajú chrbáty, dúfajú že keď aj nie krajine tak aspoň im osobne bude lepšie… keď im lepšie nie je tak slopú do nemoty alebo sú striedavo hrdí a striedavo závidia úspechom dajakého športovca… až vojna zväčša týmto malichernostiam urobí rázny koniec.

      Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *