Pokrok alebo ako budem voliť komunistov

Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Komédia … tak by sa dali nazvať vystúpenia politikov, ktorí sa zodpovedne vzdávajú mandátu europoslanca, aby slúžili slovenskému ľudu v boji proti Ficovi a jeho strane.

Nuž áno, pred voľbou Fica som varoval v roku 2005, nikto nepočúval. Čas ukázal, že som mal v mnohom pravdu. Napriek tomu nepopieram, že Fico je schopným politikom, pretože dokázal zjednotiť väčšinu ministrán, ktoré sa nachádzali na jeho strane politického spektra.

Keby mi niekto v 90.rokoch povedal, že niekedy v roku 2016 alebo 2020 (v prípade riadneho termínu volieb) sa rozhodnem dať hlas súčasnej KSS, asi by som sa mu vysmial. Žiaľ – predstava je jedno, a realita niečo úplne iné. A dnešná realita je naozaj krutá – sotva nájdem na svete krajinu, kde by sa mohli za obsadenie parlamentu hanbiť tak, ako sa môžeme hanbiť na Slovensku za to, čo sedí v parlamentných laviciach od jari 2016.

Pri hľadaní prirovnania sa mi zdá akékoľvek slovo slabé, pretože každé by urážalo to, čo reálne symbolizuje. Možno by ma aj maštaľný hnoj žaloval, ak by som k nemu prirovnal ten „výkvet“ národa, ktorý sa hrdí slovom – poslanec.

A tak som sa pred nejakým časom pozrel na program jednej z bezvýznamných strán na okraji záujmu spoločnosti – KSS. Prečítal som si analýzu stavu súčasnej spoločnosti a dospel k žalostnému záveru – naša spoločnosť sa neposunula. Naopak – vraciame sa do rokov, ktoré kedysi predchádzali nielen svetovému konfliktu, ale nakoniec aj viedli k tomu, čo symbolizovali 50.roky. Vyrovnávanie účtov, boj o moc, politické procesy, budovanie diktatúry jednej strany. Diktatúry … ?

Na veci sa dá pozerať rôzne. Možno aj preto sa dnes pozerám inak na rýchle schválenie zákona, odsudzujúceho bývalý režim. Mám pocit, že novopečeným demokratom ani tak nevadil samotný režim, ako skôr predstava vládnutia a súčasnej zodpovednosti za osudy národa. Zodpovednosť … presne toto slovo symbolizuje všetko, čo je pre dnešného demokrata absolútne neprijateľné.

Zodpovednosť zaväzuje … vytvára hrozbu trestu za protizákonné konanie, ktoré demokratom prekáža len u ich oponentov.

Prečo teda budem voliť komunistov aj napriek faktu, že k moci sa nemajú šancu dostať ? Dokázali presne pomenovať nekalé praktiky súčasnej spoločnosti. Nie, rozhodne ich nebudú vedieť riešiť, pretože z ich činnosti mám dlhodobo pocit stagnácie, chýbajúcej spolupráce s ľuďmi, aktívnej propagácie svojich myšlienok a vysvetľovania, ako by mala vyzerať spoločnosť, ktorej cieľom je blaho štátu, národa i občana.

No nebudem sa za svoju voľbu – hanbiť. Pretože byť voličom tej chásky, ktorá sa dnes hrá za naše peniaze na elitu národa – je hanebné. Tejto cháske vôbec nezáležím na osudoch štátu, národa, občana … stačí jej – plný bachor. Ostáva len otázka – či si počkáme na otrasy spoločnosti, akými boli plamene európskych vojnových konfliktov, spôsobených honbou za mocou a bohatstvom, alebo budeme mať viac rozumu ako naši predchodcovia – a pošleme tento spôsob riadenia štátu na smetisko dejín skôr, než to kruto zaplatíme.

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


45 thoughts on “Pokrok alebo ako budem voliť komunistov

  • 27. novembra 2018 at 13:21
    Permalink

    Spojiť sa! Všetci, komunisti, ľavičiari, do jedného prúdu! Nenadrazovať sa jeden nad druhého, to je cesta! Staré otrepané: „V jednote je sila!“

    Pramienok, potok, rieka…

    Reply
    • 27. novembra 2018 at 16:35
      Permalink

      Oportunisti všetkých krajín spojte sa, lebo oportunista nemá vlasť!
      Je im veľmi dobre v Blave, Prahe, Moskve, New Yorku alebo Bruseli, lebo sú flexibilní…Len nech im sypú € alebo $ do vačkov. To sme teda dopadli s tou oportunistickou ľavicou na úbohom a zdevastovanom neokoloniálnom Slovensku.

      Reply
    • 27. novembra 2018 at 17:50
      Permalink

      P. Kotrádyová, takže súhlasíte, že sa spojíme do jednotného liberálno-demokratického komunistického prúdu, s programom vybudovania komunizmu? :-)

      Reply
      • 27. novembra 2018 at 19:50
        Permalink

        Pán Antal, ja som to už tu raz spomínala, ľudia spoločnými silami dokázali postaviť pyramídy, jeden človek by nepohol balvanom. Bez zjednotenia komunistov a všetkých ľavicovo zmýšľajúcich ľudí sa ľavica nepohne z miesta. Ale! Zjednotiť sa na základe vzájomného rešpektu a úcty. Komunikovať a počúvať sa! To je môj názor, názor laika.

        Reply
        • 28. novembra 2018 at 12:25
          Permalink

          P. Kotrádyová, áno, zjednotenie, spolupráca na základe vzájomného rešpektu a úcty.

          Lenže akonáhle začnete budovať stranu, alebo vytvárať konkrétne túto jednotu, vznikne tam mnoho otáznikov.
          Jednotu budete potrebovať aj konkrétnejšie definovať, ona má totiž inú podobu v čase vytvárania systému (jednota pod centralizovaným vedením) a v čase zrelého až prezretého systému (široká pluralita, diferencovanosť), v čase ohrozenia, vojny (jednotné vojenské velenie) a inú v mierovom, blahobytnom období.

          Určite sa viaceré komunistické subjekty nezhodnú napr. na programe, presadzovať len jednu stranu a jeden program by znamenalo, že množstvo komunistov znovu by zostalo visieť vo vzduchoprázdne, ako je to aj teraz.

          Ako som to povedal nielen ja, ale aj klasici, bez dobrej teórie sa prax nepohne, teória má dnes veľký praktický dosah. Je potrebné si zadefinovať dobu, epochu, v ktorej žijeme, a od nej odvodiť charakter hnutia a podobu jednoty. Ako som to už napísal, po r. 2008 sme sa ocitli v makrosociálnej forme, teda v širokopluralitnej, diferencovanej, liberálnej spoločnosti, s množstvom foriem. Za príklad môže poslúžiť makrochemická forma s jej nespočetnou variáciou makrochemických a biochemických látok.

          Je zaujímavé, že nová kvalita – život – vznikol spojením medzi konkurentami – aminokyselinami (proteínmi) a DNK, resp. RNK. To len pre poznatok, že nie všetko, čo sa javí ako absolútne zlo, v iných podmienkach musí takým byť, možno si na novej úrovni v rámci deľby práce podeliť úlohy. Ako hovoria aj poznatky, staré protirečenie sa rieši spojením starých protikladov, zjednotením do nového systému a vznikom protikladov na vyššej úrovni. Konkrétne to znamená, že staré triedne protirečenia a protirečenia medzi ľavicou a pravicou, socializmom a kapitalizmom sa stanú maličkosťou oproti protirečeniu človeka s prírodou, teda, že príroda sa môže začať správať tak, že budeme potrebovať zjednotiť všetky sily na to, aby sme prežili. Takže napriek veľkému roztriešteniu spoločnosti a civilizácie budeme potrebovať nájsť jednotiacu základňu.

          O to ľahšie by sme mali nájsť jednotiacu základňu ľavice. V prostredí silnej sociodiverzity, silne pluralitnej spoločnosti a teda aj komunistickej ľavice pôjde o jednotu komunistického hnutia v rozmanitosti. Za účelom pokroku, prekonania hegemónie kapitalizmu, utvárania vyspelého socializmu a komunizmu, za účelom ochrany záujmov pracujúceho človeka, jeho nielen politických, občianskych ale aj sociálnych a ekonomických práv, väčšej slobody a blahobytu pre všetkých.
          Treba očakávať, že sa postupne utvorí aj liberálno-demokratická komunistická strana, nie ako konkurent, ale pokračovateľ slávnych komunistických a socialistických tradícií. Viem, že to znie podivne na pozadí urputného boja ľavice proti liberalizmu, ale ruku na srdce – má vari niekto pocit, že súčasná pozícia ľavice je skutočne tá pravá, ktorá nakoniec prinesie výsledky? Veď trend je práve opačný. Liberalizmus v kapitalistickom podaní víťazí, to naznačuje, že je zrejme objektívnou tendenciou, priestorom, ktorý ľavica absolútne vyprázdnila. Vyprázdnila na takmer 100 percent – a nebude mať práve toto súvislosť s tým, že obsadzuje to ani nie jedno percento?
          Nič samo osebe nie je zlé alebo dobré, ani liberalizmus, ani demokracia, ani kapitalizmus, ani globalizácia. Je vari smiech len dobrom? Nuž, na pohreboch asi nie. Je pedantnosť sama osebe dobrom? Závisí, v akých podmienkach ju uplatňujeme. A tak je to aj s kapitalizmom, do začiatku 20. st. bol pokrokom. Tak je to aj s liberalizmom, sám osebe nie je ani dobrý ani zlý. V spojení s negatívnym kapitalizmom aj liberalizmus, demokracia, globalizácia získava negatívnu podobu. Kladnú podobu môže získať len v spojení s kladným, pokrokovým systémom. A to by malo byť aj úlohou liberálno-demokratickej komunistickej strany, zaplniť ten priestor, ktorý tu na ľavicovej strane chýba.

          Reply
          • 29. novembra 2018 at 15:19
            Permalink

            P. Kotrádyová, komunisti, ak chcú byť pokrokovou silou a ak chcú mať autoritu u ľudí, potrebujú objektívne vysvetľovať dejiny.
            Áno, aj klasický kapitalizmus predstavoval pokrok (teda dobro) v rámci kapitalistickej epochy (do r. 1928)- vtedy kapitalistická spoločenská forma zodpovedala úrovni výrobných síl. To je aj stanovisko marxizmu, materialistického chápania dejín.
            AJ socializmus vyrástol z kapitalizmu ako svojej základne, socializmus nemohol vyrásť priamo z prvobytnej spoločnosti. Vidieť to napr. na migrantoch z krajín s existujúcim kmeňovým, či feudálnym systémom – ich nemôžete postaviť ani k montážnej linke, nieto do atómovej elektrárne, či k výrobe kozmických prístrojov.

            Už som to napísal a Vám sa to nepáčilo, zo subjektívneho dôvodu, že aj kapitalizmus tu môže existovať aj naďalej, problém nie je v jeho existencii. Problém a jeho zločinnosť dnes je v tom, že si prisvojuje funkciou hegemóna dejinného vývoja a vnucuje svoj systém všetkým. To je zločinné a neprijateľné. Ale pokiaľ si nakoniec uvedomí svoje miesto v dejinách, že tiež je len bežným systémom, ktorý zodpovedal len určitej dejinnej etape, ľudia majú právo žiť aj v kapitalizme.
            Vari chcete posielať misie, či vojakov, aby zmenili polynézsky, indiánsky, eskimácky, aborigénsky kmeňový spôsob života na socialistický. Jednak to nejde – ako som vysvetlil vyššie a zrejme Vám až tak nevadí. Nuž, ak nie je agresívny, a ak nebude agresívny ani kapitalizmus, má také isté právo existovať vo svojej post-klasickej podobe ako iné systémy.
            Tým nakoniec komunizmus vyjadrí svoj liberálno-demokratický postoj k právam človeka podľa princípu Každý podľa svojich potrieb. Teda prinesie ľuďom oveľa širšie práva, slobody, demokraciu ako kapitalizmus. A to by sme mali predkladať ľuďom, aby videli, že viac slobôd, práv a blahobytu môžu získať len s príchodom nového systému. V kapitalizme sa budú točiť v neustálom kruhu a krízach.

            Inak, ZSSR, Rusko rešpektovalo spôsob života domorodých kmeňov, Evenkov, Čukčov, Eskimákov, Jakutov, ap.

  • 27. novembra 2018 at 17:16
    Permalink

    Volili sme Čalfu, Čiča … ostala nám … (alebo nechali nám ?)
    Na tom vôbec nezáleží. Podstatné je, že aktívnou politikou proti Rusku sa dopracovala Ukrajina k občianskej vojne a mrznutiu v bytoch …

    Reply
    • 27. novembra 2018 at 17:46
      Permalink

      Cudzinec, dobrý článok a dobrý postoj.
      Ja osobne stále volím kandidátov KSS, prípadne Vzdoru, aj keď si uvedomujem, že výrazne do politického diania už nezasiahnu.
      Zo všetkých aktuálnych politických síl sú to najpokrokovejšie strany, na druhej strane vo vzťahu k súčasným potrebám civilizačného vývoja aj oni zaostávajú.

      Nestačí zo strany komunistov len povedať, že chcú socializmus, ale bez chýb. To je len návrat do minulosti. Komunisti musia vedieť predostrieť masám už víziu a program rozvinutejšej, bohatšej, demokratickejšej. liberálnejšej spoločnosti, ako je súčasný liberálno-demokratický kapitalizmus a ako bol aj klasický socializmus. Materiálna základňa, mohutný výrobno-technologický potenciál bol k tomu vytvorený, sme schopní chrliť tovary, služby, informácie vo veľkom, o čom svedčí čoraz väčšia agresívnosť reklamy, napr. všadeprítomné cookies – len tejto materiálnej základni civilizácie treba dať novú spoločenskú formu.

      Treba tento rozpor medzi mohutným výrobno-technologickým potenciálom a zastaranou spoločenskou formou ľuďom ukázať. Že síce majú k dispozícii čoraz technologicky vymakanejšie televízory, ale nemajú v nich čo pozerať, obsah je totálny úpadok. Že máme mohutný poľnohospodársky potenciál, ale v mäsových výrobkoch pomaly niet mäso, v čerešňovom kompóte sú drievka namiesto čerešní, že sociálne siete majú slúžiť zbližovaniu ľudí, ale na dnešnej základni z nich robia ešte viac osamelých.

      Reply
  • 27. novembra 2018 at 19:46
    Permalink

    Cudzinec.
    No, nie je to zlý článok.
    Vážim si ľudí ktorí zotrvajú na svojom názore. V mnohom máte pravdu. A hlavne v tom, že komunisti problém riešiť nevedia. To by v podstate nebolo to najhoršie. Najhoršie je, že sa to nechcú naučiť a nechcú pochopiť že s rétorikou z r. 1985 už neobstoja.
    Ale voľte komunistov, schvaľujem Vám to. Vždy je to lepšie ako Fica, Kotlebu, Danka či tak nejak:)
    Ale ešte to chce kúsok odvahy, vystupovať pod vlastným menom:)

    Reply
    • 27. novembra 2018 at 22:14
      Permalink

      Pred rokmi som používal svoje meno a prišiel kvôli publikovaniu názorov o prácu. V súčasnej dobe si nemôžem dovoliť vystupovať pod menom, zakazuje mi to pracovná zmluva.
      A ešte pred časom nesúhlasili vôbec, aby som publikoval. A tak je lepšie publikovať pod prezývkou, než mlčať.

      Reply
      • 28. novembra 2018 at 15:50
        Permalink

        Cudzinec.
        No a čo to znamená?
        Že je lepšie byť kapitalistom ktorý publikovať môže, ako socialistom, ktorý publikovať pod vlastným menom nemôže.
        Nech žije kapitalizmus, dáva slobodu a Vy ste mi to potvrdili.

        Reply
        • 28. novembra 2018 at 18:38
          Permalink

          Pred rokmi sa udialo už počas “demokracie”. Takže to nemá nič spoločné so socializmom.

          Reply
          • 28. novembra 2018 at 21:00
            Permalink

            Cudzinec.
            Veď ja chápem, ale ak by ste bol kapitalistom, tak ste si sám sebe pánom, a môžete publikovať pod vlastným menom.

  • 27. novembra 2018 at 20:09
    Permalink

    Komunistická ľavica vymrela !!!

    Toto musím tvrdiť na základe už nie výsledkov ( !!! ) ale samotnej „účasti“ komunistických strán v niekoľkých posledných voľbách. Stárež vymrela, a mládeže niet. A Husákové dietky ? – pravicová háveď.

    To že „nejsou lidi“ je zjavné zo zoznamu uchádzačov, ktorý je čoraz redší – strany nie sú schopné nasadiť 150 uchádzačov do snemových volieb, ani jedného do voľby prezidenta – jedného jediného poslanca ( ! ), župana, starostu či poslanca !!!! Áno – jedného jediného poslanca je už problém nasadiť v niektorých okrskoch či už aj obvodoch.

    Tu už naozaj nepomôže kritika ale činy – vyzývam Vás všetkých voličov komunistických strán, aby ste tým stranám pomohli, nie len sa niečoho dožadovali. Vstúpte do strán, ovplyvňujte ich život, alebo aspoň spolupracujte ako nestraník. Aby som mal koho voliť musel som sa vo voľbách uchádzať sám ! Už som sa uchádzal 2x ako nestraník. Aj teraz v obecných voľbách na miesto poslanca. Dosiahol som prekvapivo dobrý výsledok – viac ako obligátnych 0,7 % Bez jedinej reklamy, stretnutia s občanmi, programu, či internetovej komunikácie som získal 6% hlasov – len tak. Dokonca v deň volieb som stretol susedu,( čo spolu s mužom boli tuhí poprevratoví KDHáci, pričom jej muž bol za KDH niekoľko období aj mestským poslancom ), a tá mi povedala – volila som ťa – no aké prekvapenie :)! Okrem toho sa mi stalo prvý raz v živote, že som ešte za plentou nevedel koho voliť – v tomto prípade za starostu – verte alebo nie ani jeden, jediný ľavičiar, samý kapitalista, samý buržoust – keby aspoň smerák, ktorého by som so škrípajúcimi zubami, zaťatými päsťami a zatvorenými očami volil – nič ! Prisámvačku, keby som bol vedel, tak by som sa uchádzal aj o starostu – a ak to pôjde takto ďalej, aj sa budem !

    Inak, keby som bol zvolený aj tak tam nič nezmôžem, pretože by som bol „jako kůl v plotě“ jediný komunistický poslanec medzi kapitalistami a ich politickou buržoáziou. Komunisti totiž nikoho iného nepostavili ! Ľavičiarov musí byť bezpodmienečne viac, pretože jednotlivci aj keby boli zvolení ťažko dokážu uskutočniť radikálny ľavicový program.

    ————————————–

    Tragické je, že to zatiaľ vyzerá, že ľavica nikoho nenasadí ani do prezidentských volieb ! Malo by byť povinosťou predsedov strán, aby sa v takom prípade uchádzali sami. No namiesto toho 19.11., tresnú na fakbuk anketu, že vraj koho chcete za prezidenta – Chmelára, Balalajčaka alebo Harabína . Trikrát ma švaclo o zem – a teraz štvrtý ! Oj-piaty ! Toto sú komunisti !? Kurva !

    Vyzývam ľavicu k aktivizácii – vyzývam DAV – poďme spoločne hľadať ľavicového uchádzača o prezidenta. Už včera bolo neskoro. Nie je možné, aby sa zo síce malej, ale statočnej základne slovenskej ľavice nevybral jeden, ktorý by reprezentoval skutočné ľavicové hodnoty a témy, aj s vedomím, že nebude zvolený.

    Poďme sa baviť na úrovni KSS, Vzdoru, DAVU, Slova, ASA a postavme svojho uchádzača ABY MALI ĽAVIČIARI KOHO VOLIŤ – nie kapitalistu, nie buržujčíka, nie nácka, ale ľavičiara vod kosti.

    Poďme tu dávať vlastné návrhy uchádzačov – oslovujme ich, presvedčme ich, aby sa za nás uchádzali. To majú naše hlasy prepadnúť ? Dávajte tu svoje návrhy na prezidenta, možno sa na niekom zhodneme, a pôjdeme s tým za ním.

    Takže, pán Antal – nechcete byť prezidentom ?

    Reply
    • 27. novembra 2018 at 21:44
      Permalink

      Martin, niečo podobné som chcela napísať aj ja, ale napísali ste tak pekne priamo po chlapsky…
      Jediná možnosť, je hľadať spoločné riešenia a nie sa stále len hádať…
      Ale, aby som to trošku odľahčila, aj ja som Husákove dieťa a nie som pravicová háveď:-))
      A čo tak osloviť pána Ondriaša, je to šikovný, vzdelaný človek so všeobecným prehľadom a má aj skúsenosti so svetom politiky…
      A verím, že by sa našli aj iní kandidáti, v posledných voľbách som dala hlas pánovi Jurištovi…
      P. Chmelára už dávno nepovažujem za ľavičiara, v jednom momente začal byť dvojtvárny a nakoniec sa mi potvrdilo, že ho zaujíma viac popularita a kariéra ako vlastný štát a jeho občania… Možno niekedy hovorí, to čo chcú ľudia počuť, ale sú to účelové vystúpenia vyjadrenia… Pán Harabin je právnik a osobu pána Lajčáka nehodnotím, práve preto lebo viac slúži iným ako vlastnej vlasti…
      Ak chce ľavica na Slovensku niečo dosiahnuť, bez spájania sa vzdelávania ľudí to nepôjde.
      O téme ľavica a masy podiškurujeme niekedy nabudúce, lebo je to rozsiahla téma…

      Reply
      • 27. novembra 2018 at 22:25
        Permalink

        Kľudne to môže byť p. Ondriaš alebo aj Jurišta ( ktorého som samozrejme volil aj ja ). Kľudne navrhnite koho chcete a koľko ich chcete.

        Bol by som rád, keby sme tu na DAVe potom pobesedovali o navrhnutých uchádzačoch na prezidenta, aby besedníci mali možnosť niekoho navrhnúť, pobesedovať o ňom a napokon aj vybrať niekoho, koho by sme oslovili, presvedčili a „vyslali“ smerom ku komunistickým stranám so žiadosťou, aby ho zaradili „do zoznamu uchádzačov“.

        MY CHCEME NÁŠHO ĽAVICOVÉHO UCHÁDZAČA !

        Reply
        • 28. novembra 2018 at 8:37
          Permalink

          Myslím si, že na Slovensku je dosť múdrych a vzdelaných ľudí, ľavicového zmýšľania, lenže prišla doba, že ak ho verejne prejavia, tak začnú byť novodobou inkvizíciou, vláčení po médiách, zosmiešňovaní, hanobení…
          Terajšia inkvizícia vôbec nezaostáva za tou cirkevnou, ktorá terorizovala nielen Európu…
          Je zvláštne vidieť, čo všetko je mocenská elita urobiť kvôli tomu, aby si udržala moc, vplyv a bohatstvo…
          Táto nová doba temna, sa veľmi podobá na tie, ktoré boli v minulosti…Ale ľudia vždy mali svetielka nádeje v ľuďoch, ktorí sa nevzdávali, išli proti prúdu a často na to doplatili vlastnými životmi…
          Krásne to vidieť napríklad aj v tom, že máme ľudí, ktorí majú vzdelanie, ale nie sú múdri…Tak ako som už v jednom článku napísala, skutočne múdry človek využíva svoje vzdelanie a danosti nielen pre seba, ale najmä pre spoločnosť…
          Práve v tomto vidím potenciál DAV-u, aby sa takíto ľudia mohli slobodne prejaviť, spájať…

          Reply
          • 28. novembra 2018 at 9:31
            Permalink

            To ste pekne napísali, Devana: „skutočne múdry človek využíva svoje vzdelanie a danosti nielen pre seba, ale najmä pre spoločnosť…“
            „Nikto sa nerodí pre seba, všetci sa rodia pre ľudskú spoločnosť a kto jej podľa svojich síl nepomáha, ukazuje sa byť nehodným toho, aby mu pomáhali iní.“ J. A. Komenský
            A čo sa týka tej inkvizície, to máte pravdu, inkvizítorov máme dnes viac než dosť, len zmenili metódy, nemučia telo, ale dušu. Ako zúriví šialení berserkovia vrhajú sa na životy svojich protivníkov, nedávno sa takto vyzúrili na Dankovi, predtým na Ficovi, Kaliňákovi…kto bude ďalší?

      • 27. novembra 2018 at 22:28
        Permalink

        Mám rád recesiu. Môžeme urobiť kampaň na facebooku a pokojne budem (fiktívne) kandidovať, ale mám niekoľko podmienok –
        1.Nebude sa to volať prezident, pretože po aktuálnom by sa mi zdvihol žalúdok aj pri predstave, že by mala môj zadok hostiť stolička, na ktorej sedel predtým on
        2. Mohli by sme tú funkciu premenovať … navrhnite … ja navrhujem : Jeho Excelencia národom Vyvolený, nedostatkom vzdelania zatratený, z Božej vôle Vôl … korunovaný (ako císař pán)

        Aspoň sa zasmejeme, nie ?

        Reply
    • 28. novembra 2018 at 21:07
      Permalink

      Súdruh Martin.
      Komunistickí voliči asi vymreli, ale socialistickí nie.
      KSČ ako strana žiaľ neponúka žiadny program, ktorý by niekoho oslovil.
      Kydanie na kapitalistov či Západ a zvelebovanie kapitalisticko oligarchistického Ruska (čo je dosť nelogické) už nestačí. Ani sa zastávať Kuby či Venezuely.
      Ten režim ktorý tu bol nie je pre nikoho príťažlivý. A mladí ľudia vidia svet, nenabulíkate im nezmysly o biede kapitalizmu.
      Ale nechcete počúvať, a ani diskutovať.
      Komu nie je rady, tomu nie je pomoci.

      Reply
  • 27. novembra 2018 at 21:03
    Permalink

    Martin,
    nemusíme vstupovať do strán, však ich aj tak volíme.

    Máte pravdu, posledné komunálne voľby komunistické strany úplne vynechali, neviem ako Úsvit. Ale ani ja som nemal v Bratislave koho voliť. Ja som nevidel žiadnu aktivitu. Nechodím síce na FB, ale predsa nemôžu KS sústrediť všetku svoju aktivitu na FB.

    Martin, nechcem byť prezidentom. To je reprezentačná funkcia – a na to sa ja nehodím. Som skôr výkonný človek, ako reprezentačný.
    A keby som aj mal na to schopnosti, nemal by som záujem, myslím, že užitočnejší budem v inej pozícii.
    Je tu však viacero ľavicových osobností, ktoré majú na to schopnosti a myslím, aj záujem, len ich nikto neoslovil.

    Reply
    • 27. novembra 2018 at 21:51
      Permalink

      Pán Antal,

      svoj návrh som nemyslel zo žartu, ale úplne vážne.

      Viete – ani ja sa necítim schopný, ani nadšený pre priamu politickú prácu, no ale keby som to uchádzačstvo o miestneho poslanca nebol zobral na seba, tak potom koho by som volil ja, a spolu so mnou tých pár desiatok ľudí čo ma volilo aj keď ma väčšinou ani nepoznajú ?

      Škoda, že ste odmietli, ale možno by ste sa dali presvedčiť od viacerých spolubesedujúcich…
      Pokiaľ viete o iných súcich ľavičiaroch, tak nebuďte ako mníška na rande, ale buďte súdružsky priamy – ktorí sú to ?!
      Ja by som nemal problém s väčšinou ľavicových uchádzačov, ktorí účinkujú na ľavicovej „scéne“ – či už politickej, alebo filozofickej. Napríklad z DAVu Janošovského, no pre začiatok som navrhol Vás.

      Treba to brať triezvo – náš prezidentský uchádzač určite nebude zvolený, no bude mať príležitosť vniesť ľavicové témy do éteru a povedať, že slovenská ľavica ide. To najdôležitejšie je, že neprepadnú hlasy ľavicových voličov. ( Inak ale bolo by to zaujímave keby SD nenasadila svojho uchádzača, ale podporila by nášho a odporučila by svojim voličom voliť ho – qa 20% je 20 % ).

      Ak by sa zadarilo, mohla by tu na DAVe vzniknúť beseda o vhodných uchádzačoch, z ktorej by vzišiel jeden uchádzač, ktorého by sme vážne mohli ponúknuť obitrom komunistickým stranám ako nášho uchádzača. Rovnako by mohli postupovať v iných ľavicových spolkoch ( napr. slovo ) aj samotných stranách, každý by ponúkol svojho uchádzača – a z nich by sa vybral z občianskej ľavicovej besedy na stránkach strán konečný uchádzač, ktorý by reprezentoval ľavicu v prezidentských voľbách.

      Žiaľ – nemáme už veľa času, a komunisti trestuhodne zaspali.

      Reply
      • 28. novembra 2018 at 12:36
        Permalink

        Martin, keď ste už prišli s touto iniciatívou, treba sa jej chytiť. A dopracovať. Čitatelia DAVDDVA ap. by mohli navrhnúť kandidátov, môže to byť kľudne aj 20 mien a redakcia DAV DVA dá hlasovať. Ako už raz dala, ale ako bolo povedané, nebolo to myslené až tak vážne. Teraz by to malo byť myslené seriózne.
        Ja môžem hneď dať niekoľko návrhov:

        Ján Jurišta
        Juraj Janošovský
        Ľuboš Blaha
        Roman Michelko
        Karol Ondriaš
        Jozef Hrdlička
        Peter Stanek
        – neskôr ešte doplním

        Reply
        • 28. novembra 2018 at 15:52
          Permalink

          Súdruh Antal.

          S tým Blahom, podporovateľom oligarchstického kapitalizmu ste to naozaj zaklincoval. Len čo je pravda.

          Reply
        • 28. novembra 2018 at 18:16
          Permalink

          Pán Antal – my dvaja sme majstri v chytaní a hlavne dopracovaní vecí, len čo je pravda – však ?

          Ale áno, skutočne sa musia ľavicoví voliči zaktivizovať, keď už sa politici nemajú k činu.
          Z Vami uvedeného zoznamu, by som podporoval Janošovského, Ondriaša a Hrdličku. Keď Vás napadnú ďalší, doplňte ich. Z povinnosti treba k nim pridať predsedu V-SP Pomajdíka, keďže si myslím že predsedovia by sa mali prevziať na seba túto úlohu, pokiaľ nemajú iného uchádzača.

          Ja konkrétne osoby nemám, vo všeobecnosti pre mňa by to mal byť poctivý ľavičiar s nosnými tradičnými ľavicovými témami ako postavenie obyčajných ľudí, odstraňovanie chudoby, pracovné podmienky, protikapitalistické a protimilitaristické postoje a pod. .Vôbec by mi neprekážal ani zvestovaťeľ konca Slovenska V Európskom zväze a Fašo-NATO.

          Mal by k tomu vzniknúť samostatný článok ( téma ) tu na DAVe, kde by sa diskutovalo len o tomto. Hlasovanie je dobrá vec, len môže byť zmarené falošnými hlasmi. Uvidíme.

          Zaťiaľ sme dvaja a to je málo. Pokiaľ ste v nejakom styku s ďalšími ľavičiarmi, skúste ich zaktivizovať, nech dajú aj oni svojich uchádzačov a nejaké nápady, nech vytvoríme ľavicové prezidentské hnutie a ponúkneme stranám „hotového“ uchádzača.

          Reply
        • 3. decembra 2018 at 10:07
          Permalink

          Milan,

          ten zoznam by ste mohli zverejniť keď budete myslieť že je hotový. Ja nemám žiadny, ale zase ani väčšie výhrady k ľavičiarom a komunistom ( nepoznám ich bližšie ) – ja zvyknem voliť podľa „dresu“.

          Navrhujem, aby ste zistili, či stranícky uchádzač potrebuje zber podpisov ( koľko ? ; ale myslím si že petíciu nepotrebuje ) a termínové záležitosti volieb.

          Ja by som oslovil obitroch predsedov ( +Hopta ), že či niečo v tejto veci plánujú, aké majú termíny a prečo sú tak ticho – mohol by som sa hneď rovno spýtať, či by podporili nášho občianskeho ľavicového uchádzača priamo – teda tak, že ho nasadia ako straníckeho uchádzača. Len ich nechcem v prvom liste hneď vystrašiť….:)
          Uvidím či mi odpovedia, lebo im to chvíľu trvá a stáva sa že mi ani neodpovedia.

          Milan, pri komunikácii s možnými uchádzačmi je potrebné zdôrazňovať, že tu nejde o víťazstvo vo voľbách, ale čestnú reprezentáciu ľavice s plným vedomím jej súčasného stavu a možností, a že ide hlavne o službu pre ľavicových voličov, aby mali koho voliť. To znamená, že v plnej miere podporujeme nášho uchádzača v jeho snahe „ostať čistý“, teda pokiaľ si to bude želať, môže odmietať vystupovať v súkromných zdrojoch – svoje vystupovanie ( program ) obmedzí len na svoju internetovú stránku, ľavicový internet, štátne tlačové zdroje a prípadne priame stretnutia s občanmi.

          Osobne očakávam od ( kompetenčne obmedzeného ) prezidenta vnášanie rýdzo ľavicových tém do verejnej rozpravy a snahu o zväčšenie prezidentských právomocí – hlavne možnosti predkladať svoje vlastné návrhy zákonov.

          Milan, ak by sa nám ( ľavici ) podarilo to, že by Smer odporučil svojim voličom voliť nášho uchádzača, to by bola už úplne iná liga.

          Reply
          • 3. decembra 2018 at 22:38
            Permalink

            Martin,

            myslím, že tu sa pohybujú ľudia, ktorí majú o voľbách dostatok poznatkov. Ale možno sa neozývajú z jednoduchého dôvodu – Váš návrh sa im nezdal prepracovaný. Ak budete nabudúce niečo organizovať, základom úspechu od začiatku je preštudovať si čo najviac informácií o danej veci a predložiť čo najviac prepracovaný, kompetentný návrh. Na ten skôr ľudia zareagujú, ako len na niečo všeobecné. Ale aspoň je toto prvotná praktická politická skúsenosť, netreba sa dať odradiť.

            Čo som zistil ja, z ústavy.

            Voľby budú na jar 2019, konkrétny termín vyhlási predseda NR. Kandidáti môžu byť navrhovaní najneskôr 21 dní pred po vyhlásení termínu volieb. Kto sa pohybuje v kuloároch NR SR, zrejme by to vedel aj konkrétne.

            Navrhnúť kandidáta môže 15 poslancov, alebo môže ísť s podporou voličov, s podporou petície, ktorú podpísalo 15 tisíc občanov.

            Postaviť svojho kandidáta môžu teda aj strany, ale musí dostať podporu 15 poslancov, t.z. že nádej majú najmä parlamentné strany. V prípade ľavicového kandidáta teda zostáva len zber 15 tisíc podpisov – a to závisí od angažovanosti KSS, Vzdoru, FLM a Úsvitu.
            Alebo podpora strany Smer. Ja síce mám kandidátov, ktorých by mohol podporiť aj Smer, lenže toto je už vysoká politika, my môžeme navrhovať kandidáta, ale nepohybujeme sa v kuloároch Smeru a nevieme odhadnúť jeho zámery vo voľbách. Museli by sme sondovať vzťah Smeru k týmto ľuďom, ochotu týchto ľudí ísť na trh s kožou a veľa vecí – na to potrebujete skutočne už volebný štáb.
            Z tých ľudí, ktorých by som ja navrhoval, zrejme najprijateľnejší pre Smer aj komunistické strany je Ľuboš Blaha. Ale nepoznáme vnútorné vzťahy v Smere.

            V terajšej situácii sa mi zdá schodnejšia cesta cez petíciu, ak sa za navrhnutého kandidáta postavia strany a pomôžu pozbierať podpisy. Skúste to vysondovať, ak nemajú záujem, nemá zmysel sa tým zaoberať, pretože 15 000 podpisov bez straníckej podpory nepozbierate. Ak sa však strany na to doteraz nedali, zrejme nemajú záujem.

          • 3. decembra 2018 at 23:29
            Permalink

            Milan,

            ďakujem, že ste to zistili.

            Myslel som, že straníckych uchádzačov môže navrhovať ktorákoľvek registrovaná strana. To sa potom museli zbierať podpisy aj za Jurištu – nepamätám si to.

            Ak treba zbierať podpisy, to je úplne iná situácia – idem od toho. Jednak na zber podpisov je naozaj neskoro, a jednak 15 000 hlasov je celé slovenské komunistické voličstvo !!!

            Jediní z poslancov, kto by podporili ľavicového uchádzača sú NIEKTORÍ poslanci SD, ale či by ich bolo 15 …. Ide o to, či SD ide nasadiť svojho človeka. Ak áno, potom občianskeho uchádzača nepodporia – iba ak proti vôli strany. Toto je vysoká politika a pravdupovediac, so SD nechcem mať nič, okrem toho, keby nám podporili nášho uchádzača tým, že by vyzvali svoje voličstvo voliť ho. Zákulisné naťahovačky veľkokapitálovej strany sa mi hnusia a rovnako nechcem vystavovať nejakého slušného človeka pravicovej mediálnej žumpe len preto, že jeho uchádzanie sa závisí od SD.

            Dúfam, že vnímate ako si kapitalisti a ich buržoázia pomaličky zabetónovali svoje mocenské pozície, na všetkých úrovniach moci, voči občianskej iniciatíve. Veď slobodne a demokraticky.

            Zatiaľ Vám ďakujem za pomoc a dúfam že sa nám podarí čosi iné.

          • 4. decembra 2018 at 9:27
            Permalink

            Martin,

            netreba sa dať odradiť, skončiť len pri nadávkach, ale rozmýšľať a prekonať kapitál. Doba nepraje kapitálu, prekročila jeho možnosti, ale komunizmu, len neexistuje vhodný subjekt, ktorý by bol na potrebnej úrovni.

            Samozrejme, že si kapitál zabetónoval svoje pozície, to je známe. Ale pozrite sa na Čínu, ona dokáže porážať imperialistov ich vlastnými zbraňami. Zrazu Západu prestáva chutiť globalizácia, pretože Čína má vyspelejší spoločenský systém, ktorý má väčší potenciál, ako západný kapitalizmus, preto sa v globálnej konkurencii ľahšie presadzuje – a Západ začal biť na poplach.

            Aktuálne komunistické strany, prakticky celosvetovo, skĺzli do konzervatívnej pozície, sústredili sa len na kritiku a nadávky na kapitalizmus, ale to ich stavia do poníženej, podradnej pozície voči kapitálu. Len bojujú voči niečomu a priznávajú svoju slabosť, namiesto toho, aby sa miesto boja proti kapitalizmu sústredili na jeho prekonanie ponúkaním nových vízií, predstáv o svete. Ukazovať svoju prednosť, svoju silu, nie poníženosť.

            Treba sa sústrediť na ďalšie voľby, tlačiť ľavicové strany do aktivity.

            Mňa na KS mrzí aj to, že nie sú ochotné participovať na rôznych projektoch. Napr. sme obaja hovorili o Digitálnom obraze socializmu. Pokladám tento projekt za dôležitý:

            1. Pretože by sústredil obraz socializmu, fakty o ňom na jednom mieste. To by pomohlo odbornej argumentácii v diskusiách v prospech socializmu, pretože diskutéri by mali poruke údaje.

            2. Mladej generácii, ktorá by sa zaujímala o alternatívy, o socializmus, by bol ponúknutý celistvý obraz, nielen rôzne kusé, rozporuplné informácie, rozhádzané po celom internete.
            Pri rôznych skreslených informáciách, tvrdeniach by bolo možné odkázať na ucelenejší obraz socializmu na jednom mieste, fakty, život. Napr. ekonomické údaje sú priaznivé pre socializmus, ale takmer nikde nie sú sústredené.

            Pri téme nezamestnanosť v regiónoch by sa dalo napr. poukázať na oblastné plánovanie, že sa budoval priemysel priamo v regiónoch – boli by vymenované podniky, ktoré sa v regiónoch postavili za socializmu – a tým sa podporila domáca zamestnanosť.

          • 4. decembra 2018 at 18:32
            Permalink

            Milan,

            už som Vám písal, že keby som mal viac času, už dávno by som sám spracoval socialistické hospodárstvo v mojom okrese, bez ohľadu na nejakú širšiu iniciatívu. Žiaľ, ten čas na takúto prácu nemám, a preto v tejto veci môžem pomôcť požičaním vhodnej literatúry, prípadne vyhľadaním, overením nejakej informácie, spracovaním nejakej malej časti diela a podobne. Jednoznačne je to však myšlienka potrebná, z dôvodov ktoré ste pomenoval a ktoré teda chápete.
            Vidíte prejavy kapitalistickej totality, snažiacej sa za každú cenu zamlčiavať úspechy reálneho socializmu. Keď vymrú pamätníci, ľavičiarom budúcnosti ostane iba archív a je našou zodpovednosťou, v akom stave ( nasýtenia informáciami ) im ho predáme. Na rozdiel od Vás si stále myslím, že na ceste od kapitalizmu k socializmu budú musieť prejsť veľmi podobnú tŕnistú cestu ako naši predkovia, a to bez ohľadu na technickú vyspelosť a pokrok.

            Čo sa týka prezidentských volieb – stav komunistických strán je zdá sa ešte horší ako som si v najhorších variantoch predstavoval, keď si to dám do súvisu so spôsobom nasadenia prezidentských uchádzačov.

            Počítajme – komunistov v posledných radných voľbách volilo 0,7 % voliacich a mali 19 500 voličov.
            KSS má na fakbuku 5200 a V-SP 16000 priaznivcov. Čiže majú potenciál okolo 20 000 hlasov.

            To bol taký problém, niekedy na jar spoločne vydať výzvu „Chcete ľavicového prezidenta ? Pomôžte nám !“ na besedu o uchádzačoch, výbere jedného a zorganizovaní podpisov zatiaľ aspoň cez internet. Už sa mohli zbierať podpisy, možno by sa pridali aj voliči SD, nervózni z toľkého čakania akého slniečkára alebo kapitalistu vytiahne z klobúka.

            To je tragické, keď iniciatíva nevychádza priamo od strán, ale tieto naopak sú do toho tlačené občanmi.
            Namiesto toho, budú radšej politicky prostituovať dojednávaním službičiek s buržoáznymi stranami a rôznymi pochybnými skupinami, a pred voľbami nám oznámia, že máme voliť nejakého SD buržujčíka alebo, nejakého bezideologického nestranníckeho uchádzača. Toto je strašné.

          • 5. decembra 2018 at 12:01
            Permalink

            Martin,

            rád by som sa opýtal teraz ja na Váš vzťah ku KSS, FLM, Vzdoru, Úsvitu. Prečo ste sa nezapojil do ich činnosti, tlačil ich k aktivite? KSS sa mi zdá pre Vás nevhodná, skôr FLM, alebo Vzdor-SP, sú tam mladí komunisti. So mnou majú problém, pretože ja na ich konzervatívny vkus zastávam až príliš revolučné postoje, ja im podkopávam :-) ich ideové, sociálne istoty, svet ktorý poznajú. Ja pritom nemám problém so spoluprácou, Alternativy.sk sú plné odkazov na činnosť KS.
            Vy však zastávate vhodné postoje a ak sa Vám zdajú málo aktívne, tak by ste pomohli ich aktivizovať. Alebo je tam aj nejaká iná bariéra? A potreba strany posunutej ďalej od postojov súčasných KS? Množstvo komunistov sa totiž nachádza v prázdnom priestore, mimo členstva v týchto stranách.

            Martin – a navrhujem, aby sme si tykali. „Pánovať“ sa pri prediskutovávaní konkrétnych akcií nepomáha k operatívnosti. A myslím, že ešte budeme spolupracovať na nejakých projektoch.

          • 5. decembra 2018 at 23:47
            Permalink

            Milan, teší ma – takže si tykáme.

            Nie som členom žiadnej strany z jednoduchého dôvodu – nechcem byť organizovaný a nechcem po každej vážnej zmene „línie“ strany byť pútnikom zo strany do strany. Nechcel som, ani nechcem vstúpiť do žiadnej strany. Jediný dôvod na vstup by bolo snáď zakázanie komunistických strán. V deň zákazu, by som do strany vstúpil. Nevylučujem však, že by som si to v budúcnosti rozmyslel a do strany vstúpil – Je však riziko, že mojou nevôľou k organizovanosti a disciplíne by ma z nej rýchlo vyrazili …

            Je zaujímavé, že sa v KSS konajú stranícke čistky aj teraz za kapitalizmu, keď trpí chronickým nedostatkom ľudí. Pritom z internetu poznám viacero ľudí či skupín, hlásiacich sa ku komunizmu, ktorí boli zo strany vylúčení – napr. ty , Janošovský, stredoslováci okolo Feješa, nejaká skupina na Považí – koniec koncov V-SP vznikla z rozkolu. Dôvody vylúčenia nepoznám, a z vystupovania týchto ľudí nemám pocit, že by nezapadali do politickej línie KS. Asi išlo o osobné spory. Napríklad : nezdieľam tvoje globalizačné nadšenie, možno ani tak nie pre myšlienku samotnú, ako skôr preto, ako Vašek vraví, že preskakuješ schody – ja by som povedal že rovno poschodia – ale že by toto bol dôvod, aby som sa s tebou nerozprával, alebo vylučoval zo strany …???

            To že „v priestore“ lieta veľa vylúčených a neorganizovaných komunistov je veľmi vážny príznak niečoho zlého v komunistickom hnutí a je potrebné týchto ľudí rehabilitovať. Mnoho vylúčených pokladá svoje vylúčenie za veľkú krivdu či urážku ( teraz ma napadá Jakeš ), čo je jasným znakom toho, že sa nejedná o nejakých oportunistov či rozvracačov, ale presvedčených komunistov. Dôvody vylúčenia by sa mali prehodnotiť, a tie neoprávnené by mali byť odčinené znovuponúknutím vstupu pre týchto ľudí.

            V minulosti pred voľbami som sa vždy ponúkol strane s malou pomocou, napríklad roznosom letákov do schránok. Potom ako strana schudobnela, toto prestalo a ešte k tomu sa mi zdá, že naša okresná organizácia doslova vymrela a niet tam mladých, takže ako nestraník ani neviem, že vyvíjajú nejakú činnosť ( príkladom aktivity je napr. Košická skupina okolo Nišponského ). Aj keď nie som organizovaný, rád znovu pomôžem v rámci mojich možností stranám, naposledy napríklad, že som sa za nich uchádzal vo voľbách.

            Chlapcov zo V-SP si pamätám ako mladých nadšených „zväzákov“ odhodlaných búrať svet a za tri dni postaviť nový – komunistický. Každá rada márna – vedel som ako to dopadne a aj to tak dopadlo. Chlapcov utlmili každodenné starosti dospelých a už nie sú takí nabudení a aktívni ako v minulosti. A určite sa čudujú, ako som rokmi zmúdrel …

            Radiť stranám ako ďalej nemám moc právo, pretože s príchodom internetu, som do strany búšil, že je potrebné mať vlastnú živú stránku a mediálnu blokádu prekonávať aktivitou na internete. Vychádzal som z toho, že ľudia si budú informácie hľadať aktívne. Toto sa ukázalo ako nepresná rada, pretože strany sú na internete aktívne, ale voličov to neprináša. Okrem toho, ľudia v skutočnosti nie sú aktívni a sú rozptýlení po celom internete a hlavná masa ľudí asi aktívne informácie nevyhľadáva a je vlastne apolitická.

            Poukázal by som na súdržnosť a spolupatričnosť robotníctva so svojimi komunistickými stranami za Rakúsko-Uhorska a prvej republiky. Ľudia napriek tomu, že boli chudobnejší ako sme my dnes, dokázali zorganizovať a vyzbierať obrovské zbierky ( a bez internetu ) a vedeli podporiť „svoju“ stranu, alebo si postaviť svoj stánok ( napr. veľké robotnícke domy, podpora straníckej tlače, … ). Dnes sú ľudia o niečo bohatší, ale aj lakomejší a sebeckejší a je problém od nich dostať korunu.
            Teraz si myslím že by pomohlo, keby KS mala mať aspoň jedného plateného člena, zo zbierok členov a voličov, ktorý by zabezpečoval organizovanie akcií a stretnutí s občanmi po celom Slovensku a propagoval by stranu. Je potrebné, aby takýto človek, bol odrezaný od „rizík“ kapitalizmu, spojených s aktívnym členstvom v strane. Zo svojej činnosti, by musel robiť výkaz, ktorý by hodnotili členovia strany a potvrdzovali by jeho ďalšie zotrvanie v platenej funkcii. Ak by všetci súčasní voliči disciplinovane prispievali na chod strany, stačilo by od každého 0,10 – 0,20 € mesačne !!!
            Toto si myslím, že by mohlo KS pomôcť, no vravím, už som si raz dokázal, že som bol zlým radcom.

          • 6. decembra 2018 at 21:12
            Permalink

            Martin, ak som hovoril o početnej skupine nezaradených komunistov, nemyslel som tým, že ich niekto vylúčil. Ani mňa nikto nevylúčil. Ale KSS prechádzala premenami, aj na SDĽ, ja som pomáhal organizovať robotnícke hnutie – a akosi postoje KS nezodpovedali mojim postojom, ja som posúval svoje myslenie spolu s posunom dejín.

            Dnes je to už viditeľné, v postojoch k budúcnosti sa líšime, ja som sa posunul ďalej. Naopak, v postojoch k budúcnosti sa viac zbližujem so stanoviskom tzv. demokratickej ľavice, lenže za východisko pre budúcnosť považujem kladný vzťah ku klasickému socializmu, jeho ocenenie. Kvôli tomu ma ale nemá tzv. demokratická ľavica v láske, vychádza z postoja ku klasickému socializmu ako omylu a potrebe začať odznova.
            Preto vlastne predstavujem osobitný prúd, pričom ja sa na nikoho nehnevám a som ochotný spolupracovať so všetkými prúdmi.

  • 28. novembra 2018 at 7:34
    Permalink

    Dobrá analýza. Najme predposledný odstavec (bohužial), vystihuje to, čo aj ja KSS vyčítam. Voliť KSS ale, budem (už opäť).

    Reply
    • 28. novembra 2018 at 15:54
      Permalink

      „…najmä…“

      Reply
  • 28. novembra 2018 at 8:40
    Permalink

    Videli ste video Jalal Suleiman z Atén:
    Pozdrav zo štadiónu mieru v gréckych Aténach – Oslavy storočnice vzniku komunistickej strany grécka (KKE)…Ohromná sila! –/viď. FB Komunistická strana Slovenska/–KRÁÁÁSA!!!

    Reply
  • 29. novembra 2018 at 7:09
    Permalink

    Ako to vyzerá, keď naše, na všetky strany lásku šíriace, slnečné, pravicové, kapitalistické a hlavne akože pluralitné médiá nevedia zniesť, keď má niekto ( a ešte k tomu veľké množstvo „niektov“ ) iný názor, ako ich všeoobjímajúca svätá a jediná pravda ?

    https://www.aktuality.sk/clanok/645237/blaha-chrli-nenavist-a-pomaha-sirit-konspiracie-na-facebooku-poraza-rytmusa-aj-sagana/

    Toľká opovážlivosť !

    A najsamdemokratickejšie a najechtslobodnejšie sú ich uvedomelé „moderované“ diskusie pri článkoch, kde sa nedostane žiaden protinázor – veď slobodne a demokraticky.

    To sú tie „naše“ „mienkotvorné“, čiže uvedomelo P R A V I C O V É médiá.

    Chce se mi zvracet !

    Velebnosti, jdu blejt !

    Reply
    • 29. novembra 2018 at 8:15
      Permalink

      Asi tak Martin:

      Má vlastný názor,
      aj ho propaguje,
      čo si to v „DEMOKRACII“ vlastne dovoľuje.

      To sú tí „demokrati“! Len nemať iný názor ako oni!

      Reply
    • 29. novembra 2018 at 9:07
      Permalink

      Martin.

      Môžeme mať iný názor na riešenie problémov či hodnotenie situácie. Ale ak máme iný názor na fakty, ktoré sú zrejmé, alebo ak je ten „iný“ názor úmyselné klamstvo, alebo hrubá nevedomosť, tak s takým sa netreba zaoberáť, obzvlášť v médiách ktoré sa nsžia o šírenie pravdy, nie hlúposti a nezmyslov.

      A čo sa týka Blahu a Vášho názoru tak :
      „jdu blejt“

      Reply
  • 29. novembra 2018 at 8:22
    Permalink

    A ešte dodatok:
    Ako zúriví šialení berserkovia vrhajú sa na životy svojich protivníkov, nedávno sa takto vyzúrili na Dankovi, predtým na Ficovi, Kaliňákovi…kto bude ďalší? Žeby Blaha?

    Reply
      • 29. novembra 2018 at 9:58
        Permalink

        Martin, to sa nedá čítať! Toľko žlče…

        Vážnejšie:
        NATO žiada Slovensko o súhlas s preletom bezpilotných lietadiel!!! Holubice MIERU?!

        Reply
      • 29. novembra 2018 at 10:53
        Permalink

        Súdruh Martin.

        Hodnotiaci úsudok Petra Bárdyho je vynikajúci. Na uvedenom článku všetko sedí.
        Len tak mimochodom, Vám nevadí že niekto príde k titulu JUDr podvodom? To takýto človek má u Vás nejakú dôstojnosť či úctu?
        A Blahu netreba komentovať. To je ale osoba so zmesou národného socializmu, oligarchického kapitalizmu, možno boľševizmu, ale ľavičiarstvo som v ňom nezbadal.

        Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *