Robert Bestro: Rozprávka o Čaputovej… predvolebná kampaň?

Pani Čaputová, nie je pravdou, že na vás ako Mladí sociálni demokrati útočíme. Mnohých ľudí však zaujíma, ako sa z niekoho, koho Slovensko nepozná, za tri mesiace stane kandidátka s veľkou popularitou.

My tieto voľby berieme veľmi seriózne a rovnako seriózne vnímame aj vašu snahu o zmenu. Tá však nenastane, pokiaľ budú porušované pravidlá zo strany Vášho tímu a to dokonca ešte predtým, ako vyhráte nejaké voľby. Ak máte úctu k pravidlám, uvedomujete si, že veci, na ktoré s kolegami upozorňujeme, sú hodné riadneho vysvetlenia.

Rozprávka „Zuzana: Dievča, ktoré sa nebálo“, môže byť toho príkladom. Podľa informácií, ktoré sa objavili na portáli Hospodárskych novín, sa mnohým ľuďom pred prehraním videí na Youtube zobrazovali reklamy na túto rozprávku, ktorá pani Čaputovú veľmi intenzívne ospevuje, až velebí. Prečo by vytváranie pozitívneho obrazu o kandidátke na prezidentku nemalo byť tesne pred prezidentskými voľbami, v tomto prípade pred prvým kolom, považované za volebnú kampaň? Nezaregistrovali sme, že by si pani Čaputová platila taký typ kampane a nezaregistrovali sme ani to, že by to robila jedna z tretích strán, ktoré ju podporujú.

Jedna z manažériek projektu „Pod perinou“, ktorého súčasťou je aj táto rozprávka, je výraznou sponzorkou Čaputovej kampane. Do kampane podľa transparentných účtov vložila 35 tisíc Eur. Rovnaká osoba pri tom v minulosti podporovala napríklad kampaň Matúša Valla, ktorému na ňu mala poslať 15 tisíc Eur.

Zdroj: Transparency International

Zdroj: Transparency International

Samotný projekt vznikol pred voľbami a príbeh o Čaputovej bol uverejnený tesne pred prvým kolom prezidentských volieb. Samotný projekt „Pod perinou“ vnímam pozitívne, pokiaľ ide o to, aby sa deti dozvedeli o úspešných ľuďoch, ktorých činy im môžu byť príkladom. Nech mi ale nikto nehovorí, že uverejnený príbeh pred prvým kolom, ktorého hviezdou je práve pani Čaputová, je čistou a čestnou snahou o pomoc deťom s nízkym sebavedomím. Jednoducho a jasne sa z pozície voliča nedá niečomu takémuto veriť.

SK-NIC eviduje registráciu domény svetlopodperinou.sk až 25.1.2019, teda počas intenzívnej prezidentskej kampane. Čaputovej preferencie vtedy podľa Focus-u stúpli zo 6 % na 9 %. Stránka projektu na Facebooku vznikla ešte neskôr – 6.3.2019. Príbeh bol na Facebook-ovej stránke projektu publikovaný deň pred konaním prvého kola prezidentských volieb. Napísala ho Eva Borušovičová, ktorú podľa jej statusu na Facebooku oslovila Mária Jahnová Sztarovics a Lucia Pašková – čo sú manažérky projektu. Spomenuté sponzorovanie Zuzany Čaputovej, Progresívneho Slovenska a Matúša Valla, prišlo od Lucie Paškovej.

zdroj: Facebook

zdroj: Facebook

„Slovenské právne predpisy v súčasnosti neupravujú žiadne obmedzenia týkajúce sa zobrazovania politickej reklamy v rámci online priestoru vo vzťahu k deťom,“ vyjadril sa Peter Marciš, ktorý sa špecializuje na tento druh marketingu.

Otázkou však je, či bola reklama na rozprávku tesne pred prezidentskými voľbami cielená na deti. Predsa len sa podľa môjho názoru v kontexte prezidentských volieb jedná o obsah, ktorý je cielený v prvom rade na voličov.

Z tohto dôvodu, za účelom prešetrenia prípadu, ako občan a volič podám podnet na Štátnu komisiu pre voľby a kontrolu financovania politických strán. Na tento problém upozorňujem slušne a rešpektujúc prezumpciu neviny, aby sa neopakovali dodatočné zistenia o porušení zákona, ktoré sa objavili napríklad v prípade financovania prezidentskej kampane Andreja Kisku.

Robert Bestro

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


One thought on “Robert Bestro: Rozprávka o Čaputovej… predvolebná kampaň?

  • 27. marca 2019 at 12:40
    Permalink

    Hm, rozprávka? Nóóó, len aby sa občania po voľbách neocitli v dráme!
    P.S. „Kde bolo, tam bolo, po voľbách možno nebude /svojprávne Slovensko/.“

    Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Prepošlite článok emailom