Roman Michelko: Veci Verejné: Vražda iránskeho generála Soleimaniho a štátne vyznamenania

Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Čaputová sa zase prejavila – vyznamenala Radom Ľudovíta Štúra „kukuričného revolucionára“ Petra Zajaca, zúrivého čechoslovakistu, ktorý nikdy nechcel a neprijal samostatné Slovensko. Vyznamenala aj Hríbovho poskoka Andreja Bána, predovšetkým však Františka Mikloška, ktorý je aj nositeľom medaily Jánosa Esterházyho, popredného maďarského iredentistu a vojnového zločinca, ktorý skončil svoju životnú púť v zaslúženom väzení.

Čaputovej sa podaril poriadny paradox – vyznamenala „hrdého“ nositeľa“ Esterházyho medaily Radom Ľudovíta Štúra. Kde je osobná integrita ocenených? Neštítia sa nosiť Rad „antisemitu“ Ľudovíta Štúra?

Andrej Danko asi videl nezverejnené prieskumy preferencií, ktoré naznačujú, že v politike možno končí. No a miesto toho, aby s tým niečo urobil, začal vyplakávať, že koľko toho pre ľudí urobil a akí sú tí Slováci nevďačníci .

Vražda iránskeho generála Solejmáního na priamy príkaz prezidenta Trumpa je jasným dôkazom štátneho terorizmu USA. Ako zareagovala naša vláda? Aké to bude mať následky pre koho…? Správanie a konanie USA už naozaj nemá hranice. K čomu to povedie?

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne




9 thoughts on “Roman Michelko: Veci Verejné: Vražda iránskeho generála Soleimaniho a štátne vyznamenania

  • 9. januára 2020 at 23:44
    Permalink

    TOTO JSEM NEPOCHOPIL…

    Zaujala mě formulace autora, cituji: «Čaputová sa zase prejavila – vyznamenala Radom Ľudovíta Štúra „kukuričného revolucionára“ Petra Zajaca, zúrivého čechoslovakistu, ktorý nikdy nechcel a neprijal samostatné Slovensko.» Konec cit.

    Mám k autorovi článku JEDEN JEDINÝ DOTAZ. Pane Michelko, jak se Vy osobně stavíte k rozbití Československa koncem r. 1992 ve stylu O NÁS BEZ NÁS, tedy bez referenda? Víte, je mi 60 let, polovinu mého života jsem měl tu čest spojit s ČSSR, tedy se společným státem Čechů a Slováků. Jsem tedy rodilý Čechoslovák, nikoli jen Čech, Moravan či Slovák. Vyjádřete se, pane Michelko, abych Vás správně pochopil. Díky.

    Reply
    • 10. januára 2020 at 11:47
      Permalink

      Vašek z Moravy,
      ja mám o osem rokov viac a tiež som podstatnú časť života prežil v Československu. Verte, že naším rozdelením sa stalo pre terajšie naše spolunažívanie (ako najbližších susedov) to najlepšie, čo sa mohlo stať. Vy (Česi) nikdy nepochopíte, ako ste nás Slovákov oberali o sebavedomie. Zohrali ste v našej histórii dôležitú rolu, ale práve to vo Vás pretrvávalo a stále ste sa považovali za „staršieho a múdrejšieho bráchu“, ale hlavne šikovnejšieho. Možno Vy osobne ste žili v inom prostredí a neuvedomovali ste si to. Ja som bol dva roky na vojenskej službe v Čechách a neraz som si vypočul frázu „vys…e se na práci, ať dělají Slováci“. Nejdem tu spomínať, ako musel slovenský športovec byť dvakrát lepší, aby sa dostal na svetové šampionáty (to som zažil na vlastnej koži), ako sa rozdeľovali federálne investície, koľko a kde sa z nich investovalo, koľko riadiacich pracovníkov na federálnych ministerstvách bolo akej národnosti a aké podvody sa preukázali pri ČSOB alebo menovej únii a nakoniec všetky tie nechutnosti pri delení majetku…
      Pri vypísanom referende o rozdelení štátu (odporúčam vypočuť si k tejto téme zdôvodnenie Mečiara) by vznikla iba dlhá a nechutná polemika.
      A preto buďme radi, že sa všetko skončilo tak, ako sa skončilo a my si nemusíme donekonečna odkazovať, že jeden na druhého „Doplácíme“.

      Zdeno

      Reply
      • 10. januára 2020 at 12:53
        Permalink

        Zdeno,
        keď sa delila federácia, bol som už dospelý a všetko som prežíval s úplne jasnou mysľou. Myslím, že treba okomentovať niektoré Vaše vyjadrenia:
        „Verte, že naším rozdelením sa stalo pre terajšie naše spolunažívanie (ako najbližších susedov) to najlepšie, čo sa mohlo stať.“ – je to úplne povrchné (aj keď pochopiteľné) hodnotenie. Pri delení federácie šlo predovšetkým o majetok. O delenie spoločného národného majetku. Tým delením sa odštartovala neprehľadná politicky krytá rozkrádačka. Ľuďom sa predhadzovali národnostné témy, aby sa na tom vybúrili, ale tí, čo zbohatli majú dnes vily na Floride a jachty v Chorvátsku a Monaku. Im vôbec o „spolunažívanie“ nešlo.

        Absolútne nesúhlasím s týmto: „Pri vypísanom referende o rozdelení štátu … by vznikla iba dlhá a nechutná polemika.“ Týmto sa vzdávate všetkých občianskych práv a všetky ste zverili do rúk Mečiarovi a jeho dedičom. Preto si všetky ďalšie vlády a politické reprezentácie môžu s nami vytierať zadky a preto môžete pokojne slovo referendum zapísať ako archaizmus.
        Referendum o rozdelení federácie sa muselo uskutočniť podľa vtedy platnej ústavy aj podľa 6 mesiacov starého ústavného zákona. Bolo psou povinnosťou FZ vypísať referendum bez ohľadu na nejaké polemiky (aj tak počúvame nechutné polemiky sústavne 30 rokov).
        Namiesto toho poslanci FZ odhlasovali „zánik“(!) spoločného štátu s následným vznikom dvoch nástupníckych subjektov. Ako keby republika nebola nič iné ako akciová spoločnosť. Nebola tu žiadna mimoriadna naliehavosť, nehrozila občianska vojna. Čo by sa stalo, keby sa to rozdelenie odložilo o rok a medzitým usporiadalo referendum?
        Chápete? Poslanci FZ skladali pri preberaní mandátu sľub na ústavu ČSFR – a odhlasujú jej zánik.
        A poviem Vám aj, čo by sa stalo, keby to neurobili práve vtedy – im osobne sa mohlo stať, že už nebudú tak blízko pri spoločnom majetku, keď sa bude deliť.
        Dnes darmo nadávame na Gorilu, mafiu, Kočnera a pod. My sme im to vtedy odkývali a dodnes v podstate väčšina schvaľuje, že sa stalo „to najlepšie, čo sa mohlo stať“.

        Reply
  • 10. januára 2020 at 13:30
    Permalink

    Zdeno,
    skúste mi vysvetliť túto vašu vetu: „Pri vypísanom referende o rozdelení štátu by vznikla iba dlhá a nechutná polemika.“ Čo týmto chcel básnik povedať?
    Pri vypísanom referende by sa hlasovalo a výsledok hlasovania by všetci museli rešpektovať. To je všetko. Takto si len politici-akcionári rozdelili likvidačný zostatok akciovky, nič iné to pre nich nebolo. A vlastne práve pri tom bola „dlhá a nechutná polemika“.

    PS
    Bol som rok na vojne v Stříbre a „vys…e se na práci, ať dělají Slováci“ som nezačul jediný raz. Za celý rok sme boli všetci, či už z Čiech, Moravy alebo Slovenska na jednej lodi bez akéhokoľvek náznaku šovinizmu z akejkoľvek strany.

    Reply
    • 10. januára 2020 at 13:52
      Permalink

      Pane Juhár, já Vás,
      jako svého slovenského bratra, ze srdce zdravím!

      Za Vaše P.S. Vám s poklonou a úctou českého bratra obzvláště děkuji. Vy pochopíte vzápětí, PROČ jsem napsal tato má slova. Zdeno to do náhrobní desky NEPOCHOPÍ. A pan Michelko jakbysmet. ((

      Národy na této planetě se zbláznily! Protože volí samou sebranku, volí rozpad států, volí ničení vlastní svébytnosti, vlastní kultury, vlastního jazyka, památky rodičů, úsilí našich předků pro naše dobro. A to vše národy činí jen proto, aby USA vyvolávaly války a hnaly do nich mladé a přiblblé tvory, kteří si praví člověk. Za amer. dolary bez hodnoty!

      Dole uvádím MIMOŘÁDNÉ, byť jen krátké video, ve kterém invalida Velké vlastenecké války říká na kameru toto: „My jsme ve válce všeci jedli z jednoho kotlíku, Rusi, Ukrajinci, Arméni, Gruzínci, Židi, po válce jsme v SSSR na oknech neměli žádné mříže, dveře v domech jsme nikdy nezamykali. A dnes? Mamy za dolary zabíjejí nožem do zad své syny, synové za dolary zabíjejí nožem do zad vlastní mamy. Protože nám vládne divoký kapitalismus.“

      CO ŘEKL VETERÁN VELKÉ VLASTENECKÉ VÁLKY O ROZBITÍ SSSR ANEB
      PŘI TOMTO VIDEU JÁ BREČÍM A JSEM V HLUBOKÉM PŘEDKLONU:

      Reply
  • 10. januára 2020 at 16:59
    Permalink

    RE: Zdeno
    A čo keď sa my na východe Slovenska rozhodneme bez vypísania referenda osamostatniť a vytvoriť samostatnú Východoslovenskú republiku s odkazom, že na Bratislavský kraj doplácame, hm?
    Čím sme menší, tým sme zraniteľnejší. Niekomu to ale asi vyhovuje, napr. USA — FEDERATÍVNEMU štátu /50 štátov/, ktorý sa dnes ako gorilí samec bije do pŕs, akú má NAJsilnejšiu ekonomiku a NAJsilnešiu armádu/ o kultúre akosi mlčia/.
    P.S.ROZDEĽUJ A PANUJ!!!
    „Česi…nás Slovákov oberali o sebavedomie?“ Teraz Slovákov o sebavedomie oberajú samotní Slováci — bohatí chudobných. Toto už nevadí?
    P.S.S. Súhlas s komentármi pána Moravčíka, pána Juhára, pána Vaška /video — fakt doplaču/.

    Reply
  • 10. januára 2020 at 19:23
    Permalink

    Pán Moravčík,
    vôbec Vám nezazlievam Váš názor. Asi ste žili v inom prostredí (ako aj pán Juhár), ale moje zlé osobné skúsenosti mi nikto nevyvráti a nebudem ich tu ani ďalej rozvádzať. Mne skôr ide o fakt, ako sú bežní ľudia manipulovateľní a ako so stopercentnou istotou vedia, čo by sa stalo, keby… (keby to neurobili práve vtedy – im osobne sa mohlo stať, že už nebudú tak blízko pri spoločnom majetku, keď sa bude deliť).
    Zhrnúť celú problematiku rozdelenia iba do pojmu „politicky krytej rozkrádačky“, práve toto sa mi zdá ako zjednodušené a povrchné (a veľmi sa to podobá na agendu jedného trnavčana).
    O podmienkach a prípravách rozdelenia som si kdečo naštudoval a verte, že to nebolo iba tak, ako sa k tomu staviate Vy.
    Netvrdím, že sa po rozdelení neprisali na vládne strany rôzni „podnikavci“, ale to sa deje všade na svete (istotne veríte, že USA a Rusku ide vo Venezuele, Iráne, atď, iba o správnu vec a že im vôbec nejde o ropu, že?).
    Mňa skôr prekvapuje, že médiá dokážu na objednávku nedočkavcov (aj cez rôzne „transparentné“ neziskovky) ovplyvniť masy neustálym opakovaním jedinej pravdy.
    Prekvapuje ma, keď takúto pravdu kážu tí, ktorí boli proti vzniku SR, proti Ústave SR, ale to im nebráni, aby kandidovali na prezidenta SR, aby prijali najvyššie štátne vyznamenania SR.
    Prekvapuje ma, že strany, ktoré majú jediný program „Lebo Fico“ sľubujú, že jedine ony majú patent na určenie, kto je dobrý a kto zlý pre „Lepšie Slovensko“ (asi sem budeme musieť doviezť odniekiaľ veľké množstvo tých „dobrých“, lebo „nedobrých“ je tu strašne veľa), áno takýto Slováci tiež oberajú o sebavedomie Slovákov, s tým súhlasím.
    Prekvapuje ma, že ľudia si myslia, že by ich pri vypísanom referende vôbec neovplyvnili médiá pod taktovkou tých, ktorí to mysleli iba dobre (a ak by referendum nedopadlo podľa „ich“ predstáv, tak by bolo ďalšie).
    Prekvapuje ma, ak niekto porovnáva rozdelenie Československa s rozdelením Slovenska na východnú a ostatnú časť.

    Aby som to zhrnul: V Čechách mám veľmi veľa dobrých kamarátov, dokonca moja dcéra po absolvovaní vysokej školy ostala pracovať v Prahe a od minulého roku tam mám svatovcov, čiže česko-slovenské vzťahy pretrvávajú a to aj (alebo hlavne) kvôli našim samostatným krokom.

    Zdeno

    Reply
    • 10. januára 2020 at 20:24
      Permalink

      Zdeno,
      máme na niektoré veci rozdielne názory a to je v poriadku. Máme aj veľa názorov podobných, na ktorých by sme sa zhodli. Je tragédiou nás bežných občanov, že kvôli rozdielom, ktoré majú v živote nízku prioritu, sa nedokážeme dohodnúť na životne dôležitých veciach. Vďaka tým politikom a médiám, o ktorých ste to isté napísali aj vy.

      Stručne ešte k veci. Môj politický ideál je priama demokracia. To znamená, že politické postoje by mali súťažiť otvorene – v prípade štátoprávnych otázok referendom.
      Neviem, ako chápete republiku ako formu zriadenia, ale podľa môjho chápania aj podľa Ústavy SR pochádza suverenita Slovenskej republiky od občanov. Aj v ČSFR bol suverénom všetok ľud. Nie je relevantné zamýšľať sa, či sa suverén (v referende) rozhodne správne, alebo urobí osudovú chybu. Všetky následky totiž znášajú všetci občania a majú právo demokraticky urobiť aj tú osudovú chybu. Podľa vtedy platnej legislatívy na toto rozhodnutie nemal mandát nikto iný.

      Reply
  • 13. januára 2020 at 8:33
    Permalink

    Pán Moravčík,
    našu debatu (a zdá sa mi, že celkom kultivovanú) chcem ukončiť iba konštatovaním, že máte pravdu v tom, že suverenita SR by mala pochádzať od občanov samých. Za referendum môžme považovať aj slobodné voľby, v ktorých všetci občania majú možnosť vybrať si svojich zástupcov reprezentujúcich ich záujmy (teda presnejšie povedané, záujmy väčšiny).
    Nezdá sa mi férové, keď do ich rozhodovania zasahujú spoza hraníc prostredníctvom „slušných“ aktivistov rôzne nadácie, ktoré majú jedinú snahu – presvedčiť ľudí, čo bude pre nich najlepšie. Štruktúra, pôvod a financovanie týchto nadácií sú pritom veľmi zložité a ťažko vypátrateľné. Iba ich úplné odkrytie by dalo odpoveď na to, prečo (a za čo) to robia.
    Možno by nám k tomu mohli povedať viac osoby podobné pánom Dzurindovi, Kiskovi, ktorí veľmi často použili metódu „čím horšie, tým lepšie“. Objednávať si za pomoci spomenutých nadácií spoza hraníc rôzne demarše a tešiť sa z pomenovania „čierna diera Európy“, či nazvať SR „mafiánskym štátom“, tak toto je silná káva. Dokázať „vyrobiť“ z neznámej osoby v priebehu krátkeho času primátora hlavného mesta, či prezidenta, tak toto dokáže iba silná „nadácia“. Hovoriť pritom, že takto sa rozhodli slobodne občania SR, tak tomuto ja nikdy neuverím. A toto je vlastne zdôvodnenie môjho prvého príspevku k debate, že nám Slovákom v prvom rade chýba pevné sebavedomie.
    Možno nám k tomu sebavedomiu bráni naša dobrosrdečnosť, naša neschopnosť odhaliť faloš a pretvárku, inými slovami naivita.
    A tak nám Pánboh (a zahraničie) pomáhaj…

    Zdeno

    Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *