V dôsledku lockdownu sa o 33 percent zvýšil počet detí s depresiou

Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Foto: TASR – Jakub Kotian

Bratislava 3. februára (TASR) – V dôsledku zákazu vychádzania a zatvorených škôl sa o 33 percent zvýšil počet detí do 18 rokov, u ktorých sa prejavujú depresívne syndrómy. Informovali o tom zástupcovia Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR na stredajšej tlačovej konferencii o postupe pri otváraní škôl.

Riaditeľka odboru inkluzívneho vzdelávania Svetlana Síthová takisto informovala, že prišlo k štvornásobnému nárastu psychických ťažkostí detí do deviatich rokov. „Preto je aj také potrebné otvoriť prvý stupeň základných škôl,“ vysvetlila.

Ďalšie poznatky, ktoré zozbieral rezort od odborníkov na duševné zdravie, hovoria o tom, že prišlo k zvýšenému výskytu samovražedných sklonov u detí do 14 rokov, 30-násobne sa zvýšilo domáce násilie a polovica detí, ktoré sa učia dištančne, má s touto formou vzdelávania problém.

„Všetky tieto ťažkosti spôsobujú, že sa zhoršuje u detí ich školská výkonnosť,“ upozornila Síthová. „Zhoršujú sa pozornosť, kognitívne schopnosti, pamäť a logické myslenie,“ dodala. Výsledkom je, že aj deti, ktoré sa učili bez problémov, začínajú mať problém. „To, samozrejme, ovplyvňuje nielen deti, ale aj učiteľov a zasahuje to aj do života v rodinách,“ upozornila na dôsledky zhoršujúcej sa situácie a argumenty, prečo je dôležité začať s otváraním škôl.

Hlavná odborníčka Ministerstva zdravotníctva SR pre všeobecnú starostlivosť o deti a dorast Elena Prokopová priznala, že otvorenie škôl v súčasnej epidemiologickej situácii predstavuje určité riziko. „No uvedomujeme si nielen dôležitosť prezenčného vzdelávania, najmä v prípade tých najmenších, ale aj to, aký je dôsledok zatvorených škôl na duševné zdravie detí,“ uviedla. Verí, že ak budú dodržané všetky nastavené opatrenia, deti „budú v najväčšom bezpečí, aké sa dá vytvoriť“.

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *