VIDEO: Ako funguje informačná vojna

Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


V nasledujúcom videu si môžete pozrieť ako funguje informačná vojna. Mimoriadne aktuálne aj pre situáciu na Slovensku. Video je zo seriálu Spjaščije. Námet nám zaslal spolupracovník Branislav J.

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


31 thoughts on “VIDEO: Ako funguje informačná vojna

  • 4. novembra 2018 at 16:02
    Permalink

    Pane Jurný, klidnou neděli Vám ode mne.

    Jsem tu antikomunistickou prooligarchickou propagandu pana Putina shlédl. Povím Vám jediné – je to žumpa, kterou opravdu nemusím. )

    Reply
    • 4. novembra 2018 at 17:39
      Permalink

      „Spjaščije“ – antikomunistická propaganda ???

      Reply
    • 4. novembra 2018 at 22:59
      Permalink

      Nie som žiaden pán lebo nevlastním zámok ani kaštieľ ale keď už tak súdruh Jurný. Som robotník a na tituly a oslovenia si skutočne nepotrpím. Ale aj tak vďaka za zdvorilosť. V Rusku v súčastnosti prebieha boj, doslova na život a na smrť medzi troma frakciami. Liberálmi a inými skupinami na diaľku riadenými z US Embassy (vrátane Grudinina a celej kom. strany Ruska), domácou národne emancipovanou buržoáziou ktorej hlavný hovorca je V.V. Putin a Svetovou buržoáziou ktorá je kade-tade roztrúsená, no ak chcete konkrétne meno tak povedzme že minister obrany Šojgu. Boj medzi nimi je viditeľný a veľmi krutý vrátane ľudských obetí. Vďaka tomu ale môžeme doslova v priamom prenose vidieť ako navzájom odkrývajú svoje riadiace technológie a učiť sa ako prebieha politika na najvyšších úrovniach. Je to pre nás komunistov veľmi cenný študijný materiál. A za študijným účelom bolo toto dané video aj zverejnené, lebo pre začínajúcich komunistov odkrýva mnohé, dnes hojne využívané tzv. politické technológie. Preto Vás veľmi pekne prosím, uberte na emóciách a pridajte na racionalite. Ľubovolné emocionálne výbuchy, aký ste tu teraz predviedli, na adresu niektorej zo vzájomne súperiacich buržoáznych frakcií svedčia o vašom fatálnom nedostatku znalosti marxistickej teórie. A Vy sami dobre viete kto kedysi povedal že bez teórie nám hrozí smrť.

      Reply
      • 5. novembra 2018 at 0:11
        Permalink

        Súdruh Jurný, na robotníka máte obdivuhodné znalosti a veľmi dobré vyjadrovacie schopnosti. A tie tituly, na ktoré si nepotrpíte, by sa za Vás určite hanbiť nemuseli. Ale! Pán Vašek je tiež veľmi vzdelaný, sčítaný a rozhľadený človek, myslím, že i názorovo ste si blízki, preto nerozumiem tomu, prečo ste si neporozumeli. Emocionálne výbuchy? No asi ho niečo nahnevalo. Bolo by treba najskôr zistiť čo a až potom robiť závery typu: cit.“…svedčia o vašom fatálnom nedostatku znalosti marxistickej teórie.“To mi k pánovi Vaškovi nijako nesedí. Píšete“bez teórie nám hrozí smrť“, no podľa mňa nám hrozí smrť bez emócií a morálky, keď sa nám emócie vytratia z našich životov, morálka skolabuje a žiadna teória nám nepomôže.
        P.S. Pokiaľ viem, pán Vašek je tiež súdruh.

        Reply
        • 5. novembra 2018 at 14:22
          Permalink

          Ďakujem pani (súdružka) Kotrádyová za objasnenie niektorých vecí. Naozaj si to vážim. Chodím sem menej často než by som si želal, dalo by sa povedať že len sviatočne a preto niektoré nicky buď nepoznám alebo sa mi už pletú s nickmi z iných stránok a fór. Väčšina tohto nášho fórového a diskusného chlebíčka každodenného je ako aj sami viete, hádať sa večne s rôznymi tými trollmi a provokatérmi a pod. Pričom niektorí si ozaj dajú aj tú námahu a prečítajú si niečo z našich materiálov aby nám to potom prekrútené a zvulgarizované mohli naspäť šplechnúť do tváre. Takže po rokoch sa už u človeka vytvárajú určité autmatické obranné mechanizmy. Napríklad ak niekto dvoma riadkami niečo odsúdi, bez toho že by si dal prácu viacej svoje myšlienky rozviesť, osvetliť svoj pohľad na vec a pod., beriem ho často ako ďalšieho pravicového provokatéra. Čo nebol tento prípad ako sa ukázalo, ale už diskutujeme a vysvetľujeme si naše rôzne pohľady. To je tá večná nevýhoda internetu, neviete kto sedí na druhom konci a ako to presne myslí. Preto som viacej za osobné stretnutia, ale nie vždy sa dá. Práca, nadčasy, byrokracia, povinnosti… človek je rád že sa môže aspoň virtuálne trocha porozprávať na takéto témy.
          No a tie emócie… trvám na tom stále že do politiky nepatria. Tak ako nepatria za volant auta, za knipel lietadla, za riadiaci panel elektrárne… To čo nás robí skutočnými ľudskými bytosťami a nie len akýmisi zvieratami či robotmi je najdôležitejšie si uchovať, s tým súhlasím plne. To sú tie naše najvnútornejšie hodnoty. Bez nich prestávame byť ľudmi. A vtedy všetko ostatné už stráca svoj zmysel, ak to nemá slúžiť skutočnému človeku. No ak už sa niekto na základe týchto svojich vnútorných hodnôt rozhodne že bude povedzme požiarnik a chce zachraňovať životy, tak počas zásahu sa musí na chvíľku predsa len zmeniť na ten stroj, necítiť strach, necítiť nepohodlie, neprepadnúť panike a zúfalstvu ale naopak chladnokrvne urobiť všetko pre to aby splnil svoju úlohu. Takisto aj politik, či len človek ktorý sa seriózne zaujíma o politiku a snaží sa zachrániť túto spoločnosť pred požiarom biedy a vojny.
          Nech uvidí akýkoľvek kus kľudne aj nepriateľskej propagandy, musí ho vecne zanalyzovať. A nie ako dieťa alebo opitý kričať na predstavení kúzelníka na celú sálu – má narezané tie kruhy, videl som to ! Je to odporná propaganda, prekukol som to ! A úplne sám !
          O to mi celý čas išlo, aj keď uznávam že tiež som možno prchkejší človek než by bolo vhodné.

          Reply
          • 5. novembra 2018 at 17:41
            Permalink

            Pán Jurný, /pardón, sila zlozvyku/, súdruh Jurný! Tiež nevlastním zámok, takže to oslovenie v zátvorke je správne. Pamätám si Vás z kandidátky VZDOR – strana práce v parlamentných voľbách 2016. Č. 6? Musím pochváliť vzdorákov, vybrali dobre, myslí Vám to. Páči sa mi ten príklad s požiarnikom! Môj pohľad: chladná hlava, to áno, ale teplé srdce–politika je o ľuďoch a pre ľudí. Záver? Povzdych: “ Škoda, že takíto ľudia nie sú hore! Ale som rada, že sú!!! Nech sa Vám darí, možno sa raz podarí ! “ A tie tituly? Ja si tiež nevytváram obraz o človeku podľa titulov. Skutočné hodnoty sú v človeku a nie v tituloch, poznám takých otitulovaných a …

            P.S. Viem pochopiť ten Váš obranný reflex, agresivita a cynizmus pravičiarov vie človeka vytočiť! Len si musíme dávať pozor, aby sme nestrieľali do vlastných.

  • 5. novembra 2018 at 2:19
    Permalink

    Pane Juhár, srdečně Vás zdravím!

    Můj postoj, coby ruštináře na volné noze, neprodleně vysvětlím. ) Režisér seriálu „Spící“ Jurij Bykov sám veřejně prohlásil, že se rozhodl kvůli TV seriálu «Спящие», tj. „Spící“, skoncovat se svým povoláním kvůli tomu, že se cítí před ruským národem jako zrádce. Ještě před skoncováním se samotnou profesí film. režiséra se vyznal ze svého morálního omylu před ruským národem těmito slovy, cituji doslova text tohoto odkazu (je tam i foto režiséra):

    ZDROJ: https://cont.ws/@altairhantengr/740899


    VŠE JSEM POSRAL… ANEB REŽISÉR SERIÁLU „SPÍCÍ“ OPOUŠTÍ FILM KVŮLI ZRADĚ

    Dovolte mi stručně se vyjádřit před vámi, moji drazí diváci.

    Než vyspěju, abych se stal rozumným člověkem, chci vás požádat o odpuštění za to, že jsem přivábil k sobě takovou pozornost a donutil vás si myslet, že já jsem váš maják. To však zdaleka tak není.

    Jsem slabý, pochybující člověk, jehož měkkost i dezorientovanost momentálně mě přivedla k tomu, že nejlepší rozumy země se ode mě s konečnou platností odvrátily. Nemohu říci, že jsem nechápal, do čeho jdu, avšak, zřejmě, do důsledku jsem nechápal, nakolik neodpustitelné je být nedostatečně přesným, tématicky čestným a důsledným v seriálu „Spící“.

    Stovky čestných lidí utrpěly režimem i zvůlí moci, kterou jsem se pokoušel zaštítit v tomto seriálu. Přání přinést vlastní příspěvek proti oranžové revoluci v zemi, založené na vlastenectví, – je cíl chvályhodný, ale nadobro archaický.

    Lidé přesto musí protestovat a požadovat spravedlnost, jinak ke změnám nedojde, přičemž já jsem zradil pokrokové pokolení, které chtělo cosi změnit v této zemi. Bojím se, že po završení díla nebudu moci více být veřejnou osobou a objektem hodným následování.

    Budu muset odejít nadlouho do ústraní, dokonce ne proto, aby se zapomnělo na mé zločiny, ale proto, abych nepopuzoval okolní svět, tím více, abych nemátl lidi, kteří skutečně chtějí věřit tomu, že je možné cosi změnit.

    Prosím, abyste mne pochopili správně. Film „Závod“ (protože tento projekt je započatý a jsou úřední závazky) bude dokončen, avšak, pravděpodoně, toto bude můj poslední film. Já, jak se říká, jsem všechno posral kvůli vlastní hlouposti a zbabělosti. Vyjadřuji upřímnou lítost všem ctitelům předešlých filmů.

    Přeji vám vše dobré. Pozměňujte svět a hleďte jen vpřed.

    Jurij Bykov

    Reply
  • 5. novembra 2018 at 2:51
    Permalink

    Soudruhu Jurný, zdravím Vás!

    V jednom jste mě dost nepříjemně překvapil, a sice, že kom. kandidát na prezidenta RF z letošního března, podle Vašeho názoru, byl řízen amer. CIA, stejně jako i celá KSRF!? Pardón, ale tohle jste vážně doslova třeskutě přestřelil. ) Ale jako fór fakt dobrý. ))

    Co se prezidenta Vladimíra Putina a ministra obrany Sergeje Šojgu týče. Zapomněl jste na premiéra Dmitrije Medvěděva a ředitelku ruské Centr. banky Elvíru Nabiullinovou. Právě tihle dva posledně jmenovaní, vážený soudruhu, doslova válcují celé Rusko do ekonomického a morálního bahna. Putin je proti nim naprosto bezvýznamná figurka, která sice podpisuje zákony předložené a schválené ruským parlamentem, ale jinak se jedná o druhotnou osobnost ruského politického života.

    Co se „studijního materiálu“ pro začínající komunisty týče. Tedy, mám na mysli onen paskvil v podobě videa z TV seriálu režiséra Jurije Bykova pod názvem „Spící“. Již jsem to dostatečně vyjádřil panu Juhárovi. Řekl bych, že jsem se postavil k věci racionálně, tedy, rozhodně ne emocionálně, jak jste mylně uvedl. ) Po těchto mých slovech, s citací slov samotného režiséra „Spících“ J. Bykova, bych docela řekl, soudruhu Jurný, že jste mě nejen pochopil, ale i uvěřil mým slovům. )

    P.S.
    V ruských reáliích se vyznám vcelku obstojně, tím si buďte jist. ) A marxismus do toho nepleťme. Je to totiž všecko o lidském charakteru, o morálce a o zradě zásad. To je celé.

    Reply
    • 5. novembra 2018 at 13:46
      Permalink

      Pokiaľ sa jedná o osobu režiséra tak jeho súčasné „plačky“ nič nemenia na veci že sa pod dielo podpísal a musel vedieť do čoho ide, teda že ho ruská, kozmopolitne-liberálno-proamerická umelecká smotánka odvrhne. Buď mu teda dali ľudia financujúci daný seriál ako sa hovorí „ponuku ktorá sa neodmieta“ alebo na neho niečo vytiahli, prípadne do toho šiel úplne dobrovoľne a teraz len „manévruje“. Tak či onak, v buržoáznej spoločnosti je častokrát režisér len umelecký nádenník ktorý sa stará o čiste technickú stránku filmu, teda aby herci hrali podla scenára, aby celý tým pracoval ako má, aby sa dodržal harmonogram a teda aj rozpočet filmu a pod. O celkovom vyznení a informačnom dosahu rozhoduje ten kto film zaplatil. Či už priamo ako bolo zvykom v 90tkach keď si ruskí oligarchovia točili filmy sami o sebe alebo dnes, cez rôzne banky, ktorých je v Rusku viac ako herní a krčiem na Slovensku. Režisér svoju prácu odviedol, svoju časť zmluvy dodržal a môže už do konca života vravieť čo len chce aby mu ešte umelecká smotánka dovolila prísť na dôchodku na odovzdávanie nejakých cien a tváriť sa tam veľmi dôležito. Mali sme snáď málo režisérov u nás v ČS ktorí točili kedysi dávno filmy oslavujúce socializmus a dnes sa ku tomu nehlásia ? Alebo tvrdia že boli donútení ? Myslím si že dosť. Tak aspoň všetka česť tomuto ruskému režisérovi ktorí netvrdí že na neho FSB počas celého natáčania mierila samopalom.
      Na Medvedeva som nezabudol, len som ho nespomenul lebo je to nímand. Ako sa kedysi vravelo človek-milión tak on je liberál akých sú na svete milióny. Už to že mu venujem tretiu vetu je až priveľa. Nabiullinová je už zaujímavejší človek. Nie je typický liberál ktorý chce priviesť RF do stavu čias Jeľcina ako Medvedev, aby zachránila USA ekonomiku, táto žena pracuje pre svetovú buržoáziu a miesto chaosu a vojny chce pekne potichu a pomaly ruské bohatstvo a územie previesť pod správu iných krajín. Takže nemôžete ich zrovnávať. Každý chce zničiť Rusko, ale inak a preto každý z nich používa rôzne metódy. Tieto ich rozpory v rámci kap. tábora treba poznať a využívať.
      Putin je bez debaty veľmi dôležitý človek v Rusku, viditeľne za ním stojí väčšia časť ozbrojených síl a tajných služieb na ktoré sa nabaľuje celý ruský vojensko-priemyselný komlex, ma ktorý sa zase nabaľuje letecký a kozmický priemysel, teda high-tech odvetvia. Táto časť ruskej buržoázie chce sama spravovať štát. Akákoľvek strata suverenity by bola ich koniec. Liberáli majú nakradnuté peniaze aj rodiny na západe, svetoví finančníci sú zase v každej väčšej metropole doma. Predstavitelia VPK a Armády väčšinou takéto možnosti nemajú… od toho sa odvíja ich politika.
      No a KPRF (kompartija ruska) je priamo zodpovedná za vzostup Putina. V 1996 roku prebehol pokus o revolúciu kde mali možnosť vziať moc ľudu späť do rúk. Napísali sa o tom celé knihy a dlhé články, no nech sa na to pozrieme akokoľvek, hlavnou príčinou prečo sa im to vtedy nepodarilo aj keď skoro celý národ bol za nimi, bola tá že sa skrátka zľakli skutočnej moci. Zvykli si sedieť a schôdzovať dlhé desaťročia, jalovo rečniť, vnútrostranícky pletichárčiť a zrazu by museli vládnuť ? Krk nebodaj riskovať ? Preukázať minimálne takú mieru rozhľadu, fundovanosti, osobnej odvahy a zápalu pre vec ako Lenin a jeho spolupracovníci ? No teda nie. Oni budú radšej sedieť v opozícii na veky vekov. A schôdzovať až kým neumrú…
      Je mi ľúto malých ruských, presvedčených kom. strán rozosiatych po celej krajine v ktorých sú prevažne mladí ľudia. Oni tak skoro šancu nedostanú. No KPRF dostala už toľko šancí, že sa mi z toho hlava točí… A výsledok je Putin. Škoda reči.
      No že ich riadi CIA ste mi Vy škodoradostne vložili do úst (do textu), ja som písal len o US ambasáde. Že si tam Zjuganov (a nielen on) chodil po rozumy (a nielen po tie) toho je plný ruský internet. Len tak sem hodím jeden zo stovky článkov, kde Zjuganov vysvetľuje prečo tam šiel – http://www.tvc.ru/news/show/id/88163 . Navzdory tomu že rusky čosi viem, vôbec som jeho dôvod nepochopil ze jeho vyjadrenia… Hádam skúsenejší ruštinár pomôže (irónia).

      Reply
      • 5. novembra 2018 at 23:25
        Permalink

        Soudruhu Jurný, příjemný pozdní večer!

        Přečtěte si můj překlad Vámi předloženého odkazu k březnovému setkání G. Zjuganova s amer. velvyslancem v r. 2016, tedy půl roku před posledními ruskými parlamentními volbami, ve kterých ruští komunisté obdrželi od voličů opravdový výprask nemající obdoby. Na tu tehdejší schůzku Zjuganova na amer. velvyslanectví si docela pamatuji. No, abych se přiznal, to setkání se mi nikdy nezamlouvalo, zevrubný obsah rozhovoru zůstal dodnes obestřen tajemstvím. No, však nejen Vy si přečtěte, co píše ten Vámi uvedený odkaz.


        ZJUGANOV POVĚDĚL, PROČ SE SCHÁZEL S VELVYSLANCEM USA

        10. března 2016

        Šéf KSRF Gennadij Zjuganov prohlásil, že se setkal s velvyslancem USA v Rusku Johnen Tefftem proto, že na amer. velvyslanectví se zajímali o vyhlídky strany v nadcházejících podzimních volbách do státní Dumy. Přitom představitel komunistů zdůraznil, že stejně jako dříve vystupuje proti zhoubné celosvětové politice USA.

        Představitel KSRF Gennadij Zjuganov ve čtvrtek, 10. března, vysvětlil, proč se setkal s velvyslancem USA v Rusku Johnem Tefftem. Podle slov šéfa komunistů, amer. velvyslance zajímaly perspektivy komunistické strany v nadcházejících podzimních volbách do státní Dumy.

        „Jsem jeden z nejvíce vlivných politiků v zemi, naše strana dnes předložila reálný program vyvedení země z nejtěžší krize. A tohle vyvolává plně pochopitelný zájem nejen u našich přátel a spojenců, ale i u oponentů. Velvyslanectví, ve světle rostoucí autority levicového hnutí, zajímá, jakým způsobem hodnotíme situaci“, uvedla Zjuganovova slova stanice „Hovoří Moskva“.

        Zjuganov přitom prohlásil, že se často setkává s velvyslanci jiných větších zemí. Dle jeho slov se jedná o běžnou praxi. „Scházel jsem se s velvyslancem USA, scházel jsem se s vedením Číny, zvláštní setkání proběhlo na čínském velvyslanectví, se všemi představiteli, scházel jsem se s velvyslancem Francie, Německa“, cituje politika Ruská agentura aktualit.

        Šéf KSRF zdůraznil, že pokračuje v kritice zhoubné imperiální politiky USA. „I nyní stále tvrdím, že Amerika ve vztahu ke světu a k nám provádí imperiální politiku, která je nebezpečná pro celou planetu, včetně Američanů. Kritizujeme zasahování Američanů do vnitřních záležitostí bratrské Ukrajiny. A vyzýváme k uznání Doněcké a Luhanské republiky. Zastáváme vlastní postoj. Proto jejich zájem o náš postoj není náhodný“, řekl Zjuganov. Přitom prohlásil, že se nehodlá před nikým zodpovídat z rozhovoru s velvyslancem USA.

        Dříve poslanec státní Dumy za Jednotné Rusko Valerij Trapeznikov požádal Zjuganova obeznámit plenární zasedání v úterý, 15. března, ohledně svého setkání s velvyslancem USA. Tato návštěva, dle slov poslance, u poslanců parlamentu přivodila rozpaky, avšak jeho samotného „šokovala“.

        V předvečer, 9. března, předák KSRF Gennadij Zjuganov se setkal s velvyslancem USA v Rusku Johnem Tefftem na jeho žádost. V průběhu rozhovorů Zjuganov i Tefft si vyměnili názory na průběh předvolební kampaně v USA a v nadcházejících volbách do státní Dumy Ruska.

        John Tefft řídí amer. velvyslanectví v Moskvě od srpna 2014. Diplomat byl rovněž amer. velvyslancem na Ukrajině v letech 2009 až 2013, v Gruzii v letech 2005 až 2009 a v Litvě v letech 2000 až 2003.

        POSTSKRIPTUM
        V září 2016 proběhly v RF poslední parlamentní volby, s naprosto nejhorším volebním výsledkem pro KSRF od VŘSR, když komunisté v parlamentu ztratili přes polovinu (!) svých křesel, takže silně většinová pravicová proamer. strana Jednotné Rusko dnes naprosto v klidu přehlasuje všechny ostatní strany jediným úderem. Dokladem toho bylo nedávné schválení důchod. reformy, která zvedá ženám i mužům věk odchodu do důchodu o 5 let. Hned napoprvé hlasování proběhlo hladce ve prospěch této genocidní novely. 18. března t.r. proběhly prezid. volby v Rusku s rovněž tak děsivým debaklem pro ruské komunisty, když jejich kandidát Pavel Grudinin nedostal ani 12 % hlasů, zatímco ultrapravičák a dolar. miliardář Putin dostal skoro 77 % všech hlasů, tedy šest a půl krát tolik!

        Reply
        • 6. novembra 2018 at 19:29
          Permalink

          Ďakujem za pekné želanie a za zdvorilosť ktorá sa už dnes vytráca z internetovej komunikácie a tiež želám pekný večer (prípadne inú časť dňa kedy sa ku prečítaniu dostanete).
          A samozrejme vďaka aj za preklad. Ruštinu som sa bohužiaľ učil výhradne sám a aj keď sa orientujem, mám predsa svoje medzery. Skôr tou angličtinou vládnem a preto viacej sledujem anglo-jazyčné zdroje. O čo menej by mi ale kvôli tomu boli blízke ruské reálie, o to viacej poznám tie anglo-saské. Dovolím si teda tvrdiť že veľmi slušne poznám ich mentalitu Impéria a aj jeho zamestnancov. Preto s hrôzou sledujem ten preklad a premýšľam nakoľko ten nešťastný človek má tušenia čo vôbec činí a nakoľko vôbec tuší do akej nebezpečnej hry sa to zaplietol… Isté je len jedno, o predvolebných preferenciách, ani plánoch ruských komunistov ako prípadne vyviesť krajinu z biedy tam na tej ambasáde reč určite nebola. To prvé vedia na ambasáde lepšie ako samotní Gennadij Andrejevič a to druhé ich zaujíma len do tej miery, do akej je to reálnym ohrozením pre ich koloniálnu správu Ruského priestoru a priľahlého okolia… Ak niektoré ženy vravia o mužoch že im ide celý život len o to jedno a všetko naokolo sú len sladké rečičky tak v prípade tohto veľvyslanca Teffta to aj plne sedí. On sa správa ku ľubovolnému politikovi Ruska (a sveta celkovo) maximálne utilitárne a zaujíma ho len jedno – koľko ľudí dokáže vyhnať do ulíc. V tomto sú americkí veľvyslanci neskutočne jednoduché a veľmi ľahko predvídateľne stvorenia. Navaľnyj, dlhšiu dobu už oprávnene prezývaný Provaľnyj je mimo hru, aj s jeho demonštráciami „drahých kožuchov“ a platených aktivistov. Tak sa amíci pokúšajú nahovoriť starého vodcu KPRF, sediaceho na svojej stoličke už viac-menej od roku 1993, tušiaceho že sa mu čas už kráti a možno ho aj dačím vydierajúc, aby nahnal dosť ľudí do ulíc. Oni zase na oplátku aktivujú svojich liberálov vo vláde do posledného útoku proti ľudom a každý bude mať niečo. Oni chaos, v ktorom sú ako ryby vo vode a KPRF revolúciu. Keďže sa ale nekonalo ani jedno ani druhé, tak ho buď zase raz pindos vodil za nos, alebo možno Gennadij cúvol, prípadne sa v ňom svedomie ozvalo a rozhodol sa nerobiť zo seba užitočného idiota druhým… Buď jak buď, tieto zákulisné ťahy sa mu osvedčili presne podľa hesla – s čertom dohody, no nič moc výhody. Byť voličom KPRF tak tiež chcem naspäť ZSSR ale nikdy nie za cenu dohôd s USA. To už radšej žiadnu revolúciu ako takúto. Navyše na čele so stranou ktorej člen, zhodou okolností zástupca predsedu Dumy preruší vystúpenie finančného audítora aby mohol zatlieskať delegácii kongresmanov z USA (Ivan Meľnikov). Za takýchto okolností sa skutočne ani Rusom nečudujem že radšej znechutení nejdú voliť vôbec a tí čo prídu sú už takí zúfalí, že radšej zvolia Jednotné Rusko – v zmysle tradičného ruského hesla – len aby ešte horšie nebolo. Asi ako u nás na Slovensku ľudia volia Smer. Pretože ľavica tu už roky neexistuje, liberáli doslova desia svojimi názormi a Kotleba ak dáme preč teraz ideológiu je úplný politický amatér ktorého strana nikdy neprekročila tieň krikľúňov z ulíc… Bieda kam sa len človek pozrie. Doma aj vo zvyšku východnej Európy.

          Reply
          • 7. novembra 2018 at 1:09
            Permalink

            Soudruhu Jurný,

            když to kolem sleduju, jsem rád, že mám již 59 let, nechtěl bych být mladší již ani o den. To, co čeká dnešní mládež již za 10-15 let, bych nechtěl prožít ani jedinou hodinu. To bude totiž hrůza nemající obdoby…

            Dobrou noc.

            P.S.
            Lidstvo se kvůli amer. morálce a amer. dolaru dočista pomátlo. Tohle se již spravit opravdu nedá.

          • 7. novembra 2018 at 10:55
            Permalink

            Soudruhu Jurný, když už jste zmínil onu informační válku,

            chci na tomto místě a v tento den připomenout všem čtenářům DAV-DVA, že dnes máme 101. výročí. Však víte, co mám na mysli. Jsem si jist, že kdyby této nejvýznamnější události 20. století nebylo, Slované by již nediskutovali, protože by ani nebylo s kým a o čem diskutovat…

  • 7. novembra 2018 at 13:03
    Permalink

    Viete súdruh Vašek (ak Vás tak môžem volať) tá súčasná situácia je ak to nazvem veľmi jemne tak patová, ak to poviem tak od pľúc súdružsky, posralo sa čo sa len mohlo. Ale ako vravia Rusi – nádo žiť. Žiť treba. Nie je to ľahké ale to nebolo nikdy asi… Môj prastrýc mrzol počas povstania niekde v zasnežených Nízkych Tatrách v premočenom kabáte a so zbraňou do ktorej mal asi presne toľko nábojov, koľko bolo v zásobníku a možnože ešte menej. Desať rokov po skončení povstania umrel na následky zranení, dovtedy odušu budoval povojnovú republiku. Nejaké výhody si nemal kedy ani ako užiť. Nebol skrátka čas. Až potom v 60tich rokoch, ktorých sa už ale on nedožil, stúpla životná úroveň (aj bez Marshallovho plánu) natoľko že sa mohlo pompézne oslavovať. Ak si teda naša generácia bude musieť prejsť dačím podobným, zvládneme to aj my. Ostal mi po prastrýkovi len článok z Pravdy, kde vraví že bol medzi Spartakovými skautmi práce a odmalička sa venoval športu a otužoval telo aj myseľ, bez toho by vraj v tých studených a nehostinných horách nikdy neprežil. My sa ale takisto dnes otužujeme. Len už ináč.
    Dneska, ako aj vidieť z toho videa, sa vojny vedú skôr informačné a psychologické. Ekonomické a sociálne. Studené aj hybridné. Mnoho ľudí má preto pocit že na nič nemá vplyv, lebo nech nech zvolia hocikoho, volebný systém je nastavený tak že všade vždy vládnu liberáli. Oranžoví, modrí, hnedí či bieli, stále sú to len liberálne strany, ktoré sa líšia akurát tak predvolebnou rétorikou. Ale obyčajní ľudia vôbec nie sú až tak bezmocní ako sa často cítia. Tak ako nejaký čestný človek vo funkcii môže vydávať prospešné nariadenia a úradnícky zbor ich neplní či sabotuje, platí to aj naopak. Aj ten úradník, policajt, sudca a pod. je len človek ktorý má rodinu, deti, priateľov a pod., vidí aké sú nálady medzi ľudmi, pohybuje sa medzi nimi a môže často liberálne nariadenia ktoré idú proti ľudom sabotovať tak, ako to len on vie. No musí cítiť že má podporu svojho okolia, že si to ľudia želajú a vtedy sa dejú zázraky. Sám som to často zažil keď úradník prižmúril oko alebo doslova sabotoval nezmyselné nariadenie vlády.
    Tak len takto jemne optimisticky som sa chcel vypísať keď už máme to krásne výročie. Dnes sú trocha iné časy. Z Aurory sa už nestrieľa a na Zimný palác neútočí no napriek tomu bojujeme rovnako odhodlane ako naši predkovia. Som presvedčený že by boli na nás hrdí.

    Reply
  • 7. novembra 2018 at 23:47
    Permalink

    Soudruhu Jurný,

    samozřejmě mě můžete oslovovat jakkoli, klidně třeba i prostě Vašku, což vzkazuji i ostatním diskutérům. ) Nejsem elita, nemám na to, to přiznávám. Jsem v zásadě jen ubohá nula s prázdnými kapsami, která umí akorát tak žvanit na DAV-DVA nebo na ruském portálu ROSSIJA-SEGODNJA. ))

    Ale vážně. Máte pravdu, že z Aurory sa už nestrieľa a na Zimný palác neútočí. Ono by to již ani nešlo. Armáda a policie by z nás učinila krvavou kaši za pět minut. Soudruh Boris Jelcin to počátkem října 1993 předvedl v praxi, tedy jakousi AntiAuroru, když vydal rozkaz rozstřílet Nejvyšší sovět uvnitř doslova na šrot i s jeho obránci. Podle Gorbačova zemřelo uvnitř až 5000 lidí. Byla to jatka přesně ve stylu generála Augusta Pinocheta, přesně 20 let před krvavou lázní v Moskvě, v jejímž stínu bledne dokonce fašistický převrat v Kyjevě v r. 2014. Ano, ruský fašistický převrat v září a říjnu 1993 prokázal natvrdo, že v Rusku socialismus již nezvítězí. Carský režim v Rusku je natolik despotický, že i Ivan Hrozný by se měl čemu učit. V současném Rusku jsou komunisté, ale i ostatní vlastenci tvrdě pronásledováni a dokonce zavíráni do vězení.

    Měl jsem jako člen jedné ze ZO KSČM v mém městě (bydlím na Valašsku, sotva 20 km od slov. hranice, poblíž Javorníků) minulý týden zajímavý rozhovor s jedním z členů. Po výroční členské schůzi jsme se na ulici ještě skoro hodinu bavili, co se to dnes kolem nás děje. A tento starší soudruh mi řekl toto: „Vašku, dokud nedojde v Evropě k nové válce nebo k veliké přírodní pohromě, lidé už za námi nepůjdou, protože my jim po II. svět. válce všecko vybudovali, abychom jim to po převratu všechno předali na stříbrném podnosu. My jsme pro národy dobří jen tehdy, když je zle, jinak ne.“ No, co na to říci. Já souhlasím. Kdyby SSSR neporazil Hitlera, tak by evropský socialismus nikdy nevzešel.

    Reply
    • 9. novembra 2018 at 1:05
      Permalink

      Tak vidím že ste skutočne Moravák ako sa patrí. Nechýba Vám skromnosť ani humor. Pamätám si ako keď sa u nás v Bratislave na hrade osádzala socha kráľa Svätopluka s podnadpisom – kráľ starých Slovákov, tak sa jeden Moravák ohradil s tým že je to nespravodlivé aby sme si ho takto privlastňovali, keď to bol predsa nielen náš ale aj ich kráľ. Jeho titul predsa znel král Veľkej Moravy. Ja som ináč tiež od Moravy, aj celú rodinu mám odtiaľ, zo všetkých troch strán, slovenskej, rakúskej aj moravskej. A dodnes pri nej žijem. Pri Morave žijem a Dunaj zase živí mňa. Ale to len tak úplne na okraj.
      No vidíte, počas povojnového obdobia ZSSR sa na jeho území uskutočnil ak sa nemýlim len jeden jediný terakt (teroristický útok) a bolo to myslím Moskovské metro a Arménske oslob, hnutie ? Alebo dokonca dva boli ? Zato dnes tam majú streľbu už aj na školách v duchu tých najlepších amerických tradícií. Z Auróry vypálili vtedy boľševici len slepú ranu ako znamenie, aby nikomu neublížili no „tankista“ Jeľcin pálil ostrými po vlastnom parlamente. A to bol len začiatok. Krvavé jatka v Čečensku kde kde mladí chlapci bez akéhokoľvek výcviku umierali tými najhoršími spôsobmi (Litovské snajperky bojujúce na strane čečencov zásadne mierili na slabiny) a koľko ľudí umrelo na uliciach ruských miest, to už nikto nikdy nespočíta… vraví sa že stratili vtedy viacej obyvateľstva ako za Veľkej Vlasteneckej vojny. Keď kedysi sa intrigán Chruščov dostal ku moci tak vyhlásil mimo iného aj že je triedny boj už minulosťou. Následkom toho podla určitých údajov na konci obdobia ZSSR tvorili až okolo 80% členov ÚV KSSZ potomci rôznych kulakov. Sprav čertovi dobre, peklom sa ti odmení ako sa vraví a daj triednemu nepriateľovi možnosť, utopí celú krajinu v nevinnej krvi…
      No ak aj socializmus v Rusku už nezvíťazí a tým menej už u nás, platí to aj opačne. Kapitalizmus tiež už nezvíťazí viac. Vypľundroval celú planétu a pokiaľ v ňom budú elity pokračovať, budú o pár desaťročí vládnuť nad nehostinnou a podľa všetkého aj rádioaktívnou zamorenou pustatinou. Prípadne už tu nebudú absolútne čo je tiež dosť možné. Dnešné nukleárne zbrane už patria do kategórie tzv. geofyzikálnych zbraní lebo ich veľká časť už nesmeruje na mestá protivníka ako kedysi ale na dôležite tektonické zlomy a iné citlivé oblasti zeme. Ich použitie spôsobí že sa doslova celá zem dá do pohybu.
      No a s tými komunistami máte pravdu. No ešte raz a naposledy sa vrátim ku tým hasičom. Je to úplne ich bežná súčasť práce že po tom čo zachránia z horiacej budovy nejakého človeka tak on na na nich podá trestné oznámenie. Lebo ho mali zachrániť skorej, lepšie, mali viacej ľudí zachrániť a tak ďalej a podobne. Chytia sa toho právnici a v kľude a bezpečí posudzujú ako sa zachoval človek ktorý riskoval svoj život a musel sa rozhodnúť v priebehu pár sekúnd. Takisto aj dnes nás komunistov obviňujú že sme im málo toho dali, mali sme im tu vybudovať minimálne druhé Švajčiarsko či druhý Island. Zadĺžiť krajinu na veky vekov, pozvať sem pracovať za almužnu gastarbaiterov z celého sveta, otvoriť hranice nech si sem chodí kto chce a kedy chce, najlepšie mozgy zadarmo odovzdať USA lebo aj z bohatého západu sa uteká, len sa o tom nehovorí, učiť deti že je 27 typov pohlaví, produkovať kvantá odpadu a ten potom morskými loďami vyvážať do chudobných krajín lebo na západe meníte oblečenie každého štvrť roka, mobil pol roka, milenku každý rok, auto každé dva, prácu každé tri a keď už nemáte ďalej čo meniť tak idete žiť skrátka dakam inam, na druhý koniec krajiny či planéty aby ste mohli meniť nanovo. Toto sme ľudom vtedy polstoročia nazad nedali a ukazuje sa že vlastne celý ten čas túžili len a iba po tom a po ničom inom.
      Mám 30 rokov a nemám vo svojom živote absolútne nič z toho čo mal za socializmu v mojom veku môj otec. On už mal vtedy vlastné bývanie, ženu, dieťa a sľubnú kariéru. Ja mám len životopis plný pracovných skúseností a šuplík plný certifikátov, ktoré mi ale žiadnu dobrú prácu nenašli. Vraj sa podľa dnešnej propagandy málo snažím, som lenivý a hlúpy, neviem vybabrať zo systémom, všetko je vždy len moja vina. Ak za socializmu čokoľvek nefungovalo od žiarovky na chodbe až po vzťahy so svokrou tak to bola naopak zásadne a výhradne len chyba systému a nikoho iného. Takže podľa dnešnej propagandy ak kapitalisti získali na začiatku 90tich rokov neobmedzenú moc nad planétou Zem a dnes nevedia kam z konopy, všetko sa im sype kam len pozrú, je to vina komunistov. Lebo bez nás si poradiť nevedia. Časy ZSSR a soc. tábora boli zároveň aj ich najštastnejšie časy kapitalizmu na ktoré s láskou spomínajú. Všimli ste si to ? Čoraz častejšie to vidieť.

      Reply
      • 9. novembra 2018 at 1:34
        Permalink

        Napadla ma jedna pesnička od už nebohého súdruha Charčikova
        …liberál, liberál to ty si nám v zátylok strieľal…
        https://www.youtube.com/watch?v=5uxjHMCMLUI

        Nechcem Vás takto súdruh Vašek zneužívať ale keby ste si našli čas aspoň časť toho textu preložiť, plus pre ľudí ako som ja, ktorí sa až tak neorientujú vo všetkých narážkach tak pridať nejaké veľmi stručné osvetlenie v zátvorkách… myslím si že by z toho mohol byť samostatný článok a Lukáš by ho rád uverejnil. Často ako mladí komunisti vieme viacej o situácii vo Venezuele než v Rusku čo je podľa mňa veľká škoda.

        Reply
  • 8. novembra 2018 at 7:37
    Permalink

    Prepáčte, že Vám vstupujem do Vašej diskusie!
    Súdruh Jurný, určite by boli na Vás hrdí! Ja som! Rozhodne nie na tých panákov, ktorí pózujú na billbordoch, ponúkajú sa v letákoch ako…Driapu sa dohora, akože „chcem pomôcť svojmu mestu“, pritom chcú pomôcť hlavne sami sebe, ide len o jedno: peniaze, známosti, postavenie, prestíž, moc…O chvíľu budú rozbíjať oblohu ohňostrojmi, bude búchať šampanské…to oni vedia, predvádzať sa! Cirkusiáda! Je mi z nich zle! Komunálne voľby ignorujem! Volím systém, nie pudlíkov kapitalistického režimu!
    Pán Vašek! Nula? Postavte pred jednotku desať núl a uvidíte, čo to s ňou spraví. A oberte ju o desať núl, ostane z nej len jednotka veeeľmi blízka nule. „Nuly všetkých krajín, spojme sa !“ Elita? Elitu netvoria ľudia, ktorí majú plné vrecká, chybný výklad! Elita, to sú ľudia, ktorí majú morálku, myslím tú vyššiu! To je skutočná elita národa, to je jeho chrbtica, bez nej sa telo národa zosype. Veď aj sa zosypalo!

    Reply
    • 8. novembra 2018 at 23:55
      Permalink

      Súdružka Kotrádyová , Vy nám vôbec nevstupujete niekam… Práveže naopak sme, len veľmi radi že sa zapájate do našej spoločnej diskusie. Na Váš minulý príspevok som Vám neodpovedal a nepoďakoval len preto že to nebolo technicky možné, systém už neumožňoval žiadnu ďalšiu reakciu. No poviem Vám úprimne že už len čisto z toho z ľudského hľadiska sa vždy poteším keď vidím na našich stránkach a akciách aj nežnejšie pohlavie a nemusím mať stále ten pocit že politika je nie len „panské huncútstvo“ ale skorej len to „pánske“. Ženský pohľad na vec a prínos je skrátka nenahraditeľný.
      No máte pravdu, ako ste to dobre spomenuli že tieto regionálne voľby sú ako cirkus Humberto. Už minimálne týždeň mi schránka praská od letákov a nervy od trpezlivosti, lebo dnes pri varení som sa bál už aj tú konzervu z Lidlu otvoriť aby aj odtiaľ na mňa nevyskočil ten liberál Vallo, čo si všade píše Vallo a jeho tým. Znie to skoro ako Timur a jeho družina. Ibaže to bol aspoň sympatický pionier a nie tento samoľúby, povýšenecký, protekčný „rcháčkujúci“ architekt. Lebo som z Bratislavy a ako Vasky výstižne povedal, tu sa len každý ku korytu derie. Každému kandidátovi tu len z jedného oka pozerá Penta a z druhého developeri. A zaujímavé je aj to že všetky tieto detičky čo študovali v USA a podporujú ich liberáli a umelci všetkých druhov a typov sú zásadne len z rodín bývalej soc. nomenklatúry. Na Vaskyho mám svoj názor ale dobre to vo svojom videu zhrnul. Naša Bratislava prežila Tatárov, Turkov, Napoleona aj Hitlera aj divoké 90te roky no dnešných developerov už neprežila.
      A s tými zdanlivými nulami ste mi pripomenuli text srbskej Internacionáli. Miesto Hor sa sveta proletári tam oni spievajú – Vstávajte vy ktorých prehliada svet. A ďalej – my nie sme ničím, no budeme všetkým. Tak by som sa asi aj ja dnes prihováral dnešným proletárom – Vy ktorých tento systém ignoruje, pre ktorého ste nič, vy všetci neviditeľní, ktorí ale doslova držíte tento svet na svojich chrbtoch. Vaša práca je zdanlivo neviditeľná no keby ste vy všetci čo i len jeden deň do nej nenastúpili, svet našich elít by v ten istý deň skolaboval.

      Reply
      • 9. novembra 2018 at 7:13
        Permalink

        To je dobré o tom „panskom a pánskom huncútstve“. Ale netreba zabúdať na to ženské huncútstvo!
        Tá srbská internacionála má fakt pekné slovné spojenia, to som nevedela. Aj tie Vaše sú veľmi dobré! Och, aká šťastná by som bola, keby svet elít skolaboval! Ľudia by boli opäť ľuďmi! Ale to je už v rukách Vás mladých! Nemáte to ľahké! Ale: keď sa nám zdá, že sme na konci, nezúfajme, možno sme práve na začiatku. No a na konci treba začať! Ako tak čítam tu i tam, zisťujem, že máme veľmi zdatnú, osobnostne vyzretú mladú generáciu / nebudem menovať, aby som na niekoho nezabudla/. Vo Vás je budúcnosť! Budúcnosť je Vaša! Nedajte si ju vziať!!!

        Reply
  • 9. novembra 2018 at 8:54
    Permalink

    Pán Jurný! Ešte niečo ma napadlo v súvilosti s tým, čo píšete vyššie, že Vás živí Dunaj a tak: Jack London, velikán svetovej literatúry, to nemal v živote ľahké, hospodárka kríza 1873 sa prejavila na jeho detstve,vyrastal v biednych podmienkach,v konzervárni drel už po skončení základnej školy, roznášal noviny a s nevlastným otcom upratoval miestne salóny. „Každý zarobený cent som dával rodine, hanbil som sa pred ostatnými za svoje otrhané oblečenie a topánky, vyzeral som ako strašiak do kapusty…“ píše v liste. Pretĺkal sa životom ťažko, istý čas pracoval ako pirátsky lovec ustríc, ako námorník, dokonca bol zatknutý ako tulák, mimochodom zúčastnil sa na pochode nezamestnaných vo Washingtone. V časoch zlatej horúčky odišiel na Aľjašku ako zlatokop, no našiel tam niečo oveľa cennejššie ako žltý kov: SKÚENOSŤ, ktorú potom zúročil vo svojich knihách / Milujem poviedky Láska k životu a Kaňon samé zlato, stoja za prečítanie/. Čo tým chcem povedať? Ťažké podmienky nás formujú viac ako i myslíme.

    Reply
    • 9. novembra 2018 at 18:19
      Permalink

      Vidíte… takto som sa na to už veľmi dávno nepozrel. Naposledy hádam tak možno v nejakých 17tich rokoch. Vtedy som bral každú jednu brigádu ktorú mi ponúkli, tešil som sa z prvých zarobených peňazí ale aj z toho že som za ten školský rok prešiel toľkými rôznymi povolaniami, koľkými sa hádam len pre brigádnika dalo. Chcel som vtedy vyskúšať hádam všetko. No potom sa už radosť vytratila. Skončil som školu presne v čase keď udrela prvý krát kríza a zrazu už časté menenie práce nebolo viac dobrodružstvo ale skôr nepríjemná nutnosť. Nekonečné nadčasy, zlodejské agentúry, rok od roka horšie a horšie podmienky a potom práca v zahraničí a zase to isté len v bledomodrom. Ale skutočne ten život nie je len o peniazoch a platení predražených hypoték, leasingov a spotrebných a konsolidačných úverov, je to o tom kým sa staneme. Koho z nás tie skúsenosti vykrešú ako píšete. Skúsenosti nič nestoja ani nevážia, no napriek tomu často zavážia tak že sú na nezaplatenie. A som rád že ste mi to po toľkých rokoch opäť raz pripomenuli. V takýto sychravý čas, ako stvorený na spomínanie.
      A ináč o tom Jackovi Londnovi som ani len netušil že si až toľkým prešiel. No ani ma to na druhú stranu zase až tak neprekvapuje. Jeho tvorba by ťažko mohla byť taká aká je ak by mal jednoduchší život. Myslím, že asi zbehnem do knižnice, veď mi tam pracuje jedna moja veľmi dobrá známa a niečo si od nej na dlhé zimné večery požičiam. Vrátim sa spolu s pánom Londonom do tých čias kedy ako sa hovorí boli lode z dreva a muži na nich z ocele (dnes je to presne naopak). Myslím si že som už vo veku kedy jeho tvorbu budem vedieť oveľa viacej oceniť ako za mladších čias. Ešte raz ďakujem za povzbudivé slová a dobrý knižný typ na dlhé zimné večery.

      Reply
      • 9. novembra 2018 at 19:49
        Permalink

        Všimla som si, že Vám to píše. Tiež by ste mohli využiť svoje bohaté skúseností a niečo napísať, niečo zo života súčasného mladého človeka–začať poviedkami, niekde poslať…

        Reply
  • 11. novembra 2018 at 17:17
    Permalink

    Soudruhu Jurný, příjemný nedělní podvečer!

    Vaši prosbu plním. Volně jsem přeložil onu bájnou Charčikovovu píseň do češtiny, pravda, s rýmy to bylo těžké, byť někde jsem navolil taková slova a takový slovosled, abych aspoň trochu to zvládl. ) Cokoli budete potřebovat k tomu překladu, ve smyslu názvů a jmen, ptejte se, rád Vám cokoli zodpovím. A ještě maličkost. Máte naprostou pravdu, o dnešním Rusku se toho moc neví, o bývalém Sovětském svazu raději ani nemluvě. (


    ALEXANDR CHARČIKOV – LIBERÁL

    Liberále, liberále, liberále, tvůj je živý kapitál,
    všechna horda, jež Rusko utiskuje,
    všichni šejdíři, všichni zloději, veškeré židovské srocení,
    všechna lotrovská úřednická chamraď!

    Liberále, to tys nám do zátylku střílel
    v říjnu na Hrbatém mostě.
    To ty, liberále, jsi nás v Čečně přibíjel
    lupičskýma rukama ke kříži!

    To ty agenty USA zaplavuješ zemi,
    tys pasák neřestné sebranky.
    To ty, liberále, držíš Rusy v zajetí,
    tys ukradl naši slávu a moc!

    To ty, liberále, bídu jsi rozmnožil,
    satanské sekty jsi vypěstoval.
    To ty, liberále, naše mládí jsi zmařil,
    naše stáří k zoufalství jsi přivedl.

    To tys, liberále, svrchovanost odebral
    pro zdejší honáky na obětní oltář.
    To tys, liberále, chudým chléb odebral,
    abys je pokrutinami krmil.

    To tvá Bonnerová s cigaretou smradí,
    tvůj Jakunin bradkou potřásá.
    To tvůj Kovalev, tvůj bandita Basajev
    ruku v ruce mordují lid!

    Liberále, tvou šlichtu vaří Kongres,
    v něm vetřelec bezvýhradně panuje.
    Duši lidu krmí tato ďábelská směs,
    z obrazovek Masjukovými to páchne.

    Heleď, ruský strejdo, chlape ve vytahaných gatích!
    Rezavé trubky v domě tečou.
    V tvém prázdném žaludku z hladu kručí,
    švábi tapety žerou.

    Na upracovaná záda padl, aby se posadil,
    pořád jen – to ramena bolí, jak se nachodil.
    Pořád jen – jak ho uši bolí, když o reformách hučí
    ten slouha CIA – liberál.

    Liberál – to je smrt, liberál – to je mor,
    liberál – to je hlad a úzkost.
    Liberál – to je karabáč, chomout a pohana,
    hlavní vnější a vnitřní nepřítel!

    Trochu je přitlač, jako čarodějnice na Lysé hoře,
    hlasitě vykřikují lotři.
    Probuď se, národe, napřim se na úsvitu
    a klackem je pomazli!

    Hej, drsní milicionáři, hej, vojska a námořnictvo!
    Přísahali jste na vlast.
    Liberální havěť nás všechny prodává,
    tak se postavte ĎÁBLOVI!

    … Zjevuje se mi pochmurná řada šibenic:
    a na nich na každém kilometru
    liberálové visí. LIBERÁLOVÉ VISÍ…,
    a mlčí jejich darebné huby!

    Duchovní podstatou rozumu – je slovo a myšlenka.
    Skutek je za nimi následuje.
    A když se vize uvede do života,
    naše Svědomí si klidně vydechne!

    Reply
    • 11. novembra 2018 at 18:57
      Permalink

      Ďakujem pekne súdruh Vašek a pekný večer aj Vám samozrejme.
      Vidím že ste sa veľmi pekne s prekladom vyhrali, aby ste zachovali čo najviac ľudovosť a údernosť pôvodného textu. Autor bol myslím človek toho typu ktorý podla svedectiev iných stával na námestiach a rozdával ľudom za vlastné peniaze vytlačené texty svojich piesní… teda on ako samotný autor by bol len rád že ho vôbec niekto preložil a nelámal si hlavu zbytočnými detailami.
      No a ku tým rôznym historickým udalostiam a menám… priznám sa, mám obrovské medzery. Hrbatý most, tam asi autor naráža na udalosti z októbra myslím 93 roku ? Kedy tam protestovali baníci ktorí už roky nevideli výplatu ? Ako to nakoniec celé dopadlo ?
      To s tou Čečnou viem že naráža na istý príbeh, kedy posádku zničeného tanku čečenci ukrižovali na ulici po tom čo sa im odmietla vzdať. Vtedajší minister obrany Gračov a celý skorumpovaný generálsky zbor tam mladučkých záklaďákov prakticky hnali na jatka do náruče moslimských žoldnierov z celého sveta, ktorým predtým poskytli všetky informácie o útoku. Bol o tom jeden málo známy ruský hraný film Čistilišče (Očistec).
      Takisto ovládam Basajeva, to bol bývalí myslím plukovník letectva ZSSR, neskôr styčný dôstojník CIA. Po tom čo po obrovských stratách federálne vojská opustili čečnu tak pepadol ruskú pôrodnicu a rozvešal novorodencov na okná aby sťažil činnosť zásahovky. Výsledkom bolo nové kolo vojny samozrejme.
      Jelena Bonner bola ako tak pozerám predchodkyňou dnešných moderných ľudsko-právnych aktivistov, platených zo západu a nenávidiacich svoj vlastný národ a až priam hystericky neznášajúc hlavne bežných pracujúcich ľudí…
      Ale o Jakuninovi priznám sa nič bližšie neviem, čím sa on tak najviac „vyznamenal“ v očiach bežných ľudí… A Kovalev mi akosi priznám sa že tiež nič nehovorí. Podobne ako Masjukov.
      Tak keby som Vás ešte mohol poprosiť komentár ku tomu a môžeme z toho pomaly už aj spraviť nejaký obšírnejší článok než by bol len ten čistý preklad. Aby sme sa ako sa hovorí, zvýšili informačnú hodnotu. Lebo tu v diskusii by to len zbytočne zapadlo a škoda toho. Lukáš je len rád za každý jeden hodnotný článok.

      Post Scriptum: Máme dnes mimochodom ďalšie výročie a síce konca prvej svetovej vojny. Prvého úplne priemyselne-masového vyvražďovania v dejinách.

      Reply
  • 15. novembra 2018 at 12:57
    Permalink

    Soudruhu Jurný, vítejte.

    Poněkud opožděně, ale přesto pobesedujeme. )

    Hrbatý most, tam asi autor naráža na udalosti z októbra myslím 93 roku? Kedy tam protestovali baníci, ktorí už roky nevideli výplatu? Ako to nakoniec celé dopadlo? ►Máte pravdu. Most je spojen se srpnovými událostmi 1991 (rozbití SSSR navzdory referendu ze dne 17.3.1991) a s krvavým fašistickým převratem v Rusku v říjnu 1993, jenž nastal skoro na den přesně 20 let po fašistickém převratu v Chile, tedy v září 1973. Ale také, jak správně uvádíte, Hrbatý most, jenž se nachází kousek od vládní budovy RF, je spojen s mimořádnými událostmi r. 1998, kdy se na něm usadili stávkující havíři v rámci nevídané hornické stávky, jež se stala jednou z nejvýznamnějších událostí 90. let v Rusku vůbec. Havíři tam tehdy stávkovali od června až do října celých 116 dnů! Akci na Hrbatém mostě nepřímo řídil generál Lev Rochlin (účastník války v Afghánistánu a v Čečensku), poslanec parlamentu RF za stranu „Náš dům – Rusko“, naprosto nejvýznamnější osobnost 90. let, co se opozice vůči prezidentu Jelcinovi týče.

    Vše započalo 13. květnem 1998, kdy havíři z města Inty zablokovali železnici vedoucí z Moskvy do severouralské Vorkuty, významného báňského města. O dva dny později jejich kolegové zablokovali Transsibiřskou magistrálu, aby 22. května byly zablokovány všechny hlavní železniční tahy v Rusku, v celé zemi se tak zastavila veškerá nákladní železniční doprava. Východ Ruska tak byl odřezán od západu. Havíři požadovali až několik let nevyplácených mezd, odstoupení vlády a prezidenta RF.

    Denně, po celou tuto dobu, stávkující havíři bouchali svými přilbami o dlažbu mostu a požadovali odstoupení tehdejšího prezidenta Jelcina. Tato mohutná dlouhotrvající protestní akce byla vůbec nejvýraznějším projevem ruského národa proti kapitalismu v Rusku od pádu SSSR v r. 1991 až do dnešních dnů. Most po celou tuto dobu havíři nikdy neopustili, přespávali tam ve stanech. Veškerá materiální podpora stávkujícím havířům tehdy plynula především od poslance ruského parlamentu generála Lva Rochlina, mimořádně významné osobnosti ruských dějin 80. a zejména 90. let. Gen. Lev Rochlin osobně navštěvoval stávkující havíře bezmála každý den, odborářští představitelé stávkujících horníků byli stálými hosty v parlamentu u Lva Rochlina. Jednou dokonce šéfové odborů uspořádali masovou akci na hlavním schodišti před sálem plenárních zasedání parlamentu. Bouchali helmami o schody a požadovali odstoupení Borise Jelcina z prezidentské funkce. Jenže, pak přišel osudový 3. červenec 1998, kdy za naprosto záhadných okolností, v noci, ve spánku, byl gen. Rochlin zastřelen v jeho vlastním domku. Jak jinak, doslova v předvečer zahájení všeruské akce proti režimu B. Jelcina.

    Doslova ze všech koutů Ruska již postupovaly protestní průvody do Moskvy. Jednalo se o doslova revoluční situaci ne nepodobnou událostem r. 1917. Hrbatý most před 20 lety se stal sjednocujícím středobodem protijelcinských sil. A právě díky zavražděnému generálu Rochlinovi, ale i zásluhou jiných poslanců parlamentu, byla udržována součinnost s odbory téměř všech odvětví ekonomiky RF. Ve stejné době další mimořádná osobnost novodobých ruských dějin, Viktor Ivanovič Iljuchin (byl později zavražděn v noci z 19. na 20. března 2011), v pozdější době největší bojovník proti zrádcovské politice současného prezidenta V. Putina, neskonalý borec ve věci Katyň, se postavil do čela Všeruského štábu protestních akcí. Doktor Iljuchin, významný profesor práva, vypracoval taktiku přesunu stávkujích do hlavního města, upřesňoval schémata zablokování silnic a železnic v Podmoskevské, Jaroslavské, Voroněžské a v dalších oblastech, hledal nejefektivnější provedení prostestních akcí, jejich mobilizaci a součinnost. Viktor Iljuchin, v nemalé míře i díky své mimořádné autoritě, zasvětil do nadcházející nové velké socialistické revoluce v Rusku nejrevolučnější organizace KSRF.

    Našli se však stávkokazi mezi politiky, kteří se dostali do státního televizního vysílání, aby vyzvali občany RF neúčastnit se této „grandiózní provokace, do které celé Rusko zatahuje gen. Rochlin a prof. Iljuchin“. Nicméně, tato stávkokazecká výzva pravice již nemohla ovlivnit nálady obyčejných lidí, kteří již byli unaveni děsivou bídou a naprosto bezperspektivní existencí. Ruský lid byl pln očekávání povelu gen. Rochlina a prof. Iljuchina k celonár. tažení na Moskvu a zahájení novodobé socialistické revoluce v Rusku.

    Resumé? Celá akce, která se dostala až na samotný práh socialistické revoluce, se však zhroutila nejen z příčiny vraždy gen. Rochlina, ale především zásluhou nadcházejícího defoltu v srpnu 1998, řízeného MMF. Měnová katastrofa v celém Rusku, kdy poprvé ruský člověk zakusil, co je to defolt, tedy zhroucení veškeré ekonomiky, včetně financí, zlomila ve své podstatě nejen celou nevídanou revoluční náladu v Rusku, ale také veškeré společenské vědomí vůbec. Kde nic není, ani smrt nebere, jinak řečeno, když nebyly peníze v celém Rusku, tak ani pro stávkující havíře. Stávka tak vyzněla doztracena s nulovým výsledkem, takže v říjnu Hrbatý most po několika měsících opět osiřel a stávkující horníci se rozešli do svých domovů, aniž by čehokoli dosáhli.

    Soudruhu Jurný, ještě mi dovolte poznámku. Je to prazvláštní, ale ti samí havíři poč. 90. let veřejně dost razantně požadovali, aby řízení Ruska padlo do rukou B. Jelcina! Svým způsobem v r. 1998 sami sebe potrestali za mohutné stávkové hnutí v uhelném revíru na Donbase a v Karagandě o 9 let dříve. Tehdy, v červenci 1989, stávkový výbor Vorkuty (výše jsem se již zmínil) požadoval zrušit Ústavu SSSR (!!!), snížit úřednický aparát o 40 %, pozvat do SSSR s cílem provedení společ. a ekonom. reforem amerického ekonoma Vasilije Leontěva a poskytnout všem sovětským dolům plnou ekonomickou samostatnost, včetně naprosté nezávislosti na státu.

    ZDROJ:
    https://dletopic.ru/blog/43682825903/Zabastovka-shahterov-na-Gorbatom-mostu,-1998-god.

    Soudruhu Jurný, nemohu si na tomto místě odpustit dost závažnou poznámku, o které se dnes mluví a píše spíše jen okrajově. Literatura o zhroucení rublu v r. 1998 píše, že rubl vůči amer. dolaru poklesl hodnotově více než 3x, z necelých 6 na více než 21 rublů za dolar k 1. lednu 1999. Jenže dnes, za Putinovy vlády, se dolar prodává dokonce za 67 rublů. A o Putinově skrytém defoltu se nikdo nebaví…

    To s tou Čečnou viem že naráža na istý príbeh, kedy posádku zničeného tanku čečenci ukrižovali na ulici po tom čo sa im odmietla vzdať. ►Stalin byl mistr na národnostní politiku, věděl jako Gruzínec více než dobře, že kdyby nepřesídlil Čečence a Inguše (až 650 tisíc osob) na přelomu února a března 1944 do Kazachstánu a Kyrgyzie, tak by skoro všichni přešli na stranu hitlerovských vojsk. Ostatně, to samé se týkalo i poválečného vysídlení 3 miliónů Němců ze Sudet do Německa. Je nemyslitelné, jak by vypadala poválečná obnova Československa bez tohoto vysídlení.

    Takisto ovládam Basajeva, to bol bývalí myslím plukovník letectva ZSSR, neskôr styčný dôstojník CIA. Po tom čo po obrovských stratách federálne vojská opustili čečnu tak prepadol ruskú pôrodnicu a rozvešal novorodencov na okná aby sťažil činnosť zásahovky. ►Ano, vím o těchto hrůzách, však jich bylo nejen v Čečensku – mnohem více. Případ Volgodonsk z rána 16. září 1999 byl doslova apokalyptický, takový očistec, ovšem, mimo to Čečensko, Rusko nevidělo od konce Velké vlastenecké. Do suterénu jednoho z obytných panelových domů čečenští islamisté nanosili pytle s nápisy „CUKR“ bezmála s dvěma tunami (!) tritolu, aby to posléze odpálili. Výsledek? Vážně poškozeno či zcela zničeno bylo 37 (!) obytných panel. domů, 15 280 (!) osob bylo v menší či větší míře zraněno či zcela zmrzačeno (včetně 1000 dětí!), o počtu mrtvých se dodnes spekuluje… Psal jsem si v r. 2005 s jednou Ruskou z Volgodonsku, ta mi tehdy podrobně popsala, co prožila v době výbuchu, bydlela tehdy asi 300 metrů od výbuchu. V obýváku ji nadskočil nábytek 20 cm, okna i s rámy tlak. vlna vyrvala na ulici, bytem se jí přehnal hurikán střepů a prachu, ohluchla na několik hodin. V sousedním paneláku uviděla v 8. patře děvče, jak stojí v agónii ve zkrvaveném pyžamu u díry po vyrvaném panelu, piáno, o které se děvče opíralo, z poloviny čnělo do ulice. 9-podlažní panelák, v jehož suterénu bouchl dvoutunový dárek islamistů financovaných amer. kamarády, přestal existovat, i s lidmi, zůstal jen kráter v zemi, v následujícím 4-minutovém videu to je dobře vidět:

    https://www.youtube.com/watch?v=vU4xk5_aico

    A takových výbuchů bylo v září 1999 v Rusku mnohem více! Včetně Moskvy! Byla to nejmohutnější bombová teroristická série v mírové době za celé 20 století! Všechny výbuchy proběhly jen a pouze v noci, prý, podle vyjádření tehdejších strůjců těchto zvrhlostí, „není nad to, když ruský člověk ulehne do postele k poslednímu spánku“. To aby ruský člověk jednou provždy zapomněl na revoluční situaci z přechozího r. 1998, aby pochopil, že USA vládnou vždy a všude, tedy i v Moskvě skrze soudruhy z řad CIA, nejen při zničujícím bombardování Srbska našimi věrnými spojenci z NATO na jaře téhož roku 1999. Náš pan prezident Zeman, tehdy byl premiérem, se nejednou před novináři i v pozdějších letech vyjádřil, že by přelety bombardérů NATO nad českým územím směrem k našim srbským bratřím a sestrám podepsal znovu…

    V současném Rusku se toto děje jakbysmet. Poslední střelecká a bombová jatka ve střední škole v Kerči u Krymu s 21 mrtvými a 70 zmrzačenými před necelým měsícem jsou toho dokladem. A bude za pana Putina již jen hůře, protože to je i jeho zásluha, že v ruské televizi kromě proamer. reklamy, kromě naprosto bezduchých amer. seriálů, kromě nekonečné propagandy krvavého násilí a bezbřehých sex. orgií, kromě věčné afektivní propagandy na téma „jak se stát dolarovým milionářem“, kromě zběsilé protisovětské propagandy, – nic jiného ruská mládež již nevidí…

    Jelena Bonner bola ako tak pozerám predchodkyňou dnešných moderných ľudsko-právnych aktivistov, platených zo západu a nenávidiacich svoj vlastný národ a až priam hystericky neznášajúc hlavne bežných pracujúcich ľudí… ►No ano, tahle baba si v ničem nezadala s gestapáckými udavači z let 1939-1945.

    Ale o Jakuninovi priznám sa nič bližšie neviem, čím sa on tak najviac „vyznamenal“ v očiach bežných ľudí… ►Bývalý šéf ruských železnic Vladimír Jakunin? Šedá eminence prezidenta Putina, jinak to hodnotit nemohu. Podrobněji si o Jakuninovi můžete přečíst i ve Wikipedii.

    A Kovalev mi akosi priznám sa že tiež nič nehovorí. ►Sergej Kovalev ruský politik, aktivista v oblasti lidských práv, bývalý disident a politických vězeň v době Sovětského svazu, tak píše českojazyčná Wikipedie. Byl v r. 2003 vyznamenán Řádem T.G. Masaryka II. třídy. V roce 2009 mu byla společně s dalšími představiteli hnutí Memorial udělena Sacharovova cena za svobodu myšlení. Není nad svobodu myšlení, že ano.

    Podobne ako Masjukov. ►Po pravdě, ani já nevím, koho tím Charčikov myslí. Ale komunista to jistě nebude. )

    Post Scriptum: Máme dnes mimochodom ďalšie výročie a síce konca prvej svetovej vojny. Prvého úplne priemyselne-masového vyvražďovania v dejinách. ►No ovšem. Pak přišla Druhá světová. Celá pol. jejích obětí padla na oltář Matičky Rusi. A dnes? Skoro nikdo na této planetě o tom neví zhola nic. Pomalu již ani v Rusku. Zato oběti Stalinovy „krutovlády“ dnes učí děcka už i v ruských školách. Řekl bych, že Třetí světová to konečně vyřeší i ve školní výchově, aby byl jednou provždy svatý pokoj.

    Reply
  • 15. novembra 2018 at 20:01
    Permalink

    No ako vidím súdruh Vašek, Vaše znalosti sú doslova encyklopedické. Ale ďakujem za objasnenie, kým by som to všetko ja s mojou chabou ruštinou našiel na internete všetko… ubehlo by veľa času. Každopádne poslal som Váš preklad Charčikova do redakcie, tak keď ho uverejnia, pripnem to tam do komentáru, nech sa to nestratí. No a čo dodať na súčasnú realitu v Rusku ? Kedysi tu boli čekisti ktorí síce pracovali dlho ale zato dôkladne a každá sabotáž alebo diverzia sa vyšetrovala až kým nerozbili celú ich organizáciu vrátane krytia z najvyšších miest. Dneska im padá, horí, vybuchuje, potápa každú chvíľu niečo iné a vinník je neznámy. Minister za celý rok nesplní jeden výnos, nedodrží jeden plán, zato poctivo vytuneluje čo sa len dá. Žiaden prvý generálny tajomník si ho nezavolá a neopýta – súdruh minister, ste idiot alebo zradca ? Vytuneluje sa jeden rozpočet, schváli sa jeho navýšenie. Vytunelujú sa komplet celé penzijné fondy že neostane ani len na vyplácanie dôchodkov ? Dačím sa to dočasne zapláta a zdvihne sa vek odchodu do dôchodku. Nie je už čo viacej kradnúť ? Vymyslia sa nové dane a staré sa zvýšia. Kedysi dávno Ukrajincov aspoň bavilo na tieto témy žartovať o čom svedčí toto video – https://www.youtube.com/watch?v=-EK9dQamYag . No už ich žarty definitívne prešli. A Rusov tiež. Ešte pár rokov dozadu bol ruský internet zaplavený vtipmi na adresu Medvedeva no už dva roky minimálne obyčajní ľudia vravia keď sa niekto o vtip na jeho adresu pokúsi – daže šutit nadojelos… Už im tie parazity nadobro vypili nervy. Len problém je že liberáli držia celý národ pod krkom. Do základov dôležitých stavieb sa v 90tich rokoch dávali diaľkovo odpaľované výbušniny, software elektrární a iných dôležitých prvkov krajiny je západný a západ ho vie nahackovať, rôzne spiace teroristické bunky vybavené tonami výbušnín ktoré sa môžu kedykoľvek aktivovať, spiaci agenti prelezení naskrz celým štátom… Môžu doslova odpáliť celú krajinu. Plus kedykoľvek položiť celý finančný systém krajiny. Bojím sa že sme sa ozaj dostali do bodu kedy vybudovanie socializmu v jednej krajine už nebude viacej možné. Buď svetová revolúcia ktorá to zmetie všetko, alebo vojna ktorá to zmetie všetko… to najhoršie čo sa môže stať je sledovať ako nás pomaly udusia. To už radšej rýchli koniec, ako pomalú smrť v agónii. Alebo byť optimista a veriť že systém imploduje bez väčších škôd predtým ako nás stihne zničiť. Len mu tu a tam kvalifikovane podkurovať, v zmysle hesla – keď vidíš ako sa ide tvoj nepriateľ potknúť, nezavadzaj mu.

    Reply
    • 16. novembra 2018 at 13:55
      Permalink

      Soudruhu Jurný, zdravím Vás na začátku 2. pol. listopadu. )

      Váš poslední komentář je zrcadlovým obrazem toho, o čem dlouhá léta píšu na ruském webu. Shoduji se s Vámi na 100 %. Má poklona před Vámi – za Vaše chápání situace na Východě. Za Vaše postoje ve světle faktu, že jste oproti mně ještě mladík, čili, že jste vyrostl v podmínkách mimo hranice galaxie zvané SSSR+Socialismus. Máte pohled na věc, který by Vám mohl závidět lecjaký předseda KS. Obdivuji Vás, upřímně.

      Dovolte mi jen stručně k Vašemu závěru. Uvedl jste tam vysoce závažné myšlenky, řekl bych, ABSOLUTNĚ ZÁSADNÍ, DOSLOVA KARDINÁLNÍ. Dost podrobně jsem se nejen já v uvedeném smyslu vyjadřoval v posledních 3 letech na webu Россия-Сегодня. Oč jde. Revoluce ve smyslu VŘSR 1917 či čs. Vítězného února 1948 je v současné společnosti vyloučena. Nicméně, jsou i jiné nástroje a jevy, o kterých se nemluví a skoro ani nepíše, byť něco málo ano. A tyto nástroje či jevy mohou způsobit celosvětový přerod nynějšího bezbřehého nihilismu zpět k socialismu.

      P.S.
      Díky za video, pobavil jsem se ), přiléhavé, vtipné a tragické zároveň. A ještě maličkost, můžete třeba i svým jménem nebo jménem kohokoli jiného zveřejnit vše, co jsem Vám napsal výše. Do posledního slova, aby to, jak jste správně napsal, nezapadlo a neztratilo se. Budu jen rád, mladý kolego. Uveřejnil jsem jen holá fakta, nic jsem si nevymyslel.

      Reply
      • 17. novembra 2018 at 16:55
        Permalink

        Zdravím Vás aj ja súdruh Vašek v tento sychravý jesenný podvečer,

        viete súdruh kolega, moja generácia vyrastala v divokých 90tich rokoch, dospievala v „mileniálnej“ ére nástupu tvrdej westernizácie ale zase aj rozmachu technológií a na pracovný trh sme vstúpili krátko potom keď udrela prvá kríza. Nikdy sme nič iné ako tento kapitalistický bordel nezažili a to nám asi pomáhalo a pomáha prežiť. Muselo to byť ale oveľa horšie pre Vašu generáciu ktorá ešte v relatívne mladom veku zažila vyvrcholenie najväčšej zrady v dejinách ľudstva, najkolosálnejšej porážky pracujúcich sveta a najväčšiu rezignáciu pracujúcich na svoje vlastné práva a triedne záujmy… mňa od toho našťastie osud zachránil. Vás určite nie, lebo predpokladám že ste boli presvedčeným komunistom aj pred prevratom/kontrarevolúciou. Alebo ste sa až po 89. roku sproletarizovali ako sa hovorí ? Veď ani to vôbec nie je hanba, skôr naopak. Ja som tiež začínal ako prozápadný liberál, neskôr nacionalista a nakoniec som kde som, bez ohľadu na to ako sa na nazve, na strane zdravého rozumu vravím. Už v dospelom veku som vstúpil do soc. hnutia, no tiež som videl kade-čo, určite ako ja Vy. Aparátčikov, byrokratov, revizionistov, oportunistov, ľudí zaseknutých v minulosti, všetky tie možné stolypinovsko-bucharinsko-menševicko-trockistické smery o ktorých som dovtedy len čítal v knihách mi zrazu doslova ožívali pred očami ako živé panoptikum. Doslova ako prízraky z minulosti. Ale naučil som sa plávať v tých mútnych vodách a nenechať sa stiahnuť, aj za cenu toho že momentálne priznávam že sa skôr držím brehu a nikam neplávam. Stretnúť skutočného leninistu je pre mňa teda súdruh Vašek taký istý sviatok ako aj pre Vás a možno ešte väčší. No ešte väčší sviatok je keď počúvam alebo čítam človeka ktorý evidentne o leninizme nikdy nepočul no sám rokmi, logicky prišiel na tie isté závery len ich pomenuváva svojimi slovami. To je pre mňa zase živím dôkazom že ten triedny boj sa ozaj ťahá ako tá červená niť dejinami, bez ohľadu na to akou farbou proletariát máva v tejto epoche. Pravda je len jedna a každý kto poctivo premýšla a pokrytecky si „nelže do kapsy“ na ňu skôr či neskôr musí tiež prísť. Je síce pravda že aj ten buržuj má svoju pravdu, lenže jeho pravda vedie ku zániku tejto planéty. Naša pravda ku jedinému možnému východisku z tohto bordelu.

        Ináč môžem sa opýtať, čo si myslíte o tom ľavicovom hnutí ktoré vzniklo na Luhansku a Donecku ? Mozgovoj, Djermov a iný socialisticky a pro-ľudovo orientovaní poľní velitelia ? Už sú všetci po smrti dnes. Vrátane nižších ľudových veliteľov ako Givi a pod. Hodilo sa to na SBU ale každému trocha súdnemu človeku musí byť jasné odkiaľ vietor fúkal. Podľa toho ako precízne ich všetkých „začistili“ to asi až takí podvodníci neboli ako som počúval od určitých komunistov….

        Reply
  • 17. novembra 2018 at 21:33
    Permalink

    Branislave, vážený soudruhu, příjemný večer. Pobesedujeme. )

    Muselo to byť ale oveľa horšie pre Vašu generáciu ktorá ešte v relatívne mladom veku zažila vyvrcholenie najväčšej zrady v dejinách ľudstva, najkolosálnejšej porážky pracujúcich sveta a najväčšiu rezignáciu pracujúcich na svoje vlastné práva a triedne záujmy… ►Tak to tedy bylo opravdu mnohem horší pro mé pokolení (jsem ročník 1959). Byla to pro mne naprosto děsivá morální pohroma, jakou tento svět ještě neviděl. Anebo viděl, v době bájné Atlantidy, a proto skončila tak, jak skončíme i my.

    mňa od toho našťastie osud zachránil. Vás určite nie, lebo predpokladám že ste boli presvedčeným komunistom aj pred prevratom/kontrarevolúciou. ►Branislave, předpokládáte naprosto přesně. Byl jsem názorově vyhraněný již jako děcko ve věku 9 let, neboť v r. 1968 jsem tohoto věku dosáhl. A zažil jsem i v mém raném věku dost špinavostí ze strany afektivních pravičáků i ve vztahu k mé rodině. Viděl jsem nakreslené šibenice se jmény, mezi nimiž byl i můj táta… Jinak do KSČ mě přijali v r. 1982, když jsem skončil PŠ ZI (Poddůstojnická škola zdravotnických instruktorů) v rámci mé dvouleté voj. služby v ČSLA.

    Ja som tiež začínal ako prozápadný liberál, neskôr nacionalista a nakoniec som kde som, bez ohľadu na to ako sa na nazve, na strane zdravého rozumu vravím. ►O to více si Vás vážím, protože jste prošel touž cestou, jako mladý Marx a Engels. Miliónkrát horší je však opačný proces, když se např. z vysoce postaveného komunisty Borise Jelcina stal opravdový fašista. Konec konců, jako i původně z přesvědčeného italského socialisty Benito Mussoliniho.

    momentálne priznávam že sa skôr držím brehu a nikam neplávam. ►Ale to já dnes dvojnásob, nejen kvůli pokročilému věku, ale hlavně proto, že jsem dostal škaredě po prstech v nejednom případě. Dokonce i fyzicky, za mé prokom. názory. Musel jsem se loni kvůli tomu dokonce přestěhovat na jinou adresu, po více než 50 letech života na předchozí adrese. (

    Je síce pravda že aj ten buržuj má svoju pravdu, lenže jeho pravda vedie ku zániku tejto planéty. ►Přesně tak, Branislave. Jsme na hraně osudu bájné Atlantidy.

    Ináč môžem sa opýtať, čo si myslíte o tom ľavicovom hnutí ktoré vzniklo na Luhansku a Donecku? Mozgovoj, Djermov a iný socialisticky a pro-ľudovo orientovaní poľní velitelia? Podľa toho ako precízne ich všetkých „začistili“ to asi až takí podvodníci neboli ako som počúval od určitých komunistov…. ►Malinko opravím, ne Djermov, ale Dremov. Jinak naprostý souhlas s tou čistkou. Jednalo se o opravdové proruské a prosocialistické hrdiny, ti „určití komunisté“, jak jste uvedl, nemají pravdu. Zde si dovolím jednu vysoce podstatnou poznámku, k roli Putina směrem k celé Novorossii. Jedná se o podlou politiku, v jejímž důsledku zemřelo mnoho tisíc etnických Rusů v Novorossii, tedy na jihovýchodě Ukrajiny. O naprosté ekonomické zkáze na úrovni Libye či Sýrie ani nemluvě. Putin tyto Rusy v Novorossii obětoval ve prospěch Porošenkova fašismu. Je to šílená tragédie, která postihla až 15 miliónů etn. Rusů na celé Ukrajině. Ne nadarmo mnoho Rusů na Ukrajině říká, že za tohle se Putin bude smažit v pekle.

    Reply
    • 20. novembra 2018 at 22:29
      Permalink

      Pekný večer súdruh Vašek aj Vám,
      prepáčte že tak neskoro reagujem ale v poslednom čase sa necítim zdravotne najlepšie, kombinácia silných liekov spôsobuje že sa viem ledva sústrediť na bežné veci takže asi si s písaním dám na chvíľku pauzu. Každopádne vidím teda že aj Vaša rodina podobne ako moja mala tú „česť“ a dostala sa v roku 68 na zoznam bojovníkov za fašizmus s ľudskou tvárou. S US armádou pripravenou v Bavorsku za chrbtom. Preto ten ich zvierací strach keď sem dorazili sovietske vojská. Báli sa že ich stihne rovnaký osud aký plánovali oni slušným pracujúcim ľudom ktorí boli v strane. A keď videli že sa nič nedeje, tak v tých svojich bezcharakterných rozumoch došli najskôr ku názoru že sa ich Sovieti snáď boja, lebo pre čo iné by ich nezlikvidovali keď môžu ? Oni by predsa na ich mieste neváhali ani na chvíľku. Tak sa začali driapať na tie tanky a vrieskať… a robia to podnes deň ich politický potomkovia. Vrieskajú a bľačia na tých námestiach a uliciach, demolujú pamiatky a prevádzkujú drobné výtržníctvo… škoda reč tratiť. Kde cítia silu tam sa klaňajú až po zem a kto je veľkodušný aj keď momentálne v nemilosti, do toho svorne kopú. Mrzí ma že ste museli tak dopadnúť ako ste dopadli. Ja mám obrovské šťastie že bývam v anonymnom sídlisku a v práci sa pohybujem medzi robotníkmi, ktorí majú už tak dosť ťažký život a na malichernosti im neostáva čas. Prípadne majú podobné názory ako ja. Občas nado mnou rodina krúti hlavou že som mal na viac, nemusel som skončiť pre nich v „podradnej“ práci. Kam sme to došli keď práca kde sa robí je podradná a kde sa parazituje to je „šikovnosť“ ? Už mi to pripomína ten sovietsky kultový film Kin-dza-dza! o jednej púštnej planéte kde si ľudia totálne zničili celý ekosystém a žijú teraz na troskách svojej civilizácie v spoločnosti kde nikto neverí nikomu a každý sa len snaží toho druhého oklamať a okradnúť pričom vrcholom ich životov je vlastniť žlté nohavice. Už tam pomaly aj sme len ešte tá zničená planéta nám chýba ku úplnosti.
      Čo sa týka tej Okrojiny, teda okraju Ruska tak už Eduard Limonov povedal že bez Sovietskeho zväzu budeme len sirotami. Akokoľvek by súčasné Rusko predvádzalo zbrane 17. tej generácie, lietadlá 36.tej a projekty nukleárneho pulemjotu do ruky každého pešiaka plus prezidenta ktorý vie na medzinárodnej scéne tancovať kankán na mínovom poli so zviazanými nohami… nič to nemení na veci že súčasné Rusko nemá ani len toľko suverenity, koľko mal Sovietsky zväz v čase keď mal na svojom území 14 okupačných armád a červenoarmejci miesto kožených popruhov na pušky museli používať špagáty.

      Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *