VIDEO: Peter Staněk: Aká nás čaká budúcnosť? Vieme to zmeniť?

Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Významné video Petra Staněka z Litoměřického seminára sa pomaly začína zdieľať na sociálnych sieťach…

„OSN má jeden krásny materiál, ktorý hovorí o konfliktoch budúcnosti. Najskôr to budú vojny o vodu, potom vojny o potraviny a potom o prostredie, v ktorom sa dá prežiť. Migrácia je pôvodné antré. … Do 10 rokov očakáva OSN 160 až 200 miliónov klimatických migrantov? Kam pôjdu? … Ja nehovorím o katastrofickej vízii. Tieto scenáre sa reálne modelujú. Ak to všetko vieme, prečo to politické elity ignorujú? Čo vám zostane? Obrana národa alebo indivudálna obrana jednotlivca? … Na jednej strane technická revolúcia vedie k vytvoreniu obrovského priestoru pre jednotlivca, časového. Čo s ním urobí? Druhá otázka. Dnešná architektúra spoločnosti je neudržateľná, musíme ju zmeniť od absolútneho konzumného života k zmysluplnému spotrepobovávaniu. Nehromadiť veci, lebo sme ich otrokmi…. Sú ľudia rozumní alebo nerozumní? … Pýtam sa, čo budú robiť, keď bude úroková sadzba 15%? Čo bude? … „Čaká nás gigantická ekonomická kríza, nie iba finančná. Dôsledkom budú davy ľudí, ktoré budú zúrivo putovať ulicami a ničiť všetko v nich. Politické elity zlyhávajú… Toto všetko začne kolapsom finančného sektoru a presiakne do všetkých častí spoločnosti,“ povedal šéf kľúčového analytického ústavu jednej Rockefellerovskej banky, nehovorím to ja, lebo ja som len katastrofista. … Čo môže robiť obyčajný človek? Čo ste urobili každý z vás preto, aby sa to ďalej nestalo? Čo sme urobili preto aby sme sa zamysleli nad bezmedzným konzumom? Čo sme urobili aby sme sa zamysleli sami nad sebou? A viete čo bude najväčšia otázky budúcich 50. rokov? Nebude ekonomické, nebude ani psycho-politická. Ale bude znieť v týchto dvoch rovinách. Čo je zmyslom vášho života? A čo po vás zostane, keď tu už nebude…“ Peter Staněk

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


51 thoughts on “VIDEO: Peter Staněk: Aká nás čaká budúcnosť? Vieme to zmeniť?

  • 21. októbra 2018 at 8:15
    Permalink

    Pán Staněk kladie veľi zaujímavé, aktuálne a výstižné otázky.
    Kto na ne má odpovedať ?
    Kde sú tie ELITY? Kde sú občania ktorí chcú hľadať odpovede v prioritách a princípoch?
    Na Slovesku sa v roku 2017 dokončilo 226 OBECNÝCH bytov a štát nepostavil ani jeden byt !
    Vidíme na úradoch, súdoch, zdravotníctve, školstve na cestách, vo vlakoch, vo fabrikách, v prírode ,okolo nás že sa situácia na Slovensku zlepšuje ?
    Chcú sa ľudia spájať a hľadať riešenia?
    Dohodnú sa na TOM čo je PRIORITA a čo je druhoradé?
    Rozdeľuj a panuj?
    Rovnosť bratsvo sloboda?
    Alebo závisť a sila peňazí a známostí?

    Reply
  • 21. októbra 2018 at 8:29
    Permalink

    Každý bude chcieť „naše dobro“ (= našu vodu, našu úrodnú pôdu, našu lacnú prácu, naše utešené doliny a hory, naše peniaze (to hlavne politici čo si nevedia zarobiť na živobytie inak), našu polohu v závetrí ) a je i ba na nás, či si to naše dobro necháme vziať. Profesor Staněk je odjakživa siréna, pri ktorej mrazí od chrbta, ale nikdy nevyslovil ani jeden praktický postup ako sa brániť. A Slováci sa vedeli brániť – zorganizovali sa okolo Sama v 6.storočí, bola Veľká Morava, my sme bránili v kapitanátoch okolo hradov Slovensko pred Osmanmi, my sme dokázali hospodársky i vojensky rozvinúť Slovenské národné povstanie a osídliť Slovensko o jeden milión našich vlastných ľudí viac počas socializmu. Vieme to. Musíme iba vyhrnúť rukávy…

    Reply
  • 21. októbra 2018 at 11:53
    Permalink

    PROFESOR STANĚK POJMENOVAL BLÍŽÍCÍ SE KATASTROFU,
    AVŠAK PŘEDSTAVITELÉ LEVICE JSOU SLEPÍ A HLUŠÍ

    Padla zde slova v diskusi, cituji: „Profesor Staněk je odjakživa siréna, pri ktorej mrazí od chrbta, ale nikdy nevyslovil ani jeden praktický postup ako sa brániť.“ Konec cit. A proč by to prof. Staněk dělal? On přece předpokládá, že posluchači vědí o jisté kategorii, které pravíme marxismus. Prof. Staněk nám nebrání, abychom ve volbách nevolili gaunery v bankách aj. úřadech, kteří z nás doslova derou kůži.

    Jinak mi to připomíná jednu polemiku. „Když nás Bůh stvořil, proč nezasahuje do našeho dění?“ … „A proč by to dělal, když nám daroval to nejcennější, co máme.“ … „A co nám daroval?“ … „No přece svobodu v našem rozhodování! Když nám ji Bůh vezme, budeme mu věčně mít za zlé, že žijeme v útlaku.“

    Komunisté do r. 1990 řídili jako Bůh skoro všechno, tedy i sociální politiku státu. A naše národy neupadaly jako dnes. Nikdo z nás nemusel prožívat a řešit to, co zde čtenáře trápí v souvislosti se soudobým kapitalismem. Jenže, komunistický bůh je pryč, obětoval se pro naše národy, daroval nám svobodu rozhodování. A tak naše národy se rozhodly pevně a neochvějně, tedy, ve prospěch kapitalistické cesty vývoje společnosti s nekonečným zadlužováním, exekucemi, ale také s psychiatrickými problémy s těmito dary světa kapitálu spojenými… A volby již skoro 30 let prokazují naprosto všude, od Berlína až po Kamčatku, že národy kategoricky odmítají jinou budoucnost, než tu kapitalistickou. Je to tak, že?

    Resumé? Dokud národy nepochopí to, co nechápe ani vedení levice, tedy, že bez socialismu náprava stavu věcí není možná, lze zde diskutovat donekonečna…

    Reply
    • 21. októbra 2018 at 12:12
      Permalink

      a zas, Vašku, nebudeme diskutovať kým si „neskidníte emoce“…obviňujte si komunistov z čoho chcete, ale ostatných 29 rokov už nie sú ani vo vláde ani v parlamente.
      Na Slovensku bol Staněk aktívnym poradcom dvoch premiérov …tak tu netočte nezmysly…. faktom je, že žiadna platená a volená vláda i parlament na Slovensku si neprisvojila nič z jeho slov a naopak, pozorne ho počúva ALTERNATIVA a ľud slovenský. Prisvojil si zo slov prof.Staněka niečo český ľud?…to bola básnická otázka, nezasviňujme tu diskusiou dobré video.

      Reply
      • 21. októbra 2018 at 15:33
        Permalink

        KOČKA NEBO RADĚJI PES?

        Paní Slavomíro, příjemné nedělní odpoledne!

        V pátek 19.10. proběhlo v Praze zasedání Výkonného výboru ÚV KSČM. Proč? Aby VV ÚV naší tzv. kom. strany zaujal stanovisko k platformě „RESTART“ bývalého místopředsedy KSČM Dr. Josefa Skály. Odkaz na besedu (portál SEZNAM.CZ) Dr. Skály k této platformě uvnitř KSČM jsem na DAV-DVA zmínil jakbysmet. Taky jsem se před pár dny zde na DAV-DVA zmínil o tom, že v sobotu 20.10. proběhne veledůležité zasedání ÚV KSČM, aby se zaujal oficiální postoj vedení českých komunistů k debaklu v nedávných komunálních volbách, v nichž komunisté dostali sotva jen 4.8 % hlasů, soc. demokrati skoro totéž – 5.2 % hlasů. Abych osvětlil stav věcí, jenž vládne v prohnilém vedení KSČM. Na včerejším sobotním zasedání ÚV KSČM zazněl následující diskusní příspěvek (mezi tlustými čarami), jedná se o nezkrácené znění.

        Mám však poznámku. Napřed si ale přečtěte toto neskutečné hnojiště zveřejněné ve včerejších sobotních Haló novinách. Mimochodem, dole pod tím hnojištěm, tedy pod článkem jistého soudruha podnikatele, se dost zevrubně vyjádřil i zdejší diskutér pan Antal. Čtěte to ale zespodu nahoru, má to inverzní chronologické řazení.

        http://www.halonoviny.cz/articles/view/48678289

        A nyní ten slíbený diskusní příspěvek, jenž zazněl na včerejším zasedání ÚV.

        ▬▬▬
        Vážené soudružky a soudruzi,

        už delší čas říkám těm svým vystoupením HÁZENÍ HRACHU NA STĚNU, ale házím ho proto, aby pak jednou někdo neřekl: „Proč jste o tom nemluvili? Proč jste nevarovali? Proč jste něco nedělali, to jste neviděli, kam to spěje?“
        Ty signály z řady posledních voleb jsou JASNÉ, VÝMLUVNÉ A NEPŘEHLÉDNUTELNÉ.
        Je stále podivnější a nepochopitelnější, že je zatvrzele odmítáme vzít na vědomí!
        V dosud posledních eurovolbách jsme ztratili polovinu hlasů a přišli o 1 mandát.
        Krajské a parlamentní volby byly vyloženým propadákem a v hodnocení politologů udomácněl termín VOLEBNÍ DEBAKL.
        Teď jsme citelně ztratili v komunálních volbách a vyklidili jsme SENÁT – odešel náš poslední mohykán.
        Ve všech volbách – parlamentních, euro-, krajských i komunálních – do značné míry rozhoduje:
        – celkový obraz strany
        – osobnost, gravitační síla lídra

        Obraz strany je mdlý, matný, nepřitažlivý a lídr nikomu nic moc neříká!
        Jsme hodně opatrní, korektní, ustrašení – jakoby si naše „věrchuška“ nechtěla komplikovat své NĚJAKÉ JINÉ ZÁJMY.
        Nechceme či neumíme pracovat s protestním elektorátem, který je nespokojen až znechucen ESTABLISHMENTEM, tím politickým i mediálním. A nás pomalu a postupně řadí mezi něj.
        BOJÍME SE POPULISMU, ale on je do jisté míry vyjádřením zdravého rozumu národa.
        Plácáme hlouposti, protože je říká EU – opakujeme je po Straně evropské levice a GUE/NGL – skloňujeme (někteří) genderismus, práva gejů a lesbiček, zpochybňujeme, že manželství je svazkem muže a ženy, to že je zdravá rodina, a jedině v ní se rodí děti, naše budoucí pokolení.
        Podílíme se na rozleptávání TRADIČNÍCH HODNOT, na kterých stojí normální lidská civilizace.
        VOLIČ – NÁŠ VOLIČ – to vidí, vnímá, diví se a stále častěji:
        buď nejde volit
        anebo volí jinou stranu; jedni Babišovo ANO, druzí Okamurovu SPD
        Prostě, už dlouhý čas jdeme ŠEJDREM a ti, kteří tu holou pravdu připomínají, jsou nazývání rozvraceči. Obávat se o osud strany, s tak dlouhou a slavnou historií, NEMÁ BÝT DOVOLENO!

        – Prof. Krejčí ve svých statích o volbách hovoří o MASAKRU LEVICE.
        – Prof. Keller se ptá: „Kam se poděla levice?“
        – Doc. Valenčík volá po PROGRAMOVÉ LEVICI, která stojí na skutečných hodnotách levicové politiky.
        – Zdeněk Zbořil píše o krizi levice a absenci opravdových levicových lídrů.

        JEN MY NIC! Nikdy jsme z výsledků voleb nevyvodili racionální poučení, nepojmenovali příčiny, neprovedli nezbytné změny. Ve filmu Marečku, podejte mi pero, se mistr Jiří Kroupa ptá na poli posádky traktoru: – Jak to chodí, Vamfola?
        – Chodí to dobře, ale neseje to.
        – To je u secího stroje dost závažný problém. Nemyslíte?

        My máme podobný „závažný“ problém, ale ne a ne ho řešit. Patrně, podle některých, by bylo dobře ještě počkat. Jenže aby nás to čekání nakonec nezastihlo coby mimoparlamentní stranu!

        Straně zvoní hrana a před námi jsou eurovolby. Začněme něco dělat – jasně, rázně, lidem srozumitelně!
        Hamáček vystoupil v OSN jménem vlády ČR, kterou podporujeme, a obsahově to bylo v řadě bodů v příkrém rozporu s linií KSČM. A MY NIC! Snad s výjimkou výborného, věcného článku vedoucího mezinárodního oddělení ÚV Jaroslava Romana v Haló novinách. Ale to měl být sakra rachot ve Sněmovně a na lince Babiš – Hamáček – Filip.
        Anebo celý ten velký trapas Peche – Petříček. Lze jasně tušit, co můžeme od neosobnosti typu Petříčka čekat. A my zase nic moc!
        Docela časté a hodně nešetrné poznámky Andreje Babiše na naši adresu (jako ten v Berlíně o tom, že KSČM měla být rozpuštěna) přijímá naše vedení s hrdostí zmoklé slepice.
        Bude schvalován ROZPOČET, včetně štědrých částek na kontě vojenských misí. I těch v Pobaltí, i těch, v nichž v Afghánistánu – za cizí zájmy – umírají čeští vojáci. Postavíme se tomu?
        A co neziskovky? Minule jsme tu připomínali úkol z března t.r., aby poslanecký klub předložil do konce roku návrh zákona o neziskových organizacích. I přes jistou redukci na ně jdou horentní sumy. A teď nemyslím ty, které unesou ten název, nýbrž ty, co v cizím žoldu, ale i z našich peněz , naplňují cizí, protinárodní politické zájmy doma i v zahraničí.

        Poslední poznámka je k nadcházejícím eurovolbám, které budou na programu příštího zasedání.
        Jedinou cestou je, orientovat se na tu část veřejnosti, voličstva, která je kriticky naladěná k EU. Nikdo nepřející nemaloval její obraz. Evropská komise a Evropský parlament si samy nakreslily – bezpočtem svých nesmyslných rozhodnutí a příkazů – vlastní karikaturu.
        Pokud by – nedejbože – byl lídrem naší eurokandidátky nějaký zamaskovaný eurohujer a rád by znovu „vylepšoval“ Evropskou unii, můžeme to rovnou zabalit. NÁŠ VOLIČ BUDE VOLIT EUROSKEPTICKÉ STRANY!
        ▬▬▬

        A nyní, paní Slavomíro, si přečtěte toto čerstvé vydání, rovněž tak v HaNo (tiskem to vyjde až zítra, tedy v pondělí 22.10.):

        http://www.halonoviny.cz/articles/view/48680667

        Dole pod článkem Jožka Kořínek napsal, cituji: „Víte co? Udělejte dvě komunistické strany. Ať se mají ti uprchlí voliči kam vrátit. Je jich dost na to, aby dali dohromady víc než dvakrát pět procent! – Vypadá to jako vtip, ale…“ Konec cit. Já jen, že tohle potvrzuje to, co tvrdím už dávno. Tedy, že tato KSČM se vylepšit již nedá. Je to mrtvý chrám. Tento výtečný příspěvek Romana Rouna z platformy „RESTART“ komentovat netřeba:

        https://www.parlamentnilisty.cz/profily/Roman-Roun-124314/clanek/Vedeni-KSCM-prekrocilo-hranici-moralniho-upadku-89634

        Resumé? Zde bych si dovolil parafrázovat jednoho mého bývalého kolegu na pracovišti v bývalé Zbrojovce Vsetín. Když se baba začne kurvit, už toho nenechá. Proto je lepší ji vyměnit za jinou, která se kurvit nebude a bude věrná. Proto bych nikdy kočku neměnil za jinou kočku, ale raději za psa.

        Reply
        • 21. októbra 2018 at 21:18
          Permalink

          Nebudem sa vyjadrovať na adresu tých, ktorých názory a činy nepoznám /nie som v obraze/, ale vystúpenie Dr.Jozefa Skálu v tv, vo videu, ktoré ste minule zverejnili, sa mi veľmi, zdôrazňujem VEĽMI páčilo. A čo sa týka tej voľby: Kočka nebo raději pes ? Pes! Jednoznačne!

          Reply
          • 21. októbra 2018 at 22:55
            Permalink

            Paní Slavomíro, dobrý večer.

            Skála je naprosto čestný, přitom nesmírně chytrý a oddaný člověk věci socialismu. Je vynikajícím VŠ pedagogem. Nejedná se o podražáka, to rozhodně ne. Je to náš člověk doslova každým coulem.

            A ti mladí komunisté z jeho platformy RESTART pro záchranu naší KS jsou to samé, naprosto skvělí a oddaní kádři, žádné korouhvičky, žádní kariéristi. Skálovým trumfem je 39-letý VŠ pedagog JUDr. Richard Pokorný, jemuž současný předseda JUDr. V. Filip se opravdu nemůže rovnat:

            https://www.ligsuniversity.cz/tutor/judr-bc-richard-pokorny-ph-d

          • 21. októbra 2018 at 23:44
            Permalink

            Paní Slavomíro, ještě mi dovolte jednu poznámku.

            Abyste si učinila ještě zevrubnější názor na předsedu českých komunistů V. Filipa a jeho oponenta J. Skálu, mám nejen pro Vás následující srovnání názorů obou komunistů na srpen 1968. Tohle se prostě popřít nedá! Vyjádření předsedy Filipa osobně považuji za katastrofu. (

            Vojtěch Filip:
            https://www.youtube.com/watch?v=Acid-CbE1mQ

            Josef Skála:
            http://www.halonoviny.cz/articles/view/48277006

    • 24. októbra 2018 at 10:59
      Permalink

      Takže REŠTARTOVAŤ! No je tu jedno LENŽE! LENŽE najskôr to chce reštartovať ľudí! Dnes sa totiž považuje za normálne to, čo je nemorálne – Podvádzať! Klamať! Kradnúť /v malom či veľkom/! Obohacovať sa na iných!/ Jéééj, príkladov by bolo!/ Byť egoista! Individualista! Vykorisťovať!…No proste normálne, morálne! Sloboda!
      Latku morálky nastavil kapitalizmus už aj tak dosť nízko a ešte aj tú podliezame. Kým sa nereštartujú ľudia, komunistická strana to bude mať ťažké, lebo ľudia odchovaní kapitalizmom k tomu, čo komunisti ponúkajú, postavia sa tak po čapkovsky:
      Svine a perly
      Brr! Co mně to dali do žrádla za svinstvo!
      /Neklamať? Nepodvádzať? Nekradnúť? Nešpekulovať? Nevykorisťovať? Fuj, svinstvo! Nesloboda!/

      A čo sa týka roku 68, už dávno sme mohli byť v bahnisku, všimnite si tú číselnú symboliku: 1968-1989 /tak trochu zrkadlový obraz/

      Reply
      • 24. októbra 2018 at 12:52
        Permalink

        To s tím „tak trochu zrcadlovým obrazem 1968-1989“, hm, to je dobrý fór, tak trochu geniální. ) Tak na tohle bych nepřišel, díky, paní Slavomíro, srdečně Vás zdravím! )

        K tomu RESTARTu v KSČM. Píšete, paní kolegyně, že je třeba nejdříve restartovat lidi. Takto to ale nebude nikdy fungovat, napřed musíte restartovat politická hnutí a politické strany, protože to táhnou ke katastrofě. Někdo, uznejte nebo ne, musí přece ty lidi oslovit, aby se lidi restartovali. Nebo snad nemám pravdu? DAV-DVA nebo naše Haló noviny jsou pouze výměna názorů na věc, nic více. Ale burcovat národ DAV-DVA či HaNo nikdy nebude, to může jen a pouze politická strana! Když rodiče nebudou restartovat děcka v podobě neustálé výchovy, myslíte snad, že se děcka vychovají sami o sobě? A dosavadní popřevratová situace je taková, že už ani komunisté ty lidi neoslovují, nebo-li nechávají pole ležet ladem bez jakékoli kultivace. Zato kapitál národy kultivuje k obrazu svému dnes a denně, že?

        Pokud jste mi neporozuměla, pak mám pro Vás příklad, který se popřít nedá. Reklama. A tou je i TV film či seriál s násilím a neřestmi. Ale také předvolební boj. Je to tak, že? Jak potom bude vypadat výchova v rodině, výchova k vlastenectví, když to politický režim táhne zcela opačným směrem? Já jen, že pokud KSČM, jakož i ostatní levic. strany a hnutí, nebude navenek vystupovat jako kapitál s reklamou, tedy úderně a provokativně, aby národ byl nucen přemýšlet, pak to celé zabalme a spláchněme do…

        P.S.
        Občas i já si myslím, že by bylo asi fakt nejlépe, aby komunisti a soc. demokrati šli do kelu a vypadli z parlamentů. Konečně se toho ujme ona tak vychvalovaná globální géniokracie, kterou zde na jaře tak opěvoval jeden z diskutérů…

        Reply
        • 24. októbra 2018 at 17:54
          Permalink

          Tak trochu geniálne? To bude asi tým, že som včera oberala jablká a jedno…Ale teraz vážne! Zareagujem na vašu vetu: „DAV-DVA nebo naše Haló noviny jsou pouze výměna názorů na věc, nic více.“ A to je málo? Vymieňať si názory? Tam, kde to iskrí, odskakujú iskry, no a možno sa niečo zapáli… V diskusii sa rodí pravda! Samozrejme, máte pravdu, bez politických strán to nejde, ale diskusie im vychovávajú voličov.
          K Vášmu P.S.- Len ten prehrá, kto už nehrá!

          Reply
          • 25. októbra 2018 at 13:23
            Permalink

            Paní Slavomíro, děkuji za Vaše slova.

            Především proto, že nemlčíte. Dnes je totiž nejstrašnější chorobou IGNORANCE A LEŽ. Zadáváte dotazy, všichni mlčí. A když odpoví, tak lžou. Jen považte, když pedag. sbor dětem v ČR praví, že USA osvobodily nejen ČSR, ale i celou Evropu, tak co si mám o tom všem myslet?! Dokonce i můj 13-letý synovec mi o tom řekl. O 27 miliónech obětí SSSR ani písmeno.

            Ba co více! Ve stejném duchu vtloukají do hlav ruské mládeži nejen učitelé, ale i TV a ostatní média, že jen touha po amer. dolaru a amer. způsobu života spasí ruskou mládež! V ruské TV kromě amer. filmů a naprosto bezduchých amer. seriálů nic jiného nespatříte! A když, tak jen nové ruské filmy o tom, jací to byli hajzlové ti sovětští vůdci! Nepřeženu, paní Slavomíro, když Vám naprosto upřímně povím, že v Rusku je dnes mnohem silnější antikom. a antisovětská propaganda, než kdekoli na Západě! O tomto stále dokolečka dokola píše např. nejmasovější ruské periodikum Sovětskaja Rossija! Mohl bych Vám posílat doslova hororové odkazy, co se dnes v Rusku nejen v tomto směru děje!

            Třeba nedávno, jistá madam ve vysoké státní funkci doporučila ruským důchodcům, aby jedli makaróny s muchomůrkami a zapíjeli to kefírem, prý, aspoň nebudou rozežraní, když furt nadávají, že Putin zvedl věkovou hranici pro odchod do důchodu o 5 roků, 1000 Kč na měsíční stravu ruským důchodcům tak musí stačit!!! Však se koukněte, že pan Vašek nekecá. Ostatně, dole v diskusi dobře napsal jeden z Rusů, že ta svině by mohla dělat kápo v Osvětimi.

            http://www.sovross.ru/articles/1758/41540

            Píšete, že „Len ten prehrá, kto už nehrá!“. Jenže to, co se dnes ve společnosti děje, již není hra, bílá a černá se prohodily, to je inverze minulého stavu. Fašismus made in USA pod habitem globalismu je přede dveřmi… A Rusko tomu všemu ještě nahrává. (( O roli Číny dnes již také nejsem přesvědčen, kam to táhne. ((

            P.S.
            Brzy budou zdroje „jiskření“, jako DAV-DVA či Haló noviny – ZAKÁZÁNY.

  • 22. októbra 2018 at 20:25
    Permalink

    Len apel na nekonzumný spôsob života nepomôže, treba pochopiť hlbšie príčiny konzumného spôsobu života. Keby sa ľavica držala marxistickej analýzy, materialistického chápania dejín (MCHD), a nie iracionalizmu, skôr by pochopila jeho zdroje. MCHD vychádza z dejín ako striedania a vývoja spoločenských foriem.
    Počas klasickej podoby systém predstavuje hybnú silu dejín, orientuje svoju energiu, zdroje na budovanie, tvorbu, má nekonzumný charakter.

    Aj kapitalizmus vo svojej klasickej podobe mal nekonzumnú povahu, v počiatočnej fáze budovateľskú. F. Engels sa ohľadom tejto doby v Dialektike prírody vyjadril: „Moderné skúmanie prírody, jediné, ktoré dospelo k vedeckému, systematickému všestrannému vývoju… sa začína tou veľkou epochou … reformáciou… renesanciou… t. z. šestnáste storočie. Je to epocha, ktorá sa začína od druhej polovice 15.st. Bol to najväčší pokrokový prevrat, aký ľudstvo dovtedy zažilo, bola to epocha, ktorá potrebovala obrov a plodila obrov, obrov myšlienky, vášne a charakteru, všestrannosti a učenosti.

    R. Dahrendorf v Modernom sociálnom konflikte spolu s D. Bellom hovorí o protestantskej etike šetrenia, usilovnej práce a odriekaného uspokojenia, ktorá charakterizovala stáročia kapitalistického hospodárskeho rastu a ako v 20. st. podľahla kultúre bezprostredného pôžitku. Klasický kapitalista zarobené peniaze znovu investoval do firmy a dlhodobo ju rozvíjal.

    Budovateľská počiatočná fáza socializmu je veľmi dobre známa, stačí si pozrieť primitívne komentáre k budovateľským filmom z čias socializmu. Bolo to v ZSSR stachanovské hnutie, známe stavby mládeže v Československu. Socialistická mládež a dediny nečakali na zahraničných investorov, ale vyhrnuli rukávy a budovali.

    Keď systém vyčerpá svoj potenciál, objavuje sa kríza jeho klasickej podoby, prestáva byť hybnou silou dejín. Dôsledkom toho ekonomický rast prináša nadvýrobu, pretože stará spoločenská forma už nedokáže produktívne využiť vyššiu produkciu. Riešením sú buď neustále reformy systému, prispôsobovanie dobe, čo umožňuje systému obmedzený ekonomický rast (napr. kapitalizmus po zániku svojej klasickej podoby po r. 1928 sa prispôsobil socialistickej epoche, socializoval sa, po kríze 1998 sa prispôsobil globálnej epoche, globalizoval sa). Ale riešenie našiel aj v podpore masovej, neproduktívnej spotreby obyvateľstva. Ekonomiku USA dnes ťahá spotreba domácností, nie investície. Keby to bola spotreba investovaná do vzdelania, kvalifikácie, bol by to prínos, ide však o známu neproduktívnu nadbytočnú spotrebu. Vyrábať, aj nekvalitne (známy je problém tzv. kazítok vkladaných do výrobkov) a predávať Systém svoje zdroje prestane orientovať na budovanie, investovať do budúcnosti, orientuje ich na bezprostredný konzum.
    Prejavuje sa to napr. v neúmerných, obrovských príjmoch neproduktívnej sféry, v športe, šoubiznise oproti príjmom produktívnej skupiny obyvateľstva – pracujúcim, vedcom, technikom, učiteľom.

    Preto len výzvy, apel na zmenu konzumného chovania na nekonzumné nepomôžu. K tomu musia byť urobené zásadné kroky. Kvalitatívna zmena spoločenského systému. Ak sa zavedie nový spoločenský systém, ten usmerní spoločnosť, najmä mladú generáciu, jej energiu namiesto neproduktívneho konzumu na investície do budovania, tvorby.

    Tým novým systémom už dávno, od čias Veľkej hospodárskej krízy 1929-33, nie je kapitalizmus. Nahradil ho socializmus, ktorý dokázal usmerniť energiu ľudí pozitívnym smerom. Aj on však dynamickým rozvojom vyčerpal svoj potenciál a musí byť nahradený modernejším spoločenským systémom, ktorý znovu vytvorí priestor pre budovateľské nadšenie ľudí.

    Nuž, ale dovtedy si v pohode ešte pospím, keďže Lukáš Perný tvrdí, že globalizovaný socializmus sa objaví možno o 100 rokov. Len nie som si istý, keď sa zobudím, či na Zemi po 100 rokoch narastajúceho konzumu zostane ešte niečo živé:-).

    Reply
  • 25. októbra 2018 at 17:09
    Permalink

    Pán Vašek, napísali ste všetko, čo treba, preto ja len stručne: Ach, ach, sú takí učitelia, ktorí by sa nemali volať pedagógovia, ale demagógovia. Viem o tom svoje. No: Kto seje zlo, raz ho bude žať!

    Reakcia na to, čo ste napísali v P.S.: Hej, hej, viem! Demokracia! Moja krátka definícia DEMOKRATA:
    Nerušte jeho kruhy!
    Rozmýšľa nad tým,
    ako rušiť vaše kruhy.

    Ale: Kto budí strach, zobudí odvahu!

    Reply
    • 26. októbra 2018 at 0:28
      Permalink

      Paní Slavomíro, dobrou noc Vám přeji.

      V srpnu 2007, ani ne rok po mé mamince, zemřela kousek od mého starého domu jistá Vlasta Franková, manželka ing. Augustina Franka, bývalého dlouholetého SŠ učitele zde ve městě. A ta mi půl roku před smrtí, když jsem jí přál v dopise k 87. narozeninám, řekla: „Vašku, prozradím ti jedno veliké tajemství. Socialismus prohrál, protože jako režim byl Bohem stvořen pro anděly, nikoli pro lidi. Lidé socialismus andělům ukradli, ale po zásluze byli potrestáni, protože museli socialismus opustit. Lidé totiž bytostně nesnášejí Pravdu a Spravedlnost, lidé milují Lež a Krutost.“

      P.S.
      Manželé Frankovi byli od svých 18 let komunisté až za hrob.

      Reply
      • 26. októbra 2018 at 9:07
        Permalink

        Pán Vašek, budem trochu protirečiť. Keď do pôdy zasejete zrno, vyrastie obilie, keď do nej zasejete semená bodliakov, tak Vám vyrastú bodliaky. Všetko závisí od výchovy v rodine, ale hlavne od výchovy v spoločnosti. Ani v socializme neboli všetci ľudia dobrí, ušľachtilí, našli sa medzi nimi i darebáci, ale socializmus vytvoril v spoločnosti takú klímu, ktorá im neprospievala, nedovolila im rásť. To, čo bolo nemorálne, sa pranierovalo, všade, v školách, v rozhlasových i televíznych programoch, knihách… Spoločnosť človeka zušľachťovala!
        Socializmus neprehral, stvorili ho ľudia, dobrí, morálni, solidárni, humánni, ako to obrazne vyjadrila Vaša pani susedka — anjeli. A oni žijú i dnes, len im pristrihli krídla. A že ľudia neznášajú pravdu a spravodlivosť a milujú lož a krutosť? Neverím! Lož a krutosť milujú len darebáci, tým kapitalizmus vyhovuje, lebo kapitalizmus je stoka a v nej sa potkany cítia dobre. Potom sú tu egoisti , ktorí pravdu a spravodlivosť nechcú vidieť, lebo im to prináša výhody /majú veľmi dobre platenú prácu, dobre platenú prácu alebo celkom dobre platenú prácu, kariérne stúpajú, finančne si prilepšujú, môžu cestovať, plniť nákupné košíky…tzv. úbožiaci/. No a tí ďalší sú dennodenne masírovaní lživou propagandou a ohlupovaní reklamou, oni už pravdu od lži a spravodlivosť od nespravodlivosti nedokážu rozoznať, vlastne oni už tie pojmy ani nepoznajú /delete/. Ale sú tu ešte tí, ktorí vidia pod povrch, vedia rozoznať skutočné hodnoty, nedajú sa zlákať trblietkami a vedia, čo je pravda a spravodlivosť, i keď je z nej dnes zafúľaná, biedne oblečená popoluška. A dokonca majú odvahu ju brániť! To sú tí anjeli Vašej pani susedky! Skutoční, z mäsa a kostí!
        P.S. Komunistka až za hrob!

        Reply
        • 26. októbra 2018 at 20:07
          Permalink

          Paní Slavomíro, příjemný páteční večer!

          Děkuji za Vaši odezvu. S Vaším pojetím výkladu stavu věcí docela souhlasím, jenže… Za socialismu vládla jen kom. strana, nikdo jiný, pluralismus neexistoval, takže sdělováky byly pod všeobecnou kontrolou, aby darebáci nemohli kultivovat své odvrácené nitro. Jenže po zničení evropského socialismu AKTEM VELEZRADY KSSS se stalo, že komunisté již skoro 30 let nemají ke sdělovákům přístup.

          Jsou diskutéři, kteří pojem ZRADA v nejvyšších patrech politiky neuznávají, naopak, oni tvrdí, že se socialismus „vyčerpal“, a proto byl nahrazen vyšší společenskou formou, tedy kapitalismem v imperiálním stádiu, jinak se tomu dnes módně říká globalismus. Navíc, tito diskutéři dokonce tvrdí, že socialismus je takto již pohřben, takže zbývá rovnou „komunismus“. A dokonce prý, jen si to představte, tento „komunismus“ není posledním vývojovým společenským stupněm. Co asi tak ještě po tom „komunismu“?! Asi géniokracie, tedy elitářský fašismus. Tohle zde již zaváděli němečtí fašisté, znovu k tomuto sahají američtí fašisté pod vedením globalistického oligarchátu s bankovním hrotem vertikální pyramidy světovlády.

          Takže? Co z toho plyne? Paní Slavomíro, levice nejenže nemá přístup ke sdělovadlům, ale levice dokonce ani nechce socialismus. O to zde přece jde. Výsledek? Horší, než byste si pomyslela, začíná se kultivovat celoplanetární korporátní, jinak řečeno bankovní fašismus. Nejstrašnější je na tom to, že s USA táhne za jeden provaz i ruský korporátní fašismus. Čína je dnes proti fašistickému spojenectví RF a USA – naprosto sama. Spojence má akorát ve Vietnamu, Venezule a v Bolívii.

          Reply
  • 27. októbra 2018 at 16:49
    Permalink

    Paní Slavomíro, klidnou sobotu Vám ode mne.

    Povím Vám něco, ovšem, nejen Vám, v předvečer 100. výročí založení prvorepublikového Československa, byť jen zcela stručně, o čem se v záplavě sdělovacího šumu všech médií (informace doslova o ničem) – nedozvíte zhola nic. Něco, co je ale zlatým klíčem k pochopení toho, co se všude kolem nás děje. A nečekejte, že se tohle dozvíte ve školách, nečekejte, že se tohle dozvíte od levice, nečekejte, že se tohle dozvíte od vysoce fundovaného odborníka na globalismus Milana Antala, nečekejte, že se tohle dozvíte od předsedy KSČM, dokonce nečekejte, že se tohle dozvíte od předsedy KSRF, ani náhodou.

    Tři roky před svou smrtí Josef Stalin spoutal sovětský rubl se zlatým základem a současně zrušil vazbu sovětského rublu k amer. dolaru. Zcela obdobně, o mnoho let později, i plukovník Muammar Kaddáfí v Libyi měl v úmyslu VELKOLEPÝ PLÁN odpoutat celou Afriku od amer. a evropských bank, jakož i vůbec od amer. dolaru, jenž, jak známo, ani zdaleka nemá tu hodnotu, za kterou dolar vydávají burzy. Proč?

    Z jediného důvodu, 15. srpna 1971 prezident USA Richard Nixon zrušil tzv. zlatý standart, čímž definitivně odstranil jakékoli krytí dolaru zlatem. Nejen Nixon však věděl proč. Aby amer. dolar, jenž již tehdy byl odsouzen k pomalému umírání, učinil ve své podstatě nesmrtelným. Kdyby Nixon v r. 1971 neodpoutal dolar od zlata, nynější nominální směnný kurs amer. dolaru a ruského rublu by nečinil 1 dolar = 66 rublů, ale 1 dolar = 7 rublů!!! Co by to znamenalo? Konec nejen dolaru, ale amer. svět. panství vůbec!!! Proto musel zemřít nejen J. Stalin a po něm i celý SSSR, ale také musel zemřít M. Kaddáfí s celou Libyí.

    Sovětský rubl byl od roku 1937 přivázán k amer. dolaru, jako i nynější ruský rubl. Kurz rublu v cizích měnách se počítal pomocí kurzu těchto měn k dolaru. V únoru 1950 Ústřední statistický úřad SSSR na příkaz J. Stalina spočítal směnný kurs nového rublu. Sovětští ekonomové dospěli ke 14 rublům za dolar. Do r. 1947 to dávalo 53 rubly za dolar. Nicméně, stalo se, že J. Stalin ještě 27. února 1950 nařídil opatření, aby platilo: 1 USD = max. 4 rubly.

    V důsledku Stalinova nařízení a následného nařízení Rady ministrů SSSR z 28. února 1950 se stalo, že sovětský rubl byl převeden na stálý zlatý základ, vazba na amer. dolar tak byla zrušena! USA po r. 1945 vykazovaly dolarové přebytky, které se snažily přenést na jiné země, aby přenesly své finanční problémy na druhé. Jako příklad okamžité finanční a tedy i politické závislosti na Západním světě Stalin uváděl Jugoslávii, konec konců, odsud pramenil nesoulad mezi J.B. Titem a J. Stalinem. Jugoslávská měna byla připoutána k amer. dolaru a anglické libře. Stalin fakticky předpověděl budoucnost Jugoslávie, když řekl: „Dříve nebo později Západ Jugoslávii ekonomicky „položí“ a politicky rozbije.“ Na Stalinova slova došlo v 90. letech, když EU se USA Jugoslávii doslova sešrotovala na prach.

    Stalinovým zásahem v únoru 1950 poprvé a naposledy v lidských dějinách byla národní měna osvobozena od dolaru. Podle údajů Ekonomické a Sociální komise OSN, Evropské i Dálněvýchodní komise OSN (1952-1954), řešení Stalina téměř dvakrát (!) zvýšilo efektivitu sovětského vývozu. Přičemž v té době hlavně průmyslového a vědeckého, ne jako za dnešního ruského oligarchátu v čele s Vladimírem Putinem, kdy kromě ropy, plynu, dřeva a kovů Rusko nevyváží skoro žádné zboží, tj. kdy struktura ruského vývozu připomíná spíše Nigérii než vyspělou zemi. Proběhlo to díky osvobození od dolarových cen, což snížilo ceny sovětského vývozu do celého světa. To následně vedlo ke zvýšení objemů produkce ve většině odvětví sovětského průmyslu. SSSR také získal možnost zbavit se dovozu technologií USA a dalších zemí, které se orientovaly na dolar, a zrychlit tak vlastní technologickou obnovu po Velké vlastenecké válce s 27 milióny sovětských obětí.

    ZDROJ aneb tohle se na VŠE nepřednáší:
    https://www.kp.ru/daily/26499.7/3367267/

    Obdobně tak i bývalý libyjský vůdce plukovník Muammar Kaddáfí měl připraveno zřízení Africké centr. banky s novou měnou „africký zlatý dinár“, čímž by zopakoval Stalinův úspěch. Jakmile se to dostalo ven, čili, jakmile se to Američani dozvěděli, začali jednat. Ostatní, paní Slavomíro, již znáte. Přišel r. 2011 a s ním koberc. nálety korporátních fašistů v čele s USA a EU na Libyi, o sadistické vraždě plukovníka M. Kaddáfího USA a EU najatými bestiálními vrahy raději nemluvím.

    POSTSKRIPTUM
    Paní Slavomíro, nejen pro Vás, ale pro všechny zdejší čtenáře a diskutéry, mám tento přednes o vykořisťování Afriky amer. dolarem. Tento přednes je naprosto skvělým potvrzením jediné správné cesty J. Stalina a M. Kaddáfího, tedy, jak porazit kapitalismus v čele s USA. Těch pohých osm minut říká více, než veškeré sáhodlouhé diskuse od listopadu 1989. Tohle soudobá levice – neříká. Že je to tragédie? No ovšem, je to tak, je to až mystická záhada, proč tohle levičáci, ale ani komunisté, až na vzácné výjimky – neříkají.

    Reply
    • 27. októbra 2018 at 21:03
      Permalink

      Pán Vašek, len ja na rozdiel od Vás nelamentujem, ale hľadám riešenia. O probléme globálnej meny som už hovoril, že je neprirodzené, aby úlohy globálnej meny zohrával dolár ako národná mena. Tým USA dostávajú do ruky nástroj, ktorým môžu vydierať ostatné krajiny a parazitovať na nich.
      Viesť sankcie proti iným krajinám môžu práve vďaka doláru ako globálnej meny.
      Práve preto mnoho krajín (Čína, Rusko, Irán, Turecko, India, Japonsko, Venezuela) uvažujú o platbami svojimi menami. Lenže to v konečnom dôsledku tiež problém nerieši, použitie juanu alebo rubľa ako globálnej meny by znovu spôsobilo ten istý problém.

      Na rozdiel od antiglobalistov, ktorým zrejme vyhovuje národná mena ako globálne platidlo aj rezerva, pretože sa ako čert kríža boja slovka globálny: globálnej meny, ja som už dávnejšie povedal, že globálna civilizácia si vyžaduje globálnu menu, nie dolár. Zrejme niečo podobné ako euro, akurát objektívnejšie nastavené, euro bolo nastavené na nemeckú ekonomiku, čím táto získala výhody.

      A podobne, euro nemôže byť postavené na národných rozpočtoch, ale na európskom rozpočte. Preto prebieha teraz spor o taliansky národný rozpočet, pretože dnes ešte národný rozpočet môže spôsobiť krízu eurozóny a EÚ. Do národného rozpočtu by sa EÚ nemala starať, ale celé by to muselo byť inak nastavené. Je to podobné, ako keby česká koruna bola postavená na rozpočtoch českých miest a kríza jedného mesta by položila českú korunu. Tieto okruhy majú byť oddelené, samostatné.
      Dnes to nie je ani ryba ani rak, preto, že národné štáty sa boja odovzdať svoje právomoci EÚ, pretože táto na kapitalistickom základe má ešte poloimperiálny charakter.

      Nikto nikoho nenúti do integrácie. Hlupáci ktorí vôbec nerozumejú problému integrácie, tárajú o tom, že patríme do Európy, ale vôbec netušia, čo to znamená, že to znamená odovzdanie svojej suverenity.. Ak sa integrujem, tak úplne, aby eurozóna a EÚ mala svoj zmysel. Ak to nechcem robiť, tak netáram o integrácii do Európy, ale zostanem na národnej úrovni a riadim si svoje záležitosti sám. Nemožno špekulovať ako Angličania, ktorí by radi využívali výhody svojej národnej suverenity, ale zároveň by radi využívali aj výhody integračného zoskupenia, v podstate sa snažia vyjednať takúto pozíciu. Lenže to je okrádanie ostatných.

      Reply
    • 23. októbra 2020 at 13:27
      Permalink

      Tá sympatická kráska z videa má vo všetkom pravdu , okrem jedného.
      Darwin vo svojej evolučnej teórii nehovorí, že víťazí najsilnejší, ale o prírodnom výbere druhov tvrdí toto: „Nezvíťazí najsilnejší, ani najinteligentnejší ale ten, ktorý sa dokáže prispôsobiť.“

      Reply
    • 23. októbra 2020 at 14:04
      Permalink

      Vašku, Stalin bol antikomunista!

      Reply
    • 27. októbra 2018 at 22:37
      Permalink

      Paní Slavomíro, dovětek k tomu videu mi dovolte.

      Co je sociální darwinismus, jistě víte. Tato teorie se snaží aplikovat Darwinovy úvahy o přírodním výběru a „přežití nejschopnějších“ na lidskou společnost, její vrstvy a jednotlivce. Dle této teorie tak jako v přírodě i ve společnosti lidé soutěží o přežití, lépe adaptovaní jedinci vítězí a ti hůře adaptovaní mají být ponecháni svému osudu. Darwin sám důsledky této úvahy (např. eugeniku) výslovně odmítl. Lidská solidarita totiž podle něho dopady přírodního výběru do značné míry omezuje. Sociální darwinisté například tvrdí, že altruismus a milosrdenství jsou proti přírodě, nebo že podle evoluční teorie mají silní právo potírat slabé, jinak dojde k postupné degeneraci lidstva. Jenže, v příkrém rozporu se sociálními darwinisty autorka vystoupení ve videu řekla zcela na závěr toto, cituji:

      „Člověk by předpokládal, že v evoluci přežívají ti nejsilnější. V přírodě však platí, že jakýkoli druh, který nadměrně loví, anebo nadměrně využívá zdroje, na kterých je při své obživě závislý, přírodní selekce tohoto predátora, dříve či později, vyřadí.“ Konec cit.

      Resumé? Autorka se nemýlí. Před 65 milióny let byli dinosauři zničeni. Chovali se jako opravdoví globální predátoři na této planetě. Nebylo nikoho a ničeho, kdo by jim účinně vzdoroval. Teprve po nesmírně dlouhé době více než 200 miliónů let spravedlnosti bylo učiněno zadost. Rozhodla Matka Příroda nekompromisním revolučním zásahem, aby bezohledné vykořisťování na této planetě bylo definitivně ukončeno revolučním zásahem do evolučního darwinismu.

      Mám-li to převést do společenské roviny soudobého imperiálního bankovního fašismu, musím a chci říci, že situace je v zásadě totožná s tím, co se zde odehrávalo před více než 65 milióny let. Celoplanetární drancování a zaneřádění jedy vlivem kapitalismu dosáhlo již dnes hranice, za kterou další vývoj lidstva již nebude možný. Kapitalismus v principu není schopen zastavit růst zisku, růst smrtící spirály zadlužování, růst decimace toho, co kapitalismus nikdy nevytvořil, co zde na Zemi bylo jen a jen propůjčeno Matkou Přírodou pro trvale udržitelný rozvoj všech živých bytostí. Soudobí oligarchové nejenže nesplácejí své vlastní dluhy, ale oni dokonce neplatí dluhy Matce Přírodě za to, že jim Ona zdarma poskytuje kyslík k dýchání, vodu k uhašení žízně, potravu pro ukojení hladu, světlo a teplo, aby plodiny je všechny nakrmily. Jenže Matka si s dinosaury poradit uměla, poradí si v nedaleké budoucnosti i s těmi současnými bankovními dinosaury.

      Reply
      • 23. októbra 2020 at 13:48
        Permalink

        Citujem: „Kapitalismus v principu není schopen zastavit růst zisku, …“

        Marx je znova v hre a jeho základný zákon ZÁKON KLESAJÚCEJ TENDENCIE MIERY ZISKU platí v plnom rozsahu.
        Marx ukázal týmto zákonom, že kapitalizmus speje ku koncu a je historicky obmedzenou spoločenskou formáciou.

        Tento zákon je teda v súlade s pracovnou teóriou hodnoty a jeho dva základné zákony, kde kľúčovú rolu hrá PRODUKTIVITA popisujú pád hodnoty na očakávanú Marxovu nulu
        1. Zákon hodnoty (hodnota nepriamoúmerná produktivite)
        2. Zákon nadhodnoty (nadhodnota priamoúmerná produktivite)
        a sú zrkadlom protirečenia „par excellence“ v kapitalistických výrobných vzťahoch.

        Reply
  • 27. októbra 2018 at 21:16
    Permalink

    Pán Vašek, ja sa neodťahujem od diskusie, ako množstvo autorov, ktorí s „ľudom“ jednoducho nediskutujú. Ale tá diskusia musí mať zmysel.
    Už som Vám to napísal, že vy pristupujete k diskusii dosť subjektívne, poprekrúcate tvrdenia a potom ich kritizujete. Mne sa nechce neustále vyvracať, že to som nepovedal.

    Teraz napr. tvrdíte, že ja neuznávam zradu… To si zase jednoducho vymýšľate ako malé decko. To uznávam, len so napísal, že nepovažujem zradu za príčinu kolapsu socialistického systému ako celok. Vidieť, že nie ste komunista a marxista, že vôbec nechápete význam zákonitosti.

    Ako malé decko si zase vymýšľate, že som povedal, že socializmus bol nahradený vyšším spoločenským systémom, teda kapitalizmom. Ukážte mi, kde som napísal takúto nezmyselnú zlátaninu, Vy zrejme vôbec nerozumiete marxistickému chápaniu dejín.

    A napísal, som, že komunizmus je posledným spoločenským vývojovým stupňom, nie naopak, ako tvrdíte. Napísal som, že komunizmom celkový vývoj nekončí, vývoj je nekonečný. Znovu totálne nepochopenie marxizmu, jeho základnej metódy – dialektiky.

    Ono, píšte si, čo chcete, máte slobodu slova, len ja na to nebudem odpovedať. Len preboha, nepíšte, že ste komunista a marxista, máte k tomu strašne ďaleko.

    Reply
  • 28. októbra 2018 at 1:00
    Permalink

    Pane Antal, dovolte mi zareagovat na tato Vaše slova.

    Ako malé decko si zase vymýšľate, že som povedal, že socializmus bol nahradený vyšším spoločenským systémom, teda kapitalizmom. Ukážte mi, kde som napísal takúto nezmyselnú zlátaninu, Vy zrejme vôbec nerozumiete marxistickému chápaniu dejín.

    Pane Antal, v diskusi pod článkem „Antiglobalizmus ako ľavicová alternatíva…“ Lukáše Perného jste napsal následující slova, která rozhodně nijak nesvědčí, že zrovna Vy se vyznáte v marx. chápání dějin.

    Vie niekto ukázať v socialistickej, marxistickej literatúre, kde by marxizmus nepovažoval vývoj spoločnosti za zákonitý? A teda aj vystriedanie socializmu vyspelejším systémom za zákonitosť vývoja. Kde klasici marxizmu a marxizmus vôbec hovorili o večnosti socializmu a nehovorili o jeho prechodnom charaktere, jeho zákonitom vystriedaní vyspelejším systémom, komunizmom?

    To mi tedy fakt rozum nebere tyhle Vaše nesmysly o zákonitém přechodu od socialismu ke komunismu. Sakra, co to tu furt melete o komunismu, když ten nikdy nebyl! To mi připomíná známý výrok, že kola dějin se netočí zpět. Jenže socialismus nebyl vystřídán kapitalismem pod tlakem „zákonitostí vývoje“, jak s láskou opakovaně píšete stále dokola, ale vlivem AKTU VELEZRADY ze strany KSSS! Chcete, pane Antal, tvrdit snad něco jiného?

    P.S.
    Pane Antal, příští rok naše národy budou slavit s velikou pompou 30 let od porážky socialismu v Evropě, od likvidace ČSSR, o likvidaci SSSR v srpnu 1991 ani nemluvě. Máme zde primitivní kapitalismus s prvky otrokářského řádu z dob starověkého Říma (Rusko, Ukrajina, Rumunsko a Bulharsko to dokladují), zatímco Vy naprosto nesmyslně plácáte cosi o zákonitém vývoji společnosti od socialismu ke komunismu. Ještě nikdy jsem se nesetkal s takovým chaosem myšlenek v rámci společenského vývoje. Jste absolutně první, kdo tohle tvrdí. Pane Antal, Vy jste fakt unikát nemající obdoby. Díky DAV-DVA a díky Haló novinám, kde Vás také docela často čtu, jsem pochopil, co je to pseudomarxismus, nebo-li neomarxismus.

    P.P.S.
    Co se Vašich slov týče na mou adresu, že mám „ke komunistovi strašně daleko“, hm, tohle komentovat raději ani nebudu, abych neurazil, komunisto Antale. )

    Reply
    • 28. októbra 2018 at 8:50
      Permalink

      No vidíte, pán Vašek, iskrí, lietajú ikry…V diskusii/toto je síce skôr polemika/! A tie iskry aj zapaľujú! Len diskusia sa nevedia tak, že sa s niekým odmietne diskutovať, že sa vzdelaný a rozhľadený človek označí za malé decko, to podľa mňa nie je argument…A že niekto lamentuje? No javy sa najprv musia správne vidieť, potom správne pomenovať, až potom sa môžu právne riešiť. Žena v tom videu, mimochodom je úžasná, tiež veci nerieši, tiež len „lamentuje“ a lamentuje úžasne, myslím, že už tým veci dáva do pohybu, už ich rieši…

      Reply
      • 28. októbra 2018 at 10:59
        Permalink

        Paní Slavomíro, přeji Vám příjemnou neděli!

        Nemohu začít jinak, než, že, nejen ta žena v tom videu je úžasná, ale Vy jakbysmet. Stejně jako i Sonka Valovič Sazama, prostě jednička! No ano, Vaše argumentace s jiskrami je více než skvělá, více než přiléhavá situaci. ) Konec konců, co byla Leninova „Jiskra“, víme oba. )

        Srdečné díky za podnět, to víte, více hlav, více rozumu. ) Víte, dokud žila moje maminka (zemřela v říjnu 2006), psával jsem dost hojně pro web KSRF (asi 5 let), byly to pro mne zlaté časy! Měl jsem ve zvyku před odesláním předkládat mé články k posouzení mé nejsvětější šéfredaktorce, tedy mé mamce. ) A věřte mi, paní Slavomíro, bez pomoci maminky bych NIKDY nedokázal vést rubriku „Novinky z Česka a Slovenska“, protože její všeobecný rozhled a literární cit byl prostě nepřekonatelný! Bože, jak mi dnes schází její pohled na věc, jak zoufale cítím potřebu se s ní poradit! (

        K oné ženě ve videu. Přesně, jak píšete, ona žena je opravdu sympatická nejen svým vystupováním, ale i naprosto neokázalým graciézním vzhledem. Kampak se hrabou dnešní ubohé paničky, kterým se říká celebrity – s tvarohem místo mozku v dutině lebeční. Ano, kolem postavy této ženy jiskří aura toho, co bylo základem komunistického kodexu morálky ještě před Velkým třeskem na přelomu 80. a 90. let. Ach, paní Slavomíro! Nakolik zoufale se nám nedostává právě takových žen v levicových stranách!

        Reply
      • 28. októbra 2018 at 20:56
        Permalink

        P. Kotrádyová, viete, na rozdiel od Vás, ktorá sa verbálne oháňate morálkou, ja som na také konanie, ktoré predvádza p. Vašek, citlivý. Nepokladám to za zlučiteľné s morálkou komunistu. U neho vždy mám pocit, že spredu mi podáva ruku a pritom druhou rukou zozadu mi vráža dýku do chrbta. Ak Vám vyhovuje diskusia s ním, je to Vaše právo. Ale pre mňa stráca zmysel diskusia, kde niekto neustále akoby zo zlomyseľnosti prekrúca význam povedaného. A objasňovanie nemá zmysel, pretože dochádza k ďalším prekrúcaniam, akoby chcel toho druhého krivo očierniť falošnými tvrdeniami. Celá tá diskusia nakoniec vyznie veľmi čudne, pretože sa vedie čudným spôsobom.
        Vy si s ním hrkútajte koľko chcete, ale pre mňa takáto diskusia stráca zmysel.

        Reply
        • 29. októbra 2018 at 8:12
          Permalink

          Pán Antal! Hrkútajte? To čo je za výraz?! Názory pána Vaška sa mi páčia a neviem, prečo by som to nemohla dať najavo. Zvláštne aká slovná diktatúra tu panuje: nemôžu sa mi páčiť názory pána Blahu, nemôžu sa mi páčiť názory pána Vaška…To čo je? Koniec koncov v niektorých názoroch sme sa s pánom Vaškom nezhodli, no výmena názoroch prebehla medzi nami bez urážok. A čo sa týka ďalšieho slovného spojenia „sa verbálne oháňate morálkou“: pán Antal, moja morálka je vporiadku a ubezpečujem Vás, že nielen verbálne.
          No isteže diskusia vyznie čudne, keď niekto namiesto obhajovania vlastných názorov, využíva ako argument urážku typu cit.“ste ako malé decko“. Viete, pán Antal, nielen Vy ste citlivý, aj iní majú city, neviem či ste si to všimli. Na Vaše urážky urážkami reagovať nebudem, nie je to môj štýl, som človek empatický. A diskutovať budem s kým uznám za vhodné! Nazvite si to, ako chcete!

          Reply
          • 29. októbra 2018 at 9:52
            Permalink

            Paní Slavomíro, klidný den Vám ode mne.

            Děkuji za Vaše slova, děkuji moc. Jen doplním, že pan Antal má nepřekonatelné problémy s Dr. Blahou, s paní Kotrádyovou, s Vaškem z Moravy, zato tohle ho nijak nevzrušuje:

            http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/pentagon-provedl-nejvetsi-dodavku-munice-do-evropy-v-21-stoleti/

            P.S.
            Paní Slavomíro, pan Antal je typický diktátor a manipulátor, jen považte, co je tohle za výrok, cituji jeho slova z 6.6. t.r.: „Nebolo by dobré, keby redakcia DAVDVA dovolila, aby sa tu utvorila určitá sekta diskutérov, v čele s p. Vaškom, ktorí budú kádrovať, čo môže a čo nemôže redakcia uverejniť.“ Konec cit.

          • 29. októbra 2018 at 17:03
            Permalink

            P. Vqšek, takže ja som manipulátor, hoci aj v tomto príspevku manipulujete Vy. Zase podsúvate čitateľovi dojem, že som niekde povedal, že ma otázky zbrojenia v Európe nezaujímajú. Zase klamstvo. A že mám problémy s tým a tým – hoci mám problém len a len s p. Vaškom.
            Prečo ma p. Vašek potrebuje očierniť za každú cenu, hoci ja som mu navrhol spoluprácu, on na to nereagoval. Kvôli obrane komunistických ideí? Veď p. Vašek je zhrozený z toho, ak hovorím o komunizme, marxistických princípoch.
            Tak prečo? V hre je zrejme úplne niečo opačné. Nebudem sa tým zaoberať, nech si na mňa p. Vašek vymýšľa nezmysly, je to strata času.

    • 28. októbra 2018 at 20:45
      Permalink

      Pán Vašek, Vám skutočne treba každú vetu objasňovať, to máte taký problém s chápaním? Ukážte mi, kde som napísal, že tu máme komunizmus a všetky tie Vaše formulácie, to je úplne mimo toho, čo som hovoril ja.
      S Vami nemá problém diskutovať, pretože čím dlhšie diskutujeme, tak neustále prichádzate s novými tvrdeniami, čo som povedal, hoci som nič také nepovedal. Považujem to od Vás za obyčajné chrapúnstvo.

      Už som Vám vysvetlil problém zákonitosti, že nejde o fatalizmus, ale len o tendenciu, možnosť. Len Vy s Vaším Božím zámerom to máte problém pochopiť. Preštudujte si trochu marxizmus a potom chcite diskutovať z marxistickej pozície. Ak niekto odmieta zákonitosť, nemôže sa pokladať za marxistu a komunistu. Pritom netvrdím, že nemôže odmietať zákonitosť, je to jeho právo. Mňa to vôbec netrápi, či uznávate alebo neuznávate zákonitosť, je to Váš problém. Len hovorím, že nemôže sa pokladať za marxistu a komunistu ten, kto to neuznáva.

      Reply
  • 29. októbra 2018 at 10:21
    Permalink

    Och, pán Vašek! Reagujem na Váš odkaz! Skutočná vojna klope na dvere a my sa vyčerpávame žabomyšími vojnami.

    Reply
  • 29. októbra 2018 at 14:36
    Permalink

    Je to tak, jak píšete, paní Slavomíro. A víte, co je vůbec nejhorší? Američani opravdu začínají konat zvýšené přípravy na rozpoutání III. konfliktu v Evropě, protože jejich dluhy jsou nesplatitelné, protože jejich dluhy stále rostou. Jenže, TV, rádio, noviny, ale ani internet o tom, co jsem před chvílí nejen pro Vás poslal, NEŘÍKÁ VŮBEC NIC.

    Podívejte, skoro celá Evropa žije v německém protektorátu zvaném Evropská unie. Živíme Němce, ale i Francouze, Brity. Posíláme do rozpočtu 3x-4x více, než si vezmeme nazpět. Tohle není ekonomika, tohle je ekonom. koncentrák. Vojensky jsme zastřešeni Severoatlantickým paktem. A naše národy jsou na to hrdé. Takže, pokud to Pentagon skrze NATO na Evropu spustí (Evropané se mýlí, myslí-li si, že nás NATO chrání proti RF), Rusi odejdou do ráje, zatímco my prostě jen chcípneme. Toto totiž vyslovil nahlas ruský prezident:

    Reply
  • 29. októbra 2018 at 17:32
    Permalink

    Ešte k otázke budúcnosti. Väčšina ľavičiarov hovorí o socializme, hoci vôbec neupresňuje, aký socializmus má na mysli. Súvisí to aj s tým, že vcelku je ľavica ideovo vyprázdnená, nevie to ani upresniť. Je to tiež zákonitý proces.

    V procese vývoja sa obsah vyvíja, forma má tendenciu stagnovať, zabetónovať sa. Narastajúci nesúlad medzi rastúcim obsahom a stagnujúcou formou doteraz museli riešiť výlučne sociálne revolúcie, ktoré odstránili stagnujúcu formu a nastolili nový spoločenský systém, alebo v prírode veľké vymierania.

    Predpokladá sa napr. že neandertálci boli pomerne vyspelou ľudskou formou, preto aj dosť rozšírenou. Preto ale nepociťovali ani tlak na vývoj, zmeny.
    Veľký nemecký filozof, dialektik G. W. Hegel napriek svojmu dialektickému mysleniu hovoril o tom, že sa dejinný vývoj završuje v pruskej monarchii.
    Kapitalistickí ideológovia takisto tvrdia, že sa vývoj dejín zavŕšil (kapitalistickou) liberálnou demokraciou, všetko už bolo vymyslené, liberálny kapitalizmus je najdokonalejšou formou a nič lepšie sa už nedá vymyslieť. Tento postoj bol veľmi jasne vyjadrený v známej práci F. Fukuyamu Koniec dejín (hoci neskoršie sa k tomuto záveru už nehlásil).
    A teraz sme dostali do stavu, kedy socialistická ľavica prišla s postojom, akoby koncom dejín bol socializmus. Komunizmus, či iné formy – to je len utópia.
    Nič sa v tradičnom, živelnom, neuvedomelom postoji k formovaniu dejín nezmenilo, akoby znovu starú formu musela zmiesť z cesty sociálna revolúcia.

    Marx sa bol vyjadril, že komunizmus nie je stav, ktorý má byť nastolený, ale komunizmom nazývame revolučné hnutie, ktoré prekoná akýkoľvek stav.
    Nakoniec, ak komunisti vychádzajú z marxizmu, ktorého jadrom je revolučná dialektika, ktorá nepripúšťa ukončenie vývoja v nejakom bode, tento záver je prirodzený.
    Revolučným komunistom, komunistom budúcnosti preto môžeme nazývať len človeka, ktorý bude vychádzať z tohto princípu.

    Reply
    • 29. októbra 2018 at 19:55
      Permalink

      Pane Antal, mám k Vám návrh.

      Podejte si přihlášku na příští Litoměřický seminář, na němž vystoupil před měsícem zde posuzovaný prof. Peter Staněk. Vaše vystoupení bude zaznamenáno, diskuse přímo na semináři také, budeme zde na DAV-DVA mít dostatek prostoru se k Vašim myšlenkám vyjádřit. Co Vy na to?

      Reply
  • 30. októbra 2018 at 9:22
    Permalink

    K TÉMATU, TEDY K PŘEDNESU PROF P. STAŇKA

    Tato zpráva je stará sice již bezmála 5 let, ale přesto…
    aneb chystá se EU konfiskovat peníze svých občanů?

    http://literarky.cz/blogy/komentae/16842-chysta-se-eu-konfiskovat-penize-svych-obcanu

    I tato zpráva je stará více než 4 roky, ale přesto…
    aneb kdo tohle řekne nahlas v EU?

    https://www.euportal.cz/Articles/12315-70-milionu-americanu-na-potravinovych-poukazkach-prazdne-regaly-ve-wal-martech-a-chaos-a-panika-z-hroziciho-hladomoru-sokujici-videa-chudnuti-americanu-polovina-obcanu-usa-bere-socialni-davky.aspx

    A do třetice všeho zlého (dobře už bylo)…
    aneb vítejte v bezhotovostním ráji kreditních karet dolar. globalismu!

    https://www.penize.cz/inflace/314287-krasny-novy-svet

    Reply
  • 23. októbra 2020 at 13:29
    Permalink

    Tá sympatická kráska z videa má vo všetkom pravdu , okrem jedného.
    Darwin vo svojej evolučnej teórii nehovorí, že víťazí najsilnejší, ale o prírodnom výbere druhov tvrdí toto: „Nezvíťazí najsilnejší, ani najinteligentnejší ale ten, ktorý sa dokáže prispôsobiť.“

    Reply
  • 23. októbra 2020 at 14:09
    Permalink

    DISKREDITÁCIA za MARXOVEJ DOBY

    Tú Marx pozoroval už aj za svojho života, napr. keď pracujúci v konečnom dôsledku podporili v revolučnom čase v decembri 1852 autoritára Ľudovíta Napoleona Bonaparta počas jeho coup d’état (rebélie).

    ROBOTNÍCKA TRIEDA ČSSR SA DISKREDITOVALA SAMA
    Robotnícka trieda sa neuveriteľne zdiskreditovala, keď 1989 prišli robotníci z ČKD do Prahy, pod heslom „Nebudete biť naše deti!“ (ktoré študujú vďaka vám) a hrozili vláde komunistov generálnym štrajkom, ktorý sa aj realizoval 27.11.1989, do ktorého sa zapojila celá československá trieda robotníkov (do dvojhodinového generálneho štrajku išlo 75 % tovární, úradov, škôl a obchodov) a výsledok ako väčšina voličov, potvrdila v najbližších “slobodných” voľbách.
    Ako píše Klubert: “Úspech generálneho štrajku presvedčivo dokázal, že komunistický režim stratil podporu obyvateľstva a revolučné zmeny v ČSSR už nie je možné zvrátiť. “

    Robotníci sami seba slobodne zbavili všetkých výhod a istôt a teraz (r.2020) triezvo hodnotia svoju situáciu a väčšinou fňukajú , lebo platiť VŠ už deťom nevládzu – komunistov už voliť nebudú a hlasy dávajú radšej lumpenproletárskemu neonacistovi alebo novodobým milionárom, ktorí “vedú ľud”.
    Slovensko sa v zadok obracia.
    Už 30 rokov si kladiem otázku prečo sa robotnícka trieda dobrovoľne vzdala svojich práv a prečo neustále hlasuje prori svojim záujmom.

    Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *