Viete, koho skutočne volíte posledných tridsať rokov?

Nie, neviete a možno ani nechcete vedieť. Nie sú to Vaši zástupcovia v parlamente milí občania a voliči, aj keď sa vás o tom snažia presvedčiť. Tí ľudia už celé desaťročia zastupujú len samých seba a svoje obchodné záujmy, v ktorých ste vy, milí občania a voliči, len zdrojom ich biznisu a živobytia.

Posledných tridsať rokov, volíte obchodných zástupcov firiem s honosnými názvami politických strán.

Prečo?

Pretože politika je veľmi výnosný biznis, ktorý okrem zisku prináša aj pocit moci a nadradenosti. A ten, kto ochutnal moc peňazí a vládnutia nad ostatnými, sa už len tak ľahko nevzdá svojich ambícií a túžby mať stále viac a viac… Moci aj peňazí.

A toto všetko im milí občania ponúkate ako na zlatej tácke. Veríte im, že sú tu pre vás, že niečo robia pre vás. V skutočnosti je to úplne inak. Vy len plníte ich biznis plán. Každé štyri roky a niekedy aj častejšie, vám predvedú drahú reklamnú kampaň, ktorá vás väčšinou presvedčí, akí sú pre vás bytostne dôležití a že bez nich by ste nedokázali riadiť vlastné životy a nieto ešte vlastný štát.

Pozeráte, sledujete a veríte im ich divadelné predstavenia, ktoré majú zastrieť skutočný zmysel ich podnikania.

Podnikania s vašimi životmi, zdravím, budúcnosťou a mnohým iným, na čom môžu dobre zarobiť.

Medzi týmito politickými obchodnými značkami nie je žiaden veľký rozdiel. Možno len ten, že niektoré trošku dovolia, aby sa aj ten plebs z ktorého žijú, mal trochu lepšie, kým iní tvrdo hája svoje obchodné záujmy a na vás milí občania a voliči, im vôbec nezáleží. Aj keď sa vás snažia vďaka svojim oddaným pracovníkom a nohsledom presvedčiť, že toto ich podnikanie je len pre vaše dobro.

Možno nastane doba, keď si vy, milí občania a voliči, uvedomíte, koho v skutočnosti volíte.

Pretože v politickom biznise, nie je miesto na myšlienky, či ideály. Sami vidíte, čo sa deje po voľbách, keď politickí biznismeni handlujú medzi sebou a kupčia nielen s vašimi volebnými hlasmi, ktorými im dávate možnosť bohatnúť na váš úkor, ale kupčia najmä s vašimi životmi a vašou budúcnosťou, istotami, právami.

Možno nastane doba milí občania a voliči, keď pochopíte, koho v skutočnosti posledných tridsať rokov volíte a začnete žiadať, aby váš štát riadili odborníci, a nie obchodníci, ktorí z neho len ťažia.

Iveta Hajdová (vyšlo pôvodne na Blog Pravda.sk)

PODPORTE nezávislé médium.

Všetok obsah na tejto stránke je bezplatný. Vaša podpora bude použitá na propagáciu stránky, aby sa o nej dozvedelo čo najviac ľudí.
Aj malá čiastka dostatočne pomôže.

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


Ohodnotiť článok

26 thoughts on “Viete, koho skutočne volíte posledných tridsať rokov?

  • 23. júna 2020 at 18:51
    Permalink

    „Možno nastane doba, keď si vy, milí občania a voliči, uvedomíte, koho v skutočnosti volíte.“
    Som v tomto ohľade skeptický !M.Twainovi je pripisovaný výrok o tom,že je ľahšie ľudí oklamať ako ich presvedčiť o tom,že sú oklamaní.Niekto iný zase napísal,že nikdy neodznieva viac klamstiev ako po poľovačke a pred voľbami.No a je všeobecne známe,že ľudia sa radšej nechávajú klamať, ako by mali počúvať pravdu.
    Inak dávam autorke článku za pravdu.

     
    Reply
    • 25. júna 2020 at 12:26
      Permalink

      Ja v svojom okruhu poznam viac takych ludi, ktori vedia koho volili, ako takych ktori to nevedia, takze takto demagogicky by som to nevidel. Treba povedat priamo kto voli tak, ze nepozna toho koho voli a o co komu pri volbach ide. Lenze tato skupina ludi vacsinou nikdy na to nepride, tu je viacmenej apel zbytocny. Ak sa odbornici o hlasy neuchadzaju, tak tazko ich volit. Aj odbornici sami su vacsinou prikloneni na nejaku stranu, ak do nej rovno nepatria a su kupovatelni. Tazko povedat ze odbornik nie je aj obchodnik. Ja si myslim, ze tak ako malo je poctivych obchodnikov, tak nie su poctivy vsetci odbornici . Naivna sa mi zda predstava, zeby odbornici netazili z vedenia statu, tak isto ako tazia obchodnici . Ovsem ak odbornik nie je pseudonymom trebars nejakeho anjela. Tym som naozaj nechcel povedat, ze kazdy pozna, toho koho voli a ze niektori by nemali nad tym porozmyslat, ale je to viac vznesena predstava, ci tuzba ako naplnitelna realita ako o volicoch tak aj o odbornikoch .
      Ja si myslim, ze poukazovanie na praktiky obchodnikov a protesty voci nim, je vykonnejsia cesta ako apel na volicov. Volica to viac nasmeruje ci presvedci , ako uvazovanie ci skor neuvazovanie nad kandidatmi.
      Na to treba ale jednotu vsetkych, ktori su proti obchodnemu vedeniu statu a to je zase asi moja nenaplnitelna tuzba.

       
      Reply
  • 23. júna 2020 at 21:23
    Permalink

    Absolutny suhlas. A trochu opozicie. Preco maju „váš štát riadili odborníci“? Nebolo by jednoduchsie a rozumnejsie to prenechat ludu, ako vo Svajciarsku?
    Dokaz, ze to ide, je tu od 1874. A nevedie sa im zle. Su na spici zivotnej urovne.
    Staci len prebrat svajciarsku ustavu. A hned sa ukaze rozdiel. Hlaska, ze to by rozhodovali neschopaci a debovia, neobstoji. Aj v NR su neschopaci. Ta ne? Kazdy vie vymenovat aspon 5. Ale vzdy len z tej „inej“ strany… Takze, demokraciu ako vo Svajciarsku. A bude naozaj lepsie!!!

     
    Reply
    • 24. júna 2020 at 0:42
      Permalink

      Pane Ommi, klidnou noc přeji.

      Budu stručný. Napsal jste: „Nebolo by jednoduchsie a rozumnejsie to prenechat ludu, ako vo Svajciarsku? … A nevedie sa im zle. Su na spici zivotnej urovne.“ Jenže tu samou „lidovládu“ měli i Němci po nástupu Hitlera k moci poč. r. 1933. Vždyť tehdy němečtí dělníci byli rozmazlováni Hitlerovou militantní politikou až do samotných nebes, jen považte, v r. 1938 bezmála každý německý dělník měl před domem zaparkovaného Volkswagena, doma musel mít každý něm. dělník dobrý německý foťák, aby měl jak zvěčnit svou rodinu na dovolené u moře na Baltu! Všimněte si tu současnou paralelu, všechno je stejné! Dělnictvo, rolnictvo, úřednictvo aj. věrné služebnictvo světa kapitálu žije přesně podle stejných pravidel, věčně se rekreují u moře, skoro každý člen rodiny má vlastní auto před domem, jenže, pozor!

      Pane Ommi, tak zaprvé. Ve Švýcarsku lid nevládne. Zatím jste mi připadal jako velice moudrý člověk, tímto Vaším výrokem jste mne však opravdu nemile překvapil. Pokud byste tohle myslel opravdu vážně, pak mi promiňte, ale jste naivní jako voliči v Česku či na Slovensku, když volí kdekoho, jen ne komunisty.

      Pane Ommi, PŘED KAŽDOU KRIZÍ, PŘED KAŽDOU VÁLKOU, ─ zažívá společnost vrchol blahobytu, po kterém nevyhnutelně přichází DĚSIVÝ PÁD A HRŮZA!!! Celý západní svět je založen na 3 naprosto klíčových atributech svého panství:

      1) trvale rostoucí úvěry
      2) neutuchající koloběh válek
      3) kruté vykořisťování stovek miliónů otroků ve svých koloniích

      ZÁPAD ABSOLUTNĚ NENÍ SCHOPEN FUNGOVAT BEZ ROSTOUCÍHO ASTRONOM. ZADLUŽENÍ A BEZ VÁLEČNÉHO PRŮMYSLU, A TEDY BEZ TRVALÉHO ŘETĚZCE VÁLEK! Jen pro ilustraci, po skončení II. sv. války NEBYLO ANI JEDNOHO ROKU BEZ VÁLEK, TO JE VYSOCE ZÁVAŽNÝ FAKT, o kterém NIKDO VE SDĚLOVÁCÍCH NEŘEKNE JEDINÉ SLOVO!!!

      Oč mi jde, pane Ommi. KAŽDÝ PRŮMĚRNÝ ŠVÝCAR MÁ DLUH 200 tisíc amer. dolarů, tohle není sranda, že jo? Je to vůbec NEJVYŠŠÍ DLUH NA HLAVU ZE VŠECH STÁTŮ NA CELÉ PLANETĚ!!! A přesto se Švýcaři smějí celému světu jako Hurvínci! Proč? Protože jejich bankéři financují SVĚT SMRTI VE VÁLKÁCH! A bylo tomu tak i za Hitlera, stejně jako i dnes!

      Pane Ommi, nyní zadruhé! Když byla tzv. krize v r. 2008 v USA, kdekdo vykřikoval na TV obrazovce, jaká že je to hrůza, jak se hroutí amer. ekonomika a následně i ta celosvětová, poněvadž vše je ve světě VÁZÁNO NA AMER. DOLAR! A dnes za Trumpa? Státní dluh USA je o 100 % (!!!) vyšší než v r. 2008, přičemž dobře, pane Ommi, si všímejte psychologie elity skrze TV ─ TOTÁLNÍ MLČENÍ A KLID PŘED CELOSVĚTOVÝM FINANČNÍM HURIKÁNEM!!!

      Zde v EU je to naprosto to samé! Přesně v duchu slov prof. Jana Pirka, aneb nikdy se nám nežilo lépe, a proto jsou důchodci nejen v Česku, ale i na Slovensku doslova vysmátí blahem, jak dobře si žijí! Jenže ti pitomci naprosto nechápou, že se smějí v předvečer vlastní popravy!

      Pane Ommi, nyní ZATŘETÍ. Před každým tsunami moře dočasně ustoupí, aby posléze přišla katastrofa! I proto Švýcaři poskytují úvěry se ZÁPORNÝM ÚROKEM, jinak řečeno, když si ve Švýcarsku půjčíte, nejenže nemusíte platit úrok, ale ještě Vám banka ve Švýcarsku zaplatí odměnu za to, že jste si půjčil!!!

      On o tom hovořil nejednou i váš slovenský prof. Staněk, tedy, že Evr. centrobanka již připravila skrze nár. banky v členských zemích EU jen těžko uvěřitelný krok ─ KONFISKACE BANK. ÚČTŮ VKLADŮ OBYVATELSTVA! Pane Ommi, takové tsunami slovenští, čeští, ale ani ti ostatní důchodci ─ ještě nikdy neviděli… AKCE KORÓNAVIRUS je oním preludiem!!! Cílem je ZALUŽIT KOMPLET VŠECHNY NÁRODY AŽ PO UŠI, ABY BYLY NUCENY SANOVAT BANKY TÍM, ŽE SI ZAČNOU MASOVĚ PŮJČOVAT NA ŽIVOBYTÍ, PROTOŽE JINAK NÁRODY POJDOU HLADY!!!

      Je tu jedno podstatné ALE. Gigantický rozdíl v životní úrovni mezi Anglosasy a Slovany, to je prostě nesouměřitelné. Zatímco Rus s Ukrajincem nemá na zaplacení už ani chleba s máslem, o nájemném ani nemluvě, a proto si Rusové s Ukrajinci berou úvěr v bankách už dokonce na běžné jídlo, anglosasští důchodci nevědí roupama, kam by si dříve zajeli do zahraničí na dovolenou.

      Řekové měli, prý, bůhví jakou „strašnou krizi“, óóó, bóže, to byla ale „hrůza“. )) A dnes mají Řekové 3x vyšší příjem než Češi nebo Slováci. A přitom ve srovnání se Slováky nebo s Čechy se dvakrát nepředřou. )) Pravda, je to za cenu až astronom. dluhů, ale, ruku na srdce, koho ty dluhy dnes zajímají? Leda tak nás dva, pane kolego. ) Vyspělý anglosaský svět žije podle pravidla ČÍSLO JEDNO ─ KDO SI NEPŮJČUJE, TEN NEJEDE A JEN ZÁVIDÍ!

      A opravdu, průměr dluhu na 1 Švýcara činí přes 200 000 USD, avšak v Nigérii je to jen asi 60 USD na hlavu. Ovšem, srovnejme život Švýcarů a Nigeřanů, pane Ommi, to je jako porovnat hmotnost Země a malého asteroidu, chápete… Vždyť ten nigerijský otrok na ropných polích Západu nemá peníze ani na benzín do zapalovače…

       
      Reply
  • 23. júna 2020 at 22:00
    Permalink

    Ľudia si už uvedomujú k akým absurdnostiam vedie súčasný volebný systém s politickými stranami,
    s previazanosťou parlamentu, vlády a súdnictva… Pokiaľ sa nedosiahne zásadná zmena systému riadenia spoločnosti, tak spomínané nešváry sa budú úplne „systematicky“ opakovať…
    Podrobnejšie úvahy na stránke http://www.demokracianahlas.sk/dokument/

     
    Reply
  • 24. júna 2020 at 1:13
    Permalink

    Máš pravdu Iveta. Táto demokracia=demokratúra nič nezmení. Bez ohľadu na to, kto voľby vyhrá. A bohužiaľ hlúpa Slovač si zvolila úžerníka za prezidenta, krásavicu , o ktorej nikto predtým ani nechýroval za prezidentku, mafiána za predsedu parlamentu a psychopata za predsedu vláády. Aj preto, že sa dávame ovplyvňovať presstitútmi. Bohužiaľ si vyberáme nie na základe znalosti, vedomosti a výsledkov práce, ale na základe reklamy, image, schopnosti sa pretvarovať a sľubov, na ktoré sa rýchle zabúda. Tak nám treba. Aj nám ľavičiarom. Kedy začneme konečne niečo robiť? Nie len mlátiť prázdnu slamu?

     
    Reply
  • 24. júna 2020 at 11:04
    Permalink

    Martine, zdravím pěkně.

    Jo, máte hezkou prezidentku, jen co je pravda. Máte se na co koukat, když už u nás v Česku leda tak na slovenského Babiše, ten má taky vedle sebe krasavici k pohledání, dokonce o 20 let mladší než on sám.

    Ale o tom jsem nechtěl. Mám na mysli jinou věc, kterou ani Vám osobně, ani komukoli jinému, Vaše krásná prezidentka NIKDY NEPOVÍ.

    PROČ má Slovensko vůbec NEJVYŠŠÍ VÝROBU AUT NA HLAVU NA PLANETĚ ZEMI, avšak současně ŽEBRÁCKÉ MZDY A MIZERNÉ SOCIÁLNÍ POMĚRY?

    P.S.
    My dva, Martine, to víme, že ano. )

     
    Reply
  • 24. júna 2020 at 11:56
    Permalink

    Este raz ku Svajciarsku. Aj v Cesku tak aj na Slovensku existuju strany priamej demokracie. V Cesku SPD, na Slovensku PD. V Cesku sa pan Okamura viac stara o cudzincov ako o priamu demokraciu a na Slovensku je upne neznama. Samozrejme si staci precitat volebny liszok az do konca… A samozrejme, nepotrebujeme svajciarske pomery! Naco by nam bolo ako vo Svajciarsku, ked mame damy Čaputovu, Beňovu atd panov Matovica, Sulika, Pellegriniho atd…. Naco si mame sami rozhodovat, ked mame takychto geniov???

     
    Reply
    • 24. júna 2020 at 12:54
      Permalink

      Stále tu propagujete tú švajčiarsku priamu demokraciu a nevidíte, že národ pospolitý slovenský totálne nezvláda ani tú tzv. nepriamu zastupiteľskú?.
      A dám príklad aj na priamu:
      V podstate priamou demokraciou bola aj možnosť vystúpiť z druhého penzijného piliera. Každý normálny vie, že je to odrb a nikdy žiadne slušné peniaze na dôchodok nikomu neprídu (prvé almužny už došli) a pri neodvratnom krachu finančného systému nedostanú vôbec nič.
      Koľkí vystúpili, aj keď táto možnosť bola daná 3 krát??? Naopak, idiotov tam pribúda!!!
      Stádo nemôže dostať možnosť rozhodovať o veciach verejných, týkajúcich sa nás všetkých.

       
      Reply
      • 24. júna 2020 at 19:30
        Permalink

        „Stádo nemôže dostať možnosť rozhodovať o veciach verejných, týkajúcich sa nás všetkých.“
        Zásadné nepochopenie priamej demokracie, aká by mala byť. Podstatou priamej demokracie by malo byť to, aby ľudia rozhodovali o vlastných životoch. „Stádo“ by teda malo rozhodovať o živote „stáda“. Tým nie je povedané, že by stádo malo rozhodovať o životoch iných ľudí, ktorí nechcú patriť k stádu. Viem, už to začína byť moc zložité, ale priama demokracia nemôže u nás začať fungovať len tým, že by sa zrušila NR a všetky veci by sa začali rozhodovať v referendách, to je nezmysel. Na priamu demokraciu sa musia vytvoriť predpoklady a namodelovať politický systém a dnes žijúce generácie to určite nestihnú. Veď aj vo Švajčiarsku sa priama demokracia začala budovať najmenej od 13. storočia.
        Zvyknem v tejto súvislosti pripomenúť, že my na Slovensku sme v 13. storočí mali Matúša Čáka a Abovcov, teda oligarchiu – a tú úspešne s prestávkami budujeme dodnes, takže na tú priamu demokraciu budeme tiež potrebovať niekoľko storočí.

         
        Reply
        • 24. júna 2020 at 22:50
          Permalink

          Myslím, že priama demokracia (všeľudové hlasovanie, referendum) by sa mala používať len na výnimočné rozhodovania napr. o schválení novej ústavy. Najväčší problém toho vidím v tej vyššie spomínanej „stádovosti“, a silnom vplyve médií na rozhodovanie neinformovaných voličov…
          Nie je potrebné spomínané zrušenie NR SR, ale urobiť podstatnú zmenu volebného systému, aby voliči nerozhodovali o predvolebných sľuboch panoptika politických strán (a potom už len celé volebné obdobie pasívne „čumeli“ na parlamentný cirkus hochštaplerov), ale aby si zvolili svojich poslancov tak, že voliči budú môcť celé volebné obdobie „riadiť“ rozhodovanie svojich poslancov…
          Netreba žiadne voľby desiatok politických strán, žiadne rozhodovanie medzi stovkami až tisíckami neznámych osôb na kandidátnych listinách, v deviatich rôznych typoch volieb, v priemere takmer dvakrát ročne! Z tejto terajšej komplikovanej a neprehľadnej volebnej mašinérie to treba „preklopiť“ do jednoduchého nového systému, kde si každý volebný okrsok zvolí v jediných voľbách iba jediného poslanca zo svojho okolia! Poslanca, ktorého poznajú, ktorý žije medzi nimi, a ktorého môžu „riadiť“, teda aby pracoval podľa väčšinového názoru svojich voličov…
          Z takýchto priamo volených cca 6000 poslancov za všetky volebné okrsky sa vytvoria miestne, okresné zastupiteľstvá, a až národná rada, kde tým pádom budú zástupcovia všetkých okresov! A každý poslanec zodpovedný jedine svojim voličom! Dokonca je elegantne možné zariadiť, že poslanci NR SR budú môcť byť po hlasovaní v parlamente následne „prehlasovateľní“ svojimi okresnými zastupiteľstvami, takže nebudú si môcť dovoliť hlasovať podľa lobistov!
          A čo je najdôležitejšie, bude potrebné vytvoriť vládu odborníkov, ktorá bude pracovať podľa rozhodnutí parlamentu, a nie tak ako teraz, keď vláda, výkonná moc, si robí z parlamentu slúžku na schvaľovanie absurdných zákonov (lebo stranícka previazanosť „nezávislých“ vlády a parlamentu to hravo zabezpečí)…
          Je toho veľa „zhnitého v štáte dánskom“, čo bude potrebné napraviť, aby systém riadenia spoločnosti sa stal skutočne demokratickým, viac sa o tom môžete dočítať v dokumente na stránke http://www.demokracianahlas.sk

           
          Reply
          • 24. júna 2020 at 23:15
            Permalink

            Áno, presne tým treba začať. Diskusiou a referendom o novej ústave, ktorá by definovala politický systém. Ďalšie by som nechal otvorené.
            V priamej demokracii je ľud najvyšším suverénom. Myslím, že by ľud v princípe ani nechcel rozhodovať o každej maličkosti operatívneho riadenia, ktoré by bol schopný zvládnuť jeden minister. Celkom by stačilo mať možnosť cvaknúť hlavným vypínačom a vymeniť vadnú súčiastku (funkciu) alebo zrušiť pochybný zákon. Inak nech štát beží po svojom, keď funguje normálne. Väčšinu ľudí asi politika nebaví a radšej by sa venovali niečomu inému. A sú zase ľudia, ktorých politika baví a radi vŕtajú do vecí. Tí by mali mať viac možností, než dnes (len pokúsiť sa nechať zvoliť raz za 4 roky).

             
  • 24. júna 2020 at 19:45
    Permalink

    Vazeny pan Vasek, odkal zacat. Vo Vasom prispavku je par nepresnosti. Zacnem po rade. Nemci nemaly ludovladu. Maly vladu socdem na cele s kancelarom Friedrichom Ebertom. Po krize 1929 bola v Nemecku hyperinflacia. Pol kila prasku na pranie PERSIL stalo 2,85 bilionu mariek. Ludia kapali od hladu. Boly protesty. Kancelar Friedrich Ebert nechal tieto rozstrielat. Nemecka SPD sa stala menej popularnou. Vo volbach dostala NSDAP(Hitler) 30% hlasov a cesto vsetko bol povereny Hitler zostavenim vlady. Nepresnost 2. Volkswagen zacal skutocne produkovat Chrobaka az po vojne. Do vojny sa vyrobilo len cca 1000 ks na propagacne ucely. Mal stat 1500 Riskych Mariek. Uz vtedy bolo jasne, ze cena je nizka. Pred vojnou sa zmenil produkcny program a vyrabaly sa vojenske KdF a „Schwimmwagen“, KdF co bol obojzivelny. Teda, Nemci nemali Volkswageny pred domom. Fotaky: Karl Zeiss Jena produkovala objektivy pre armadu. Leica, Rolleiflex musely zobronit o objektivy. Ceny boly vysoke a normalny obcania si to nemohly dovolit.
    Paralela ku dnesku. Musite si vsimnut, ze po 2.s.w. bola zavedena „zelezna opona“. Staty susediace s touto oponou maly najvyssiu zivotnu uroven v Europe. Na zapade Zapadne Nemecko NSR a na vychode Vychdne Nemecko NDR a CSSR. Po rozpade Varsavskej zmluvy a SSSR a zjednoteni Nemecka niet dovodu drzat nedalej taku vysku zivotnu uroven. Treba pochopit, ze ta vysoka zivotna uroven v NSR bola len ideologicko-ekonomickou propagandou, aby sa mystifikovalo obyvatelstvo vychdneho bloku. Doteraz klesla zivotna uroven v Nenecku o cca 20% oproti 1990. A ma klesat dalej. Mate pravdu, „Ve Švýcarsku lid nevládne“. Samozrejme vladne vlada. Lenze maju fungujuci system referenda zakotveny v ustave. Co bolo rozhodnute referendom moze byt zmenene len referendom a nie politikmi. Referendum ma pravo iniciovat lud alebo politicka strana. Priemerny svajciarsky obcan nema dlh $200 000.-ale $82 161.-. Svajciarsko je na pozicii 113 v tabulke zadlzenosti k HDP. Poziciu 1 ma Japonsko. Svajciarsko je zadlzene cca tak ako Cesko. (Zdroj Wikipedia). Najvacsou bankou co financuje vsetko a tak aj vojny je privatna americka FED-Federal reserve. Ma tu vyhodu, ze si moze natlacit $ podla potreby. Ostatne banky su „Hurvínci“. Teda USA a nie Svajciarsko. Svajciarsko financuje vojny tiez, ale len cca 22%. Dalej,“nikdy se nám nežilo lépe“,- ako komu. O bezdomovcoch, nezamestnanych atd sa to neda povedat. Financny system sveta nieje, najma po 2008, v rovnovahe a je pred krizou. Uz som to kdesi pisal. Ziadna kriza, inflacia, deflacia nevznikaju nahodne, su RIADENE. Da sa tym rozpravkovo zbohatnut. Samozreme, len ti, co to riadia. Ropa: Preco neporovnavate Nigeriu s Katarom, Kuvajtom, Saudskou Arabiou… Nigeria predava ropu Shellu, BP za $5.- za barel. Katar, Kuvajt atd za svetove ceny. Preto Nigercania kapu od hladu. Majitelia Shellu, BP atd sa topia v peniazoch. Teraz je potrebne vo Venezuele odstavit Madura, aby Guaido mohol predavat ropu pod $10.- za barel. To je kapitalizmus – imperializmus.

    Pan Juhar, vyssie som pisal, ze namietka „Stádo nemôže dostať možnosť rozhodovať o veciach verejných, týkajúcich sa nás všetkých.“ neobstoji. Aj vo Svajciarsku su debovia. Percentualne cca rovnako ako na Slovensku. Tam je len marginalny rozdiel. V nijakom pripade neprevysuje relevantnych 50% ,aby mohly relevantne ovplyvnit volby alebo referendum. „Debovia“, pretoze su debovia, rozdavaju svoje hlasy cca rovnako pre a aj proti. Teda neovplyvnuju relevantne vysledky volieb a referend. Vasa namietka je len opakovanim hlasu politikov. Tito nechcu prist o svoju moc a privilegia.

     
    Reply
    • 24. júna 2020 at 21:38
      Permalink

      Pane Ommi, klidný večer.

      Já dluhy Švýcarů hodnotil nikoli pro celý stát, ale na osobu, protože nemá smysl porovnávat celkový dluh Švýcarska s USA nebo s Japonskem, když počet obyvatel je naprosto odlišný, to by pak nemělo smysl. To zaprvé.

      Zadruhé. Vrátím se k tématu, tedy k zadlužení na osobu. Napsal jste, že 1 Švýcar má dluh nikoli 200 tisíc USD, jak jsem uvedl já, ale jen 82 tisíce USD. No, musím Vás, ač nerad, dost hrubě zklamat.

      A vlastně zklamu i sám sebe, poněvadž on ten dluh každého Švýcara je nejen 82 tisíce USD, jak jste napsal Vy, pane Ommi, dokonce to není ani 200 tisíc USD, jak jsem uvedl já, ale je to ještě více, a sice dokonce 225 tisíc USD (r. 2019)!!!

      Když si otevřete zdroj v ruštině (česky nebo slovensky to nenajdete), stiskněte Ctrl (držte), pak stiskněte F a uvolněte stisk. Zadejte hledání čísla 224984 (vnější dluh Švýcarska na osobu v r. 2019). Vlevo od nalezeného čísla uvidíte příslušnou zemi v ruštině, tedy Швейцария, čili Švýcarsko.

      ZDROJ:
      http://svspb.net/danmark/vneshnij-dolg-stran.php

      A nyní, pane Ommi, POZOR!!! Následující odkaz obsahuje více než děsivou tabulku dluhu domácností vztaženého k HDP. Je to sice trochu staršího data (r. 2016), ale vypovídací hodnota je přesto vysoká, neboť k dnešku se zadlužení beztak ještě zvýšilo! Po otevření odkazu zajeďte dolů, až na nadpis „Zadlužení domácností“. Tak se tam dobře, ale opravdu dobře podívejte, zda jsem Vám lhal nebo nelhal. ŠVÝCARSKO V ZADLUŽENÍ DOMÁCNOSTÍ JE ABSOLUTNÍ SVĚTOVÁ ŠPIČKA!!!

      ZDROJ:
      https://www.finance.cz/494822-nejzadluzenejsi-staty-sveta/

       
      Reply
  • 24. júna 2020 at 20:08
    Permalink

    Pan Moravčík, inak suhlas, len“takže na tú priamu demokraciu budeme tiež potrebovať niekoľko storočí“, celkom nesedi. Naco objavovat teplu vodu? Staci relevantne pasaze fungujucej svajciarskej ustavy prebrat do slovenskej ustavy. Ta ne?

     
    Reply
    • 24. júna 2020 at 22:14
      Permalink

      V tomto som skeptický. Obávam sa, že to takto nefunguje, že sa zmenia zákony a všetko bude inak. Stredná generácia je takmer úplne zničená liberalizmom, postmodernou a konzumom. Tých zlozvykov sa nezbavia zo dňa na deň, keby aj naozaj úprimne chceli. A máme tu kultúru vysokej politickej netolerancie iných postojov. Tie výmeny generácií sú nutné. My by sme mohli tej priamej demokracii (ktorá v dlhodobom horizonte určite bude smerovať doľava) položiť základy, aby sa mohla ďalej vyvíjať po našom – po slovensky.

       
      Reply
      • 25. júna 2020 at 11:44
        Permalink

        Otázne, kto by sa podujal zmeniť tie zákony… Nie je politická vôľa…

        Kultúra „vysokej politickej netolerancie iných postojov“ sa myslím úplne prirodzene vytvorila používaným systémom straníckeho „boja o moc“, kde voliči (podobne ako futbaloví fanúšikovia, spájajú svoj osobný úspech s úspechom svojho klubu) fanaticky veria, že práve „niektorá“ politická strana im splní ich sny o ich osobnom úspechu v budúcnosti. Aj hystéria s prieskumami preferencií pred poslednými parlamentnými voľbami pekne ukázala, že veľká časť voličov sa ani nenamáhala aby si študovala volebné programy politických strán aby potom volebnej miestnosti svojou voľbou podporila tú stranu čo sa im najviac páči. Nie, chcú mať istotu, že budú „patriť“ k víťaznej strane, a preto fanaticky „žerú“ predvolebné prieskumy, a ako sa ukázalo sú za ne schopní aj platiť, len aby „volili správne“…

        Tie zlozvyky sa ľuďom dennodenne zažierajú pod kožu, vplyvom trvalo devastovaného školstva, vplyvom deformácie „demokracie“ kde „vládnuci ľud“ je odstavený od skutočného rozhodovania, vplyvom neobmedzenej moci korporátnych médií, vplyvom nekultúrnosti politických „elít“. Mám oprávnený dojem, že sa to trvalo zhoršuje, a každú novú generáciu to vyformuje na ešte horší obraz, takže pri tomto trende sa obávam, že „výmeny generácií“ nedajú šancu na zlepšenie…

        A v dlhodobom horizonte už bude ľud natoľko „zblbnutý“ a ovládnutý, že si bude voľkať v tom akú najlepšiu epochu si „užíva“. Z politologického hľadiska bude síce dotlačený „doľava“, ale nebude si to uvedomovať, lebo bude snívať svoj úspešný sen o „pravicovom úspechu“, a bude ostrakizovať každé „ľavicové“ náznaky na zmenu svojho stavu. Inak tieto tendencie je možné vnímať už teraz, keď aj tie najbiednejšie („najľavicovejšie“) vrstvy spoločnosti nespájajú svoju budúcnosť a zlepšenie svojho stavu s ľavicovými stranami. Jednak im tie ľavicové strany „neukazujú“ dôslednú ľavicovú politiku, a tiež tí skutoční bedári snívajú o tom že nebudú robotníkmi, manuálne pracujúcimi, ale vidia svoju budúcnosť ako úspešní manažéri, podnikatelia, umelci, športovci…

        Sme tu na ľavicovej stránke, takže môže „kacírsky“ vyznieť môj názor, že z uvedených dôvodov „ľavicovosť“ už voličov nepritiahne. Aj strana Smer najnovšie vkladá nádeje na silnú ľavicovosť a sociálnosť, ale voličov to asi neosloví. Lebo ľudia vidia, že v súčasnom nastavení politického systému, s mohutným mediálnym protivníkom to nemá šancu. Skôr by som odporúčal, aby sa „ľavicové“ strany viac orientovali na zlepšenie politického systému, to myslím má u voličov potenciál naprieč rôznymi vrstvami spoločnosti. Preto som aj spísal vyššie spomínaný dokument, ktorý by mohol byť odrazom pre diskusiu o novom systéme, o idei ktorá by mohla osloviť…

         
        Reply
  • 25. júna 2020 at 8:54
    Permalink

    Vlastne ste to vystihol, Marian. cit. „Stredná generácia je takmer úplne zničená liberalizmom, postmodernou a konzumom“. Dodám, že „staré“ generácie sú najrozumnejšie, ale sú „odpojené“ od verejného života a ako dôchodcov im nedá verejnosť priestor k rozhodovaniu. Voľby nerátajte – aj dôchodcovia sú rozložení na matovičovcov, ficovcov a sulíkovccov…A mladí tí už v tom marazme žijú a narodili sa doň – im je bližšie HaryPotter a Narnia ako Jánošík či Vlčie diery, tomu kultúrne nerozumejú, takže „ako dobre, že práve ONI rozhodujú“, však? Ironicky napísané…nechcime do tejto situácie priamu demokraciu: lebo by možno v plebiscite odsúhlasili, že Slovensko je v 2020 súčasťou Uhorska, veď sú toho plné wikipedie či gúgle.

     
    Reply
  • 25. júna 2020 at 10:07
    Permalink

    Pan Moravčík, suhlas a mala oponentura. Vo Svajciarsku je presne taky kapitalizmus a konzumizmus ako na Slovensku. Problem je len v tom, ze sa ludom vstepuje 30 rokov, ze len nie priamu demokraciu. Toto robia politici a mainstream medii. Media to vsetko premlcia. Nevidim problem to kolportovat. Len chciet. Priamej demokracie sa najviac boji trieda majetnych, aby ich trieda nemajetnych nepripravila o majetok. Teda, trieda majetnych vynaklada maximalne usilie a prostriedky aby ku ziadej priamej demokracii nedoslo. A ked sa toto vie, tak to staci len patricne kolportovat….

     
    Reply
    • 25. júna 2020 at 10:55
      Permalink

      Súhlasím. Švajčiarsko je však viac ako 100 rokov prototypom „sociálneho trhového hospodárstva“ (ako to aj my máme v ústave) s veľmi dobrým sociálnym zabezpečením. A nie že by sa tam neobjavovali radikálne hnutia. Aj tu na stránkach Dav Dva som písal o referende o suverénnych peniazoch, alebo nedávno hlasovali o nepodmienenom príjme. Výsledok si vybrali sami.

       
      Reply
  • 25. júna 2020 at 12:22
    Permalink

    Pan Moravčík, suhlas a dalsi argument. Par poslancov sa da podstatne jednoduchsie zlobovat a zgorilovat ako vacsinu volicov… Preco nie zacat hned, ked aj Vy viete, ze vcera bolo uz neskoro?

     
    Reply
  • 26. júna 2020 at 0:43
    Permalink

    Myslím, že M. Twain napísal, že americkí senátori by nemali mať za menom štát, v ktorom ho zvolili, ale meno firmy, ktorá ho financuje…
    Chcem, ale hovoriť o inom: politiku dnes ovládajú médiá.
    Počas prestavby koloval vtip: aký je rozdiel medzi muchami a politikmi? Žiaden- oboch zabíjajú novinami…
    Asi viete, že novinárov nikto nevolí (často to funguje tak, že „píšu“, tí, čo neuspeli v politike alebo v odbornej činnosti). Spoločnosť, ktorú ovládajú nevolení, nezodpovední a neskúsení novinári (naviac v pokútnom žolde pokútnych záujmov) nemôže mať zodpovedných, skúsených a kompetentných politikov…
    Cenzúra (inkvizícia) oficiálnej politiky je najmä o uchovaní exkluzívneho postavenia nezodpovedných, predajných žuralistov. Fikcia „nezávislej žurnalistiky“ je moloch politickej, súdnej a mediálnej moci, ktorá buduje propagandistické zkorumpované impérium , v ktorom sa dá „nakúpiť“ všetko…

     
    Reply
    • 26. júna 2020 at 15:32
      Permalink

      KSČM PROPADLA DUCHU EKONOMISMU, NA IDEOLOGII S…

      Pane Janošovský, vítejte!

      To s tím Markem Twainem a senátory vs firmy stojící za nimi ─ opravdu sedí. Jsem si to ověřil na kom. europoslankyni ing. Kateřině Konečné, která bere od soudruhů v EP měsíčně 19 tisíc €, a protože obdržela druhý mandát za europoslance, má od Bruselu zaručen doživotní důchod 3000 € měsíčně. Inu, proti gustu žádný dišputát! Prima, jen si to neškrábat, soudruzi!

      Koho chleba jíš, toho píseň zpívej, aneb toto před třemi dny zveřejnil web KSČM:

      https://www.kscm.cz/cs/aktualne/aktuality/konecna-evropska-levice-ma-jasny-cil-bojuje-za-bezplatnou-vakcinu-proti-covid-19

      Dovolím si zveřejnit podstatnou část mého otevřeného dopisu europoslankyni Konečné.


      Chcete zajistit bezplatný přístup k vakcínám a léčivům souvisejícím s virem Covid-19. A kdo to bude financovat? Bill Gates se svou družinou z řad NWO? Nebo snad bývalá socialistická SLOVAKOFARMA? A kdo z toho bude mít zisk? A kdo se zaručí za zdrav. nezávadnost? Vy osobně? Dole v postskriptu máte názor primářky mikrobiologie a antibiotického centra Všeobecné fakultní nemocnice Václavy Adámkové. Nesnažte se nám mazat med kolem huby, soudružko europoslankyně. Jsem bývalý voj. zdravotnický instruktor z 80. let, dovolím si proto k tomu poznamenat následující.

      Vy to nevíte, že ve skutečnosti ŽÁDNÁ pandemie viru koróny NIKDY neexistovala? Že je to celé jenom lež jako věž? Vy to nevíte, že na obyčejnou sezónní chřipku umře po celém světě řádově, tedy 10x tolik lidí, přičemž to nikdo neřeší? Vy to nevíte, že na TBC umírá ve světě rok co rok dokonce 30x více lidí než na korónu, přičemž nikdo roušky proti nákaze TBC nevyžaduje, ačkoli se jedná o VYSOCE INFEKČNÍ A NEBEZPEČNÉ onemocnění, dokonce nikdo ani neruší povinnou školní docházku, jak se to vůbec poprvé stalo od dob Marie Terezie kvůli nafouknuté bublině pod poetickým názvem COVID-19?

      Soudružko Konečná, moc Vás prosím, řešte raději sociální problémy obyvatelstva, ne nesmysly pod kódovým označením COVID-19. Si uvědomte, že uzavření škol nejen v ČR na půl roku vede k decimaci celé vzdělávací soustavy, k řízené likvidaci firem a k děsivému skokovému nárůstu státního dluhu od března t.r. min. o 1 bilión Kč. Měla byste vědět, kdo a co stojí za celou akcí NWO pod názvem COVID-19, ale hlavně, PROČ se tak děje. Amer. dolar je v zoufalé situaci, euro jakbysmet, jsou to inflační mýdlové bubliny nafouknuté burzovními machinacemi ─ nekryté materiální zbožní výrobou.

      Soudružko Konečná, proto Švýcaři poskytují úvěry se ZÁPORNÝM ÚROKEM, jinak řečeno, když si ve Švýcarsku půjčíte, nejenže nemusíte platit úrok, ale ještě Vám banka ve Švýcarsku zaplatí odměnu za to, že jste si půjčila.

      On o tom hovořil nejednou i slovenský prof. Staněk, např. v září 2018 na Litoměřickém semináři, tedy, že Evr. centrobanka již připravila skrze nár. banky v členských zemích EU jen těžko uvěřitelný krok ─ KONFISKACE BANK. ÚČTŮ VKLADŮ OBYVATELSTVA!

      Soudružko Konečná, takové tsunami slovenští, čeští, ale ani ti ostatní důchodci ─ ještě nikdy neviděli… AKCE KORÓNAVIRUS je oním preludiem, cílem je ZADLUŽIT KOMPLET VŠECHNY NÁRODY AŽ PO UŠI, ABY BYLY NUCENY SANOVAT BANKY TÍM, ŽE SI ZAČNOU MASOVĚ PŮJČOVAT NA ŽIVOBYTÍ, PROTOŽE JINAK NÁRODY POJDOU HLADY!

      POSTSKRIPTUM:
      https://cnn.iprima.cz/ockovat-proti-covid-19-bych-se-nenechala-vir-ma-velke-pr-rika-primarka-3563

       
      Reply
  • 26. júna 2020 at 8:54
    Permalink

    Pan Janošovský, skoro mate pravdu. Zurnalisti, novinari su len figurkami. Su media, kde zamestnanci maju v pracovnej zmluve predpisany smer pisania. Proti Rusku, nic negativne proti USA,NATO,EU atd. Vzdy existuje sefredaktor. Tento je zodpovedny za cely obsah media. Dalej vykonava tu zurnalisticku politiku pre ktoru ho zamestnal MAJITEL.
    „Sloboda slova (nazoru) je sloboda cca 200 majitelov medii kolportovat verejnosti ich nazor, mienku.“

     
    Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Prepošlite článok emailom