Skrytá chudoba: Novodobý kolonializmus

Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Pri čítaní správ vidím, že  na portáloch a nielen tých bulvárnych,  hviezdi britská kráľovská rodina.

Každý deň nové, lacné správy o tom, čo a kedy  mali oblečené vojvodkyne, ktorá ako vyzerala, ako reprezentovala „korunu“. Fotografie šťastnej rodiny, manželských párov, dokonca samotnej kráľovnej, z nich robia novodobé modly. Aby toho nebolo málo, tak nám televízie priniesli pred časom ešte jeden bonbónik, v podobe divných pohybov britskej premiérky Mayovej.  Najskôr som to videla bez hudby, ale moje, mierne povedané zdesenie, nenapravilo ani to, že som potom túto show videla aj s hudbou. Nuž, prezentovať britskú premiérku ako „Dancing queen“, nebolo veľmi šťastné. Vo mne to vyvolalo dávnu spomienku na to, ako mi starý otec raz dávno kúpil takú pestrofarebnú sliepočku na kľúčik, ktorú keď natiahol, tiež tak divne poskakovala… Ako veľmi zvedavé, malé dieťa som ju mala za pár minút rozobratú, vypadlo z nej pár súčiastok a bolo po kúzle…

Okrem tejto bulvárnej kampane v našich médiách sa často skloňuje aj výraz „brexit“ a najmä to, aké dopady bude mať pre Slovákov, ktorí v Británii pracujú. Nedávno som videla v jednej z komerčných televízií správu o mladých manželoch, ktorí sa práve kvôli tomu vracali naspäť na Slovensko. Redaktorka sa ich spýtala, kde pracovali. Odpoveď znela, že najskôr pracovali na nejakej baliacej linke v tlačiarni a potom na baliacej linke banánov.

Možno majú médiá za úlohu prezentovať kráľovskú rodinu ako vzor dokonalosti a ikonizovať ich práve kvôli tomu, aby sa ľudia tu u nás nezaujímali o to, koľko našich ľudí, často s výborným vzdelaním pracuje v Anglicku ako lacná, pomocná pracovná sila.

Mňa osobne nezaujímajú outfity  kráľovských dám a ani to, že vlastne „ušetria“ tým, že si jednu  drahú róbu oblečú dokonca až dvakrát, ale zaujíma  ma to, ako je možné, že sme spolu s Britániou v jednom spolku s názvom EÚ a máme také priepastné rozdiely v platoch pracujúcich. Ako je možné, že jeden štát dokáže lepšie zaplatiť pomocnú pracovnú silu ako iný, vzdelaného odborníka?

Nezaujíma ma ani to, na koho sa podobajú kráľovské ratolesti, ako sa zabávajú, alebo čo mali oblečené, ale zaujíma ma to, ako žijú mnohé naše deti bez rodičov, ktorí musia ísť robiť práve túto lacnú pracovnú silu, aby  im zabezpečili aspoň nejakú životnú úroveň.

Nezaujímajú  ma kráľovské svadby a okázalý prepych, ktorým nám médiá zaliepajú oči, ale to, ako mladí ľudia na Slovensku nemajú budúcnosť, nemôžu si založiť rodiny  bez toho, aby sa zadĺžili na niekoľko desiatok rokov, alebo potom  rozmýšľali o tom, či si môžu dovoliť druhé dieťa, práve kvôli obavám, že nebudú môcť splácať dlhy.

Často premýšľam o tom, ako ľahko sa dá zakryť chudoba a závislosť jedného štátu, dobre premyslenou mediálnou kampaňou a cieleným zastieraním skutočností  účelovými klamstvami a polopravdami, ale aj ich bulvarizáciou  a vyvolávaním rôznych škandálov.

Žiaľ, tí, ktorí sa túto tvár skrytej chudoby snažia zakryť rôznymi spôsobmi, sami podľahli sebaklamu vlastnej dôležitosti a tomu, o čom sa snažia presvedčiť ostatných. Prestali si všímať, že ľudia im už neveria, aj keď  skúšajú stále nové spôsoby, ako ich presvedčiť o tom, ako sa majú dobre a akí sú slobodní…

Chudoba však vždy ostane chudobou, tak ako lož lžou, aj keď sa skryjú za okázalý prepych a silné slová…

Devana

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne




80 thoughts on “Skrytá chudoba: Novodobý kolonializmus

  • 16. novembra 2018 at 10:21
    Permalink

    K zajtrajšiemu pravicovému besneniu :

    Dobre, veľmi dobre, veľmi veľmi dobre počúvajte !

    Reply
    • 16. novembra 2018 at 17:03
      Permalink

      Martin.
      Ak je túžba po spravodlivej spoločnosti vyjadrená demonštráciou pravicovým besnením, tak nie ste zrelý ani na diskusiu o tom ako sa kŕmia husi.

      Reply
    • 19. novembra 2018 at 7:34
      Permalink

      Pridal by som ešte jeden, skorší, ale možno ešte zaujímavejší prejav tohto šmejda zo 16.12.1989, kde ma zaujal hlavne úsek od 11:53 do 12:18, keď svatý Václav z Barrandova ešte nemal na výber ( ako o rok či dva potom ) :
      – buď hladký priebeh reštitúcií a voľná ruka vtedy hitovým neoliberalizmom zdebilnených supov na čele s Klausom,
      – alebo ( pro-sociálne ) zasahovanie do ekonomicko-hospodárskej prestavby a hrozba, že mu majetok nebude ( v plnej miere ) vrátený na základe „náležite“ strihnutých zákonov federálneho zhromaždenia.

      A Vašek se rozhod nepřekážet – bližší košile než kabát – a z týchto kvetinkových prehlásení ostal jen cár papíru.

      Zaujímavý je aj nasledujúci úsek od 12:17 do 14:20 , ktorý znie ako skrytá vyhrážka, či varovanie. Vzhľadom na neistotu, a násilnosti v Rumunsku sa ani nečudujem, že 1,5 milióna komunistov zaliezla do búdy , kde tíško drkotali a robili to čo im nová svetrová verchuška povedala. Posledná skúška charakterov, boli voľby 1990, ktoré potvrdili bezcharakternosť tzv. mlčiacej väčšiny ( tzv. gumených komunistov ).

      Reply
      • 19. novembra 2018 at 10:18
        Permalink

        Martine, zdravím Vás.

        Napsal jste to přesně. Jen doplním výrok předsedy KSRF Zjuganova: „Revoluce v Rusku začne teprve tehdy, až se všechny obytné domy i s infrastrukturou z dob SSSR rozpadnou na šrot.“ A ono se to už děje, protože Rusko, zejména Sibiř, to není africký ráj v ČR či ve SR, tj. s vedry i v zimě. Např. nyní jsou v Jakutsku teploty kolem -30 °C s častými vichřicemi. To by zlomilo všechny pravičáky až na kost.

        Co dodat? To samé se týká i bratrů a sester z bývalé ČSSR. Novodobá lůza, tedy dělnictvo a rolnictvo, naprosto nechápe, že pod tím polystyrénem, kterým buržoa oplácal socialistickou panelovou výstavbu, tiká časovaná bomba, kterou nikdo už řešit nebude. Pak zbude jen vyrýt díru do země, aby bylo kam složit hlavu. Ale to my dva, Martine, už řešit budeme, naštěstí, až na tom Druhém břehu. ))

        Reply
        • 19. novembra 2018 at 11:09
          Permalink

          Jo – to se mi líbí. Cибирский мороз na pravičáky !

          Inak podľa vašej predpovede nás čaká ešte dlhý život, pretože pokiaľ paneláky nemajú nejakú stavebnú vadu ohrozujúcu oceľové výstuže a sú udržiavané, tak by podľa mňa mohli mať životnosť aj niekoľko stoviek rokov, čomu pomáha aj to oplácaní polystyrenem. Otázka je koľko sa dovtedy postaví a zrúti kapitalistických drevotriesok, ktorými sa dnes sanuje nedostatok bývania.

          A naopak – niektorí spoluobčania sú schopní aj 30 ročný poctivý socialistický železobetónový panelák poslať pod kytky.

          Takže ak revolúcia stojí na socialistických panelákoch, tak to si počkáme.

          Reply
          • 19. novembra 2018 at 15:57
            Permalink

            Martine, příjemné pondělní odpoledne!

            Když už jsme u těch proslulých sibiřských mrazů a tamějších děsivých polárních vichřic. Podívejte se na běžný život na zimní ulici v Norilsku na poloostrově Tajmyr pohledem z dobře vytopené kanceláře:
            https://www.youtube.com/watch?v=9Yv3gHZxfxs

            A nyní něco drsnějšího. Mimořádně surová zima sevřela Sibiř předloni, tedy v prosinci 2016 (rekord 22.12.2016 dosáhl v Jakutské republice -62 °C). Uvidíte záběry, které si u nás, tj. v horké a rozmazlené Evropě, ověřit
            opravdu nelze. Jsou tam např. záběry, jak při teplotě -60 °C hoši z okna paneláku vylijí hrnec vřelé vody na ulici (čas 2:30). Na zem však spadla již zmrzlá ledová tříšť. A to nejlepší uvidíte na konci. Jak v tom rekordním prosincovém předloňském mrazu pod -60 °C v Jakutsku se změnila v tuhnoucí kaši dokonce i vodka. )) Pravda, pobyt venku při těchto teplotách již ohrožuje lidské zdraví.

            https://www.youtube.com/watch?v=ODO0r1wAi3s

            POSTSKRIPTUM
            Tohle počasí bych přál po dobu jednoho týdne pražské prostitutce. A bylo by po řeči. ) Ještě jeden týden k tomu a Pražáci by prosili komunisty a Rusy o pomoc. )) Ale Martine, jen tak mimochodem, víte vůbec o tom, že glob. oteplení nejen zde v Evropě končí? Pravda, tohle Vám pravím já, TV Vám o tom neřekne ani slovo. A není to z mé hlavy.

          • 19. novembra 2018 at 18:10
            Permalink

            Vašku,

            copak ňáká vichřice nebo moroz – to si ruský človek hádam ani nevšimne.

            Ale keď už tuhne vodka-vodočka – až vtedy začína byť rusom zima – tuhne vodka – tuhne rus – tuhne Rus.

            Napadlo ma pri tých záberoch, že Rusko je pre tieto ukrutné prírodné podmienky konvenčnou vojnou ( bez zničenia životného prostredia ) neporaziteľné. Stiahnu sa za Ural a kto by si šiel po nich, išiel by si po smrť. Ten kto by chcel šíru Rus získať, musí si počkať, až namiesto ľudí, budú účinne môcť viesť vojnu stroje. A v takýchto podmienkach.

            O konci globálneho otepľovania nič neviem – najteplejší November / Listopad aký si pamätám ma presviedča o inom.

            Ale ak je Valašsko už zakydané snehom, a Vy ste odrezaný od sveta, toš priložte do ohňa a začnite rozprávať – končí otepľovanie, alebo začína ochladzovanie ?

          • 19. novembra 2018 at 21:28
            Permalink

            Martine, příjemný večer.

            Rusko neohrožují přírodní poměry, ale ruský oligarchát. Amerika ani Čína nemají zapotřebí řešit voj. napadení Ruska, když min. polovina ekonomiky RF je v rukou zahran. kapitálu. Jinak řečeno, Rusko je již prodáno jako Aljaška v r. 1867 carem Alexandrem II.

            Slovo ke glob. oteplení klimatu. Mé rodné Valašsko neřešme, to není směrodatné. ) Mnoho se píše, mnoho se mluví, zatímco voda teče, jak pravila nejen moje babička. Mám rád grafy, protože jsou stručné, avšak vypovídací hodnotu mají miliónkrát vyšší než vodopády slov.

            Martine, proto předkládám Vaší pozornosti dva grafy, které nejen Vám mediální žumpa neukáže. Mám na mysli vývoj plochy s mořským ledem. Řekl bych, že tomu porozumíte.

            ARKTIDA:
            http://nsidc.org/data/seaice_index/images/daily_images/N_stddev_timeseries.png

            ANTARKTIDA:
            http://nsidc.org/data/seaice_index/images/daily_images/S_stddev_timeseries.png

            A pro doplnění si zkuste přečíst tohle (o tom média taktéž mlčí jako partyzáni):
            https://www.euro.cz/light/proti-proudu-bulharsky-astronom-predvida-dobu-ledovou-1328755

          • 20. novembra 2018 at 18:29
            Permalink

            Vašíku,

            otázka je – a čo hrúbka ľadovcov ?

            Kým vedátori budú pátrať a hádať sa či teplo a či zima, čo takto hlasovanie o tom´, ako nás Zem vypľuje z nej preč.

            Ja hlasujem za to teplo !

          • 21. novembra 2018 at 1:28
            Permalink

            Martine, dobrou noc.

            No, Váš argument o tloušťce ledu je SPRÁVNÝ A LOGICKÝ. Jednoznačně souhlasím. Plocha ledu může být 2x menší, ale zároveň vrstva ledu 2x větší, aby pak nula od nuly pošla. ) Anebo naopak, samozřejmě. )

            Nehledě k tomu, že roztopení mořského ledu nemá na hladinu svět. oceánu sebemenší vliv. Na hladinu oceánu v současnosti má vliv jen pevninský led v Antarktidě na jihu a v Grónsku na severu. Od začátku pozemních měření v roce 1870 byl zaznamenán souhrnný nárůst hladiny oceánu o 195 mm, což je důsledek tání grónského pevninského ledu, protože kubatura antarktického ledu naopak roste.

            https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/65/Trends_in_global_average_absolute_sea_level%2C_1880-2013.png

      • 25. novembra 2018 at 12:46
        Permalink

        Vážim si Václava Havla. Bol to čestný bojovník za sociálnu spravodlivosť a slobodu.

        Reply
    • 16. novembra 2018 at 15:19
      Permalink

      1. Komunizmus nebol nikdy nikde na svete.
      2. Socializmus nebol a teda kapitalizmus vždy bol okrem štátov „vyspelého Západu“ plus Japonsko aj v celej strednej a južnej Amerike, Ázii, Indii, Strednom východe a Afrike. Neviem o tom, že by v týchto mimozápadných štátoch s pár miliardami obyvateľov ľudia žili dlhšie a s vyššími platmi ako my v socializme.
      3. Ten „vyspelý Západ“ celé stáročia drancoval kolónie po celom svete. To sa potom bohatne …

      Reply
      • 16. novembra 2018 at 15:38
        Permalink

        Pán Juhár, ten „vyspelý Západ“ drancuje nielen staré kolónie, ale aj nové, ktoré sa mu samé a dobrovoľne ponúkli, len v terajšej dobe, to robí omnoho sofistikovanejším spôsobom a pomáhajú mu armády domácich drábov, skrývajúcich sa rôzne inštitúty a a organizácie a pod.

        Reply
        • 16. novembra 2018 at 17:35
          Permalink

          Súdružka Devana.
          Keď vznikla Ćeskoslovenská republika tak Rakúsko dosahovalo 70% HDP Československa. Keď končil socík v r. 1989 tak Československo dosahovalo len 40% HDP Rakúska. Takže v kolóniách to asi nebude, keďže Rakúsko žiadne kolónie nemalo. A mimochodom Angličania, Śpanieli, Holanďania či Portugalci už dávno kolónie nemajú, keďže ich kolónie sú samostatnými štátmi. Problém je, že vo väčšine sa k moci dostali diktátori a tam kde nie je sloboda, nie je ani prosperita.
          PS A čo také Japonsko ktoré nielenže namalo kolónie, ale nemá ani nerastné bohatstvo.
          Fakty nemôžete zmeniť a príčinou nižších platov je skutočnosť, že sme boli „socialistickým“ teda neslobodným totalitným štátom.

          Reply
        • 17. novembra 2018 at 19:18
          Permalink

          Súhlasím a spresňujem:
          „drancoval a drancuje …“

          Reply
      • 16. novembra 2018 at 16:46
        Permalink

        Pán Juhár.
        .Fakty sú fakty. A môžete sa ich snažiť ohýbať ako chcete je to fakt. A na to či slovenskí občania žili za totáča kratšie či dlhšie existujú štatistiky a dôkazy. Mimochodom, od r. 1990 sa priemerný vek mužov zvýšil cca o 3,1 roka. A ešte je to stále rozdiel asi 2,5 roka oproti starým Európskym krajinám.
        .
        Socializmus tu bol a my sme ho zažili. To čo Vy chcete nazývať socializmom, alebo komunizmom je neuskutočniteľná utópia, keďže naráža na prirodzený pud sebazáchovy.

        Reply
        • 17. novembra 2018 at 19:27
          Permalink

          Fakty sú fakty a debilizmus je debilizmus. A tým je napríklad porovnávať vek dožitia napr. v 60. rokoch s rokmi 90-ymi. To môžeme potom porovnávať aj so stredovekom a priemerným vekom 35 rokov.
          Správna metodika je porovnávať zásadne v rovnakom období rôzne štáty.

          Reply
          • 17. novembra 2018 at 22:48
            Permalink

            Áno máte pravdu, citujem Vás:
            „Správna metodika je porovnávať zásadne v rovnakom období rôzne štáty.“
            vtedy je ten rozdiel v neporospech socíku v r. 1990 asi 7 rokov:)

  • 16. novembra 2018 at 15:24
    Permalink

    Paní Devano, srdečně Vás zdravím z vých. Moravy!

    Nechci zbytečně komentovat Vaše slova, jelikož s nimi nejenom plně souhlasím, ale, především, Vaše slova jsou plně odpovídající levicovému světonázoru. Já Vaše slova na ruském netovém prostoru prezentuji ještě i takto. Pokud letíte v letadle 12 km nad Zemí, les se prostému oku jeví jako jednolitá zelená plocha. Abychom ale život v lese s veškerou jeho pestrostí nejen spatřili, ale i pochopili, musíme přistát zpět na Zemi a vstoupit do lesa, abychom zjistili, že les se skládá z mnoha jednotlivých stromů, jednotlivých zvířat, jednotlivých, často velice pohnutých osudů těchto živých tvorů. A tak je to i lidskou společností. Sdělovadla nám líčí kapitalistický ráj to na pohled, tj. z výšky 12 km, co je ale dole, to již hlásné trouby o tomto „ráji“, – nepoví.

    POSTSKRIPTUM aneb POZNÁMKA
    k tomu, co uvedl jediný specialista na všechno, tedy amorfní frajer mnoha tváří.

    15. srpna 1971 prezident USA Richard Nixon zrušil tzv. zlatý standart, čímž definitivně odstranil jakékoli krytí dolaru zlatem, či jinými cennými kovy nebo jiným zbožím, ovšem, následně i všech ostatních měn, které jsou na US$ závislé. Tímto Nixon nahradil zlato vzduchem, dolary proměnil ve virtuální mezinár. měnu věčně zvedající amer. ekonomiku z močálu na úkor celé planety.

    15. srpen 1971 tak započal všeobecný celoplanetární mechanismus věčné inflace, tedy, peněz více, zboží kryjícího tyto peníze – naopak méně, aby mohly tyto inflační dolary v USA udržet v chodu vlastní katastrofálně neefektivní hospodářství. Natolik neefektivní, že nelze na této planetě nalézt horší ekonomiku hraničící s naprostou zvrhlostí, než právě v USA.

    Podíl USA na spotřebě planetárních surovin činí asi 40 %, na tvorbě celoplanetárného odpadu se USA podílí 50 %, avšak podíl USA na planet. HDP činí 20 %, podíl obyvatelstva USA na obyvatelstvu planety Země činí méně než 5 %. Z uvedených údajů plyne, že natolik děsivě prodělečnou, přesněji, neuvěřitelně hýřivou ekonomiku mohou USA držet v chodu jedině tak, že US$ je hlavní měnou planety, že US$ není krytý zlatem, aby nebylo možno spočítat jeho skutečnou hodnotu vůči ostatním měnám planety, aby bylo možno pravidelně a takřka neomezeně emitovat nové US$, které do celosvětového oběhu Státy zařadily tím, že za ně nakoupily produkty nebo služby v zahraničí na stále rostoucí dluh!!!

    Resumé? Kdyby se zbytek planety, tedy mimo USA, postavil vůči USA s požadavkem krytí US$ zlatem aj. reálným zbožím, vznikl by celoplanetární státní převrat, jenž by amer. ekonomiku uvrhl do stavu naprostého kolapsu, poněvadž ekonomika USA by byla postavena před hotovou věc, tedy, jak vyrovnat záporné saldo obchodní bilance USA, jež se vyvíjí nezřízeně od výše zmíněného 15. srpna 1971.

    8. září 2017 státní dluh USA poprvé v jejich dějinách převýšil 20 biliónů (20 tisíc miliard) US$. Čili, státní dluh Státy zvedly k dnešnímu dni z 10 biliónů US$ v krizovém roce 2008 na bezmála 22 bilióny US$ (!) k dnešním dni, tedy, za deset let o dost více než o 100 %!!! Těch předchozích, tedy prvních 10 biliónů US$ státního dluhu, Státy hromadily předchozích více než 200 let!!! Co to znamená? Pro ilustraci uvedu následující šokující fakta, ne nepodobná hrozící světové apokalypse.

    Nynější státní dluh USA činí bezmála 22 bilióny US$. Toto číslo znamená, že každou minutu tento dluh roste zhruba o 2 milióny US$. Na jednoho obyvatele USA (celkem 327 miliónů) tak připadá průměrný státní dluh přes 66 tisíc amer. dolarů, jen pro zajímavost, ve Švýcarsku je to 3x tolik, tedy dokonce 200 tisíc (!) US$ na osobu (vůbec nejvyšší zadlužení na planetě Zemi), avšak státní dluh v Africe na jednoho obyvatele činí pouhých 60 až 100 US$.

    Životní úroveň v soudobém imperialistickém kapitalismu je tak přímo úměrná státnímu dluhu na obyvatele. Proč? Jelikož neustále se zvyšující státní zadlužování vede za nynějšího imperialismu s vůdčím postavením USA na této planetě k emisi amer. dolaru na udržení této nezřízené životní úrovně nepokryté ani zlatem, ani jakýmkoli jiným zbožím, tedy ani prací. A nyní to klíčové.

    V tzv. kriz. roce 2008 činil podíl státního dluhu na HDP USA necelých 68 %. Avšak o 10 let později, tedy letos, tedy v r. 2018, je to již 110 %! Z uvedeného plyne tak jediný závěr. Podíl státního dluhu na HDP USA za posledních 10 let, tedy oproti tzv. krizovému r. 2008, – vzrostl o 62 %! A tento vývoj rozhodně nelze považovat za zažehnání krize ekonomiky USA, a tedy i ostatní ekonomiky závislé na amer. dolaru, jenž od 15.8.1971, tedy již přes 47 let, není krytý ani zlatem, ani jakýmkoli zbožím, takže je možné již 47 let spekulativně a naprosto svévolně, uměle a direktivně sestavovat vysoce nadhodnocené směnné kursy amer. dolaru k národním měnám a k euru tak, aby miliardy otroků živily necelých 5 % obyvatel planety Země v srdci svět. panství, tedy v USA.

    Reply
    • 16. novembra 2018 at 15:42
      Permalink

      Aj ja Vás zdravím pán Vašek a ďakujem za komentár, s ktorým súhlasím.
      V socializme sa dali ľudia veľmi ľahko oklamať falošným pozlátkom Západu a teraz na to doplácajú…
      Mali len ten pohľad na západný spôsob života,aký ste opísali…

      Reply
      • 16. novembra 2018 at 16:57
        Permalink

        Súdružka Devana.
        Za socializmu ľudia túžili predovšetkým po slobode a spravodlivosti. Teda po tom, čo tu neexistovalo a čo malo skutočnú hodnotu. Znamená to, že nič neviete o hodnotách a Vaše sú len o túžbe mať plné bruško, o ničom nerozhodovať, lebo je to namáhave a tichúčko poslúchať, aby sme neúspechy mohli prisúdiť tým čo sme poslúchali.
        Teraz máme možnosti koľko chceme a predovšetkým môžeme určovať kam bude kráčať náš život sami a nie strana a vláda.

        Reply
    • 16. novembra 2018 at 17:02
      Permalink

      Súdruh Vašek z Moravy.
      1. Súdružka Devana Vám aj tak nerozumie, keďže ide o ekonomického analfabeta. Mimochodom, to čo prezentujete sú dosť nereálne vízie pomiešané s čiastočnými a pokrútenými faktami.
      2. Národné ekonomiky si o sebe rozhodujú sami a ak sa zadlžujú, tak iba preto aby napĺňali nereálne populistické sľuby
      3. Váš príspevok je jednoducho od veci, keďže nevysvetľuje príčinu, prečo sú v Západnej Európe vyššie platy.

      Reply
  • 16. novembra 2018 at 16:42
    Permalink

    Ako priznáva António Guterres, generálny tajomník OSN, do kategórie biedy aktuálne po celom svete patrí asi 800 miliónov ľudí.
    Denne umiera na následky chudoby vo svete 30 tisíc detí !!!
    Ryder ďalej v príhovore zdôraznil, že je neprípustné, aby v súčasnosti bolo stále 168 miliónov detí na svete nútených pracovať, pričom 85 miliónov z nich vykonáva nebezpečnú prácu. Deti konajú prácu v poľnohospodárstve (99 miliónov), v baniach, továrňach a cestovnom ruchu.
    CHUDOBA NA SLOVENSKU?
    Socializmus – žiadna
    Kapitalizmus – chudoba ohrozuje 670-tisíc ľudí

    Reply
    • 16. novembra 2018 at 16:53
      Permalink

      Pani Slavomíra.
      Vy ste prišli z mesiaca?
      Za socializmu sme tu boli všetci chudobní ako kostolné myši. A ozaj viete že existovali aj sociálne podpory?
      Pochádzam so štyroch súrodencov a môj otec bol celý život invalidný dôchodca a mama pracovala ako upratovčaka v škôlke, neskôr na železnici.
      Boli sme na tom tak zle, že mama vždy išla pred začatím školského roku požiadať o jednorazovú sociáanu podporu, keďže sme nemali ani na najnutnejšie veci, sotva na jedlo.
      Paradoxne sme ju aj jednorazovo dostali,.. cca 500 Kčs.
      Za socíku som si teda chudoby užil, ale všetci sme žili v rovnakosti a chudobe. Rovnosť taktiež nejestvovala.
      Vy sa spamätajte a začnite žiť v realite. Tie nezmysly že za socíku nejestvovala chudoba šíri iba človek ktorý verí svojim snom a odmieta krutú skutočnosť o odpornom režime.

      Reply
      • 16. novembra 2018 at 17:35
        Permalink

        Ešte raz, pán Jankech/ Stalin: Denne umiera na následky chudoby vo svete 30 tisíc detí !!!
        UMRELI STE?
        /To len, aby ste nemali pocit, že s Vami nikto nediskutuje./

        Reply
        • 16. novembra 2018 at 22:11
          Permalink

          Súdružka Slavomíra.
          Tak im umožnite aby sa mohli stať občanmi bohatších krajín, alebo im prispejte.
          .
          A ja nežijem život pre biologickú existenciu. To žije aj stonožka, či červík. Ja chcem žiť predovšetkým slobodne a aj v prosperite ,ktorá sa pre obyčajných ľudí nedá dosiahnuť totalitarizmom.
          Choďte sa pozrieť do vyhlásených turistických destinácií tak v septembri. Sú tam dôchodcovia z celej Európy a užívajú si luxusné dovolenky z obyčajných nemeckých, švajčiarskych, rakúskych, belgických, či francúzskych dôchodkov. A sú to obyčajní ľudia, ktorí nikdy neboli na pomery týchto krajín boháčmi. Tak prečo si to neužívajú aj tí slovenskí?
          Lebo tu bol 40 rokov chorý a odporný režim, ekonomicky nevýkonný, ľudsky zaostalý.
          Už sa spamätajte súdružka Slavomíra.

          Reply
    • 16. novembra 2018 at 17:48
      Permalink

      Tie deti pracujú a zomierajú kvôli nenásytnosti Západnej kultúry, do ktorej sme sa vďaka konzumnému spôsobu života začlenili aj my…
      U nás to zatiaľ nie je až také zlé, ale existuje mnoho typov skrytej chudoby, ktorá trápi našich občanov, jedným z nich sú aj nízke platy oproti „vyspelým krajinám“ EÚ, ktoré som spomenula v článku.
      A zastrašovanie ľudí tým, že investori od nás odídu, ak nebudú robiť za platy, ktoré ľuďom ponúkajú je poriadna špinavosť.
      Lenže ľudia, to už začali brať ako samozrejmosť a niečo normálne. Vykorisťovanie človeka človekom, však normálne nie je, ale je nemorálne…

      Reply
      • 16. novembra 2018 at 18:13
        Permalink

        Presne tak, Devana, deti umierajú od hladu kvôli nenásytnosti bohatých. Ale ten paradox, chudoba oslavuje kráľovskú rodinu.
        Hurááá, Harryho Meghan je tehotná! O chvíľu bude mať svet pôrodné bolesti!

        Reply
      • 16. novembra 2018 at 22:27
        Permalink

        Súdružka Devana.
        Faktom však je, že tam kde umierajú deti, vládnu diktátorské režimy, ktoré bránia slobodnému rozvoju ekonomiky a potláčajú ľudské práva. Mimochodom, Vy ste proti uplatňovaniu ľudských práv však. A to je ten problém, keďže niektorí nevzdelanci si myslia, že to bráni nastoľovaniu novej , ale vždy iba totalitnej kultúry.
        A to že ste ekonomický analfabet je zrejmé . Lebo by ste vedeli, že v súčasnosti hľadajú investori pracovníkov aj v zahraničí, keďže ich nemôžu u nás nájsť. A nikto, kto pracuje v automobilkách či strojárskych podnikoch a pod. netrpí chudobou, ak teda neprehral svoje vlastné peniaze v kartách, keďže platy sú nadštartné.
        .
        Ak tvrdíte že vykorisťovanie človeka človekom nie je normálne, tak vykorisťovanie človeka štátom je už normálne však? Skúste si zistiť aký je priemerný plat pracovníkov v súkromnom sektore a aký v štátnom.( na to sú štatistiky, ale na toto poznanie veľa rozumu netreba) Takže ak niekto poukazuje na vykorisťuje človeka človekom( kapitalistom) je nesmierne pokrytecké až sa z toho dvíha žalúdok ak neukáže že štát vykorisťuje ako otrokár ak nie viac.
        Mňa vždy vykorisťoval štát a tak to tu aj zostane a preto zostaneme chudobní.

        Reply
  • 16. novembra 2018 at 20:28
    Permalink

    Opäť vynikajúci článok, blahoželám a ďakujem

    Reply
    • 16. novembra 2018 at 22:31
      Permalink

      Súdruh Mak a v čom je vynikajúci?
      Je to akurát tak znôška bezvýznamných hlúpostí na úrovni siedmaka ZŠ.
      Vy ste dokončili základnú školu?

      Reply
  • 17. novembra 2018 at 0:53
    Permalink

    VZKAZ PRO REDAKCI DAV-DVA

    Jsem překvapen, nakolik jistý žebrák ze socialismu, jehož matka nedokázala vychovat ke slušnému chování, drží v šachu doslova celou diskusi DAV-DVA, včetně redakce, která nedokáže tomuto frajerovi, který uráží dokonce už i dámy ve zdejší diskusi, jaksepatří zatnout tipec. Je to jasné, můj bývalý kolega z pracoviště měl pravdu, když tvrdil, že horší než všichni Rothschildové a Rockefellerové dohromady je lumpenproletariát z jediné dílny ve špinavé fabrice z mozkem otroka, kterému stačí zadlužené chemizované žrádlo a sto dolarů do kapsy, aby hned na druhý den se sobě rovnými provedl hurónský státní převrat.

    POSTSKRIPTUM
    Ta samá lůza vám na Slovensku po tisících včera demonstrovala za ukrajinské poměry. A u nás v Česku to samé s A. Babišem. Prostě hnojiště organizované lumpenproletariátem. U nás tomu říkají pražská kavárna. Jen tak dále, český a slovenský národe, jen tak dále, zahrávej si s ohněm!

    Reply
    • 17. novembra 2018 at 7:53
      Permalink

      Krátke zamyslenie: otec invalidný dôchodca, matka upratovačka, štyri deti, nemajú čo jesť, ale on, stalinobrežnev-pán Daniel Jankech, vychodí bez problémov vysokú školu– odpornýýý režim. No vyjadrovanie na úrovni siedmaka základnej školy. Prepánajána, prečo urážam siedmakov! Bože, mne je ešte ten červík sympatickejší ako tento „pán“.
      Tisíce na námestiach, pán Vašek? Ale nás je 5 miliónov!

      Reply
      • 17. novembra 2018 at 8:40
        Permalink

        Pani Slavomíra, mne zasa príde veľmi infantilné po 30 rokoch „slobody a demokracie“ neustále nadávať na komunistov a hádzať na nich vinu za terajšiu špinu v spoločnosti.
        „Demokrati“ mali dosť dlhé dobu na tom aby dokázali svoje kvality a to ako s týmto štátom a národom skutočne myslia.
        Najjednoduchšie je, hádzať zodpovednosť za vlastné zlyhania na iných a na tomto veľmi pekne vidieť vyspelosť tejto spoločnosti a jej predstaviteľov…

        Reply
        • 17. novembra 2018 at 11:20
          Permalink

          Súdružka Devana.
          Čísla neklamú, za západnými krajinami zaostávajú všetky bývalé socialistické štáty. Faktom teda je že socializmus ich postihol natoľko, že sa tak ľahko nevzchopili.
          Druhou stranou mince je aj to, že to vlastne spôsobili ľudia.
          Ak im nevadí že z mladých angažovaných občanov ktorí chcú spravodlivú spoločnosť robia kriminálnikov, tak je tu asi problém s morálkou a hodnotami.
          Ak sa im páčia zlodeji vo vláde, tak potom musia byť aj chudobní.

          Reply
        • 17. novembra 2018 at 11:22
          Permalink

          Devana!
          MODERNÁ ROZPRÁVKA
          Spravili pegasa zo somára!
          Pozrite sa, deti, po oblohe somár letí!
          A zazvonil zvonec,
          rozumu je koniec.

          Reply
    • 17. novembra 2018 at 8:45
      Permalink

      Pán Vašek, ak by som Vám dala link na môj posledný článok na inom portále, tak by ste videli „úroveň debaty“…
      Niekedy je dobré čítať názory oponentov, aspoň vieme s kým máme tu česť:-))

      Reply
      • 17. novembra 2018 at 10:58
        Permalink

        Súdružka Devana.
        Nielen čítať, ale ak sú ako dávate najavo nesprávne aj vedieť oponovať. A ak oponovať neviete, tak asi tie správne názory nemáte.

        Reply
    • 17. novembra 2018 at 10:57
      Permalink

      Súdruh Vašek.
      1. Správam sa slušne. Nikoho som neurazil. Ale ak o niekom kto nerozumie ekonomike napíšem že je ekonomický analfabet, tak to nie je urážka. Ak o niekom kto má plešinu napíšem že má plešinu, tak je to fakt a nie urážka. Dúfam že teraz už rozumiete. Ale ak sa na to niekto urazí, je to jeho mentálny problém.
      2. Nikoho tu nedržím v šachu, každý má možnosť logicky vyvracať moje argumenty. Ale namiesto toho ma diskutujúci len urážajú. Nuž keď je niekomu sympatickejší červík ako ja, tak to uráža však. Ale viem sa nad to povzniesť, ide o slabých a nevzdelaných ľudí.
      3. Ľudia ktorí bojujú na námestiach proti skorumpovaným zlodejským vládam, na Slovensku, Česku či Ukrajine, bojujú za slobodu, spravodlivosť a prosperitu.
      4. Ale paradoxne, tí čo bojujú za lepšiu spoločnosť Vám prekážajú a tí ktorí rozkrádajú milióny, ktoré chýbajú v zdravotníctve, či sociálnej sfére Vám nevadia.
      To ste potom aký ľavičiar?

      Reply
  • 17. novembra 2018 at 10:04
    Permalink

    Vážená pani autorka a vážení prispievatelia.

    Je pomýlené „socialistické československé“ vzdychanie za socializmom ktorý nemal žiadne hodnoty
    nemal žiadne princípy a nebol ľavicový
    BOL to štát ktorý sa tak veľmi podobal tomu dnešnému.

    Aj dnes straníci a tí čo sú pri moci chcú zabezpečiť seba a svojich…
    Umiestniť ich do úradov, štátnych podnikov, verejných služieb, LEN ABY boli platení štátom.
    Nezaujímajú ich morálne hodnoty ľudí, ich schopnosti, vedomosti a vzdelanie.
    Zaujíma ich len a iba vlastný prospech.
    „Presvedčení“ komunisti nám vládli aj po roku 89.

    čič, mečiar, kováč, šuster, gašparovič, fico, richter…
    aby som nezabudol kiska… ten sa priznal že do strany chcel ale nezobrali ho

    dookola opakovať o socializme a nevidieť že tam bolo 90 percent karieristov
    a rovnako ako dnes nemali žiadne princípy, žiadne hodnoty a žiadnu túžbu po spravodlivosti,
    po ľudskosti, po vzájomnej pomoci, žiadna rovnosť bratstvo, spolupatričnosť…
    IBA nahrabať sebe a svojim…

    to je tá najväčšia chudoba – chudoba ducha a presvedčenia, presvedčenia predaného za materiálne výhody, za teplé miesta, chaty, mať viac a skôr ako ten druhý…

    skúste sa zamyslieť prečo majú tzv ľavicové smery takú malú podporu občanov ?
    lebo neriešia problémy slovenska, nezaujímajú sa o životy ľudí u nás…

    stále dookola to isté zahraničie a história …
    o súčasnosti o reálnych riešeniach?
    na to treba odvahu, vedomosti, znalosti…

    nebáť sa diskusií a vedieť argumentovať
    to sa bez princípov, hodnôt a morálky nedá…

    Reply
    • 17. novembra 2018 at 11:12
      Permalink

      Pán Zvolen .
      Bingo.
      Vrele s Vami súhlasím. Konečne ste to pomenovali. Vyplakávanie ako bolo za socializmu nepomôže, keďže vieme ako bolo. A aj ste zásadne pomenovali ako je!
      Ale ponúkať riešenia je už ťažšie. Zatiaľ ste tu prvý čo začal reálne uvažovať a diskutovať. Tu treba začať.
      Ale nie Blahovými článkami, korý iba ľavičiarstvo či sociálne cítenie len predstiera. On je len samoľúby narcista ktorý si zvykol na peniaze a poslušne dvíha ruky za rozkrádačskú politiku. Zvykol si na peniaze a to je veľké lákadlo.
      .
      Okrem iného, on nie je ľavičiar a to čo ako herec hrá je fabulácia, neverí tomu, je to len predstavenie pre jednoduchých ľudí. Čím skôr to redakcia pochopí, tým lepšie.
      .
      Čo sa týka riešení, treba začať tými čiastkovými,napr.
      – riešenie dlhých čakacích lehôt u lekára a tiež prístup lekárov k pacientom
      – nízke prídavky na deti ( na Slovensku 20 eur, v Rakúsku cez 100 eur na dieťa)
      – starostlivosť o nevládnych a ťažko chorých v domácich podmienkach
      a tak nejako podobne. Hľadať spojencov na politickej scéne, ktorý presadia racionálne riešenia problémov, nie sa vymedzovať voči každému, kto nemá socialisticko- boľševický názor.
      Ale súdruh Blaha a SMER nie je ten správny partner na presadzovanie sociálnych riešení.

      Reply
    • 17. novembra 2018 at 11:19
      Permalink

      Pane Zvolen, napsal jste toto: „skúste sa zamyslieť prečo majú tzv ľavicové smery takú malú podporu občanov? lebo neriešia problémy slovenska, nezaujímajú sa o životy ľudí“

      Pokud jsem Vás pochopil správně, tak to jedno procento hlasů, které dostane na Slovensku KS, je důsledek toho, že pravice vládne na Slovensku lépe než komunisti v ČSSR? To chcete říci? Proto slovenský lid miluje pravičáky? Jo? A český lid jakbysmet?

      Jinak řečeno, soudobí vládci budují Slovensko lépe než komunisti za Husáka? A kdo vám na Slovensku vybudoval Vážskou kaskádu a všechny elektrárny, abyste nesvítili svíčkami? V jakém režimu vyrostly fabriky na Slovensku, které tento režim dokonale zlikvidoval? Pokud vím, za Masaryka bylo na Slovensku naprosté HOVNO, svrab, bída a neštovice, jen drotári. Slovensko namnožilo svůj ND oproti r. 1948 za 40 let v ČSSR 12x! Díky komunistům, aby bylo jasno, na tom trvám!

      A když tajemníci KS v ČSSR kradli matroš na své chajdy a domečky, milý pane kolego, tak to nakradené zůstalo doma pod střechou, ne v kdejaké řiti na Západě, jak to učinil Váš frajer Babiš za miliardy amer. dolarů, odkud to zpátky nedostane již ani svatá Panna Mária!

      A dluhy měla ČSSR skoro nulové! A dnes? Bez půjček v bankách na lichvářský úrok mamy nezaplatí děcku ani ty pitomé školní potřeby a školní obědy. O bydlení ani nemluvím, socialistické „králíkárny“ se dnes prodávají jako zlaté cihly, v ČSSR si to mohla dovolit i uklízečka, která ani vychovat neuměla svoje čtyři děcka, tak jsou dnes drzá, jako štěnice. Všecky rodinné vily a panelová sídliště mají slovenští dělníci ze socialismu, aby nespali v dírách v zemi! Nic z toho, co je k vidění na Slovensku, se za posledních 29 roků nevybudovalo, vše v ČSSR! Takže asi takto, pane Zvolen, proto vzpomínáme socialismus, protože to nebyl režim, ale NEBESKÝ RÁJ na této Zemi.

      Reply
      • 17. novembra 2018 at 11:27
        Permalink

        Vašek z Moravy.
        Porovnávajme sa s vyspelejšími štátmi, nie súčasnosť s minulosťou. Potom dostaneme plastickejší obraz o „našich“ úspechoch. V provnaní s inými napríklad Nemeckom ktoré bolo po 2. svetovej vojen úplne zničené sme úplne smiešni v tých úspechoch.

        A ešte dodatok.
        -Kto má za následok 269 popravených politických väzňov ktorí sa ničoho nedopustili?
        – Kto zobral ľuďom pôdu aby ich zbavil slobodného rozhodovania?
        – Kto úplne ožobračil o úspory všetkých aj chudobných ľudí o úspory menovou reformou vr. 1956?
        – Kto má na svedomí 10 000 občanov, ktorí boli nevinní a zomreli vo väzniciach či po prepustení na následky brutálneho zaobchádzania?
        – Kto má na svedomí stovky zastrelených na hraniciach, ktorí chceli z tohto raja na zemi čo ste budovali bodákmi a samopalmi ujsť?
        Sa spamätajte

        Reply
        • 17. novembra 2018 at 12:27
          Permalink

          Pán Vašek!
          Človek je tvor spoločenský?
          Alebo netvor?

          Práve na Vás reaguje spoločenský netvorom, nedajte sa vyprovokovať!

          Reply
        • 17. novembra 2018 at 12:48
          Permalink

          Súdruh Daniel Jankech, pretože len také označenie si zaslúžite. Počet doterajších obetí zločinnej invázie USA a Veľkej Británie do Iraku, ktorá bola podporená aj kolaborantskou vládou Slovenska pod vedením M.Dzurindu, prekračuje podľa odhadov dva milióny ľudí – zavraždených, zranených alebo na úteku.
          Ako je možné, že ste proti irackému “augustu 1968” dodnes nepozdvihli hlas ? A keď tak moralizujete, dám Vám rovnakú otázku, ako som Vám dal na inom mieste, kde vás tiež zablokovali – už ste zaplatili za štúdium, zdravotníctvo a sociálne služby, ktoré Vám poskytol zvrhlý socializmus ?

          Reply
    • 17. novembra 2018 at 14:52
      Permalink

      Vážený pán Zvolen…
      O chudobe ducha som už písala…
      Všimla som si, že neustále argumentujete v zmysle „lebo niekto“…
      A stále píšete o odvahe a riešeniach.
      Ľudia, ktorí sa dokážu poučiť z histórie a chýb, dokážu tvoriť aj budúcnosť.
      Naša terajšia situácia na Slovensku a aj Novembrový prevrat boli dlho pripravované práve v zahraničí, aby si Západ dokázal udržať životnú úroveň, ak by likvidácia socializmu nebola u nás prebehla tak ako sa to stalo, tak verím tomu, že by bola použitá vojenská agresia.
      Ľudia v novembri nevyšli do ulíc, kvôli komunistom, ale kvôli kolosálnemu klamstvu o mŕtvom študentovi Šmídovi…
      Bol to ekonomický a mocenský prevrat, o ktorí sa snažia ľudia dotovaní zahraničím aj teraz, lenže burcovanie národa sakrálnou obeťou Kuciakom a Kušnírovou nevyšlo, preto je potrebné vedieť a vidieť aj to, čo sa deje v zahraničí, ale najmä to, že máme len takých politikov, ktorých schvália tí, ktorí ťahajú za nitky svetovlády…

      Reply
  • 17. novembra 2018 at 10:54
    Permalink

    Devana! A už tu máme experta pána „Zvolena“. Práca pre každého, starostlivosť o pracujúcich/rekreácie ROH, liečebné pobyty, 8. hod. prac. čas…/ bezplatné kvalitné školstvo, bezplatné zdravotníctvo, dostupné bývanie pre mladých ľudí, mladomanželské pôžičky, odchod do dôchodku- ženy 54-57rokov, muži 60rokov za socializmu… kdeže, toto žeby boli hodnoty? To je len naše pomýlené „socialistické československé“ vzdychanie za socializmom, ktorý nemal žiadne hodnoty.

    Nezamestnanosť, bezdomovectvo, drogy, prostitúcia, kriminalita, vykorisťovanie, exekúcie, chudoba, otroci práce, samovraždy… – to sú hodnoty, o ktoré nás obohatil kapitálsystém po roku 1989, toto sú skutočné hodnoty pána „Zvolena“. Kolaps! Ja ho tak milujem!!!

    Reply
    • 17. novembra 2018 at 11:15
      Permalink

      Súdružka Slavomíra. Všetko čo popisujete som zažil
      Ďakujem, neprosím a neprosím ani pre moje deti.
      A dnešný mladí ľudia ak by ste im pribalili k tým sociálnym balíčkom aj tú druhú stranu mince, tak by si tiež neprosili.

      Reply
  • 17. novembra 2018 at 11:27
    Permalink

    Ak si niekto vyberie prezývku Stalin, už to dostatočne ilustruje jeho “inteligenciu”. Je úplne zbytočné s niekým podobného razenia komunikovať, pretože skúšate diskutovať s podstatou toho, čomu sa kedysi hovorilo “aparátčik” alebo “ideológ”. Teda niekto tlieskajúci aktuálnej moci a kritizujúci to, čo sa už nemôže brániť.
    Kedysi sme tomu hovorili “plienkoví partizáni”.
    Minulá éra mala množstvo nedostatkov, ale bola o ľuďoch. Táto éra má málo pozitív, lebo je o peniazoch. Každý môže určiť svoje priority – či chce, aby to bolo o ľuďoch, alebo o peniazoch.
    Sloboda ducha sa nedá spútať. Kto chce byť slobodný, má nespútaného ducha aj za ostnatým plotom, alebo vo väzení. Kto meria svoju slobodu peniazmi, nie je slobodný nikdy.

    Reply
    • 17. novembra 2018 at 12:23
      Permalink

      Cudzinec.
      1.Váš príspevok je žiaľ plný lží a podsúvate mi niečo čo som nepovedal…
      2. Normálny človek si chce slobodu užívať, nie o nej snívať vo väzení.
      3. Každá éra je o predovšetkým ľuďoch, ale oni zvolia systém ktorí užívajú ak tú možnosť majú.
      4. Demonštranti proti vláde nebojujú za peniaze a pre peniaze, ale za slobodu a spravodlivosť. Teda bojujú za tie najčistejšie hodnoty. Ale tomu asi nerozumiete.

      Reply
      • 17. novembra 2018 at 12:26
        Permalink

        Ešte dodatok cudzinec k môjmu nicku:
        1. Najskôr som tu vystupoval pod svojim vlastným občianskym menom.
        2. Keďže mi moje meno v redakcii zablokovali, tak som zvolil nick Brežnev, ako paródiu na ich vnímanie slobody.
        3. Keďže mi blokli aj ten, mám teraz pseudonym Stalin.

        Už viete? Ale Vám nikto nebráni aby ste vystupovali pod vlastným menom… však:-)

        Reply
        • 17. novembra 2018 at 12:33
          Permalink

          Sloboda končí tam, kde zasahujete do práv inej osoby. A môžete byť rád, že ste na Slovensku, kde sa berie diskriminácia na základe politického presvedčenia veľmi laxne, pretože v iných krajinách by ste neskončili so zablokovaným diskusným kontom, ale pred súdom a možno aj vo väzení.
          A čo sa týka mojej anonymity, vyplýva z podmienok môjho zamestnania, ktoré som povinný rešpektovať, ale napriek tomu nemienim mlčať. A tak sa vyjadrujem spôsobom, ktorý nie je v rozpore s mojimi záväzkami.

          Reply
          • 17. novembra 2018 at 17:50
            Permalink

            Cudzinec.
            Ale nehovorte.
            Svojimi diskusnými príspevkami do práv iných osôb nezasahujem. Naopak ak ma niekto nazýva netvorom, žebrákom, tak asi do mojej dôstojnosti, teda mojich práv zasahuje. Áno, berie sa to veľmi laxne, inak ak by som to nebral laxne ja sám, mohol by som sa súdiť. A vysúdil by som pekné odškodné.
            Mimochodom, pred pár hodinami mi zmazali slušný diskusný príspevok pod iným článkom. Tak si predstavujú slobodu a demokraciu DAV ..isti.

  • 17. novembra 2018 at 11:36
    Permalink

    Veľmi pekne ste sa rozohnili tak postupne

    Stalin
    v roku 89 ale hlavne 90 NEMAOL KTO socializmus na slovensku brániť
    stačí si pozrieť ako dopadli voľby = komunistická strana
    po roku 89 „zástancovia“ socializmu volili prevracačov kabátov = komunistov čo ušli do iných strán a hnutí
    Ako je možné že najviac nespokojní s vývojom na SLOVENSKU Sú Tí čo dali Mečiarovi a ficovi vyše 40 percent ??? Ako to že najviac nadáva blaha ktorý je súčasťou vládnej moci a teda môže medzi svojimi presadzovať zmeny k lepšiemu ale jemu ide o funkcie, platy, výhody a ako správny aparátčik iba kecia nič reálne nerobí

    Preto to morálne bahno a ROZDIEL medzi oficiálnym a reálnym bol v roku 89 nutnosťou k zmene
    ale je aj dnes v roku 2018 nutnosťou k zmene !!!
    Máme tu morálne bahno, klamstvo, faloš a hnus a TO TREBA zmeniť !!!

    Reply
    • 17. novembra 2018 at 12:28
      Permalink

      Pán Zvolen, úplne s Vami súhlasím.
      Možno sa nezhodneme na spôsobe, ale určite na podstate.

      Reply
  • 17. novembra 2018 at 11:43
    Permalink

    Vašek z Moravy

    keby ste čítali s porozumením možno by ste sa aj zamysleli.
    Ste na stránkach DAV DVA = vraj niečoho ľavicového kde hlavným a najobľúbenejším politikom je blaha
    Vládny poslanec za smer. TEN smer ktorý tu vládne od roku 2006 s malou prestávkou necelých dvoch rokov!
    Chcete teda povedať že blaha je pravičiar?
    že smer jsou pravičáky jak by smet?
    Napíšte to všetkým čo sa tu zastávajú smeru a blahu !

    Pane Vašku proč je babiš muj???
    Vy ste si ho zvolili a Vy = spolu s komunistami ho podporujete …alebo je to jiná ???
    písnička česká ???
    babiš je najhlepší spojenec českých komunistov po roku 89 !
    to jsou fakty pane Vašku

    Pre mňa zostáva záhadnou otázka :
    Kde ste boli aj so všetkými zástancami socializmu v rokoch 89 a 90 ???

    Nikto socializmus nebránil ! NIKTO !!!

    Reply
  • 17. novembra 2018 at 11:51
    Permalink

    pani kotrádyová

    bezplatné kvalitné školstvo???
    ak ste nežili v rozprávke poznáte to kádrovanie?
    kto mohol a kto nemohol študovať?
    politicki nezodpovení nemohli – rodičia boli buržuji, alebo kulaci, alebo neboli v strane, alebo boli vylúčení…

    AK bolo tak skvelo tak prečo ľudia chceli zmenu? Prečo nezvolili komunistov v 90?
    Prečo si súdružka litvajová chodila nakupovať do viedne ?
    89 bol nutný lebo zmena musela prísť = systém bol prehnitý, plný súdruhov ktorí zneužívali svoje funkcie a postavenie, hanba morálne bahno a …

    teraz 2018 zmena musí prísť – systém je plný súdruhov ktorí zneužívajú svoje postavenie
    ako vtedy nepomohli poukazy ROH tak ani teraz nepomôžu vlaky zadarmo a obedy zadarmo…

    ale morálka a zodpovednosť
    inak rovnosť bratstvo a sloboda nikdy nebude pre všetkých s ľudským spolucítením…

    Reply
    • 17. novembra 2018 at 12:39
      Permalink

      Pán „Zvolen“, naposledy! Mala som spolužiačku, jej mama bola upratovačka, otec robil pri železnici, obidvaja boli silne, silne nábožensky založení, náboženstvo praktizovali. Dobre sa vedelo, že sú nepriateľmi socialist. režimu. Mali tri dcéry, všetky tri ukončili vysokú školu, ba skončili aj na významných postoch. Jáááj, tá Vaša rovnosť! Ja už s Vami nemôžem, veľa šťastia, prajem Vám, aby Vás kapitalistický systém nezomlel na kašu.

      Reply
  • 17. novembra 2018 at 12:44
    Permalink

    Pán „Zvolen“, naposledy! Mala som spolužiačku, jej mama bola upratovačka, otec robil pri železnici, obidvaja boli silne, silne nábožensky založení, náboženstvo praktizovali. Dobre sa vedelo, že sú nepriateľmi socialist. režimu. Mali tri dcéry, všetky tri ukončili vysokú školu, ba skončili aj na významných postoch. Jáááj, tá Vaša rovnosť! Ja už s Vami nemôžem, veľa šťastia! Prajem Vám, aby Vás kapitalistický mlynček nezomlel na kašu. Končíííím!

    Reply
  • 17. novembra 2018 at 13:13
    Permalink

    Pane Zvolen, vážně jste pomýlený,

    pokud tvrdíte, že Babiš je spojenec komunistů. Vy asi nevíte, že celý ten zběsilý tyátr kolem Babiše a jeho děcek pod dohledem psychiatrů není nic jiného, než aby mu přitlačili na krk ohledně rozšíření Dukovan a dostavby Temelína ze strany USA. A on, pan Babiš, slovenský dolar. miliardář, na to Američanům již kývnul, stejně jako na to, aby USA nastěhovaly proti Rusku rakety s termojadernou náplní k nám do Česka. Až se to ale spustí, věřím, že se Rusi strefí, i na Slovensko, pane Zvolen. Pak přestanete kecat nesmysly.

    Komunisté chtěli a chtějí, stejně jako i Zeman, aby obě elektrárny dostavěli Rusové, protože jsou to původem sovětské technologie. Jenže, slovenský Babiš to posral, když už, pane Zvolen. Ne komunisté. A mimochodem, komunisté nevolili Babiše z lásky, ale jako menší zlo, protože jakákoli jiná volba by byla čistým suicidismem.

    A ještě, k Vaší otázce, kde jsem byl, když se dělal převrat v listopadu 1989. Když dělnická lůza s prapory v rukou šla dělat revoluci do města, já, jako mladý komunistický inženýr programátor, zůstal na pracovišti a pokračoval v plnění mých prac. úkolů. Ve Zbrojovce Vsetín, v provozu plet. strojů s 1200 zaměstnanci, jsem tehdy zůstal já s mým šéfem, k tomu nás zůstalo dalších 25 inženýrů, dělník ani jeden, všichni šli v průvodu s prapory do města a řvali jako paviáni cosi o svobodě a demokracii. Debilové.

    Reply
  • 17. novembra 2018 at 13:19
    Permalink

    Vek dožitia nerastie zásluhou generácie, narodenej po roku 1989, ale generácie, ktorá sa dnes bežne dožíva 80-90 rokov. A táto generácia bola v čase spoločenských zmien už v dôchodku, alebo tesne pred ním, takže na jej dožití sa podieľal bývalý režim a podmienky, ktoré poskytoval.
    Naopak – medzi generáciami, ktoré sa narodili v rokoch 1960-1985 prudko rastie výskyt chorôb, spôsobených v dôsledku stresu, čo už je priamy následok doby a životných podmienok, ktoré priniesli udalosti novembra 1989.

    Reply
    • 17. novembra 2018 at 17:54
      Permalink

      Cudzinec.
      To že sa ľudia dožívajú viac je výsledkom posledných 30 -tich rokov, keďže sú väčšie možnosti liečby, a lepšie sociálne benefity. Nie je dôležité kedy sa narodili, ale aké šance na dožitie majú. Mimochodom, ak by ste za socíku potrebovali dialýzu a mali by ste 55 rokv, koľko rokov, dní či týždňov by ste sa dožili? Dá sa to povedať s presnosťou jedného týždňa. Odpovedzte prosím na otázku.

      Reply
      • 17. novembra 2018 at 19:33
        Permalink

        S podobným zavádzaním môžete chodiť za malými deťmi. Akoby ste chceli porovnávať dobu pred objavom penicilínu s dobou po začiatku jeho aktívneho využívania a tvrdili, že za predošlú zaostalosť mohlo spoločenské zriadenie.
        Ale keď silou-mocou chcete, tak v 70.rokoch minulého storočia boli už mnohé detské ochorenia len minulosťou v učebniciach. Dnes ich máme späť. Kde sa stala chyba ?
        Ako je možné, že v dnešných podmienkach modernej doby máme množstvo pacientov s TBC, ktorých dokonca nemáme ani poriadne kde liečiť, hoci za socializmu bolo spomínané ochorenie prakticky okrajové ? Ako je možné, že nám pribúdajú analfabeti ?

        Reply
        • 17. novembra 2018 at 20:40
          Permalink

          Cudzinec
          Na tú otázočku prosím odpoveď. Ešte raz ju zopakujem.
          „ak by ste za socíku potrebovali dialýzu a mali by ste 55 rokv, koľko rokov, dní či týždňov by ste sa dožili? Dá sa to povedať s presnosťou jedného týždňa. Odpovedzte prosím na otázku.“
          .
          Ak myslíte osýpky tak napríklad preto, lebo niektorí rodičia nedajú svoje deti zaočkovať. Teraz sa im už nebudú súdruhovia vyhrážať odobratím detí ako za socíku. Alebo vyhrážať sa násilím na deťoch.
          To k slobode patrí.
          A tí čo sú bezdomovci ak ochorejú na TBC majú to šťastie že ich súdruhovia nezatvárajú do psychiatrických liečební ako za socíku.

          Reply
  • 17. novembra 2018 at 14:33
    Permalink

    POZNÁMKA K TĚM, KDOŽ NÁM STAVÍ ZA VZOR RAKOUSKO, ŠVÝCARSKO ATD.

    Statisticky průměrný Švýcar dluží 200 tisíc USD, každý Brit dluží 120 tisíc USD, každý občan Rakouska dluží 100 tisíc dolarů, každý Němec 62 tisíce USD, každý občan Norska 140 tisíc USD atd. V ČSSR byly dluhy takřka nulové, přitom se mohutně budovalo, byla vytvořena komplet gigantická materiálně-technická základna republiky Čechů a Slováků, s naprostou potravinovou soběstačností, bez řepky olejky pro paliva v EHS, BEZ DLUHŮ. Když nám Amerika chtěla „pomoci“ po r. 1945 Marshallovým plánem, tak za cenu zadlužení až do desátého pokolení. Pěkně děkujeme za takové dary.

    Když jsou ty naše vzory tak bohaté, proč mají všecko na sekeru? Já tedy nevím jak vy, milí stoupenci kapitalismu oproti socialismu, ale podle mě si půjčuje akorát tak lůza a žebrácká sebranka, která chodí chlastat do hospody na čárku u hospodského na futra, bohatý si půjčovat nepotřebuje.

    ZDROJ: https://ru.wikipedia.org/wiki/Список_стран_по_внешнему_долгу

    P.S.
    Půjčuje si jen ten, kdo neumí hospodařit, tj. lůza, kurvy, opilci a zloději.

    Reply
    • 17. novembra 2018 at 18:09
      Permalink

      Súdruh Vašek z Moravy.
      Aj socializmus umožnil požičiavať a to preto, aby sa zvyšovala životná úroveň. Keďže kým by sme si našetrili na práčku, chladničku či dom, tak by sme šli asi do dôchodku. Ja sám som mal v r. 1989 tri pôžičky. Tie nezmysly že si ľudia nepožičiavali hovorte tomu čo slamu žerie.
      Mimochodom, životná úroveň sa nemeria pôžičkami nikde na svete.

      Reply
  • 17. novembra 2018 at 19:48
    Permalink

    Zatěžovat dluhy budoucí pokolení, zatěžovat dluhy vlastní děcka, půjčovat si na věci, na které nemám peníze – TO JE PROJEV ZKURVENÉHO CHARAKTERU. Výrok „Mimochodom, životná úroveň sa nemeria pôžičkami nikde na svete.“ je projev debilismu, protože životní úroveň budovaná ze vzduchu, tj. na základě neexistujících peněz, je naprosto typickým projevem kapitalismu. Nebo-li, napřed si půjč cizí peníze, pak kupuj, a splácej to pak, hovado, i s úroky. Kurva, tak na chladničku nebo pračku peníze nemáte, ale na splátky + úroky pro panstvo s naškrobenými límečky v bance už peníze máte? To je zvrhlost!

    Reply
    • 17. novembra 2018 at 20:19
      Permalink

      Pán Vašek, len Vás provokuje, netreba na neho reagovať a odpovedať jeho príspevky.
      Písala som aj o téme zadlžovania obyvateľov Slovenska, či dlhovom otroctve…
      Reakcie boli podobné…Raz mal o týchto ľuďoch výborný článok Lukáš Perný…
      A nazval ich v ňom pravým menom…
      Pozrite si debatu pod týmto mojím malým článkom a pochopíte, že mal pravdu a prečo na tieto provokácie netreba reagovať…
      http://devana.blog.pravda.sk/2018/11/16/co-priniesol-17-november-89/

      Reply
      • 17. novembra 2018 at 20:31
        Permalink

        Súdružka Devana.
        Nikoho neprovokujem, len oponujem. Snáď netrpíte paranojou.
        A aby som nezabudol, ak pranierujete zisk, tak choďte za svojim zamestnávateľom, aby Vám dal menšiu výplatu.

        Reply
    • 17. novembra 2018 at 20:28
      Permalink

      Súdruh Vašek z Moravy.
      Nepoznal som vo svojom okolí či vo svojej práci v minulosti, alebo aj dnes človeka, ktorý si z banky nepožičal.
      Požičiavanie peňazí nám dáva možnosť užívať výrobky a služby skôr, ako by sme na ne našetrili, čo nám skvalitňuje život. A okrem toho stimuluje ekonomiku. Stimulovalo to aj tú socialistickú ekonomiku.
      Peniaze, ktoré si požičiame existujú, oni neexistujú len vo Vašej hlave.
      Iné je ak si neuvážene požičiavajú vlády, ( príklad Grécka je naozaj odstrašujúci) ale dlh Slovenska klesá a skôr či neskôr bude mať vyrovnaný rozpočet. A samozrejme, ak si štát požičiava na veľké investičné akcie, napr. diaľnice, tak na tom nie je nič zlé. Tiež tým stimuluje ekonomiku a zlepšuje život občanov.

      Reply
  • 17. novembra 2018 at 20:10
    Permalink

    Cudzinec, dobrý večer.

    V letech 1982-1984 jsem sloužil v ČSLA jako zdrav. instruktor (ZI). PŠ ZI jsem absolvoval v r. 1982 v Uh. Hradišti, předtím 4-leté gymnázium. VŠB v Ostravě jsem studoval až po voj. službě. Jsem proto plně kompetentní se vyjádřit z profesního hlediska k Vašemu příspěvku. Ano, máte plně pravdu. Situace je však mnohem horší.

    Zdejší pravicové výlevy IQ tykve o vyšší hranici dožití oproti socialismu jsou naprosto o ničem. Za socialismu po 8-9 hodinách měli pracující tzv. „padla“, dnes makají běžně 12 a více hodin denně, včetně sobot a nedělí, což hraničí s nevolnictvím. Když sečteme přesčasy u dnešních pracujících, pak mají volného času po prac. době tak málo, že na rodinu, na zábavu atd. již nezbývá ani čas, ani síla. A proto jsou děcka v matematice a fyzice na úrovni sotva pologramotných opic. Násobilka jim neříká ani v 7. třídě zhola nic, kolik je 7×15 zpaměti nezvládnou, musí si to počítat pod sebou vedle na papíře, protože kalkulačka je v 7. tř. ZAKÁZÁNA.

    Zpět k soudobým pracujícím. Jsou to novodobí otroci v ČR a ve SR, pobírají za jednotku času reálně 4x méně odměny, než-li je tomu třeba v Německu či ve Francii nebo v Británii. Avšak HDP máme na 70 % německé úrovně! Kurva, tak proč nemáme 70 % mzdy v Německu? Protože v novodobém hitlerovském Reichu pod zkratkou EU musíme makat na vysoké platy německých nadlidí! A ještě zde v diskusi máme debily, kteří si to chválí… To je fakt na posrání…

    Reply
    • 17. novembra 2018 at 20:36
      Permalink

      Keďže mám syna ktorý pracuje pre anglickú spoločnosť, môžem povedať že nerobí viac ako 180 hodín mesačne a na svoju profesiu slušne zarába:)
      Takže tie voloviny si hovorte medzi svojimi súdruhmi, a tľapkajte sa po pleci.
      .
      Avšak jeden druh otrokárstva tu predsa len existuje. A to je v štátnych nemocniciach. Tam zdravotné sestry urobia aj 250 hodín, aby zarobili 1000 eur brutto aj s príplatkami.
      No ale to je štát, najväčší zdierač a najväčší zločinec.

      Reply
  • 17. novembra 2018 at 21:47
    Permalink

    Paní Devano, dobrý večer.

    No ano, máte pravdu. Bez diskuse. Již reagovat nebudu, je to celé akce Sisyfos. )

    P.S.
    Bude to muset vyřešit až Tambora, aby si lidé zvykli na svět bez mobilů, bez elektra, bez aut, bez letadel, bez úrody, ale také bez zisku. Prostě takový reset dějin.

    Reply
    • 18. novembra 2018 at 10:26
      Permalink

      Hrozby typu Tambora máme aj v Európe…
      Campi Flegrei, ktorej výbuch pochoval Európu a Blízky Východ pod nános popola pred necelými 40 000 rokmi, v Rumunsku našli vrstvy tohto sopečného popola v hrúbke jeden meter…
      A to nehovorím o hrozbe vulkánu pod jazerom Laach v Nemecku, blízko Bonnu…
      Campi Flegrei už vyháňa ľudí z domovov a mocní sveta?
      Správajú sa po nás potopa, bez toho, aby vytvárali plány na záchranu Zeme a ľudí…
      Ľudia nebudú vedieť prežiť, nielen kvôli tomu, že pohŕdajú prácou, ale aj kvôli tomu, že zabudli na ľudskosť…
      Ale to sú témy na ďalšie články…

      Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *