UNICEF: V dôsledku koronakrízy nechodí do školy 320 miliónov detí

Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


New York 8. decembra (TASR) – Detský fond OSN (UNICEF) v utorok varoval, že počet detí, ktoré postihlo zatvorenie škôl v dôsledku obmedzení počas pandémie koronavírusu SARS-CoV-2, za uplynulý mesiac prudko stúpol. Informovala o tom agentúra DPA.


      Od začiatku decembra nemá možnosť navštevovať školu takmer každý piaty školák na celom svete (320 miliónov detí), čo oproti novembru predstavuje nárast o takmer 90 miliónov, uviedol UNICEF s odvolaním sa na údaje Organizácie Spojených národov pre vzdelávanie, vedu a kultúru (UNESCO).


      UNICEF varoval, že zatvorenie škôl môže mať devastačný vplyv na vzdelávanie detí, ich duševné a fyzické zdravie i bezpečnosť.
      Organizácia OSN upozornila, že zbytočne veľa škôl sa zatvára aj napriek tomu, že neexistuje dostatok dôkazov, že školy prispievajú k vyššej miere šírenia nákazy.


      UNICEF vyzval vlády, aby školy nezatvárali na celonárodnej úrovni, ale namiesto toho uprednostnili ich opätovné otvorenie a zaistili, že budú pre deti čo najviac bezpečné.


      „Napriek všetkému, čo sme sa dozvedeli o ochorení COVID-19, o role škôl v komunitnom prenose a o krokoch, ktoré môžeme podniknúť, aby sme zaistili bezpečnosť na školách, smerujeme zlým smerom – a to  veľmi rýchlo,“ uviedol šéf globálneho vzdelávania UNICEF-u Robert Jenkins.


      Plány na opätovné otvorenie školy musia obsahovať široký prístup k dištančnej výučbe, a to najmä pre marginalizované skupiny, dodal UNICEF.

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *