Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Koho má voliť ľavicový volič!?

Brutálna priamosť otázky p. Schmognerovej, v záhlaví jej pripravovanej besedy s expertami na ľavicovú politiku, oznamuje prechod propagandy z formálnej slobody výberu, zo zmanipulovanej „ponuky“, na novú úroveň. Ľavičiari sa majú stať ozbrojenou päsťou „kaviarenskej ľavice“. Majú sa zaradiť a plniť „slniečkármi“ určené úlohy…

V tom rozhodnutí je kus arogancie „lepšoľudí“ – aj tak nemáte „ľavičiari“ inú možnosť, ako voľbu ktorú vám určíme. Ovšem, ak ich postup neskrýva paniku…Z vynárajúcej sa alternatívy nekontrolovanej alternatívy. Teda na jednej strane fakt, že KSS nenazbierala peniaze na volebnú kauciu, ani odvahu na márny boj… A na druhej strane rast národnosocialistickej režimnej opozície (Kotleba, Harabin a iní, slabší, „vodcovia“).
Oficiálnej ľavici ostal iba tristný výber:

Sociálno-demokratický SMER-SD, do ktorého intenzívne kope oficiálna propaganda. Protežovaná liberálna pseudoľavica Pro-(A-)gresívneho Slovenska a Socialisti.sk „Ega“ Chmelára.

V spore prvých dvoch (Ego Chmelár nedokázal prekročiť svoj tieň. Tieň antikomunistického slniečkára – pochôdzkára Verejnosti proti násiliu…), ide o spor dvoch frakcií pohrobkov SDĽ. Migaš s Koncošom (viac intuitívne, ako sofistikovane) marginalizovali krídlo P. Weissa, B. Schmognerovej a M. Ftáčnika, zdiskreditované blairovskou politikou „mopslíka“ zahraničných záujmov.

Pokračovateľom perónistickej frakcie SDĽ sa stal R. Fico. A dosahoval „na troskách“ SDĽ, skvelé politické výsledky. Nateraz však platí daň za to, že k upevneniu moci potreboval mečiarovcov Fedora Flašíka- bratislavskú kaviareň R. Kaliňáka a J.Počiatka. S nimi, sa zaplietol aj s miestnymi oligarchami mafiánsko-čašníckeho pôvodu…Nateraz sa v jeho tyle, snaží Ľ. Blaha obnoviť „proletársku“ ľavicu. Blahov pokus vymaniť sa z kolaborantstva SDĽ je síce hrdinský, ale partokracia je postavená na (najmä ekonomických) záujmoch buržoázie. Slabnúca, miestna, ale aj paneurópska, či sionisticko-americká buržoázia však „proletársku“ politiku skôr dusia, ako podporujú… Weissova frakcia, naopak bohato sponzorovaná, vsadila na generačnú alternatívu. Bohužiaľ, však generácia mladých blairovcov neoslňuje duchom. Skôr je charakteristická svojim puchom (zápachom). Okrem oparu ľahkých drog, pohybuje sa v opare svojich neomarxistických floskúl ( K. Marx by mal prepáčiť, že sa používa pre trockistické hnutie tento prívlastok). Anarchokapitalisti „progresívcov“ zažívajú idylické doby. Na rurálnom Slovensku, s malomeštiackou mestskou „elitou“ dosiahli kolosálne úspechy. Do prezidentského paláca „dostali“ blondínku, ktorej najvýznamnejším politickým úspechom bolo presunutie skládky odpadu o 8 kilometrov ( z Pezinku do Senca). Mediálna technológia z nej urobila „princeznu Zuzanku“. Atrakciu stredoeurópskej politiky.

Keď som, pri vzniku Progresívneho Slovenska, upozornil na riziká protofašistickej orientácie v jeho programe, dočkal som sa cenzúrneho zásahu denníka Pravda. („Potešili ma“ – po tretí raz. Prvý krát zastavili v Pravde, už zalomený, rozhovor so mnou, tesne pred 17.11.1989, druhýkrát zastavil môj aktuálny rozhovor, ten istý šéfredaktor, pred Prešovským zjazdom, na ktorom „delili“ KSS). Liberálny program anarchokapitalizmu sa naozaj ťažko predáva slovenskej ľavici…(že, pani Schmognerová!)
Naozaj, vo voľbách 2020, si slovenský ľavičiar ťažko vyberie…

KSS nekandiduje, Chmelárovci fungujú, len, ako spôsob oslabenia Smeru a od Progresívcov ťažko očakávať ľavicovú politiku ( ak za takú nechceme považovať eugeniku globálnej oligarchie).

Keďže Slovensko očakáva hlboká kríza (už sme skonzumovali „minulú“ prácu, zadĺžili budúcnosť najbližších dvoch generácií a eurodotácie odchodom Británie a príchodom Balkánu vysychajú) logiku by malo postaviť sa libertaniánskemu puču kolaborantskej pravice. Teda, zahryznúť si do jazyka, a voliť SMER-SD. Nie preto, že by sa s jej úspechom dali spájať nejaké nádeje, ale len preto, že jej „úspech“ sťaží pravici (aj tak nekompetentnej a rozhádanej) likvidovať zbytky sociálneho štátu…

Keby sme mali premýšľavé publikum, asi by bolo dobré horovať za bojkot volieb. Tak, ako rozumní ľudia nepozerajú televíziu (a čelia aj týmto spôsobom mediálnej propagande), alebo spotrebitelia,s pudom sebazáchovy, ignorujú americkú produkciu geneticky upravených potravín.
Pre režim je kľúčová ilúzia „legitimity“ moci a „demokracie“ vládnutia. Buržoázna demokracia, ako spôsob vlády menšiny, životne potrebuje toto krytie. Odmietnutie poskytnúť jej túto kamufláž možno bude poslednou, zúfalou sebaobranou slovenskej ľavice…

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


22 thoughts on “Komentár Juraja Janošovského k voľbám

  • 21. februára 2020 at 11:45
    Permalink

    Juraj,
    Prosím Vás nepíšte, že KSS nenazbierala peniaze na volebné buržoázne výpalné, lebo neverím, že tomuto Vy veríte. Napíšte že NECHCELA nazbierať, čo určite viac zodpovedá pravde.

    Najhoršie je, že nie vedenie, ktoré viacerými nepochopiteľnými kotrmelcami vedie stranu k záhube, ale samotné členstvo strany, tým že sa súhlasne prizerá na „chrabré skutky“ tohto vedenia prispieva k likvidácii strany. Žiaľ, chápem že vedenie je iba katom, no členstvo – to je sudcom, ktoré odsúdilo túto stranu. Hanebná neúčasť strany vo voľbách mal byť posledný klinec, posledné HALÓ pre členstvo, aby toto vedenie odstavilo, a postavilo nové vedenie. Ale mám dojem, že strana vymiera, teda že členstvo strany starne a to už do takej miery, že nemá silu ani chuť „bojovať“ a mení stranu na klub spomienok na lepšie časy ,a že nepribúdajú mladí, ktorí by boli odhodlaní zobrať stranu do svojich rúk, a dať jej nový impulz v podobe nielen nového vedenia ale aj „každodennej“ činnosti strany.

    V takejto situácii vidím len dve riešenia na záchranu komunistického hnutia na Slovensku. Prvým je únos KSS, to znamená zmocnenie sa strany zvnútra, skupinou ľudí, ktorí „chcú robiť“, druhým je založenie novej KS s tým, že perspektívne by hneď od založenia vyjadrovala vôľu na zjednotenie KS v čase, keď na to vzniknú vhodné podmienky.
    Ktoré riešenie by ste si vybrali ?

    V raste ľudáctva nevidím nič iné, len priamu úmeru zlyhávania komunistov a ľavice. BB župa mala byť humusom obrody komunistického hnutia na Slovensku, no nečinnosťou komunistov tu tak zdravo zarodilo to naše staré dobré zatuchnuté katolícke ľudáctvo.
    Naozaj to nevieme robiť tak ako Kotleby ?! Začínali ako tlupa kryptonáckov po bytoch a dnes sú druhou najsilnejšou politickou silou. A to len preto, že nemraučia, ale pracujú ! Do šľaka – veď to nie je iba o peniazoch. Už to hovorím po stý krát – to čo nám chýba v peniazoch, nahrádzajme nasadením a počtami nasadených.

    Reply
  • 21. februára 2020 at 11:54
    Permalink

    Súhlasím s článkom pána Janošovského!
    Pomýliť si Progresívne Slovensko s ľavicou je to isté, ako pomýliť si čučoriedku s jedovatým Ľuľkovcom zlomocným. Čo by ste čakali od p. Schmognerovej? Už nás raz previedla cez lavičku.

    Reply
  • 21. februára 2020 at 12:01
    Permalink

    K bojkotu volieb :

    Vieme, že kapitalista vie predať aj hovno v zlatom celofáne – rovnako by predal aj aj neúčasť vo voľbách – ako slobodné rozhodnutie voliča, ktoré umožňuje naše demokratické zriadenie. Oslavujte občania !

    Aj keby sa volieb zúčastnil jeden človek, jeho rozhodnutie a (ne)rozhodnutie zvyšku by sa oslavovalo ódami na slobodu a demokraciu.

    To protesty proti kapitalizmu v uliciach – to už sa kapitalista začína mrviť.

    Lenže, keď si proti kapitalizmu, musíš vedieť aj za čo teda si. A je veľký rozdiel bojovať IBA proti kapitalizmu, a bojovať proti kapitalizmu, ZA socializmus. To už by sa o socializme, a o tom čo to vlastne ten socializmus je, muselo začať hovoriť. Toľko k „nepolitickej činnosti“ socialistov.

    Takže, kým „nepolitické činnosti“ prídu k slovu, moja politická činnosť bude taká, že budem voliť Socialistov s tým, že všetky 4 krúžky použijem pre členov Vzdoru-SP.
    Je však ich veľkou chybou, že si Egom nechali nanútiť vyradenie ich bývalého predsedu Pirošíka zo zoznamu, ktorý mi je názorovo bližší, ako súčasný predseda Pomajdík, s tými jeho občasnými slniečkárskymi úletmi.

    Reply
    • 21. februára 2020 at 12:47
      Permalink

      Video ma usmernilo! Vypočula som si!!! A rozhodla som sa. I keď by som najradšej volila komunistickú stranu, budem voliť SMER, ako píše pán Janošovský: „…zahryznúť si do jazyka, a voliť SMER-SD. Nie preto, že by sa s jej úspechom dali spájať nejaké nádeje, ale len preto, že jej „úspech“ sťaží pravici (aj tak nekompetentnej a rozhádanej) likvidovať zbytky sociálneho štátu…“
      Mojou voľbou je pán Fico a pán Blaha!!!

      Reply
  • 21. februára 2020 at 13:01
    Permalink

    Dookola omieľať o tom že smer je ľavica nepomáha.
    Podporovať veľkoZLODEJOV žigu, kaliňáka, počiatka, glváča, … ako aj ich sponzorov ktorí majú za podporu smeru štátne zákazky, kšefty a výhody = brhel, bodór, poór, široký, haščák, výboh, kmotrík, atď… Kšefty baštrnáka a kočnera obhajovali smeráci dlhé roky…
    Kto ich činy schvaľuje a volí ich sám nesie svoju soluzodpovednosť za to aké je slovensko !

    Chmelár, Mičev, Progresívci sú ľavicou aj keď každý svojráznou.
    Ľavicový program má aj KOTLEBA. Oveľa ľavicovejší ako smer.

    Dookola omieľať blahu ktorý sám nepredložil jeden jediný návrh zákona je na zaplakanie.
    Blaha je rovnako ako fico posadnutý výhodami a peniazmi.
    Nemá síce toľko drahých hodiniek ako fico ale výhod a príjmov má ešte viacej !
    Iba kecia a páči sa mu popularita „protestujúceho“. 4 roky si nevšimol že nie je v opozícii
    ale ako súčasť vlády POMÁHA a HLASUJE solu s oligarchiou a proti chudobe !!!
    Príklad = zjednodušenie príchodu zamestnancov mimo EU a tým znižovanie platov
    našic = SLOVENSKYCH občanov .., ak toto bolo ľavicové hlasovanie „Naštudujete“ si konečne čo je ľavica !!!

    Najväčším problémom je že neexistujú žiadne ľavicové princípy.
    Nikto nechce spolupracovať a vytvoriť aspoň zásady .
    Lebo by bolo vidieť že smer, blaha a mnoho tzv, ľavičiarov je len výplod blbostí.

    Kým nebude strana na slovensku ktorá bude za JEDEN dôchodok v rovnakej výške pre všetých
    bude jasné že košeľa je bližšia ako kabát. Že ľavicovosť áno ale JA JA JA aby som mal viac…

    Kým môže mať vodič na ministerstve plat cca 5000 mesačne je ľavicovosť len kecanie.

    Aká je tu dostupnosť zdravotnej starostlivosti ? Za 12 rokov nič… lebo dzurinda, zajac a marťania…

    ČO je teda ľavicové?
    Kecať a voliť najbohatších…
    A hrýzť do jazyka..
    A potom sa sťažovať na vesmír a nemať odvahu pozrieť sa do zrkadla.

    Reply
  • 21. februára 2020 at 13:23
    Permalink

    Naštudujte si aký „obyčajný človek“ je milionár Matovič, milonár Truban, milionár Hlina, milionár Beblavý, milionár Kiska, milionár Kollár, milionár Sulík…Skrátka samí“obyčajní ľudia“, lebo my obyčajní ľudia sme milionári, však?
    „ČO je teda ľavicové?
    Kecať a voliť najbohatších…? “
    Naštudujte si pán Zvolený, milovník kapitalizmu, čo je ľavica. A nepoužívajte sústavne zaklínadlo: „Lebo Fico a lebo Blaha.“
    Volím SMER, lebo nechcem vládu egooligarchov Matoviča, Trubana, Beblavého, Hlinu, Sulíka,
    Kollára, Kisku…
    Vy si voľte, koho chcete.

    Reply
    • 22. februára 2020 at 7:31
      Permalink

      vážená pani Kotrádyová

      na Vašich príspevoch dlhé roky je jasné že ste smeráčka
      Rovanko ako ktokoľvek iný môžete voliť KOHO LEN CHCETE

      Ste svojimi voľbami spoluzodpovedná za stav SLO VENSKA za 12 rokov vládnutia smeru
      ako každý jeden jeho volič !

      Opakujem volíte si koho chcete ako každý.
      LEN SA SPOLU S OSTATNÝMI voličmi smeru konečne prestante tváriť
      ako vám ide o ľavicu, ľavicovosť a ľavicové hodnoty !

      Vy ľavicové princípy vymeníte ako nič za vlak zadarmo …
      To je princíp takzvanej smer podpory…
      Priznajte to že vám o ľavcu nejde a voľte si smer – veď vám tak strašne zlepšil
      život za 12 rokov a všetko na slovensku funguje a je nám fajn…

      Reply
      • 22. februára 2020 at 10:15
        Permalink

        Pán Zvolen, robí Vám problém matematika?
        12 rokov vlády Smeru?
        A tých zvyšných 18 rokov od „nežného“ prevratu v r. 1989 je kde?
        Mená Kňažko, Budaj, Dzurinda, Kaník, Mikloš… Vám nehovoria nič?
        Privatizácia strategických podnikov /správny názov ROZKRADAČKA štátneho majetku/ po r. 1989 Vám nehovorí nič? Strata pamäti?
        A mýlite sa, nie som smeráčka, ale Smeru svoj hlas vo voľbách dám; keď nebudem dovtedy v urne, tak sa k tej volebnej hoci doplazím, pretože mi záleží na tom, aby Slovensko nestrhla lavína kolaborantov kapitálu a militarizmu — Za ľudí, SS/pardón SaS/,OĽaNO, PS/SPOLU, KDH, Sme rodina…
        P.S.
        Nad Tatrou sa blýska,
        hromy divo bijú.
        Zastavme ich, bratia,
        veď sa ony stratia,
        Slováci ožijú.

        Reply
        • 22. februára 2020 at 11:22
          Permalink

          pani Kotrádyová
          zabudli ste na viac ako 8 rokov vládnutia mečiara?
          určite ako jeho volička ste na svoju voľbu hrdá

          zopakujem voľte mečiara aj fica s blahom JE TO na Vás
          len neomieľajte dookola že ste ľavica , ľavicovo orientovaná
          nemáte ani šajnu čo je ľavica a dáte sa kúpiť za pár drobných…

          Reply
          • 22. februára 2020 at 11:51
            Permalink

            Čo to tárate, pán Zvolen? Píšete, čo sa Vám zachce. Vy ma poznáte? Pozerali ste mi cez plece, keď som volila.
            Ja si vymýšľať nebudem, len Vás zacitujem: “ Kapitalizmus sa mi páči!“
            Tak si ho užívajte!

  • 21. februára 2020 at 13:34
    Permalink

    Nnoo…keď si tak tretí raz čítam Jurajov článok, som aj celkom rád, že som sa nedal zastrašiť a vstúpil som aj osobne na kandidátnu listinu Ľudovej strany Naše Slovensko. Lebo strašili ma, vraj sú fašisti, nacionalisti, extrémisti. NUŽ ALE KOHO INÉHO VOLIŤ?
    Čo chcela pôvodne ľavica? V ekonomike vlastné štátne podniky – a ĽSNS to má v programe, v hospodárstve ZNÁRODNIŤ strategické podniky znova do rúk štátu – a ĽSNS to v programe má. Konečne po 30 rokoch postaviť ZDRAVOTNÍCTVO mimo trhu a biznisu – a zabezpečiť, aby bolo skutočne zadarmo pre občana SR – a v programe ĽSNS to je. Zriadiť štátnu banku aby ľudia neplatili vydridušské poplatky a úžernícke úroky – a ĽSNS to chce. Vraj na to nemá „aparát“ – nebojte sa, pozrite sa ako v Smere deň po voľbách stáli ľudia čakajúci na „úrad“ v zástupe.
    Ale nejde o to…
    neverte im, fašistom! Voľte MATOVIČA, lebo i tak vyhrá – a tešte sa, čo urobí zo Slovenska – a možno mu zachutí joint od Trubana a pivo od Kisku…
    veď ľavica má čas, ešte 80 rokov a príde 22.storočie A ĽAVICA NA SLOVENSKU KONEČNE ZVÍŤAZÍ…nie, vážne, vy nechcete voliť Matoviča? A koho teda?…
    Zdôrazňujem: Tieto voľby 29.februára 2020 nie sú o politickej orientácii. Buď sa zachránime, alebo sa bude v dejinách, ak nejaké budú, písať: „Posledná zmienka o Slovenskej republike je z roku 2020, keď po voľbách došlo už k riadenému zániku národného štátu a integrovaniu sa Slovenska do regiónov Európy…tak ako na Veľkej Morave ešte zostali aj po roku 907 rezíduá, v 2020 internet a multikultúra vyhubili slovenčinu a vnímanie Slovákov ako národa do 2-3 rokov…ľudia sa mali dobre, už nechceli byť Slovákmi“

    Reply
    • 21. februára 2020 at 17:22
      Permalink

      tak ako je „lebo fico a blaha“ tak je aj „lebo Kolleba“ – dal si niekto z vas vobec namahu kuknut bližšie čo v rámci svojho posobenia v parlamente presadzovali jasne bez akýchkoľvek serpentin a zmien kurzu, aké návrhy zákonov, ako a s kým hlasovali a za aké zákony … ? raz boli prosmeracky raz pro opozicny – dochádza vám konečne prečo s nimi nikto nechce ? ja mam s toho asi taký dojem že iba oni mali nejaký program a aj ho chcú naplňat – ak bol daný akokoľvek zákon ktorý znamenal prilepšenie pre nás ľudkov pracujúcich vždy boli ZA !!! jediný majú citatelny smer a víziu jednoducho nacrtnutu cele tie roky a ja som nezaznamenal žiadnu zmenu kurzu … majú jasne dane priority kde nepripustaju kompromisy ale i su otvorení i diskusii pri spolupráci s inými stranami pokial daju do plena navrhy jednotne s ich cielmi …. dajte aspoň jednu takto konstruktivne pracujucu stranu co by netazila z marketingovich usmevov ale svojou pracou oslovovala pomaly ale iste coraz viac ludi – volil som už a aj budem lebo nijak ma nesklamali skor naopak ich mravcia praca vo mne uplne rozptylila všetky predosle pochybnosti …. prihliadajuc na to jj akej medialnej stvanici boli vystaveny a s akou inteligenciou to maximalne hrdo ustali- vsetci stekaju hryzu chcu sklbat ničit dehonestovat nalepkovat . . . ja lavicovejsiu stranu s pronarodným a kresťanským cítením u nás nevidím – možno som slepí a blbí ale možno aj nie … :p) Vládnutie by nemalo byť o politikárčení ale o spravovaní štátu v prospech tych čo ho živia a obývajú – nie o mamone a intrigách …

      Reply
      • 21. februára 2020 at 22:43
        Permalink

        Re: DODO: tie náreky majú meškanie minimálne 25 až 30 rokov. A možno patria i Smeru, ktorý si v roku 2012 s integrovanými 4 ľavicovými stranami a väčšinou v parlamente mohol dovoliť „otočiť kormidlo dejín doľava“…dnes už je NESKORO. …a priznám sa, ani po druhom čítaní som vlastne nepochopil, aké sú požiadavky na tú „konštruktívne pracujúcu stranu“?

        Reply
    • 21. februára 2020 at 22:47
      Permalink

      Vtláčať ľuďom do povedomia,že v týchto voľbách ide o súboj medzi ľavicou a pravicou je scestné!Lebo volebné programy takmer všetkých politických strán ktoré sa zúčastňujú volieb sľubujú zlepšenie sociálneho postavenia vo všetkých ohľadoch.Keďže stupeň voľnosti v tom,čo je v sociálnej politike možné dosiahnuť je pomerne úzky,tak nie je ťažké sľubovať.
      V týchto voľbách ide o niečo celkom iné!Ide o to,či si ako štát a národ zachováme zvrchovanosť a istú mieru nezávislosti,alebo sa „podvolíme“(Michel Houellebecq) a vytratíme sa ako národ z mapy Európy.Na to stačí aj menej ako 4 roky vládnutia PS,OĽANO,SaS za podpory frakcie „moderných“ ľavičiarov zo strany SMER prípadne zo strany Chmelárových pseudo socialistov.Stačí schváliť v NR SR zopár zákonov a podpísať niekoľko neodvolateľných dohôd s Bruselom a napáchané škody ktoré tak vzniknú už budú ireverzibilné!O to dnes ide vo voľbách!

      Reply
  • 22. februára 2020 at 11:51
    Permalink

    Pán Zvolen, ak ste volil, legitimizoval ste tridsať rokov vládu ( tá, podľa vás, vznikla zo „slobodných volieb“, ak škrtli váš hlas, lebo váš kandidát hoci získal 50.000 hlasov bol nahradený kandidátom so ziskom 3.000 hlasov len preto, že bol členom „veľkej strany- to ste predsa mal pred voľbami vedieť, ktorá prekročí 5%…). Ste „neúspešnym voličom“ a ako účastník, ktorý sa zúčastnil na tvorbe výsledku, musíte ho rešpektovať. Blahoželám Vám teda k zvoleniu Džatka, Moravčíka, Duckého, Dzurindu, Miklóša, Kaníka, Zajaca, Miklóša, Radičovej. Ak Vás trestali za politickú hlúposť je to výsledkom systému.
    V týchto voľbách nejde o to zvoliť kompetentých a charakterných, ale blokovať gaunerov väčšej ráže: blokovať Beblavého, hoci technokrat Vážny obhajuje neobhájiteľné, blokovať Kisku, hoci aj Fico toleruje izraelsko-americký diktát, blokovať Naďa, hoci aj Gajdoš sklepáva opätky pred frajtrom US Army… Voľbami (v buržoáznej „demokracii, môžete zmeniť vládu, ale nie politiku) môžete zmeniť (ako dobrý volič, ctiteľ buržoáznej demokracie) kolaborantskú vládu R. Fica za kolaborantskú vládu Kisku, Sulíka, Trubana. Viete, ako na to stačí, ak odovzdáte hlas niekomu, kto sa vo voľbách uchádza iba o preplatenie volebných nákladov štátom…

    Reply
    • 22. februára 2020 at 12:55
      Permalink

      Pán Janošovský, výstižnejšie ste to napísať nemohli, cit.:
      „V týchto voľbách nejde o to zvoliť kompetentých a charakterných, ale BLOKOVAŤ GAUNEROV VAČŠEJ RÁŽE…“
      PRESNE tak!!! Je to presne tá príčina, pre ktorú voliť pôjdem.
      Ani ja nebudem v týchto voľbách voliť srdcom; budem voliť rozumom.
      Tiež by som najradšej nevolila a nelegitimizovala buržoáznu „demokraciu“, ale tí GAUNERI VAČŠEJ RÁŽE ma nemôžu nechať ľahostajnou. Navyše veľmi si vážim pána Blahu i to, čo urobil pán Fico pre záchranu Slovenska pred „gaunermi väčšej ráže“.
      A tí, o ktorých ste napísali, že „klopú na politické dvere budúcnosti“, tým pomôžem v budúcich voľbách svojim hlasom tie dvere otvoriť; potom budem voliť srdcom.
      Krajinu nech vedú kompetentní, charakterní a morálni v prospech všetkých občanov, VŠETKÝCH!!!
      P.S. Srdcom KOMUNISTKA!!!

      Reply
    • 23. februára 2020 at 12:13
      Permalink

      pán Janošovský

      12 rokov vládol na slovemsku a dodnes vládne smer
      viac ako 8 rokov mal veľkú moc mečiar
      2/3 celkového času od roku 1989 vládli mečiar a fico a tých ste ani nespomenuli

      DOOKOLA opakujete o ľavicovosti , o zmene systému
      pri tom nenájdete jediné dobré slovo na progresívne slovensko, chmelára, mičeva…
      program kotlebovcov je 1000 x ľavicovejší ako bolo vládnutie mečiara a fica !!!

      o čom teda roky presviedčate pár svojich ? vám ide o zmenu systému ? vy ste ľavica ?

      pri tom sa dáte kúpiť za pár výhod a ľavicové princípy nemáte žiadne

      je smutné že drvivá väčšina prispievateľov na davdva = vraj za zmenu
      si za výhody nechá zobrať akékoľvek princípy a kričí hurá smer

      teda nechať sa kúpiť a báť sa o vlak zadarmo – STAČÍ ?
      aby sa prehliadli všetky klamstvá, rozkrádania a zabíjania?
      ???
      voľte si koho chcete
      ale už nemáte o sebe právo tvdiť že ste ľavicovo orientovaný

      vy ste orientovaný na výhody a odrobinky od vládnucich oligarchov,
      nemáte záujem o to POZNAŤ REALITU SLOVENSKA
      stačí pár drobných a väčšinu chudobných , biednych krorých sa nikto nechce zastať
      hodíte cez palubu len aby …
      nech žije smer
      voľte ho naveky
      ľavicou nikdy nebol a nebude

      Reply
  • 22. februára 2020 at 20:37
    Permalink

    Kto sledoval aspoň trochu činnosť ĽSNS, ako opozičnej strany, celé 4 roky, musí uznať, že ich konanie (hlasovanie, postoje) vždy bolo v záujme obyčajných pracujúcich ľudí a v zahraničnej oblasti v záujme Slovenska ako štátu spolupracujúceho s každým na základe vzájomnej výhodnosti a nie ako nedôstojnú kolóniu zapichnutú v anále Západu.
    V štvrtok som bol ako súčasť „křoví“ na besede zo zástupcami vraj ľavicových strán na Gunduličke (Socialisti, Vlasť a Smer). Zjednodušene povedané, išlo o jedno veľké vyplakávanie, že my, malé Slovensko, vlastne nič nemôžeme, lebo by nás roztrhali veľké korporácie, lebo máme v ústave absolútne nedotknuteľné súkromné vlastníctvo, lebo zmena vlastníckych vzťahov alebo finančných tokov je len znárodňovací zločin, ktorý bude vždy kruto potrestaný atď., atď. … Traja trpaslíci zastupujúci uvedené strany vlastne za celé 2 hodiny nepredložili aspoň nejaký zmysluplný ľavicový rámec.
    Ale hlavne že sa všetci traja rázne vymedzili k ĽSNS, že s nimi nikdy, dokonca jednému ušlo, že ide o stádo.
    Nuž, pochopil som, že som sa ocitol v navoňanom pseudoľavicovom salóne, kam nepatrím. V salóne sa činov nedočkáme, v salóne sa len vedú vznešené diskusie, napríklad že treba vniesť do vedomia spoločnosti skutočné ľavicové hodnoty, čakať na historickú príležitosť a podobné drísty. Zatiaľ čo mi takto poslušne čakáme, v Poľsku, Maďarsku, Česku, pobaltských štátoch, Argentíne zrušili 2. penzijný pilier, ktorého zrušenie u nás by prinieslo do prvého zo dňa na deň 10 miliárd eur (!!!) – to by sme sa obišli aj bez 13 dôchodku pri zvýšení každého mesačného, že? Ak by niekto hovoril, že by išlo o „krádež súkromných úspor“, potom sa treba spýtať, či predchádzajúca krádež z 1. piliera nikomu nevadila.
    A to ešte vôbec neprišla reč na fašizoidné ustanovenia Trestného zákona, ktoré v budúcnosti postihnú aj ľavičiarov (vlastne na Blahu už došlo). Aj v tejto súvislosti by som sa rád spýtal: podporia dobrí ľavičiari zlých Kotlebovcov v zámere vrátiť na Slovensko slobodu slova? Alebo zase zostane len pri jalových kydoch. Aj ich názor na migráciu by ma zaujímal. Alebo ako to myslí Chmelár so zrušením armády a kto by potom tých migrantov zastavil (lebo oni prídu). Ale na otázky nedošlo …

    Reply
  • 25. februára 2020 at 9:34
    Permalink

    Priatelia, politika je rovnako odborná vec, ako oprava vodovodného kohútika. Na to, aby sa zistila závada postačuje laický pohľad. Na opravu musíte disponovať zručnosťou (kompetentnosťou), vhodným náradím a náhradnými súčiastkami, ale i skúsenosťou. Pri tom nesmiete vadu riešiť tak, že spôsobíte iné škody (vytopíte susedov…).
    Vecne: politika je spôsob, ako presadiť svoje záujmy ( prípadne záujmy skupiny, s ktorou sa stotožňujete). V súčasnej politike sa – ako v modernom sociálnom marketingu – autentické záujmy zastierajú a kontrolované média vytvárajú zástupné problémy.
    Aktuálne je to šialená Gerda a ekofanatizmus.
    Napríklad v kanadskej Alberte ťažia bitumen ( spracovávajú a predávajú ho ako ropu a plyn) hĺbkovým vymývaním pieskov. Na povrchu ostávajú obrovské jazerá otráveného sajrajtu a v susedstve bývajú pôvodní obyvatelia v 40 stupňových mrazoch v campingových prívesoch (pozemky tak, zdraželi si ich nemôžu kúpiť a postaviť ani „iglu“). Kanadská vláda jeden deň schválila program ekologického riešeniabudúcnosti Kanady a na druhý deň schválila nový ropod a plynovod s násobným zväčšením kapacity cez nedotknutú prírodu Alberty…
    Veril by som strachu z nekontrolovatelnej imigrácie (skutočne hrozí sociálny a kultúrny konflikt). No tridsať rokov „antiemigračné sily“ tolerovali zahraničných investorov, ktorí Slovensko už zdevastovali…Ako v tej Alberte: vytvárame pocit verejného ohrozenia, aby verejná katastrófa bola prijateľná. Aj v týchto voľbách nejde primárne o to, či sa retrofašistom podarí zrušiť fašistický zákon, alebo liberáli nezriadia svoje ministerstvo propagandy („demokracie“). Nejde o to, či budeme suverénnou krajinou, alebo nie. Volíme tých kolaborantov, ktorí sú schopní robiť menej bolestivú kolaborantskú politiku… Kotlebovci sú potrební ako hroziaca alternatíva, ako víťaza volieb ich vyfajčia, ako „bystricu“ v Bystrici. Zastavia eurofondy a nasadia penále, banky (v rukách „dobrých“ zahraničných imigrantov) roztočia inflačnú špirálu, (zahraniční) vlastníci reťazcov a (zahraniční) správcovia vodovodných, plynárenských a elektrických rozvodných sietí zvýšia ceny a „vypnú“ Slovensko…Miestne agentúry CIA zverejnia videá z radovánok a nerestí „víťazov volieb“ a ľudí vženú do občianskej vojny…
    Páni, to, čo je potrebné zmeniť nedosiahnete volebným víťazstvom, ale vzburou. A Vzbura nezačína zložením volebnej kaucie…

    Reply
    • 25. februára 2020 at 11:02
      Permalink

      Sociálne a občianske vymoženosti boli vykúpené krvou obetí kapitalizmu, povstaní a vojen.

      Ich obeť sme znesvätili tým, že s chamtivou vidinou osobného prospechu sme sa prepadli späť, kde sme boli pred desiatkami rokov.

      Myslíte si, že tie krvopotne získané vymoženosti získame späť „len tak“ – z lásky kapitalistov k ľudu „svojmu“ ?!

      Platí akýsi prírodný zákon o platení za vlastné chyby – takže bez obetí to nepôjde. Ide o to aké tie obete budú a koľko ich bude.

      Pripravme sa.

      Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *