MPSVR: Klienti zariadení sociálnych služieb môžu ísť na Vianoce domov

Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Bratislava 16. decembra (TASR) – Klienti zariadení sociálnych služieb (ZSS) môžu byť na Vianoce so svojimi blízkymi. Informovalo o tom Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny (MPSVR) SR s tým, že k tomu v súčinnosti s Úradom verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR vypracovali usmernenie s odporúčaniami pre poskytovateľov sociálnych služieb.

„Pretrvávajúca epidemiologická situácia súvisiaca s ochorením COVID-19 na Slovensku má negatívne dosahy nielen na ekonomiku, ale aj na psychiku klientov ZSS a Centier pre deti a rodiny (CDR), ktorí nemôžu prijímať návštevy svojich blízkych a navštevovať ich tak, ako by si to prijali,“ podotkol rezort s tým, že preto hľadal možnosti, ako týmto ľuďom umožniť prežiť vianočné sviatky v kruhu svojej rodiny tak, aby bola zabezpečená jednak ich ochrana zdravia pri odchode zo zariadenia, ale aj pri návrate. „V spolupráci s hlavným hygienikom a epidemiológmi sme vypracovali usmernenie, v ktorom zariadeniam poskytujúcim sociálne služby pobytovou formou odporúčame kroky na vytvorenie bezpečných podmienok kontaktu svojich klientov s príbuznými,“ vysvetlila štátna tajomníčka rezortu práce Soňa Gaborčáková.

Na Vianoce tak môžu ísť k svojim rodinám tí klienti, ktorí v posledných 90 dňoch mali pozitívny test na ochorenie COVID-19 a sú po ukončenej karanténe, bez príznakov ochorenia, spresnil rezort. Do zariadenia sa potom môžu bezpečne vrátiť bez potreby absolvovania antigénového alebo PCR testu. „Ak však v rámci svojho pobytu mimo zariadenia prekročia obdobie 90 dní po potvrdenej pozitivite ochorenia COVID-19, respektíve majú klinické príznaky tohto ochorenia, rezort práce odporúča zariadeniam pretestovať klientov antigénovým testom alebo priniesť negatívny výsledok PCR testu nie starší ako 24 hodín,“ upozornil rezort.

Klienti ZSS, ktorí mali v zariadení v rámci posledného priebežného 10-dňového testovania antigénovými testami negatívny výsledok, môžu rovnako zariadenie počas sviatkov opustiť. Ministerstvo práce však pri ich návrate odporúča zariadeniam v záujme bezpečnosti vrátenia sa do kolektívu otestovať klientov antigénovým testom alebo ich poprosiť, aby sa preukázali negatívnym PCR testom nie starším ako 24 hodín.

„Počas vianočných sviatkov však nebudú môcť opustiť zariadenie klienti, ktorí mali v rámci posledného priebežného 10-dňového testovania antigénovými testami pozitívny výsledok,“ zdôraznil rezort.

Usmernenie sa týka aj návštev klientov ZSS. Tie budú možné, ale iba v tých zariadeniach a v častiach zariadení, ktoré nie sú v karanténe a za prísnych protiepidemiologických opatrení, ako napríklad vymedzený čas návštevy do jednej hodiny, stanovený minimálny časový odstup medzi návštevami potrebný a vyhradený na dezinfikovanie priestorov a podobne.

„Zároveň zariadeniam odporúčame, aby každú návštevu, ktorá sa nevie preukázať negatívnym PCR testom nie starším ako 24 hodín, testovali antigénovými testami pred uskutočnením návštevy. Bez toho im nebude umožnený vstup,“ priblížila štátna tajomníčka. Rezort deklaruje, že na tieto účely zabezpečilo dostatok antigénových testov.

V zariadeniach, kde je nariadená karanténa, respektíve v jeho časti, nebude možné realizovať návštevy. „V takýchto prípadoch odporúčame zariadeniam využiť na sprostredkovanie osobného kontaktu klienta so svojimi príbuznými a blízkymi na diaľku informačno-komunikačné technológie,“ uzavrela Gaborčáková.

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *