STA: Po koronakríze bude nedostatok leteckých pilotov

Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Bratislava 12. decembra (TASR) – Po skončení sa krízy spojenej s novým koronavírusom bude nedostatok pilotov dopravných lietadiel, hoci je o nich stále veľký záujem. TASR na to upozornila spoločnosť Slovak Training Academy (STA), ktorá je súkromným výcvikovým strediskom zamestnávajúcim viac ako 300 ľudí.


      Súkromná letecká akadémia poukázala na to, že v Európe prídu aerolínie v tomto roku podľa údajov Medzinárodnej asociácie leteckej dopravy (IATA) pre pandémiu takmer o 18 miliárd eur. Podľa IATA je v Európe v odvetví letectva a s ním spojených podnikateľských činností ohrozených šesť až sedem miliónov pracovných miest.


      Za menším záujmom o leteckú dopravu podľa pilota Tibora Stiha stoja najmä nejednoznačné protipandemické opatrenia v jednotlivých štátoch Európskej únie. „Pravidlá sa menia na dennej báze. Človek môže niekam odletieť a o týždeň už bude mať problém dostať sa naspäť,“ komentoval s tým, že práve preprava v menších typoch súkromných lietadiel zaznamenáva rozmach. Práve v tomto segmente si piloti nachádzajú v čase krízy uplatnenie.


      Podľa jeho slov sa návrat do normálu očakáva na konci roka 2021. „Ak by opäť začali lietať všetky lietadlá ako pred krízou, pilotov by bol nedostatok. Mnohí prídu o kvalifikáciu a potrebné povolenia, takže napokon ich bude nedostatok,“ komentoval.


      O nedostatku pilotov v Európe hovorí aj dekan leteckej fakulty v Košiciach Stanislav Szabo. Požiadavky celosvetového leteckého trhu pred vypuknutím krízy podľa jeho slov evidovali akútny nedostatok chýbajúcich pilotov, ale i pozemného leteckého personálu.


      „Hovoríme rádovo o desiatkach tisíc osôb. Aj keď súčasná kríza uzemnila väčšinu leteckej techniky, na čo letecké spoločnosti reagovali aj prepúšťaním personálu, neznamená to, že sa tým problém vyriešil,“ povedal s dôvetkom, že požiadavky súvisiace s praktickým leteckým výcvikom sa škole darí napĺňať aj vďaka úzkej spolupráci s STA. Spoločne pripravujú civilných pilotov, ale aj pilotov pre potreby Vzdušných síl ozbrojených síl SR.


      Zástupca výkonného riaditeľa Medzinárodného letiska v Košiciach Tomáš Jančuš dodal, že aj vďaka prevádzke STA je postavenie Košíc a Letiska Košice na leteckej mape výnimočné. „Prítomnosť takéhoto projektu vzdelávania a praktického školenia pilotov bude tiež jedným z argumentov pri našich rokovaniach s leteckými spoločnosťami o potenciáli Košíc pre unikátne obchodné príležitosti, a tým aj pre nové letecké spojenia,“ dodal.


      Akadémia sa v súčasnosti sústredí najmä výcvik pilotov vrtuľníkov. Vedenie spoločnosti nevylučuje, že v budúcnosti kurzy rozšíria o pilotný výcvik na lietadlá. „Z profesionálneho hľadiska sme na takúto možnosť pripravení a naše výcvikové stredisko plánujeme rozšíriť aj o ďalšie atraktívne kurzy,“ uzavrel za STA Academy Lukáš Halás.

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *