Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Nie je to tak dávno, čo námestia boli plné nespokojných ľudí, ktorí protestovali proti koaličným politikom, čím im vyjadrili svoju nedôveru. Chvíľu to vyzeralo, že koalícia mala strach, pretože došlo aj k nejakým zmenám v dôležitých funkciách. No bolo to len zdanie a ako som písal v inom článku politici nič nepochopili  a namiesto toho, aby si vstúpili do svedomia a začali pracovať v prospech občanov, čo by malo byť aj ich poslaním, si idú zvyšovať platy. Tieto sa od budúceho roku majú zvýšiť ako poslancom, tak aj ministrom, či prezidentovi. Zdá sa mi arogantné zvyšovať si plat v období, kedy politici majú veľmi nízku dôveru občanov.

Pán poslanec Fico na obranu tvrdí, že máme dobré časy a Slovensko na tom nikdy nebolo tak dobre.  Vážení páni politici pýtali ste sa cestujúcich na kultúru cestovania, či pacientov v nemocniciach na ich spokojnosť? Vlaky horia preto, lebo máme dobré časy? Pacienti musia vstávať ráno o piatej na časenky a potom presedia pol dňa v čakárni a to nemajú istotu, že ich ošetria, preto, lebo nikdy predtým sme sa tak dobre nemali? A čo avizované zvyšovanie cien energií a potravín?  No radšej nechcem vedieť, aké to bude, ak dobré časy pominú…

Keď sme na tom tak dobre, tak prečo máme  invalidných dôchodcov, ktorí nemajú dôchodok ani vo výške životného minima? Napríklad priemerný invalidný dôchodok pre osoby s mierou postihnutia do 70 % bol na konci minulého mesiaca na úrovni 204,03 €. V roku 2018 je zatiaľ priemerný normálny dôchodok na Slovensku okolo 440 €. Ak by z tejto sumy mal vyžiť napríklad nemenovaný minister práce, tak by veľmi rýchlo musel meniť svoj šatník.

Nie je Vám hanba páni? Dôchodcom idete zvyšovať dôchodok o pár drobných, no Vám sa plat zvýši nie o pár stoviek, ale dokonca sa hovorí o sume do 1000 €  pri poslancoch a pri ministroch a prezidentovi je to podstatne viac. Vôbec na tom nič nemení ani fakt, že už niekoľko rokov ste si platy nezvyšovali. Som toho názoru, že najskôr práca a potom pláca. Ohľadom vašej práce Vám už účet občania vystavili! Mali by ste to zobrať na vedomie a hlavne rešpektovať názor občanov!

Veľmi by ma zaujímalo koľko zarába doktor, ktorý zachraňuje ľudské životy? Myslím, že na takého poslanca Fica a iných politikov sa ani zďaleka nechytá. Nie je to hanba?

Malá ukážka koľko dostanú niektorí politici v roku 2019. Zdroj: Nový čas.

Andrej Kiska  12 380 €

Peter Pellegrini  5 968 €

Andrej Danko    4 876 €

Denisa Saková  5 021 €

Róbert Fico  4 148 €

 

Autor: Vladimír Hano

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


22 thoughts on “Nenažranci

  • 9. decembra 2018 at 9:52
    Permalink

    A „SLUŠNÝM“ neprekáža, že poslanci si prilepšia o tisícku !!! Nikto im nepovedal, že to je ne-slušné v časoch, keď ľudia musia vyžiť z niekoľkých stoviek? Zaujímalo by ma, ako hlasovala SAS, OĽANO, KDH, SME RODINA …A netrápila by som sa o lekárov, tí neživoria! Ľudia, ktorí drú za pásom dvanástky a umierajú v práci a ostatní OTROCI systému, dôchodcovia, ktorí si svoje oddreli… !!!
    FUJ,FUJ,FUJ, „páni“ poslanci!!!

    Reply
    • 9. decembra 2018 at 19:10
      Permalink

      Vážená pani
      je až trápne čo píšete
      SMER SNS a MOST majú väčšinu BEZ nich by sa všetci mohli postaviť aj na hlavu aj tak by sa mzdy poslancom nezdvihli.
      matovič ten poloblázon podľa smeru a vášho blahu predložil „zákon“ aby platy poslancov zostali zmrazené

      ako hlasoval váš miláčik blaha ??? bol proti zmrazeniu !

      Reply
      • 9. decembra 2018 at 20:32
        Permalink

        Vážený pán,
        myslíte toho Matoviča, ktorý povedal, že už do konca života nemusí pracovať ani jeho deti? Aha!

        Reply
        • 9. decembra 2018 at 21:06
          Permalink

          Myslím toho ľavicového blahu čo je vašim miláčikom

          lebo ľavicovosť nie je v rečiach ale v činoch !

          ja píšem o zvyšovaní platov pri chudobe a biede ktorá je na slovensku za vládnutia blahu a jeho smeru od 2006!

          Reply
        • 9. decembra 2018 at 21:18
          Permalink

          Súdružka Slavomíra.
          1. To nikdy nepovedal
          2. Zas ste si našli výhovorku aby ste mohli držať stranu hajzlíkom.

          Reply
    • 9. decembra 2018 at 21:22
      Permalink

      Súdružka Slavomíra.
      Vám hlavne prekáža že tie peniaze dostanú aj opozičníci.
      Ale keď už o tom hovoríme, ten kto chce pomáhať sa môže tejto čiastky zbaviť a pomáhať.
      Predpokladám že súdruh Blaha dá tieto peniaze na dobročinné účely. Alebo bude pravidelne sponzorovať DAV DVA.
      .. ale to by sme sa načakali od národného socialitu.

      Reply
    • 9. decembra 2018 at 21:24
      Permalink

      Ešte dodatok pani Slavomíra.
      Andrej Kiska svoj plat – celý plat, rozdáva rodinám, v ktorých sa vyskytla rakovina. To je ale špina však….

      Reply
      • 11. decembra 2018 at 7:59
        Permalink

        presne tak, Kryska je fašistická špina. koľko ľudí okradol svojou úžerou ? koľkí sa stali bezdomovcami ? koľkí spáchali samovraždu ? ale jemu sa tie počty mália. Stal sa prezident aby mohol škodiť celému národu.

        Reply
        • 11. decembra 2018 at 8:16
          Permalink

          ÁNO, m, máte pravdu! No kupuje si ľudí, veď ma z čoho rozdávať… Vychádza z predpokladu, že peniaze majú veľkú moc a mnohí ľudia sa dajú kúpiť. Môj prezident to nie je!!!

          Reply
    • 9. decembra 2018 at 21:27
      Permalink

      Pani Slavomíra.
      Prečo Vás zaujíma ako hlasovali opozičníci?
      Vás by predsa malo zaujímať ako hlasoval Blaha a ako sa k tomu postavil. Tých Vašich oligarchistických kapitalistov ktorých podporujete si strážte a to predovšetkým.

      Reply
  • 9. decembra 2018 at 10:24
    Permalink

    Plne súhlasím s morálnym rozhorčením autora nad výškou platov poslancov a iných štátnych úradníkov. Podstatou politickej funkcie by mala byť služba občanom, ale v našich kapitalistických pomeroch sa už dávno premenila zo služby občanov na službu svojmu vlastnému súkromnému záujmu, na zvláštnu formu súkromného podnikania, kde poslanci podnikajú, obohacujú sa na účet občanov. Uvedený moment je celkom zjavný v prípadoch, kedy si podnikatelia zakladajú vlastné strany, lebo prišli nato, že podnikanie v politickej sfére je istejšie ako skutočné podnikanie na ekonomickom trhu.
    Už Platón vo svojej vízii ideálneho štátu, na prelome 5.- 4. storočia pred našim letopočtom zdôrazňoval, že politici nesmú vlastniť žiadny súkromný majetok, pretože v opačnom prípade namiesto starosti o štát, premenia štát na dojnú kravu svojich súkromných záujmov. Rovnako je známy aj Engelsov návrh, že platy politikov a štátnych úradníkov by mali byť na úrovni priemerných platov v danom štáte, čo by celkom efektívne bránilo nie len rastu štátnej byrokracie, ale aj tomu, aby sa funkcia politika premenila na funkciu podnikateľa.
    Z vecného hľadiska je absurdné, aby si v štáte, ktorý si hovorí, že je demokratický, poslanci sami určovali výšku platu. Takéto právo im nemôže plynúť z toho, že získali mandát poslanca, z ich mandátu poslanca im prislúcha povinnosť sa starať o štát, ale nie o svoje osobné platy. Tak ako sú poslanci volení, teda nestávajú sa poslancami na základe vlastného rozhodnutia, tak by sa mali aj ich platy alebo systém odmeňovania odvíjať od rozhodnutia občanov, ktoré by sa formou priamej demokracie mohlo k danej otázke uskutočňovať pri každých všeobecných voľbách. Som presvedčený, že na takýchto voľbách, kde by sa súčasne určoval aj plat poslancov by sa zúčastnila väčšina voličov, čo by len podporilo politickú aktivitu občanov a oživilo upadajúcu demokraciu v našich pomeroch.

    Reply
  • 9. decembra 2018 at 12:18
    Permalink

    Súdruhovia !

    Čo sa rozčuľujete ?! A Vy neviete že kapitalihnus je sám osebe amorálny ?! Nato aby jeden mal, druhému musí chýbať ?!

    Poďme poporiadku – môj socialistický návrh, ktorý by si mala, ako jeden z najhlavnejších bodov programu, vziať každá socialistická strana a zaviesť ho do 100 dní od získania moci.

    Ten zázrak sa volá ŽIVOTNÉ MINIMUM a je to to, čo v tomto kapitalistickom hnuse absolútne nefunguje.

    Takže socialistické riešenie – definovane reálnej sumy ŽIVOTNÉHO MINIMA tak, aby vskutku spĺňalo to, čo nesie v svojom názve – najmenšie mesačné náklady na život ( =prežitie ) človeka v súčasnosti, obsahujúce položky, skutočne potrebné na jeho prežitie a naplnenie jeho základných fyzických ľudských práv ( z pohľadu ľavice; napr. právo na bývanie by malo byť základným fyzickým ľudským právom ).

    Sú to tieto mesačné náklady :
    – jedlo 120 €
    – ošatenie a obuv 0-20 € ( príspevok )
    – bývanie 140 €
    – internet 10-20 €

    Pri predpoklade bezplatného zdravotníctva a liekov, by to dnes bolo niekde na úrovni 270 – 300 € mesačne. Platené zdravotníctvo ( dočasné !!!! ) riešiť príspevkom, podľa zdravotného stavu jednotlivca. U detí, by sa mohla suma ŽM patrične znížiť podľa ich veku.

    Od tejto sumy, by sa odvíjali všetky zákony, týkajúce sa miezd, dôchodkov a sociálnych dávok v štáte.
    Žiadny jednotlivec by nesmel mať nižší príjem na mesiac ( mzda, dôchodok, dávka v hmotnej núdzi, nepodmienený príjem, … ) ako je hodnota ŽM.

    Napríklad krásne by sa dala zo ŽM definovať MINIMÁLNA MZDA ako jeho násobok, čo by bol vlastne činiteľ oplatenia sa pracovať, alebo prilepšenia si oproti základu na prežitie. Takže v NRSR by sa nehlasovalo o hodnote minimálnej mzdy priamo a každý rok, ale len o tom činiteli násobku ( čo by nemuselo byť každý rok ).
    Podlá MM by sme krásne videli, ako si politici vážia prácu ľudí. Čiže, ak bude čistá minimálna mzda 430 €, potom na budúci rok by bol ten súčiniteľ 1,43 ( MM=k*ŽM ; 430 € = 1,43*300 € ). To znamená, že naši milí poslanci pokladajú 43% a prilepšenie si o 130 € za dostatočnú motiváciu pracovať.
    Za rozumné pokladám mať MM na úrovni 2násobku ŽM, teda dnes okolo 600 € v čistom na mesiac. V závislosti od výkonnosti hospodárstva.

    Na MM naviazať všetky platy politikov a štátnych zamestnancov ako jej násobok. Potom by si snáď tá kapitalistická pakáž ruky-nohy išla dolámať, v snahe o zlepšovanie životnej úrovne občanov – však ?

    Zavedenie inštitútu MAXIMÁLNEJ MZDY. Ľavica o tomto vôbec nehovorí, ale amorálnosť kapitalizmu je práve v hromadení bohatstva na jednej strane, spôsobujúce rozsiahlu chudobu na strane druhej. Maximálna mzda by bola tiež násobkom Minimálnej mzdy a mala by byť niekde na úrovni 5 násobku MM, teda dnes okolo 3000 € na mesiac, čo by malo byť motiváciou aj pre toho najnedocenejšieho chamtivého lekára, aby sa na Vás vôbec pozrel. Ak by sa niekomu málilo a cítil by sa nedocenený a nespravodlivo ohodnotený socialistickou spoločnosťou, potom nech sa páči, vráť peniaze štátu ( ľudu ) za štúdium, tam sú hranice, vypadni, zavri dvere a už sa nevracaj.
    Problémom diskusie o najvyšších mzdách ( napr. lekári, jadroví energetici, vodohospodári, riaditelia, politici … ) je to, že sa hľadí na to, čo kto by si zaslúžil, no nehľadí sa na to, odkiaľ a hlavne komu „ich zaslúžené“ zobrať. Pokladám preto za morálne, vždy hľadieť na minimálnu mzdu ako morálny základ hodnotenia prínosu iných profesií pre spoločnosť a definovanie rozumných hraníc pre Maximálne mzdy.

    Ďalej by to bolo odstránenie nemorálneho horného stropu zdravotných a sociálnych odvodov, kedy od určitej výšky príjmu, sa tieto odvody platia už len vždy v rovnakej, maximálnej výške ( napríklad vymyslím si – z príjmu 4000 € sú odvody 500 € a z príjmu 10 000 € sú odvody tiež 500 € ).

    Ďalej by bolo vhodné, nahradiť či podporiť rokovania odborov o mzdách nejakým mechanizmom, určujúcim podiel minimálnych miezd v podniku, vzhľadom na hospodársky výsledok podniku a zabezpečiť túto definíciu, proti rôznym účtovníckym kúzlam.

    Reply
    • 10. decembra 2018 at 14:09
      Permalink

      Martin,
      jedna poznámka, zavedenie maximálnej mzdy sa nijako nedotkne hromadenia bohatstva v rukách úzkej skupiny ľudí, pretože oni bohatnú zo zisku, čo nie je mzda. Mzda je spojená s uplatnením vlastnej pracovnej sily, zisk plynie bez práce, z použitia kapitálu na nákup cudzej pracovnej sily a z jej vykorisťovania.

      Reply
      • 10. decembra 2018 at 16:05
        Permalink

        Áno, presne tak. Druhá vec je, že mzda sa skôr alebo neskôr vracia do ekonomického obehu. Kumulovaný zisk je však obvykle v takej forme, ktorá stojí mimo ekonomického obehu, nevracia sa a tieto peniaze v cykle chýbajú. Marxisti tomu hovorili „kríza z nadvýroby“, ale v podstate ide o to, že vytvorenú produkciu nie je za čo kúpiť, lebo veľká časť prostriedkov je zmrazená v kumulovanom zisku. Súčasná kapitalistická spoločnosť to rieši predajom na dlh. A tak súčasne, ako spojené nádoby, rastú kumulované zisky aj celkové zadĺženie v spoločnosti. Janis Varufakis to v jednej prednáške priliehavo nazval „Twin peaks“.

        Reply
      • 10. decembra 2018 at 21:29
        Permalink

        Áno – v mojom príspevku som riešil v prvom rade mzdu politikov, čo sa vzhľadom na mechanizmus môjho návrhu rozkošatilo na mzdy zamestnancov celkovo.

        Ďalej som otvoril otázku morálnosti vysokých miezd voči mzdám nízkym a hlavne určenia konkrétneho „ešte etického“ násobku ( čísla ) maximálnej mzdy voči minimálnej mzde, čomu sa kapitalihnus veľmi cudne vyhýba. A poukázal som na perspektívu hodnotenia vysokých miezd nie z pozície ich užitočnosti, náročnosti, nebezpečnosti, ale z pozície násobku k minimálnym mzdám, vrátane otázky, kto všetko a koľko sa na tieto vysoké mzdy poskladá.

        Iné druhy príjmov ( podiely, renty, dividendy,… ) som v ňom neriešil, čo však neznamená že by som sa na ne veľmi, ale že veľmi rád nepozrel.

        Reply
  • 9. decembra 2018 at 19:20
    Permalink

    Vážený pán autor
    Vážený pán VLADIMÍR HANO

    plne s Vami súhlasím vo všetkom – len by som si aj Vás dovolil upozorniť

    najobľúbenejším na dav dva je pán poslanec blaha čo len posledný necelý mesiac hlasoval napr:
    ako ľavičiar hlasoval proti zmrazeniu ktoré navrhol matovič
    ako ľavičiar a antiglobalista hlasoval za skrátené legislatívne konanie aby cudzinci mimo eu ľahšie mohli na slovensko aj z honolulu
    to je ten antiglobalista čo hlasoval za vyslanie našich vojakov do iraku

    Niekto ten smer a sns musí voliť a sú to aj najväčší ľavičiari na dav dva !

    Reply
    • 9. decembra 2018 at 20:23
      Permalink

      Dobrý deň pán Zvolen ja to viem. Poviem to takto, pána Blahu nemám medzi priateľmi. Na môj vkus je až príliš ľavicový, aspoň sa tak vyjadruje. S veľa jeho názormi nesúhlasím. Neviem kto koho volil, ale ako blogér tu na dav dva môžem slobodne publikovať a nikto ma necenzuruje ako napríklad na sme a podobne. Chcem poukazovať na krivdy v tejto spoločnosti, ktoré pácha či pravica, alebo lavica. Nič viac nič menej. Tu na dav dva je široké spektrum názorov a podla mňa je to dobre. Za vašimi slovami cítim výčitku, ktorú asi nechápem. Pekný deň prajem.

      Reply
      • 9. decembra 2018 at 21:14
        Permalink

        Pán Vladimír Hano
        Nevyčítam Vám osobne nič – keby som chcel napísal by som to priamo

        Píšem o REALITE SLOVENSKA
        máme akože ľavicové médium = dav dva a už viackrát tu blaha získal najviac hlasov a bol vyhlásený za najľavicovejšieho = najpopulárnejšieho aj pri hlasovaní čitateľov
        preto som napísal o jeho činoch – ktoré sú podľa mňa v rozpore s tým čo hovorí !

        Preto mi dovoľte aby som Vám za Váš článok poďakoval
        súhlasím s ním do bodky

        Mne celkovo chýba medzi ľavičiarmi PROGRAM.
        Niečo konkrétne čo by sa dalo podporiť aby sa na slovensku lepšie žilo a bolo menej biedy a chudoby!

        Reply
        • 10. decembra 2018 at 13:12
          Permalink

          Ďakujem pán Zvolen, áno s tým programom máte pravdu. Mne ešte chýba štandardná ľavicová strana, s predpokladom na úspech vo voľbách, ktorú by som s radosťou volil. Smer pre mňa takou nie je.

          Reply
  • 9. decembra 2018 at 21:16
    Permalink

    Len telegraficky – je potrebné odporovať a ozvať sa: na jednej strane Kazimir kvôli VYROVNANÉMU štátnemu rozpočtu nepripustí zrušenie zákona o automatizovanom predlžovaní do dôchodku a dôchodcom pridajú mesačne pár Eur, na druhej strane ochotne zvyšuje vláda i parlament platy poslancov mesačne o tisícku a viac. POZOR! Oni operujú vysokými číslami objemu – lenže ide o všetkých poslancov a funkcie – nielen vládu a NR SR, ale o to, že to strhne lavínu zvyšovania platov v celom priereze zastupiteľov – tj. i u mestských, obecných, u VUC – len nie u povolaní ako sa píše – lekári, učitelia, hasiči, policajti…pán HANO a diskutéri, pozývam Vás, budem o tom vysielať v Slob.vysielači BB v štúdiu Bratislava v utorok 11.decembra od 15,30 do 17,30 hod. Zapojte sa – a môžem dúfam prečítať Vaše názory i tu z článku a diskusie? Prípadne pán Hano – pozývam, prídte.
    klub.narodohospodarov@gmail.com píšte a dohodneme sa i na vysielaní.

    Reply
    • 12. decembra 2018 at 11:46
      Permalink

      Čítal som príspevky vás všetkých, čo sme si korešpondovali cez mail, ale pravdou je, že som do nich aj komentoval svoj názor. Teda je tam Váš článok, aj s uvedením koľko zarábajú naši papaláši, je tam príspevok M.Moravčíka i pána Mandu, nuž iba škoda že si to neskúsite telefonicky priamo do živej relácie. Vlastne ste mi pomohli, pretože maily do štúdia boli v tom čase blokované, ale zas telefon bol v prevádzke. Vždy je niečo, sme disidenti. Inak, nie som televízny hlásateľ a robím tú prácu dobrovoľnícky, takže komentujem a dodávam k citovanému to čo potrebujem povedať.
      Dnes je o 12,00 „stretnutie“ žltých viest pred Prezidentským palácom, budeme tam?
      https://hearthis.at/slobodnyvysielac/klub-narodohospodarov-22-2018-12-11/

      Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *