Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Pri pozeraní tv dokumentu „Nacistický projekt“, som pochopila, ako dlho trvá „boj proti komunizmu“.

V Európe po 1.svetovej vojne silnelo komunistické hnutie a aj v Nemecku malo niekoľko miliónov podporovateľov. V dokumente zaznela myšlienka, že Komunistická strana podporovaná Sovietskym Ruskom mala potenciál ovládnuť nielen Európu, ale aj svet.

Už v tej dobe sa začala protikomunistická kampaň a boj proti komunizmu, ktorý zahájil aj samotný Hitler so svojimi prívržencami v roku 1922 v Coburgu násilnosťami voči komunistom a ľavičiarov, ktorí tam boli v menšine.

Postupným získavaním moci Hitler a NSDAP, začali páchať na komunistoch a ľavičiaroch násilie v rôznej podobe, nevynímajúc mučenie a vraždenie. Z rôznych iných dokumentov viem, že práve kvôli tomu, že otvorene bojoval proti komunizmu mal, rôznych obdivovateľov a podporovateľov aj v iných krajinách.

Komu a prečo, tak veľmi prekážala túžba ťažko pracujúcich a vykorisťovaných ľudí po lepšom živote?

Aj 2. svetovú vojnu môžeme označiť za boj proti komunizmu, ktorý znázorňoval Sovietsky zväz a vďaka ktorému , Európa nad nacizmom a fašizmom v r. 1945 zvíťazila. Žiaľ, nezvíťazila nadlho. Po jej rozdelení , po druhej sv. vojne nastala nová fáza boja proti komunizmu vo forme nového zbrojenia pod názvom „Studená vojna“.

V súčasnosti sa len málokto zamyslí nad tým, že USA využili pre svoj mocenský vzostup a súperenie so ZSSR v mnohých oblastiach práve nacistických vedcov, inžinierov či lekárov, ktorí spolupracovali vo vojenskom výskume, spolupracovali s CIA na rôznych projektoch.

A práve v tomto období , v začiatkoch studenej vojny začal v USA „hon na čarodejnice“, prenasledovanie, vypočúvanie, väznenie ľudí, ktorí sympatizovali s komunizmom a ktorý poznáme pod názvom „Mccarthizmus“.

Aj keď sa obdobie otvoreného prenasledovania skončilo, boj proti „komunistickému režimu“ ako ho nazýval západ neskončil. Len zmenil tvár a začal používať overené metódy propagandy z čias 2.sv. vojny, za ktoré by sa nemusel hanbiť ani samotný J. Goebbels.

Šírenie antikomunistickej propagandy prinieslo svoje plody práce v roku 1989, keď nastali prevraty v krajinách Socialistického bloku a ľudia uverili klamstvám o „Slobode a demokracii“.

Ako vyzerá „vytúžená sloboda a demokracia“ máme možnosť vidieť každý deň aj v našom štáte. Zo suverénneho, sebestačného a nezadĺženého štátu sa stala kolónia Západu s lacnou pracovnou silou a bábkovými mocipánmi, ktorí sa rujú o korytá ako diví a už dávno im nejde o občanov vlastného štátu. Denne sa stretávame s otvorenou nenávisťou voči ľuďom s ľavicovými názormi a antikomunistickou propagandou, prenasledovaním tých, ktorí sa neboja povedať svoj názor.

Byť „ľavičiarom“ v dnešnej dobe, znamená byť „extrémistom“

Vyjadriť nesúhlas s tým, čo sa deje na Ukrajine, kde sa stal národným hrdinom vojnový zločinec S. Bandera je v dnešnej dobe takisto prejavom „extrémizmu“.

Preto často premýšľam o tom, či sa dá hovoriť o „Víťazstve nad fašizmom“. Ukončenie 2. svetovej vojny, bolo len čiastočným víťazstvom, pretože fašizmus a nacizmus prežíval v krajinách spriaznených a podporovaných USA. Stačí sa pozrieť a naštudovať si, kde sa ukrývali nacistickí a fašistickí zločinci. Akým a ktorým vládam a režimom slúžili a pomáhali, ale aj to, že Západ tieto režimy obhajoval a podporoval.

V dnešných dňoch znova prebieha „boj proti komunizmu“ vo Venezuele. Málokto venoval pozornosť prejavu D. Trumpa na VZ OSN, kde otvorene hovoril o boji pri „komunistickému zločinnému režimu“ vo Venezuele. Aj tam má byť importovaná „Sloboda a demokracia“ USA . Ako sa to deje, vidíme denne v médiach.

J. Goebbels by nadšene tlieskal novodobej propagande, vďaka ktorej začína byť svet na pokraji vojny nedoziernych následkov. O tom, že svet vo vojne už dávno je, píšem často.

Krvavé konflikty pod zásterkou „slobody a demokracie“ kvôli ovládnutiu krajín, ktoré vlastnia rôzne nerastné suroviny, alebo predstavujú ekonomickú hrozbu Západu, sa vedú už pár desaťročí, a slovo „Mier“ sa stalo veľmi relatívnym pojmom.

V novodobej protikomunistickej propagande sa veľa a často hovorí o „zločinoch komunizmu“.

Ako sa budú nazývať zločiny tých, ktorí kvôli moci a chamtivosti doteraz ničia a vraždia nevinných ľudí a ničia celé krajiny?

Ako nazve história obete nacistických represálií voči ľuďom s ľavicovými názormi?

Ako nazvú budúci historici obete nezmyselnej Vietnamskej vojny?

Proti čomu a komu bojujú novodobí bojovníci proti komunizmu?

Ako budú nazvané súčasné obete „honov na čarodejnice“ , ľudia, ktorí len túžia žiť v mieri, mať základné sociálne práva a istoty a budúcnosť?

Odpovede by mala priniesť práve budúcnosť.

Ale dočkáme sa ich len v tom prípade, ak nejaká budúcnosť bude a ľudstvo sa vlastnou hlúposťou navzájom nevyvraždí.

Devana


Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


22 thoughts on “Boj proti „komunizmu“

  • 29. januára 2019 at 14:11
    Permalink

    Devana, ako budú nazývať obete súčasného neokapitalizmu ?
    Ja nebudem čakať, kým nám prinesie odpoveď budúcnosť, odpoviem teraz: ZLOČINY PROTI ĽUDSKOSTI !!! Alebo ako to vyjadrila Sonka Valovič-Sazama vo videu: RETROFAŠIZMUS!!!
    Dobrý článok, odvážna Devana!!!

    Reply
    • 29. januára 2019 at 20:27
      Permalink

      Ďakujem pani Slavomíra…
      Nemyslím si, že je to o odvahe, ale o zodpovednosti, ktorú by sme mali všetci mať, nielen za vlastné životy a konanie, ale aj za spoločnosť a budúcnosť budúcich generácií…
      To, čo zažívame v súčasnosti, sa dialo už v minulosti, len v trochu inej podobe a nie je ďaleko doba, keď sa znova začne diať násilie…
      Spoločnosť v našom miništátiku je názorovo roztrieštená politickou propagandou do takej miery, že začala prevládať medzi ľuďmi otvorená nenávisť…
      A je načase to zastaviť…

      Reply
      • 29. januára 2019 at 22:49
        Permalink

        Ale áno, Devana, ste ODVÁŽNA! Koľkí takto píšu?!
        A cením si na Vás, že nie ste ĽAHOSTAJNÁ! Koľkí sú!

        Martin Niemöller, nemecký pastor a teológ, bol antikomunista a najprv podporoval Hitlerov nástup k moci. Paradoxne on sám bol napokon uväznený v koncentračnom tábore Sachsenhausen, neskôr v Dachau.
        Je mu pripisovaná báseň o nečinnosti nemeckých intelektuálov po nástupe nacistov k moci, o spoluzodpovednosti za zločiny nacistického režimu:

        Keď nacisti prišli pre komunistov, mlčal som; nebol som predsa komunista.
        Keď prišli pre odborárov, mlčal som; nebol som predsa odborár.
        Keď prišli pre židov, mlčal som; nebol som predsa žid.
        Keď prišli pre katolíkov, mlčal som; nebol som predsa katolík.
        Keď prišli pre mňa, nebolo už nikoho, kto by mohol protestovať.

        Jeho báseň je obrazom nebezpečenstva politickej apatie.

        Reply
  • 29. januára 2019 at 14:37
    Permalink

    Komunisti musia zdôrazňovať, že v 2. sv. vojne išlo o súboj dvoj protichodných ideológií na život a na smrť. Tretia ideológia – kapitalihnus – to hral na obe strany a tešil sa, že obe nepriateľské ideológie zakrútia krkom jedná druhej.

    Treba sa pýtať, ako by 2. sv. vojna dopadla, nebyť komunizmu v ZSSR. Tak ako nacizmus išiel na Moskvu „vypáliť nákazu boľševizmu“, tak komunizmus tlačil „hnedý mor“ až на Берлин !

    Ak by bol v Rusku stále feudálno-kapitalistický režim, neskončil by svoju svätú vojnu proti fašizmu za Užhorodom ?
    Som presvedčený, ak by nacizmus zvíťazil, kapitalihnus by sa už s ním „nejako dohodol“ na „spravodlivom rozdelení sveta“ a vskutku nevylučujem ich pokojné spolužitie a prípadné postupné „zbližovanie“. Veď ako si vysvetliť postupný nárast fašistických a niekde aj nacistických „nálad“ na „výživnom“ podhubí kapitalizmu, však ? Kde sa „zrazu“ objavil na Slovensku, keď sa už zdalo, že je už vzdialenou minulosťou ? Nepozrieme sa bližšie na cirkev svätú katolícku ?

    Takže – komunisti – hlavu hore, nemáme sa za čo hanbiť – bola to „naša“, a našťastie vyhraná, vojna – a to vďaka tomu, že nešlo o vojnu krajín, ale vojnu ideológií.

    Rovnako treba skántriť kapitalihnus – len v tomto prípade to asi nebude tanky a děly … zatím.

    Reply
  • 29. januára 2019 at 16:39
    Permalink

    Martine, zdravím Vás!

    Pokud dovolíte, mám několik poznámek, ale jen stručně, mám málo času, bohužel. Více budu mít snad až v noci, spěchám na doučování děcek v matice. ) Tak tedy.

    Komunisti musia zdôrazňovať, že v 2. sv. vojne išlo o súboj dvoj protichodných ideológií na život a na smrť. ►Přesněji, měli by to komunisti zdůrazňovat, máte naprostou pravdu. Jenže tohle se ve slovníku tzv. moderních komunistů již nedozvíte, bohužel. (

    Tretia ideológia – kapitalihnus – to hral na obe strany a tešil sa, že obe nepriateľské ideológie zakrútia krkom jedná druhej. ►Souhlasím, ale v jednom se lišíme, Martine. Kapitalihnus, jak pravíte soudobému kapitalismu, není třetí ideologií, tedy oddělenou od fašismu. Obě jevové formy kapitalismu mají společný základ, tedy boj o maximalizaci zisku nade všechny únosné meze, přesněji, k fašismu se kapitalismus uchyluje vždy, když selhávají klasické zbožně-peněžní vztahy. To se stalo po Velké hospod. depresi v letech 1929-1933. Oživit ekonomiku se tehdejšímu velkokapitálu již nepodařilo, proto v Německu nastoupil k moci fašismus, tj. nejstrašnější podoba kapitalismu. Bylo nutno roztočit kola nadvýroby, jenže bez napadení SSSR kvůli nedostatku surovin a financí – to nebylo možné!

    Treba sa pýtať, ako by 2. sv. vojna dopadla, nebyť komunizmu v ZSSR. ►Odpověď je jasná, celému světu by vládl ein Volk, ein Reich, ein Führer, v Moskvě, stejně jako ve Washingtonu, nejenom v Berlíně. S našimi bratry a sestrami Slovany by se stalo toto (extermination=fyzická likvidace), dokonce i národ soudobého fašistického Estonska podle Generálního plánu OST měl být fyzicky likvidován z 50 %! Vítězství SSSR nad faš. Německem tak zachránilo nejen všechny Slovany, ale dokonce i dnešní faš. Estonsko před vyhubením ze strany faš. Německa v rámci Gen. plánu Ost. Sranda, že jo?

    https://www.youtube.com/watch?v=A1_afTvmqz4

    Som presvedčený, ak by nacizmus zvíťazil, kapitalihnus by sa už s ním „nejako dohodol“ ►Martine, nacismus, lépe řečeno fašismus, jest plodem kapitalismu, přesněji, jest plodem bankovního kapitálu, tedy plodem oligarchátu. A přesně tohle se dnes děje v Ruské Federaci, tedy Gen. plán Ost II pod vedením ruského prezidenta, ruské vlády, ruské Centr. banky, Hitler by dnes mohl akorát tak závidět, že nakonec se to povedlo rukama samotných Slovanů. (( Vše zastřešuje Vrchní protektor ve Washingtonu + Federální rezervní systém. V rámci Dullesovy doktríny byla ustavena „Ruská svatá trojice“, tedy M.S. Gorbačov (přestavba spojená s likvidací socialismu v SSSR), B.N. Jelcin (likvidace SSSR) a V.V. Putin (likvidace RF a holokaust ruského národa s desítkami miliónů obětí hladomoru, jenž již započal).

    Kde sa „zrazu“ objavil na Slovensku, keď sa už zdalo, že je už vzdialenou minulosťou? ►Máte-li na mysli Kotlebovce, Martine, jste vedle jako ta jedle. Kotlebovci na rozdíl od SMERu by nikdy neposlali za peníze Slováků ozbrojené vojsko do Pobaltí proti Rusku. O nákupu amer. letadel a velitelské základně NATO u Bratislavy ani nemluvě.

    Takže – komunisti – hlavu hore, nemáme sa za čo hanbiť – bola to „naša“, a našťastie vyhraná, vojna – a to vďaka tomu, že nešlo o vojnu krajín, ale vojnu ideológií. ►Ne tak docela, Martine. Válka proti Rusku hrozí i nadále, navzdory tomu, že komunisté v SSSR předali veškerou moc USA, dokonce i dosud platná Ústava RF z r. 1993 byla napsána CIA, jejíž podstatu lze shrnout jednou větou – veškerá legislativa USA jest nadřazena legislativě RF. Problematika voj. napadení RF není vázána na ideologii! Je vázána na největší zlatý důl na této planetě – na obrovskou a přebohatou SIBIŘ! Bitva v následujících letech bude probíhat jen a pouze o SIBIŘ! Kdo ji dostane do rukou, bude vládnout na planetě Zemi! Nikdo jiný!

    Rovnako treba skántriť kapitalihnus – len v tomto prípade to asi nebude tanky a děly … zatím. ►Ovšem, máte pravdu, Martine. Jenže zrovna tohle je nereálné, protože všechny slovanské národy, Rusové, Ukrajinci a Poláci především, se rvou ve volbách doslova na život a na smrt za kapitalismus, tedy proti socialismu, tedy proti komunistům!

    Reply
    • 29. januára 2019 at 17:31
      Permalink

      P. Vašek, súhlasím, aj ja som to chcel napísať Martinovi.

      Fašizmus nie je tretia ideológia, osobitný spoločenský systém. Fašizmus je krajnou, reakčnou podobou kapitalizmu, po ktorej kapitál siaha v dobe ohrozenia existencie kapitalizmu. Tak to bolo po začiatku krízy klasického kapitalizmu po r. 1848, na prelome storočia sa objavil aj fašizmus. Krízou 1919-33 a nástupom silného socialistického ZSSR bola ohrozená samotná existencia kapitalizmu, odhodil demokratickú podobu a siahol po fašizme. Ekonomická podstata fašizmu sa nelíši od ekonomickej podstaty demokratického kapitalizmu, súkromný kapitál prešiel pomerne hladko do symbiózy s fašistickou vládou. Mám k tomu nazbieraný nejaký materiál, budem to musieť dokončiť a uverejniť.

      Za toto oddeľovanie fašizmu a kapitalizmu paradoxne môže aj súčasná ľavica, nielen pravica. Namiesto toho, aby používala marxistickú metodológiu, vychádzala z koncepcie dejín ako striedania spoločensko-ekonomických foriem, objektov: prvobytnej, nevoľníckej, kapitalistickej, socialistickej, začala zúrivý boj napr. proti liberalizmu, demokracii, trhu, ap,, bez ich konkretizácie, ako osobitným spoločenským formám.

      Pritom liberalizmus, demokracia, fašizmus sú len možné podoby spomenutých spoločenských foriem, hociktorej, nielen kapitalizmu. Neexistujú ako samostatné spoločensko-ekonomické formy, systémy. Tento zmätok v pojmoch nakoniec vedie k tomu, že bojom proti všeobecnému liberalizmu, demokracii, či trhu ľavica fakticky podporuje liberálny kapitalizmus, demokratický kapitalizmus, kapitalistickú podobu globalizácie, kapitalistickú podobu trhu, ap.

      Reply
  • 29. januára 2019 at 19:20
    Permalink

    Pekne napísaný článok. Práve preto je nebezpečné prijať „ich“ hru. Robia to tak, že svojich oponentov vtlačia do „škatuliek“ starých pojmov. Komunizmus a fašizmus sú dávno porazené škatuľky a tak nás nútia bojovať vopred prehraté boje.
    Princíp zrušenia Matrixu je jednoduchý (ľahko sa to povie) – ide o to nepoužívať „ich“ definície pojmov, ale definovať si svoj svet podľa toho, ako ho vnímame my (pravdivo).

    Reply
    • 29. januára 2019 at 20:42
      Permalink

      Pred časom som napísala blog s názvom „Musíme si urobiť modlu z vlastného strachu a nazvať ju Boh“…
      Inšpiroval ma Bergmanov film Siedma pečať. Dnes by som ho napísala inak…
      Posledných 100 rokov a viac je modlou pre mnohých ZISK.
      V podstate si títo ľudia vyrobili z vlastného strachu svoje vlastné božstvo, ktorému sú schopní obetovať všetko…
      Ten boj proti komunizmu nie je bojom proti nejakému systému, ideológii, či režimu, je to boj proti ľudstvu, ľudskosti, hodnotám…
      Je smutné, že ľudia podľahli tomu ako píšeš klamlivému škatuľkovaniu a v skutočnosti bojujú proti sebe samým.
      Pravdu má aj Milan Antal nižšie v svojom komentári o definícii a chápaní pojmov, ktoré v súčasnosti delia spoločnosť…

      Reply
      • 29. januára 2019 at 21:43
        Permalink

        Píšeš mi ako z duše. Výkladná skriňa kapitalizmu si zo zisku urobila modlu a teraz sa čudujú, že to funguje tak doslova, že tam majú epidémiu obezity.

        Reply
  • 29. januára 2019 at 19:57
    Permalink

    Čo sa týka pojmov socializmus a komunizmus, to nerozlišovanie je ideologicko-propagandistického charakteru, nevychádza z vecnej, sociálno-ekonomickej podstaty. Ak chce ľavica vidieť do spoločenských pohybov, treba zahodiť toto staré buržoázne ideologicko-propagandistické chápanie spoločnosti.

    Treba chápať kapitalizmus, socializmus či komunizmus ako spoločensko-ekonomické objekty, v ich takmer prírodno-spoločenskom zmysle, sú to objekty a nie ideológie, nejaké –izmy. Kto sa díva na ne z tohto vecného hľadiska, nemá problém ich používať. A ja určite nemienim si nechať diktovať od starej buržoáznej propagandy, ktoré pojmy je vhodné a ktoré nevhodné používať a tým ich vytesňovať z verejnej diskusie.

    Z hľadiska vecnej, sociálno-ekonomickej podstaty sú socializmus a komunizmus dosť rozdielne systémy. Leží medzi nimi utvorenie globálnej civilizácie, ktorou je vlastne ukončené zospoločenštenie zemskej civilizácie. Socializmus voči globálnej civilizácii je stále ešte súkromnou spoločnosťou, ohradzuje svoje územie, ľudí ako svoj majetok. Je stále ešte (odumierajúcou) triednou spoločnosťou, používa ešte „buržoázne“ právo, uplatňujúce rovnaké kritériá na nerovnakých ľudí, v socializme podobne ako v kapitalizme štát stále plní aj potláčateľskú funkciu, atď. Komunizmus naopak, dáva oveľa širší priestor ľudským slobodám, ľudskej individualite (Každému podľa jeho potrieb), čím liberálny komunizmus ďaleko prekračuje možnosti liberálneho kapitalizmu.

    Reply
  • 30. januára 2019 at 10:33
    Permalink

    Ach súdružka Devana.
    Trochu histórie určite nezaškodí.
    Len keď hovoríte že čo je zlé na túžbe po lepšom živote, tak nie je na tom nič zlé.
    Zlé je to vtedy ak sa tá „túžba po lepšom žiivote“ napĺňa nemorálnymi prostriedkami.
    Lúpením, vraždami a násilím. Na tom je samozrejme zlé všetko.
    .
    No a správne konštatovanie: Byť „ľavičiarom“ v dnešnej dobe, znamená byť „extrémistom“
    Nuž asi preto, lebo vraždy, násilie a krádež nepatrí do civilizovaného sveta.

    Reply
    • 30. januára 2019 at 11:02
      Permalink

      Áno, vraždy, násilie a krádež do civilizovaného sveta nepatria. Ibaže by ich ten „civilizovaný svet“ nazýval exekúcia, vydržanie, konanie v dobrej viere, náhrada ušlého zisku, ochrana duševného vlastníctva, vratky DPH, provízia za sprostredkovanie, humanitárne bombardovanie, nedotknuteľnosť hraníc, územná celistvosť a mnoho ďalších civilizovaných pojmov.

      Reply
      • 30. januára 2019 at 13:36
        Permalink

        Pán Moravčík.
        Nemáte to trochu dopletené?
        1- Exekúcia. Tak predstavme si situáciu že niekomu požičiate väčšiu sumu a dotyčný Vám ju nechce vrátiť a ani sa nijak nestavia k k svojim dlhom. Tak vyhráte súd a zas nič. Takže predpokladám že sa zmierite s tým že svoj majetok už neuvidíte. Alebo exekúcia?
        2- Vydržanie. Ten zákon o vydržaní je už zmenený a bol chybný. Ale ak by nebol socializmus, tak taký zákon by bol nepotrebný. Každý pozemok by mal svojho vlastníka.
        3- Konanie v dobrej viere. – Neviem čo zlé pod tým myslíte. Skúste nejaký príklad.
        4. Náhrada ušlého zisku. – No ak do mňa narzíte autom a budem pol roka na maródke mám nárok na bolestné či ušlu mzdu či zisk. Na tom asi nie je nič zlé.
        5. Ochrana duševného vlastníctva. Neviem čo je na tom zlé. Ak vytvoríte napr. špeciálny softvér, tak chcete aby každý kto ho použije aj zaň zaplatil. Alebo Vy by ste nechcel na konci mesiaca výplatu?
        …… a tak by sa dalo pokračovať pomerne dlho. Čo ste vlastne chceli povedať?

        Reply
        • 30. januára 2019 at 13:50
          Permalink

          Ďakujem, pán Jankech, presne toto som mal na mysli. To, čo robíme „my“ nazveme slovami, na ktorých „nie je nič zlé“ a to, o čom hovoria oponenti, nazveme odpudivými slovami ako násilie a krádež. Pritom často ide vecne o rovnaké javy. Robíte to v týchto diskusiách veľmi často a nechápem, že ste ešte nepostrehli, že tým nikoho nepresvedčíte ani neznechutíte, len sám seba s ostatnými udržujete v konfrontačnej rovine. Tak sa Vám nepodarí prezentovať ani niektoré podnetné pripomienky, ktoré možno máte. Proste preto, že ich nikto v stave rozčúlenia nebude brať na vedomie.

          Reply
          • 30. januára 2019 at 16:44
            Permalink

            Pán Moravčík. Asi Vám celkom nerozumiem.
            Medzi nami budú vždy ľudia ktorí sa budú dpúšťať niečoho zlého. Nikdy sa nepodarí zamedziť vraždám, krádežiam, úplatkom a pod. A takýto ľudia budú a sú v každom režime.
            Avšak iné je, ak štát organizuje násilie, vraždy a krádeže v mene nejakej idey, podpobne ako budovatelia socializmu pred r. 1989. To je potom naozaj vážne a je v tom aj značný kvalitatívny rozdiel.
            A ako to povedala slečna Devana? Byť „ľavičiarom“ v dnešnej dobe, znamená byť „extrémistom“
            Tak tu je ten rozdiel. Ak chcete sociálny štát, tak bez organizovaného štátneho násilia.

    • 30. januára 2019 at 17:19
      Permalink

      Pán Jankech…
      Buď zámerne vytrhávate myšlienky z kontextu a účelovo trolujete, alebo máte veľký problém s čítaním s porozumením, čo by znamenalo, že ste nezvládli učivo prvého stupňa ZŠ, alebo aj oboje…
      Tak si ešte raz a pomaly prečítajte článok a zapnite mozgové závity a popremýšľajte o tom, čo ste čítali.
      Inak sa zbytočne strápňujete jalovou diskusiou od veci…

      Reply
      • 30. januára 2019 at 18:19
        Permalink

        Devana, niekomu sa viac ako „organizované štátne násilie“ pozdáva „organizovaného súkromné násilie“. Chamtivcom tečú sliny, Devana…
        Zastavme JANKECHOV!!!
        SRDCE JE VĽAVO!!!
        P.S. Nedávno som bola u zubárky/súkromník/ — vypadla mi plomba, zub bolel a potom ešte jeden…:
        Riešenie:
        1. návšteva — vložka– 35,-eur
        2. návšteva — čistenie kanálikov — 36,- eur
        3. návšteva — nastavenie korunky — 35,- eur
        Jeden zub = 100, eur– infarktový stav /ja hlupaňa som vôbec netušila, že to bude mať takú brutálnu postupnosť, keby som to vedela, dala by som si zub vytrhúť…/ a to mi bolo jemne naznačené, že ďalší zub, v ktorom už mám vložku, bude detto — asi si hodím slučku.
        Nuž BIELA ŠĽACHTA musí z niečoho žiť: „LUXUS BOHATÝCH JE ZAPLATENÝ BIEDOU CHUDOBNÝCH.“ Franz Kafka
        Plombovanie za Jankechom nenávideného socializmu= ZADARMO!!! To je to násilie, Devana! Už chápete?!
        P.S. A to by ma ešte zaujímalo, koľko sa inkasovalo zo zdravotnej poisťovne!
        Už je to tretí zubár, ktorého som zmenila…
        Zakončím to vtipom:
        Modlitba:
        Pane Bože daj mi trpezlivosť,
        lebo keď mi dáš silu,
        budem potrebovať dobrého právnika.

        Reply
        • 30. januára 2019 at 20:10
          Permalink

          Súdružka Slavomíra.
          Nuž moja manželka doplácala pri poslednej návšteve cca 29 eur. Avšak zobrala si účet, vyplnila tlačivo ktoré poskytuje súkromná poisťovňa Dôvera, dala si hop potvrdiť u zubnej lekárky a 29 eur jej poisťovňa preplatila. Mimochodom, prepláca to do výšky 100 eur. Takže má stomatologickú starostlivosť zadarmo. Ak by ste boli poistená v súkromnej ZP tak by bol ten konečnú účet iba 6 eur. To je rozdiel však:) Ale na štát doplácame najviac takže doplácajte.
          .
          No a prosím kedy bolo pri získavaní majetku organizované súkromie násilie voči štátu? Ak bolo tak išlo o zločinocov, jednotlivcov ktorí patrili k mafii a postrieľali sa medzi sebou.

          Reply
          • 30. januára 2019 at 22:00
            Permalink

            Jankech, neoslovujte ma súdružka /preklad: sú-druh = som tvoj priateľ/, ja nie som Vaša priateľka, práve naopak, pravičiarov NEZ-NÁ-ŠAM, to po prvé a po druhé: zdôrazňujem — za socializmu bola stomatologická starostlivosť ZA-DAR-MO, žiadne vypĺňanie tlačív… Súkromníkom neDôverujem, takže zbytočne tu robíte reklamu súkromnej poisťovni.
            Kedy bolo organizované súkromné násilie voči štátu?
            Tak si zaspomínajme na rok 1989 a po, na to, ako sa stratil národný majetok v súkromných vreckách: poniektorí si VEČER SI ĽAHLI CHUDOBNÍ A RÁNO VSTALI BOHATÍ !!! No a teraz si niekto užíva a iný prežíva! Všakže?! Prachsprostá ZLODEJINA!!! Inšpirovala ma:
            PERLA
            Netušilo zrnko piesku,
            že sa perlou stane,
            keby do lastúry neskočilo,
            len pieskom ostane.

            To je epigram, nie riekanka, Jankech.

      • 30. januára 2019 at 20:01
        Permalink

        Slečna Devana.
        To je jalová diskusia len pre toho kto vidí veci veľmi povrchne a jednoducho:)

        Reply
        • 30. januára 2019 at 22:09
          Permalink

          Pane Jankech,

          aby diskuse s Vámi nebyla jalová, zkuste mi odpovědět na jedinou otázku. Kdy s manželkou zaplatíte Váš dluh 22 tisíce USD?

          Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *