Vážení priaznivci DAV-u DVA
Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.
V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.
Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.
Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712
Trasa autobusu je dlhá asi 3 km a cestovné je 25 yuanov (asi 3 €). Autobus odvezie 14 cestujúcich, kapacita batérií stačí minimálne na 100 km. Rozmery má 4,4 m na dĺžku, 2,2 m na šírku a 2,7 m na výšku. Nemá sedadlo vodiča a ovláda sa malou dotykovou obrazovkou. Trasa v Čonkingu je skôr vyhliadková a propagačná. Kvôli malej jazdnej rýchlosti (max 40 km) sa s týmto typom autobusov počíta do tematických parkov, na letiská, do dovolenkových kompexov a podobne.
Výrobcom autobusov Apolo je čínsky internetový high-tech gigant Baidu a v roku 2017 ho vyvinul v spolupráci s konzorciom významných výrobcov automobilov, medzi ktorými boli Volkswagen, BMW a Ford. O rok neskôr už na testovacích jazdách tieto autobusy prešli 100 000 km a odviezli viac ako 100 000 cestujúcich. Teraz teda po prvý raz jazdia v reálnej mestskej premávke. Sú vybavené celým radom senzorov tak, že vnímajú všetku premávku okolo seba, dokážu sa vyhýbať vozidlám v reálnej premávke aj malým prekážkam na ceste, dokážu samy zastaviť na zastávkach rôznych tvarov, zaparkovať a svoju polohu sú schopné určiť s presnosťou na 5 cm.
Výrobca týchto autobusov má už skúsenosti s niekoľkoročným prevádzkovaním autonómnych taxíkov v niekoľkých čínskych mestách. Odborníci na dopravu odhadujú, že práve Čína je veľmi sľubným trhom pre autonómne vozidlá a v roku 2040 budú tvoriť už viac ako 40 % z objemu predaja nových vozidiel.

