Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom
(zdroj)

Od pondelka 8. 2. 2021 jazdí v Čonkingskej štvrti Yubei prvá čínska komerčná linka autonómneho autobusu Apollo.

Trasa autobusu je dlhá asi 3 km a cestovné je 25 yuanov (asi 3 €). Autobus odvezie 14 cestujúcich, kapacita batérií stačí minimálne na 100 km. Rozmery má 4,4 m na dĺžku, 2,2 m na šírku a 2,7 m na výšku. Nemá sedadlo vodiča a ovláda sa malou dotykovou obrazovkou. Trasa v Čonkingu je skôr vyhliadková a propagačná. Kvôli malej jazdnej rýchlosti (max 40 km) sa s týmto typom autobusov počíta do tematických parkov, na letiská, do dovolenkových kompexov a podobne.

Výrobcom autobusov Apolo je čínsky internetový high-tech gigant Baidu a v roku 2017 ho vyvinul v spolupráci s konzorciom významných výrobcov automobilov, medzi ktorými boli Volkswagen, BMW a Ford. O rok neskôr už na testovacích jazdách tieto autobusy prešli 100 000 km a odviezli viac ako 100 000 cestujúcich. Teraz teda po prvý raz jazdia v reálnej mestskej premávke. Sú vybavené celým radom senzorov tak, že vnímajú všetku premávku okolo seba, dokážu sa vyhýbať vozidlám v reálnej premávke aj malým prekážkam na ceste, dokážu samy zastaviť na zastávkach rôznych tvarov, zaparkovať a svoju polohu sú schopné určiť s presnosťou na 5 cm.

Výrobca týchto autobusov má už skúsenosti s niekoľkoročným prevádzkovaním autonómnych taxíkov v niekoľkých čínskych mestách. Odborníci na dopravu odhadujú, že práve Čína je veľmi sľubným trhom pre autonómne vozidlá a v roku 2040 budú tvoriť už viac ako 40 % z objemu predaja nových vozidiel.

PODPORTE nezávislé spravodajstvo

Vážení priaznivci DAVuDVA , od 1 decembra Vám prinášame aktuálne spravodajstvo, komentáre, analýzy, eseje a rozhovory. Mame množstvo plánov, ako sa naďalej zlepšovať a ponúkať Vám čo najkvalitnejší žurnalistický obsah.

Bez Vašej pomoci sa však ďalej nepohneme.


Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *