Biela noc ako ukážkový príklad diktatúry bezvýznamnosti

Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Forma bez obsahu alebo plné mesto nihilisitckých ľudí obzerajúcich si svetielka či hypernarcistické projektovanie vlastných fotografií premietnutých na budovách, svetielkujúca živá hudba na úrovni fontány v Košiciach, ktorú si obzerajú stovky ľudí či nekonečný rad na svietiace balóniky, to bola Bratislava počas Bielej noci. Novinkou boli oproti minulému roku spoplatnené interiérové priestory, ale aj neuveriteľne banálne či prvoplánové inštalácie bez obsahu, ku ktorým sa ešte budeme vracať. Zatiaľ iba pripájame zopár fotiek a jedno krátke živé video. Jedno je však po prehliadke mesta viac než jasné, súčasné umenie skutočne nič nové neponúka, len prázdnotu a bezideovosť.

KONTEXT: Tomáš Klimek: Štvrtý rozmer diktatúry alebo diktatúra bezvýznamnosti – DAV DVA – kultúrno-politická revue

Oficiálne: Biela noc je prestížny medzinárodný projekt, ktorého cieľom je priblížiť verejnosti súčasné formy umenia ako aj netradičné, nepoznané alebo významné miesta európskych metropol. Podujatie vzniklo v roku 2002 v Paríži a v roku 2013 ho navštívilo už viac ako dva a pol milióna ľudí. Z Paríža sa rýchlo rozšírilo do ďalších krajín, vrátane miest ako New York, Los Angeles, Chicago, Miami, Santa Monica, Montreal, Toronto, Rím, Tel Aviv, Gaza, Jeruzalem, Madrid, Brusel, Riga, Bukurešť, Amsterdam, Brighton, Turín, Naples, Petrohrad, ale aj Košice a Bratislava. Na Slovensku mala Biela noc premiéru v Košiciach a po piatich úspešných ročníkoch na východnom Slovensku sa rozšírila do hlavného mesta spájajúc východ a západ krajiny súčasným umením.

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne




Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *