Dvojaký (kilo)meter pri posudzovaní nenávisti na internete alebo keď o novinárskej etike hovoria tí, čo ju sami porušujú

Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Lož je pravda, pravda je lož. Obeť je agresor, agresor je obeť. Vitajte v dobe diktatúry copywriterov, zneužívajúcich efekt „tone of voice„. Znamená to interpretovať tú istú správu, odlišným spôsobom s jasným manipulatívnym zámerom dosiahnuť želaný komunikačný význam pre verejnú mienku.

A od istého času nám mainstreamové média, hlásajúce inak slušnosť, zrazu na druhej strane začali propagovať masovo istú stránku, v ktorej názve je prianie smrti. Ale to je samozrejme v poriadku, lebo to je len nevinná satira. Oni to predsa nemyslia vážne, ak vám urážajú rodičov, prajú smrť, túžia po tom aby vás niekto zmlátil na ulici či keď vám vynadajú do tzv. pra*okotov len za to, že nezdieľate ich názor. A je úplná náhoda, že tie isté médiá, ktoré sú za slušné Slovensko, túto stránku podporujú. Oháňajú sa bojom s konšpiráciami a nepravdami a sami citujú stránku Zomri ako seriózny zdroj? Toto je tá ich novinárska etika?

Vitajte v paralelnom vesmíre liberálov, pravdoláskárov plných plurality a tolerancie. TV JOJ odvysielala reportáž (pozri tu 2:20) o tzv. šírení nenávisti na internete a Ján Benčík, ktorý lajkuje hatespeech stránky Zomri (kde bežne ľuďom nadávajú do prak***tov, prajú smrť či dokonca sa smejú i zo smrti) a Prečo ľudom hrabe (tú dokonca spravuje) sa na svojom blogu sťažuje, ako sa mu extrémisti vyhrážajú. V pohode. Až na to, že moderátor reportáže TV JOJ sám lajkuje nenávistné stránky a bloger Benčík ich dokonca spravuje.

Prečo TV JOJ nespomenula vo svojej reportáži o nenávisti na internete stránku Zomri? No asi preto, že ju sama propaguje. A dokonca ju má lajknutú aj sám moralizátorský novinár z TV JOJ, Nemec.

Na stránke Zomri totiž úplne náhodou poprajú smrť, vulgárne mu vynadajú… ale to je predsa nevinná satira….

Čo je však úplný vrchol, je odvolávanie sa na novinársku etiku z úst ďalšieho moderátora TV JOJ, bojovníka za SLUŠNÉ SLOVENSKO, Arpáda Soltézsa. Ten sa na ňu odvolával pri zakladaní Investigatívneho centra Jána Kuciaka. Ktovie ako máme potom chápať nápis na jeho tričku. A aký by k tomu mal postoj moralizátor Benčík…

JOJka si ale kopla do Martina Daňa, pretože sa bránil pred útokmi novinárky Dibákovej. Daňo odhaľuje skorumpovaných novinárov, čo samozrejme „niekomu“ nehrá do karát. A tak začal kooperatívny útok na Daňa ako násilníka a nebezpečný živel, ktorý nepatrí do našej skvelej pluralitnej liberálnej spoločnosti.

Tak si to predstavujú liberálni hejteri. Podľa FB nie je nenávistné želať človeku smrť, označiť ho za ku*vu, prako*ota, fe*áka, fa*istu, urážať ho pre politické a náboženské presvedčenie, pre sexuálnu orientáciu, robiť pseudohumor o zosnulých a podobne. Toto prosím nie je v rozpore s „NORMAMI KOMUNITY FB“. To, čo je u nás definované ako trestný čin, v komunite FB nie je ani priestupkom proti základným pravidlám slušnosti. Tak sa veci majú. Ak sa ti nepáči, že napr. tvojho otca niekto nazve v komentári komunistickou červenou ku*vou, ktorá má skapať, a ty to nahlásiš, príde milá odpoveď v duchu – dobre ste urobili, ale o nič nejde, ak vás to pohoršuje, zablokujte autora komentára. Kyberšikana ako z čítanky. Sociálna sieť je mocný nástroj na manipuláciu a anonymné onanovanie nad vecami, ktoré dotyčný v reálnom živote ani neprizná, lebo na to nemá gule. Eden duševných kriplov.

Ten, kto šíri nenávisť sú copywrighteri, korporátni novinári, treťosektoroví aktivisti a marketéri. To, že Kompot a Komplot propagujú na jednej strane Kisku, Luntera, Mistríka a slušné Slovensko a na druhej strane predávajú tričká Zomri je úplná náhoda. Peter Hajdin a Adam Znášik sú len takí milí ľudia, ktorí nikdy nešírili nenávisť.

No a na záver ešte jedna perlička. Čo odporúčajú čítať bojovníci proti hoaxom a konšpiráciám?

Je na čase aby sa rozumní ľudia proti tomuto pokrytectvu postavili.

Lenka,
Martin,
Jozef
(kolektív autorov)

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


3 thoughts on “Dvojaký (kilo)meter pri posudzovaní nenávisti na internete alebo keď o novinárskej etike hovoria tí, čo ju sami porušujú

  • 24. januára 2019 at 7:56
    Permalink

    dobre riesenie je odist z Facebooku, ako som to pred 2 rokmi spravil aj ja….su tu aj ine socialne siete…

    Reply
  • 24. januára 2019 at 10:20
    Permalink

    Plne potvrdzujem. Túto stránku nevyhľadávam, ale je to veľmi dotieravé a niektorí moji priatelia to dokonca zdieľajú. Tiež som sa raz sťažoval adminovi na mimoriadne cynický príspevok a dostal som odpoveď, že to neporušuje zásady komunity.
    Je pomerne ľahké tomu nevenovať pozornosť a ignorovať, ale je to nebezpečná stránka. Funguje ako marketingová reklama a programuje myslenie svojich fanúšikov. Mám podozrenie, že z nich vychováva neľudské zombie kreatúry.
    Marketing je zbraň hromadného ničenia a zdroj znečistenia mysle, tak s ním treba aj narábať. Zdá sa mi absurdné, že takéto znečistenie nezdaňujeme, dokonca dovoľujeme, aby znižovalo základ daní z príjmu firiem.

    Reply
  • 24. januára 2019 at 14:44
    Permalink

    Autori si dali prácu a vytvorili niečo ako zrkadlo našej smutnej, ale že vraj „demokratickej“ mediálnej reality. Ak sa veci budú uberať smerom, ktorého znaky autori zhrnuli do príspevku, a ako je nám známe zo skúsenosti, hlúposti a hulvátstvo sa šíria podstatne ľahšie ako pravdivé pohľady, tak je možné, že FB raz príde k bodu, kedy v ňom hlúposť a hulvátstvo definitívne zvíťazia. Vzhľadom na takýto očakávaný vývoj bude skutočne potrebné hľadať iné formy sociálnej komunikácie, kde bude hlúposť a hulvátstvo nebudú mať svoje miesto.

    Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *