Politológ Dušan Deák: Ideologický súboj strán sa premenil na marketing

Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Od konca 70-tych rokov sa jednoznačne začína na Západe dominancia neoliberalizmu, ktorý okrem toho, že zrušil kohéziu spoločnosti v podstate vo všetkých vyspelých krajinách, niekde skôr inde neskôr, niekde viac inde menej o to nejde. Tie čísla sa dajú bez problémov nájsť, príjmová a najmä majetková nerovnosť sa neustále zväčšuje.

Tieto procesy viedli k redefinovaniu fungovania spoločnosti od toho, čo Brigita Schmögnerová nazýva ,,demokratický kapitalizmus“ k už viac menej otvorenej vláde oligarchie. Postupná erózia demokracie, ktorá vzišla z vyššie spomenutých procesov počas týchto niekoľko desaťročí je dnes hádam už na vrchole, aj keď ono to môže byť aj horšie. Je to krásne vidieť ako sa obsah politického súboja na základe ideológie premenil na marketing, stačí si len všimnúť, to čo sa deje okolo bývalého premiéra Petra Pellegriniho, ak toto niekto nevidí, tak ja už fakt neviem. Dajú vám témy, vyrobia hráčov, okamžite poskytnú prieskumy, vytvoria ring, mantinely a už len stačí aby ste ,,demokraticky“ volili. Ja nie som žiaden Einstein, ale toto je podľa mňa už otvorené divadlo, čo nemá s hodnotami, programom, presvedčením politickým nič spoločné.

politológ Dušan Deák

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne




One thought on “Politológ Dušan Deák: Ideologický súboj strán sa premenil na marketing

  • 2. júna 2020 at 23:06
    Permalink

    Veľmi trefný príspevok.

    Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *