Jozef Hrdlička: Danko sa prejavil ako vlastenec a štátnik!

Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Uplynulo pár dní, od kedy sme si v Banskej Bystrici pripomenuli 75. výročie Slovenského národného povstania. Týchto osláv sa zúčastnila aj početná delegácia slovenských komunistov. S odstupom krátkeho času musím konštatovať, že ja osobne som z Banskej Bystrice odchádzal s jedným veľkým sklamaním a pobúrením. Na strane druhej…. a poviem to, či napíšem, veľmi otvorene, s uznaním a hrdosťou na súčasného predsedu Národnej rady Slovenskej republiky. Prezidentku Čaputovú komentovať nebudem, tá svoj tieň neprekročila a premiér Pellegrini vystúpil tiež dobre – štandardným spôsobom. 

Sklamanie a pobúrenie vo mne, a nie len vo mne, zanechali organizátori tohtoročných osláv SNP. Prečo? Preto, že upreli viacerým zástupcom politických strán, vrátane KSS, dôstojne položiť vence a vzdať úctu všetkým antifašistom a bojovníkom v SNP v rámci oficiálneho pietneho aktu. Myslím si, že je absolútne neprípustné, aby organizátor takéhoto podujatia rozhodoval kto môže, a kto nemôže dôstojne vzdať úctu SNP. Považujem za nehoráznu drzosť, aby niekto určoval, kto sa môže s plnou vážnosťou pokloniť našim predchodcom v rámci oficiálneho pietneho aktu a kto sa môže pokloniť len v tieni oficiálnych osláv. Osobne zastávam názor, že by sme si mali dnes vážiť všetkých, ktorí prídu s pokorou a úctou vzdať hold našim osloboditeľom, partizánom a vôbec všetkým, ktorí v minulosti zvádzali zápas za svoju vlasť, slobodu a sociálnu spravodlivosť. Alebo neustále omieľaná potreba vlasteneckej výchovy je len na oko?

A budem aj veľmi osobný, neskromný a možno pre niekoho aj trochu jednostranný, keď zdôrazním historický fakt, že práve komunisti boli rozhodujúcou silou v Slovenskom národnom povstaní a v celom protifašistickom hnutí a to nielen na Slovensku. Dnes je ich nasledovníkom a pokračovateľom upierané aj to obyčajné právo na dôstojnú pietu. V týchto súvislostiach zdôrazním a pripomeniem fakt, že to bol práve Sovietsky zväz, vedený komunistickou stranou, ktorý niesol najväčšiu ťarchu druhej svetovej vojny a bezpochyby práve jeho národy mali rozhodujúci podiel na porážke fašizmu a skončení druhej svetovej vojny.

Súhlasím s názorom Andreja Danka, že na oslavách 75. výročia SNP v Banskej Bystrici mali byť predovšetkým vysokí predstavitelia Ruskej federácie a Bieloruska (Ukrajinu nespomínam, pretože jej politická reprezentácia má k II. svetovej vojne minimálne divné postoje), predstavitelia tých národov, ktoré priniesli najväčšie obete. 

Z Banskej Bystrice som ( a nielen ja) však odchádzal aj s dobrým pocitom. Vyvolal ho vo mne slávnostný príhovor predsedu Národnej rady Slovenskej republiky Andreja Danka.

VIDEO: Predseda NRSR na oslavách SNP ako jediný ocenil Gustáva Husáka a jasne pomenoval nebezpečenstvo liberálneho extrémizmu

Dúfam, že moje pozitívne slová na jeho adresu mu neuškodia, no nemôžem inak, ako svoj názor prejaviť. Bo to prejav štátnický, priamy a zrozumiteľný, naplnený pochopením historických udalostí a súvislosti, ktoré dokázal premostiť so súčasnosťou a budúcnosťou. Dankov prejav bol nielen výraznou snahou o objektívne hodnotenie významných udalosti a osobnosti z polovice 20. storočia, ale aj veľmi vážnym varovaním pred extrémistickými a neoliberálnymi hrozbami dneška. Veľmi jasne pomenoval aj riziká virtuálnej propagandy, ktorá deformuje a priam likviduje reálne spoločenské hodnoty a vedomie ľudí. Bol to prejav, v ktorom silne rezonovala snaha a výzva na objektívne vyrovnanie sa s našou nedávnou minulosťou. Ako komunista sa netajím uznaním nad slovami Danka na adresu Gustáva Husáka a musím ich aj v mojej úvahe zopakovať: 

„SNP je spojené s množstvom významných osobností, som však presvedčený, že jednej z nich by mala patriť osobitná pozornosť. Je to osobnosť, ktorej život bol plný úspechov, ale aj pádov. Plný sklamaní a to najmä z blízkych, ktorí ho na miesto uznania zavreli v 50-tych rokoch do väzenia. Je to jeden z hlavných predstaviteľov SNP, dlhoročný prezident republiky, výnimočný človek, plný odhodlania. Doktor Gustáv Husák. Na jeho životnom príbehu sa učme, pozorujme, aké vrtkavé sú medziľudské vzťahy, aká vrtkavá je sláva. Vždy sa budem klaňať jeho pamiatke a v politike pripomínať, že život nie je čierny a biely. Že život je plný kompromisov a je naplnený len vtedy, keď človek verí svojim ideálom, dodržiava pravidlá, ide ďalej, aj keď ho mnohí nechápu, dodržiava pravidlá, pomáha druhým a súčasne má jasný cieľ.“

Samozrejme, že po týchto slovách predsedu NR SR spustili na neho slniečkárske média ako aj politici riadnu kanonádu kritiky a zosmiešňovania. Tradične …. vulgárne, primitívne a za pomoci manipulácie s historickými faktami. Ušlo sa samozrejme aj Gustávovi Husákovi, ktorý bol obvinený (napríklad Topky.sk. 2. 9. 2019) z fantazmagórie, že chcel pripojiť Slovensko k Sovietskemu zväzu a samozrejme z normalizátorstva, totalitárstva a podobne. Škoda komentovať… tradičné úsilie o primitívnu manipuláciu a demagógiu. 

Čo dodať na záver? Som rád, že po tridsiatich rokoch od novembra 1989 jeden z najvyšších ústavných činiteľov sa nebál pomenovať veci otvorene a pravým menom. Svojim vystúpením prispel k posilneniu nádeje na objektívne hodnotenie našej minulosti a nebojím sa uviesť, že výrazne prispel k spoločensko-politickej rehabilitácií jednej z najvýznamnejších osobností moderných slovenských dejín. Ďakujem pán predseda NR SR!

Jozef Hrdlička, autor je historik, zdroj

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


19 thoughts on “Jozef Hrdlička: Danko sa prejavil ako vlastenec a štátnik!

  • 3. septembra 2019 at 17:11
    Permalink

    Danko, vlastenec a štátnik
    je predsedom strany, ktorá je súčasťou vlády SR. Organizátorom osláv bola snáď aj vláda SR, nie? Takže kto vlastne odoprel účasť KSS a ďaľším?
    SNS pod Dankovým vedením má aj ministerstvo obrany. Svoje vlastenectvo tu prejavuje tým, že americkému vojensko-priemyselnému komplexu dohodili najväčší obchod v dejinách Slovenska. Z nášho rozpočtu …
    Lajtmotívom prejavu všetkých troch najvyšších sluhov kapitálu bol boj proti extrémizmu. No zbohom, to je fakt najväčší problém, ktorý dnes trápi našich ľudí. Ten skutočný neoliberálny extrémizmus však vládnej koalícii akosi nevadí – na systém nesiaha.
    Danko nemá čo hovoriť, že tam mali byť hlavne najvyšší predstavitelia Ruska a Bieloruska. Mal sa aj s vládou o to postarať.
    Nuž čo, asi mal veľa starostí so stožiarom …

    Reply
  • 3. septembra 2019 at 18:08
    Permalink

    100% súhlas, pán Hrdlička.
    Tak toto ma fakt podráždilo, citujem Vás:
    1. „…upreli viacerým zástupcom politických strán, vrátane KSS, dôstojne položiť vence a vzdať úctu všetkým antifašistom a bojovníkom v SNP v rámci oficiálneho pietneho aktu. Myslím si, že je absolútne neprípustné, aby organizátor takéhoto podujatia rozhodoval kto môže, a kto nemôže dôstojne vzdať úctu SNP. Považujem za nehoráznu drzosť, aby niekto určoval, kto sa môže s plnou vážnosťou pokloniť našim predchodcom v rámci oficiálneho pietneho aktu a kto sa môže pokloniť len v tieni oficiálnych osláv.
    „NEHORÁZNE!!!“
    2.“…historický fakt, že práve komunisti boli rozhodujúcou silou v Slovenskom národnom povstaní a v celom protifašistickom hnutí a to nielen na Slovensku. Dnes je ich nasledovníkom a pokračovateľom upierané aj to obyčajné právo na dôstojnú pietu. V týchto súvislostiach zdôrazním a pripomeniem fakt, že to bol práve Sovietsky zväz, vedený komunistickou stranou, ktorý niesol najväčšiu ťarchu druhej svetovej vojny a bezpochyby práve jeho národy mali rozhodujúci podiel na porážke fašizmu a skončení druhej svetovej vojny.“
    „NEHORÁZNE!!!“
    Čaputová na oslavách SNP? Pískala by som odušu!!! Čaputová nieže neprekročila svoj tieň, ona bola ten tieň. HANBA!!!

    Reply
  • 3. septembra 2019 at 18:33
    Permalink

    Musíme brať do úvahy, že Slovensko je v rukách zahraničných spoločnosti. Samotná vláda je pod tlakom EÚ a hlavne pod tlakom imperiálnej politiky USA. Je vôbec úspechom, že sme si mohli dovoliť takéto jedinečné oslavy výročia SNP. Už samotné RTVS sa vyslovene bojí pomenovať jasnú pomoc SNP zo strany ZSSR a v reláciách hovorí len o pomoci spojencov. V relácii Moje povstanie neboli jasne spomenuté zásluhy a obete dobrovoľníkov – partizánov. Je vrcholom neslušnosti a neúcty, že na oficiálne kladenie vencov nebolo dovolené komunistom a ďalším relevantným silám ktoré bojovali v SNP. Komunisti narobili len zlomok zločinov oproti fašistom a vôbec západným štátom v tomto historickom období. Bola vojna a na tieto historické udalosti pozerať sa dnešnými očami a ešte pri totálnom skresľovaní je len propaganda a vymývanie mozgov občanov nášho Slovenska. Na oslavy SNP mali byť pozvaní aj vrcholoví zástupcovia Ruska a Bieloruska a oni pravdepodobne vedia prečo neboli pozvaní. Je dobré, že aspoň p. Danko spomenul to, čo malo byť povedané. Nie som zástanca ani jedného politického prúdu, ale mali by sme sa pozerať ne súčasný svet spravodlivejšou optikou. a nepridávať sa v každom historickom období jednoznačne, len na stranu momentálnej imperiálnej mocnosti.

    Reply
  • 3. septembra 2019 at 19:57
    Permalink

    Vážený pán historik .
    Ako to že NIKTO nikdy nespomenie ako ČSR prišla o Zakarpatskú ukrajinu?
    Nebolo by dnes Slovensko väčšie ak by nás náš spojenec ZSSR počas II svetovej vojny neobral
    o časť nášho územia?
    Moji starí a prastarí a otcovia bojovali v SNP a neboli v komunistickej strane.
    Môj starý otec bol ako branec = vojak Slovenskej armády zajatý spolu s viacerými pre neschopnosť velenia a bol v koncentračnom tábore v Nemecku ! To mu podlomilo zdravie !

    Povstanie by nemalo takú silu, význam a úspech keby sa naši starí otcovia a prastarí otcovia boli delili na „nejakých a iných“ . Len spoločne dosiahli to čo žiadny iný štát v európe = DVA mesiace priamo bojovali s obrovskou presilou fašistických ťažkých zbraní !
    Preto ak by ste boli historik nemohli by ste byť propagandista alepísali by ste fakty.

    Najväčším výsmechom SNP bude ak na budúci rok vytvoria vládu smer, sns a ĽS naše slovensko !
    A Vy takzvaná ľavica ich budete obhajovať !

    Danka – myslíte toho predsedu sns ktorého NOMINANTI rozhodli že chudobné Slovensko kúpi
    USA F 16 ???
    Príďte si ich vypočuť na Sliač až budú hučať pri štartoch a pristávaní…

    Neviem či ste si nevšimli ale okrem českého premiéra na oslavách nebol žiadny významný štátnik.
    Ako historik by ste mali vedieť ktoré všetky národy a národnosti bojovali v SNP.
    Alebo si to aspoň naštudujte …
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Treba prejaviť úctu a poďakovanie všetkým ktorí v povstaní bojovali, alebo pomáhali v boji proti fašizmu! Všetkým bez výnimky. Či to boli naši občania, alebo účastníci zo zahraničia !
    Každý jeden padlý, každý jeden účastník si zaslúži úctu a uznanie.
    Česť pamiatke všetkých ktorí bojovali v SNP proti fašizmu !

    Reply
    • 3. septembra 2019 at 22:03
      Permalink

      Vážený pán nehistorik!
      Tie Vaše prvé otázky sú nechutné! Odpoviem na ne protiotázkou: „Nebolo by dnes Slovensko menšie, lepšie povedané žiadne, ak by nás náš spojenec ZSSR počas II svetovej vojny neoslobodil?“
      Podľa existujúcich údajov v slovenskej zemi leží viac než stotisíc ruských (sovietskych) vojakov.
      Popiera snáď vo svojom článku pán Hrdlička účasť iných národov a národností v SNP, popiera účasť nekomunistov v povstaní? Samozrejme že patrí úcta všetkým, ktorí bojovali v povstaní, teda i Vašim starým otcom. Nesporné však je, citujem pána Hrdličku: „…zdôrazním historický fakt, že práve komunisti boli rozhodujúcou silou v Slovenskom národnom povstaní a v celom protifašistickom hnutí a to nielen na Slovensku. Dnes je ich nasledovníkom a pokračovateľom upierané aj to obyčajné právo na dôstojnú pietu. V týchto súvislostiach zdôrazním a pripomeniem fakt, že to bol práve Sovietsky zväz, vedený komunistickou stranou, ktorý niesol najväčšiu ťarchu druhej svetovej vojny a bezpochyby práve jeho národy mali rozhodujúci podiel na porážke fašizmu a skončení druhej svetovej vojny.“
      P.S. A ešte jedna otázka: „Ste tu za OPOzíciu?“

      Reply
      • 4. septembra 2019 at 9:20
        Permalink

        Vážená pani Kotrádyová = tlieskačka (často píšete na príspevky TLIESKAM)

        Zatiaľ mi NIKTO neodpovdal o Zakarpatskej UKRAJINE ako bola súčasťou ČSR a po vojne už bola súčasťou ZSSR !
        ??????????????????????????????????????????????????????????

        Otázky nemôžu byť nechutné.
        Vážená pani Kotrádyová bolo by dobré naštudovať si DEJINY a históriu !
        Našim spojencom od prvého dňa vojny bolo fašistické Nemecko !
        Tak ako spojencom Vášho fica + blahu a smeru je dodnes ĽS Naše Slovensko !
        SNP ukázalo že mnohým našim občanom sa nepáčilo toto spojenectvo Slovenského štátu a Nemecka. Skoro 2000 našich vojakov padlo keď bojovalo na východnom fronte proti ZSSR !

        ÁNO som tu za opozíciu ktorá je PROTI fašizmu. Ktorá pripomína Slovenský štát a tisa ktorý sa spojil s nemeckom. Nezabúdame na to že naši občania umierali na východnom fronte za cudzie záujmy. PRETO musíme pamätať na všetkých čo BOJOVALI v SNP proti fašizmu !
        Pamätať a nezabúdať!
        Nespájať sa s myšlienkami fašizmu ale ich odsudzovať aj dnes 75 rokov po vypuknutí SNP !

        Reply
  • 3. septembra 2019 at 21:08
    Permalink

    1. Som rád, že konečne na stránkach pôvodne komunistického DAV-u dostali konečne slovo aj komunisti. Bol by som rád, keby ste preberali významné príspevky od členov oboch komunistických strán odteraz pravidelne. A k tomu samozrejme príspevky komunistickej inteligencie a laictva – domácej, českej či zahraničnej.

    2. Mimoriadne mi vadí, keď slovenskí komunisti, a Hrdlička osobitne, vystupujú ako hovorcovia, alebo obhajcovia iných politických strán a politikov. Nejeden raz sa za posledné dve desaťročia stalo, že vyhlásenia strán boli ako pochvalné potľapkávanie po pleci, za výroky a skutky konkurenčných politikov a strán. Takto ten socializmus nevybudujem, soudruzi ….

    Je absolútne neprijateľné, aby takýmto spôsobom vystupovala strana, ktorá sa snaží „uspieť“ v neustále pretrvávajúcej politickej súťaži. Chyby súperov je potrebné razantne kritizovať, a súhlasné kroky netreba chváliť, ale vydať vlastné ( súhlasné ) stanoviská, v oboch prípadoch s poukázaním na svoj vlastný program. Teda napr. ak SD zvýši dôchodky, tak neprísť s pochvalným stanoviskom voči SD, ale vydať vyhlásenie, čo na tému dôchodkov majú v programe komunisti. Proti politicky rozdielnym stranám vystupovať razantne opozične a voči politicky blízkym stranám vystupovať neutrálne, s poukazovaním na vlastný ( samozrejme lepší ) program.

    Hrdlička ma viac krát presvedčil o tom, že je to schopný rečník, no je neprijateľné aby vystupoval ako niekoho hovorca, alebo obhajca ako to robí už dve desiatky rokov. Dokonca mám pocit, že tých obhajujúcich prejavov mal viac, ako tých, čo propagujú vlastnú stranu.
    Naopak – páči sa mi, že vedenie V-SP sa snaží ladiť svoje stanoviská tak, že vždy predstaví svoju alternatívu, zachytenú v ich programe. Takto by mala vystupovať aj KSS.

    Skrátka – ľavicových voličov získavať tým, že poukazujeme na to, v čom sme iní, ako iné ľavicové strany ( napr. SD ), aby chápali tie rozdiely. Zviditeľňovať sa rozdielmi – inakosťou.

    3. V podmienkach súčasného kapitalizmu, by malo byť prvotným cieľom komunistických strán dosiahnutie 3%, aby získali príspevok na svoju činnosť. Potom, ďalší krok by mal byť ten, že v strane bude pôsobiť aspoň jediný platený člen, ktorého pracovnou náplňou bude v skratke „položiť dušu za stranu“. Tak je nádej, že sa zlepší aj vystupovanie strany voči ( možným ) voličom, a že s. Hrdlička nebude neplateným hovorcom SD, Danka, alebo Harabina, ale oduševneným obhajcom komunistických strán a ich spoločného programu.

    Reply
    • 4. septembra 2019 at 7:28
      Permalink

      ako sa da preberat prispevky od clenov komunistickych stran ked nikto nic nepise, nehovori, len sem tam ako teraz? Velakrat sme ich oslovovali o spolupracu, no ale ako dakoho spropagovat kto nic aktivne nerobi??

      Reply
      • 4. septembra 2019 at 8:32
        Permalink

        Je potrebné sledovať stránky oboch strán, nie len fakbuk. Pravidelne tam uverejňujú príspevky. Nevravím, aby ste preberali všetko, ale pokiaľ sa tam objaví súci príspevok, treba osloviť autora alebo stranu, aby Vám ho dovolili zverejniť aj tu. Neverím, že by nesúhlasili. Robte výber príspevkov a uverejňujte tie najlepšie.

        Alebo sa rovno dohodnite s oboma stranami, aby Vám do budúcnosti dovolili preberať ľubovoľný príspevok, rovnako aj s českými komunistami a socialistami.

        Reply
        • 4. septembra 2019 at 9:08
          Permalink

          Cesky komunisti z KSM s ktorymi sme nadviazali spolupracu nam sami proaktivne posielaju clanky, viac krat sme ich uverejnili, aj naposledy od Filipa zo SNP…ak sa da preberieme aj od KSS, ako teraz od Jozefa H, alebo viac krat od Jalala…su aj taky ktory nechcu aby sa preberali ich clanky, to uz nieje v nasich silach ovplyvnit…ak nam poslu tak ich zverejnime.

          Reply
          • 4. septembra 2019 at 9:24
            Permalink

            A so Vzdor-SP a DAV je to ako ?

          • 4. septembra 2019 at 9:28
            Permalink

            podla mna horsie nez zle, ked uvazuju o spolupraci s Chmelarom…

          • 4. septembra 2019 at 10:12
            Permalink

            Myslel som, ako je to so spoluprácou V-SP s Vami.

            Či ste ich žiadali o možnosť zverejniť ich príspevky a aká bola ich odpoveď ?

      • 4. septembra 2019 at 8:48
        Permalink

        Fúha, komunistické strany nič nerobia? To snáď nemyslíte vážne? Pán Hrdlička v Tv obhajoval Husáka. TO JE NIČ? Na FB KSS, Vzdoru strany práce sú výborné články …To je akože NIČ NEROBIA?

        Reply
        • 4. septembra 2019 at 8:57
          Permalink

          je pol roka do volieb a KSS este nevie ci pojde do volieb, ani nikde ziadne aktivity, program, kampan ani nic…vo Vzodre uvazuju o spolupraci s Chmelarom. No ked je pre Vas toto nejaka aktivita tak mozno hej, ale uricte nie ked chcete byt relevantna strana…

          Reply
  • 4. septembra 2019 at 10:32
    Permalink

    Zaujímalo by ma, prečo na Davdva už dopredu hádžu Chmelára cez palubu.
    Ja dnes nemôžem povedať, či ho budem voliť, ale aspoň si počkám na dve základné veci, a to na program a na to, akými ľuďmi sa obklopí.
    Tu mi to pripadá, že Smer zavetril v Chmelárovi konkurenciu (KSS sa naozaj nemusia báť), pretože sa ukazuje, že pôjde proti Smeru jednoznačne zľava. A proti tomu treba niečo urobiť???

    PS
    Vykašlite sa už všetci na tie žabomyšie vojny o správnom výklade našich dejín. Mne je úplne jedno, aký ma kto názor na Tisa (rád by som videl dnešných salónnych hrdinov na jeho mieste), keď dnes Západ pácha samovraždu a nám pripravuje osud Lužických Srbov. Ale pre vás je asi životne dôležitý rozpor medzi KSS a Vzdorom. Nuž, tak si to riešte.

    Reply
  • 4. septembra 2019 at 11:17
    Permalink

    Čítam všetky články a príspevky DAV DVA, ako aj diskusiu k ním. Čo ma na diskusných príspevkoch nemilo prekvapuje, že podstatná časť diskutujúcich nehovorí k veci, k podstate článku, jeho myšlienke, nedoplňuje informácie, ale hneď sa púšťa do kritiky autora „až do jeho roztrhania“ alebo hanobenia. Používajú sa polopravdy, neúplné informácie a niekedy aj prekrucovanie skutočností.
    Pán Hrdlička (nie som člen KS) opísal svoje pocity, ktoré nadobudol pri účasti osláv SNP, neboli to historické úvahy a vypichol len jeden svetlý okamih z vystúpení vrcholových predstaviteľov Slovenska. Preto, si nezaslúži kritiku ktorá sa na neho zhŕkla.
    Články v DAV DVA tiež treba čítať s porozumením a byť slušnými k sebe navzájom!

    Reply
  • 5. septembra 2019 at 15:06
    Permalink

    jáj komunisti….
    ako nemám vám za zlé nič, ale to vaše komunistické ja ja ja, jenom já…. aby ste sa neposrali sa mi zo seba

    povstanie by nebolo bez jeho účastníkov!
    a to by som rád vedel, koľký z nich čo sa ho zúčastnili a čo v ňom padli boli komunisti
    proste to boli ľudia na správnom mieste v pravý čas, tak si zase neprivlastňujte celé povstanie!

    Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *