Otvorený list DAV DVA pre ministra zahraničných vecí SR

Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Vážený pán minister!
Tento otvorený list Vám píšeme ako členovia a spolupracovníci časopisu DAV DVA, ktorý na Slovensku presadzuje ľavicové hodnoty. Komunita združená okolo nášho časopisu predstavuje široké spektrum ľavicových názorov a veľkú časť našich čitateľov tvoria aj voliči strany Smer SD. Vzhľadom na to, že sa nedávno objavili medializované rozpory medzi Vašim ministerstvom a ľavicovým poslancom Blahom, chceli by sme si ujasniť niekoľko vecí.

Predovšetkým musíme konštatovať, že nás veľmi prekvapilo otvorené ideologické nepriateľstvo ministerstva, vedeného nominantom sociálno-demokratickej strany, voči ľavicovým názorom Ľuboša Blahu. Jeho svetonázor bol v reakcii ministerstva skritizovaný a označený ako „veľmi neštandardný“. Nikdy sme si nerobili ilúzie o politických názoroch zamestnancov Vášho ministerstva, ale čakali sme od nich viac politickej nestrannosti. Ak Vaši zamestnanci takto negatívne hodnotia svetonázor poslanca Blahu, ktorý zdieľa množstvo našich čitateľov – voličov strany Smer SD, radi by sme ich pozvali na otvorenú diskusiu s predstaviteľmi ľavice. Prosím, informujte nás, kto vytvára „štandardný“ svetonázor Vášho ministerstva!

Takisto vyjadrujeme údiv nad povýšeneckým a znevažujúcim prístupom zamestnancov Vášho ministerstva. To sa prejavilo zosmiešňovaním poslancov Blahu a Pašku v spomínanej reakcii na poslanca Blahu na oficiálnej stránke Vášho ministerstva. S nevôľou sme zaznamenali, že túto reakciu zdieľala dokonca aj nenávistná stránka Zomri a stala sa tam základom hanlivého statusu s podtitulkom „Ako vypnúť Blahu“. Pán minister, mali by ste si ujasniť, či sa ministerstvo sociálno-demokratického nominanta potrebuje zaliečať tejto údajne recesistickej, ale v skutočnosti nenávistnej stránke, ktorá si už podľa názvu želá smrť iných ľudí. A mali by ste sa tiež verejne vyjadriť, nakoľko sa postoje Vášho ministerstva zhodujú s postojmi stránky, ktorá dlhodobo znevažuje ľavicovú politiku na Slovensku.

Vážený pán minister,
v súvislosti s reakciou Vášho ministerstva Vás vyzývame na diskusiu o návrhu Bezpečnostnej stratégie SR. V rámci našej komunity, ako aj v rámci ďalších ľavicových skupín sa o tejto téme dlho diskutuje a väčšina reakcií je kritická. Návrh Bezpečnostnej stratégie SR, ktorú pripravilo Vaše ministerstvo, považujú naši čitatelia za jednostranný a nekvalitný. Mrzí nás, že ministerstvo tento dlhodobý postoj ľavicového spektra verejnosti vôbec nereflektuje. My v DAV DVA si sme síce vedomí politického programu strany Smer SD v otázkach EÚ a NATO, ale v návrhu Bezpečnostnej stratégie sa objavili formulácie, ktoré idú nad rámec politického programu strany a považujeme ich za úplne neprijateľné.
Za najhanebnejší výrok vo Vašom návrhu Bezpečnostnej stratégie považujeme vetu o tom, že „extrémisti účelovo poukazujú na sociálnu nespravodlivosť“. Nezabúdajte, že na sociálnu nespravodlivosť „účelovo“ pred voľbami poukazuje práve strana Smer SD a to s cieľom získať voličské hlasy. Napriek pluralitnému zloženiu komunity v DAV DVA sa ale všetci zhodujeme, že sociálna nespravodlivosť na Slovensku je obrovská a požadujeme jej odstránenie. Pokiaľ ide o otázku extrémizmu, my za extrémistov nepovažujeme tých, ktorí bojujú za sociálnu spravodlivosť, ale tých, ktorí volajú po zvyšovaní výdavkov na zbrojenie. Navyše, keď ide o extrémizmus, vo vašom materiáli úplne chýba kritika fašistických prjeavov na Ukrajine, ktorý my považujeme za vážne bezpečnostné riziko aj pre SR.

Vážený pán minister,
v súvislosti s hanobením bojovníkov za sociálnu spravodlivosť by sme Vás chceli oboznámiť s beznádejnou situáciou mnohých dôchodcov, ktorým sa snažíme pomáhať a suplovať zlyhávajúci sociálny systém štátu. Rovnako by sme chceli poznať Váš názor, čo je pre Slovensko väčšou prioritou, či záchrana kolabujúceho zdravotníctva alebo nákup nových zbraní. Keďže mnohí z nás žijú na východnom Slovensku, radi by sme sa Vás ako nominanta strany Smer SD tiež spýtali, kedy bude dokončená diaľnica z Bratislavy do Košíc. Tá mala stáť už v roku 2010. Nebolo by vhodné na jej dokončenie použiť prostriedky určené na zbrojenie?
Domnievame sa, že Vami predložená Bezpečnostná stratégia SR je ignorantská aj v súvislosti s problematikou medzinárodného práva. Súhlasíme, že porušovanie medzinárodného práva predstavuje veľký bezpečnostný problém pre Slovensko, ale keď kritizujete Rusko kvôli porušeniu medzinárodného práva na Ukrajine, mali by ste si všimnúť aj to, čo sa deje s medzinárodným právom na Blízkom Východe a kto je za to zodpovedný. Porušovanie medzinárodného práva západnými štátmi na Blízkom Východe je bezpečnostné riziko, ktoré prináša negatívne následky aj pre Slovensko v podobe migračnej krízy.
Za ďalšie neprijateľné časti Vami navrhovanej Bezpečnostnej stratégie považujeme formulácie o „formovaní konsenzu“, ktoré vytvárajú dojem, že cieľom je umlčať odlišné názory v spoločenskej diskusii. Radi by sme viedli polemiku aj na tému zahraničných misií NATO či o posilňovaní východného krídla NATO, ktoré sú v Bezpečnostnej stratégii opísané ako bezalternatívne. My sa domnievame, že k vyššej bezpečnosti Slovenska nepovedú. Tiež by sme s Vami chceli diskutovať o tom, aký má byť v budúcnosti vzťah medzi Európskou úniou a NATO. Pritom požadujeme serióznu diskusiu a nie zopár propagandistických fráz, aké sa objavili v reakcii Vášho ministerstva na poslanca Blahu.

Vážený pán minister,
uvedené témy by sme si s Vami radi vyjasnili aj vzhľadom na blížiace sa voľby do Európskeho parlamentu. Keďže predpokladáme, že Vám záleží na úspechu strany Smer SD v týchto voľbách, očakávame Vašu pripravenosť viesť otvorenú diskusiu s ľavicovými voličmi. A to aj o o Bezpečnostnej stratégii SR!

o. z. DAV DVA

KTO SME

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


10 thoughts on “Otvorený list DAV DVA pre ministra zahraničných vecí SR

    • 18. januára 2019 at 20:25
      Permalink

      A prečo by mal?
      Veď bez jeho dovolenia si nik vo Vláde ani v Smere ani šnúrku na topánke nezaviaže….

      Reply
  • 13. januára 2019 at 18:14
    Permalink

    No výborne – toto je už lepšie. Podpisujem.

    A dodám, že ako ľavica, by sme mali dôrazne žiadať, aby miestom vzájomnej rozpravy bola štátna tlač – televízia, rozhlas a agentúra – ktorú úspešne ľavicotesne okupujú kapitalisticko-militaristické pravicové živly. Tak ako tam majú prístup tzv. analitici a aktivisti – teda po bolševicku pravicoví extrémisti v podobe podporovateľov nezriadeného trhového bordelkapitalizmu, trúb zbrojenia a vojenských riešení, kazateľov divnopohlavných ideológií a uvedomelých eurozväzáčikov, tak tam majú mať prístup predstavitelia ľavicových názorov na hospodárstvo, ekonomiku, obranu a iné oblasti činnosti štátu a spoločnosti.

    Reply
    • 13. januára 2019 at 19:52
      Permalink

      Odchod „vzbúrených redaktorov“ z RTVSky svedčí o tom že kamene sa už pomaly pohli, no musíme ešte počkať na voľbu prezidenta ako dopadne, na čistky v Smere a nové personálne obsadenie kandidátky s ktorou pôjdu do volieb a druhému volebnému obdobiu Trumpa. Teda minimálne najbližšie tri roky nás čaká ešte tvrdý boj, kým sa začnú aspoň sporadicky objavovať v štátom vlastnených (no nie štátom aj riadených – momentálne) masmédiách aj prvé lavicové osobnosti. No až sa to stane bude to obrovský krok vpred. Už nebudeme viac temer ilegálne podzemné odbojové hnutie ale vystúpime na svetlo ako oficiálna súčasť politického spektra.

      Reply
    • 14. januára 2019 at 10:35
      Permalink

      Pripájam sa k obsahu dopisu pre MZaEZ SR.

      Reply
  • 13. januára 2019 at 19:33
    Permalink

    Páni a dámy. Koľko za Vami stoji majetkov a peňazí, či armád a bánk. Nič? nemáte šancu sa dostať do RTVS. Tam môžu len tí so správnymi názormi. Ste a sme pre nich len lúza, ktorá pravidelne platí dane a koncesie pre ich zhýraný život a existenciu. Riešme tie koncesie. Nech si to „verejno právne“ médium platia tí, ktorí tam majú neobmedzený priestor. A minister . Tomu nestojíte za odpoveď. Ten nemá šajnu koho má zastupovať, ale vie koho zastupuje a podľa toho sa správa. A ak sa zmení režim, tak sa prispôsobi.

    Reply
  • 14. januára 2019 at 12:18
    Permalink

    Lajčák neobhajuje záujmy Slovenska a ak ich na medzinárodnej scéne niekedy obhajoval, tak iba v prípade, že bpli v súlade s jeho osobnými cieľmi. Výzva je správna, ale som skeptický v súvislosti s jej akceptáciou. Ozvať sa je ale nutné.. Nemyslím si, že som vyhranene ľavicovo orientovaný, ale som toho názoru, že ľavicovú stranu v parlamente nemáme. Vo svojom okolí vidím, ako sa Smer-SD odpútava od reality života bežného občana. Na Smer sa nalepili prospechári a karieristi a vedenie Smeru im načúva. Podľa mňa je to chyba a Smer na tento prístup doplatí.Chybou bola podľa mňa kandidatúra Fica na post prezidenta, jeho odstúpenie pri protestoch „slušného Slovenska“ a jeho súčasná kandidatúra na post ústavného sudcu mi pripadá ako odstup na teplé miestečko. V konečnom dôsledku to môže byť pre Smer dobrým ťahom, ale to by sa Fico tým ústavným sudcom musel aj stať.

    Reply
    • 18. januára 2019 at 20:23
      Permalink

      Súhlasím, Lajčák nezastupuje záujem Slovenska.
      Ale po tom zdesení, ktoré nastalo, keď pohrozil demisiou a biblickou katastrofou, keď ju aj vraj podal.
      .
      Je potrebné si uvedomiť, že Lajčák svojimi činmi zastupuje v prvom rade Smer-SD, potom Prezidenta SR a z veľkej časti aj opozíciu. Čo je očividne dôležitejší prínos, ako čokoľvek pre Slovensko.
      Takže niet pochýb, že niečie záujmy zastupuje a tí, v ktorých rukách je kompetencia ho odvolať, ho neodvolajú práve preto, že výborne zastupuje ich záujmy.

      Reply
  • 14. januára 2019 at 14:39
    Permalink

    Otvorený list plne podporujem, ale sú tu dva problémy. Prvým je, že cez sito jeho spolupracovníkov , ktoré si vytvoril ťažko sa môže k ministrovi dostať. Druhý problém je, že keď sa k nemu dostane tak ho bude ignorovať v zmysle, ako sa vyjadril k stanovisku nášho parlamentu k migračnej politike. Je to „pán veľkomožný“, zjednodušene povedané jemu nikto nebude určovať „akú zahraničnú politiku SR má robiť“! Tobôž nie nejakí zápecníci! Vedenie strany Smer- SD je hluché a slepé preto, že nevidelo ako strane škodil márnomyseľný nadutec Maďarič a ako mu škodí arogantný nadutec Lajčák.
    Bolo by dobré, keby tento otvorený list sa dostal na verejnosť širšími médiami, nakoľko väčšina našich občanov nevie čo DAV DVA je, aj keď sa o propagáciu snažíme.

    Reply
  • 18. januára 2019 at 20:15
    Permalink

    Dobre napísaný „List“ … má ale niekoľko chýb.
    Mal by byť oveľa stručnejší.
    A tak nejako stavia Blahu (príp. Smer) proti ministerstvu ZV. Čo je blud. Pretože Blaha ako člen Parlamentu SR je vo všetkom nadriadený ministrovi! A teda minister sa zodpovedá Premiérovi, ale v prvom i poslednom rade Parlamentu SR. Takže ak minister robí niečo, čo je proti Slovenské, proti poslancom NR SR …
    … tak to VŽDY robí so súhlasom Parlamentu, teda ja p. Blahu, ktorý ho môže vlastne kedykoľvek odvolať a tiež VŽDY so súhlasom politickej strany v tomto prípade Smeru, ktorý ho tam inštaloval a ktorý ho môže kedykoľvek okamžite odvolať.
    .
    Takže „List“ je adresovaný zle!
    Je potrebné ho adresovať poslancom Národnej Rady Slovenskej Republiky – a – predsedovi a predsedníctvu strany Smer.
    Nakoľko naozaj tieto dve inštitúcie sú absolútne zodpovedné za činy, ktoré koná MZV. Naozaj, ale naozaj nie Lajčák.
    .
    Veď len pred chvíľou bolo jasné, že celé Slovensko zahynie, kebyže ho nezachráni jeho milosť z Božej vôle pán Slovenska Lajčák.
    Tak sa Smer, opozícia i prezident predbiehali kto sa mu viac vopchá kamsi.
    .
    Takže je potrebné obrátiť sa nich s týmito otázkami. (a po prípade ich pozvať na besedu, kto tu vlastne v skutočnosti vládne)

    Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *