Podoby chudoby: Chceli sme viac…

Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Počúvala som reláciu Spomienky na budovanie kapitalizmu a autor a moderátor relácie v nej povedal jednu myšlienku, ktorá ma prinútila zamyslieť sa…

Slová: Chceli sme viac slobody, chceli sme viac cestovať, etc., som si spojila s tým, čo som potom videla v správach, ktoré ponúkali televízie.

Áno, skutočne sme chceli viac, každý niečo iné. Ja osobne som chcela viac spravodlivosti, najmä pre môjho starého otca. Ako dieťa som často videla, ako vyzeral po výsluchoch a nerozumela som veľmi veľa veciam, napríklad aj tomu, prečo on presvedčením komunista, chodí dobitý z výsluchov.

Spravodlivosť sa nekonala a ja som veľmi rýchlo pochopila, tak ako som to už spomenula v jednom zo svojich článkov, že sú ľudia a ľudia, komunisti a komunisti, kresťania a kresťania, demokrati a demokrati a že sú ľudia, ktorí sa nikdy nebudú štítiť kolaborovať a prevracať kabáty pri každej zmene režimu, kvôli  vlastnému prospechu.

Chceli sme viac takých ľudí? Určite nie. Je zvláštne vidieť a počúvať týchto ľudí, ktorí profitovali v minulom režime, ako naň kydajú špinu, len aby sa mali nad pomery ostaných aj v tomto režime.

Chceli sme viac… Včera som zachytila správu na jednej z komerčných televízií o tom, ako na následky krutej bitky príbuzných, kvôli pár centom,  zomrel 12 ročný chlapec. Televíziu už takmer nepozerám, správy sú preplnené reportážami o kriminalite, zlodejine, prepadoch, vraždách.

Chceli sme viac kriminality, nových väzníc, ktoré sú stále preplnené? Viackrát som písala o tom, že náklady na jedného väzňa boli už v roku 2014 14 000 eur. Preto sa nečudujem, že mnohí sociálne odkázaní páchajú rôzne delikty, len aby sa dostali do tepla väzníc.  Viem, že sa opakujem, ale mnohé rodiny na Slovensku musia vyžiť aj menšej sumy ročne, ako sú náklady na jedného väzňa.

Správy  o tom ako na Slovensku nie sú peniaze na potrebné veci a ako o ne musia kompetentní žobrať,  alebo si ich požičiavať  a  zadlžovať  obyvateľov štátu čoraz vyššou sumou, sú  hanbou tejto krajiny, ale aj všetkých vlád, ktoré tu doteraz boli.

Chceli sme viac a čo máme?

Napríklad obrovské nákupné centrá, po ktorých mnohí túžili, ale máme aj množstvo bezdomovcov, žobrákov a ľudí na sociálnych dávkach, ktorí nikdy nič nerobili.

Máme montážne dielne, kde sa k ľuďom správajú ako k spodine,  zisky  vyvážajú do zahraničia a všetky naše vlády týmto „zahraničným investorom“  slúžia, lebo vraj dávajú ľuďom prácu. Ale akú, za akých podmienok a za aké mzdy.

Mnohí ľudia stále chcú viac… V tomto čase už dávno bežia v televíziach podprahové reklamy, v ktorých presviedčajú  ľudí, že  len bohaté Vianoce s kopou darčekov sú tie pravé a kto nemá peniaze, tak si ich môže ľahko požičať…Je veľmi ľahké padnúť do dlhového otroctva aj takýmto spôsobom.

Chceli sme viac a dokonca aj máme. Len s tým rozdielom, že  kým malá skupina sa má omnoho lepšie, ako sa mala v minulom režime, tak tá druhá má viac biedy, s ktorou sa stretávame vo všetkých sférach bežného života ľudí.

Viem , že aj ja som len pomenovala problémy, ktoré  majú obyvatelia nášho štátu a sama som skeptická, tak ako aj mnoho iných, že situácia je neriešiteľná. Mnoho ľudí hovorí a píše a má strach z toho, že všetko toto vykorisťovateľské šialenstvo a bezbrehý konzum skončia  len vojnou.

Takže nakoniec , ak tomu nezabránime budeme mať znova viac.  Viac biedy, bolesti, utrpenia nevinných a ich zbytočnej smrti.

Ešte stále máme čas niečo zmeniť, kým sa nedostaneme do takej situácie, že živí budú závidieť mŕtvym…

Ešte stále je čas, aby sme mali viac. Viac obyčajnej lásky , úcty a pochopenia. Viac prejavov ľudskosti , empatie, sociálneho cítenia. Viac nádeje a radosti z bežných vecí, ktoré nás obklopujú.

 

Devana

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


53 thoughts on “Podoby chudoby: Chceli sme viac…

  • 1. decembra 2018 at 11:43
    Permalink

    Pekný deň súdružka Devana.
    Téma ošúchaná obsah prázdny.
    .
    Zrejme slečna Devana nerozumiete pojmu slobodný výber. Keďže dnes si môžeme vybrať. Či pôjdeme do nákupného centra, či si vyberieme správy s násilím a kriminalitou, alebo či si prečítame nejakú knihu, alebo budeme slobodne oponovať obmedzeným pravdám na internete.
    Tak skúsim heslovite.
    ——————————————————————————————————————————————————–
    1. Kolaboranti boli, sú a budú v každom režime. Ide skôr o povahovú vlastnoť a spôsob kolaborácie je vždy vo vzťahu k charakteru režimu. Ja to chápem, ale chápem aj Vás že sa s tým nechcete zmieriť.
    .
    2. Tie správy ktoré sú o násilí a kriminalite sú bulvárne. Ale nemusíte ich pozerať. Je toľko rôznych staníc, historické, o prírode, o technike. Ja bulvárne správy nepozerám, keďže viem že násilie, vraždy a kriminalita boli, sú a budú. Otázkou je len, jej rozmer, charakter a to aj vo vzťahu k režimu a nastaveniu spoločnosti, ktoré tu existuje.
    Za socializmu boli takisto vraždy, násilie a kriminalita, ale časť z toho bola kvázi politická kriminalita, kedy boli kriminalizovaní aj ľudia ktorí sa previnili len tým, že boli verní sebe a aj svojmu presvedčeniu.
    Ale máme slobodnú voľbu a môžeme ju prejaviť aj vypínačom na telke:)
    .
    3. Tým že sme chceli slobodu sme nechceli viac kriminality a ani nie je väčšia ako v minulom režime, len jej charakter sa zmenil. A ani v minulosti neboli na mnohé a podstatne početnejšie veci peniaze, len ste sa to z televízie či tlače nemala šancu dozvedieť. Je to vec informovanosti, nie skutočnosti.
    .
    4. Nákupné centrá sú prirodzenou súčasťou pohodlia ľudí a ak by ich ľudia nevyhľadávali, tak by nefungovali. A bezdomovcov či žobrákov sme mali aj za socíku, len ich režim kriminalizoval, či strkal do psychiatrických liečební.A samozrejme sa o tom nesmelo písať. K uvedenému by som Vám ešte odporúčal prečítať si Ezopovú bájku o psovi a vlkovi.
    .
    5. Máme aj montážne dielne. A ako sa správajú k ľuďom ich nadriadení je len v réžií našich ľudí a nie „kapitalistov“. Okrem iného, tie „montážne dielne“ tu máme preto, lebo väčšina slovenského priemyslu bola zastaraná, orientujúca sa na ťažké zbrojárstvo, ktoré upadalo ešte aj za socíku. Konkurencie schopnosť našich výrobkov bola v dumpingových cenách, teda pod výrobné náklady. Po otvorení hraníc sa priemysel jednoducho zrútil. Ja osobne som pracoval vo fabrike ktorú po páde socializmu nikto nechcel kúpiť ani za 1 korunu!!! Niekoľko budov si potom horko ťažko kúpilo zopár drobných podnikateľov na drobnú výrobu. Takže nezamieňajte si príčinu a dôsledok.
    .
    6. O tom čo sú to bohaté Vianoce rozhodujeme my sami a nie reklamy v televízii. Nesťažujte sa na ne. O tom či si požičiame peniaze rozhodujeme my. Nuž hold, sloboda je aj o zodpovednosti,
    .
    7. Chceli sme viac a aj máme. Máme omnoho viac ako za socializmu. Máme to najvzácnejšie a to slobodu. Môžeme o sebe rozhodovať ako chceme. Môžeme opustiť zo dňa deň krajinu. Ak sa niekto túži stať pilotom Boeningu môže ním byť. Mladí chlapci už nemusia ísť na vojnu a žiť v hrozných podmienkach a šikane. Máme zákony o právach pacientov o ľudskej dôstojnosti. A je len na nás ako sa postavíme k slobode, ktorú máme. Ak ju zneužijeme, nebude spravodlivosti, ak ju dáme do rovnováhy s morálkou, bude tu raj na zemi.
    A tá druhá podstatne menšia časť tu bola, je a bude vždy.
    Sociálne slabší ľudia nie sú totiž len dobrí ľudkovia, ale aj lenivci, alkoholici, neprispôsobiví, agresívni a neschopní bez disciplíny vôbec dodržať začiatok pracovnej zmeny. Na tých sa skladať nemienim a nikto asi ani nechce. Ale súhlasím s Vami, treba stým robiť niečo tak či tak.
    .
    8. Dovolím si citovať Vás: „Ešte stále je čas, aby sme mali viac. Viac obyčajnej lásky , úcty a pochopenia. Viac prejavov ľudskosti , empatie, sociálneho cítenia. Viac nádeje a radosti z bežných vecí, ktoré nás obklopujú.“
    Áno, súhlasím, ale každý musí začať od seba, to sa nedá štátom nariadiť.
    .
    Pekný víkend súdružka Devana.
    A ozaj, môj starý otec sedel za bývalého režimu 2 x vo väzení. Po revolúcvii sme žiadali rehabilitáciu a odškodné a obidvoje sme dosiahli. Ako to nakoniec dopadlo s vašim starým otcom?

    Reply
  • 1. decembra 2018 at 11:51
    Permalink

    POPIS SPOLEČ. POMĚRŮ AUTORKY ODPOVÍDÁ SKUTEČNOSTI, NICMÉNĚ, …

    … reálné řešení stavu věcí ze strany našich národů NEEXISTUJE. Konec konců, máme po převratu již 29 let, abychom zjistili jediné, – slovanské národy ODMÍTAJÍ LEVICI, ODMÍTAJÍ SOCIALISMUS. Volby to potvrzují. Lidé nevolí alternativu, lidé volí jen horší zlo. Zaujala mě tato slova autorky článku, cituji:

    „Viem, že aj ja som len pomenovala problémy, ktoré majú obyvatelia nášho štátu a sama som skeptická, tak ako aj mnoho iných, že situácia je neriešiteľná. Mnoho ľudí hovorí a píše a má strach z toho, že všetko toto vykorisťovateľské šialenstvo a bezbrehý konzum skončia len vojnou.“ Konec cit.

    Co na to říci. Jediné. Když výchova děcka ve škole či v rodině selhává, je jediným řešením Makarenko, jenže, tohle dnes je neproveditelné, protože kolektivismus byl zaměněn individualismem, kdy individuální „schopnosti“ jednotlivce pana Bakaly stojí nad veškerým národem. V ČSSR v průměru nikdo nedlužil, zatímco dnes každý Čech 300 tisíc Kč, včetně kojenců. Když komunisti kradli, zůstalo to doma, ne v zahraničí. Když má dnes pan Bakala ukradené miliardy dolarů českého nár. majetku ve švýcarských bankách, národ říká, že „kdo umí, ten umí, ostatní závistí ať čumí“.

    Ne, již dávno nevěřím v nápravu stavu věcí z řad těch, koho se onen stav věcí týká. Svět. válka podle mého, alespoň zatím, nehrozí, protože Rusko a Čína, zejména Rusko, milují amer. dolary. A kdo obcuje s dolarem, obcuje se smrtí, s ekonomickou smrtí. A přesně to se dnes děje. Amerika kvete nade všechny meze, limity veškeré žádné, 20 % svět. výroby, ale 40 % svět. spotřeby, nejsou dolary, nevadí, vytisknou se, či jinak se vylijí na burzách, pravda, bez pokrytí reálnou prací, ale to nevadí, Rusko a Čína to zatáhne otrockou prací stovek miliónů svých otroků, Afrika s Latinskou Amerikou ráda vypomůže, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.

    Jenže, ani oligarcha Bakala, ani oligarcha Putin, nemá na vis maior. A protože mě zajímá historie, vím, že v minulosti se tak dělo. Třicetiletá válka v letech 1618 až 1648 byla přesně tou třicetiletou válkou, kterou prožíváme právě nyní zde v Evropě, od r. 1989, tedy třicetiletou válkou o politickou a ekonomickou nadvládu. Jenže, když už to vypadalo před těmi 400 lety, že hůře být ani nemůže, nakolik germánský katolicismus doslova decimoval země české, přišlo něco… vis maior. Kdo mi nerozumí, pochopí:

    Reply
    • 2. decembra 2018 at 6:28
      Permalink

      Reagujem na toto:
      „Konec konců, máme po převratu již 29 let, abychom zjistili jediné, – slovanské národy ODMÍTAJÍ LEVICI, ODMÍTAJÍ SOCIALISMUS. Volby to potvrzují.“

      Lenže položme si otazku, kto by chcel návrat režimu komunistov (retroboľševikov) akým je napr. člen DAV2 K. Ondriaša, ktorý z vnútra rozbíjal KSS, jeho pridrbanými poslaneckými návrhmi, akými bolo zákonom zriadenie korporátnej Komory prostitútiek, zdanenie prostitútiek a zavedenie pre nich povinných zdravotných prehliadok, aby sa nadržaní a solventní súdruhovia nenakazili?
      Za tento debilbý návrh mu dal mu do nosa I. Hopta a odišiel od nadržaných Ondriášových (Hrdličkových) retroboľševikov. Pretože boľševici vždy srali na chudobný národ a starali sa výlučne o svoj blahobyt, keď sa dostali k vládnej moci alebo minimálne do parlamentu!!!
      Ani sa nedivím, že takéto retroboľševické teľce už od roku 2006 takmer nikto viac nevolí… V ČR KSČM skoncí rovnako, lebo to je podoná oportunistiká retroboľševická strana plná spomienok na ich boľševickú minulosť, keď za pomoci sovietských vojsk nerušene vládli a vykorisťovali namezdný proletariát v boľševikom štátnom kapitalizme vo fiktívnej ČSSR s kecami o socializme a budovaní lepších zajtrajškov.
      Ale pre koho? Pre námezdných otrokov v štatnych (komunistických) podnikoch 100% NIE!
      Takýto boľševický socializmus chce len úplný idiot alebo ten kto za vlady boľsevikov na tom parazitil, rozkradal so straníckym preukazov na teplom byrokratickom fleku a nemal žiaden problém s vykorisťovaním proletariátu komunistickou vladnucou byrokraciou!? Návrat tohoto boľševického marazmu chcete, eufemistický nazývaného socializmus ? Ja určite NIE!!!!!!!!!!!!!!!!

      Som ako ľavičiar za autentický socializmus bez diskriminácie odporcov boľševizmu a bez vykorisťovania námezdných pracujúcich, ale rozhodne NIE za boľsevické placebo socializmu.

      Reply
      • 2. decembra 2018 at 6:42
        Permalink

        Aby ma niektory retroboľševik neobvinil, že si vymýšľam pridávam Ondriášovú odpoveď na reakciu nasratého IvanaHoptov komentár na Ondriášové debiliny v SITA a prevzaté v dobovej tlači:

        „BRATISLAVA 10. novembra (SITA) – Nápad Karola Ondriaša na prípravu zákona o Komore prostitútok tak strápnil KSS, že by si zaň zaslúžil od Dzurindovej vlády čestný metál, komentoval bývalý poslanec KSS Ivan Hopta medializované tvrdenia K. Ondriaša o tom, že pracuje na príprave takéhoto zákona. Podľa Hoptu je zarážajúce, že v čase, keď má väčšina občanov Slovenska výrazné ekonomické problémy, poslanec Komunistickej strany Slovenska (KSS) Karol Ondriaš celú svoju energiu vybíja prípravou zákona o Komore prostitútok. KSS zrejme už vyčerpala svoj politický a ľudský potenciál a ide v šľapajach SDĽ, ktorú síce netrápili prostitútky, ale homosexuáli a starala sa o nich až toľko, že skončila mimo parlamentu, domnieva sa poslanec NR SR Hopta. Navrhuje Ondriašovi, aby založil komoru politických prostitútok, a ako povedal, „osobne si myslím, že miesto v nej by mali aj niektorí Ondriašovi kolegovia.“

        „Nezaujíma ma to, nebudem to komentovať,“ reagoval pre agentúru SITA na tvrdenia Ivana Hoptu poslanec KSS Karol Ondriaš“

        Čítajte viac:
        https://domov.sme.sk/c/1819065/ondrias-si-za-komoru-prostitutok-zasluzi-metal.html

        Reply
        • 2. decembra 2018 at 8:23
          Permalink

          Pán Poliak, v súčasnosti považujem návrh pána Ondriaša za správny a vizionársky.
          Ak by všetky prostitútky a aj prostitúti boli povinní platiť dane, tak sme jeden z najbohatších štátov sveta.
          Pretože rôznymi druhmi prostitúcie sa v tejto dobe živí veľká časť obyvateľstva…

          Reply
          • 2. decembra 2018 at 10:27
            Permalink

            Slečna Devana.
            Iste ten návrh má svoju logiku, aj toto treba riešiť.
            Avšak v živote máme svoje priority. A dnes máme akútnejšie problémy. Napríklad bezdôvodné zdražovanie elektriny, ktorým sa má zabezpečiť rovnaký prísun ziskov pre oligarchických kapitalistov ako doteraz.

  • 1. decembra 2018 at 17:58
    Permalink

    Pani Devana súhlasím s Vašim článkom. Tiež tak rozmýšľam.

    Reply
  • 1. decembra 2018 at 19:39
    Permalink

    Akých politikov sme si volili ?
    Akých sme tu mali a KTO sú ich voliči?
    Zvolili sme si akých sme chceli a teraz nevieme ako a na koho to hodiť !
    Na seba! Treba sa odvážne pozrieť do zrkadla !

    Reply
  • 1. decembra 2018 at 19:41
    Permalink

    Súdruh Vašek z Moravy.
    Neviem čo majú Slovanské národy s ľavicou, alebo pravicou. Byť „Slovanom“ je náhoda, nezaslúžili sme sa o to, alebo sme to nezapríčinili. Takže „slovanstvo“ ako také nemá nič s tým, ako si jednotlivé a slobodné národy zvolia systém a pravidlá.
    .
    Nesúhlasím s Vami v tom, že Slováci odmietli ľavicu. Socializmus samozrejme odmietli a patrí na smetisko dejín. Ale ľavicu, sociálnejší a prívetivejší štát neodmietli.
    Problém je v tom že tu ľavice jednoducho niet.
    Snáď nechcete pokladať za ľavicu SMER a Fica s Blahom. Alebo nebohého zlodeja v zdravotníctve Pašku. To je ľavica?
    To sú predovšetkým členovia oligarchisticko- kapitalistickej obchodnej firmy a ľavica je len spôsob reklamy ako predávajú svoj produkt.
    .
    Ľudia budú voliť ľavicu, ale musí byť moderná. Na úrovni doby. S inteligentnými, sociálne zmýšľajúcimi ľuďmi, ktorí si uvedomujú, že každý systém, ak má byť plne funkčný musí byť dosiahnutý morálnym spôsobom a bez násilia. A ani ľuďom, ktorí sú chudobní nemôžeme vnucovať dobro, ak ho odmietajú neršepektovaním pravidiel.
    .
    A američania s uvedeným naozaj nemajú nič spoločné.

    Reply
    • 2. decembra 2018 at 7:08
      Permalink

      Nikto norálne uvazujúci tu nemôže chcieť návrat retroboľševikov z KSS a pod. pidi retroboľševických straničiek k moci. Pretože tu je presne vystihnutá postata:

      „Snáď nechcete pokladať za ľavicu SMER a Fica s Blahom. Alebo nebohého zlodeja v zdravotníctve Pašku. To je ľavica?
      To sú predovšetkým členovia oligarchisticko- kapitalistickej obchodnej firmy a ľavica je len spôsob reklamy ako predávajú svoj produkt.
      Ľudia budú voliť ľavicu, ale musí byť moderná. Na úrovni doby.“

      Dodávam, že ak toto nepochopime, tak budeme trčať vo Ficovej prdeli ďalších 19 rokov a debilne voliť akože menšie zlo??? Vo forme bruselských euroboľševických neomarxistov… akými sú Fico, Lajčák, Maďarič, Kubiš, Blaha, Beňová, Zala, Mňka a podobné vlastizradcovské hyeny spojené s nanárodnými západnými vykorisťovateľmi v neokoloniálne Bruselskej provincií Slovensko!

      Reply
    • 2. decembra 2018 at 17:07
      Permalink

      Pane Jankech, napsal jste toto,

      cituji: „Nesúhlasím s Vami v tom, že Slováci odmietli ľavicu. Socializmus samozrejme odmietli a patrí na smetisko dejín. Ale ľavicu, sociálnejší a prívetivejší štát neodmietli. Problém je v tom že tu ľavice jednoducho niet.“ Konec cit.

      Souhlasím s Vaší poslední větou. Víte proč? Protože společ. hnutí či polit. strana, které či která posílá socialismus na smetiště dějin, NEMŮŽE BÝT na křídle levice. „Levice“, která se hlásí ke kapitalismu místo socialismu, je pravice. Odmítám dualismus ve výkladu politiky. Buď jsem ryba nebo rak, ne obojí.

      P.S.
      Cosi mi říká, že D.J.=kopie M.A.

      Reply
      • 2. decembra 2018 at 18:34
        Permalink

        Súdruh Vašek z Moravy.
        Socializmu je systém krajnej ľavice, a je to rovnaké zlo ako krajná extrémistická pravica.
        Spoločnosť poslala socializmus na smetisko dejín a je to fakt.
        Na Slovensku dosahuje KSČ vo voľbách minimálnu podporu a SMER ľavica nie je. To je jednoznačný fakt.
        Na svete už takmer neexistujú socialistické krajiny s výnimkou Venezuely, či Severnej Korey. A Rusko je imperialistická oligarchisticko – kapiatalstická krajina kde niet po socializme ani smietka.
        .
        Ale znova si dovolím zopakovať, že krajiny ako je Slovensko skutočnú ľavicu potrebujú a to na harmonický rozvoj a prosperitu. Hovorím o modernej ľavici, ktorá je na úrovni doby .

        Reply
  • 1. decembra 2018 at 20:22
    Permalink

    Veľmi úprimný článok, zjavne prameniaci z osobných skúseností. Je príznačné, že ten, kto tieto skúsenosti nemá mu nerozumie, takže kritizuje. Na Slovensku je to tak. Najviac rozumu rozdávajú kaviarenskí povaľači. Ja si autorku veľmi vážim, lebo dokáže pomenovať veci pravým menom a vystihnúť ich podstatu. Želám veľa ďalších článkov a teším sa na ne…

    Reply
    • 1. decembra 2018 at 21:17
      Permalink

      Miro mak.
      Veru tak. Ten kto skúsenosti nemá píše články ako súdružka Devana:)

      Reply
      • 2. decembra 2018 at 3:12
        Permalink

        Pane som veľmi rád, že nás učíte čo si máme myslieť a aký sme zaostalí. Určite to robíte nezištne z čírej ľudskej lásky k nám – ľavicovým hlupákom. Sme vám za to vďační. Názor na vás a vám podobných sme si urobili a ďalej nás utvrdzujte / aspoň 10 krát na deň/ v tom , že sa vo vás nemýlime. Ste náš idol…

        Reply
        • 2. decembra 2018 at 7:13
          Permalink

          @ Laco, Daniel Jankech má bohužiaľ hlbokú pravdu, lebo ide po elementárnej podstate javov a vecí, ktoré pomerne presne a výstižne analyzuje a komentuje.

          Reply
          • 2. decembra 2018 at 7:29
            Permalink

            @Peter Poliak alias Miro, Daniel Jankech je praviciar a nehra sa na laviciara ako ty. Ale aspon sa naucil slusne komentovat a nepouziva vulgarizmy (ku*va) a podobne ako ty…ja som to tu uz viac krat spominal, ze kto nadava bude bloknuty a je to aj normalne spravanie, tkoremu asi nerozumies. Ak chces pouzivat vulgarizmy id do krcmy, ale tam by ti to asi inac vysvetlili…

            a svoje kecy ohladom cenzury si odpust…ja tu nebudem riesit ludi co sa nevedia spratat do koze (nemam na to cas, na rozdiel od teba)…u teba to neni ani z daleka prvy krat.

    • 2. decembra 2018 at 19:39
      Permalink

      Miro mak, ja si zase vážim Vás, pretože sa sa dokážete zastať človeka, ktorého si vážite. Devana píše veľmi rozumne, odvážne a zaslúži si tú Vašu predposlednú vetu.

      Reply
  • 2. decembra 2018 at 7:45
    Permalink

    Dávid, čo je to slušnosť? Hádam nie Daniel Jankech! Ak sa tento človek tu bude hodnotiť ako slušný, tak dvíham kotvy! Šťastnú plavbu v pravicových vodách.

    Reply
    • 2. decembra 2018 at 10:32
      Permalink

      Pani Slavomíra.
      Nebláznite.
      Priznám sa že Vaše príspevky som vždy komentoval tak trochu položartom s miernou dávkou sarkazmu. Ale riešme podstatu vecí a neriešte to či som, alebo nie som pravičiar.
      Ja sa celý život učím a neodmietam názory iných. Ale musia mať argumentačnú silu, až potom zmením ten svoj a už som veľa krát v živote názor naozaj zmenil.

      Reply
      • 2. decembra 2018 at 11:18
        Permalink

        Pan Jankech,

        ked som tu minule na Vas povedal „urazku“ aky ste neuspesny (tiez zo zartu) tak ste sa ohradil, ze utoky na dostojnost druheho su inde tiez blokovane.

        Tu zase Vy utocite na pani Slavomiru, ze jej prispevky komentujete tak trochu polozartom. Je to viac menej podobna situacia.

        Myslim, ze by bolo dobre v tejto diskusii ak sa chceme pohnut Vazit si nazory inych. Ja si pani Slavomiru a aj ostatnych Vazim

        Reply
        • 2. decembra 2018 at 18:46
          Permalink

          Pán Diczházy.
          Rešpektujem Vašu pripomienku.
          Ale na svoju obranu uvádzam:
          1. Mojim cieľom nebolo zosmiešňovať pani Slavomíru.
          2. Trochu sarkazmu nemôže byť na škodu,. inak bude diskusia strašne zošnurovaná a vágna.
          3. Pani Slavomíra bola trochu zaťatá a rozhodla sa ma kvázi ignorovať, tak som dal do toho trochu odľahčenia.
          Samozrejme, na to aby bola diskusia plodná a obohacujúca treba aby sme dodržiavali pravidlá slušnosti, netreba však vytvárať príliš prísny protokol:)

          Reply
      • 2. decembra 2018 at 11:41
        Permalink

        Chápem vás pán Jankech…
        Ak nesúhlasíte s názormi diskutérov, na ktoré majú právo, tak sa ich snažíte presviedčať o tom svojom práve sarkazmom v podobe osobných invektív, ktorými sa snažíte odpútavať od tém a vyvolávať konflikty…
        A vybrali ste si na šírenie oficiálnej propagandy samozvanej kaviarenskej intelektuálnej elity DAV, aby ste nám v niekoľkých desiatkach príspevkov denne ukazovali váš jediný a správny svetonázor.

        Reply
        • 2. decembra 2018 at 19:04
          Permalink

          Slečna Devana, nepreháňajte.
          Oponujem iba Vašim názorom, a ak ste si všimli nešírim tu jediný správny názor.

          Reply
    • 2. decembra 2018 at 11:33
      Permalink

      Paní Slavomíro, klidnou neděli Vám ode mne.

      Podívejte, diskuse na DAV-DVA se mění po vzoru HaNo v opravdové hnojiště, proto jsem ty HaNo před 4 roky opustil, zvedl jsem kotvy, jak jste se přiléhavě vyjádřila, je to tu již jako v židovské škole, bez ladu a skladu. Navíc bez inteligence. Jen považte. Napsal jsem výše toto:

      „Amerika kvete nade všechny meze, limity veškeré žádné, 20 % svět. výroby, ale 40 % svět. spotřeby, nejsou dolary, nevadí, vytisknou se, či jinak se vylijí na burzách, pravda, bez pokrytí reálnou prací, ale to nevadí, Rusko a Čína to zatáhne otrockou prací stovek miliónů svých otroků, Afrika s Latinskou Amerikou ráda vypomůže, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.“

      A D.J.? On to nepochopil, tedy, že celá planeta maká jako otrok na VČELÍ KRÁLOVNU. A páni jako Poliak tady vykřikují jako na pasínku cosi o bolševismu. A vůbec, paní Slavomíro. My dva tady píšeme zadara, zatímco D.J., však mi rozumíte. A vůbec, paní kolegyně. Je to tu ring volný, všem je dovoleno vše, vítězí svaly, agrese, ne myšlenka, argumentace.

      A na závěr Vám povím, že hovado „Brežněv-Stalin“ mi bylo bližší, protože to hovado bylo hulvátské, bylo vyprofilované jako ničema, kdežto slušňák MUDr. D.J. Vám dá injekci doktora SMRT, abyste sladce umřela za jeho sladkého úsměvu. Prostě Jidáš…

      Reply
      • 2. decembra 2018 at 12:13
        Permalink

        vacsina ludi tu diskutuje slusne, netreba sa nechat vyviest z mieri par diskutujucimi.

        Myslim, ze to je vizitka kazdeho dospeleho cloveka ako sa sprava…nemozeme kazdeho dohliadat s tym aby bol slusny…to je zakladna vec

        Reply
      • 2. decembra 2018 at 18:48
        Permalink

        Pán Vašek z Moravy.
        Ohradzujem sa voči Vášmu tvrdeniu že tu píšem za nejaký prospech.
        Nie som ani novinár a ani privatizér a nie som ani člen žiadnej politickej strany.

        Reply
      • 2. decembra 2018 at 19:12
        Permalink

        Pán Vašek, ale veď „pána“ Jankecha predsa nezaujímajú nejakí otroci, ts, ts, ts. Také niečo, pán Vašek, môže zaujímať len nás retroboľševikov, ako nás pomenoval istý vraj autentický ľavičiar Poliak, podľa ktorého je Daniel Jankech, držte sa, ľa-vi-čiar, jednoducho moderná ľavica.
        MUDrý Daniel Jankech, ktorý tu hosťoval pod umeleckým menom Brežnev, či Stalin, zmenil taktiku, skrátka sladký bonbón plnený arzénom.

        Reply
        • 2. decembra 2018 at 21:16
          Permalink

          Pani Slavomíra.
          Aj ja sa môžem ohradiť., keďže to čo tvrdíte je len Váš predsudok. Navyše ironizujete moje meno v súvislosti s múdrosťou, čím chcete naznačiť že som vlastne hlúpy.
          Neponúkam žiaden bobnón s arzénom a ak ste si všimli stále oponujem.

          Reply
          • 2. decembra 2018 at 21:44
            Permalink

            Áno, pán Jankech, to jediné som si všimla, že stále oponujete. A dajte si dole tú masku, predo mnou sa nemusíte hrať na dobráka, ja som pochopila, kto ste.
            Dávid Diczházy napísal: „Myslím, že by bolo dobré v tejto diskusii, ak sa chceme pohnúť vážiť si názory iných.“
            No ja si teda názory pravičiarov, zástancov kapitalizmu, hulvátov…nikdy vážiť nebudem, N-I-K-D-Y!!! A môžu aj desať titulov !

  • 2. decembra 2018 at 7:55
    Permalink

    @ Cenzor David „kurva“ alebo riť, či prdeľ vôbec nie sú vulgarizmy, ale normálne a bežné ľudové pomenovanie
    To si uvedom, alebo si to vyhľadaj v slovníkoch !
    Kurva je v nemčine zákruta, zahnutie a pokryvenie, v latinčine detto! To chceš aby sme aj ľudové príslovia upravovali podľa teba „slušnými“ alternatívnymi slovami takto: Pokryvený, pokryvenému rektálny otvor neodtrhne? To by takto úplne unikla podstata ľudovej slovesnosti.
    2) Pana Jankecha nepokladám vôbec za pravičiara, ale za múdreho rozhľadeného ľavičiara, na rozdiel od teba s kritickým pohľadom na Smer a zvrhlosti boľsevikov.
    3) kľudne ma zablokujte, ale pravdu o zvratenostiach boľševizmu nezakryjete ani neutajite. Vždy vyjde na povrch…

    Reply
    • 2. decembra 2018 at 7:58
      Permalink

      NO toto je vrchol :) :) …normalne na smiech si…

      Reply
    • 2. decembra 2018 at 8:40
      Permalink

      Pán Poliak, takéto výrazy by vám neprešli ani v stoke bulvárnych médií, tak sa ich nesnažte zavádzať tu.
      Chápem, že niektorí ľudia, ťažko zvládajú svoje emócie, ako je hnev a zúrivosť, ale v tom prípade vám poradím fyzické aktivity rôzneho druhu…
      Myslíte si, že nadávaním a urážaním oponentov zmeníte situáciu na Slovensku?
      Mne osobne veľmi vadí to, že ľudia si vždy nájdu vinníka na ktorom si vybíjajú frustrácie…
      Je veľmi jednoduché vypisovať nenávistné komentáre, „lebo Fico, Blaha, Ondriaš atď…“, ale nehľadať riešenia…
      Možno by ste sa mali zamyslieť nad výrokom: „Moja sloboda končí tam, kde sa začína sloboda druhého“.
      Prajem vám pekný deň, naplnený najmä pozitívnymi emóciami…

      Reply
  • 2. decembra 2018 at 10:41
    Permalink

    Poďakovanie autorke DEVANE: Nečakal som, že z celého dvojhodinového vysielania Spomienok na budovanie kapitalizmu 05 si vyberiete akurát tú vetu z úryvku čs.exprezidenta Policajného zboru St.Novotného „Chceli sme viac slobody, chceli sme viac cestovať, “ a napíšete na ňu zamyslenie. I tak Vám ďakujem. Porovnali ste to s „tristnou“ súčasnosťou, keď to :viac slobody, viac demokracie a viac cestovania“ má iba ten s príjmom nad tisíc Eur – ale taký našinec zas „nemá čas“ užívať si viac tej slobody a cestovania…
    relácia sama a celý seriál na Slobodnom vysielači BB je skôr o tom, že čs.národné hospodárstvo sa po roku 1990 kvôli neschopnosti prognostických ekonómov a samoľúbosti Václava Klausa stalo zlatonosným „Klondajkom“ pre všetkých špekulantov, dobrodruhov, privatizérov, ktorí si tu slobodu a demokraciu sprivatizovali „pre seba a enem pre seba“.Počúvajte i druhú časť toho zvukového úryvku St,Novotného, ten úryvok som mimochodom prevzal z relácie V prvej línii od B.Koróniho.

    Reply
    • 2. decembra 2018 at 11:16
      Permalink

      Kantor, vybrala som si práve tú myšlienku, kvôli tomu čo som, videla v správach…
      Veď celý prevrat bol práve o tom, že ľudia skutočne chceli viac a tak ako píšete v príspevku, ale aj vďaka tomu, čo ste hovorili v Spomienkach, máme viac akurát biedy o ktorej píšem zasa ja…
      Aj ja Vám chcem poďakovať za to, že ste si dali námahu, pozbierali informácie, ktoré často bývajú útržkovité a ľudia sa k nim nemajú ako dostať a zverejňujete fakty o tom, ako sa z rozvinutej krajiny stala neschopnosťou ľudí, ktorí sa dostali k moci, kolónia na úrovni krajín tretieho sveta…
      O všetkých tých problémoch, ktoré ste spomínali, by sa dalo napísať viacero zamyslení, aj keď len z laického uhla pohľadu, pretože nemám ekonomické vzdelanie, ale snažím sa získavať vedomosti a poznatky aj v tejto oblasti.
      Človek by sa mal učil celý život…

      Reply
  • 2. decembra 2018 at 10:52
    Permalink

    ….a – čo hovoria „Jankech“ a „Poliak“ na tie báječné roky budovania kapitalizmu v rokoch 1990 – 1991- 1992? Tiež použíjú také krčmové výrazivo, alebo budú vzývať boha neoliberalizmu za toto „pozlátené“ obdobie? …ktoré prinieslo Majského, Duckého, Koženého, Vostrého, Klausa, i Širokého a ďalších? …a priniesli aj širokú, masívnu a dlhodobú nezamestnanosť, bezdomovcov, rozbíjanie rodín, ničenie osudov…

    Reply
    • 2. decembra 2018 at 11:30
      Permalink

      Keďže pánovi Jankechovi nemôžem napísať priamo pod jeho príspevok o tom, že zdražovanie elektriny považuje za väčší problém, ako je neustále zapredávanie sa určitej skupiny ľudí za tučné odmeny práve tým oligarchom, ktorí najviac ryžujú na biede Slovákov, napíšem sem…
      Na tento problém by sa mal spýtať ľudí, ktorí sú zodpovední za výpredaj štátnych podnikov západným oligarchom, keď tvrdili, že štát je zlý vlastník…

      Reply
    • 2. decembra 2018 at 18:52
      Permalink

      Pán Kantor.
      V rokoch ktoré spomínate sa menil systém, ktorý nemal predtým v histórii obdobu. Preto tu boli aj takí podnikatelia ako uvádzate.
      To že vznikli, tak za to celkom nemôžeme, ale to že sme s tým nevedeli urobiť poriadok za to však všetci nejakou mierou môžeme.
      A pozrite si akých ľudí živí „ľavicový“ SMER.
      Kočner, Bašternák, Poór, Kmotrík, ale aj Penta , Slavia Capital a pod.

      Reply
  • 2. decembra 2018 at 19:02
    Permalink

    Slečna Devana.
    Problém zdražovania elektriny nie je v tom, že energetické podniky sú s účasťou súkromných firiem. Štát v nich stále vlastní 51% podielu. S privatizáciu súhlasím, nebyť privatizácie prídeme o miliardy eur ich tunelovaním.
    Treba podotknúť, že v dobách keď Dzurinda a spol. privatizovali energetické monopoly vytvorili aj úrad pre ich reguláciu. V súčasnosti riadi tento úrad nominant SMER u p. Jahnátek, ktorý je priamo so SMER om spoluzodpovedný za zdražovanie.
    Dôvod je prostý, dotácie do tzv. ekologickej energie na ktoré sa musíme skladať jednoducho nestačia, keďže je treba dotovať aj Handlovské bane odkiaľ sa peniaze balia do alobalu a rozdeľujú „našim“ ľuďom. Výroba elektriny naozaj zdražela, a veľkosť ziskov sa zmenšila, preto treba zdražovať.
    .
    Mimochodom, ekonómovia vyrátali, že ak by sa dotácia rozdelila medzi zamestnancov a bane zatvorili, všetci zamestnanci Handlovských baní by dostávali po dobu 10- tich rokov plat cca 5300 eur brutto. Takže zatvorením by nebol narušený sociálny zmier.

    Reply
  • 2. decembra 2018 at 21:45
    Permalink

    Áno, pán Jankech, to jediné som si všimla, že stále oponujete. A dajte si dole tú masku, predo mnou sa nemusíte hrať na dobráka, ja som pochopila, kto ste.
    Dávid Diczházy napísal: „Myslím, že by bolo dobré v tejto diskusii, ak sa chceme pohnúť vážiť si názory iných.“
    No ja si teda názory pravičiarov, zástancov kapitalizmu, hulvátov…nikdy vážiť nebudem, N-I-K-D-Y!!! A môžu aj desať titulov !

    Reply
    • 2. decembra 2018 at 22:23
      Permalink

      Pani Slavomíra.
      Neviem síce o akej maske hovoríte, asi nie sme na maškarnom plese však:)
      A ja sa na dobráka nehrám, ja dobrák od kosti jednoznačne som:-))

      Reply
      • 2. decembra 2018 at 23:10
        Permalink

        No áno, pán Jankech, všimla som si, že ste dobrák od kosti, len Vás odkostiť. Bombardovanie Juhoslávie bolo podľa Vás vporiadku, čo na tom že: „V priebehu 11 týždňov počas leteckej operácie došlo celkovo k 2300 leteckým útokom na 995 objektov. Zhodených bolo 14.000 bômb, vrátene tých s ochudobneným uránom. Použitá bola aj kazetová munícia, ktorá aj 15 rokov po útoku, predstavuje hrozbu pre obyvateľstvo, pretože v niektorých prípadoch nedošlo k výbuchu. Zabitých bolo viac ako 2000 civilistov, vrátane 88 detí. Viac ako 5000 ľudí bolo zranených a viac ako 1000 bolo nezvestných. Cez 200.000 etnických Srbov bolo nútených opustiť svoju vlasť Kosovo.“ Dobrák od kosti!!!

        Reply
        • 3. decembra 2018 at 8:50
          Permalink

          Pani Slavomíra.
          Počty civilných obetí ktoré uvádzate sú nepravdivé. USA sa sústredili len a len na vojenské ciele.
          A Vy by ste pravdepodobne súhlasili s pokračovaním vojny a umieraním tisícov ba desiatok tisícov nevinných ľudí, detí, žien, ale aj mladých vojakov ktorí za nič nemohli?
          No podľa toho čo píšete asi dobráčka od kosti ako ja nie ste:)

          Reply
          • 3. decembra 2018 at 9:39
            Permalink

            Vám, pán Jankech, nestačí 2000 zabitých civilistov, vrátane 88 detí, Vám nestačí 5000 ľudí zranených a viac ako 1000 bolo nezvestných…? Hm, hm! A toto Vám ako lekárovi nič nehovorí:“ Následky bombardovania však stále trvajú. V tejto súvislosti sa málo hovorí o náraste ochorení, ako je leukémia, rakovina či rôzne deformity novorodencov v súvislosti s použitím bômb s ochudobneným uránom. Počet obetí bombardovania sa tak zrejme nikdy neuzavrie. Toxické následky bômb zabíjajú v Srbsku naďalej.“
            Vám nič nehovoria státisíce mŕtvych v rozbitej Sýrii, Iraku, Líbyi, Afganistane? Danielovi Jankechovi, lekárovi, dobrákovi od kosti, milovníkovi USA a kapitalizmu,to nič nehovorí !!!

  • 3. decembra 2018 at 12:38
    Permalink

    Paní Slavomíro, proboha,

    snad si nemyslíte, že Vaše argumentace na Daniela Jankecha má jakýkoli vliv! Jste naivní, promiňte mi. Učiníme malý experiment, souhlasíte? Zkusme to.

    Daniel Jankech napsal, že: „Liberalizmus ako taký nikdy nezanikne a naopak je na vzostupe. Liberalizmus je totiž sloboda a po tej ľudia vždy aktívne, alebo podvedome túžili.“

    ZDROJ:
    https://davdva.sk/lubos-blaha-pripomina-irena-bihariova-priznala-ze-davy-su-na-nasej-strane/#comment-5615

    Paní Slavomíro, ta Jankechova slova mi připomínají nekonečné diskuse na SEZNAM.CZ (vlastníkem je amer. fy Tiger Holding Four – patří soudruhu Sorosovi) na téma, že manželé si nezřídka i před Bohem slibují věrnost a lásku až nadosmrti ve zlém i dobrém, ale stejně manžel již na svatební hostině myslí v duchu liberální svobody, jak si užít ještě v nadcházející noc s nadrženou sousedovic dvacítkou.

    Ale vážněji, paní kolegyně. K tomu mému psycholog. experimentu. Víte, psychologii považuji za KLÍČOVÝ ATRIBUT v politice i v sociálním veletoči všude kolem. On to D. Jankech jako MUDr. ví, anebo neví? V jednom ze svých posledních příspěvků Vám napsal, že není doktorem medicíny. )) Je-li to pravda, aspoň jedna pozitivní zpráva s „Brežněvem-Stalinem-Jankechem“. K psychologii mas. Udělal jsem si dva psycholog. kursy, první v r. 2001, druhý v r. 2008. Dokonce mi na to tento režim udělil i glejt. ) Ona totiž argumentace levice, byť by byla SEBEDOKONALEJŠÍ, se vždy mine účinkem, protože mediální žumpa tuto argumentaci, včetně té Vaší a mé zde na DAV-DVA, paní Slavomíro, – doslova umlátí k smrti.

    Daniel Jankech zde působí dle ověřeného psycholog. rámce, čili, argumenty veškeré žádné, moc slov, abyste zapomněla, co jste řekla včera. A furt stále dokola psát jedno a totéž, tedy, že socialismus byl na hovno, a vůbec, socialismus je na hřbitově. Budu naprosto upřímný, paní kolegyně. Řešení mám, jak na toho Jankecha. Zablokovat všechny diskutéry, kromě Jankecha. ) A my, levičáci, pišme články, přesně podle této výzvy – viz dole, ale přestaňme diskutovat kromě Jankecha, jenž naprosto NENÍ SCHOPEN jakékoli smysluplné argumentace.

    Nedávno jsem mu třeba napsal cosi o Včelí královně za Velkou louží, že se sice podílí 20 % na celosvět. HDP, ale doslova žere jako rozežrané prase v žitě 40 % (!!!) světového surovinového bohatství, že se Včelí královna podílí na tvorbě celoplanetárního odpadu 50 % (!!!), čili, že stovky miliónů otroků planety Země makají v dolech a na těžebních věžích na Včelí královnu, aby si vozila svou tučnou prdel do kdejakého marketu v terénním autě se spotřebou jako BVP a s cenou benzínu několikanásobně nižší než zde v EU!

    A pan Jankech mi na to odpověděl, cituji: „Národné ekonomiky si o sebe rozhodujú sami a ak sa zadlžujú, tak iba preto aby napĺňali nereálne populistické sľuby. Váš príspevok je jednoducho od veci, keďže nevysvetľuje príčinu, prečo sú v Západnej Európe vyššie platy.“ Konec cit. Paní Slavomíro, již jste pochopila tu neuvěřitelnou prostoduchost odpovědí Jankecha?

    Paní kolegyně, k věci, tedy k mému experimentu. Vyzývám nyní Daniela Jankecha, aby okomentoval tohle, tedy, tu jeho tolik milovanou liberální svobodu a demokracii:

    Až 80 % orné půdy v České republice je otrávených:

    https://www.stream.cz/adost/10028599-zamorena-puda-alarmujici-vysledky-testu-pudy-v-cesku?rss&dop-ab-variant=5&seq-no=1

    Až 20 hektarů orné půdy v České republice DENNĚ MIZÍ pod betonem a asfaltem parkovišť, skladů pro AMAZON, pod golf. hřišti pro pracháče atd.

    https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/v-cesku-raketovou-rychlosti-mizi-orna-puda-rocne-7-500-hektaru.A150403_114958_firmy-trhy_ele

    P.S.
    Paní Slavomíro, dobře, ale opravdu dobře sledujte psychologii odpovědi D. Jankecha.

    Reply
      • 3. decembra 2018 at 14:00
        Permalink

        len navrh pre viacerych diskutujucich – ak mate nejake napady ako vylepsit web dav dva, poslite mi ich na nas mail: dav2dva@gmail.com – do predmetu uvedte navrhy na upravu webu – pokusim si najst koncom tyzdna abo cez vikend cas a co sa da zapracujem, plus sam vidim nejake veci co treba zmenit….takze tolko, vyzva pre kazdeho

        Reply
        • 3. decembra 2018 at 15:29
          Permalink

          Pane Diczházy, příjemné pondělní odpoledne.

          Nedávno Vám Martin předložil návrhy na zlepšení, Vy osobně a Vaši redakční kolegové jste je realizovali. Řekl bych na VÝBORNOU. Za což Vám osobně a Vašim kolegům patří mé poděkování. Nyní web DAV-DVA funguje uživatelsky natolik přítulně, že být Vámi, raději bych zásadní změny již nedělal ), abyste to tzv. nepřehnal. )

          Nynější web DAV-DVA k dnešnímu dni funguje naprosto PROFESIONÁLNĚ, proto doporučuji jednoznačně tento stav ZACHOVAT. Děkuji.

          Vašek V.

          P.S.
          Funkce diskuse DAV-DVA jsou nyní obdobná jako u Sovětské Rossije (můj hlavní zdroj Pravdy), což se mně více než zamlouvá: http://sovross.ru

          Reply
          • 3. decembra 2018 at 16:09
            Permalink

            dakujem pan Vasek, aj to je navrh :) (nerobit nic je najlepsia moznost samozrejme :) )

    • 3. decembra 2018 at 14:46
      Permalink

      Súdruh Vašek z Moravy.

      Ďalší čo sa mi tak intenzívne venuje. Zrejme nie ste schopní vnímať argumenty. Skúsim len jeden.

      Ako súdružka Slavomíra hovorí, tak socializmus nikdy nezanikne, naopak, má zaniknúť liberalizmus:
      K tomu citujem čo som už povedal:
      „Liberalizmus ako taký nikdy nezanikne a naopak je na vzostupe. Liberalizmus je totiž sloboda a po tej ľudia vždy aktívne, alebo podvedome túžili.“

      Len tak ak ovládate počty.
      Koľko socialistických štátov bolo na zemeguli v r. 1988?
      Vyrátajte .
      A teraz: Koľko socialistických štátov je dnes?
      Vyrátajte.
      Ale sú len tri. Venezuela, Kuba a Severná Korea a patria medzi tie najchudobnejšie na svete.
      .
      Teraz z toho spravte graf aby sa Vám to vizuálne jasnejšie zobrazilo.
      .
      Čo z toho vzplýva?
      ˇŽe socializmus už takmer neexistuje a liberálna demokracia je na prudkom vzostupe.
      No ale ak to nedokážete vyčítať z mojich argumentov. musíte byť asi dislektik.
      .
      PS skutočne neviem ako tu niekto prišiel na to že som MUDr.
      Nie som MUDr. Je to prosím jasné?

      Reply
    • 3. decembra 2018 at 14:49
      Permalink

      Súdruh Vašek z Moravy.
      Nemôžem všetko komentovať. Komentujem podľa dôležitosti a nie podľa Vašich želaní:-)

      Reply
    • 3. decembra 2018 at 16:50
      Permalink

      Pán Vašek!
      A je po psychológii!
      Pán Jankech Vám napísal jasne: „Nemôžem všetko komentovať.“
      Chudák pán Jankech, nestíha! Vidíte, to je výsledok mojej psychológie, trochu som ho unavila a o to mi šlo.

      Ešte Vám napísal toto: „Komentujem podľa dôležitosti a nie podľa Vašich želaní.“
      Nechcem sa chváliť, pán Vašek, ale moje komentáre sú dôležitejšie ako Vaše, lebo moje okomentoval všetky. Čo tam po nejakej Vašej otrávenej pôde, čo tam po tom, že mizne orná pôda, také nepodstatné veci nebude predsa riešiť. Sloboda! To nás živí!
      Komentuje podľa dôležitosti! Jasné?

      A „Liberalizmus ako taký nikdy nezanikne a naopak je na vzostupe. Liberalizmus je totiž sloboda a po tej ľudia vždy aktívne, alebo podvedome túžili.“ Šup, šup, trochu zapojiť počty a urobte si graf, lebo inak nepochopíte: „Že socializmus už takmer neexistuje a liberálna demokracia je na prudkom vzostupe.“ Tú liberálnu demokraciu intenzívne pociťujú „…stovky miliónů otroků planety Země makají v dolech a na těžebních věžích na Včelí královnu…“.
      Hádam si nemyslíte, pán Vašek, že sa s Vami pán Jankech bude baviť o včelách.

      P.S.Neviem, prečo sa tak vehementne bráni titulu MUDr.,mám pocit, že ho ten titul doslova uráža, týmto sa mu ospravedlňujem: „Moja vina, moja vina, moja preveľká vina.“

      Reply
      • 3. decembra 2018 at 17:07
        Permalink

        Súdružka Slavomíra.
        O včelách sa baviť nebudeme. Nie som včelár:-))

        Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *