Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Mnohí poznáme aktivity blogera R. Bránika. Nemusí sa nám páčiť, ako píše, či názory, ktoré má na ľudí, ktorým možno dôverujeme. Nemôžeme však poprieť, že sa snaží poctivo odhaľovať rôzne nešváry v slovenskej spoločnosti.

Dlhé roky bol blogerskou hviezdou denníka SME, ktorej príspevky pravidelne svietili na webovej titulke. Až donedávna … a situácia sa zmenila. Všetko začalo niekde v dobe, keď začal publikovať články do dianí na Podpoľaní, najmä však v mestečku Detva a rôznych vzťahoch. súvisiacich s podnikateľmi, či čerpaním rôznych príspevkov z rôznych, často aj verejných zdrojov. Už na jeseň bolo vidieť, že nadšenie z blogerskej hviezdy a jej činnosti začalo v denníku SME akosi opadať. Poznáte to podľa rôznych maličkostí, niekedy priletia vetrom aj rôzne šumy. Ako sa hovorí, bez vetra sa ani lístoček nepohne, všetko vyvrcholilo správou, že sa mal bloger podieľať na nejakých nekalých aktivitách s financiami, stručne povedané – mal sa neoprávnene obohatiť.

Neviem, ale všetko pôsobí účelovo, a hlavne – podozrivo. Možno aj preto, že mnohí z blogerov zažili „skvalitňovanie“ obsahu a diskusií na webovom sídle denníka SME, kde dochádzalo k blokovaniu kont pre „názory, s ktorými sa nevedel prevádzkovateľ stotožniť“. Iste, podobný postup sa nedal použiť v prípade tých, ktorí mali rôzne formy predplatného. Ale aj tam si našli časom riešenie – tzv.karma diskutérov sa ocitla na nule, pričom v mnohých prípadoch sa dotknutí prispievatelia previnili len tým, že citovali platné zákony a predpisy, ktoré vyvracali stanoviská redaktorov. Nie, ak tam niekto čo i len náhodou podporoval iné politické presvedčenie, ako bola orientácia redakcie, skončil ešte rýchlejšie.

Pravda bola cez palubu hodená

Mali by sme si položiť otázku – prečo ? Mali by sme si ju klásť o to nástojčivejšie, že sa čudné veci dejú okolo blogera, ktorého tvorba dlhé roky slúžila denníku SME. Médiu, ktoré ľudí s iným názorom pravidelne radilo do kategórie nezodpovedných, hlúpych, naivných, alebo – kúpených. Médiu, ktoré sa hrdilo bojom proti trolom či konšpiráciám, ale nie prvý raz sa potvrdilo, že najviac sa bojí – pravdy. Presnejšie – nepríjemnej pravdy.

Prečo podporiť práve R.Bránika ? Preto, lebo jeho súčasný status v denníku SME, ale aj udalosti okolo neho potvrdzujú, že mediálnym obdivovateľom „pravdy, lásky, slušnosti“ ide o tieto hodnoty len vtedy, ak slúžia ich cieľom. Preto sa pravidelne radia do šíkov v boji proti R.Ficovi a spol., a preto rovnako pravidelne mlčia pri prešľapoch a odhaleniach okolo A.Kisku, či rôznych pochybnostiach okolo niektorých predstaviteľov opozície.

Útok na R.Bránika vykazuje všetky známky útoku na slobodu slova. Zažili to mnohí v minulosti – stačí si spomenúť na zrušené portály, kde bolo možné vyjadriť svoj názor, ale keď sa názory príliš líšili od predstáv prevádzkovateľov, pod rôznymi zámienkami boli dané lokality zrušené, alebo obmedzené pre „VIP“ autorov, z ktorých mnohí by skôr patrili na miesta, kde sa síce poskytuje ubytovanie, strava a ochrana bezplatne (na účet štátu), ale rozhodne sa nedá hovoriť – o osobnostiach. Podporiť Bránika znamená sa vzoprieť týmto praktikám, a nič na tom nemení ani fakt, že samotný autor môže vyjadrovať názory, s ktorými nesúhlasíme. Podstatné je, aby svoje názory – mohol vyjadriť. Podstatné je, aby mohol svoje názory vyjadrovať bez obáv, že naňho niekto vyleje kýbel špiny len preto, že povedal pravdu – o nesprávnych ľuďoch.

A položme si ešte jednu otázku

Kde sú tí, ktorí volali po slušnom Slovensku a dnes pri pohľade na osud R.Bránika – mlčia ? Nevedno … ale podporou, ktorú vyjadríme R.Bránikovi, podporujeme aj sami – seba …. raz by sme sa mohli ocitnúť na jeho mieste.

Cudzinec

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


13 thoughts on “Pravda cez palubu hodená

  • 29. decembra 2018 at 11:06
    Permalink

    Cudzinec,

    je nejaký dôvod zaoberať sa na ľavicovej stránke nejakým „prolhaným“ a tisíc krát „profláklým“ pravicovým plátkom, podporujúcim kapitalihnus, asociálnosť, vojnové štvanie po celom svete a protiruské sprisahania ? Takýto kapitalistický vytriplátok sa v slušnej ľavicovej spoločnosti nemá ani spomenúť, a nie ešte že riešiť jeho upadajúcu podúroveň !

    No a nejaký ten B(a)ránik, na ktorého platia presne tiež tie horespomenuté prívlastky nás má prečo trápiť ? Lebo odvážne odhalil dva dni po Kuciakovej vražde kapitalisticko-mafiánske sprisahanie na špeciálnom súde ? Ktoré sa ZATIAĽ nepotvrdilo, rovnako ako politický motív vraždy – však Jaňíčko Zvoľen.
    To mám tlačiť slzu, že takýto humanoid nemôže viac zverejňovať svoje pochybné zistenia a protisocialistické postoje na tom vytriplátku – no tak nech ich zverejňuje inde – napríklad na denníčku hlieN, alebo niekde na svojej stránke. Veď „kamarátsva“, službičky a úplatky patria ku kapitalizmu tak ako Niktoš k Čurindovi. Teba prekvapuje či rozhorčuje konanie naSMiEch – mňa vôbec, ide presne v starej dobrej línii.

    Keby si sa radšej venoval nezamestnanosti, nadčasom, pracovným agentúram, minimálnej mzde, dovozu lacných otrokov, štátnemu hospodárstvu , alebo štátnej bytovej výstavbe bolo by to pre slovenskú ľavicu užitočnejšie.

    Reply
    • 29. decembra 2018 at 13:22
      Permalink

      Však ti nikto nebráni, aby si napísal svoj pohľad na veci. Tak prečo to neskúsiš ? A napriek tomu, kde Bránik publikuje, rešpekt si rozhodne zaslúži.

      Reply
    • 30. decembra 2018 at 20:59
      Permalink

      Martin.

      ZSSR sa rozpadlo po tom čo prestali ruské delá a tanky mieriť na násilím pripojené štáty ( preto sa tak rýchlo osamostatnili) a socializmus padol preto, lebo sa dá udržať iba tým najhrubším násilím a zverstvami. Akonáhle zverstvo a násilie pominulo, socializmus sa zrútil, čo bolo prirodzené a očakávané.

      Reply
  • 30. decembra 2018 at 17:21
    Permalink

    Kde sú tí, ktorí volali po slušnom Slovensku a dnes pri pohľade na osud R.Bránika – mlčia ? Nevedno …
    Toľko citát autora článku.

    Tí čo o všetkom možnom mlčali a mnoho rokov mlčia DODNES a pri tom volia tých čo tu vládnu a … ani nevedno prečo?
    nevšimli si ani DVOJNÁSOBNÚ vraždu! Vraždu niekoho KTO poukazoval na zneužívanie MOCI
    a zastával sa práve TOHO štátneho o ktorom, mnohí tak ľahko a často kecajú. Kecajú BEZ princípov
    bez zodpovednosti, bez zastávania sa tých ktorí boli postihnutí ZA TO že ochraňovali naše spoločné
    hodnoty, majetky, peniaze…
    Ani si nevšimli že zastávajú klamstvo, rozkrádanie, faloš…
    Je to pokrytectvo a slepota spojená s hluchotou !
    Tí čo majú svojich vo vláde – silou vlastných hlasov sa sťažujú na to ako ZLE sa majú ale ZODPOVEDNOSŤ im je celkom neznáma.

    Reply
  • 30. decembra 2018 at 18:02
    Permalink

    Neviem prečo tam súdruh „cudzinec“ plietol Kisku. Ničoho z čoho sa ho pokúšajú obviniť sa nedopustil.

    Reply
    • 30. decembra 2018 at 20:27
      Permalink

      Súdruh Jankech, k trestným činom v období konateľstva Kisku sa priznal jeho nástupca, ktorý si na základe priznania chcel uplatniť účinnú ľútosť.
      Takže ste hanebný klamár …
      A pokiaľ chcete na moju adresu používať slovo “súdruh”, tak ja sa s vami podobnými ani nezdravím. Na mňa neplatí betla prezlečeného boľševika.

      Reply
      • 30. decembra 2018 at 20:50
        Permalink

        Cudzinec Vy nie ste súdruh? Tak sa ospravedlňujem, ale nebolo to myslené ako nadávka. Však boľševici čo tu diskutujú sa tak oslovujú. Či nie? .
        .
        No a o čom to preboha splietate? Máte Vy nejaké aspoň hmlisté predstavy o účtovníctve a o tom čo je to trestný čin?
        Nikto sa k žiadnym trestným činom nepriznal.
        Účinná ľútosť je skôr priznanie omylu podnikateľa. Tých sa deje tisíce a tisíce. Ak by ste podnikal tak by sa to pravdepodobne stalo aj Vám. A stane sa to mnohým podnikateľom, ktorí v dobrej viere zaúčtuju niečo tak ako sa zaúčtovať nemá.
        Mimochodom podľa kauzy ktorá sa týkala napríklad Kiskovej reklamnej agentúry si dovolím tvrdiť že Kisku šikanovali. Ja by som sa o nedoplatok dane súdil s DU.
        Ale Kiska sa na to jednoducho vykašlal, keďže chápal že ak by aj vyhral, akurát by nahrával takým neznalým a bezcharakterným ľuďom na smeč ako ste Vy.

        Reply
        • 30. decembra 2018 at 22:12
          Permalink

          Jankech, naštudujte si pojem „účinná ľútosť“ a netárajte nezmysly. Účinná ľútosť je právnym aktom trestného práva, ktorá umožňuje zánik trestnosti skutku, ak sa páchateľ prizná k trestnej činnosti v plnom rozsahu a nahradí škodu v plnej výške.
          Nástupca Kisku vo funkcii konateľa firmy si uplatnil účinnú ľútosť za obdobie, keď bol konateľom firmy Kiska, nahradil škodu a zaplatil uložené sankcie. Na tomto základe dočasne zanikla trestnosť skutku, pretože neskôr vzhľadom na dodatočne zistené skutočnosti nariadila prokuratúra pokračovanie vo vyšetrovaní, ktoré v súčasnosti dozoruje prešovská prokuratúra.
          Samotné priznanie nástupcu Kisku a využitie inštitútu účinnej ľútosti jasne preukazuje, že ku spáchaniu skutku došlo.
          Takže netárajte hlúposti, ak nechcete vyvolať dojem, že popierate preukázané trestné činy, čo je mimochodom – tiež porušenie zákona.
          A čo sa týka oslovovania – darebáci a klamári, ktorí popierajú preukázanú trestnú činnosť, môžu byť radi, že vôbec na nich niekto reaguje … a to platí aj na vás.

          Reply
          • 2. januára 2019 at 11:47
            Permalink

            Milý Cudzinec.

            To si Vy naštudujte.
            Najskôr k tej prokuratúre.
            U Kisku už prebehla tretia daňová kontrola v tej istej veci. To je naozaj veľmi nezvyčajné. Čo nenašli po dva razy hľadajú tretí krát. O čom to asi svedčí?
            .
            Mimochodom, ak ak Vám zistia a to hociktorému podnikateľovi, že napríklad mal zaplatiť na DPH 6500 eur a zaplatil len 200 eur a to v dobrej viere že všetko zaúčtoval tak ako má ešte to nie je trestný čin. Trestný čin je to vtedy, ak by bol dokázaný úmysel oklamť štát na DPH. A vtedy nepomôže ani účinná ľútosť. A keďže sa zlý úmysel nedokázal tak sa podnikateľom umožňuje priznať omyl a prejav účinnej ľútosti doplatením dlžnej čiastky, penálov a pokuty.
            To sa mimochodom môže stať úplne každému podnikateľovi.
            .
            Čo je však podstatou celého humbuku okolo Kisku? Snaha ho diskreditovať.
            Na tom by nebolo nič také zvláštne keby k tomu neboli zneužité štátne orgány ako v prípade únosu prezidentovho syna Mečiarom a spol.
            Preto v prípade Kisku je oveľa závažnejším faktom ako nejaké účtovné omyly či zaúčtovanie DPH v dobrej viere predovšetkým zneužitie a spolupráca štátnych orgánov.
            .
            Źiaľ väčšina ľudí nevie o čo ide, podnikaniu nerozumie a preto sa to svinstvo neznalými ľuďmi ako Vy ktorí vidia veci povrchne a v zaujatosti voči Kiskovi tak dobre šíri.
            .
            To čo konáte je jednoducho hanebné.

        • 2. januára 2019 at 16:33
          Permalink

          Pán Jankech, k Vašej interpretácii daňových záležitostí firmy KTAG prezidenta Kisku.
          Verím, že Aktuality budú ako zdroj pre Vás dôveryhodné.
          https://www.aktuality.sk/clanok/527570/video-urobila-kiskova-firma-danovy-podvod-alebo-nie/
          Takže:
          1. Daňové úrady sú rozdelené na referáty. Úradníci a kontrolóri, ktorí majú na starosti dane z príjmu, sú iní ako tí, čo majú na starosti DPH. Nie je vôbec nič nezvyčajné, ak niektorú firmu kontrolujú aj niekoľkokrát za rok, raz na DP, inokedy na DPH, alebo na iné dane. Je skôr nezvyčajné, ak DP zistila nejakú nezrovnalosť a neuznala faktúry do nákladov, že sama táto kontrola neupozornila svojich kolegov z DPH, aby tiež urobili cielenú kontrolu. V tomto prípade to nie je príznak štátnej šikany, ale protekcionicmu Kisku, lebo ďalšia kontrola konala až na základe anonymu.
          2. Vaše argumenty, že sa to stáva a môže stať každému podnikateľovi, platia len pre prvú kontrolu na DP. Po jej zisteniach už mali Kiskovci sami od seba urobiť opravné priznanie na DPH, lebo v momente vykonania kontroly už bolo ich priznanie nesprávne a vedeli to(!). Keďže opravné priznanie na DPH neurobili, tak ide o úmyselné konanie v spojitosti s DPH – firma si neoprávnene nárokovala od štátu odpočet DPH – a to je daňový podvod aj podľa právnej odborníčky Aktualít.
          3. Účinná ľútosť je inštitút, ktorým sa umožňuje vyhnúť trestnému postihu za trestný čin. Bol by nezmysel, keby sa vôbec riešila účinná ľútosť za konanie, ktoré nie je trestné, takže nie sú žiadne pochybnosti o tom, že konanie Kiskovcov by inak (bez účinnej ľútosti) bolo kvalifikované ako trestný čin.
          http://www.zakonypreludi.sk/zz/2005-300
          4. Chybne píšete, že účinná ľútosť sa dá použiť vtedy, ak čin nebol úmyselný. To nie je pravda. V takom prípade by čin nebol trestný. Účinnú ľútosť nie je možné využiť len vtedy, ak sa daná osoba dopustila rovnakého skutku v uplynulých 24 mesiacoch. Takže ak to Kiskovcom umožnili, znamená to len toľko, že sa deliktu dopustili prvý raz.

          Reply
          • 3. januára 2019 at 15:17
            Permalink

            Pán Moravčík.

            Najskôr k dôveryhodnosti článkov, médií a pod.
            Vy tu rozdeľujete na čierne a biele.
            Ale ja rozdeľujem inak. V dôveryhodnom médiu môže byť inetrpretácia názorov a faktov aj taká s akou nesúhlasím, čo sa mi už stalo mnohokrát. A mnohokrát som oponoval.
            Ćítam SME, Dennikn, Aktuality. Ale napr. aj DAV DVA.
            Už mnohokrát sa stalo, že som s interpretáciou nesúhlasil alebo mal jednoducho iný názor. Neznamená že ak pokladám niektorý zdroj za dôveryhodný ide o slepú vieru.
            .
            Pán Moravčík teraz ku Kiskovi.
            .
            1. Kauzu vymyslela SMER ácka luza a použila na to štátne orgány. Tak ako pri únose Mečiarovho syna. Porušovanie daňového tajomstva štátnymi orgánmi je jednoducho nehoráznosť a asi 100 000 krát horší prehrešok ako Kiskove účtovníctvo. Mimochodom, už aj pri Matovičovi hrali SMER áci podobnú hru. S nulovým výsledkom.
            .
            2. Ak príde na Kisku 100 anonymných ( účelových oznámení) tak potom bude mať 100 x daňovú kontrolu. No to je naozaj zaujímavé vysvetľovanie sústavných daňových kontrol.
            .
            3 Kiskovi urobili daňovú kontrolu 3 x v tej istej veci. A i keby nie, je to podozrivé.
            .
            4. Spolupráca štátnych orgánov s mafiou bola vhodná predovšetkým na to, aby sa odpútala pozornosť od závažných zločinov z ktorého sú niektorí SMER áci podozriví.
            .
            5. Kiska sa nedopustil ničoho strašného, ale mal smolu, nespolupracoval s mafiou a to SMER áci neodpúšťajú.
            .
            PS . Kiska všetky pokuty, penále a pod, doplatil v rámci zákona.

  • 31. decembra 2018 at 7:52
    Permalink

    cudzinec
    vy nechápete základné princípy demokracie
    PADNI komu padni

    vyhovárať sa dookola na kisku
    KTO tu vládne? ak kiska urobil čokoľvek PROTIZÁKONNÉ nech ho odsúdia !

    prečo sa nevyšetrila gorila dodnes ???
    koľko politikov sa zastávalo bašternáka že bola doba kešu? a zrazu po vražde sa sám priznal
    aj keď je podozrivý a vyšetrovaný z ďalších „činov“ zbavuje sa majetku a prokuratúra je nečinná
    naštudujte si čo robil trnka – ako sa stratila nahrávka fica, harabína, ako sa zametá…

    TEN problém je stále v tom istom
    na DAVDVA sú smeráci nedotknuteľní
    pri tom vládnu od roku 2006 !!!
    ale ich ani nenapadne riešiť či bol fico v GORILOM byte na VAZOVOVEJ

    nič iba výkriky, že ULICA je zodpovedná za to všetko čo smerácka moc spôsobila
    to je tá tragédia

    PS: Ak by niekto zo zástancov smeru chcel diskutovať o aktuálnom stave
    spravodlivosti a súdneho systému
    zdravotníctva
    ekonomických, daňových pravidiel vrátene všetkých kšeftov s registračnými pokladnicami
    ukradnutím skoro miliardy VRAJ na elektronizáciu štátnej správy
    dotáciami na elektrárne solárne, na biomasu, na uhlie…
    o eurofondoch
    kšeftoch so štátnymi zákazkami
    o výrube našich lesov a kšeftov s tým
    úrovni našich ciest a diaľnic
    štátnych podnikov
    alebo starých kauzách kde vyčnieva mýto !!!

    poďme na to

    Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *