Možno je čas plne prehodnotiť vzdelávanie.
Radšej než sa zobúdzať veľmi skoro 5krát týždenne a ísť na rovnako nudné miesto, mali by sme cestovať, poznávať a zažívať širokú škálu vecí, narozdiel od niečieho vzdelania.
Radšej než kategorizovať život a učiť sa vo vyučovacích predmetoch ako história, matematika a angličtina, účinnejší spôsob výučby by mohol byť zapojiť deti do reálnych interaktívnych projektov.
Radšej než triedy podrobené disciplíne, človek by sa mal aktívne učiť podstatné veci o živote s napríklad úžasnými okuliarmi pre virtuálnu realitu.
Radšej než potrestať deti s ďalším zadržaním, možno by sme mali dať pozitívnemu posilneniu trochu viac pozornosti.
Radšej než chrliť, opakovať a prepisovať, mali by sme zamerať vzdelávanie na kritické myslenie, súcit a riešenie problémov.
Radšej než označovať deti ako: „šikovný – hlúpy – dobrý – zlý“, mali by sme byť vždy ohľaduplní k pozadiu osôb a vystaviť deti do podporného prostredia, kde sa im vždy pomôže, keď budú smutné.
Radšej než nudné povinné domáce úlohy, deti by mali objavovať hocičo o čo sa zaujímajú a tak vlastne mať radi svoju prácu.
Radšej než poslušnosť a odovzdanosť autorite, mali by sme podnecovať ich zvedavosť a dopytovanie na všetko ako prioritu číslo jedna.
Radšej než predátorskú súťaživosť, kde deti sú nútené cítiť sa horšie alebo lepšie, mali by sme posilniť tímovú prácu, kooperáciu a pomoc druhým ako dominantné kritérium.
Radšej než aby deti sľubovali vernosť jednej konkrétnej krajine, mali by sme ich učiť, že sme všetci ľudia, všetci jedno, všetci prepojení a preto musíme byť všetci rovnako rešpektovaní.
Radšej než dávať deťom tabletky a nálepkovať ich poruchami učenia, mali by sme im dať teleskopy na objavovanie vesmíru a učiť ich, že v skutočnosti planéta Zem vážne nemá hranice.
Radšej než hovoriť deťom, že nemôžu zmeniť svet a že veci vždy zostanú rovnaké, mali by sme ich učiť, že ľudský život a kultúra je celá o zmene a že existuje veľa alternatív k dnešnému peňažnému systému.
Školy by mali byť vtipné, živé a zábavné prostredie v okolí detí by malo byť navrhnuté pozitívne, vhodne a skutočne fascinujúco.
Existuje už dnes veľa príkladov ako vzdelávanie smeruje k viac pozitívnemu, mierumilovnejšiemu a nádejnejšiemu smeru.
Internet v súčasnosti uskutočnil sám revolúciu vzdelávania v mnohých ohľadoch, teraz je čas aktualizovať a zmeniť štruktúru školstva, aby sedela do dnešného technologického veku.
Pre viac informácií vyskúšaj vydanie TROM magazínu: Premyslieť vzdelávanie
a vyskúšaj všetky ďalšie linky v popisoch nižšie.
Mier.
Foto: anabell alicia, CC
Na našich stránkach poskytujeme priestor skutočne pestrej palete názorových línií, predstavujúcich alternatívu voči súčasnému zriadeniu. Preto čitateľov upozorňujeme, že nakoľko i samotní členovia redakčného kolektívu DAV DVA, spolupracovníci či korešpondenti vzišli z rôznych prúdov, v partikulárnych otázkach sa ich výklady a postoje môžu líšiť či si dokonca miestami protirečiť. Iba názorová pluralita totiž umožňuje skutočne plodnú a hodnotnú diskusiu s potenciálom vygenerovať tie najlepšie myšlienky, schopné načrtnúť pôdorys pre nové spoločensko-ekonomické zriadenie, zohľadňujúce potreby 21. storočia.