Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Komu to napokon prospelo…

O zostrelení MH17 sa toho popísalo a nahralo tony materiálu, aj na tému „cui bono“. Preklepala sa vari zo všetkých strán. Čím chce autor túto tému ešte obohatiť?

Kým nepoznáme skutočných páchateľov, riešenie tejto otázky v sebe obsahuje ešte značnú časť špekulácie. A nebudem ani predstierať, že ju dnes dokážeme vyriešiť, no tým, že si túto otázku vážne položíme, sa nám (pred záverečnou budúcou časťou) v potrebnej miere rozjasní obraz.

Pamätáte si na TWA 800?

Ozaj, v jednom z predchádzajúcich článkov na túto tému sme sa pohrali s pojmom koincidencia. V prípade zostrelenia MH17 ich prekvapujúco nájdeme plnú hrsť. Napríklad ten dátum – 17. 7. 2014. Viete, že jedna z najtragickejších havárií (Boeingu 747) sa stala 17. 7. 1996? Bol to let TWA 800 z medzinárodného letiska J. F. Kennedyho v New Yorku do Paríža, pri ktorom zahynulo 230 ľudí. Podľa rozsiahleho vyšetrovania, do ktorého boli zapojené aj špičky FBI a CIA, bol príčinou výbuchu a následného pádu stroja do mora elektrický skrat v palivovej nádrži, od ktorého sa vznietil letecký benzín. No koincidenciou aj pri tomto nešťastí sa vyšetrovala verzia zostrelu protilietadlovou raketou. Keďže sa katastrofa udiala len 12 minút po štarte, videli ju stovky ľudí z pobrežia, aj členovia pobrežnej stráže, a videli aj ohnivú čiaru, ktorá stúpala k lietadlu ešte pred výbuchom. O nešťastnej náhode, spôsobenej raketou námorníctva, hovoril o niekoľko mesiacov neskôr pre tlač aj Pierre Salinger, bývalý poradca prezidenta Kennedyho.

Jasné, špekulácie… vtedy sa tiež o týchto alternatívnych verziách hovorilo ako o konšpiráciách. A od pádu dvojičiek o štyri roky neskôr je už toto slovo jedným z najfrekventovanejších v médiách hlavného prúdu. No zaujímavou koincidenciou s prípadom TWA 800 je aj to, že v polovici roka 2013 dostal vyšetrovací výbor petíciu veľkej skupiny ľudí, aby sa vyšetrovanie znovu otvorilo na základe nových skutočností. Výbor túto petíciu zamietol (koincidencia) len týždeň pred katastrofou MH17…

Jasné, je to len koincidencia, určite to nemá s MH17 nič spoločné. No o koincidenciách sme si kedysi povedali, že keď je vylúčená priama súvislosť, môže to byť „znamenie pre pozorovateľa“, aby si všimol iný detail.

Pri nešťastí je nemiestne pýtať sa Cui bono

Samozrejme, treba jednoznačne povedať, že nie je relevantné pýtať sa „cui bono“ v prípade katastrofy alebo nešťastia. Také niečo nie je dobré pre nikoho, okrem niektorých psychopatov a bulvárnych médií.

Keď v prípade MH17 akceptujeme, že platí dnešná oficiálna verzia JIT (a Bellingcatu), aj vtedy by šlo vlastne o nešťastnú náhodu, keď nikto v skutočnosti nechcel strieľať na civilné lietadlo a z ruskej strany by šlo o obvinenie z hrubej nedbalosti, keď takejto tlupe nezodpovedných dobrodruhov zverilo takú nebezpečnú zbraň. Aj v tomto prípade by otázka „cui bono“ bola nepatričná.

Tá by bola namieste len vtedy, ak by niekto skutočne plánoval zostreliť civilné lietadlo. No je také niečo vôbec možné?

Ruská falošná vlajka?

Krátko po katastrofe, 7. 8. 2014 zverejnil Kyiv Post správu, že náčelník tajnej služby Ukrajiny (SBU) Valentyn Nalivajčenko oznámil na tlačovej konferencii, že Rusko vyslalo na Ukrajinu svoj BUK zámerne s rozkazom zostreliť civilné lietadlo, ale cieľom mal byť let Aeroflotu 2074, ktorý smeroval z Moskvy na Cyprus a v danom momente sa nachádzal v blízkosti. Zo zostrelenia mala byť obvinená Ukrajina a malo poslúžiť ako dôvod na plnohodnotnú inváziu ruských vojsk. SBU údajne disponovala spravodajskými informáciami, ktoré Nalivajčenka oprávňovali na takéto prehlásenie, no do protokolov JIT sa takéto informácie nikdy nedostali. Takže v tomto prípade by to bola zbabraná operácia pod falošnou vlajkou.

Ale malo by to vôbec zmysel? Čo by tým páchateľ sledoval, aby mu z toho kvaplo pozitívne „cui bono“? Odpoveď nájdeme v historických príkladoch, alebo napríklad aj u Karla Čapka. Keď si pozorne premietneme jeho Matku na dnešné udalosti, tak ak sa črtá konflikt, ktorý si žiada širokú mobilizáciu, a eskalácia lokálneho konfliktu sa nedá robiť bez masívnej podpory domáceho obyvateľstva aj zahraničných partnerov, tak je potrebná srdcervúca udalosť (potopenie školskej lode), aby matka strhla zo steny pušku a podala ju najdrahšiemu synovi so slovom „JDI“.

Ale prečo potom zapadla do zabudnutia tá tlačovka náčelníka SBU Nalivajčenka? Žeby jeho šéf z tohto odhalenia nemal radosť? Ozaj, pripomeňme si, ako v tom čase vyzeral Nalivajčenkov „šéf“:

Naša úvodná exkurzia za oceán teda vôbec nebola nemiestna. A keď sme už tam… spomenuli sme aj Kennedyho… a narazíme na ďalšiu koincidenciu. Kubánska kríza. Predchádzala jej nevydarená invázia protikastrovských rebelov v Zátoke svíň. Odvtedy uplynulo viac ako 50 rokov a pomaly sa odkrývajú tajné archívy z toho obdobia.

Hovorí vám niečo operácia Mongoose?

Na portáli National Security Archive, ktorý spravuje The George Washington University, nájdeme dokumenty o pláne operácie Mongoose – otvorenej invázie americkej armády na Kubu.

Táto operácia predpokladala úspešné vylodenie rebelov v zátoke svíň a rozšírenie povstania proti Fidelovi Castrovi. Z historicky známych dôvodov k tomu nedošlo a nasledovala kríza so sovietskymi raketami, ktorá skončila kompromisom. No na americkej strane, a znalí komentátori priznávajú vysokú mieru aktivity obom bratom Kennedyovcom, Johnovi aj Robertovi, nechceli situáciu ponechať v tomto geopoliticky nevýhodnom pate a chceli ju vyriešiť silou skôr, ako Kuba vstúpi  do Varšavskej zmluvy alebo si tam sovieti postavia trvalejšie základne. A tak vznikol plán operácie Northwoods.

A čo Northwoods?

Na tejto prvej strane je zvýraznené slovo „para-military“. To je presne rovnaký pojem, aký sa dnes používa pre separatistov na východe Ukrajiny. Jadrom plánu bola reťaz diverzií na území Kuby, ktorá by ale prerástla jej hranice a postupne by ohrozovala bezpečnosť a mier v celej oblasti. USA by napokon neostávalo nič iné, len zasiahnuť vojensky. Spúšťačom, pokiaľ by nestačila žiadna z postupne eskalujúcich udalostí, malo byť potopenie lode v kubánskych vodách, zostrelenie civilného lietadla s cestujúcimi, alebo zostrelenie vojenského lietadla USA tak, aby bolo nepochybné, že páchateľom je kubánsky MIG.

Nápad zostreliť civilné lietadlo, aby sa zdôvodnila vojenská intervencia, teda pôvodne nebol Nalivajčenkov, a dokonca nevznikol v ruskej hlave!

Zacitujme z tohto dokumentu podrobnosti:

„Je možné vytvoriť incident, ktorý vierohodne preukáže, že kubánska stíhačka zaútočila a zostrelila civilné charterové lietadlo pri lete z USA na Jamajku, do Guatemaly, Panamy alebo Venezuely. Cieľ by bol zvolený tak, aby dráha viedla ponad Kubu. Cestujúcimi môže byť skupina spolužiakov, ktorí budú cestovať na prázdniny, alebo ľubovoľná skupina ľudí so spoločným záujmom, ktorí by si mohli vybrať charterový let mimo bežných letových poriadkov.

V AFB Eglin by sa nafarbilo a označilo lietadlo tak, aby vznikol presný duplikát civilného lietadla, ktoré patrí organizácii CIA v oblasti Miami. V plánovanom čase by sa tento duplikát zamenil za skutočné civilné lietadlo a boli by v ňom naložení vybraní cestujúci, všetci so starostlivo pripravenou nepravou totožnosťou. Skutočné registrované lietadlo by sa zmenilo na dron.

Štarty dronu aj skutočného lietadla sa naplánujú tak, aby sa mohli stretnúť vo vzduchu južne od Floridy. Od bodu stretnutia by lietadlo s cestujúcimi klesalo do minimálnej letovej výšky a priblížilo by sa k pomocnej pristávacej dráhe na AFB Eglin, kde by bolo všetko pripravené na evakuáciu cestujúcich a lietadlo by sa uviedlo do pôvodného stavu. Medzitým by dron pokračoval v lete podľa letového plánu. Keď sa bude nachádzať nad Kubou, vysielal by dron na medzinárodnej núdzovej frekvencii signál MAY DAY so správou, že naň útočí kubánsky MIG. Vysielanie sa potom preruší deštrukciou lietadla na diaľku rádiovým signálom. Toto vysielanie zachytia rádiostanice ICAO na Západnej pologuli a ony oznámia USA, čo sa stalo s lietadlom, nebude to musieť –predať- svetu vláda USA.“

Zas koincidencia… alebo predsa niekto plánoval väčší vojenský zásah na východe Ukrajiny?

Dopovieme si nabudúce.

(Pokračovanie čoskoro…)

Zdroje:

https://en.wikipedia.org/wiki/TWA_Flight_800

https://www.irishtimes.com/news/us-navy-missile-hit-twa-800-ex-kennedy-aide-1.103900

https://www.ntsb.gov/news/press-releases/Pages/PR20140702.aspx

https://www.mirror.co.uk/news/world-news/fatal-mistake-led-mh17-being-18261942

https://www.kyivpost.com/article/content/war-against-ukraine/nalyvaychenko-said-that-separatists-intended-to-shoot-down-russian-passenger-plane-359765.html

https://nsarchive2.gwu.edu/news/20010430/northwoods.pdf

https://nsarchive.gwu.edu/briefing-book/cuba/2019-10-03/kennedy-cuba-operation-mongoose

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *