Západné automobilky sťahujú výrobu do Ruska!

Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Dnes bol otvorený prvý závod automobilky MERCEDES v Ruskej federácii, v Moskve. Zamestná 500 pracovníkov – Rusov a má kapacitu spočiatku 25 tisíc vozov ročne. Otvoril závod – už vybudovaný a utajovaný – priamo prezident RF V.Putin spolu s predstaviteľmi top manažmentu firmy Mercedes. Otvorenia závodu sa zúčastnil aj nemecký minister hospodárstva Peter Altmayer…

Kladieme otázky:

Čo – a Nemci ako súčasť Európskej únie už majú výnimku z hospodárskeho embarga voči Rusku?

Bol Mercedes vyňatý zo zoznamov strategických položiek európskeho embargovania? Nedá sa z neho prerobiť plne opancierované vozidlo pre ochranu generálov, alebo ako rýchle bojové ozbrojené vozidlo prímestskej pechoty?

Aj tam budú dovážať Srbov a Rumunov ako VW a Landrover k nám? A odkiaľ majú Rusi toľko odborných operátorov ak nezaviedli duálne školstvo pre automotive ako Slovensko?

Kedy sa „pohnú“  automobilky majúce montážne haly tu od nás do Ruska či na Ukrajinu? Nejde už o roky, ide o mesiace, typujem tak do 9 mesiacov…a za nimi sa pohne celý automotive priemysel subdodávok…

Nejde teraz o mzdu, isteže by bolo zaujímavé zistiť platové pomery v ruskom strojárenstve.  Uvedomujeme si vôbec, že týmto sme stratili slovenskú výlučnosť že budeme trvale automotive dielňou sveta? A pritom dodnes – do 4.apríla 2019 nemáme k tej  pravicovými liberálmi presadenej a socdemákmi dlhé roky pestovanej monokultúre automobilového priemyslu  osobných áut žiadnu alternatívu?

Nemali sa naši poslanci NR SR, naši vládni činitelia i náš ujo prezident zaoberať „Plánmi B“ pre Slovensko ak by sa toto stalo? 

Namiesto toho sa tu už pár mesiacov rozhoreli trápne boje o moc, o Ústavný súd, o prezidentskú funkciu i o rozvody v koalíciách…a minister práce si rochní ako mu klesla nezamestnanosť vdaka montážnym pásom automobiliek…

Inak, čo robí Lajčákovo ministerstvo ak takýto pre Slovensko MIMORIADNE citlivý impulz ani nepostrehlo a bojuje o americké dotácie, o zmluvy ktoré sú nám nanič a celú obchodnú diplomaciu ako kedysi boli OBZAMIMI  i prieskum je dnes v keli?

***

Gratulujem Mercedesu, viem, že Mercedes bol jeden z posledných priemyselných podnikov,  čo otvára v Rusku závod, z veľkých strojárenských firiem Európy sú tam už mnohí výrobcovia vo forme kooperácií, joint/ventures, oni všetci nemusia exportovať, ono to tam všetko už VYRÁBAJÚ… a my sme znova získali akurát OSLIE UŠI… sme akurát subdodávateľmi pre nemecké firmy a nemáme na to, otvárať v Rusku naše závody – lebo slovenský kapitál je podvýživený.

A čo na to všetko budúca prezidentka Čaputová? Je pripravená stretnúť sa s Putinom ak nebudeme chcieť byť poslední?

Ako sa hovorí, súhlas, milí trolovia, nevyžadujem…nenamáhajte sa

Ing.Peter Zajac-Vanka– predseda Spolku národohospodárov Slovenska

Foto: Leonid Mamchenkov , CC

Zdroj: http://klubnarodohospodarov.blog.pravda.sk/2019/04/03/zapadne-automobilky-stahuju-vyrobu-do-ruska/

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne




4 thoughts on “Západné automobilky sťahujú výrobu do Ruska!

  • 4. apríla 2019 at 9:08
    Permalink

    Na riziká jednostranne zameranej ekonomiky som upozorňoval v rôznych diskusiách už dávno. Krátkozraká politika. Navyše, naším problémom je aj diskriminácia slovenských inovátorov a výrobcov. Vláda sa dokonca chvasce tým, že zahraničnému „investorovi“ poskytla pozemky bezplatne, alebo za smiešny nájom, že im poskytla dotácie na vytvorenie pracovných miest (napríklad v Michalovciach vo výške 46,5 tisíc eur na jedno pracovné miesto – neverím, že len tak, bez protihodnoty) a našinec sa môže uchádzať o refundáciu tretiny nákladov potom, čo fabrika, či výroba už beží. Chápem, že chce mať istotu, že taká dotácia našincovi sa nestratí s vysvetlením – nepodarilo sa. Lebo sa poľahky môže stratiť. Ale jestvujú predsa možnosti, ako celý problém efektívne ošetriť, aby k tomu nedošlo. Ani naši solídni podnikatelia sa nehrnú do podpory rozvoja domácej výroby. Pritom je jasné, že je to nesmierne široký priestor pre rozvoj samorealizácie na miestnej úrovni, priestor pre uspokojovanie miestnych potrieb napríklad vo výrobe potravín, malých výrob a služieb. Nepochybujem však ani o tom, že taký prístup by aspoň čiastočne zastavil útek mladých do sveta a možno by sa našlo zopár naozaj perspektívnych projektov, ktoré by sa mohli vyvinúť do podoby solídnych podnikov v budúcnosti.

    Reply
  • 4. apríla 2019 at 10:57
    Permalink

    S hlavnou myšlienkou a apelom článku súhlasím. Som v princípe proti medzinárodným sankciám, lebo sú proti charte OSN a vždy je to prvý krok k narušeniu mieru a k stupňovaniu konfrontácie.
    Pri týchto „ruských“ sankciách však treba pripomenúť, že majú z viacerých hľadísk zvláštny charakter. Nie sú plošné proti Rusku (štátu), ale sú individualizované. Smerujú adresne na oligarchov, čo vyvoláva veľa otázok, keďže ich cieľom má byť zmena politiky Ruska.
    Plošne sú sankcie zamerané len na odvetvia vojenskej výroby (jediný logický cieľ sankcií) a na odvetvie ťažby a spracovania surovín, najmä energetických – toto cielene poškodzuje rozpočet Ruska, ale kuriózne aj krajín EÚ.
    Vôbec najtvrdšie plošné sankcie smerujú proti Krymu a vystupňovali sa po dokončení mosta na Krym. Toto chápem ako jasný signál, že za „anexiu“ Krymu podľa našich vládcov nesú hlavný diel „viny“ práve Krymčania. Zároveň má izolácia Krymu pripraviť obyvateľom neznesiteľné podmienky, aby si svoje referendum rozmysleli a „vrátili sa“.

    Reply
  • 13. apríla 2019 at 20:57
    Permalink

    Hej, počujte! Stiahnite láskavo môj článok ODTIAĽTO z vášho webu, keď ma usilovne mažete z každého článku kde som dal vetu diskusného príspevku! Či pod Braňa Fábryho, ktorého i sám uverejňujem na SRS alebo pod tú utópiu 22.storočia…to sú tu čo za pomery v tom DAVDVA?
    …stiahnite môj článok odtiaľto, toto sa korektne nerobí…autor Ing.Peter Zajac-Vanka

    Reply
    • 14. apríla 2019 at 20:38
      Permalink

      Vďaka…ak by sme si už ani my v alternatívnych médiách nerozumeli, to by bol už svet… snažím sa tu už nediskutovať ,Peter Zajac-Vanka

      Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *