Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Pred rokom, som napísala článok, v ktorom som sa zamýšľala nad situáciou na Slovensku 28 rokov po „Zamatovom prevrate“. V týchto dňoch premýšľam o tom, čo sa za ten rok zmenilo. Zmenilo sa mnohé, ale nič z toho neviedlo k zlepšeniu životnej a spoločenskej situácie obyčajných Slovákov.

Tak ako pred rokom, aj dnes sa z médií dozvedáme aký totalitný a zločinecký bol komunistický režim pred rokom 1989. Dozvedáme sa to z tých médií, ktoré počas minulého roka ešte viac pritvrdili v mediálnej manipulácii občanov SR a beztrestne šíria klamstvá kryjúc sa frázami „údajne, vraj, či pravdepodobne“.

Oboznamujú nás s tým, v akej slobode „vraj“ žijeme. Je to celkom možné, pretože práve ich správanie nám ukazuje, ako taká „údajná“ sloboda vyzerá a akým spôsobom sa presadzuje. Mediálnym prenasledovaním nepohodlných a ich verejným zosmiešňovaním a lynčovaním, alebo vynášaním obvinení a súdov, bez akýchkoľvek dôkazov a snahou vytvoriť z určitej skupiny ľudí vyvolenú kastu s nadprávami.

Mnohé sa však vôbec nezmenilo…

Média aj politici nás presviedčajú, ako sa máme teraz výborne, dokonca máme aj mandarínky a banány a aj toaletný papier. Asi by sme mali byť z toho šťastím bez seba. Len či si tie mandarínky a banány môžu dovoliť všetci, najmä tí, ktorí sú odkázaní na potravinovú pomoc z EÚ. Bezdomovcom sa viac ako toaletný papier zídu kartóny, aby nemuseli v chlade ležať na holej zemi . Dlhé rady v obchodoch dnes vystriedali rady v lekárňach, kde si Slovač nakupuje podporné prostriedky, aby vládala robiť na zvyšovaní životnej úrovne tých, ktorí neustále hanobia socializmus.

Stále žijeme v tých istých „králikárňach“, ktoré sa podobajú na šoubizové celebrity, ktorým omietka z líčidiel a moderné šaty vek nezakryjú. Nové králikárne pribúdajú veľmi pomaly, za to nové nákupné centrá rastú ako huby po daždi. Aj keď tie staré zívajú poloprázdnotou.

Dokonca pribúdajú nové zahraničné montážne dielne, ktoré využívajú lacnú pracovnú silu Slovákov a zisk vyvážajú za hranice štátu a fabriky, ktoré zabezpečovali sebestačnosť národa sa rozpadávajú a stávajú sa z nich len ruiny.

Takisto ako pred rokom, ešte stále odchádzajú do zahraničia šikovní mladí ľudia, ktorí mali byť budúcnosťou tohto štátu, pretože tu budúcnosť nemajú, ale aj ľudia za prácou, aby zabezpečili slušnú životnú úroveň svojim rodinám.

Ľudia mali v minulom režime pocit, že im chýbajú hmotné veci aké mali na Západe. Mnohí teraz nemajú ani len štandardnú životnú úroveň a prepadli sa pod prah chudoby.
Aký je život mnohých po 29-tich rokoch „údajnej“ slobody a demokracie?

Ťažký, bez svetielka nádeje na zmenu k lepšiemu. Zo spoločnosti sa vytratila ľudskosť a nahradila ju sebeckosť, bezohľadnosť, arogancia. Z lásky sa stal obchodný artikel, čestné a slušné správanie je považované za slabosť jedinca a úctu jedného k druhému, nahradilo hulvátstvo.

Mnoho ľudí žije v osamelosti a priateľstvo a ľudskú spoločnosť im nahrádzajú výdobytky modernej techniky. Iní zasa otročia od nevidím do nevidím, len aby prežili a v skutočnosti naozaj len prežívajú.

Naozaj sme toto chceli, keď sme túžili po zmene? Obrovské triedne rozdiely, nevymožiteľnosť práva, otrockú prácu, chudobu, nútené vysťahovalectvo, stratu morálnych zásad?

Aký bude náš život 30 rokov po?

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


60 thoughts on “29 rokov po…

  • 21. novembra 2018 at 12:49
    Permalink

    VÝSTIŽNÉ!

    ROZPRÁVKA
    Kde bolo, tam bolo,
    za siedmimi horami bola
    hora ôsma
    a za ňou
    hora deviata
    a za ňou
    hora desiata…
    Kde je tá rozprávka prekliata?
    Ani nezačala a už je tu koniec,
    ZLO potiahlo zvonec.

    Reply
    • 21. novembra 2018 at 12:51
      Permalink

      Tá rozprávka je v Severnej Korei. Vysnívaný blahobyt a socializmus:-))

      Reply
      • 21. novembra 2018 at 15:38
        Permalink

        Stalin, každý z nás vidí blahobyt v niečom inom, Vy v matérii, ja v morálke. Takže ja napríklad trebárs aj v Severnej Korei a hoci aj v Tramtárii, len ďaleko od takých ako ste Vy.

        Reply
        • 22. novembra 2018 at 18:29
          Permalink

          A to nejaká morálka za socializmu existovala? Bolo to pokrytectvo a nemorálnosť. Jednoducho nemorálny hnus najhrubšieho zrna.

          Reply
    • 21. novembra 2018 at 14:49
      Permalink

      Pani Slavomíra, rozprávka začala, ale nie pre slušných a poctivých ľudí, preto táto doba mnohým vyhovuje, môžu sa správať slobodne ako „predátori“ a je im jedno, koľko biedy, nešťastia a utrpenia po nich ostáva…
      Stačí sa pozrieť okolo seba…

      Reply
      • 25. novembra 2018 at 11:51
        Permalink

        Súdružka Devana.
        Rozprávka začala pre tvorivých a pracovitých ľudí. Nie pre lúzrov, ktorí by sa radi priživovali na práci druhých.
        A utrpenie, bieda, násilie, vraždy, perzekúcie, a vyháňanie z krajiny bola predovšetkým Vaša agenda. Agenda nemorálnych ľudí ako ste Vy, či súdružka Slavomíra a Vám podobným bez hodnôt, túžiacich po plnom bruchu ako hlavnom zmysle života.

        Reply
        • 25. novembra 2018 at 13:13
          Permalink

          „Staline“, jak jsem pravil níže. Redakce DAV-DVA velice dobře zná IP počítačů, ze kterých to posíláte. A ještě. Všiml jste si mé poznámky dole? Uvedl jsem tam, že si kopnete do kdekoho, ale některé lidi „záhadně“ obcházíte obloukem, jako byste se jich bál, doc. Manda patří mezi ně. A nejen on.

          Anebo je tu jiné vysvětlení. Pravděpodobnější. Že jste DVOJÍ TVÁŘ JANUSE, čili ten, který jednou píše jako ryzí komunista, podruhé zase přesně naopak. Takový novodobý STBák, asi jako i ten hajzl pan Zifčák, že, pane „Staline“?

          P.S.
          To s tím Vaším „plným bruchom ako hlavnom zmysle života“ jste generálně posral, „Staline“. POSRAL JSTE TO. Očekávám Vaši omluvu.

          Reply
  • 21. novembra 2018 at 12:50
    Permalink

    Súdružka Devana.
    Stále tie isté kolomúty do kolečka do kolečka. Skúste niečo originálnejšie. Však je to stále to isté ako cez kopirák.
    Ale poviem Vám na rovinu. Ak by som bol na Vašom mieste, tak by som určite emigroval. Veď žiť v takej krajine je jednoducho hrozné. A teraz môžete. Nie ako v časoch blahobytného socializmu, keď by ste sa von nedostala len tak ľahko ako teraz.
    Takže sloboda volá. Kuba, Severná Korea, Venezuela, Nikaragua, Bielorusko… raj na zemi:))
    .
    Mimochodom, na to ako bolo pred rokom 1989 médiá nepotrebujeme. Každý, kto túžil po slobode a prežil, tak vie o čo sa jednalo.

    Reply
  • 21. novembra 2018 at 12:58
    Permalink

    Ešte dodatok, Citujem:
    „Naozaj sme toto chceli, keď sme túžili po zmene? Obrovské triedne rozdiely, nevymožiteľnosť práva, otrockú prácu, chudobu, nútené vysťahovalectvo, stratu morálnych zásad?“

    Ale zmena predsa priniesla niečo iné ako tvrdíte.
    To čo ste napísali je len vo Vašej hlave a je to fantazmagória.
    A ak hovoríte o nevymožiteľnosti práva, tak teraz je asi tisíckrát ľahšie právo vymôcť ako za Vášho režimu. A to ostatné sa na pravde nezakaldá.

    Reply
    • 21. novembra 2018 at 21:58
      Permalink

      Stalin, vráť sa do hrobu

      Reply
  • 21. novembra 2018 at 15:21
    Permalink

    „Staline“, jste vedle s Běloruskem, Slováci mají totiž Bělorusům co závidět. Životní úroveň Bělorusů je na hony lepší oproti Slovákům. Konec konců, v závěru následujícího, nepříliš dlouhého videa, si poslechněte názory turistů z USA. To komentovat opravdu netřeba.

    Reply
  • 22. novembra 2018 at 14:11
    Permalink

    DEVANA, dobré čo píšete…ale nezúčastním sa, môj názor si môžete vypočuť v Spomienkach ako sme budovali kapitalizmus na Slobodnom vysielači BB.

    Reply
    • 22. novembra 2018 at 16:03
      Permalink

      Ďakujem, rada si to vypočujem…

      Reply
    • 25. novembra 2018 at 11:53
      Permalink

      Súdruh Vašek z Moravy.
      V naprostej chudobe budú vždy žiť ľudia a v každej spoločnosti ktorým sa nechce pracovať. Mimochodom, za Vašich „rajov na zemi“ sme boli chudobní všetci.

      Reply
    • 23. novembra 2018 at 17:37
      Permalink

      Vravelo sa tak po Vašom, že „Jakeše do koše“, lenže život ukázal, že „Jakeše ven z koše“. Ešte raz „JAKEŠE VEN Z KOŠE“!!!

      Reply
      • 25. novembra 2018 at 11:55
        Permalink

        Veru súdružka Slavomíra. Vyťiahnite si ho z koša a budujte si socializmus. Ale nevnucujte ho nám ostatným.

        Reply
          • 25. novembra 2018 at 15:13
            Permalink

            Pekné popoludnie pani Slavomíra,cieľom trolovania nie je plnohodnotná diskusia, ale osobné útoky na diskutérov, rozbíjanie debaty a hlavne odpútavanie pozornosti diskutérov od tém článkov, či diskutérskych názorov…
            Viem, že také komenty človeka dokážu nahnevať, uraziť, vyviesť z miery, rozladiť, ale najjednoduchší spôsob je nereagovať, aj keď viem, že niekedy je to ťažké…
            Osobne to považujem za jeden z druhov skrytej, ale násilnej fašizácie mediálneho priestoru a presadzovanie jediného správneho názoru skupinami samozvaných nadľudí…
            Aj toto je jeden z neduhov, ktoré nám priniesol prevrat…

  • 23. novembra 2018 at 17:34
    Permalink

    Vravelo sa tak po Vašom, že „Jakeše do koše“, lenže život ukázal, že „Jakeše ven z koše“. Ešte raz „JAKEŠE VEN Z KOŠE“!!!

    Reply
  • 23. novembra 2018 at 19:07
    Permalink

    Príspevok je síce smutný, ale smútok v ňom plynie predovšetkým zo sklamaných nádejí tých, ktorí verili v zmenu k lepšiemu. Získali sme „slobodu“, ale žiaľ len politickú slobodu alebo presne povedané len formálnu, pretože každá reálna sloboda si vyžaduje aj zdroje, pomocou ktorých ju je možné realizovať, zdroje, ktoré my sme ale cestou reštitúcií a privatizácie odovzdali do rúk súkromníkov. Takže výsledok je, že sme slobodní, ale bez prostriedkov, túto slobodu realizovať, teda sme slobodní len zdanlivo, reálne sme spútaní neviditeľnou pavučinou ekonomických vzťahov, z ktorých do neba trčia dlhy nášho štátu, ktoré sme my nenarobili, ale ich budeme splácať. Zo slobody, pre ktorú národ štrngal kľúčmi a zbavil sa „totality“ sa vykľulo novodobé ekonomické otroctvo, v ktorom sa väčšina národa ocitla. Na pozadí súčasnej, pre mnohých biednej reality, ktorá nijako nezodpovedá počiatočným nádejám, sa niektoré prvky bývalého spoločenského systému javia v ešte lepšom svetle, než tomu v skutočnosti bolo. Na diskusii k príspevku ma udivuje, že sa tu venuje pozornosť nejakému anonymovi, ktorý si hovorí „Stalin“. Diskutér už svojou prezývkou jasne demonštruje, že tak ako nechce v diskusii odhaliť svoju vlastnú tvár, tak aj jeho diskusia je len rečnením do vetra, ktorá okrem jeho pobavenia, nesleduje žiadny iný cieľ, nemá za cieľ prispieť vecne do diskusie k danému príspevku.

    Reply
    • 24. novembra 2018 at 15:00
      Permalink

      Pane Manda, vítejte, příjemnou sobotu.

      Jistě, máte pravdu s tím „Stalinem“, ale přesto, neleze mi do hlavy jedna věc. Na Vás si netroufne, zatímco na nás ostatní ano. Není to zvláštní? Nehledě k tomu, že anonymů a pravičáků je zde více, nejen ten „Stalin“. ) Jinak s Vaším příspěvkem souhlasím.

      P.S.
      Podle mě „Stalin“ je jeden z nás, tedy z těch, kdo tu diskutuje. Ovšem, maskuje se prací na různých PC, aby IP-adresa nebyla stejná. ) Však on to správce webu DAV-DVA ví, kdo to je. ))

      Reply
  • 24. novembra 2018 at 16:09
    Permalink

    Pane docente, ještě dovětek mi dovolte.

    Budu k Vám upřímný. Zdejší výstupy „Brežněva-Stalina“ sice kalí vodu, ale ani zdaleka mě tak netrápí, jako mnohem více jiná skutečnost. Děsivá skutečnost. Proč naše národy doslova naletěly na tyto provokatéry před třiceti lety? Jen si vzpomeňme, co se tehdy dělo. Havel a spol. přece byli to samé, jako i „Brežněv-Stalin“ zde. V čem byli lepší? V ničem.

    Ani ve snu by mě tehdy nenapadlo, abych se sebral v prac. dobu a opustil bez dovolení své pracoviště. Proboha, jak mohlo ROH miliónům pracujících zajistit, aby během protistátních demonstrací po celé týdny mohli vykřikovat dřísty o svobodě a demokracii, a ještě k tomu pobírat 100 % mzdu? Do prdele, kdo tehdy financoval celostátně doslova lavinu autobusů a rychlíků na železnici, veškerou MHD, stravování, tiskoviny atd?

    Zkuste tohle zorganizovat dnes, abyste viděl, co by se stalo! V Rusku pro tyhle případy Putin zřídil po vzoru USA Národní gardy na ochranu režimu proti národu! Jediná stávka nebo nepovolená demonstrace, aby Nár. gardy v součinnosti s policií v lepším případě všechny pozavíraly do kriminálu, v horším případě aby demonstranty a stávkující tyto Nár. gardy postřílely jako bažanty na honu! Jeden z úkolů Nár. gard RF zní – potírat veškeré projevy extrémismu ve společnosti. A mají Nár. gardy RF pro tyto účely odpovídající techniku:

    MLÁTIT A RDOUSIT: NÁR. GARDY OZBROJUJÍ PROTI DEMONSTRANTŮM
    https://www.youtube.com/watch?v=7O3xGQbhvZw

    A co se dnes považuje v Rusku za projev extrémismu? Třeba i to, že mládež slovně vystoupila proti Putinově důchodové reformě na internetu! Všichni autoři protestu skončili před soudem a byli vyloučeni ze studií! A když se to děje na ulici? Pak to již dnes končí v Rusku takto (leden t.r.):

    https://www.youtube.com/watch?v=DGuZqPpFJ2Q

    Anebo i takto (září t.r.), dokonce i ruské děti Putinův policejní režim zatýká a týrá:

    Reply
  • 24. novembra 2018 at 19:10
    Permalink

    Keď nikto nereaguje,pán Vašek, ja musím! Príšerné! Mlátiť deti?! To akože v „nežnej“ bol tvrdý zásah? Hm, hm, hmm! Vytúžená sloboda?! Prečo o tom neinformujú naše „objektívne“ média?!

    Reply
    • 24. novembra 2018 at 21:47
      Permalink

      Paní Slavomíro, příjemný sobotní večer.

      Ptáte se proč? Aby se naše národy nemusely ptát, proč se tehdy, v listopadu 1989, jednalo o „tvrdý“ zásah, zatímco kdekoli dříve i později ve světě to bylo stokrát horší.

      Víte, jsem pravidelným čtenářem nejmasovějšího periodika v Rusku, tedy, kdysi tak velkolepého deníku Sovětskaja Rossija, jenž dnes vychází tiskem již jen ve velice omezeném počtu sotva 300 tisíc výtisků v úterý, ve čtvrtek a v sobotu. Časy před rozpadem SSSR, kdy Sov. Rossija vycházela již od pol. 50. let denním nákladem 4 milióny výtisků kromě nedělí, jsou tak nadobro pryč. Deník Komsomolskaja Pravda vycházel před převratem nákladem dokonce 22 milióny výtisků denně (kromě nedělí). Dnes je však Koms. Pravda jednou z nejpravicovějších hlásných trub Putinova režimu, kde se nedočtete jediného dobrého slova o SSSR. Prostě katastrofa. Stejně tak funguje i deník Pravda, obdoba českého Práva (bývalé Rudé právo).

      Sov. Rossija je k dnešnímu dni opravdu jediným tiskovým orgánem v dnešním Rusku (jak dlouho ještě?), kde se stále a navzdory všemu dozvíte pravdivý obraz tohoto zdivočelého světa. Jak dlouho ještě, toť opravdu otázka, protože nejreakčnější poslanci vládnoucí proamer. a prooligarchické strany Jednotné Rusko chtějí Sov. Rossiju natrvalo zakázat. Projevuje se to dost i v diskusi na stránkách Sov. Rossii, kde kvůli možnosti zákazu tisku za sebemenší propagandu proti režimu – funguje silná cenzura. I kvůli tomu jsem se přestal účastnit tamější diskuse před dvěma roky. Mazali mně až polovinu příspěvků, samozřejmě, nejen mně! Před tím jsem tam zveřejnil stovky mých příspěvků v průběhu asi deseti let, obdobně tak jsem působil i v mohutné internetové diskusi na webu KSRF. Ale i tam jsem skončil (publikoval jsem tam v letech 2004-2010), protože veškerá naprosto fantastická diskuse na portálu KSRF byla od r. 2012 – ZÁKÁZÁNA. Již 6 dlouhých let neexistuje diskusní klub KSRF, což považuji za naprosto tragédii, poněvadž takovou levicovou platformu runetový prostor, jak se praví ruskému internetovému prostoru, již tento svět sotva kdy spatří… ( Posledním internet. ruským levic. portálem, kde mé příspěvky tolerují do dnešního dne, tak zůstává již jen Rossija-Segodnja, kde jsem dokonce zůstal stále ještě registr. zahran. komentátorem.

      Sov. Rossija má v záhlaví uvedeno, že se jedná o „nezávislé noviny“, jinak by byla zakázána kvůli propagaci SSSR. Je to obdoba českých Haló novin, které mají v záhlaví rovněž tak uvedeno, že se jedná o „nezávislé noviny“, jinak by je v ČR postavili mimo zákon. Aby bylo jasno, v současnoti je propagace SSSR a socialismu vůbec v Ruské federaci – ZÁKÁZÁNA zákonem jako zločinný politický systém. Stejně jako i v České republice.

      Paní Slavomíro, PROČ jsem Vám o tom všem vůbec napsal, i když je to tzv. mimo téma. Proto, paní kolegyně, poněvadž snáze pochopíte, PROČ ani česká, ale ani slovenská média o těchto protestech, byť se dějí v Rusku, ve sdělovácích nepoví ani ono „ň“. Je to mj. i proto, že tyto protesty nejsou jen tak proti Putinovi, jinak by to naše média zveřejnila, dokonce s ohromným apetitem hladového dravce, ale proto se to u nás nezveřejňuje, protože tyto protesty chtějí NÁVRAT SOCIÁLNÍ SPRAVEDLNOSTI.

      Chci Vám, paní Slavomíro, totiž sdělit strašlivou pravdu, o které se skoro nikde nedozvíte vůbec nic. Na celé planetě Zemi veškerá periodika vycházející tiskem jsou POD JEDNOTNÝM VELENÍM. Nazvěme to třeba velením NWO. A zdůrazňuji, nejedná se ani v nejmenším o konspirologii. Z mnou řečeného plyne, že dokonce i mlácení děcek a mladých demonstrantů v RF, nezřídka až do bezvědomí, se nesmí zveřejňovat kromě internetu (zatím, protože i tam se to bude zakazovat) nikde, byť by to bylo naprosto skvělé tučné sousto pro všechny rusofóby jak v ČR, tak ve SR.

      PROČ se tak podivně děje? Aby náhodou lid obecný se nedovtípil, tedy, že v Rusku vládne ta samá proamer. banda upírů, jako i kdekoli jinde zde v EU. Je to strašné, co jsem Vám napsal, ale hluboce pravdivé. Mohu v případě zájmu, kohokoli, poskytnout odpovídající ruské internetové zdroje, že nelžu. Paní Slavomíro, buďte si jista, že v Rusku se to škaredě semele, protože Putinův proamerický a prooligarchický režim skrze polofašistickou stranu Jednotné Rusko se snaží zlikvidovat poslední jiskru ruských levic. ideí, poslední geny ruského nár. ducha. Výsledkem toho je děsivá sociální situace v současném Rusku, mnohem horší, než byla dokonce i za fašist. vůdce Borise Jelcina. V Rusku nazrává mohutný sociální výbuch, o čemž se dnes šeptá snad na každém rohu všech ulic v Rusku. A Putin s jeho vládnoucí dolarovou sebrankou to ví, a proto založil Národní gardy po vzoru Spojených států amerických, aby všelidový nár. odpor utopil nemilosrdně v krvi, jak to ostatně učinil v říjnu 1993 i ten, kdo Putina koncem r. 1999 dosadil na své místo…

      Reply
    • 25. novembra 2018 at 11:57
      Permalink

      Súdružka Slavomíra.
      Naše médiá o situácii v Rusku objektívne informujú. Ale tým Vašim sa režim páči.

      Reply
      • 25. novembra 2018 at 13:38
        Permalink

        „Staline“, nedřístejte chujoviny. Ani česká, ale ani slovenská sdělovadla o Rusku objektivně NEINFORMUJÍ. Na rozdíl od těch Vašich prorežimních médií já zde na DAV-DVA o Rusku informuji PRAVDIVĚ. Již proto, že to tupluji odkazy, aby bylo jasno, že zde nemlžím, jak to činíte Vy, protože máte volné ruce na DAV-DVA, tady je totiž ring volný, že, pane „Staline“?

        A jen mimochodem, „Staline“. To, co jsem o Putinově krutovládě objektivně zveřejnil výše, ale i dříve na jiných místech, burž. média ČR a SR ZÁSADNĚ NEZVEŘEJŇUJÍ. Takže o objektivitě pravicových prorežimních médií placených Američany a Němci nemůže být ani řeči. Musel bych Vás totiž požádat o web. adresy, kde se informuje o Rusku objektivně!

        Reply
  • 25. novembra 2018 at 15:59
    Permalink

    Pán Vašek, položili ste Stalinovi otázku:„Staline“, v USA žije více než 40 miliónů obyvatel v naprosté chudobě, jste schopen k tomuto zaujmout stanovisko?
    Stalin odpovedá takto: „V naprostej chudobe budú vždy žiť ľudia a v každej spoločnosti ktorým sa nechce pracovať“
    Hm, 40 miliónom ľudí v USA sa nechce pracovať! 40 miliónov ľudí chce žiť na ulici a živoriť!
    Vo svete umierajú od hladu tisíce detí, no Stalinovi to neprekáža, lebo on má plné brucho. Tento pán bude hovoriť niečo o morálke a pravých hodnotách!
    „Stalin“ čiže Daniel Jankech, lekár! LEKÁR, ktorý uznáva bombardovanie Juhoslávie !To je morálka!
    Stalin píše: „…nemorálnych ľudí ako ste Vy, či súdružka Slavomíra a Vám podobným bez hodnôt, túžiacich po plnom bruchu ako hlavnom zmysle života.“ Takto sa vyjadriť o ľuďoch, ktorých vôbec nepozná, o ktorých nič nevie, hm, hmm, hmmm!
    Vy, pán Vašek, by ste prijali od takého človeka ospravedlnenie? Ja teda nie?
    Tento človek ma uraziť nemôže! Mne je ho vlastne ľúto!

    „Stalinovi“–Danielovi Jankechovi:
    Morálka sa za vás hanbí, červená,
    kolabuje, leží v kóme, umiera.

    Reply
    • 25. novembra 2018 at 20:16
      Permalink

      Paní Slavomíro,

      Mengele byl také doktorem medicíny. Mimochodem, vzpomněl jsem si na období těsně po převratu u nás ve Zbrojovce Vsetín. Byl tam podnikový doktor, který měl na dveřích napsáno tučným červeným písmem: „KOMUNISTY NEOŠETŘUJEME“. Jak pravili staří Češi: „Proti gustu žádný dišputát.“

      P.S.
      Paní Slavomíro, podívejte, pokud je ten „Brežněv-Stalin“ doktorem medicíny, jak jste uvedla, o to je ta situace s ním HORŠÍ. Myslete si o mně cokoli, že jsem ho vyzval k omluvě vůči Vám a paní Devaně. Já pana doktora nevyzval proto, abyste jeho omluvu přijala. Nýbrž PROTO, aby prokázal, zda je chlap nebo ničema. Chlapa hodnotím ne podle toho, co má mezi nohama, ale podle toho, co má v srdci a mezi ušima. Howgh.

      Reply
      • 25. novembra 2018 at 21:53
        Permalink

        Pán Vašek, Vy si myslíte, že „Brežnev-Stalin“ doktor medicíny, má nejaké srdce?
        „ …zda je chlap nebo ničema?“ Ale on už ukázal, čo je! A nepomôže mu žiaden titul!
        Píšete, že: „Mengele byl také doktorem medicíny.“ To je náhoda, asi pred piatimi rokmi som vymyslela aforizmus /ktovie prečo, asi sa mi nazbierali nejaké tie skúseností/:

        Morálka je viac než vzdelanosť!
        Doktor Mengele, Anjel smrti, mal vedomostí dosť.

        Sú LEKÁRI a lekári-biela šľachta, „Brežnev-Stalin“ zjavne patrí do tej druhej skupiny.
        Ešte detail: vyštudoval za socializmu, hoci pochádzal zo štyroch detí, matka bola upratovačka a otec invalidný dôchodca, no proste za toho hnusného režimu, v ktorom sa na výšku dostali len deti papalášov a hrôza pomyslieť, študoval ZADARMO.

        Reply
        • 25. novembra 2018 at 22:25
          Permalink

          Paní Slavomíro, naprosto přestě jste to vystihla, lépe to povědět ani nelze. Moje maminka mi vždy kladla na srdce: „Vendo, pravicový dělník je polítováníhodný omyl, ale pravicový doktor nebo učitel je katastrofa.“

          Reply
        • 25. novembra 2018 at 22:48
          Permalink

          Ještě si dovolím jednu poznámku. Osobu Dr. Galéna z Čapkovy Bílé nemoci:

          Reply
  • 25. novembra 2018 at 20:28
    Permalink

    VŠEM „BREŽNĚVŮM“, VŠEM „STALINŮM“ A JIM PODOBNÝM

    V akčním filmu Aljaška v plamenech mluví Steven Seagal proti zlu, tedy proti kapitalismu. KAPITALISMUS JE ZLO!

    Reply
  • 25. novembra 2018 at 20:40
    Permalink

    VZKAZ PRO MÉHO ZDEJŠÍHO MLADÉHO KOLEGU MARTINA

    Martine, vážený mladý příteli, již chápete, proč jsem se zmínil o akademiku Valerianovi Sobolevovi a jeho vědeckém týmu? Ne? Tak si ještě vyslechněte ten proslov herce S. Seagala ve filmu Aljaška v plamenech o kousek výše. A pak pochopíte, CO TO TEN VAŠEK Z MORAVY MĚL NA MYSLI. A proč NWO maže nemilosrdně všechny příspěvky o akademiku Sobolevovi a jeho nejrevolučnějším objevu všech dob, jenž by celosvětový kapitál i s veškerou příživnickou bandou za zdmi svět. bank poslal navěky věkův do věčných lovišť… Bez boje a afektivního řvaní.

    Reply
    • 26. novembra 2018 at 9:30
      Permalink

      P. Kotrádyová, Devana má pravdu. Myslíte, že týmto spôsobom nenecháte zlo narásť? A čo, ak je to naopak, pomáhate mu. Polemikou s Vševedkom-Nevedkom mu dávate priestor, beriete ho vážne, hoci ako to napísala aj Devana, jeho sa nedá brať vážne, diskutovať s ním, jeho príspevky plnia úplne inú úlohu. Treba ho postaviť do polohy humorného doplnku diskusií, tým jeho príspevky už nebudú rozbíjať diskusiu.

      Už sme polemizovali o emóciách, ja som písal, že emotívne prostredie nie je najlepšie pre pozitívne riešenie problémov. To neznamená, že som proti emóciám, ale nechám si ich pre seba, nevnucujem iným ľuďom. Aj mne sa niekedy stane, že ma nejaký článok alebo komentár nahnevá a začnem písať pod vplyvom emócií. Ale potom sa ukľudňujem, radšej to skopírujem do Wordu a dopíšem o pár hodín. A tam už preformulujem všetky emotívne úseky, tvrdé a útočné slová, ktoré sa mne síce zdajú oprávnené, ale na iných nemusia tak pôsobiť.

      Reply
      • 26. novembra 2018 at 11:33
        Permalink

        Pane Antal, vítejte.

        Napsal jste: „Treba ho postaviť do polohy humorného doplnku diskusií, tým jeho príspevky už nebudú rozbíjať diskusiu.“ Pane kolego, nic proti, s tím nelze než souhlasit. Ono se to tak doposud i vyvíjelo, občas byla snad i sranda, když už se o tom bavíme, však i já to občas stočil v tomto směru. )

        Avšak před 24 hodinami pan MUDr. „Brežněv-Stalin“ napsal: „A utrpenie, bieda, násilie, vraždy, perzekúcie, a vyháňanie z krajiny bola predovšetkým Vaša agenda. Agenda nemorálnych ľudí ako ste Vy, či súdružka Slavomíra a Vám podobným bez hodnôt, túžiacich po plnom bruchu ako hlavnom zmysle života.“ To už ale není moc humorné, to je arogantní agresivita jako vyšitá. A víte, co je zvláštní? On si to pan doktor dovolí takto hrubě jen k opačnému pohlaví. O čem to svědčí, víme oba, pane kolego.

        P.S.
        Když jsem ještě pracoval ve vset. Zbrojovce, bylo to někdy v r. 1993 nebo 1994, přesně to již nevím, se stala taková věc, spíše horor, který dodnes vězí v paměti stovek bývalých Zbrojováků. Jistý horlivec, nebyl zcela tupý, maturitu měl, byl dost antikomunisticky zaměřen, v době VSR, tedy Velké smirkové revoluce, celé dva týdny řval jako divoké prase na Václaváku a na Letenské pláni v Praze o pravdě a lásce, svobodě a demokracii. Když se vrátil zpět do Vsetína, ani mluvit nemohl, jen chraptěl. Dostal zaplaceno za oba týdny 100 % mzdy, však odváděl poctivou práci, ROH ho pochválilo za skvěle odvedený výkon, když dělal revoluci s lidem obecným, nééé? Pracoval jako výdejce nářadí pro obráběcí stroje na obj. 8, kde jsem ještě před VŠ pracoval po dobu 3 let jako frézař a vrtař i já. To by až tak nevadilo, že onen frajer byl opravdu profesionální troll po celou dobu od VSR až do onoho osudového dne, mimochodem, jmenoval se Stodůlka. Jenže on své slovní výlevy nakonec převedl i do hmatatelné podoby s naprosto děsivými následky.

        O půlhodinové přestávce na oběd, když dílna byla prázdná, se rozhodl, že to vyřeší tentokráte jinak. Prý, na 9. máje je třeba pozdravit soudruhy a soudružky s osvobozením Prahy Rudou armádou. Chlapi z dílny později řekli, že jim to ten troll řekl pár dní předem, aniž by cokoli tušili, co se stane. Pravda, jeho některé „vtipy“, dá-li se to tak říci, brali někteří jako jeho osobitý folklór, kterému se svým způsobem dalo i zasmát. Tak třeba na 1. máje krátce před tím hororem vyvěsil nad hlavním vjezdem do objektu 8 rudou vlajku s nápisem „Soudruzi a soudružky, ať žije První máj!“. Zřejmě to byla taková forma tréninku pro následující tvrdý úder.

        9. máje nám všem ukázal, co je to „sranda“. Vzal si 4-metrový stavební žebřík, gumové rukavice, ochranné brýle, gumový plášť a velké štípací kleště. Konec konců, byl výdejce v nářaďovně, takže materiálu měl k dispozici nad hlavu, že. Vylezl po žebříku na ty schody a uštípal 380-voltovou linii vedoucí k obráběcím strojům dílen 786-789 na obj. 8, pamatuji si i jméno tamějšího mistra na té dílně, byl tam tehdy mistr pan Bartoník. Ten, když po návratu z oběda spatřil dílo pana Stodůlky, málem přišel o rozum.

        Výsledek této „chrabré“ akce pana Stodůlky v boji „proti komunismu“? Celodenní výpadek výroby na všech dílnách horního patra obj. 8 ve Zbrojovce Vsetín. Dodnes mám v živé paměti, jak šéf provozu pletaček ing. Josef Miňovský doslova zuřil se slovy, „jak může takové hovado odrovnat celodenní výrobu na půlce objektu“. Pravda, páni doktoři v bílých pláštích se svěrací kazajkou, obrazně řečeno, ono hovado nakonec uklidili do blázince v Kroměříži, kde strávil půl roku, aby přemýšlel nad třídním bojem, ale přesto z toho vyvlývá ponaučení. Jaké, to nechám na každém čtenáři. )

        Reply
        • 26. novembra 2018 at 12:32
          Permalink

          Náš Vševedko-Nevedko tu predsa nemá žiadnu autoritu, pretože jeho príspevky sú všeobecné frázy, nepodložené solídnymi faktami. To už pravicoví oponenti na Haló novinách aspoň pracovali s faktami, tam ich bolo potrebné postaviť do iných súvislostí.
          Ak už cítime potrebu zareagovať na nejaké jeho všeobecné tvrdenia, tak si myslím, že bez diskusie s ním len uviesť vecné fakty. Ja som sa to naučil niekedy v diskusiách v Pravde, chápal som opozičné komentáre ako príležitosť, priestor na rozvedenie mojich koncepcií, to často odrádza oponentov, pretože mi nechceli dávať toľko priestoru. Poznáte moje postoje, moje globalizačné, pluralitné, demokratické, liberálne postoje dávajú pravici málo priestoru na útoky na mňa.

          Vševedka-Nevedka nechápam ako oponenta, na to on nemá, jeho funkcia je pomerne jednoduchá, rozbíjať diskusie, ale so svojou slabou poznatkovou úrovňou argumentovať on nedokáže.
          To už pri vážnejších oponentoch môžeme cibriť svoje myslenie, poznatky, postoje. Pokrokové idey sú ťažko vyvrátiteľné, jedine ich možno vyhlásiť za idealistické, utopické, ale nie zlé. Ak má ľavica problém s argumentáciou, zrejme jej postoje nie sú dostatočne poznatkovo rozvinuté, dostatočne pokrokové, skôr konzervatívne a preto sa pohybuje viac v emotívnej, ako poznatkovej rovine.

          Ja ale chcem problémy riešiť, nie byť nahnevaný, urazený. Mne preto Vševedko-Nevedko nejaký problém nerobí, ja ho považujem za talizman DAVDVA. Je ukážkou plurality, demokratičnosti prostredia. Buďme radi, že je to on, milý, neškodný, ak sa tu objavia silní protivníci, nastanú skutočné problémy.

          Reply
          • 26. novembra 2018 at 13:26
            Permalink

            „…tvrdé a útočné slová…“ koho máte na mysli, pán Antal?
            „… nemorálnych ľudí ako ste Vy, či súdružka Slavomíra a Vám podobným bez hodnôt, túžiacich po plnom bruchu ako hlavnom zmysle života.“/to som nenapísala ja/
            A hádzať blato na seba nenechám!
            Píšete: „Ja ale chcem problémy riešiť, nie byť nahnevaný, urazený.“ No Vy,pán Antal, rozhodne nemusíte byť nahnevaný ani urazený, lebo Vás nikto neurazil.
            Ale, ale, pán Antal: „Ak má ľavica problém s argumentáciou, zrejme jej postoje nie sú dostatočne poznatkovo rozvinuté, dostatočne pokrokové, skôr konzervatívne a preto sa pohybuje viac v emotívnej, ako poznatkovej rovine.“ Nie sú to tak trochu tvrdé a útočné slová, nepohybujete sa už tak trochu v rovine emotívnej.

          • 26. novembra 2018 at 15:12
            Permalink

            P. Slavomíro, aké tvrdé a útočné slová? Ja som predsa len navrhoval, akým smerom by bolo vhodné viesť polemiky, aby sa z tohto diskusného priestoru nestalo odpadisko. Nechápte hneď iný postoj ako kritiku.

            Váš postoj je vedený príliš emóciami, málo logikou. Zhodli sme sa, že normálna diskusia, polemika s Nevedkom nie je možná. Že dokáže len písať hlúposti, aj keď dosť školácky, pripadá mi ako dieťa, ktoré prišlo medzi dospelých. Preto logicky musíte očakávať, že ak na neho zareagujete, on bude reagovať len v duchu svojich možností, napíše nejakú hlúposť. Bez toho, aby to niekto bral vážne. Vy mu chcete nastaviť zrkadlo, on povie svoju hlúposť a Vy sa urazíte. Toto nedáva zmysel.

            Mňa Nevedko nemôže uraziť, pretože ho neberiem vážne. Ale skôr ako dieťa, ktorému len pripomeniem, kde je jeho miesto.

            Ak by ste mala vystupovať na námestí pred masami, ako revolucionárka a keby Vás okrikovali, by ste sa rozplakala, ušla alebo útočila? Ak chce niekto patriť medzi revolučnú ľavicu, prinášať pokrok, nemôže sa dať odradiť predsa jedným dieťaťom.

        • 26. novembra 2018 at 12:46
          Permalink

          Pán Vašek…
          ZLO netreba zbytočne kŕmiť… Ten prípad nie je ojedinelý, ja si spomínam na tiež pár takých výkukov v práci, ale tí dostali nakladačku hneď ako vyskakovali a boli potom „klidní jak jeden květ“.
          Ale chápem Vás, zo začiatku som sa aj ja snažila vyvracať argumentami a faktami „demokraticko-kapitalistické mýty“.
          Potom som pochopila, že je to strata času a zbytočné kŕmenie trollov…
          Viete, tu je len jeden, pod mojim posledným článkom na inom portále som ich spočítala, bolo ich 19, jednému úplne zmazali koment a vymazali aj zopár takých, kde už osobné urážky presahovali všetky medze, diskutéri z iného názorového spektra by boli za niečo také zablokovaní najmenej na rok, tamtí občas dostanú zaracha, ale len na pár týždňov, aby to nebolo až také okaté, ale väčšinou „diskutujú“ stále a celé hodiny v kuse…
          Na DAV-e je veľmi slušná a kvalitná diskusia a takú som si aj predstavovala, možno sa občas nepohodneme a padne aj ostrejšie slovo, ale nemali by sme urážať jeden druhého a dôležitým by malo byť aj vedieť sa ospravedlniť jeden druhému, ak to v zanietenej obhajobe názorov preženieme…

          Reply
          • 26. novembra 2018 at 13:33
            Permalink

            Devana, ak tu niekto niekoho uráža, tak je to „Stalin“. A treba mu nastaviť zrkadlo, aby sa videl tak, ako sa nevidí. To nie je kŕmenie ZLA, to je len snaha ZLO pomenovať. Alebo sa budeme tváriť, že neexituje?

  • 26. novembra 2018 at 14:23
    Permalink

    Pani Slavomíra, viem, že ako slušnému človeku Vám príde takýto spôsob diskusie, aký tu zavádza Stalin, neprijateľný a vulgárny.
    Tento človek, sem neprišiel diskutovať, ale len provokovať a urážať a útočiť na slušných diskutérov.
    Preto je potrebné ignorovať ho a nedávať mu ďalšie príležitosti k novým útokom.
    Zlo, je potrebné pomenovať, ale netreba mu dávať priestor, aby sa ďalej šírilo.

    Reply
    • 26. novembra 2018 at 14:49
      Permalink

      Devana, podľa Vás: „Zlo, je potrebné pomenovať, ale netreba mu dávať priestor, aby sa ďalej šírilo.“
      Ale veď ono tu ten priestor má.
      Dobre, ja som naňho zareagovala, dala som mu teda podľa Vás príležitosť k novým útokom.
      Ale prečo teda urazil Vás, keď naňho vôbec nereagujete? A uráža Vás opakovane! A hrubo!
      Vporiadku, dám si povedať, už naňho reagovať nebudem, uvidíme, ako sa polepší.

      Reply
      • 26. novembra 2018 at 15:50
        Permalink

        Pani Slavomíra, pán Antal v príspevku vyššie má pravdu. Skúste sa na to pozrieť iným spôsobom…
        Môže ma uraziť len múdry človek, ale skutočne múdri ľudia nikdy nechodia iných cielene urážať.
        Preto ma taký človek nemôže uraziť, iba skúša, čím by ma mohol vyprovokovať a vyvolať úplne zbytočný konflikt a tak ako píše p. Antal, urobiť z debaty stoku…
        Zareagovali ste na neho s dobrým úmyslom, zastaviť jeho provokácie, ale títo ľudia čakajú len na to…
        Viete, je veľmi ťažké odolať takýmto útokom, ale dá sa to a niekdy aj takým spôsobom ako som sa rozhodla ja, že úplne odídem z Pravdy.
        Písala som tam nie pre popularitu, ale pre radosť iným, ale aj sebe, aj keď som mala často pocit, že som tam vo svojich názoroch veľmi osamotená, nehanbila som sa za svoje ľavicové presvedčenie a básničkami a článkami o živote som chcela ukázať ľuďom že sú aj hodnoty, ktoré dávajú životu zmysel.
        Útoky v podobe komentárov, že šírim nenávisť aj básničkami, mi len ukázali, že nie som povinná ich znášať a byť cieľom šikany, ktorá sa tam rozmohla a kvôli ktorej tam prestalo písať veľa výborných autorov…
        Je to v podstate verejný priestor, tak ako tu a čo nie je zakázané, tak to je dovolené a zneužíva sa to a mnohí práve takéto vybíjanie komplexov, frustrácií a nenávisti označujú za slobodu.
        Je to na veľmi širokú diskusiu aj tu na DAVe…

        Reply
        • 26. novembra 2018 at 20:35
          Permalink

          Iste, iste, Devana, ja s Vami súhlasím. Ale! Tisíckrát opakovaná lož sa stáva pravdou.
          Stalin píše: „A to nejaká morálka za socializmu existovala? Bolo to pokrytectvo a nemorálnosť. Jednoducho nemorálny hnus najhrubšieho zrna.“ Na toto nezareagovať znamená dať mu za pravdu.
          Dnes som cestovala do susedného mesta. Oproti mne sedela inteligentná slečna, zrejme študentka, prisadol si k nej sympatický, slušne vyzerajúci maturant, zelená stužka. A začala debata. Bola som blízko, nedalo sa nepočuť, o čom sa rozprávali, o škole, o tom kam po maturite a tak, rozhovor na úrovni. A potom to prišlo, maturant hovorí o pripravovanej stužkovej a o tom, že si na ňu chceli pozvať Mojseja. Teraz dobre čítajte, čo povedal: „Ja Mojseja beriem, Mojsej sa mi páči, páči sa mi, že stále pije a dokáže z toho ešte aj ťažiť“ Zopakujem: spomínaný študent pôsobil veľmi slušným dojmom. Čo tým chcem povedať? Keď sa ľuďom predkladá ako hodnota zvrátenosť, tak sa časom začne tak vnímať. No a keď nikto neprotirečí…

          Reply
          • 26. novembra 2018 at 21:19
            Permalink

            Celá táto doba je dobou zvrátených hodnôt, preto sa tým ľuďom, ktorým vyhovuje nepáči, čo píšem a ako píšem…
            Verte mi, niekedy je to veľmi ťažké, preto radšej na ich provokácie reagujem článkami…
            Občas si vypočujem v autobuse také veci, že premýšľam o tom, aký má toto všetko zmysel…
            Či má vôbec zmysel písať, keď sa bežne stáva, že človeku podáte pomocnú ruku a on vám do nej obrazne nakoniec napľuje…
            Či má vôbec písať o skutočných hodnotách, keď len málokto o ne stojí…
            Ale potom si poviem, že to má zmysel a veľký…
            Prajem Vám pokojnú dobrú nôcku pani Slavomíra, myslím, že my dve by sme mali o čom rozprávať:-)

  • 26. novembra 2018 at 20:50
    Permalink

    Pán Antal, zareagujem na Vašu vetu: „Ja som predsa len navrhoval, akým smerom by bolo vhodné viesť polemiky, aby sa z tohto diskusného priestoru nestalo odpadisko.“
    Odpadisko z diskusného priestoru sa stáva vtedy, keď sa v ňom necháva nepovšimnutá do neba volajúca lož.

    Reply
    • 26. novembra 2018 at 22:08
      Permalink

      P. Kotrádyová, poviem to inak. Vy ste pre „Stalina“ ľahká korisť, pomáhate mu v jeho cieľoch, pretože sa Vás jeho slová silne dotýkajú, beriete ich vážne a citlivo na ne reagujete, Chcete ich vyvracať, hoci niet čo vyvracať. To je jeho úmyslom, vôbec si netreba všímať obsah jeho slov, ale súvislosti, on sám obsahu slov neprikladá pravý význam, iba funkčný. Aby urazil, nahneval, urobil z diskusie stoku, odradil ľudí.

      To si všimol aj p. Vašek, že sa zameral na Vás, na ženy, pretože viac vnímate emotívnu stránku komentárov a on to zneužíva. Takto by ste sa ocitli v nastavenej pasci, čím viac by ste sa pokúšali vyvracať jeho tvrdenia, tým viac by tvrdil svoje hlúposti a emotívne Vás zasahoval, a tak dookola, až by ste zahltili celú diskusiu nezmyselnou polemikou.

      Na mňa napr. priamo neútočí, pretože jeho slovám nevenujem pozornosť, prípadne len uvediem vecne fakty, vnímam ho skôr ako komediálny doplnok diskusie, Je to také potľapkanie po pleci: Dobre, Vševedko-Nevedko, povedal si si svoje, a teraz nechaj diskutovať dospelých.

      Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *