Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Tohtoročné komunálky mali dať odpovede na viacero otázok. Okrem odpovede na to, kto povedie radnice predovšetkým vo veľkých mestách, mali byť odpoveďou aj na to, koho Smer postaví ako prezidentského kandidáta. Dozvedieť sme sa mali aj to, ako to vlastne Kiska myslel, keď, inšpirujúc sa Ficom, verejne prehlásil, že nikde neodchádza. Iste, toto prerieknutie, ostatne ako skoro všetko čo kedy povedal a urobil, nebolo z jeho hlavy, ale jeho nová strana, respektíve politický projekt mal dostať aspoň aké také kontúry práve po komunálkach. Nedostal. Kiska to zase odložil, že vraj až po skončení svojho mandátu.

Medzitým sa však na Kisku zosypalo viacero pohrôm. Tak predovšetkým, hanebne prehral súd o pozemok v Slavkove. Advokátka protistrany pritom veľmi pregnantne a jasne vysvetlila, že celá kauza bola už od začiatku podvod, mimochodom nijako nie sofistikovaný, a že nieto pochýb o tom, že by v tejto kauze nebodaj konal Kiska v dobrej viere. Tomu naozaj nikto neuverí. Komentár sudcu bol ešte oveľa šťavnatejší, bohužiaľ, v istom zmysle aj kontraproduktívny. Sudca Miroslav Radačovský dal totiž celkom jasne najavo, čo si o Kiskovi myslí – aj spolu s dôvetkami, aby sa sťahoval tam, kam ho srdce ťahá (do Izraela či Ameriky). Práve tieto vyjadrenia neboli najšťastnejšie, pretože dávajú do rúk Kisku právnu muníciu. V prípade, že sa Kiska odvolá, môže práve tieto vyjadrenia zneužiť a namietať zaujatosť sudcu. Samozrejme, že v tejto dôkaznej situácii bolo by to znakom úplnej straty súdnosti, ak by sa Kiska predsa len odvolal.

Touto ťažkou reputačnou kauzou však výpočet jeho morových rán ani náhodou nekončí. Ako na potvoru práve v týchto dňoch bol jeden z najznámejších DPH-čkarov Baštrnák odsúdený na nepodmienený trest odňatia slobody na neočakávaných päť rokov. No a ako vieme, tesne po vyhlásení rozsudku nad Baštrnákom, NAKA naklusala ku Kiskovi, tiež veľmi známom DPH-čkarovi, aby urobila raziu v jeho firmách tiež ohľadom podvodov s DPH. Podobnosti a paralely sa v oboch prípadoch naozaj nedajú prehliadnuť.

Kiska rovnako ako Baštrnák to najprv skúsil s účinnou ľútosťou. Ako vieme, Baštrnák si to však „zle zrátal“, a teda jeho účinná ľútosť nakoniec nebola „dostatočne účinná“. Uvidíme, aký počtár je Kiska, či to vypočítal presne, alebo sa tiež sekol? To však nie je podstatné. Ak máme byť naozaj objektívny, u Kisku podvody s DPH neboli core biznis, ale možno len nejaká ta bokovka navrch. Aj objem potenciálnych podvodov bol neporovnateľný s Baštrnákom, a preto nemožno predpokladať, že by jeho čarovania s DPH skončilo nepodmienečným rozsudkom.

Čo však môžeme konštatovať celkom jasne, je prudký prepad jeho dôveryhodnosti. Kým do februára tohto roku Kiska síce skoro nikoho nenadchýnal, ale ani výrazne neiritoval, v čase politickej krízy, ktorú veľmi aktívne priživoval svojimi vyhláseniami, nastal vo vnímaní jeho osoby zásadný posun. Stal sa jasnou a jednoznačnou hlasnou trúbou tých najagresívnejších opozičných síl, čo sa prejavilo extrémnou polarizáciou jeho osoby. Faktom síce ostáva, že stále má relatívne početný fanklub, ale v miere polarizácie už dávno porazil aj Fica a dnes, takpovediac, stojí bok po boku s Kotlebom.

Ak si na druhej strane uvedomíme, že napríklad súčasný premiér Peter Pellegrini disponuje v podstate takmer rovnakými sympatiami ako Kiska, ale v počte ľudí, ktorí ho odmietajú, je na tom neporovnateľne lepšie, je jasné, že v priamej volebnej konfrontácii by s ním „poľahky vytrel podlahu“. To iste nebolo v pláne a jeho okolie – Baťo, Bútora, Krpeľan a jeho ďalší adlátusi – zjavne s takýmto scenárom nerátalo. No a s takýmto politickým kapitálom je ťažké čarovať. Nehovoriac o tom, že dnes už takmer nikto Kiskovu stranu ani veľmi nechce.

Opozičníci by ho možno dokázali tolerovať, ak by zintegroval progresívcov / Progresívne Slovensko a Spolu, ale ak by začal loviť v politických vodách, ktoré ovláda SaS-ka, OĽaNO či KDH, tak by veru milý Andrej poriadne narazil. Jeho „ opoziční priatelia“ totiž o ňom vedia veľmi veľa a aj keď by naňho neútočili priamo, riadené úniky „kompro informácii“ tým správnym novinárom by mu z volebnej kampane pred parlamentnými voľbami urobili zo života peklo. Z tohto pohľadu je potom jasné, že Kiska nemá veľký záujem ísť do tak toxického prostredia, aké dnes panuje v slovenskej straníckej politike.

Kiska nikdy nebol a nie je homo politicus. Politika nikdy nebola jeho vášňou. Svojou kandidatúrou na prezidenta si chcel len niečo dokázať sám sebe. To sa mu už podarilo a predstava, že kvôli desiatim či dvanástim percentám, ktoré by možno mohol získať v parlamentných voľbách, sa vzdá súkromia, pohodlia a nechá na seba liať tony špiny vo veľmi ostrej a neľútostnej kampani, sa mi zdá veľmi nepravdepodobné. Preto predpokladám, že po skončení svojho prezidentského mandátu svoj politický projekt potichu pochová ešte skôr, než by stačil vzniknúť. Možno sa mýlim, ale na Kiskovu stranu by som veľmi nevsádzal.

Roman Michelko

Text vyšiel aj v SNN

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


37 thoughts on “Kiska má problém

  • 29. novembra 2018 at 17:03
    Permalink

    Žiaľbohu samé klamstvá a okydávanie človeka ktorý sa ničoho nedopustil.

    Reply
    • 29. novembra 2018 at 17:19
      Permalink

      A to len preto, lebo sa nestrká Rusom do zadku a ani jeho poskokom na Slovensku, Dankovi s Ficom.

      Reply
  • 29. novembra 2018 at 20:03
    Permalink

    Občania Slovenskej republiky majú problém: Už by sa mali poučiť zo svojich chýb: Nevoliť PROTI niekomu, ale ZA niekoho. Za Kisku ako prezidenta bol málokto: upotený chlapík s rednúcimi vlasmi, ktorý si zarábal umývaním riadu v Spojených štátoch a doma začal „charitatívne“ podnikať. Čo ho dostalo do prezidentského úradu SR? Nie jeho idey, nie jeho charizma osobnosti: sprostý dôvod, „že treba poraziť Fica“…stratil som dvoch kamarátov, keďže ma priam ako svedkovia Jehovovi nahovárali, že „Kiska je ten najlepší“…a stratil som príbuzného, ak som bol proti Kiskovi ako „nutnej voľbe proti Ficovi“…osobne si myslím, že deň po skončení Kiskovho mandátu prezidenta urobí najlepšie, ak sa vysťahuje niekam na Floridu…národ naň hrdý určite nebude.

    Reply
    • 29. novembra 2018 at 21:37
      Permalink

      Kantor, žiaľ to čo píšete, voľby proti niekomu sa stali na Slovensku bežnou záležitosťou a kým si ľudia uvedomia, že voliť menšie zlo je hlúposť, ktorou sa politici snažia zakryť svoje bašovanie, tak tí sa im stále budú smiať do tvárí.
      Väčšie a menšie zlo neexistuje, možno len vo vnímaní tých, ktorí tento štát dostali tam kde je…
      Aj ja som stratila pár kamarátov, hlavne po tom, ako som ich upozorňovala, že si kampaň budoval ešte pred tým ako ho „osvietilo“ a prijal kandidatúru na prezidenta, aby tomuto ťažko skúšanému národu pomohol.
      V skutočnosti si tú kampaň sám neriadil, bol len vhodným „kandidátom“ mocenských skupín a reklamných agentúr, ktoré z neho vyrobili marketingový produkt s názvom „Dobrý anjel“ a „Prezident SR“, on sám si len splnil svoj americký sen, že na Slovensku je všetko možné.
      Teraz má naozaj problém, pomaly vyplávalo na povrch mnoho špiny a tí, ktorí ho vytiahli hore, ho môžu jednoducho potopiť, pokiaľ prestane spĺňať ich požiadavky…
      Celá tá kampaň sledovala najmä to, čomu sú ľudia na Slovensku ochotní uveriť. Pokus vyšiel a teraz skúšajú nové spôsoby balamutenia ľudí…
      Pánovi Kiskovi sa nepodarilo prevziať moc, tak ako to bolo naplánované na jar a nepomohli ani silácke reči na Pohode o prevzatí moci…
      Celé toto divadlo dokazuje len jedno, že na politickej scéne Slovenska je niečo zhnité a poriadne…

      Reply
      • 29. novembra 2018 at 22:34
        Permalink

        Súdružka Devana.
        Veru veru. Kampaň riadili, židoboľševici, slobodomurári, CIA, FBI, ( Však Kiska s krytím umývača riadu bol člen CIA.. viete však) A teiž tu kampaň riadil tajný spolol templárov a mimozemšťania ktorí dokážu vnuknúť myšlienku, koho má občan voliť.
        Vy ste jednoducho zábava:-))))

        Reply
      • 29. novembra 2018 at 22:39
        Permalink

        Ešte dodatok súdružka Devana.
        Choďte opľuť Kisku tým rodinám, ktorí dostávajú príspevok z Dobrého Anjela a môžu ľahšie prežívať ťažké obdobie člena svojej rodiny a výpadok prijímov.
        Naozaj o sebe tvrdíte že ste ľavicovo orientovaná?
        Ja si myslím že Vy ste národný socialista a pravičiarka ako vyšitá.
        To samozrejme nie je nadávka, ale hodnotiaci úsudok.

        Reply
      • 30. novembra 2018 at 8:36
        Permalink

        Devana, bublina fascinuje, hrá dúhovými farbami, no raz praskne. Prečo? Lebo je prázdna!
        Článok pána Michelka je výstižný! Len názov Kiska má problém, by mohol mať podtitul Kiska je problém.

        Reply
    • 29. novembra 2018 at 22:26
      Permalink

      Nevadí pán Kantor.
      Ja som naň hrdý.. ale nie som národ, len príslušník národa.
      Aj keď ma sklamal, že nekandiduje opäť:)

      Reply
  • 29. novembra 2018 at 20:14
    Permalink

    Sľiska by nemohla urobiť nič lepšie ako vstúpiť do spolu a progslovu, a zjednotiť ich v jednu stranu, do nastávajúcich radných volieb.

    Želajme si to !

    Reply
  • 29. novembra 2018 at 20:16
    Permalink

    DAV DVA, David,

    aby prezidentské voľby nedopadli tak, že komunisti budú odporúčať voliť Harabina a napokon vyhrá ďalší klon kapitalistickej svetoobčianskej tatranskej sľisky, pomôžte nám vytvoriť také malé prezidentské ľavicové hnutie ktorého výsledkom by bol prezidentský vyslanec, ktorého by ponúklo komunistickým stranám, prípadne aj SmeruSD ako prezidentského uchádzača ľavice do nastávajúcich volieb.

    Mohli by ste vytvoriť samostatnú tému/článok Prezidentské voľby 2019, alebo Ľavicový prezident 2019, ktorého súčasťou by bola beseda ( diskusia ) kde by mohli ľudia navrhovať vhodných uchádzačov, o ktorých by debatovali, prípadne ponúkali iné návrhy a pripomienky. Toto by malo vyústiť do spoločného výberu jedného vyslanca, ktorý by sa oslovil ( stranícky nariadil ) a požiadal o súhlas s tým aby bol ponúknutý politickej ľavici aby ho nasadila ako prezidentského uchádzača ľavice do nadchádzajúcich prezidentských volieb 2019. Súčasťou témy, by mohla byť anketa, kde by ľudia hlasovali za uchádzača/uchádzačov, ktorých by chceli ako uchádzača ľavice – aj keď je to určitý rizikový prvok.

    Toto je hnutie v internetovom priestore, vyššie napísané smerujem k správcovi stránky.

    DAV ako skupina ľudí ( členov ), by aj v realite mohla podnikať určité kroky k tomuto – predávať si zvesť, organizovať besedy, oslovovať vhodných uchádzačov, zapojiť do hnutia komunistické strany, pod.

    Treba si však uvedomiť že už nemáme veľa času a bolo by dobré, keby sme si niekoho vybrali najlepšie do konca roku, prinajhoršom do konca januára, aby sme s tým išli za stranami a tie mali čas sa rozhodnúť.

    Tak DAVisti – členovia a nečlenovia – som azda jediný kto si želá ľavicového ( ľavicového ) prezidenta, alebo sa pridáte, aby sme sa nepripravili o možnosť voliť ?

    Reply
    • 29. novembra 2018 at 22:29
      Permalink

      Ak už niekto podporí Harabina ako ľavicového prezidenta tak načisto a dokonale osprostel.
      .
      A zavolajte aj mňa na tú diskusiu. Rád poradím.

      Reply
      • 30. novembra 2018 at 0:11
        Permalink

        Prečo by mal byť dr.Harabin „ľavicovým prezidentom“? To mu chcete uškodiť? Ľavicu dnes permanentne volí do 1% voličov …už si to odskúšali Boris Zala, p.Jurišta, „vyhorel“ s nálepkou ľavicovosti R.Fico a trápny pokus E.Chmelára je tiež o tom, koľko študentov jeho univerzity ho uznáva…

        Reply
    • 30. novembra 2018 at 0:05
      Permalink

      …trochu neskoro…“zháňať“ ľavicového prezidenta: lebo po 1.KTO? po 2.PRE KOHO? po 3. a ČO ZNAMENÁ DNES TÁ Ľavicovosť?
      Po 1. kto má dnes na Slovensku CHARIZMU ľavicovej osobnosti? (A ako zdôvodniť, že taká osobnosť s takou ľavicovou charizmou nedokázala zjednotiť rozbité ľavicové úderky a zvrátiť „koleso dejín?“…nie, nie, ani R.Ficovi sa to nepodarilo. Prešvihol možnosť z 2012 a nezjednotil, len pozlučoval za funkcie…

      Po 2.PRE KOHO? Ku proletariátu sa dnešní „operátori“ nehlásia, ani vodiči, ani predavačky, ani sestričky, ani stavební gastarbajtri…roľníctvo zaniklo, lebo EU platí „farmárom“ a šéfovia družstiev sú riaditeľmi skrytých kapitálových akciových spoločností, tam sa nádenníči, nie pracuje v kolektíve…no a inteligencia sa utiahla do internetových „kaviarní“ a tí šťastnejší sa uchytili v štátnej správe ako štátom platení úradníci, alebo i poslanci …TU MÁLOKTO HOVORÍ O VLASTI a O ĽUDE NA SLOVENSKU, o OBČANOCH KTORÝM CHÝBA SOCIÁLNA SPRAVODLIVOSŤ (viď dovoz pracovníkov …) a štátna SUVERENITA a bezpečnosť (viď Marakéš…) KTO BUDE POKRÝVAŤ VO VOĽBÁCH POTREBY ĽUDU A VLASTI?
      3. ĽAVICOVOSŤ – sa dnes automaticky nerovná internacionalízmus a humanizmus pre migrantov, ani rovnakosť pohlaví a rovnoprávnosť rôznych odchýliek od normálu v našej národnej ľudovej kultúre.
      ALE k sociálnej spravodlivosti a spravodlivému rozdeľovaniu výsledkov práce i bohatstva chýba Slovensku hospodárskej zázemie. Chýbajú organizátori hospodárskeho života akými boli F.Čuba, všetci predsedovia JRD a výrobných i spotrebných družstiev, všetci už zosnulí riaditelia čo organizovali národné a štátne podniky.
      Preto JE NESKORO hľadať ľavicového prezidenta. Niet tu generála Svobodu, ani právnika čo sedel za buržoázny nacionalizmus a potom presadil ako prezident ústavu federatívneho štátu…
      A smutne konštatujem pre DEVANU – opäť to asi budú voľby PROTI niekomu… … či?

      Reply
      • 30. novembra 2018 at 6:53
        Permalink

        Peter, a pozitívnejšie a konštruktívnejšie by sa nedalo ?

        (Táto) iniciatíva znamená, že hľadáte riešenia, nie že ju pochovávate slovenským – nedá sa, neoplatí sa, nikto, neskoro,…

        Pokiaľ ľavicu volí 1% ľudí , tak pre to 1% je podstatné, aby „ich“ uchádzač, ktorého volia bol ľavičiarom. Peter – pre to 1% !

        Ak ľavicu volí 1% je to len svedectvo doby, čo sa ale už zajtra môže zmeniť. To nie je dôvod, aby ľavica umierala tíško v kúte. Ľavica je pre obyčajných ľudí, pracujúcich nádenníkov, remeselníkov, ale pokiaľ tí volia podľa kravaty na plagáte odvodové koliesko, vatikánske modlivky, nácka, borisa či noru – tak koho je to problém ?! To ich mám voliť aj ja, ak ľavica neponúkne svojich uchádzačov lebo – nedá sa, neoplatí sa ?

        A nerozprávajte že ľavica nemá osobnosti pevne nesúce ľavicové témy do politického priestoru. To že sú neznámi, neznamená že nejestvujú. Hádam nečakáte, že krížom pravicové zdroje budú robiť „reklamu“ ľavičiarom. Tou osobnosťou môžete byť kľudne aj Vy, aj ktokoľvek okolo DAVu, Slova, ASA, komunistov, ľavičiarov vo vede a vysokom školstve, či ľavicovej scény. Ľudí je tu dosť, treba ich navrhnúť, osloviť, presvedčiť. Samozrejme, že za súčasnej situácie pôjde o menšinového uchádzača, ale ak by nám ho podporil aj Smer, to už by mohlo byť zaujímavejšie. A pokiaľ sa mu prieči mediálny hnoj, nemusí šaškovať v predvolebných „šou“ , ale viesť zber na ľavicovom internete, uliciach a za pomoci ľavicových strán.

        Vy teda viete poctivého ľavičiara nasrať hneď zrána !

        Takže Peter, ide o to, aby sa ľavica neschovávala, ale „žila“ , aj v sile, akú práve má, a predkladala verejnosti svoje riešenia a svojich ľudí.

        Takže, koho by ste navrhoval za ľavicového uchádzača o prezidenta Vy – skúste to, môžu byť aj viacerí.

        A čo keby som navrhol ja Vás ? Prijali by ste poverenie zastupovať ľavicu – ak ste ľavičiar ?

        Reply
      • 30. novembra 2018 at 12:35
        Permalink

        Kantor, tí ľudia o ktorých ste písali veľmi chýbajú, najmä pre ich skúsenosti, ale aj pre ich odhodlanie robiť niečo nielen pre seba, ale pre ľudí, spoločnosť…
        Antikomunistická kampaň, ktorá teraz prebieha v plne je vedená proti všetkým tým, ktorí si ešte niečo po tých 30 rokoch pamätajú a vedia ako to fungovalo, len aby ich umlčali…
        Smer mal možnosť zmeniť toho veľa, ale zlyhal presne na tom, na čom padol aj socializmus. Vždy budú ľudia, ktorí zneužijú dôveru ľudí na vlastné obohatenie sa a majú kabát na každú príležitosť…
        A sám R. Fico zlyhal napríklad v kauze „Váhostav“, keď hodil cez palubu živnostníkov „z donútenia“, ktorí pracovali bez preplatenia faktúr celé mesiace…
        Na kauzu „Smilno“ sa tiež pomaly zabudlo, ale ľudia žijúci na severovýchode Slovenska nezabudli, ako arogantne ich odbili na MŽP s ich petícou, v ktorej žiadali zastavenie skúšobných vrtov ropy v Chránenom vtáčom území Laborecká vrchovina… A týchto príkladov je veľmi veľa…
        Náplaste vo forme sociálnych balíčkov sú len slabou útechou pre občanov.
        To, kto všetko kandiduje za rôzne strany sa ukázalo v komunálnych voľbách a človek ani nevedel, čo si má myslieť. Politická nezávislosť kandidátov je čistá fantazmagória…
        Proletariát si na Slovensku rozobrali cirkvi, ktoré znova učia ovečky trpezlivo trpieť a znášať útlak, lebo ich boh to tak chce a farári doteraz nadávajú z kazateľníc na komunizmus…
        Ľudia sa už pomaly hanbia za to, že sa živia vlastnými rukami a pracujú, lebo novodobý trend hlása, že manuálne sa živia len zaostalí, nevzdelaní neschopáci a tí, ktorí ich dokážu využiť a zneužiť na vlastné obohatenie sú niečo viac…
        Ľavicovosť je dnes považovaná pomaly za diagnózu a ľudia, ktorí sa netaja svojimi postojmi sú zosmiešňovaní a verejne lynčovaní…
        Ale v skutočnosti stráca svoj pravý význam…
        Kto je naozajstný ľavičiar?
        Možno by nezaškodilo spýtať sa…
        Veď mnoho, aj veľmi zložitých otázok má jednoduchú odpoveď…

        Reply
  • 30. novembra 2018 at 7:45
    Permalink

    Martin, keďže ste ma oslovil, vyjadrim sa.

    Osobne si myslím, že navhovať teraz vlastného ľavicového kandidáta je už neskoro. Onedlho sa uzatvárajú prihlášky a nie je šanca vyzbierať potrebný počet podpisov (o získaní podpore strany ani nehovoriac). Toto trebalo začať riešiť rok do zadu.

    Druhá vec a možno dôležitejšia – my na to nemáme kapacity, žiaľ taký je fakt. V podstate ani KSS, ktorá má štruktúry a veľa členov nenavrhla nikoho, a v podstate ešte ani Smer… Prezidentský kandidát je ešte veľké sústo pre nás.

    Chápem ale čo ste myslel, že aj keby mal len zopár hlasov – proste sa len nejako zviditeľniť, áno toto by malo zmysel, ale to skôr by som navrhoval zamerať sa na Eurovoľby a navrhnúť kandidátov tam. Maju aj nižšiu účasť, takže by stačilo len niečo okolo 30 000 voličov, aby kandidát reálne uspel. Toto by malo podľa mňa väčší zmysel…

    Reply
    • 30. novembra 2018 at 8:12
      Permalink

      David,

      ešte nie je tak neskoro. Pokiaľ by sa nám podarilo vybrať vyslanca , a on by súhlasil, ponúkli by sme ho obom komunistickým stranám a Smeru aby ho prihlásili ako uchádzača do prezidentských volieb. Zber podpisov netreba pre straníckeho uchádzača – zbierať podpisy musia nestranícki, občianski uchádzači – pokiaľ viem. Takže preto nie je neskoro – a neviem si predstaviť, že komunisti, pokiaľ nikoho iného nemajú, by nám nášho ľavicového vyslanca odmietli – to akoby odmietli svojich voličov. Som si istý, že by získal väčší podiel hlasov ako obe komunistické strany v radných voľbách.

      David nie je neskoro – ľavica musí ponúkať svojich uchádzačov – aj keby ich nemala :) . V súčasnosti nejdeme do volieb s tým, že ich vyhráme, ale s tým, že využijeme naše právo a volieb sa zúčastníme. Komunisti mali aspoň oznámiť, že nikoho nepostavia, aby sme to vedeli vopred a mali čas na vlastnú iniciatívu.

      Žiaľ, som tu asi jediný ľavičiar, ktorému vadí, že nemá koho z ľavice voliť. Keby sme boli viacerí, bol by to tlak na ľavicu, DAV i trebárs teba, aby sme aj v tejto veci začali konať.

      Reply
      • 30. novembra 2018 at 9:06
        Permalink

        No a nie je lepsie zamerat sa skor na EUrovolby ked uz?? Prezidentske volby su velke susto, na ktore my zial nemame kapacity. Eurovolby su tiez velke susto, ale zvladnutejsie… a EU parlament ma daleko vacsi dosah na zivot na Slovensku ako Prezident, co je len reprezentativna funkcia viac menej…

        Reply
        • 30. novembra 2018 at 10:00
          Permalink

          David – na VŠETKY voľby !!!

          Je neprijateľné, aby ľavica nedávala do AKÝCHKOĽVEK volieb svojich uchádzačov.

          Ak sa tak deje, potom je potrebné, aby sa ľavicová verejnosť zaktivizovala a pomohla personálne stranám buď svojim vstupom do nich alebo ich zastupovaním ako nestraníci vo voľbách – tak ako som to urobil ja a ako ku tomu vyzývam ostatných.

          Keď už hovoríš o eurovoľbách. Predpokladám, že KSS a V-SP pôjdu do nich spolu. Ak by sa stalo, že nenaplnia zoznam uchádzačov, potom je príležitosť pre ľavicu a DAV aby im pomohli nájsť občianskych ľavicových uchádzačov.

          ======================================
          A ešte mimo tému – pokladáš za rozumné púšťať do besied občanov ako je Jankech a jemu podobných ? To nebol dobrý nápad. Môže sa totiž stať, že tu ostane besedovať len Jankech.

          Reply
          • 30. novembra 2018 at 10:54
            Permalink

            Nemame nastroj, ako zabranit nikomu vstup do diskusie. Neni pre nikoho problem zmenit si meno a zalozit novy nick. Chceme aby diskusia tu ostala a nechceme aby bola moderovana abo zrusena. Ja uz som to viac krat spominal, netreba reagovat na kazdeho, a ak niekto nici diskusiu vtedy obzvlast.

          • 30. novembra 2018 at 17:02
            Permalink

            Pán Martin.
            Nech sa Vám to zdá akokoľvek čudné, ale priniesol som do tejto diskusie nový vietor. A aj vďaka mne tu stúpa angažovanosť diskutujúcich.
            Ak chce ľavica preraziť, tak už teraz sa musí naučiť odrážať argumenty oponentov. Bez toho aby ľavičiari vstúpili do ringu a bojovali to jednoducho nejde. A bez tréningu, ale aj zamyslenia sa, hľadania inšpirácie u politických súperov sa nedá preraziť. Ja sa tiež učím od svojich konkurentov, ale aj oponentov.
            Inak tu bol predtým len klub spriaznencov, ktorý sa voči všetkému čo prišlo z vonku vymedzili.
            No a teda to nebolo bohviečo.

        • 30. novembra 2018 at 16:48
          Permalink

          Dobrý deň p. Diczházy.
          Teraz trochu mimo túto diskusiu.
          .
          Návrh na zlepšenie fungovania webu.
          Najskôr takto. Máte celkom dobrý web a na takú malú komunitu je to až prekvapujúce,.
          Ale vylepšil by som tieto funkcie.
          1- Možnosť prihlásiť sa z Facebooku. Takú funkciu má napr. Denníkn. Okrem iného hneď sa dá zverejniť aj fotografia.
          2. Vylepšil by som tzv. vlákno diskusii.
          Všimol som si že už na druhú reakciu sa nedá reagovať k prvému diskusnému príspevku čo sťažuje orientáciu. Skúste nad mojimi návrhmi premýšľať.
          Možno ešte na niečo prídem, potom dám vedieť.

          S pozdravom
          Daniel Jankech

          Reply
          • 1. decembra 2018 at 9:28
            Permalink

            Vdaka za navrhy,

            padlo tu uz ich viacej aj od Martina napriklad. Musim si spravit na to cas sadnut a zapracovat co sa da. Este premyslim co hej co nie, osobne velmi nesom za FB komenty, lebo nie kazdy je na FB a starsi ludia su pomenej. Ale komentovy system by trebalo nejako zlepsit…uvdim co sa da spravit…a aj s ostatnymi vecami.

    • 30. novembra 2018 at 8:26
      Permalink

      Chcela som reagovať na Kantora aj na Martina, ale napíšem to pod Tvoj koment…
      Súhlasím, že tentokrát je neskoro a bola by to len „hurá akcia“, ktorá by viac uškodila navrhnutému kandidátovi, ako by mu pomohla. V tomto čaká ľavicu ťažká práca, aby oslovila nielen vhodné osobnosti, ale najmä ľudí, potencionálnych voličov.
      Často počúvam názory ľudí, sťažujú sa na túto dobu a mnohí hovoria „zlatí komunisti“…
      Nedávno som si vypočula zaujímavý rozhovor v buse, o praktikách pánov vykorisťovateľov, o tom ako ľudia utekajú z montážných hál, kde sú považovaní len za handry a otrokov, ktoré musia držať hubu a krok a drieť do bezvedomia… Tiež zaznela veta:Zlatí komunisti, za nich by sa niečo také nestalo…
      Keď som vystupovala z busu, tak som skupinke ľudí, ktorí sa vracali z nočnej povedala: Tak prečo stále volíte tých, ktorí toto zapríčinili a podporujú?…
      Môj názor je taký, že ak sa ľavica chce niekam posunúť, tak by mala dať vedieť týmto ľuďom, že je tu pre nich a počúvať ich.
      Ľavicoví intelektuáli by mali znova byť hlasom tých, ktorí sú v tomto režime zdieraní rovnako, ako to bolo pred 100 rokmi a viac a hľadať riešenia a východiská, inak sa stanú len skupinkou ľavicových intelektuálov, ktorí budú akurát tak protipólom bratislavskej kaviarne.
      Na Slovensku ľavica skoro úplne zanikla a teraz začína doslova nanovo, preto je dôležité poučiť sa z chýb minulosti a nebyť zaklapkovaný, pozerať sa na problémy z viacerých uhlov pohľadu a najmä vžiť sa do situácie tých, ktorí v tomto režime prichádzajú o ľudskú dôstojnosť…

      Reply
      • 30. novembra 2018 at 9:11
        Permalink

        Súdružka Devana.

        Problém je žiaľ v tom, že tí ktorí robia otrokov z našich ľudí prí výrobných linkách nie sú kapitalisti, ale ich vedúci slovenskej národnosti.

        Reply
        • 30. novembra 2018 at 10:46
          Permalink

          Pán Jankech

          problémom je že takzvaní ľavičiari podporujú takzvaných ľavičiarov v nr sr a tí idú zjednodušovať prísun lacnej pracovnej sily zo zahraničia = otrokov aj automobiliek
          pre ktorých otrokova ich prínus na slovensko sa platy našim ZVYŠOVAŤ nebudú…
          Že za to hlasujú ICH takzvaní ľavičiari si ani len nepozrú na verejnom portáli NRSR a výsledkoch hlasovania
          im stačí ako počuli niečo… niekde…

          Reply
          • 30. novembra 2018 at 12:36
            Permalink

            Pán Zvolen.
            Ja viem, že väčšina ľudí si hudie pesničku čo kdesi počuli, neoverujesi fakty a logicky neuvažuje.
            Avšak nie celkom s Vami súhlasím čo sa týka prísunu zahraničných pracovníkov.
            Jedna vec je fakt, že ľudia by mohli v montážnych podnikoch zarábať viac. Aspoň čiastočný problém je to, že pracovníci by mali byť kvalifikovaný a tých nie je dosť ani vtedy ak im zvýšite plat. Preto tu treba hľadať konsenzus.
            .
            Druhou stránkou veci je fakt, že mnohé podniky dostali dotácie na pracovné miesta. Ale tie dotácie sú z našich daní a mali by apriori prispievať na tvorbu pracovných miest našich občanov. Ak sa teda firma zaviaže že po určitú dobu zamestná x ľudí za čo dostane dotácie, bolo by potrebné to podmieniť tým, že to musia byť slovenskí občania. A ak to nie sú, tak žiadať o vrátenie dotácie. My tu jednoducho podporujeme zamestnanosť v iných krajinách!!!
            Mimochodom, tu sa rozdávajú dotácie ad hoc firmám ktoré zarábajú milióny a tí čo by chceli začať aspoň v malom podnikať, tvoriť pracovné miesta, zakladať tradície rodinných firiem dostanú tak figu borovú.
            Naopak šikanujú ich úrady a hádžu im pod nohy polená.
            Ak sa mýlim opravte ma.
            .
            PS mimochodom, prednedávno prešiel potichy Smerácky zákon ktorý dotáciu do 1 milióna musí schvaĺovať vláda. OK. Avšak dotáciu nad 1 milión do 60 mil stačí ak schváli príslušný minister. No a ptom dostala dotáciu Babišova firma na Slovensku v astrnomickej sume.
            Vivat SMER, vivat ľavicová politika….

  • 30. novembra 2018 at 8:53
    Permalink

    je naozaj zaujímavé čítať niekoho kto by chcel byť tak veľmi ľavičiar a ani len netuší čo to je

    často si kladiem tú otázku a mám len jedinú odpoveď
    slovenská reálna ľavica je preto v kríze lebo za ľavičiarov sa vyhlasujú ľudia mimo reality
    ľudia ktorý nepoznajú reálny život
    ľudia ktorí ani neštudujú ani nechcú zbierať informácie a dôkazy od prameňov ale verklíkujú jeden po druhom to isté dookola bez ochoty a schopnosti čo len počúvať problémy ľudí

    obhajovať bašternáka a s ním fica, počiatka, kaliňáka a ďalších ktorí roky cicajú náš štátny rozpočet BEZ reálneho poznania fungovania štátu, daňových zákonov a princípov práva je smiešne
    najviac mi je divné že vašich čitateľov a obdivovateľov neuráža to že ich pokladáte
    za nevzdelaných a neinformovaných
    že ich pokladáte za ľudí bez vedomostí a vlastných znalostí
    že ich urážate svojou nevedomosťou a neznalosťou ktorú predkladáte ako PRAVDU
    pri tom je to všetko klamstvo a demagógia

    Padni komu padni = rovnosť pred zákonom
    keby ste si naštudovali daňové zákony = hlavne zákon o dani z príjmu a zákon o dph
    a k tomu daňový poriadok = zákon o správe daní…
    vedeli by ste

    kiska si podľa daňovej kontroly neoprávnene uplatnil 200 000 zo svojej firmy ako daňový výdavok
    daňovej kontrole sa nevyhýbal
    a finančná správa mu VYMERALA
    doplatiť dane
    zaplatiť penále a pokutu

    ON všetko zaplatil

    AKO to bolo s bašternákom ?
    Na podvodoch dph zarobil milióny
    za pomoci smeru a pod jeho ochranou sa vyhol daňovým kontrolám = všetky boli zastavené
    PRETO prebehol súd PO rokocha protestoch a ten ho odsúdil ako „daňového podvodníka“ podľa trestného zákona !!!

    kiska nie je môj prezident
    čušal tri roky = prvé tri roky o bačovaní a chaose ktorý tu smer robí
    pchal hlavu do piesku a ospevoval ekonomický zázrak ktorý ja a mnoho obyčajných občanov nevníma na sebe
    nepomenovával prioritné problémy, nehľadal riešenia, užíval si funkciu a výhody
    až teraz na konci obdobia prezidentovania sa rozhodol robiť si kampaň ale ani nevie čo má a čo nemá
    mne sú jeho princípy neznáme a vidím že je ako fico kam vietor tam plášť…

    Dookola omieľať o kiskovi a opozícii a nevidieť že to vami podporovaní a ospevovaní riadia a vedú túto krajinu a spôsobujú zadlžovanie, chudobu, chaos a hanbu nemá nič spoločné s ľavicovosťou

    Rovnosť, bratstvo, sloboda a ľudskosť by mali byť tie najľavicovejšie princípy.
    Lebo ak kiska končí na koho útočiť bude vašou ľavicovosťou?

    Zlepšovať život všetkým občanom je ľavicové !

    Kým sa nenájde niekto kto bude poznať a riešiť životy všetkých ľudí dovtedy nebude mať ľavica podporu občanov vo voľbách a iba demagógovia ovládnu náš politický priestor.

    Reply
    • 30. novembra 2018 at 10:55
      Permalink

      Pán Zvolen,
      A nie ste Vy pravičiar? :-))
      .
      (len som žartoval)

      Reply
      • 30. novembra 2018 at 11:48
        Permalink

        Pán Jankech naozaj neviem čo som
        ľavičiar ako micheľko, blaha, fico, kaliňák, počiatek, glváš atď nie som

        ale v nedeľu som počul „najpravicovejšieho“ Sulíka v TV
        ak nemajú automobilky dostatok ľudí a nechcú zdvihnúť platy nech zastavia výrobu v tretej zmene
        čo sa stane ak vyrobia o pár tisíc áut menej ???

        toto povedal verejne Sulík a sas hlasuje PROTI zjednodušeniu dovozu robotníkov cudzincov

        a ľavičiari blaha a spol hlasujú za a už aj…

        ???????????????????????????????????????????????

        Naozaj stačí iba kričať som ľavičiar a činy sú nepodstatné?
        aké činy urobila naša ľavica posledné roky?
        populizmus?

        priznávam strácam sa v tom KTO na Slovensku čo len tuší čo je ľavica a za aké princípy a ciele má bojovať !

        Reply
        • 30. novembra 2018 at 12:46
          Permalink

          Pán Zvolen.
          Ono to nálepkovanie ľavičiar či pravičiar je anachronizmus.
          Ja sa pokladám za pravičiara, ale prichytil som sám seba, že podporujem skutočné ľavičiarské projekty.
          Predovšetkým som presvedčený, že štát by mal v čo najširšej miere pomáhať sociálne slabším, ale tak aby to nezneužívali a dodržiavali pravidlá. Myslím že štát by mal tiež vytvoriť také pravidlá, že aj tí jednoduchší ľudia si zarobia na aký taký dôstojný život.
          To však neznamená, že tieto podmienky musí riešiť tak, že tu založí štátne podniky, ktoré budeme dotovať. Stačí ak sa štát postaví k vymáhaniu pravidiel rovnako od všetkých . Či sú to štátne, alebo súkromné inštitúcie.
          Fňukanie, že ako bolo pred. r. 1989 nepomôže a už si treba priznať, že to naozaj nebolo to po čom túži väčšina normálnych ľudí.
          Ale to by asi bolo na dlho.

          Reply
          • 30. novembra 2018 at 15:43
            Permalink

            dovolím si pán Jankech odpovedať na obidve otázky
            predstavte si nejakú oblasť slovenska kde ľudia zarábajú cca 600 eur v hrubom
            ale automobilka „sľubovala“ 1000
            ľudia odídu z menej platených miesta tie zaniknú a presunú sa tam kde budú mať 1000
            lebo je to logické
            potom budú aj viacej míňať a tým sa ekonomika podporí
            ak prídu zahraniční budú robiť za tých 600 v hrubom a nič sa pre našich nezmení
            Ja viem že srbi, urajinci a ďalší sú tiež chudáci a budú to otroci za minimum
            ale naša republika = naša sociálna ľavicová vláda DALA peniaze ktoré má od občanov zahraničnému investorovi a TEN sa k niečomu zaviazala neplní to !!!
            —————————————————–
            Zopakujem moju teóriu
            keby fico a spol vrátane blahu boli založili štátne podniky
            na budovanie diaľnic a opravy ciest
            na informatizáciu štátnej a verejnej správy
            na stavby a opravy bytova budov
            KEBY sa spočítalo koľko do toho išlo „peňazí“ štátu a EU
            museli by tam mať zamestnanci niekoľko tisícové platy
            Ukážkou je mýtny systém
            menej ako sto zamestnancov schránkovej firmy zarobilo za 9 rokov viac ako 600 miliónov eur
            600 000 000 /100 /10 =60 000 na rok ak počítam polovicu an náklady je to 2000 v hrubom mesačne !

            Toto je tá ľavica
            kšefty svojim a ľuďom nie plat ale almužnu !!!

  • 30. novembra 2018 at 11:55
    Permalink

    Dovätok – a aj ospravedlnenie sa Martinovi a všetkým ľavičiarom:
    Martin, ak som Vás nasr…hneď ráno, verte, že žijem v stave permanentnej nasr…ale ja tomu hovorím literárne ROZHNEVANOSTI už 29 rokov, čo do politiky a stavu kam sme sa hospodársky posunuli.
    Takže vitajte v „Klube rozhnevaných mužov“ a ak máte chuť, aj anonymne, veď ma skontaktujte a dáme reláciu do Slobodného vysielača BB.
    Môj dovätok vlastne doformovala Devana tým svojim „ľavicu čaká ťažká práca“ a ja to iba doplním, nielen ťažká „politická“ práca v argumentovaní, spájaní sa a hľadaní reálnej politiky, ale i ťažká práca v ekonomike – ľavica nemá žiadne hospodárske zázemie, ešte aj SNP malo dobre pripravené tylové zabezpečenie cez národohospodárov vo funkciách SNBanky (Karvaš a Zaťko) v 1943-1944. Dnešná ľavica má iba príspevky na účet od dobrovoľníkov – rovnako chudobných, alebo zo straníckych poplatkov KSS či Vzdoru-Strany práce. Žiadny hospodársky subjekt v rukách ľavičiarov, žiadne družstvo hospodáriace, teda vyrábajúce a predávajúce v ekonomike s tým, že hospodársky výsledok umožňuje okrem vlastného rozdeľovania aj platenie organizačného rozvoja v politike…nič. NIČ. …NIČ…
    Pre Martina „po lopate“:
    konštruktívnosť je tu v tom, že ľavicu čaká : tvorba hospodárskeho zázemia, aby vôbec mala ľavica „na to niečo organizovať“, organizačná tvorba politického zoskupenia a príprava na voľby do parlamentu – čo je „odpočet do 17 mesiacov“ . A k tomu je potrebná MOBILIZÁCIA.

    Reply
    • 30. novembra 2018 at 16:56
      Permalink

      Pán Zvolen.
      Vaše návrhy majú svoju logiku, ale to môže fungovať len v rámci menšej vzdialenosti.
      Pracovník z Humenného nepôjde pracovať do Źiliny ani ak dostane o 400 eur viac. Toľko bude mať totiž navyše náklady na bývanie, cestovné, stravné a pod.
      Preto si myslím že Váš návrh bude fungovať, nie však úplne.
      .
      A čo sa týka mýtneho systému, tak to je podvod storočia. Je to smutné, ale za to by sa dala postaviť super nemocnica vybavená tým najlepším čo dá doba.
      Ale žiaľ ľuďom sa to asi páči. … Pánovi Blahovi sa to páči najviac.

      Reply
      • 1. decembra 2018 at 8:29
        Permalink

        Vážený pán Jaknkech
        zahraničný investor mal byť dočasným riešením
        ale na východe nie sú a to je chyba
        ak by si ľudia „zvykli“ že je celkom normálny slovenský plat nad 1000, alebo 1500eur už by nechceli robiť za 500
        a o to nám má ísť aby sa ľudia mali lepšie
        čím viacej ľudí sa má lepšie tým lepšia a úspešnejšia ľavicová politika
        tá potrebuje morálnych a zodpovedných a hlavne vzdelaných a informovaných
        nie iba politikov
        ale hlavne občanov !!!

        Reply
        • 1. decembra 2018 at 20:23
          Permalink

          Pán Zvolen.
          Žiaľ či sa nám to páči, alebo nie, veľké nadnárodné firmy tu potrebujeme či chceme, alebo nie. Aspoň zatiaľ.
          Bolo by samozrejme dobré zmeniť štruktúru ekonomiky tak, aby sme zamestnanosťou neboli závislí na veľkých montážnych firmách.
          To je však na dlho a problém je štát.
          Namiesto podpory drobných prevádzok a malých podnikov sa štát sústreďuje presne opačne, na podporu a dotácie veľkých firiem ktoré zneužívajú svoje postavenie.
          Drobný remeselník, malé rodinné firmy a pod. sa dočkajú tak akurát šikanu od štátu. Tiež by sme mohli veľa urobiť aj v cestovnom ruchu.
          Onedlho budú zarábať krajiny a aj zarábajú tým, že majú zachovalú prírodu. Čo ponúkneme turistom, zdevastované lesy? Cyklotrasy poničené ťažkými mechanizmami? Totálne holoruby?
          A to má predsa v rukách štát s“ľavicovou“ stranou na čele vlády.

          Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *