Ľuboš Blaha: 100 rokov od konca Prvej svetovej vojny

Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Bolo to v dnešný deň, kedy pred sto rokmi skončila prvá svetová vojna. 11.novembra 1918.

Rád by som práve v dnešný slávnostný dátum zdôraznil, že tou najdôležitejšou hodnotou bola pre mňa vždy hodnota mieru.

Preto som nikdy nehlasoval za vysielanie našich vojakov do zahraničia, vždy som otvorene kritizoval americké vojny v Iraku aj v Afganistane, tvrdo som odmietal americké bombardovanie Juhoslávie a pravidelne upozorňujem na vojnové zločiny, ktoré sa dejú vo svete, najnovšie predovšetkým zverstvá, ktoré pácha Saudská Arábia v Jemene.

Odmietam nenávisť voči iným národom, voči iným etnikám, odmietam rusofóbiu a provokovanie Ruska, odmietam barikádové myslenie, podľa ktorého je svet rozdelený na „my“ a „oni“ a našou úlohou je slepo poslúchať „našich“ spojencov a nenávidieť toho, na koho ukážu prstom – odmietam toto vojnové myslenie, túto mentalitu studenej vojny, takéto primitívne militaristické inštinkty. Pretože mojim cieľom nie je vojna a nenávisť, ale mier a spolupráca.

Spomeniem niekoľko vecí, ktoré v dnešnom svete potrebujeme na udržanie mieru:

1. Zastaviť agresívnu a imperiálnu politiku USA, najmä aktuálne americké nenávistné kampane proti Iránu, Číne, Kube, Venezuele a Rusku.

2. Ukončiť rusofóbiu a všetky formy ekonomických vojen, vrátane sankčnej vojny proti Rusku a Iránu. V prípade konfliktu s Ukrajinou prestať s jednostrannou averziou voči Rusku a hľadať mierové realistické riešenie, založené na dialógu, diplomacii a rovnováhe záujmov.

3. Prestať vyvážať zbrane do darebáckych štátov, ako je Saudská Arábia, ktorá pácha vojnové zločiny v Jemene, hoci je dlhé roky spojencom USA a Veľkej Británie.

4. Vytvoriť svetový poriadok, kde bude viac rovnováhy a multilateralizmu: ukončiť hegemóniu USA. V tomto smere je dôležité, aby moc Američanov vyvažovali také mocnosti ako Rusko, Čína či India.

5. Zastaviť nárast krajne-pravicovej imperiálnej osi zla, ktorá vzniká v trojuholníku USA-Izrael-Brazília (Trump-Netanjahu-Bolsonaro).

6. Hľadať mierové riešenia pre dlhotrvajúce konflikty a žiadať spravodlivosť pre utláčané národy (napr. pre Palestínčanov). V prípade Sýrie podporiť realistické riešenie, ktoré zničilo Islamský štát a prináša stabilitu a koniec krviprelievania, a teda riešenie, ktoré v regióne presadzuje predovšetkým Ruská federácia a Irán.

7. Zbaviť sa závislosti na Spojených štátoch amerických v obrane a bezpečnosti: Európa musí prestať robiť pudlíka USA a musí prestať kopírovať americké imperiálne postoje.

8. Pomáhať rozvojovým krajinám vyrovnať sa s otázkami nerovnosti, chudoby a ekologickej krízy a odvrátiť tak nové bezpečnostné hrozby, vrátane neregulovanej migrácie a terorizmu. Nastaviť nový model medzinárodnej ekonomickej spolupráce, ktorý zneguje neoliberálny model globalizácie a pomôže rozvojovým krajinám vymaniť sa zo závislosti a neokolonializmu.

9. Oslabiť moc vojenského-priemyselného komplexu a znižovať riziko použitia jadrových zbraní.

10. Prestať s imperiálnym vývozom liberálnych ideológií zo Západu do celého sveta. Arogancia západných veľmocí je čoraz väčšou hrozbou pre svetový mier.

Sto rokov po prvej svetovej vojne žijeme v celkom inom svete, ale jedno ostalo: neustála hrozba vojny.

Buďme šťastní, že žijeme v mieri – aspoň my na Slovensku. Ale nikdy nezabúdajme na to, ako ľahko a rýchlo môže vypuknúť vojna a aké dôležité je mier chrániť.

Ako malý štát toho veľa nezmôžeme, ale robme všetko preto, aby sme upozorňovali na nespravodlivosti a podporovali čo najviac rovnováhy vo svete. Rovnováha, právo a suverenita – to sú základné piliere mierovej politiky.

Len tam je mier, kde je rovnováha.

Ľuboš Blaha

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


28 thoughts on “Ľuboš Blaha: 100 rokov od konca Prvej svetovej vojny

  • 12. novembra 2018 at 8:43
    Permalink

    Rád by som sa spýtal demagóga Blahu, prečo robí presný opak toho, čo predkladá vo svojom článku. So svojimi vládnucimi sociálnymi demokratmi predsa aktívne podporujú vojenské agresie USA a NATO. Tiež podporujú nenávisť voči krajinám, ktoré agresori určili za terč nenávisti.
    Nerozumiem ako súvisí jeho „hodnota mieru“ s pozývaním vojsk armády USA na územie Slovenska. S posielaním slovenských vojakov do vojenských konfliktov za stranu okupantov. S prevážaním tankov na Ukrajinu, či nákupom vojenskej techniky agresorov.

    Rád by som sa ho tiež spýtal akým spôsobom si kúpil DVA DVA pre podporu svojich lží, propagandy a podporu vládnuceho režimu.

    Reply
    • 12. novembra 2018 at 9:22
      Permalink

      Pán Čelko, ja zasa nerozumiem, ako ste prišli k záveru, že poslanec Blaha pozýval vojská NATO na Slovensko.
      Voči politike Smeru mám veľké výhrady a aj voči nákupu vojenskej techniky…
      Tiež nesúhlasím so všetkými vyjadreniami p. Blahu, ale je zrejmé, že má odvahu poukazovať na to, pred čím si všetci zatvárajú oči, alebo považujú za politické úspechy.
      Za to, kto vládne v tomto štáte a akým spôsobom sú spoluzodpovední aj jeho občania a sú zodpovední aj za to, že verejne mlčia a to najmä vtedy, keď by mali nahlas povedať svoj názor.
      Slovensko úplne podľahlo „krčmovej kultúre“, nadávať a kritizovať všetko a všetkých, ale keď je treba prejaviť svoj názor, tak stiahnuť chvost a držať hubu a krok…
      Nemyslím si, že p. Blaha si kúpil portál, len slobodne vyjadruje svoje názory tak, ako my ostatní.

      Reply
  • 12. novembra 2018 at 9:55
    Permalink

    Pán Blaha píše: „Preto som nikdy nehlasoval za vysielanie našich vojakov do zahraničia, vždy som otvorene kritizoval americké vojny v Iraku aj v Afganistane, tvrdo som odmietal americké bombardovanie Juhoslávie a pravidelne upozorňujem na vojnové zločiny, ktoré sa dejú vo svete, najnovšie predovšetkým zverstvá, ktoré pácha Saudská Arábia v Jemene.“ Žeby táral ?!

    Z článku Výročie bombardovania Juhoslávie, koniec Havlovho mýtu o víťazstve pravdy a lásky 24. marca 2017, Lukáš Perný–stojí za prečítanie/:
    K “humanitárnemu bombardovaniu” sa dnes vyjadril aj poslanec Lubos Blaha:
    24.marec 1999. V tento deň sa začalo bombardovanie Juhoslávie stíhačkami NATO. Ako mladého metalistu ma to uvrhlo do politiky a odvtedy bojujem proti americkému imperializmu. V mene ľudských práv vraždili Srbov a Dzurindova vláda im pri tom pomáhala. Dodnes cítim hnev. Veľký hnev. Napísal som o tom kedysi aj pieseň – o mojej solidarite so Srbmi, o odpore k NATO, o odpore k vojnám. Nie, nikdy nebudem fanúšikom NATO – z duše týmto vojenským paktom pohŕdam. Nezabúdajme, priatelia. Na zločiny NATO.” Ľuboš Blaha /z článku

    Pán Čelko, píšete: „…predsa aktívne podporujú vojenské agresie USA a NATO. Tiež podporujú nenávisť voči krajinám, ktoré agresori určili za terč nenávisti.
    Nerozumiem ako súvisí jeho „hodnota mieru“ s pozývaním vojsk armády USA na územie Slovenska. S posielaním slovenských vojakov do vojenských konfliktov za stranu okupantov. S prevážaním tankov na Ukrajinu, či nákupom vojenskej techniky agresorov.“ A ja s Vami na 100 % súhlasím! Ale predsa pán Blaha nemôže za to, ako hlasujú jeho kolegovia.

    Reply
    • 12. novembra 2018 at 12:49
      Permalink

      Pani Kotrádyová, súhlasím s Vami, že Blaha nemôže za to, ako jeho stranícky kolegovia hlasujú. Lenže Blaha vyjadruje v médiach podporu týmto svojim kolegom. Vyjadruje podporu vláde, strane i jeho vedeniu, ktorí zaťiahli Slovensko do amerického imperializmu, namiesto toho aby ich rozhodnutia odsúdil. Síce odsudzuje invázie v Juhoslávii, Iraku a Afganistane, ale v tom čase vládli iné strany.
      Ano, som presvedčený, že Ľuboš Blaha tára, pretože jeho vyhlásenia si podľa môjho názoru protirečia.

      Reply
      • 12. novembra 2018 at 13:21
        Permalink

        Pán Čelko, píšete : „Síce odsudzuje invázie v Juhoslávii, Iraku a Afganistane, ale v tom čase vládli iné strany.“ No veď práve: VLÁDLI INÉ STRANY:
        4.-5. júla 2002 – Pred pražským summitom NATO sa zišli v lotyšskej metropole predsedovia vlád krajín uchádzajúcich sa o členstvo v NATO na summite Riga 2002 – Most do Prahy. SR na ňom zastupoval premiér Mikuláš DZURINDA, ktorý na summite prezentoval pripravenosť krajiny stať sa v krátkom čase súčasťou transatlantického politicko-obranného spoločenstva.
        2. apríla 2004 – Pri tónoch slovenskej štátnej hymny vztýčili približne o 9.50 h na čestnom nádvorí pred bruselským sídlom NATO slovenskú zástavu.

        Nevládne Strana Smer-SD náhodou od r.2006 ?
        Možno pán Blaha vyjadruje podporu vláde, strane a jej vedeniu preto, aby neotvoril pandoriku skrinku, z ktorej vyskočí Sulík, Matovič a spol.-zimomriavky!

        Jednoznačne súhlasím s Vami v tomto: cit. Vás „…aktívne podporujú vojenské agresie USA a NATO. Tiež podporujú nenávisť voči krajinám, ktoré agresori určili za terč nenávisti.“

        Reply
  • 12. novembra 2018 at 10:53
    Permalink

    Krvavé nebo
    /Slavomíra Kotrádyová/

    Krvavé nebo
    krvavá zem
    krkavce smútku
    sa zlietli sem.
    Krvavá tráva
    skala studená
    náhrobný kameň s menom i bez mena.

    Krvavé nebo
    krvavá zem
    krkavce smútku letia sem!

    Reply
  • 12. novembra 2018 at 16:27
    Permalink

    Poslanec Blaha nehlasoval za vyslanie našich vojakov do zahraničia (zrejme na hranice Ruska). Správne, ale ani proti – proti hlasovali len poslanci ĽSNS.
    Poslanec Blaha je člen poslaneckého klubu strany Smer. Smerovláda koná presne proti duchu uvedených 10 bodov, buď svojimi stanoviskami (Lajčák) alebo činmi (nákup USA stíhačiek).
    Záver:
    Poslanec Blaha je verbálny figový list Smeru.

    Reply
    • 12. novembra 2018 at 18:03
      Permalink

      Pán Juhár, že vláda „…koná presne proti duchu uvedených 10 bodov, buď svojimi stanoviskami (Lajčák) alebo činmi (nákup USA stíhačiek).“ To máte pravdu! I ja pením! Ale so záverom, že“…Blaha je verbálny figový list Smeru.“, nie. I keď, je to originálna a vtipná metafora, to uznávam.

      Reply
  • 12. novembra 2018 at 23:21
    Permalink

    Vážený pán autor a vážení diskutéri.
    keby pán autor blaha nemal záujem o peniaze a funkcie nebol by v smere poslancom nrsr !
    orientácia na EU a NATO je súčasťou vyhlásenia troch najvyšších štátnych činiteľov !
    nato základňa vo vajnoroch pod vedením usa nie slovenským je realita schválená vládou sr = smerom !
    vyslanie jednotiek našej armády mimo územia sr je na základe rozhodnutia vlády = smeru !
    prečo je teda tzv. ľavičiar v národnej rade?
    pre peniaze :
    poslanec
    predseda výboru nr sr
    zamestnanec akadémie vied
    prednášajúci na VŠ

    koľko funkcií a platov by bolo dosť pre ľavicového ???ň
    koľko kancelárií ?
    ….
    dookola opakovať to isté naučené
    kedy už o tých zákonoch ktoré pán poslanec predložil ako POMOC občanom ???

    prvá svetová vojna je obrovská tragédia
    ale prvá svetová vojna a jej výsledky priniesli slovákom vlastný štát ( za pomoci usa a francúzska)
    nemci dali leninovi peniaze na revolúcii v rusku
    rozpadlo sa rakúsko uhorsko = žalár národov

    ….
    Keby bol blaha ľavičiar usporiadal by referendum o vystúpení z anto a eu !
    keby bol blaha ľavičiar bojoval by za práva ľudí práce ale on bojuje za veľkokapitál = hlasuje
    ale komu je stále málo peňazí nemôže byť ľavičiar

    Reply
    • 13. novembra 2018 at 8:07
      Permalink

      Pán Zvolen, to, že sa tu politici z pravej strany otvorene prezentujú tým, že už nemusia do konca života pracovať, ani ich deti, to tu prečo neriešite? Aha, zabudla som: „Kapitalizmus sa mi páči, môžem byť, čím chcem.“/“Zvolen“-“ľavičiar“/
      Keď poslanec Blaha prestane prednášať na VŠ a prestane pracovať v akadémii vied, prudko sa zvýši životná úroveň ľudí. A ešte by napríklad mohol prestať písať knihy.
      Fico, Blaha, Smer- poznáte len tie tri slová? /odrhovačka/
      A prvá svetová vojna bola obrovská tragédia, rovnako ako tá druhá, len ste skončili v polovici, zabudli ste napísať v záujme koho vojaci umierali na krvavom bitúnku. Kvôli blahobytu jednoduchých ľudí to asi nebolo, že!
      /P. O. Hviezdoslav Krvavé sonety- reakcia na prvú svetovú vojnu/

      Kto zapríčinil tento úpadok,
      zosurovanie, zdivočenie mravov?
      Čo ľudstvo zviedlo s ducha veličavou
      vbŕsť do bahna? Ký upír to a mlok,

      z pŕs sajúci mu i dnes žitia mok,
      krvižíznivec s večnou záhou žhavou?
      Ech, sebectvo, to!-A niet, nad ohavou
      tou zvíťaziť, vojsk, rekov po dnešok.

      Hej, ono krivdí, hnetie, zdiera, týra,
      svevoľne, kde len stihne, slabšieho;
      bár zem je pre všetkých dosť šírošíra,
      chce, aby strela sa len pre neho;
      ba končinysi svojí všehomíra,
      kams´ v prázdeň vytískajúc iného-

      Reply
      • 13. novembra 2018 at 8:43
        Permalink

        Pani Slavomíra, sme veľmi blízko nového vojnového konfliktu a ľudia len hľadajú výhovorky ako ho obhájiť. Toľko otvorenej nenávisti, koľko je dnes v našej spoločnosti si nepamätám…
        Niekdy mám pocit, že ak by sa Slováci dostali k zbraniam, tak sa s radosťou vytlčú sami medzi sebou a nebudú potrebovať žiadneho agresora zvonku…
        Nestačí, že mlčia, keď sa na nich pácha rôzne bezprávie, ale ešte pestujú medzi sebou nenávisť, ktorá len pomáha tým hore, stále viac s nimi zametať a zdierať ich…

        Reply
        • 13. novembra 2018 at 9:13
          Permalink

          Devana, to ste lepšie napísať nemohli: „Niekdy mám pocit, že ak by sa Slováci dostali k zbraniam, tak sa s radosťou vytlčú sami medzi sebou a nebudú potrebovať žiadneho agresora zvonku…“/koniec citátu/ Ja len dodám: „Tam, kde nie je rovnosť, nemôže byť láska!“

          Reply
      • 13. novembra 2018 at 9:11
        Permalink

        Vážená pani kotrádyová

        ak nemáte argumenty na to čo som napísal o blahovi
        nepoznám len tie tri slová smer, fico, blaha…
        ale vy všetci obdivovatelia smeru fica blahu tu na DAVDVA píšete o ľavicovosti
        PRETO by som rád vedel aké sú princípy ľavicovosti
        ako ich blaha uplatňuje v zákonoch ktoré predkladá v nrsr
        ??????????????????????????????????????????????????????????????
        nevidíte ten slovenský chaos? biedu? utrpenie?a zbytočné úmrtia?
        nevidíte ako neplatí zákon spravodlivosť ústava?
        ale pekne si ponadávate na imperialistov vo vesmíre
        LEN PRED REALITOU Slovenska tvorenou aj blahom vopcháte hlavu do piesku
        ….
        lebo je pekné a ľahké nadávať na to čo sa deje mimo nášho územia
        naozaj neviete čo a ako sa u nás deje ???
        ak je to láska beriem to
        ale ľavicovosť a ľavicové hodnoty to nie sú
        ani fico ani blaha ani smer ani vy
        prajem vám pekný deň a nech vás hlava v piesku nebolí

        Reply
        • 13. novembra 2018 at 9:35
          Permalink

          Pán Zvolen, nemusíte sa hrať na slušniaka a priať mi pekný deň, to mi nepomôže, pekný deň som dávno nemala, naposledy pred rokom 1989, možno aj vďaka takým „ľavičiarom“ ako ste Vy.
          To s tým strkaním hlavy do piesku spresním: „Ako každý vták, aj pštros sa živí prevažne rastlinnou potravou. Nestrká teda hlavu do piesku, len ju prikladá k zemi, aby sa trochu najedol piesku a drobných kamienkov , ktoré mu pomôžu rozomlieť potravu v žalúdku.“ Nestrkám hlavu do piesku, len hľadám drobné kamienky, aby som mohla stráviť ten Váš úžasný kapitalizmus, v ktorom Vy môžete byť čím chcete, ja čím musím-nezamestnanou.
          Mám rada takých, ktorí pozerajú a nevidia,resp. vidia len to, čo im vyhovuje.
          Tie otázky-triaška!

          Reply
          • 13. novembra 2018 at 12:41
            Permalink

            Princípom ľavicovosti a realite ktorú robí blaha a smer v nr sr a vo vláde ste sa vyhli ako vždy
            môj úžasný kapitalizmus každý deň RIADI a USMERŇUJE smer a blaha !!!
            oni sú tí čo vládnu !!! ak ste to nepochopili
            neviem či som ľavičiar
            LEBO na DAV DVA, ani od blahu, a ani od vás som nečítal čo je to žiť ako ľavičiar
            nečítal som čoho sa blaha drží a aj vy
            a taký ľavičiar ako blaha nechcem byť
            podporovať klamstvo, rozkrádanie a prilepšovať sebe, svojej rodine a svojim…
            nie to nechcem
            rovnosť, bratstvo a slobodu pre všetkých a spoluprácu národov na základe ľudskosti
            ak je to kapitalizmus podľa vás tak som kapitalista
            PS
            ak by ste navštívili úrady, súdy, štátne inštitúcie, zdravotnícke zariadenia, popozerali sa okolo seba komunikovali s občanmi VIDELI by ste ako „ľavicovo“ smer a jeho podporovateľ blaha pracujú… vládnu… ale čo tam po ľuďoch treba tlieskať ľavičiarovi – a kričať hurá

  • 13. novembra 2018 at 15:42
    Permalink

    Vážený fanklub poslanca Blahu,
    vy vážne nechápete, čo pán Zvolen hovorí? Skúsim vysvetliť.
    Pekár pečie chleba, pilot riadi lietadlo, krajčír šije šaty a skladateľ skladá hudbu. Chcem len to, aby chlieb bol chutný a zdravý, pilot ma bezpečne dopravil do cieľa, šaty mi sedeli a hudba obohatila svojou krásou.
    Nezáleží teda vôbec na tom, čo rozprávajú a dokážem rešpektovať ich názor, aj keď môže byť iný ako môj.
    Poslanec robí zákony, teda pravidlá. ktorým sa musím podriadiť a ktoré tvoria celý právny poriadok, teda namodelujú celý socio-ekonomický systém (aj nadstavbu) v ktorom žijeme a kam SR smeruje.
    A vôbec nezáleží na tom, čo rozpráva. Len v prípade, že rozpráva inak ako koná, irituje všetkých slušných ľudí.
    A tak, stále dokola …

    Reply
  • 13. novembra 2018 at 17:02
    Permalink

    Pán Juhár, ja nebudem posudzovať človeka podľa činov, kým nepoznám motív jeho konania. Niekto si nás môže činmi získať, no mňa zaujíma, kam smeruje, zaujíma ma motív jeho konania, zvlášť u politika ma to zaujíma. Hitler si získal ľudí čím? Činmi! A kam ľudstvo doviedol? Politika je zložitá a podobá sa šachom, dobrý šachista je predvídavý, myslí niekoľko krokov dopredu, spočiatku sa môže zdať, že prehráva a on, beťár, napokon vyhrá. A politika je o tom, že ide práve o ten CHLIEB! Nemusí sa Vám môj názor páčiť, ale je môj.

    Reply
    • 13. novembra 2018 at 17:29
      Permalink

      A nezískal si Hitler ľudí skôr rečami? Tie jeho plamenné prejavy, ktorými fascinoval davy. A činy prišli až potom, keď mal za sebou dostaočnú množinu sfanatizovaného stáda, ktoré precitlo, až keď sovietsky vojak vešal červenú zástavu nad Reichstagom.
      Keby ho hodnotili podľa činov a nie rečí …

      Reply
      • 13. novembra 2018 at 19:31
        Permalink

        Pán Juhár, áno aj. Nechcem tu byť za múdru, len som to odpísala z článku zverejnenom na internete: …Národná pokladnica bola prázdna. Bezpočet domov a fariem sa presunulo do vlastníctva špekulantov a súkromných bánk. Nemci žili v chatrčiach a hladovali.Hitler začal národný úverový program a vypracoval plán verejných prác, ktorý zahŕňal kontrolu povodní, opráv verejných budov a súkromných rezidencií, výstavbu nových ciest, mostov, kanálov a prístavných zariadení. Za obdobie dvoch rokov bol problém nezamestnanosti v podstate vyriešený a Nemecko bolo opäť na nohách.Takže podľa toho usudzujem, že si získal ľudí nielen slovami, ale aj činmi. A ešte raz sa pýtam: Kam ľudstvo doviedol? Holokaust, vojna, milióny mŕtvych!!!
        Preto neposudzujem politikov len podľa činov, zaujíma ma i motív ich konania, zaujíma ma, kam smerujú. To je môj názor, názor laika.

        Reply
  • 13. novembra 2018 at 19:14
    Permalink

    Pán Juhár, píšete, že pri hlasovaní o vyslaní našich vojakov k ruským hraniciam (do Lotyšska) pán Blaha sa zdržal hlasovania. Pomýlili ste sa. To bolo pri inom hlasovaní. Tu hlasoval proti, ako jediný zo Smeru. Zdržali sa iní dvaja poslanci (Choma, Petrák). Píšem to len pre upresnenie. Nemám potrebu obhajovať pána Blahu.

    Reply
    • 14. novembra 2018 at 14:52
      Permalink

      Nebolo len jedno hlasovanie. Ja som videl výsledky takého, kde mal buď neprítomnosť alebo sa zdržal. Bolo zrejme aj také, o akom píšete vy, nevylučujem, pretože do Pobaltia sme vysielali jednotky viac ako jedenkrát.

      Reply
  • 14. novembra 2018 at 8:33
    Permalink

    Vážený pán Juhár
    tu sa odpovedí nedočkáte
    označiť seba a sebe sympatického za „ľavičiara“ to stačí
    načo princípy, hodnoty a podľa nich žiť
    slovensko to je hanba , chaos, bieda , utrpenie, nespravodlivosť, nevymožiteľnosť práva nevadí…
    ale vládne blaha…
    každý deň sa dívam okolo seba a vidím to isté
    najviac sú nespokojní a najviac nadávajú voliči smeru !!!
    dokonca nie iba voliči ale aj poslanci ako pán blaha…

    majú moc ale nepoužívajú ju v prospech ľudu ! lebo nevedia nič iné len trepať a klamať – rozkrádať
    PS
    byť proti nato ale podporovať vládu ktorá vždy chce byť v nato
    byť proti vyslaniu našich vojakov na pobaltie ale podporovať vládu čo ich tam vyšle
    byť proti základniam nato v Európe ale podporovať vládu čo urobí základňu v BA Vajnoroch a jej veliteľstvo je nie podriadené našim ozbrojeným silám
    byť proti imperialistickej eu ale brať koľko sa len vládze z eurofondov svojim
    nadávať na veľkokapitalistov ale hlasovaním v NRSR podporovať tých našich najbohatších
    nezastať sa obyčajných zamestnancov pri porušovaní zákonníka práce
    DOOKOLA to isté … faloš a klamstvo dočasu..

    Reply
  • 14. novembra 2018 at 17:30
    Permalink

    Dovolím si súhlasiť s preletom USA armády nad našim územím za účleom bombardovania vojenských cieľov v Juhoslávií.
    Pri tomto bombardovaní nezomrel ani jeden civilista a vďaka nemu sa skončila vojna. Tento úder navyše zabránil ďalšiemu maskarovaniu civilného obyvateľstva a zachránil mnoho životov.
    Navyše ukončením vojny zaniklo nebezpečenstvo vzniku vojny v celej Európe.
    Ľudia, ktorí odmietajú snahu ukončiť vojnu sú jednoducho hanba a to je aj súdruh Blaha.

    Reply
    • 16. novembra 2018 at 13:22
      Permalink

      Toto vám prišlo písomne priamo z Pentagonu?

      Reply
  • 14. novembra 2018 at 19:42
    Permalink

    “Na území bývalej Juhoslávie zhodili desať až pätnásť ton ochudobneného uránu. Zvýšenie počtu pacientov s rakovinou vyvolalo vážne obavy. Zhubné nádory sa každoročne objavia u 33 000 srbských občanov. Každý deň je táto strašná choroba diagnostikovaná aspoň u jedného dieťaťa v našej krajine. V porovnaní s rokom 1999 sa počet pacientov s rakovinou zvýšil päťkrát…

    Pri bombardovaní Juhoslávie zavraždilo NATO viac ako 5 000 civilistov! Z toho 1 200 detí! Zničilo 430 škôl, 125 tovární, 77 mostov, 44 televíznych vysielačov, 110 nemocníc a 365 kultúrnych pamiatok.

    Reply
    • 14. novembra 2018 at 22:50
      Permalink

      Pani Slavomíra.
      Buďte pokojná, nič z toho nie je pravda. To sú drísty z Hlavných správ … ruských novín na Slovensku.

      Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *