Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Moderné geto národov so skratkou EÚ sa otriasa v základoch.Ak boli donedávna problémom hlavne krajiny V4 resp.krajiny,ktoré sa podvodom dostali k užívaniu spoločnej meny,dnes je situácia oveľa vážnejšia.Začínajú sa vzpierat aj bašty,na ktorých chcel Brusel obnoviť slávu habsburského geta národov.A vzpierajú sa aj v otázkach,kde boli ich postoje ešte pred časom v zhode s predstavami Bruselu.

Nie,nesúhlas s prerozdeľovaním migrantov nespočíva v nevraživosti obyvateľstva,alebo skrytom rasizme,ako sa snažia tvrdiť politické špičky,najmä v Nemecku a Francúzsku.V skutočnosti je tento postoj charakterizovaný nechuťou bežných ľudí platiť daň za politické dobrodružstvá vrcholných politikov.Nehovoriac o tom,že pre migrantov sa majú vytvárať ekonomické a sociálne podmienky,o akých nemôže často domáce obyvateľstvo (teda hostitelia) ani len snívať.Márne sú aj snahy o ospravedlnenie týchto postupov tvrdením,že domáci nestratia nič,pretože všetko financuje EÚ.

EÚ totiž žiadne vlastné prostriedky nemá.Všetky financie,ktoré chce tak štedro rozdávať,pochádzajú z vrecka daňových poplatníkov.Takže pravda je nemilosrdná – politické špičky sa snažia nielen riešiť vlastné prešľapy za cudzie peniaze,ale dokonca to chcú urobiť spôsobom,ktorý diskriminuje vlastníkov financií – daňových poplatníkov.Nečudo,že sa búria,keď aj absolvent základnej školy si ľahko spočíta,ako bude okradnutý.

Navyše Brusel vytiahol zbraň najťažšieho kalibru a každého kritika svojich zvrátených plánov okamžite označuje za nacionalistu alebo extrémistu.

Zrejme nepoznajú v Bruseli porekadlo “Nepchaj všetko do jedného vreca,nezdvihneš ho”.

A bruselské vrece je prepchaté …

1.Podvodom s európskou ústavou,ktorú v mnohých krajinách odmietli a tak bola premenovaná na Lisabonskú zmluvu – s identickým obsahom

2.Podvodom so spoločnou menou,ktorej podmienky prijatia splnili len Estónsko,Slovinsko,Slovensko a Lotyšsko.A podmienky užívania neplní vôbec nikto.

3.Podvodom s pravidlami členstva v únii,kde sa jasne deklaruje zodpovednosť členských krajín za hospodárenie a dlhy,napriek tomu vznikol euroval.A čo si museli krajiny,spomenuté v bode 2,platiť z vlastného vrecka,na to sa iným – poskladali.

4.Zmenou pravidiel hlasovania,kde sa z absolútneho súhlasu vytvoril väčšinový,a menšie krajiny stratili reálny vplyv na vývoj – dokonca aj na vlastnom území.

5.Pokryteckou protiruskou politikou,kde vo vzťahoch s Ruskom platí len to,čo vyhovuje mocným – pričom kritériá sankcií sa uplatňujú len na Rusko,a poškodzujú najmä ekonomiky krajín bývalého východného bloku.

Dnes je už jasné,že vývoj v Európe a najmä krajinách únie sa vymkol Bruselu spod kontroly.Hrozí rozpad Talianska,podobné snahy vidieť aj v Španielsku,Británia je na odchode-neodchode,pričom zásluhou hlasovania o brexite hrozí rozpad aj ostrovnej veľmoci.Euroval zastavil na istý čas neodvratný krach niektorých krajín,ale zadĺženosť rastie aj napriek tomu.Rastie zadĺženosť aj “bohatých” krajín,akými sú Nemecko či Francúzsko.

Potemkinova dedina na západný spôsob jednoducho nefunguje.A po odhaleniach,ako nadnárodné spoločnosti pod priamym dohľadom Bruselu distribuovali do krajín strednej a východnej Európy predražený a nekvalitný tovar,je len otázkou času,kým sa habsburský pohrobok rozpadne.Už to nie je o tom,či únia prežije alebo nie,otázka znie – kedy a za akých okolností sa rozpadne.Nespokojnosť obyvateľstva nevidia len politické špičky a servilné (mienkotvorné) médiá.

Pretože túžba po majetku a moci je silnejšia,než poučenie z minulosti.Habsburské impérium by sa rozpadlo,aj keby nedošlo k prvej svetovej vojne.A sny o jeho obnove sú rovnako absurdné,ako sen A.Merkelovej a spol. o príchode Štvrtej ríše.Sen o Tretej ríši uvrhol starý kontinent do krvavého konfliktu druhej svetovej vojny.A napoleonský komplex francúzskeho prezidenta je príliš málo na silné spojenectvo a stabilitu.

Cudzinec

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


34 thoughts on “Rozpad európskeho molocha sa blíži

  • 10. septembra 2018 at 12:29
    Permalink

    Moderné geto národov?
    To môže napísať len človek s psychiatrickou diagnózou.
    Nikdy sme neboli bohatší a slobodnejší ako teraz, keď sme súčasťou EU.

    Reply
    • 10. septembra 2018 at 17:21
      Permalink

      Máte pravdu súdruh Brežnev. Nikdy, nikdy nebolo na Slovensku 3,5 milióna exekúcii. Nikdy sme neboli tak zadlžený ako štát i ako jednotliví občania. A sloboda určite nie je v médiach, ktoré vlastnia najbohatšie korporácie u nás i zo sveta. Tie budú určite písať proti svojim chlebodarcom. Tu na tomto webe si môžte slobodne písať čo chcete. A ten určite nepatrí medzi mainstream.

      Reply
      • 10. septembra 2018 at 21:07
        Permalink

        Laco a to má čo spoločné s getom národov?
        .
        Ale keď už o tom hovoríme, koľko bolo v r. 1989 nútených zrážok s platov? To znamená ekvivalentov exekúcií? Poviete mi?
        .
        Neviem čo si predstavujete pred pojmom sloboda, keďže máte možnosť si napísať kde chcete čo chcete. Od Facebooku počnúc a týmto webom končiac. Aha, Vy chcete aby šírili „alternatívnu pravdu? ! Teda lož?
        Sa spamätajte.

        Reply
        • 10. septembra 2018 at 21:17
          Permalink

          Do roku 1989 sa realizovali nútené zrážky zo mzdy hlavne v súvislosti s vyživovacou povinnosťou, či náhradou rôznych škôd. Vždy to však bolo robené spôsobom, aby bola zachovaná možnosť povinnej osoby na dôstojný život a všetko, čo s tým súvisí. Nikdy to nešlo do extrému ako dnes – napríklad vyhodenie dlžníka na ulicu.
          Napísať síce môžete, čo chcete, ale nikde nie je záruka, že to aj na verejnom mieste ostane. A mimochodom – po voľbách v roku 1998 vyhadzovali z práce na úradoch aj upratovačky, ak nesprávne volili.

          Reply
          • 12. septembra 2018 at 9:35
            Permalink

            Cudzinec. Nehovorte.
            Všetko čo ide teraz exekúciou šlo aj vtedy. Aj keď ste nezpalatili pokutu revízorovi. A životné minimum sa musí dodržať aj teraz. Ale odpoveď som nedostal. Koľko takýchto nútených zrážok bolo pred r. 1989?
            A teraz morálny rozmer.
            Ak niekto nezaplatí napr. pokutu nevidím dôvod prečo by ju nemal exekútor vymáhať. Každý kto spôsobil dlh ho má uhradiť. Takže Vy sa zastávate nemorálnosti. Exekúcie sú výsledkom nezodpovednosti dlžníkov a nie chybou systému.
            .
            A ak sa bojíte že nejaký Váš status na verejnom mieste nezostane, tak si kúpte svoju doménu, založte si blog a vypisujte koľko chcete. Pokiaľ samozrejme nebudete šíriť detskú pornografiu či nabádať k násiliu.
            .
            A po voľbách v r. 1989 nikoho pre politické presvedčenie nevyhadzovali. Keďže som vtedy pracoval vo fabrike za strojom tak si to pamätám dobre. Dokonca ani riaditeľa nie a to bol členom KSČ.
            Nevymýšľajte si hlúposti. Vy si slobodu nezaslúžite, lebo ani neviete čo to je.

        • 10. septembra 2018 at 22:10
          Permalink

          Áno, geto národov. To som opomenul. Pre východnú Európu sa EU stalo getom. Riťolezci z jednotlivých štátov východnej európy ako boli u nás Mikloš s Dzurindom, rozvrátili hospodárstvo a ekonomiky svojich štátov takým spôsobom, že sa občania týchto štátov stáli občanmi tretej kategórie, pre ktorých sa otrokárčenie v koloniálnych mocnostiach západu stalo skoro jedinou možnosťou ako prežiť, alebo uživiť svoju rodinu. Naspäť ako naši pradedovia sa Slováci sťahujú za prácou mimo svojho rodného kraja. To je ta sloboda. Ďakujem. Neprosím.
          A ináč to čo je písané a hovorené v mainstreamových médiach je svätá pravda. Všakže? Súdruh Brežnev z rozprávok sme už vyrástli? Či nie ? Ja hej.

          Reply
          • 12. septembra 2018 at 9:41
            Permalink

            Laco.
            To čo ste napísali je jednoducho len naváľané….
            Sloboda národa sa vždy začína slobodou jednotlivca. A ak nie je, nemôže byť slobodný ani národ.
            V súčasnosti nepracujú len tí čo sa im pracovať nechce. Pracovné portály sú plné pracovných ponúk.
            Ja osobne som sa žiadnym občanom tretej kategórie nestal, ale Vy ním zrejme ste.
            .
            Moja dcéra pracuje v Anglicku a je zaradená v tej istej platovej triede ako anglickí kolegovia.
            A nešla pracovať do Anglicka ( pracovala aj v iných krajinách ) preto lebo by nemala čo jesť, ale preto lebo chcela poznať svet. To je totiž tá sloboda, ktorej nerozumiete a ktorá je pre Vás veľkým bremenom, keďže ste sa vďaka nej stali outsiderom.
            .
            Ak si neprosíte slobodu, nech sa páči prosperujúce Bielorusko, Rusko, Venezuela, Severná Korea, Kuba, Vás volá.

    • 10. septembra 2018 at 17:48
      Permalink

      A ty synak v akom svete žiješ? V čase, keď Politbyro v ústave nezasadá, si odskočíš pokecať na Dav Dva?

      Reply
      • 10. septembra 2018 at 21:17
        Permalink

        Imrich Juhár.
        Ja žijem v reálnom slobodnom svete a viem svoje slobody uplatňovať. A Ty žiješ v tzv. „altrernatívnej pravde“ To znamená pomútených magorinách a chaose.

        Reply
  • 10. septembra 2018 at 19:49
    Permalink

    Vážený pán cudzinec.
    Dovolí si reagovať na Vaše body v článku.
    1. Slovensko sa REFERENDOM stalo súčasťou EU. Kedy INOKEDY bolo REFERENDUM na Slovensku či chceme byť v súšasťou niečoho ? Kedy ?
    PODVOD s EU ústavou? Je fajn takto nazývať hlasovanie vlády smeru ktorú TU na DVAV DVA všetci obhajujú a najobľúbenejší na DAV DVA je blaha ! Treba mu smerovať otázky o Lisabonskej zmluve!
    KTO ako a prečo za ňu hlasoval ?
    2. Podvod so spoločnou menou? BEZ nej by sme nezvládli útoky „dravcov“ na našu malú a slabú Slovenskú korunu.
    3. Podvodmi s pravidlami EU ?
    TREBA si naštudovať aké máme náročné podmienky pre EU fondy a aj tak sa rozkrádajú a stačí si pozrieť Lotyšsko alebo Poľsko a tam sú administratívne nároky násobne jednoduchšie.
    Lebo tam nevládne smer ? Na našom Slovensku platí ústava a zákony každý deň pre všetkých rovnako ? Alebo ten čo nemá peniaze nemá najmenšiu šancu na spravodlivosť ?
    4. Zmena pravidiel hlasovania z možnosti VETOVAŤ na možnosť väčšiny? Je to výsledok prijatia Lisabonskej zmluvy. Kto ako hlasoval v EU a na Slovensku je verejne prístupné. Čo takto naštudovať si a potom sa pýatať tých čo hlasovai za !!!
    5. Najpokrytickejšie je DOOKOLA omieľať o zlých PROTIRUSKYCH sankciách POTOM za ne na EU stretnutí hlasovať ako naša vláda keď aj naposledy hlasovala ZA ! sankcie proti Rusku na nasledovných 6 mesiacov ! A čo na to ľavičiar a bojovník blaha ? Odkedy boli sankcie predlžené o 6 mesiacov do konca roka 2018 ani nemukol. Ani jedno slovo PROTI ! Lebo penaze sú pre „niektorých ľavičiarov“ až na prvom mieste !!! Ktorého ľavičiara poznáte ako robotníka? Pracujúceho an poli? Pracujúceho rukami? Koľko ich tu priespieva?

    Teda Vážený cudzinec.
    Netreba nadávať na EU. Z nej môžeme vystúpiť aj zajtra.
    Stačí zorganizovať referendum a nasledovať Veľkú Britániu !
    Ale KTO by tu niečo zorganizoval?
    Tí čo jedno omieľajú a druhú konajú?

    Z EU môžeme byť von za dva roky. Čo potom cudzinec?
    Z čoho by kradla táto „ľavicovo sociálna vláda“ ????

    Najskôr si urobme poriadky doma.
    Neverme klamárom a zlodejom.
    Postavme sa za princípy a hodnoty.
    Spojme sa za jednotu slov a činov.
    Ponúkajme riešenia.
    Nie kšefty, zlodejstvá, nemorálnosť a pokrytectvo každý deň a na každom kroku.
    SCHODY sa zametajú zhora !
    Inak je to len výkrik bez významu.
    Vidieť smietku v oku iných a nevidieť brvo vo vlastných očiach.
    Tak aké sú tie iné možnosti okrem EU?
    A bez toho aby sme mali vládu ktorá neklame a nekradne každú sekendu ???
    Ale to by občania museli chcieť.
    Pri tom je také pohodlné nič nerobiť.
    Celkom nič ani sa len nevzdelávať.
    Štúrovci chceli naučiť SLOVAKOV čítať a písať.
    Nechápali že naučiť ich rozmýšľať bude trvať 1000 rokov.

    Reply
    • 10. septembra 2018 at 20:18
      Permalink

      Z môjho pohľadu je hlavným princípom nezávislosť a dnes nám rozkazuje Brusel – čiže nie sme partneri.
      Eurofondy sú podvod už vo svojej podstate – svoje peniaze dáme, aby sa nám vrátilo o žobrácky groš viac, ale s obmedzeniami, na čo ho použijeme. Takže za svoje peniaze môžeme robiť len to, čo nám Brusel láskavo povolí.
      Hlasovanie o vstupe do EÚ by nebolo úspešné, ak by poznali voliči všetky podmienky členstva – teda aj nadradenosť záujmov modrého zdrapu látky nad národnými.
      Vrcholnými predstaviteľmi EÚ sú J.C.Juncker – podozrivý z rôznych machinácií v prospech nadnárodných spoločností počas jeho vládnutia v Luxembursku a D.Tusk, vyšetrovaný v afére Amber Gold, ktorého nepodporila naposledy ani vlastná krajina.
      Ľudia, ktorí dnes tvrdia, že iné možnosti ako EÚ nie sú, tvrdili to isté o RVHP. Lenže Moskva si nedovolila ani zlomok toho, čo si dnes dovolí Brusel.
      A čo sa týka kradnutia vlád – ktorý predseda národnej rady chodil prejednávať voľbu GP s osobou na mafiánskych zoznamoch ? Kto ozdravil slovenské banky zo sociálnych fondov a potom ich rozpredal za babku do zahraničia ? Kto plnil štátny rozpočet v rokoch 1998-2006 výpredajom štátneho majetku a dokonca aj vysokoziskových podnikov ?
      K tomu mysleniu – najviac sa ho boja tí, ktorí dnes tlieskajú zločinom v réžii USA,GB a spol. Ak Rusko čelí sankciám za Krym, už dávno mali USA a GB čeliť tomu istému za Irak, alebo Kosovo. De Gaulle kedysi povedal, že nechce žiť v Európe, riadenej Nemeckom. A dokonca opustil NATO.
      Kedy opustia americké okupačné vojská – Nemecko ?

      Reply
      • 10. septembra 2018 at 21:15
        Permalink

        Cudzinec.
        1.To je len vo Vašej hlave, že nám vládne Brusel.
        2. Vy určite nepoznáte podmienky členstva v EU. Je to aj o ochote dodržiavať demokratické a morálne pravidlá
        3. Že Moskva si nedovolila ani zlomok toho čo Brusel? Vám načisto je..e. Brusel tu niekedy poslal tanky a strieľal do ľudí? Brusel nám bráni pracovať v hociktorej krajine EU?
        4. Okupačné vojská sú na Kryme a na Ukrajinskom, Gruzínskom, Modlavskom území, ale nie v Nemecku.
        .
        5. Nikdy sme neboli bohatší a slobodnejší ako teraz. Vy kedy chcete môžete navštíviť a bývať v zasľúbenej zemi Rusku a nikto Vám nebráni a na hraniciach do Vás strieľať nebudú.

        Reply
        • 10. septembra 2018 at 21:30
          Permalink

          Americké vojská okupujú Nemecko od konca vojny. Dnes majú nelegálnu základňu v Kosove a čo je zaujímavé, Kosovo je rajom pred distribúciu drog a nelegálny obchod s ľudskými orgánmi.
          Medzinárodný súd pre vojnové zločiny v Kuala Lumpure označil G.Busha a T.Blaira za vojnových zločincov v súvislosti s útokom na Irak.
          V.Nuland priznala, že na protiústavné zvrhnutie Janukovyča investovali USA milióny dolárov. Porošenko sa dostal k moci zásluhou podpory pohrobkov S.Banderu.
          Vraždenie v Odese nebolo dodnes vyšetrené.
          Sýria a Líbya boli rozvrátené zásluhou finančnej podpory aj Bruselu pre tzv.opozíciu, čo skončilo obćianskou vojnou a záplavou migrantov. Zbrane “pre opozíciu” boli dodávané a financované krajinami z EÚ a NATO.
          Gruzínsko začalo vojnu v roku 2008, ktorú prehralo.
          Na Kryme nie sú okupačné vojská, keďže Krym referendom naplnil svoje snahy od roku 1991 (nezávislosť na Ukrajine) a dobrovoľne sa pričlenil k Rusku. Počas referenda na Kryme zomrel jeden človek, aj ten pri autonehode. A vládne tam pokoj, čo je v príkrom rozpore so stavom, aký nastal po zásahoch USA v Iraku, Líbyi alebo Sýrii.
          U.bin Ládin bol spojencom USA počas sovietskej invázie do Afganistanu.
          S.Husajn kúpil technológie na výrobu ZHN v roku 1987 od administratívy R.Reagana, ktorá mala obavy z jeho príklonu k bývalému ZSSR.

          Toľko hovoria fakty … a vaše invektívy si nechajte na doma.

          Reply
          • 12. septembra 2018 at 9:44
            Permalink

            Cudzinec.
            Nič z toho čo ste napísali nie je pravda. Kopec konšpiračných koko… ín na úrovni psychiatrického pacienta.
            Vy neviete čo je sloboda a ani si ju nezaslúžite.

      • 11. septembra 2018 at 7:19
        Permalink

        cudzinec
        k tomu že bolo referendum o vstupe a kedykoľvek môže byť o vystúpení ani ň
        brusel nám „rozkazuje“ na základe lisabonskej zmluvy v TOM čo odhlasuje väčšina eu na základe lisabonskej zmluvy ktorú PODPORIL Váš SMER = aj blaha !
        opakujem môžete inicializovať referendum o vystúpení slovenska z eu = A čIO BY SME ROBILI po vystúpení ? z čoho by kradli Vaši smeráci
        ktorý predseda NR chodil predjednávať voľbu GP a koho volil?
        ktorá strana zvolila GP a tým porušila ústavné práva iného kandidáta podľa Ústavného súdu?
        Váš SMER
        kto najviac zadlžil štátne banky príkazmi na pôžičky pre privatizérov? mečiar !
        áno sdku bola strana ktorá bola korupčná a preto ju občania prestali vliť
        na rozidel od smeru ktorý je 2x toľko korupčný a volíte ho stále
        kedy opustia američania európu?
        treba si pohľadať v archívoch ako bolo a čo dohodnuté medzi mocnosťami počas a tesne po II svetovej vojne
        vážený cudzinec vaše názory si dovolím zhrnúť
        ak usa majú základňu v kosove môžu mať rusi na kryme
        ak sú usa v nemecku môžu byť rusi kdekoľvek
        ak kradla sdku môže smer oveľa viac !

        Zaujímavé princípy spravodlivosti
        to je teda tá svetová ROVNOSŤ BRATSTVO SLOBODA?

        Reply
        • 11. septembra 2018 at 7:36
          Permalink

          V prvom rade – kde podporujem SMER ? Nikde. Takže ak vy mne prisudzujete SMER, ja môžem Vám – napríklad pohrobkov Banderu na Ukrajine, nie ? Pochodujúcich s fakľami po Kyjeve, verejne hajlujúcich a podporujúcich Porošenka.
          Nevyhovárajte sa na povojnové dohody, z Nemecka odišli Briti, Francúzi a nakoniec aj Sovieti. Ostali tam len americkí okupanti, nikto iný. Ale keď už – v povojnových dohodách boli aj obmedzenia nemeckej armády. Ako skončili ?
          Štátne banky nezadĺžil Mečiar, ale konkrétni úradníci, presne rovnakí, ako neskôr slúžili Dzurindovi a spol. Prečo ich nepotrestali ?
          Len prezliekli kabáty a poslušne slúžili ďalej.
          Akýkoľvek Američan v uniforme na európskej pôde je okupant a nepriateľ. A ktokoľvek ho pozýva na Slovensko, schvaľoval aj okupáciu v auguste 1968 a patrí pred súd za vlastizradu.
          Pri vstupe do EÚ sa nič nehovorilo o európskej federácii, hlasovalo sa aklamáciou a nie väčšinou. Kto odmietal Československo a dnes schvaľuje európsku federáciu, je vlastizradca a patrí pred súd.
          A čo sa týka kradnutia “mojich” smerákov – keď píšete o svojej bande, nezaťahujte do toho iných, ale hrdo neste svoju voľbu. Podľa seba súdite, nie ?

          Reply
        • 11. septembra 2018 at 7:49
          Permalink

          A ešte poznámka – v okamihu, ako by sme sa pokúsili vystúpiť z EÚ, skončili by sme “demokraticky” v medzinárodnej izolácii. Ešte si mnohí pamätáme hospodárske sankcie do roku 1989, pretože nás nemohol Západ vykrádať.
          A ak by sme sa pokúsili vystúpiť z NATO, august 1968 by sa opakoval, len okupanti by prišli z inej strany.
          Toľko k naivným bludom o našej slobodnej vôli.
          A poznámka ku Krymu – prečo ho po rozpade ZSSR prinútili ostať pod Kyjevom a dokonca tolerovali ukrajinské vydieranie silou ? Prečo si nemohol uplatniť právo na samostatnosť ako iní ? A prečo už mali Američania v roku 2014 plány, ako využijú ruskú námornú základňu na Kryme ? Ruské vojská na ruskej hranici sú provokácia a americké pri ruskej hranici – mierotvorcovia ? Kde vkročila americká noha vojaka, tam pokoj nikdy nenastal.

          Reply
          • 12. septembra 2018 at 9:47
            Permalink

            Ešte jedna poznámka.
            Nemáme ani najmenší dôvod vystupovať z EU. Ak by sme chceli vystúpiť, tak podľa vzoru Anglicka. Ti eVaše choré prognózy si nechajte.
            A samozrejme, v medzinárodnej izolácii by sme zostali, keďže už by sme neboli členmi slobodného a najbohatšieho spoločenstva na sveta.
            .
            A tie posledné otázky ktorým chýba predmet je už iba o Vašom duševnom stave.

  • 12. septembra 2018 at 10:11
    Permalink

    Ad:Brežnev

    O vašej úrovni myslenia dokonale svedčí vyjadrovanie.Dokonca neviete ani čítať,pretože som písal o vyhadzovaní zo zamestnania po voľbách v roku 1998,a nie 1989.A ak sa už bavíme o roku 1989,tak aj v roku 1990 sa organizovali rôzne podpisové akcie,aby boli ľudia odvolaní z funkcií a podobne.
    A čo sa týka vašich invektív na moju adresu,ktoré zúfalo vešiate pod každý môj príspevok,tie presne dokazujú,kto a v čom hovorí pravdu.Argumenty nemáte a tak Vám okrem invektív nič iné neostáva.
    Niet pochýb,že ste do roku 1989 nič nezažili a len tárate,alebo ste boli komunistickým aparátčikom,a len ste prezliekli kabát.Vo svetle vášho vyjadrovania ste boli skôr to druhé,prednášali a vnucovali ľuďom ideologické “žvásty” a donášali na každého,kto povedal niečo inè.Konfidentské kádre sa vždy prezradia sami.

    Reply
    • 12. septembra 2018 at 12:44
      Permalink

      Zas naváľané.
      Po r. 1998 bolo treba povyhadzovať Mečiariovcov z úradov a rozhodujúcich miest, keďže išlo o politických priaznivcov a nie odoborníkov. To pokladám za normálne. A týkalo sa to len štátnej správy a štátnych podnikov.
      .
      A váľate a váľate.
      Nebol som ani aparátčikom a ani nie som a ani nebol politicky činný. Na niektoré veci sa nedá celkom reagovať lebo ide jednoducho o nezmysly.
      .

      Ale ešte k tej Ukrajine.
      Majdan vznikol po tom čo Janukovič ( mimochodom ruský agent) odmietol podpísať prístupovú zmluvu s EU. Ukrajinci vidia ako sa žije v EU a chcú tak žiť aj oni. Mimochodom, teraz ich u nás pracuje niekoľko desiatok tisíc. Prečo len nejdú pracovať do Bieloruska?
      Otázkou však je, prečo neveríte že ľudia túžia po slobode a spontánne sa vedia vzbúriť proti režimu. A to všade na svete. Nielen na Ukrajine, ale aj u nás. Preto padol Fico s Kaliňákom.
      Američania ani u nás a ani na Ukrajine nič neorganizovali.
      Odpoveď na túto otázku je jednoduchá. Nie ste slobodný, netúžite po slobode a nie je pre Vás hodnotou za ktorú sa oplatí bojovať. Preto veríte nezmyselným konšpiráciam o USA a pod.
      .
      Ale keďže UKrajina majdanom dala jasný signál kam chce patriť, Rusi to nenechali tak a vojensky zasiahli. Tak ako v Gruzínsku, Moldavsku, Čečensku. ( Južné Osetsko, Podnestersko sú také isté neuznané krajiny ako Donbas či Krym. Nechcú vyspelú Ukrajinu, lebo ruskí občania by mohli zbadať že rešpektovanie slobôd a prirodzených pravidiel vedie k prosperite duchovnej i materiálnej, ktorá sa v diktátorskom režime dosiahnuť nedá.
      .
      Človeka ako Vy treba iba poľutovať, keďže netúži po slobode, ale len po biologickej existencii. Niečo ako živočích…

      Reply
      • 12. septembra 2018 at 19:45
        Permalink

        Leonid Iljič,
        nechcete ísť robiť do Bruselu politruka? Tie frázy o slobode a demokracii západného raja, čo z vás vypadávajú, by naši dnešní kolonisti vyvážili zlatom. Možno aj Sacharovova cena by sa ušla …

        Reply
        • 12. septembra 2018 at 19:48
          Permalink

          S tým slovníkom,ktorý používa,môže byť len prezlečeným boľševikom,odrábajucim zásluhy z čias socializmu.Veľmi sa nelíši od jedného podobného “demokrata”,ktorý bol oponentom komunistického režimu vo funkcii vedúceho BSP.

          Reply
          • 13. septembra 2018 at 14:15
            Permalink

            Cudzinec,
            myslím si, že Leonid Iljič nie je prezlečený boľševik. Odvoláva sa na Mikloša a označuje ho za dôveryhodný zdroj. Tu niečo nesedí, obdivovať námedzného reformátora v službách kapitálu, to je veľa aj na prezlečeného boľševika …

        • 12. septembra 2018 at 21:29
          Permalink

          Imrich Juhár
          Frázy to môžu byť len pre človeka, ktorý nie je slobodný a ani nechápe na čo mu vlastne sloboda je.

          Reply
      • 12. septembra 2018 at 23:25
        Permalink

        My ostatní váľame súdruh Brežnev. Nie?. Neviem koľko Ukrajincov robí v Bielorusku, ale do Ruska odišlo vyše 5 miliónov Ukrajincov. Odišli k „okupantovi“ . Ináč posielate nás robiť do Vietnamu , Kórei na Kubu atd. Prečo nás neposielate do takých kapitalistických krajín ako je Haity, Dominikánska republika, Zimbabwe, Ecuador, Kambodža, Pakistan, Tunisko, Rumunsko, Bulharsko , Gruzínsko, alebo aj Ukrajina … A čo sú konšpirácie? No predsa všetko čo nám povie mainstream.
        A čo je podľa vás sloboda? Že si vraj môžeme povedať čo chceme. No v médiach, aj tých verejnoprávnych už nemôžeme povedať čo chceme. Tam majú prístup len tí správni so správnymi európskymi hodnotami .
        Pane písali ste akí sme teraz bohatí, keď som vám napísal koľko je Slovákov zadlžených lebo nemajú ani na základné životné potreby a tie vaše tisíce voľných pracovných miest za almužny , z ktorých sa nedá vyžiť musia zaplniť tie desaťtisíce z Ukrajiny i zo Srbska. Lebo naši slobodní podnikatelia MUSIA mať zisk a nie hoci aký , ale maximálny a preto vyše 400 000 Slovákov „slobodne“ robí v zahraničí. Dediny vymierajú o starých rodičov sa nemá kto starať, lúky , polia i pasienky pustnú, sady, viniče zarastajú, objekty poľnohospodárskych družstiev pustnú zatiaľ si slovač môže nakúpiť treťotriednu dovezenú produkciu, o ktorú u nich doma ani pes nezavadí a čuduj sa svete za rovnakú cenu ako v krajine pôvodu predávajú I. akostnú triedu. Kedy bolo Slovensko tak zadlžené ako je teraz? Ročný rozpočet štátu je okolo 12 milard euro. Za jednu štvrtinu ideme kupovať stíhačky nášho kolonizátora, ktoré vôbec nepotrebujeme. Ináč viete čím je krytý americký dolár i ta vaša sloboda?

        Reply
  • 12. septembra 2018 at 21:28
    Permalink

    Cudinec.
    Mňa žiadny odkaz neusvedčuje z klamstiev. Interpretoval som len všeobecne známe fakty.To je niečo ako by proti mne svedčil klamár.
    To je ako čo za zdroj?
    Viete čo je to dôveryhodný zdroj?
    Nuž je to zdroj ktorý je preverený a osvedčený, ako človek ktorého poznáme a dôverujeme aj vtedy ak nerozumieme tomu čo nám vysvetľuje.
    .
    Ale skúste sa na pomery na Ukrajine spýtať človeka, ktorý tam žije a je poradcom jedného z ministrov. Ivan Mikloš. To je dôveryhodný zdroj. Nie „alternatívna pravda“ teda klamstvá.
    .
    Zdá sa že kritické zmýšľanie nie je Vašou silnou stránkou….. jednoducho živočích.

    Reply
    • 13. septembra 2018 at 3:51
      Permalink

      Veru,nositeľ faľošných cien,ktorý nevedel spravovať majetok štátu a plnil štátny rozpočet jeho predajom,to je naozaj “dôveryhodný” zdroj.
      Nehovoriac o tom,že na Ukrajine vládne politik,závislý na podpore pohrobkov S.Banderu,teda neofašistov.
      A keď tie ukrajinské pomery sú také,ako ich opisujete,prečo si ich nejdete vychutnať ?

      Reply
      • 13. septembra 2018 at 13:20
        Permalink

        Cudzinec.
        Neviem o čom a o kom hovoríte. Ale nejakej zaručená správe“ z konšpiračnoho webu môže veriť iba hlúpy človek.
        Pomery na Ukrajine určite nie sú dobré po žiadnej stránke a obzvlášť zlé je to aj preto, lebo Ukrajina musí dávať obrovské peniaze na vojnu s Ruskom.
        A tí banderobvskí pohrobkovia sú iba vo Vašej hlave. V každej krajine sú neonacistickí pohrobkovia ( u nás Kotlebovci) ale neznamená to že ide o fašistický štát.
        Ukrajinské pomery si môžete vychutnať Vy, lebo tak vyzerá krajina ktorá nie je v EU.

        Reply
        • 14. septembra 2018 at 5:06
          Permalink

          Ak by bolo Rusko vo vojne s Ukrajinou,už by dávno bola tá vojna len históriou.S podobnými klamstvami skúste uspieť inde.
          Občianska vojna na Ukrajine,pretože tomu konfliktu sa tak správne hovorí,je následkom krvavého prevratu.A nestálo za ním Rusko,ale USA,ktoré ho priamo financovali.

          Reply
  • 21. septembra 2018 at 9:13
    Permalink

    Pán Brežnev, len fakticka poznamka. Preco sa snazite byt vulgarny?
    Chcete tym dosiahnut, aby vas vymazali a potom poukazat na to aka je
    lavica „demokraticka“? Alebo dokonca dosiahnut zakaz diskusii ako je tomu na Sme a TyzdeN. (Batka Minac vravi, ze vzdy je nejaky scenar.)
    Ludia ako vy veria v slobodu, to ano, ale len pre vyvolenych, co boli v Anglicku. Ako keby v Anglicku rastla sloboda ako burina. Bol som tam,ale zit by som tam nechcel.
    Ludia ako vy vzdy posielaju ludi „si nieco nastudovat“. Zacnite rozmyslat jednoducho!

    Preco mate pocit,ze za socializmu bola individualna sloboda mensia? Kto vam, alebo vasim rodicom branil vtedajsi system aktivne menit a zdokonalovat.
    Alebo sa vasa terajsia „sloboda“ odvija od toho, co mate azda za sebou?
    Pre ludia ako vy je predstava, ze by nevladli peniaze, alebo aspon nemali v spolocnosti dominantnu ulohu najvaescia hrozba. Vy a vam podobni ste bojovnici proti slobode par excellance.

    Reply
    • 21. septembra 2018 at 12:32
      Permalink

      „Brežnevovi“ chýbajú základné poznatky o fungovaní spoločenského mechanizmu. Reční o slobode, demokracii a nevšimol si jednoduchý fakt, že ľudské slobody, blahobyt aj demokracia sa rozširovali v dejinách striedaním spoločenských systémov a ich vývojom. Keby sme sa držali jeho „skvelých“ poznatkov, tak tu beháme ešte ako neandertálci s kyjakmi. Jeho poznatky, to je zopár naučených fráz z propagandistických brožúrok, len rozmýšľať o význame týchto fráz nedokáže.
      Spájať slobodu, demokraciu, liberalizmus, trh len s kapitalizmom je jedna z novodobých podôb poznatkového barbarstva. A „Brežnev“ je jeho prototyp, vhodný na ukážku do budúcich školských učebníc.

      Lenže podobnej chyby sa dopúšťajú aj mnohí ľavičiari. Pre nich vývoj dejín skončil pri socializme, ďalší vývoj pokladajú za utópie. Je to dané tým, že tak pravica, ako aj ľavica vo veľkej miere vychádzajú čisto z ideologických pozícií, svoj systém chápu ako vieru, náboženstvo, namiesto vecného, vedeckého pohľadu.

      Reply
  • 21. septembra 2018 at 9:58
    Permalink

    A este cosi: Za „komunizmu“ som mal na VS stipendium od 250, 300 a 500Kčs, podľa toho ako sa mi postupne zlepsoval prospech. Posledna suma bola 1/4 vtedajsieho platu, ktore pravda neboli vysoke.
    Drustevnu garzonku v strede mesta som ziskal cca za 3000Kčs.
    Moj syn studuje v podnajme, aby nemusel pocuvat moje „zastarane“ nazory a z dalsich dovodov, pricom plati 275€ mesacne, pricom mu vyznamne prispievam a peniaze mi chybaju, nakolko mam aj jedno dieta s DMO.
    Myslim, ze sucasnym rentierom sa tento system paci, ale kolko percent obyvatelstva su rentieri?
    Toto su fakty, ktore si netreba nastudovat.

    Reply
  • 21. septembra 2018 at 12:58
    Permalink

    Cudzinec nám tu povedal A, ale nepovedal B. Teda, ak sa rozpadne EÚ, čo ďalej. Fungovať len na úrovni nezávislých národných štátov?

    Projekt integračného zoskupenia (nemusí ísť len o európske) je pokrokový projekt. Vyžadujú si to čoraz viac zospoločenštené výrobné sily, výrobný spôsob, technológie, ktoré svojou úrovňou prekročili hranice národných štátov. Preto touto cestou prirodzene ide aj Rusko s ďalšími krajinami (Eurázijská ekonomická únia), Čína (pásmo Hodvábnej cesty), integračné zoskupenia Latinskej Ameriky, ap.

    Problémom Európskej únie je to, že je ešte stále založená na kapitalistickom základe (presnejšie post-klasickom kapitalizme, s mnohými prvkami socializmu a globalizácie), takže sa v nej prejavujú aj pokrokové aj reakčné, rozkladné tendencie. Vďake EÚ Európa nepoznala dlhé obdobie vojny, pretože sily kooperácie, spolupráce v rámci deľby práce v spoločnom organizme prevládli nad silami konkurencie, nepriateľstva. Vďaka EÚ, spoločnej mene napr. nepociťujeme tak silno následky colnej vojny.
    Negatívom, vyplývajúcim z kapitalistického základu, je ešte sčasti imperiálny charakter EÚ. A na toto naráža Cudzinec, v tomto je problém EÚ. Kapitalistický základ nedáva možnosť pokročiť v integrácii ďalej, pretože v EÚ nie sú štáty celkom rovnoprávne, impérium vždy v sebe nesie štruktúru centra a obslužnej periférie. Východoeurópske krajiny do určitej miery plnia funkciu vnútorných kolónií EÚ, ako to opísala aj Ilona Švihlíková. Z imperiálneho charakteru EÚ vyplýva aj obava národných štátov vzdať sa svojej suverenity v prospech celku. Logicky. Lenže bez toho integračné zoskupenie nemôže plnohodnotne fungovať. A ďalším hospodárskym (kvantitatívnym) rastom, ktorý si vyžaduje oveľa silnejšie integračné (viac zospoločenštené, aj národný štát je do určitej miery vo vzťahu k celej civilizácii súkromný vlastník) väzby narastá tlak na rozpad EÚ.

    Lenže treba povedať, čo potom, ak sa rozpadne EÚ.
    Ak zruším integračné zoskupenie, musím sa vrátiť úrovňou výrobných síl, technológií pred 20 rokov, inak nás ich vyspelosť a kvantitatívna úroveň bude tlačiť do neustálych kríz, neustále bude treba vymýšľať scenáre, ako riešiť krízu a rozpadávajúci sa systém.
    Sú tu možné dva scenáre:
    1. Buď zastavím hospodársky rast na nulu, čím prestane kvantitatívny tlak na zmenu spoločenskej štruktúry.
    2. Alebo sformujem nové integračné zoskupenie, vychádzajúce minimálne zo socialistických princípov, ale samozrejme, s posunom ďalej.
    A postupne ovládnem proces globalizácie, dostanem pod kontrolu činnosť nadnárodných monopolov.

    Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *