Zdieľaj článok:
Prepošlite článok emailom

Vážení priaznivci DAV-u DVA

Väčšina našich čitateľov má silné sociálne cítenie a hlási sa k zdravému vlastenectvu. Čakajú nás zásadné politické udalosti - referendum o predčasných voľbách a následne zásadný boj o ďalších charakter našej spoločnosti.

V DAV-e DVA stojíme na Vašej strane. Pre pravidelných prispievateľov okrem iného pripravujeme aj špeciálne benefity: vypnutie reklamy, výrazné zľavy v e-shope INLIBRI, podielovú knihu a iné... Vernostný program zverejníme v apríli.

Ak chceme naďalej rásť, nebude to možné bez vybudovania silnej podpornej komunity. Staňte sa jej členom, pomôžte nám v tomto úsilí tým, že budete pravidelne finančne podporovať DAV DVA.

Podporte nás pravidelnou sumou, 4, 6, alebo 10 a viac eur mesačne..
Číslo účtu: IBAN: SK72 8330 0000 0028 0108 6712


Generálny tajomník NATO Jens Stoltenberg poskytol pre tlačovú agentúru DPA rozhovor dotýkajúci sa zmluvy o likvidácii rakiet stredného doletu. Rovnako ako USA aj Stoltenberg jednoducho obviňuje Rusko z porušovania dohôd, ktoré USA samé neustále porušujú a potom dávajú Rusku „ultimátum“ 60 dní na to, aby prestali porušovať danú dohodu, ako keby bolo Rusko vazalom americkej politiky.

Je celkom jasné, že Rusko dané ultimátum nevyplní a USA spolu s NATO budú využívať výmysel o porušovaní dohôd zo strany Ruska ako palicu, ktorou budú byť po hlavách európskych politikov tak dlho, až úplne osprostejú a budú súhlasiť s rozmiestnením amerických rakiet na našich územiach a to celkom určite pre našu „bezpečnosť“. Stoltenberg takú možnosť v danom rozhovore pripustil.

Našej bezpečnosti paradoxne nenapomáha ani fakt, že Slovensko je v tomto roku predsedníckou krajinou OBSE. Problém je v tom, že funkcia úradujúceho predsedu OBSE bola zverená nášmu určite najlepšiemu „kariérnemu“ diplomatovi Lajčákovi.

Pointa je v tom, ako na to upozornil podpredseda zahraničného výboru pán Paška, že naše ministerstvo zahraničných vecí má sklony nekriticky preberať posudzovanie zahraničných udalosti od EÚ a NATO, takže je dosť pravdepodobné, že ak sa USA rozhodnú u nás rozmiestniť rakety, tak úradujúci predseda OBSE sa postaví na stranu USA a nie na stranu bezpečnosti Slovenska a Európy.

Hlavný argument, ktorým sa bude operovať je jasný a jeho jadro je dlhodobo médiami vtĺkané do hláv poslucháčov. Rozmiestnenie rakiet na našich územiach bude nutné pre našu bezpečnosť, veď Rusko je pre nás najväčšia bezpečnostná hrozba. Náš parlament kvôli obštrukciám SNS takú bezpečnostnú doktrínu ešte neschválil, ale našim „nezávislým“ médiám a mnohým politikom je to jasné.

Ak by sa rozmiestnenie rakiet v Európe skutočne realizovalo, tak už by sme neboli len politickí zajatci USA a NATO, ale aj ich vojenskí zajatci, ergo debili, ktorí sú ochotní obetovať svoju bezpečnosť a životy za záujmy najmä amerického kapitálu.

Vladimír Manda

Pozri aj: Aké bolo skutočné poslanie NATO a komu slúži

Odoberajte prehľadný sumár článkov - 1x týždenne


28 thoughts on “Katastrofa

  • 7. januára 2019 at 16:00
    Permalink

    Skvelý článok…
    USA nemajú priateľov, len poslušných vazalov a kto sa odmieta podriadiť ich diktátu, ten je označovaný za nepriateľa…
    Európa sa pod ich réžiou postupne chystá na vojnu s Ruskom, ktorú nemôže vyhrať a jej predstavitelia sú zaslepení a opojení svojimi mocenskými ambíciami a vojnovým rinčaním zbraní.
    Nové vyzbrojovanie našich „odzbrojených síl“ rôznou vojenskou technikou, ktorú tento štát musí kupovať za vlastné svedčí o mnohom…
    Je len otázkou času, kedy budú na našom území rozmiestnené tieto rakety, ale vzniknú aj nové vojenské základne USA pod zásterkou NATO, vďaka servilnosti našich politikov.

    Reply
  • 7. januára 2019 at 19:19
    Permalink

    Je zaujímavé, že sa proti tej idiotskej doktríne postavila len SNS. A čo Smer?

    Reply
    • 7. januára 2019 at 20:02
      Permalink

      Demonštrácie sú dobrá vec, sám som sa ich zúčastňoval, ale sú málo. Budeme musieť premyslieť účinnejšie kroky, aj právne žaloby (zrejme to protirečí niektorým princípom, zákonom, zmluvám), referendá, alebo niečo nové, aby sme zabránili rozmiestňovaniu rakiet.

      Reply
      • 7. januára 2019 at 20:47
        Permalink

        A čo takto voliť stranu, ktorá tu žiadne rakety nechce. Je za neutralitu SR. A dať jej 55% hlasov.
        A je to.

        Reply
        • 8. januára 2019 at 18:25
          Permalink

          Pán Juhár, pekná myšlienka… Ak by sa tu u nás stal takýto zázrak, tak za pár mesiacov by sme tu mali farebnú revolúciu, aby boli zachované sloboda a demokracia a západné demokratické hodnoty…

          Reply
  • 8. januára 2019 at 20:29
    Permalink

    Paní Devano, naprosto souhlasím!

    Josef Goebbels je autorem tohoto výroku, cituji: „Dejte mi do rukou sdělovací prostředky a já z jakéhokoliv národa učiním stádo prasat.“ Konec cit.

    Co z toho plyne? Jediné, že bojovat s kapitalismem postrádá sebemenší smysl, pokud sdělovadla jsou v rukou vládnoucí třídy buržoazie. Je přece jasné, že ať už Slovenská či Česká televize má sto tisíckrát silnější palebnou sílu než např. DAV-DVA na internetu. A tato burž. TV den co den, již skoro 30 let, činí z Čechů, Moravanů a Slováků stádo nesvéprávných prasat.

    POSTSKRIPTUM ANEB POZNÁMKA K AUTOROVI ČLÁNKU
    Cituji text ze začátku: „Rovnako ako USA aj Stoltenberg jednoducho obviňuje Rusko z porušovania dohôd, ktoré USA samé neustále porušujú a potom dávajú Rusku „ultimátum“ 60 dní na to, aby prestali porušovať danú dohodu, ako keby bolo Rusko vazalom americkej politiky.“ Konec cit.

    Pane docente, byl jsem přesvědčen, že to víte, tedy, že RUSKO JE VAZALEM AMERICKÉ POLITIKY.

    Reply
    • 8. januára 2019 at 20:41
      Permalink

      Vašek z Moravy,
      a na základe čoho tak usudzujete?

      Reply
  • 8. januára 2019 at 22:57
    Permalink

    RUSKO JAKO PACHOLEK STATE DEPARTMENT

    Pane docente, vřelé DÍKY za dotaz, dobrý večer!

    Koncem července loňského roku na summitu BRICS v Johannesburgu, na otázky o závislosti Ruska na americkém dolaru, Vladimír Putin k nemalému údivu všech přítomných prohlásil, cituji: „Rusko se nevzdá amer. dolaru, je to univerzální rezervní měna. Euro může také tento status víceméně plnit, ale ne úplně. Proto si dobře uvědomujeme, co amer. dolar představuje dnes.“ A dále ruský prezident pokračoval: „Neproběhnou žádné prudké změny. Nikdy se nevzdáme dolaru. Budeme ho používat v takové míře, do jaké naše nadřízené finanční orgány v USA nebudou bránit použití dolaru v zúčtování.“ Konec citace.

    Pane docente, víte proč známý franc. herec Gérard Depardieu přijal ruské občanství z rukou samotného ruského prezidenta Vladimíra Putina? Ze stejného důvodu jako monacké občanství česká tenistka Petra Kvitová. V Rusku totiž neexistuje progresivní daň, nýbrž jen rovná daň ve výši 13 %. Pro všechny. Pro děvky v moskevském bordelu, pro oligarchy, pro akademiky, jakož i pro dělníky, metaře aj. nádeníky Putinova proamer. carského režimu.

    Pane docente, 27. prosince 2018 Sovětskaja Rossija zveřejnila článek o velké tiskové konferenci (přítomno bylo 1640 novinářů) ruského prezidenta V. Putina 20. prosince 2018. Článek cituje Putinova slova o možném socialismu v Rusku: „Nepovažuji za možný návrat socialismu v Rusku. Socialismus je vždy spojen s výdaji vyššími než činí příjmy, takže v konečném důsledku socialismus představuje slepou cestu vývoje. Místo socialismu je třeba spravedlivě se chovat k lidem žijících za hranicí chudoby.“ Skvěle to V. Putin předvedl v praxi, když podepsal penzijní reformu s platností od poč. r. 2019, tedy odchod do důchodu u mužů i žen o 5 let později než doposud. V Číně se to děje naopak, tj. o 5 let dříve (!!!) než doposud.

    Já osobně mám jasno, kdo je Putin, už od té doby, jak se smál otázce proslulého Larry Kinga ze CNN 8. září 2000, když byl dotázán, co si myslí o tragické havárii ponorky Kursk v srpnu 2000. Putin se tehdy jidášsky zasmál a Kingovi odvětil: „No co, tož se potopila!“ (čas asi 1:15)

    ROZHOVOR V. PUTINA S LARRY KINGEM ZE CNN 8.9.2000:
    https://www.youtube.com/watch?v=WvAfQbHn8F4

    Ano, ruská mafie v čele s ruským prezidentem je ve své podstatě morální spodina utkaná z konglomerátu bývalých VELEZRÁDCŮ Sovětského svazu, tj. pracovníků Komsomolu, KGB, ale i těch stranických z řad bývalé KSSS.

    Pane docente, pro ilustraci až do nebe volajícího vlezdoprdelismu ruských poslanců za vládnoucí banditskou stranu Jednotné Rusko uvedu toto video, je to opravdu katastrofa, obzvláště ve světle stále zesilujících protiruských sankcí ze strany USA – podívejte se na tento unikát NAPROSTO NEMAJÍCÍ OBDOBY, je to z července 2018, pod videem stojí doslova toto, s třemi vykřičníky:

    ►RUŠTÍ POSLANCI PARLAMENTU UVÍTALI SVÉ NADŘÍZENÉ Z KONGRESU USA VSTOJE A S POTLESKEM◄

    Dokonce z nařízení STATE DEPARTMENT bylo přerušeno jednání Revizní komise ruského parlamentu!!!

    https://www.youtube.com/watch?v=irGHshCJWY0

    Pane docente, co k tomu videu dodat? Jediné. Ruská proamer. mafie sídlící v Moskvě je prorostlá skrz naskrz od Kremlu a Parlamentu RF (DUMA) až po posledního policistu či vojáka Putinových Národních gard, které, jen tak na okraj, byly vytvořeny PO VZORU AMER. NÁR. GARD. Takže se pak nedivme, že VÍCE NEŽ POLOVINA VŠECH VÝROBNÍCH PODNIKŮ V RF NÁLEŽÍ VLASTNICKY ZÁPADU, PŘEDEVŠÍM USA, včetně (!) těch vojenských, aby to nebylo málo, tak ruskou Centr. banku řídí soukromá amer. banka Federálního rezervního systému!!! Ředitelka ruské Centrobanky Elvíra Nabiullinová jezdí pravidelně na zasedání bankovní rady banky FED (naposledy poč. září 2018), kde paní ředitelku amer. partneři úkolují, aby věděla, jak se má chovat směrem k úrokové sazbě vůči ostatním bankám a podnikům v RF.

    V tom videu je správně uvedeno, že poslanci s potleskem a vstoje (chybělo již jen vylizování análu) pozdravili své amer. šéfy z Kongresu USA, kteří, jak známo, úkolují veškerou činnost v RF, včetně TOTÁLNÍ PODŘÍZENOSTI Centrální banky RF amer. soukromé bance FED. Ano, ano, pane docente, toho Kongresu USA, jenž Rusku uděluje sankce!!! No to je fakt opravdová senzace!!! Však je to v tom videu v čase 1:06 napsáno písmem pro slepce, že, cituji: „Jmenovitě Kongres přijímá rozhodnutí o sankcích USA proti Rusku.“ Konec cit.

    Reply
  • 8. januára 2019 at 23:24
    Permalink

    USA ZABLOKOVALY DODÁVKY CIVILNÍCH LETADEL SU-100 DO ÍRÁNU
    aneb RUSKO JAKO PACHOLEK STATE DEPARTMENT

    Pane docente, pro doplnění mého předchozího příspěvku mi dovolte Vám říci, že „Ministerstvo financí USA nevydalo vývozní certifikát pro prodej ruského letadla SU Superjet 100 (SSJ-100)“, což píše 3. ledna t.r. izraelský portál iHLS. Proč se tak stalo?

    Proto, že VEŠKERÁ LETECKÁ VÝROBA V RF JEST PODŘÍZENA MINISTERSTVU FINANCÍ USA!!! Izraelský portál totiž uvádí, že povolení amer. fin. úřadu se vyžaduje tehdy, pokud vyvážená letadla obsahují více než 10 % součástek vyrobených ve Spojených státech severoamerických. A to je případ ruských letadel SSJ-100 určených pro Írán! Ruská letadla SSJ-100 mají v sobě 22 % amer. součástek, včetně motorů! Ruský civilní letecký průmysl byl za prezidenta Putina totálně rozvrácen, takže dnes civilní letecký park v Rusku tvoří z 90 % amer. ojetiny koupené na burze v Kalifornii!

    ZDROJ: https://i-hls.com/archives/87984

    Reply
  • 9. januára 2019 at 1:44
    Permalink

    RUSKÝ PREZIDENT VLADIMÍR PUTIN
    JAKOŽTO GUVERNÉR 51. STÁTU USA

    Pane docente, dovolte mi ještě jednu naprosto ZÁSADNÍ informaci o proamer. politice ruského prezidenta. Před národem si V. Putin hraje na vlastence a bije se v prsa, jak strašně nenávidí Američany. A na druhé straně naprosto nepokrytě předal amer. Pentagonu a NATO letiště v Leninově rodišti Uljanovsku i s veškerou infrastrukturou, aby si z Ruska udělali rohožku. Tož tak se dělá dneska politika v Rusku.

    V rodišti V.I. Lenina-Uljanova byla zřízena nikoli bezvýznamná amer. voj. základna, údajně ve smyslu zásobovacím, či jak se dnes píše dle EU a USA, ve smyslu logistickém. Když se komunisté pana Putina ptali, proč toto svinstvo směrem k amer. Pentagonu a NATO on podporuje, tak pan Putin odpověděl, že to je důležité pro boj proti světovému terorismu.

    Západ je ve vztahu k Rusku opravdu dále, než-li byl Hitler a bez boje. Je to, bohužel, opravdu tak. Reformy Putinova vládnoucího klanu jdou plně na ruku Západu, tj. prostřednictvím reforem zcela odzbrojit ruskou armádu do té míry, aby v případě sebemenšího střetu se ukázala jako nebojeschopná.

    A vůbec, pane docente, přečtěte si můj překlad Putinova vystoupení v dolní komoře ruského parlamentu na dotaz poslance parlamentní frakce známého bouřliváka Vladimíra Žirinovského. Putin v únoru 2012 se zmínil o základně NATO v Uljanovsku, následuje text mého překladu onoho děsivého videa:

    https://www.youtube.com/watch?v=Fu9RtycIoKw

    DOTAZ NA VLADIMÍRA PUTINA V PARLAMENTU
    Je známo, že vojenský blok NATO byl vytvořen nikoli jako náš přítel a kamarád, ale spíše jako náš protivník. Nelze nevzpomenout slova jednoho z kandidátů na amer. prezidenta Romneyho, který se vyjádřil o Rusku jako o jednom z nepřátel Ameriky, ba co více, o hlavním nepříteli Ameriky. Zásadním vztahem ruského vedení směrem dovnitř bylo nejen nedopustit rozšíření NATO na východ směrem k ruským hranicím, natož na území Ruska. Nedávno jsme se však dozvěděli, že na území Uljanovského kraje se buduje základna NATO. Z tohoto důvodu vyvstává otázka, zda se kardinálně změnila pozice vedení státu v tomto směru, anebo cosi neznáme či nechápeme. Prosíme o komentář.

    ODPOVĚĎ VLADIMÍRA PUTINA
    Myslím si celkově, že NATO, obecně vzato, já to pravím i mým kolegům, je přežitek studené války. Blok vznikl v době, kdy existoval bipolární systém v mezinárodních vztazích, byl Východní blok (má poznámka: zde Putin dokázal, že nezná historii, zaměnil dobu vzniku u NATO a Varšavské smlouvy, ale vzápětí mu to došlo, tak se opravil), potom byl vytvořen, přesněji, napřed byl vytvořen Západní blok a NATO, potom byla vytvořena jako odpověď Varšavská smlouva. Ale dnes takovou situaci nemáme, nechápu, proč je potřeba taková organizace jako NATO. Ale ona existuje, je to geopolitická skutečnost a s ní je potřeba počítat. Navíc, v některých případech NATO plní jistou stabilizační roli ve světových událostech. Pravda, někdy strká nos i do věcí, kam není třeba, a které se nacházejí již mimo rámec zakládací listiny NATOvské činnosti, avšak my jsme povinni odpovídajícím způsobem reagovat, nicméně, opakuji, v řadě případů NATO hraje stabilizační roli, tak např. v Afghánistánu NATO funguje v souladu s rezolucí mandátu OSN.

    Chci se obrátit na vás všechny, jak se zde nacházíte, nezávisle na politickou příslušnost, všichni přece chápeme, co se děje v Afghánistánu, je to tak? Jsme přece zainteresováni na tom, aby tamější situace byla pod kontrolou, je to tak? A my všichni nechceme, aby naši vojáci bojovali na tádžicko-afghánské hranici, prostě nechceme. Nu, tam však se nachází Západní společenství i NATO, bůh jim žehnej, nechť tam působí, my jsme přece souhlasili s rozhodnutím umožnit pozemní i vzdušný tranzit jednotlivých států, i USA, i NSR či Francie, je třeba jim pomáhat, taková je má pozice, pomáhat a řešit problém stabilizace situace v Afghánistánu. Neboť jinak tímto vším se budeme muset zaobírat my sami, chápete, oč tu jde? Jakou máme volbu? Co se týče samotného NATO, pokud jsme již jednotlivým zemím tranzit povolili, tak v čem je problém? Musíme zaujímat k tomu pragmat. stanovisko, co je pro nás výhodné, zda to odpovídá našim národním zájmům nebo neodpovídá. Našim národním zájmům odpovídá udržet stabilitu v Afghánistánu, proto budeme, veřejně se k tomu hlásíme, vám pomáhat, budeme zabezpečovat tranzit. Co se týče Uljanovsku, to není přece žádná vojenská základna, je to, jak říkají vojáci, jakási kvazi-základna pro vzdušný transport odpovídajících voj. nákladů. Proto vás ubezpečuji, že nic neodpovídající našim národním zájmům se tam neděje, naopak, vše, co se tam děje v této sféře, plně odpovídá zájmům RF a našeho národa.

    Reply
    • 9. januára 2019 at 13:53
      Permalink

      Pán Vašek z Moravy,
      ďakujem Vám za Vaše rozsiahle zdôvodnenie, ale bohužiaľ vo Vašom výklade som nenašiel nič také rozhodujúce, čo by zdôvodňovalo názor, že Rusko je vazalom americkej politiky.
      Fakt, že Rusko je v mnohých, najmä ekonomických smeroch závislé na USA je známym dôsledkom politiky Gorbačova a najmä Jeľcina, ktorý vo svojej opitosti predal temer celé Ruko západu. Putin, hoci nie je žiadnym socialistom a politicky hrá na kartu národnej jednoty, čo mu v podstate stále vychádza, robí jednoznačne politiku, aj v dôsledku prinútenia sankciami, orientovanú na rozhodujúce posilnenie ekonomickej nezávislosti Ruska najmä na USA. Váš príklad so zákazom predaja ruských lietadiel SSJ-100 Iránu je len jedným z mnohých príkladov ako USA využívajú ekonomické vzťahy na zasahovanie do politiky iných štátov, ale to nie je dôkaz politického vazalstva Ruska. Na druhej strane by sa mohlo uviesť mono dôkazom o tom, ako sa Rusko postupne, krok za krokom zabavuje ekonomickej v rozhodujúcich odvetviach ekonomiky závislosti na západe. Napríklad zavádzanie vlastných platobných kariet Mir, (https://picuscapital.sk/platobny-system-mir/). Niet pochýb o tom, že s rastom ekonomickej nezávislosti Ruska na západe, a najmä na USA, bude rásť aj jeho politická suverenita. To, že Putin ide postupnými, alebo ako hovorí evolučnými krokmi a nie v danom prípade nejakými „revolučnými“ skokmi je jeho politická stratégia, ktorá zatiaľ vychádza.
      V texte využívate jeho rôzne vyjadrenia pre médiá, verejnosť a pod. na podporu Vášho názoru. Ale je rovnako všeobecne známym faktom, že držať sa len vyjadrení politikov, pri posudzovaní ich politiky je rozhodne nedostatočné. Je potrebné si dobre všímať aj jeho praktické kroky a toho, k čomu smerujú.

      Reply
      • 9. januára 2019 at 17:13
        Permalink

        Dobre píšeš sprav si blog na Picus Capital, teraz ho otvorili.

        Reply
    • 9. januára 2019 at 17:03
      Permalink

      Pán Vašek, Vaše príspevky sa mi páčia, oslovili ma a tieto Putinove vyjadrenia ma pobúrili:
      „Navíc, v některých případech NATO plní jistou stabilizační roli ve světových událostech. “
      Och, och!!!

      „Nepovažuji za možný návrat socialismu v Rusku. Socialismus je vždy spojen s výdaji vyššími než činí příjmy, takže v konečném důsledku socialismus představuje slepou cestu vývoje.“
      No hej, pre oligarchov je to určite slepá cesta vývoja, to určite! Čo tak sa opýtať jednoduchých ľudí, ktorí sa prepadávajú do chudoby, žijú na ulici…

      Za seba ďakujem, pán Vašek!

      Reply
  • 9. januára 2019 at 17:34
    Permalink

    Pane docente, dobrý večer.

    Dobrá, výroky ruského prezidenta Putina za důkaz jeho proamer. politiky nepovažujete, stejně jako jeho naprosto genocidní sociální politiku. Patrně nevíte, že učitel v Rostovské oblasti má měsíční plat díky Putinově politice sotva jen 8 289 RUBLŮ MĚSÍČNĚ, tedy, převedeno na slovenská eura, sotva jen 108 €. Pane docente, za tohle by slovenský učitel rodinu neuživil. Proč o tom Vám to vlastně píšu. Já jen, že jste chtěl aspoň nějaké ty důkazy.

    ZDROJ aneb ŽIVOT ZA HRANICÍ BÍDY: pedagogové na Donu o reálné mzdě učitelů v kraji
    https://rossaprimavera.ru/article/6e3b4de8

    Nicméně. Je pravda, že mzdy učitelů jinde v RF jsou přece jen vyšší, ne o mnoho, ale budiž. Co jsem uvedl, je opravdu extrém i na ruské poměry, byť Rostov na Donu není dědina, ale město jako česká Praha.

    P.S.
    Pane docente, věčně se vymlouvat jen na Dubčeka, Husáka, Jakeše, Gorbačova či Jelcina opravdu není dobrá vědecká metoda, nemyslíte? Obzvláště, uvážím-li fakt, že Putin s Medvěděvem, jakožto tzv. vládnoucí Tandem, jak se píše v Rusku, je u moci již bezmála 1/5 století, tj. bezmála celé jedno pokolení. Měl byste vědět, pane docente, když už chcete důkazy o zhoubné roli Putina nejen na ekonomiku, ale také na sociální politiku Ruska, že podíl RF na celoplanetárním HDP činí ani ne 2 %, kdežto za Gorbačova to bylo 10x tolik, tedy 20 %. Pravda, tehdy byl SSSR, ale i když odečtu tehdejších 14 svazových republik, abych ponechal jen Ruskou federaci, stále zůstává za Gorbačova podíl na svět. ekonomice 17 %. Zopakuji to, pane docente, za Putina 2 %, což řadí ekonomiku RF ve svět. srovnání až někam na 6. či 7. místo, za Gorbačova to bylo velice čestné 2. místo, abychom si rozuměli. Zda je to pro Vás podstatný údaj jako důkaz, nevím, však se vyjádřete, budete-li to považovat za vhodné. Rád to okomentuji. Děkuji.

    Reply
  • 9. januára 2019 at 22:29
    Permalink

    Vašek z Moravy,
    mám pocit, že ste sa tak vžil do úlohy „komentátora“, že ste zabudol, čo bolo podnetom tejto diskusie. Ak ste na to zabudli, tak já vám to pripomeniem, východiskom bol Váš výrok, že RUSKO JE VAZALOM AMERICKEJ POLITIKY. Ja som položil len jednoduchú otázku, „na akom základe tak usudzujete“. Ak rozumiete výrazu „vazal“, tak Vaše tvrdenie znamená, že Putin vo svojej politike poslúcha príkazy alebo vedome realizuje záujmy USA na úkor záujmov Ruska. Ja som sa nepýtal, či je Putin dobrý alebo zlý politik, či je socialista alebo je jeho politika „genocídna“ voči pracujúcim alebo či sú jeho komentáre proamerické alebo aký je podiel Ruska na „celoplanetárnom“ HDP alebo či vládne 1/5 storočia, t.j. 20 rokov, čo je podľa Vás „bezmála celé pokolenie“. Ja som sa pýtal na tie jeho politické kroky, v ktorých poslušne realizuje príkazy či záujmy USA.
    Ak je napríklad jeho vnútorná politika zameraná na ochranu oligarchov a na „genocídu“ pracujúcich, tak to nedokazuje, že to robí v záujme USA, rovnako ako nás vykorisťujú v prospech našich oligarchov a nikoho nenapadne povedať, že je to na príkaz alebo v záujme USA. Ak sa ostro nepostaví proti NATO a povie, že hrá nejakú stabilizačnú funkciu, tak z toho opäť nijako neplynie, že robí politiku v záujme USA, ale môže to byť výsledkom jeho snahy navrátiť Rusko do polohy jednej zo svetových mocností a teda aj nutnosť nastoliť vo vzťahoch z USA nejakí rovnovážne vzťahy.
    Ak chcete svoj výrok obhájiť, potom bude lepšie ak namiesto svojich „komentárov“, ktoré Vás len odvádzajú od podstaty veci sa sústredíte na nejaké vecné dôkazy Putinovej vazalskej politiky voči USA.

    Reply
  • 10. januára 2019 at 8:43
    Permalink

    Pán docent, k Vašej reakcii na komentáre pána Vaška:
    cit.: „…východiskom bol Váš výrok, že RUSKO JE VAZALOM AMERICKEJ POLITIKY. Ja som položil len jednoduchú otázku, „na akom základe tak usudzujete“.

    Pán docent, podľa môjho názoru, pán Vašek na túto otázku odpovedal:

    „…ruskou Centr. banku řídí soukromá amer. banka Federálního rezervního systému!!!“

    To nie je vazalstvo?

    „…Vladimír Putin k nemalému údivu všech přítomných prohlásil, cituji: Nikdy se nevzdáme dolaru. Budeme ho používat v takové míře, do jaké NAŠE NADŘÍZENÉ FINANČNÍ ORGÁNY v USA nebudou bránit použití dolaru v zúčtování.“

    To nie je vazalstvo?

    Reply
  • 10. januára 2019 at 9:48
    Permalink

    Slavomíra Kotrádyová,
    ak vyššie uvedené tvrdenie, že ruskú centrálnu banku riadi americký Fed, by bolo pravdivé, tak potom by sa iste dalo hovoriť minimálne o finančnom vazalstve Ruska. Lenže tvrdiť, že ruskú centrálnu banku riadi Fed je asi to isté, ako povedať, že vrchným veliteľom ruskej armády nie je Putin ale Trump. Nabuillina sa nemôže zúčastňovať pravidelných zasadnutí bankovej rady Fedu, lebo nie je jej členkou, skúste sa pozrieť sem, aby ste si urobila predstavu o riadení Fedu (https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Reserve#Federal_Open_Market_Committee). Nabuillina sa mohla stretnúť s predstaviteľmi Fedu a niečo prerokovávať, z toho ale nijako neplynie, že politika ruskej centrálne banky je riadená príkazmi amerického Fedu.
    Druhý názor, o ktorom sa domnievate že dokazuje vazalstvo Ruska na USA, nič nedokazuje, pretože pokiaľ ide o používanie doláru, tak pokiaľ je Amerika ekonomickou mocnosťou a dolára sa používa v medzinárodnom obchode nie je možné sa ho vzdať bez toho aby ste neboli vyradený zo svetového obchodu. A ako je všeobecne známe, Rusko, Čína, Irán a ďalší robia viacero krokov v zahraničnom obchode, aby sa vyhli nutnosti platiť dolárom. A to čo ste vypichla, teda „NAŠE NADŘÍZENÉ FINANČNÍ ORGÁNY V USA“ je tak naprostý nezmysel, že mohol vniknúť len zámerným skreslením. Ja som si ten citát pohľadal, je tu – http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/putin-dolaru-se-nevzdavame-ale-jak-ho-pouzijeme-bude-zalezet-na-usa/, je to úplne posledný odsek, a porovnajte ho s tým, čo preberáte od Vaška z Moravy.

    Reply
  • 10. januára 2019 at 11:45
    Permalink

    Pane docente, zdravím Vás.

    Mám velké štěstí, že nejsem Váš student, poněvadž bych u Vás nesložil ani jednu zkoušku, to jen úvodem. ) Vy jste mě označil za „komentátora“, u nás na Moravě se takovým komentátorským žvanilům Vaškům z Moravy odjakživa pravilo „dřístala“, stejně jako v Čechách „kecal“. )) Pochopil jsem Váš tón, pane docente. )

    Ale mohu Vás uklidnit, i když jsem se zrovna chystal odeslat do redakce DAV-DVA článek na téma zrádcovské role V. Putina vůči Ruské federaci během svého faraónského panství po smrti fašisty Jelcina, jenž osobně dosadil a jmenoval Vladimíra Putina prezidentem Ruské federace, díky Vašim slovům na mou adresu tak rozhodně neučiním, zůstanu proto raději tím dřístajícím „komentátorem“ v diskusi, protože Vy byste můj článek označil za paskvil bez důkazů. ) Konec konců, aspoň již chápu díky Vám, že vše zlé jest i k dobrému. )

    Jo, pane docente, jen Vás propříště prosím, abyste mi nepodsouval Nabuillinu, neznám tu ženu. Zato ale znám z runetu (ruský internet) dlouhá léta Putinovu finanční kobylu (nikdy nebyla volena, ale jen a pouze jmenována panem Putinem), která se jmenuje Elvíra Nabiullinová. I proto je obecně v ruských levic. akademických kruzích rozšířen názor, jenž já osobně sdílím, že opakovaným jmenováním ředitelky Nabiullinové prezidentem Putinem do čela ruské Centrobanky SE PROKAZUJE PUTINOVO VAZALSTVÍ VŮČI USA, PROTOŽE RUSKÁ CENTR. BANKA JEST FILIÁLKOU AMERICKÉ SOUKROMÉ BANKY FED. Pane docente, porozuměl jste mým slovům? Ne? Pak čtěte dále.

    Pane docente, zrovna dnes máme zajímavé výročí z doby antického Říma. 10. ledna r. 49 př.n.l. Julius Caesar se svým vojskem překročil bájnou říčku Rubikon v severní Itálii, což znamenalo v tehdejší Říši římské nejen akt velezrady, ale také počátek obč. války. Kostky byly vrženy, jak tehdy zařval samotný Caesar.

    V roce 1993 byly kostky vrženy rovněž tak, nejen Jelcinovým krvavým faš. pučem v září a v říjnu. V témže roce totiž se stala hlavním ruským zákonem Ústava Ruské federace sepsaná amer. poradci. Článek 13 paragraf 2 a článek 15 paragraf 4 Ústavy RF z r. 1993 (oba články napsané CIA jsou nadále v platnosti!) říkají, cituji:

    „Ruský stát se zříká ochrany svých tradičních hodnot (ideologie) a přiznává prioritu mezinárodního práva nad vnitrostátním právem.“ Konec cit. Tohle že není vazalství? Dále níže uvedený zdroj píše, cituji:

    „K dnešnímu dni se tak zvenčí umožnilo uvedení v život mechanismu garantované sebelikvidace našeho tisíciletého státu. Vítěz vždy diktuje poraženému své zákony. Výjimkou z pravidla se nestal ani státní převrat v r. 1993, jenž byl proveden v Moskvě. Na základě podmínek kapitulace se z druhé nejvíce rozvinuté průmyslové země světa musela vytvořit klasická surovinová kolonie. Hitler, jenž prolil moře krve, beztak nedokázal dosáhnout tohoto strategického cíle. Byl vnějším nepřítelem. Avšak toho, čeho nedokázal dosáhnout vnější nepřítel, za pouhých 20 let dosáhl vnitřní nepřítel. Jelcin a Clinton za podpory amer. „páté kolony“ dokázali zničit nejen SSSR, ale i veškerý konkurenceschopný tuzemský průmysl, v praxi uskutečnit deindustrializaci Ruska.“ Konec cit.

    ZDROJ: https://pandoraopen.ru/2017-09-08/konstituciyu-rossii-pisali-v-ssha/

    Pane docente, snad stokrát ruské levic. akademické kruhy NALÉHAVĚ SE OBRACELY K PREZIDENTU PUTINOVI, ABY TUTO AMER. VSUVKU V RUSKÉ ÚSTAVĚ ODSTRANIL. PREZIDENT PUTIN TO OPAKOVANĚ ODMÍTL UDĚLAT.

    Nemyslíte, pane docente, že to má vypovídací hodnotu o Putinově roli v soudobém Rusku? Tedy o jeho roli VAZALA USA? Já jen, že se mýlíte, pokud jste mi naznačil, že významu slova „VAZAL“ nerozumím.

    Ještě Vám to nedošlo, pane docente, proč to Putin odmítl, tedy odstranit z ruské ústavy právní podřízenost RF USA? Přece proto, aby BYLA PLNĚ LEGALIZOVÁNA PLNÁ PODŘÍZENOST RUSKÉ CENTROBANKY AMER. SOUKROMÉ BANCE FED!!!

    Pane docente, Ústava RF se dostala pod velení USA, aby právě NEJDŮLEŽITĚJŠÍ ÚŘAD RUSKÉ FEDERACE, tedy Centrální banka RF, mohl být řízen USA!!! Činnost Centrobanky RF podle Ústavy RF nespadá totiž pod jurisdikci RF (!!!), ale jen a pouze pod jurisdikci USA a speciálně soukromé Federální rezervní banky FED.

    Avšak Vy, pane docente, jste napsal, že, cituji: „Nabuillina sa mohla stretnúť s predstaviteľmi Fedu a niečo prerokovávať, z toho ale nijako neplynie, že politika ruskej centrálne banky je riadená príkazmi amerického Fedu.“ Konec cit.

    Pane docente, uvedeným Vaším výrokem jste jednoznačně prokázal, že naprosto nechápete špinavou roli ředitelky ruské Centrobanky E. Nabiullinové (nikoli Nabuillinové, jak jste mylně uvedl), která, DOVOLÍM SI ZOPAKOVAT mé tvrzení, JE ŘÍZENA PŘÍKAZY AMER. FEDU!!!

    Nebudu pane docente Vám na DAV-DVA dělat komentátora, nebo-li jakéhosi dřístalu Vaška z Moravy. To rozhodně ne, pane docente. Uvědomujete si, co výše uvedená slova znamenají? Že za vše nese PŘÍMOU ODPOVĚDNOST PREZIDENT RF VLADIMÍR PUTIN, protože jen a pouze ruský prezident jmenuje do funkce ředitele CB RF svého člověka!!! I proto jsem se rozhodl pro následující krok, poněvadž rusky rozumíte.

    Pane docente, předkládám Vám osobně projev člověka, jenž je v soudobém Rusku opravdovým titánem ekonomické vědy, mám na mysli profesora Valentina Jurjeviče Katasonova, doktora ekonomických věd RF.

    Vám totiž, pane docente, prosím, neurazte se, nevěřím ani slovo, pokud tvrdíte, že „politika ruské Centrobanky není řízena příkazy amer. Federální rezervní banky“. Nechť Vás poučí nikoli užvaněný „komentátor“ Vašek z Moravy, ale sám prof. Katasonov. Pokud slova prof. Katasonova, pane docente, zpochybníte, pak již Vám povím jediné, že je mi Vás opravdu líto… (

    Nuže tedy, vážený pane docente, následuje revoluční vystoupení profesora Valentina Katasonova. Pane docente, uvedená fakta DOKAZUJÍ pravdivost mých slov, že ruský prezident a vláda RF jsou řízeny z USA! Jedná se o naplnění aktu STÁTNÍ VELEZRADY Ruské federace! O to více, že v Rusku neexistuje parlamentní demokracie, ale jen a pouze prezidentský systém státní vertikální moci, kdy jeden jediný prezident rozhoduje v Rusku absolutně o všem.

    RUSKO – KOLONIE USA!
    CENTRÁLNÍ BANKA RUSKÉ FEDERACE – FILIÁLKA FED USA!
    VLÁDA RF – KOLONIÁLNÍ ADMINISTRACE USA!

    Reply
  • 10. januára 2019 at 13:53
    Permalink

    Vašek z Moravy
    je naprosto zrejmé, že naša diskusia k ničomu nevedie, lebo každý hovoríme o niečom inom. Z vašich postrehov jasne plynie, že proste Putina nemáte rád, považujete ho za zradcu, v čom Vám ja nijako nebránim a ani Vás nemienim presviedčať o opaku.
    Vážený pane, ste na veľkom omyle, ak hovoríte, že ja som Vás označil za „komentátora“. “ Tu je Vaše vyjadrenie – „Zda je to pro Vás podstatný údaj jako důkaz, nevím, však se vyjádřete, budete-li to považovat za vhodné. RÁD TO OKOMENTUJI. Děkuji.“ Tak že vy sám ste pasoval do úlohy „komentátora“, ja som to len rešpektoval.
    Nerozumiem, ako Vás mohli moje poznámky odradiť od publikovania Vášho príspevku o zradcovskej role Putina v DAV2. Veď mne, ani po takom rozsiahlom vysvetľovaní stále „nedošlo“, že Putin je zradca a jeho „finančná kobyla“ poslúcha Fed.
    V doloženom videu, Kasatonov vyjadril svoj názor k povahe ruskej ekonomiky a jej riadeniu. Keďže nie som ekonóm a on svoje názory nevysvetľoval, ale ich jednoducho proklamoval, tak k nim nemám čo povedať. Snáď len k povahe národných bánk. Aj Česká národná banka nie je v rukách českej vlády, a plynie z toho, že je v rukách amerického Fedu? Každý môže mať svoj názor. Ale je nesporné, že by video bolo zaujímavejšie, ak by zachytávalo aj vystúpenia ďalších predstaviteľov ruskej ekonomiky, aspoň by sme mohli porovnávať pohľady vystupujúcich.
    Pokojne svoj príspevok o Putinovi publikujte, ja sa k nemu už určite vyjadrovať nebudem.

    Reply
  • 10. januára 2019 at 19:07
    Permalink

    Pán Vašek,
    Priveľmi vychádzate zo subjektívnej roviny, zo subjektívnych želaní, či sa Vám niečo páči alebo nepáči, teda pocitov, ak niečo s nimi nepasuje, hneď to vyhlasujete za zradu. Viem, že ma znovu obviníte, že som technokrat bez pocitov, ale veľká politika a politik nemôže vychádzať zo svojich subjektívnych želaní a pocitov, ale z reálneho hodnotenia situácie. Aj Putinovi a Rusom sa zrejme mnoho vecí nepáči, tak ako Vám, ale môžu vyskakovať len do sily svojej ekonomiky. Vy úplne ignorujete pôsobenie ekonomických faktorov, hoci sa hlásite ku komunistickej ideológii, ktorá je materialistická, nie idealistická. Hlavne ekonomické faktory rozhodujú o tom, čo si môže Rusko a Putin dovoliť a čo nie.

    Sám ste uviedli iba 2 percentný podiel Ruska na svetovej ekonomike. S tým sa veľmi nedá vyskakovať, ovplyvňovať podobu svetovej ekonomiky. 17 percentný podiel na svetovej ekonomike za Gorbačova, dnes 2 percentá. Nuž, ak bol ekonomický pád Československa po r. 1989 vyše 25 percent, merané HDP, v Rusku to bolo okolo 75 percent, na Ukrajine, v Gruzínsku okolo 90 percent. V auguste 1998 počas globálnej krízy bankrot ruského štátu. Sankcie. Za tejto situácie si Rusko vedie ešte celkom dobre.

    Čo je dôležité, za posledných 20 rokov sa svet silne globalizoval, čo európska ľavica obchádza ako čertovo dielo, globalizoval sa finančný, platobný systém v podobe systému Swift, ktorý zahŕňa asi 11 000 bánk. Celý systém majú pod kontrolou USA. Je to posilnené úlohou dolára ako rezervnej a platobnej globálnej meny. Podobne majú pod kontrolou morské plavebné, dopravné trasy, OSN s jej rôznymi inštitúciami, množstvo svetových inštitúcií, napr. MOV, WADA.

    Za tejto situácie si môžu dovoliť vyhlásiť sankcie proti Iránu, Rusku, aj sankcionovať ich nedodržiavanie, pokutovali napr. francúzske banky. Pretože vedia blokovať finančné transakcie Iránu, či Ruska a problém s tým má aj ekonomicky silná Čína, vraj obmedzila nákup ropy v Iráne. Francúzska Total odišla z Iránu, hoci by rada zostala. Veľká India obmedzila nákup iránskej ropy. USA si dovolili dotlačiť Kanadu k zatknutiu čínskej topmanažérky za porušenie sankcií proti Iránu. Vari je Čína vazalom USA?

    Takže to nie je o vazalstve Ruska, ale jednak niektorých pozostatkoch Jeľcinovej politiky, ale aj nutnosti manévrovať v globálnej civilizácii (politika je umenie možného, nie o pocitoch), pokúšať sa používať čo najviac národné meny pri platbách (ide to zatiaľ len s niektorými krajinami). Predaj S-400 Indii prebehne v národných menách, aby ho nemohli USA blokovať. Lenže v globálnej civilizácii sa riešenie nenachádza v používaní národných mien, ale utvorení pravej globálnej meny.

    Rusko a Irán obchodujú v národných menách. Čína založila šanghajskú ropnú burzu v juanoch (petrojuanoch), rozbieha sa to, ale podiel je zatiaľ malý.
    Čína aj Rusko vytvárajú svoje platobné systémy, aby sa vyhli problémom s platobným stykom.

    Ruská centrálna banka v poslednom čase urobila viacero opatrení smerom k nezávislosti Ruska na USA. Rusko sa takmer zbavilo amerických vládnych dlhopisov, nakupuje zlato. Už si všetky kroky nepamätám, ale boli pozitívne hodnotené odborníkmi, ocenil som ich aj ja.
    Považujete vari Severný prúd 2 za proamerický projekt Ruska? Vytváranie vlastných skvapalňovacích terminálov, aby obmedzili dovoz amerického skvapalneného plynu do Číny, Kórei, Európy. Považujete vari ruskú operáciu v Sýrii za proamerický projekt? Veď Rusko narušilo geopolitické energetické plány USA vybudovaním nových plynovodov cez Sýriu obmedziť podiel Ruska.

    Želaním Západu bolo rozdeliť Rusko na viacero malých, slabých štátikov, ktoré by sa stali doplnkom západnej ekonomiky, Západ by svoje problémy vyriešil na najbližších 20 rokov. Vari tým, že Putin tomu zabránil, je vazalom USA?

    Mnohé Vaše aj Putinove želania sa môžu zhodovať. Lenže politika nie je o želaniach, ale umení možného. Potrebe rešpektovať ekonomické, finančné, politické, sociálne tlaky. Veľký Napoleon sa bol vyjadril, že čím silnejším vládcom Európy sa stáva, tým je menej slobodný v rozhodovaní, musí rešpektovať množstvo faktorov. Vy jednoducho tvrdohlavo presadzujete svoje subjektívne želania, ako by mala vypadať politika Ruska, za povinné, ak sa ich Putin nedrží, je zradca.

    Bojovať za tejto situácie proti Rusku, keď proti nemu bojuje všetkými silami Západ, aby ho rozložil, rozdelil na malé, slabé štátiky, z ktorých by si urobil surovinový doplnok západnej ekonomiky a na najbližšie obdobie tak zažehnal krízu Západu, považujem za kontraproduktívne. Vedúce k naplneniu rozbitia Ruska v prospech Západu. Vari o to Vám ide?

    Čo sa týka vyhlásení, bolo by potrebné poznať kontext, pred kým to urobil, za akej vnútropolitickej a zahraničnopolitickej situácie, komu mohli byť smerované.
    Vyhlásenie o používaní doláru len bolo konštatovaním reality, že bez používania doláru sa zatiaľ ani Rusko nezaobíde. O to viac, že dnes nemá schopnosť nahradiť dolár v úlohe rezervnej meny. A takéto vyhlásenie mohlo byť orientované na upokojenie trhov, firiem, kapitálu, že Rusko nemieni v tomto smere spôsobovať turbulencie, čoho by sa kapitál zľakol, akcie ruských firiem by padali.

    Vyhlásenie ohľadom socializmu taktiež mohlo prísť s ohľadom na upokojenie kapitálu, aby neutiekol za hranice, aj tak je problém s odlivom kapitálu do zahraničia.

    Pritom ja som tiež kritický k ruskému kapitalizmu, sú niektoré problémové kroky, ruský kapitál takisto má imperiálne chúťky, podobné problémy ako má Európska únia, preto sú problémy s rozvinutím Eurázijskej únie, užšom prepojení Ruska, Bieloruska, Kazachstanu, Arménska, ap.

    Reply
  • 11. januára 2019 at 11:10
    Permalink

    Pane Antal, všiml jsem si,

    že bude lépe posuzovat jen jednu věc, jinak si s Vámi a s panem docentem nerozumíme. Zřejmě přemíra slov z mé i z Vaší strany nás neustále vrací na začátek. Takže to zkusme pro začátek takto.

    Napsal jste, že „politika nie je o želaniach, ale umení možného“. Držme se toho. Jak mám tedy potom chápat fakt, že na jedné straně Putin si stěžuje na USA a na NATO, že obklopují Rusko voj. základnami ze všech stran jako supi, když na druhé straně sám Putin doslova na stříbrném podnosu amer. Pentagonu a NATO nabízí vlastní ruské území s veškerou infrastrukturou???

    Je přece známo, že Putin umožnil vznik základny NATO v Leninově rodišti v Uljanovsku před 6 lety. Když tohle není akt státní velezrady, sakra, co to tedy je? To je, pane Antal, politika možného nebo snad politika nemožného?!

    Chápete, pane Antal, oč mi zde jde. Když si ženatý chlap nastěhuje do ložnice manželky milenku, to bude co, politika možného, politika nemožného, nevěra, anebo rovnou nejhorší sviňárna, jakou si jen lze vůbec v mezilidských vztazích představit? Co mi na toto řeknete?

    POSTSKRIPTUM
    Podívejte se, Vy i pan docent jste vysoce vzdělaní lidé, na tohle já opravdu nemám se svou inteligencí, k tomuto se před Vámi a panem docentem přiznám. Prostě na vás oba se svým vzděláním nestačím.

    Avšak v jednom si myslím, že jsem oproti vám dvěma opravdu jiný, ne lepší, to jsem neřekl, ale jiný zcela určitě. Mám na mysli MORÁLNÍ ROZMĚR V POLITICE A EKONOMICE.

    Vy oba tohle očividně nepřipouštíte, jste oba pragmatici ve stylu „politika možného“, já naopak VYŠŠÍ PRINCIP MRAVNÍ stavím na první místo. Chci říci, že můj postoj k Putinovi je tvrdě odmítavý proto, že Putin nemá morálku, když naprosto kašle na sociální politiku směrem k vlastnímu národu. Poslal jsem o něco výše odkaz na platy učitelů v Rostovské oblasti, tedy něco přes 100 eur měsíčně.

    Ani Vás, pane Antal, ani pana docenta, to nijak nezaujalo. Proč? Na druhé straně Putin s ledovým výrazem toleruje, že šéf GAZPROMu pan Miller vydělává denně 29 tisíc eur. Tohle je, sakra, co? Politika možného nebo snad nadpřirozená politika nemožného rovnou z paralelního Vesmíru ???

    A aby toho nebylo málo. Putin toleruje i tohle, v mých očích se za tohle, za všech režimů, stavělo rovnou ke zdi:

    TAJNÁ LETECKÁ ZÁKLADNA POD MOSKVOU
    BYLA PŘEDÁNA ČLENSKÝM ZEMÍM NATO
    http://kuzpress.ru/politics/09-09-2018/62514.html

    Reply
  • 11. januára 2019 at 14:38
    Permalink

    Vašek z Moravy
    pozrel som si záznam na ktorý odkazujete. Nadpis, že tajná vojenská základňa pod Moskvou bola daná do rúk členským štátom NATO, celkom evidentne evokuje vlastizradu a to vlastizradu najvyšších politikov, včítane Putina.
    Po prečítaní článku, by som to v žiadnom prípade netvrdil tak jednoznačne. Sféra ruskej politiky je vnútorne značne členená a sú v nej rôzne skupiny s diametrálne odlišnými záujmami, ktoré medzi sebou vedú mocenský boj, tak ako je to v každej inej kapitalistickej krajine, včítane Česka a Slovenska a ako sa to dnes vo vypuklej miere prejavuje napríklad v Amerike, kde Trump musí bojovať o svoju moc nie len s politikmi, ale aj s Pentagonom, CIA a inými mocenskými centrami štátu. Aj v Rusku sú sily, ktoré by v pohode predali pre svoj prospech celé Rusko komukoľvek, ak by to realizovalo ich túžbu po moci. Ale v tak komplikovanej politike, akou ruská politika nesporne je, sú jej niektoré činy a udalosti takej povahy, že bez hlbšieho poznania všetkých faktov a dôvodov, ktoré k uvedeným činom vedú, ale ktoré nám však nie sú nijako dostupné, nie je možné jednoznačne posúdiť.
    Ja sa domnievam že k tomuto druhu činov patrí aj to čo uviedol M. Tolboev. Z faktov, ktoré poskytol M. Tolboev, sa to javí ako zrada ruských záujmov, hoci mám určitú pochybnosť o tom, či daný údaj o tajnej základni ja správny, pretože tým, že ju Šojgu predal Federálnej agentúre pre leteckú dopravu, tak už buď nebola alebo automaticky prestala byť tajná. Následne Federálna agentúra dala uvedené letisko Ministerstvu priemyslu a obchodu a až to dalo do prenájmu dané letisko Lotyšsku a Estónsku.
    Kto vie, možno sa za tým skrývajú čisto obchodné záujmy, ktorých realizácia môže v čase embarga na obchod s Ruskom viesť k veľmi zvláštnym schéma obchodovania. Ale to by som len hádal.
    Keďže nemám nejaké jednoznačné argumenty, tak musím povedať, že len verím a dúfam, že daný „obchod“, ak bol realizovaný tak, ako sa opisuje, tak obsahuje nám neznáme fakty, ktoré by zabezpečovali, že nijako nemôže ohroziť bezpečnostné záujmy Ruska, napriek tomu že Lotyšsko a Estónsko sú krajinami NATO. Alebo sa obchod uskutočnil proti vôli či poza chrbát Putina a jeho politických prívržencov, pretože je zjavné, že napriek všelijakým rečiam o jeho moci, aj jeho moc je obmedzená. Ale neverím tomu, že by Putin, jednoducho zradil záujmy Ruska. Ak sa daná vec raz rozjasní, tak potom budeme môcť posudzovať a súdiť.

    Reply
    • 12. januára 2019 at 3:01
      Permalink

      RUSKO NA ZKÁZONOSNÉ CESTĚ K TOTÁLNÍ SEBELIKVIDACI SKRZE DROGY

      Pane docente, napsal jste mi tohle, cituji: „Ale neverím tomu, že by Putin, jednoducho zradil záujmy Ruska.“ Konec cit. Jelikož jsem sloužil v 80. letech v ČSLA jako voj. zdrav. instruktor, dovolím si podat nepřímý důkaz toho, že nynější ruský prezident Vladimír Putin je likvidátor ruského národa ve prospěch USA.

      Desítky miliónů Rusů žijí v bídě, milióny žijí na ulici a na skládkách, zatímco pár miliónů Rusů žere denně kaviár a zapíjí to šampaňským. Pane docente, Vy jste prostě obešel stranou mnou nastíněné téma základny NATO v Uljanovsku. V Rusku je 8 miliónů narkomanů, skoro všechen heroin tam plyne z Afghánistánu právě skrze amer. základnu NATO v Leninově rodišti Uljanovsku. A toto vše se děje jen a pouze zásluhou ruského prezidenta Putina. Toto ani ne 5-minutové video je opravdu strašné, přímo příšerné:

      http://www.youtube.com/watch?v=RNmczOyLphA

      Pane docente, ještě maličkost mi dovolte. Putinova role zní – DOKONČIT JELCINOVU DESTRUKCI RUSKA VE PROSPĚCH USA. Tiše, skrze genocidu ruského národa pomocí drog. Ostatně, voj. základna NATO a amer. Pentagonu v rodišti Vladimíra Uljanova, tedy v Uljanovsku, je dokladem neomezené Putinovy vstřícnosti vůči USA. Až 90 % afghánského heroinu končí v žilách ruské mládeže.

      Více než 18 miliónů obyvatel RF opakovaně bere drogy, z toho až 8 miliónů obyvatel RF jsou na drogách závislí narkomani. 20 % heroinu z celosvětového obratu konzumují právě obyvatelé RF. 70 tisíc mladých Rusů na drogy ročně umírá.

      60 % narkomanů v RF jsou mladí lidé ve věku 18-30 let. 20 % narkomanů v RF je mladší než 13 let. Celkově vzato ze statistik ministerstva zdravotnictví RF plyne, že počet narkomanů v RF stoupl za posledních 10 let celkem 10x (!!!), úmrtnost vlivem narkomanie v RF vzrostla za posledních 10 let celkem 12x (!!!), úmrtnost dětí pod vlivem narkotik ve věku do 15 let vzrostla za posledních 10 let 40x!!! To je příšerné, to je doslova apokalyptické!!! Pane docente, ještě chcete tvrdit, že prezident Putin je nevinná ovečka?

      A aby toho všeho nebylo málo, tak, jen si to představte, nakolik je prohnilé carské vedení kolem Putina, ruští parlamentáři si odhlasovali např. tzv. Herní zákon pro Soči a Krym, aby tamější kasína vydělala potřebné amer. dolary pro ruskou elitu. Prostě hnus.

      ZDROJ: http://vashnarkolog.com/narco-faq/narkomaniya-v-rossii

      Reply
  • 16. januára 2019 at 12:06
    Permalink

    P. Vašek,

    dám sem dnešný článok z časopisu argument, ktorý ukazuje, že sa vôbec nedá hovoriť o nejakej zrade ruského vedenia a centrálnej banky. Skôr o zložitej, komplikovanej štruktúre vzťahov, kde je potrebné prijímať množstvo kompromisov, ako to napísal doc. Manda.

    Rusko se v minulém roce zbavovalo dolaru a posílilo rezervy v jüanech
    16.1.2019

    Vedle jüanu Rusko navyšovalo rezervy v eurech a v japonských jenech, ty dolarové snížilo.

    Rusko v minulém roce snížilo držbu dolaru, navýšilo rezervy v jüanech, euru a japonském jenu. Rusko se tím brání sankcím z USA, uvádí Financial Times (vydání 11/01/2019).
    Centrální banka snížila své dolarové rezervy na 100 mld. dolarů. Rusko následně přesunulo po 44 mld. do eur a jüanů, 21 mld. do japonské měny. Obecně roste povědomí, že držba dolarů je riziková a je to součást plánu proti sankcím.
    Ruské devizové rezervy ve výši 485 mld. dolarů jsou nyní z 32 % v eurech, v dolarech z 22 %. Polovina dolarových rezerv má základ v USA, takže Rusko zřejmě přesouvá některá aktiva do jiných jurisdikcí.
    Rusko na dubnové sankce, které poškodily rubl, reagovalo rychlým výprodejem amerických obligací. Od té doby Rusko uskutečňuje další protisankční opatření.
    Například ruský prezident podporuje dedolarizaci a chce, aby firmy mezinárodně obchodovaly v rublech, eurech a jüanech. Firmy by se také měly držet na domácí burze.
    Ministerstvo financí prodalo dluhopis v hodnotě jedné miliardy eur, což ukázalo, že poptávka je silná navzdory americkým sankcím, které by mohly směřovat i proti ruskému suverénnímu dluhu.
    Ovšem nejvýznamnější změnou je posun devizových rezerv směrem k čínskému jüanu, jehož podíl byl ještě před rokem téměř neviditelný, zatímco dnes je už 15 %. Výnosy z držby jsou mnohem vyšší, 3,2 %, kdežto u dolaru jen 0,35 %.
    Rusko má stále intenzivnější vztahy s Čínou. Výběr je snadný. Devalvací jüanu určitě Rusko trošku ztratí, ale u sankcí se ztratí mnohem víc.

    Reply
    • 17. januára 2019 at 2:48
      Permalink

      Pane Antal, zdravím Vás.

      Napsal jste mi toto: „dám sem dnešný článok z časopisu argument, ktorý ukazuje, že sa vôbec nedá hovoriť o nejakej zrade ruského vedenia a centrálnej banky. Skôr o zložitej, komplikovanej štruktúre vzťahov, kde je potrebné prijímať množstvo kompromisov, ako to napísal doc. Manda.“ A ještě jste uvedl, že „Rusko se v minulém roce zbavovalo dolaru a posílilo rezervy v jüanech.“

      Pane Antal, věc se má o dost jinak, než to chápete Vy, pan docent Vladimír Manda, stejně jako i pan prezident Vladimír Putin. Naprosto není důležité, zda máte rezervy v USD, v eurech, či v jüanech. Obzvláště, pokud nejsou výše uvedené měny vázány na zlatý základ. Důležité je něco naprosto jiného. A sice, aby tržby z podnikání neunikaly mimo území Ruska. Jenže, to se právě děje. Na jedné straně se posilují rezervy, na straně druhé se pouští žilou na Západ, především do amer. banky FED. Tahle sebevražedná ruská politika se nazývá v ruských poměrech jakožto politika cedníku. Čili, nabíráte vodu v rybníku cedníkem, abyste nenabral vůbec nic. Mohu vyjmenovat dva zákl. body, které dokazují má slova, tedy, že Putinova politika je pro Rusko naprosto devastující.

      1) Ruský prezident, vláda RF, stejně jako i CB RF – ti všichni KATEGORICKY ODMÍTAJÍ ZAVEDENÍ PROGRESIVNÍ DAŇOVÉ SOUSTAVY, která by stáhla bilióny USD do CB RF. Místo toho je v Rusku v platnosti rovná daň ve výši 13 % pro všechny, počínaje metaři na moskevských ulicích, konče dolarovými miliardáři, kterých je v Rusku více než 100, dokonce za opilce Jelcina jich bylo sotva 6.

      Výsledek rovné daně v RF? Naprosto apokalyptický pro ruskou ekonomiku. V DAŇOVÝCH RÁJÍCH SE NACHÁZÍ TAKŘKA CELÝ NÁRODNÍ DŮCHOD RUSKÉ FEDERACE!!! Ve srovnání s USA, Německem a Francií vychází Rusko děsivě. 30 % nár. důchodu RF mají v rukou dolaroví miliardáři v čele s oligarchou V. Putinem, kdežto u tří výše zmíněných zemí se jedná jen asi o 10 %.

      A jen tak mimochodem, do daň. rájů se peníze nejvíce vyvážejí ze dvou zemí na této planetě – z ČLR a z RF. Ostatní země jsou výrazně pozadu.

      2) KLÍČOVÝ ÚŘAD RUSKÉ FEDERACE, TEDY RUSKÁ CENTRÁLNÍ BANKA, v čele s největším bankovním Jidášem v ruských dějinách vůbec, tedy v čele s paní Elvírou Nabiullinovou, KATEGORICKY ODMÍTÁ SNÍŽIT ZÁKL. ÚROKOVOU SAZBU. Ta v současnosti činí v RF 7.75 %, přičemž trend je rostoucí. Je dokázáno v praxi, že pokud úrok. sazba CB překračuje 4 %, EKONOMIKA A SOCIÁLNÍ POLITIKA STÁTU – SE HROUTÍ. A jaká je situace u zákl. úrokové sazby jiných centr. bank ve světě? Pane Antal, dobře si prohlédněte následující tabulku, ani jedna centr. banka nemá úrokovou míru vyšší než 1.75 %, s výjimkou USA (2.5 %). Věnujte pozornost švýcarské CB, ta poskytuje zákl. úrokovou míru dokonce v záporu, a sice -0.75 %! Nebo-li, pokud si banka či firma půjčí u švýcarské CB, obdrží dokonce výnos za půjčku! Takové opatření mohutně stimuluje ekonomiku země.

      ZDROJ:
      https://alpari.com/ru/analytics/fundamental_analysis/interest_rates/

      A jen tak mimochodem, ředitelka CB RF Nabiullinová byla vyhodnocena experty časopisu Euromoney jakožto NEJLEPŠÍ ŠÉFKA VŠECH CENTR. BANK NA PLANETĚ ZEMI. V prvním odstavci článku (viz ZDROJ) stojí toto: „Experti časopisu Euromoney vyhodnotili předsedkyni ruské CB Elvíru Nabiullinovou jako nejlepšího bankéře mezi všemi centr. bankami v r. 2015. Titul The Central Bank Governor of the Year jí byl udělen za zdolání ekonomické krize v Rusku v rozumných mezích.“

      ZDROJ:
      https://www.vedomosti.ru/finance/articles/2015/09/16/608994-nabiullina-priznana-luchshim-rukovoditelem

      POSTSKRIPTUM
      Je veliká zásluha Putinova, že bída desítek miliónů prostých Rusů je nejhorší za celou dobu od pádu SSSR v r. 1991, avšak bohatství oligarchů naopak největší. Je velká zásluha Putinova, že paní Nabiullinová, tj. ředitelka CB RF byla jím jmenována již podruhé, ačkoli všichni dobře vědí, komu slouží CB RF – soukromé bance FED v USA. Je to přece zásluha Putinova, že Rusko je jedna z mála zemí na této planetě, kde je rovná daň 13 % pro všechny, počínaje miliardáři a konče posledním metařem na ulici. A tyhle těžké společenské neduhy by v Rusku nebyly dokonce ani v kapital. poměrech, kdyby ruská despotická vrchnost v čele s carem Vší Rusi nesloužila amer. dolar. soustavě.

      Reply
      • 17. januára 2019 at 10:23
        Permalink

        Pane Antal, ještě mám pro Vás

        doplňující údaj, když už jste se zmínil o těch valutových rezervách RF. Níže uvedený zdroj má v záhlaví uvedeno toto: „Bohatí Rusové vyvezli do daň. rájů více než bilión dolarů“. Dále zdroj uvádí, že objem valut. rezerv Ruska nedosahoval k 1.8.2017 ani 350 mlrd USD, tedy ani ne 1/3 toho, co ruští zbohatlíci na bývalém sovětském majetku rozkradli a vyvezli do zahraničí.“

        Jinak řečeno, politika RF pod vedením oligarchátu v čele s ruským prezidentem pod ochrannou rukou CB RF funguje tak, že co navýskaly předchozí stovky miliónů sovětských lidí, to několik stovek nejbohatších ruských magnátů rozvýskalo skrze vývoz do zahraničí, tj. mimo dosah ruského národa.

        ZDROJ: https://lenta.ru/news/2017/08/23/offshore/

        POSTSKRIPTUM
        Pane Antal, aby té devastující politiky ruského prezidenta v těsné součinnosti s ruskou CB nebylo málo, tak mám pro Vás doslova vražednou informaci z 5.9.2018. Nadpis hlásá toto: „Únik ruských peněz do daň. rájů se zrychlil 6x.“ Jsem si jist, pane Antal, že jste této zprávě z mé strany porozuměl. Při Vašem vzdělání si závěr jistě učiníte i bez mé nápovědy zcela samostatně.

        ZDROJ:
        https://www.finanz.ru/novosti/lichnyye-finansy/begstvo-rossiyskikh-deneg-v-ofshory-uskorilos-v-6-raz-1027510585

        Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *